PDA

Bekijk Volledige Versie : Naffers wilden metroreizigers Londen uitmoorden



Joesoef
16-11-02, 21:47
Aanslag op metro Londen verijdeld

Uitgegeven: 16 november 2002 22:26

LONDEN - De Britse politie heeft drie Noord-Afrikanen opgepakt, die met cyanide een aanslag in de metro van Londen wilden plegen. Dat heeft de televisieomroep Sky News zaterdag gemeld.

Volgen Sky News waren de drie lid van het terreurnetwerk al-Qaeda. De mannen zouden vorige week al zijn opgepakt.

Bron http://nu.nl

Tomas
17-11-02, 09:32
Geplaatst door Joesoef
Aanslag op metro Londen verijdeld

Uitgegeven: 16 november 2002 22:26

LONDEN - De Britse politie heeft drie Noord-Afrikanen opgepakt, die met cyanide een aanslag in de metro van Londen wilden plegen. Dat heeft de televisieomroep Sky News zaterdag gemeld.

Volgen Sky News waren de drie lid van het terreurnetwerk al-Qaeda. De mannen zouden vorige week al zijn opgepakt.

Bron http://nu.nl

Ik was toevallig in Londen, dat weekend...

Maar ik denk wel dat de aanslag mislukt zou zijn. Omdat de verschraalde lucht in de tubes al sinds de oertijd stilstaat en schone verse lucht daar sowieso al een onbekend begrip is. Dus het gas verspreidt zich niet en de Londenaars zijn allang resistent tegen giftige lucht.

Joesoef
17-11-02, 09:36
Geplaatst door Tomas


Ik was toevallig in Londen, dat weekend...

Maar ik denk wel dat de aanslag mislukt zou zijn. Omdat de verschraalde lucht in de tubes al sinds de oertijd stilstaat en schone verse lucht daar sowieso al een onbekend begrip is. Dus het gas verspreidt zich niet en de Londenaars zijn allang resistent tegen giftige lucht.


:D

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Maar het blijft een metrosysteem om van te houden wat een dekking!

Tomas
17-11-02, 09:48
Geplaatst door Joesoef



:D

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Maar het blijft een metrosysteem om van te houden wat een dekking!

En dan heb ik het nog niet over de benauwde vieze plakkerige warmte. Soms heb je gewoon behoefte aan een kleine dosis cyaankali, om te overleven.

Maar het hoort allemaal bij het plaatje dat ik niet zou willen missen.

Marsipulami
17-11-02, 10:02
Geplaatst door Tomas


Ik was toevallig in Londen, dat weekend...

Maar ik denk wel dat de aanslag mislukt zou zijn. Omdat de verschraalde lucht in de tubes al sinds de oertijd stilstaat en schone verse lucht daar sowieso al een onbekend begrip is. Dus het gas verspreidt zich niet en de Londenaars zijn allang resistent tegen giftige lucht.

Je hebt wel een goed humeur meegebracht uit Londen zo te zien. Ik was al bang dat ze je hadden opgepakt :p

Tomas
17-11-02, 10:37
Geplaatst door Marsipulami


Je hebt wel een goed humeur meegebracht uit Londen zo te zien. Ik was al bang dat ze je hadden opgepakt :p

Ik ben behang aan het afkrabben, dus praat me niet over humeur.

Joesoef
17-11-02, 10:40
Aanslag op metro Londen verijdeld

Uitgegeven: 16 november 2002 22:26
Laatst gewijzigd: 17 november 2002 10:12

LONDEN - De Britse politie heeft drie Noord-Afrikanen opgepakt, die met het gifgas cyanide een aanslag in de metro van Londen wilden plegen. Dat schrijft de krant The Sunday Times. Volgen de krant waren de drie lid van het Noord-Afrikaanse Front, een groepering die banden heeft met het terreurnetwerk al-Qaeda. In totaal zou de politie zaterdag 9 november zes mannen hebben opgepakt. Drie van hen zijn weer op vrije voeten.

Scotland Yard heeft bevestigd dat drie mannen zijn opgepakt op basis van de ant-terrorismewet uit 2000, maar wilde niet zeggen of het trio met cyanide een aanslag in de metro wilde plegen. De drie mannen woonden in Groot-Brittannië en waren werkloos. Volgens The Sunday Times worden de drie maandag aan de rechter voorgeleid.

De geplande aanslag op de metro zou aanleiding zijn geweest voor premier Blairs waarschuwing, afgelopen week, voor terrorisme. Toen Blair van de dreiging op de hoogte werd gesteld, drong hij erop aan zo snel mogelijk tot aanhoudingen over te gaan en niet te wachten tot inlichtingendienst MI5 meer te weten was gekomen over mogelijke banden van de drie met al-Qaeda. De BBC meldde dat de politie de premier inmiddels van de aanhoudingen op de hoogte heeft gesteld.

Een gasaanval op de Londense metro zou doden tot gevolg hebben gehad en een groot deel van de ondergrondse plat hebben gelegd, zegt een veiligheidsexpert. In 1995 kostte een aanval met het gifgas sarin op de metro van Tokio twaalf mensen het leven. De aanslag was het werk van de sekte Aum Shinrikyo.