PDA

Bekijk Volledige Versie : Osama bin Laden "Do not force us to ship you in coffins"



Joesoef
17-11-02, 12:39
Al-Jazeera: Al Qaeda issues new threat
Saturday, November 16, 2002 Posted: 10:30 PM EST (0330 GMT)



The statement comes just days after Al-Jazeera broadcast an audiotaped statement reportedly made by Osama bin Laden.
New audiotape renews speculation on whereabouts of Osama bin Laden.



LONDON, England (CNN) -- A new statement purported to be from the terrorist network al Qaeda warns the United States to "stop your support for Israel against the Palestinians, for Russians against the Chechens and leave us alone, or expect us in Washington and New York."

"Do not force us to ship you in coffins," it says.

Chief investigative correspondent Yosri Fouda, for the Qatar-based Al-Jazeera satellite television station told CNN he received the document "through previously tested channels" and believes it to be authentic. CNN had no way to verify the authenticity of the statement.

Fouda says the document appears to be an attempt by al Qaeda to explain its intentions and demands, and it warns what will happen if those demands are not answered.

"They are posing two questions in their words and I quote: 'Why are we in jihad and why are we resisting you?' and secondly, 'To what are we inviting you and what do we want from you?'"

Fouda quoted the document as justifying its enmity with Israel and the United States, and mentions Israeli Prime Minister Ariel Sharon and President Bush by name.

"If Sharon and Bush are men of peace, we are also men of peace," Fouda translated from the Arabic document.

There was no immediate comment on the statement from the White House or other U.S. officials.

Fouda noted that al Qaeda had previously placed the withdrawal of U.S. forces from Saudi Arabia and other Gulf "holy lands" as the group's first priority. But now, he said, the Palestinian issue is its first priority.

Chechnya, Kashmir, the Philippines and the Iraqi government are also issues raised in the letter, Fouda said, which ends with a call for the American people to convert to Islam.

On Iraq, the document states: "You are placing Muslims under siege in Iraq where children die every day. Oh how weird that you don't care for 1.5 million Iraqi children who died under siege. But when 3,000 of your compatriots died, the whole world was shaken."

The statement comes just days after Al-Jazeera broadcast an audiotaped statement said to have been made by al Qaeda leader Osama bin Laden.

In it, the speaker praises terror attacks in Yemen, Kuwait, Bali and Moscow as a response "to how the Muslims have been treated" and warns U.S. allies, "Just like you kill us, we will kill you."

Ahmed Mwaffac Zeidan, Al-Jazeera's Islamabad bureau chief, said in his column Wednesday in Al-Hayat, a London-based Arabic language newspaper, that he obtained the tape in Pakistan.

Intelligence analysts are still working to authenticate the tape.

"Yes, it is his voice," a U.S. State Department official said Wednesday morning. "But we don't know yet whether anybody put it together, spliced, or computer-generated" it. (More on voice analysis)

The tape also characterizes the Bush administration as "the biggest murderers of the century."

"Bush, the pharaoh of the century, is killing our children in Iraq and Israel, an American ally, is bombing homes with elderly women and children inside using American planes in Palestine. This is enough for the wise of your leaders to stay away from this band of terror," the statement says.

It is not known when the tape was recorded, but it refers to events as recent as October.

The tape has not convinced the administration that bin Laden is alive, another official said.

"This does not change the administration's position that, short of having Osama bin Laden in our possession, we do not know if he is dead or alive," said a senior Bush administration official.

Mark
17-11-02, 12:42
1,5 miljoen dode iraakse kinderen? waar is die extra miljoen vandaan gekomen, ik had hier toch gelezen dat het 0,5 miljoen waren?

Maar als ik het goed begrijp houdt Ossama bin Laden er mee op zodra de Amerikanen Irak met rust laten en de palestijnen hun eigen staat geven?

Joesoef
17-11-02, 12:44
ff vergeten. Bron is www.cnn.com . :fucyc:

Mark
17-11-02, 12:48
Geplaatst door yehiyaayyash
en vertekken uit het land der twee heilige plaatsen ( Saoudie-Arabie ) en ophouden met zich te bemoeien met de islamitische landen en hun zaken .


Jazeker dan zal er geen reden meer zijn tot verzet en vergelding .

Tja, voor mij is dit allemaal niet echt een probleem. Ik vind persoonlijk dat het westen niks te maken heeft met het midden-oosten.. tenzij ze ons aanvallen ofzo natuurlijk. Saoudie-Arabie verlaten, bedoel je daarmee ook de oliemaatschappijen? En de palestijnse staat is voor mij ook geen probleem.

Maar als dit allemaal gebeurt.... kunnen de conflicten van de afgelopen jaren dan zomaar worden vergeven en vegeten?

irhabi
17-11-02, 13:12
Al-Jazeera's Fouda Says Al-Qaida Issued New Threat
Nov 17, 2002
Source: CNN

Editors Note: This report has not yet been verified and we caution our readers accordingly. Yosri Fouda has come under scrutiny recently for the validity of his documentary Road To Septmeber 11th. We will provide further details as they are avaiable.

A new statement purported to be from the terrorist network al Qaeda warns the United States to "stop your support for Israel against the Palestinians, for Russians against the Chechens and leave us alone, or expect us in Washington and New York."

"Do not force us to ship you in coffins," it says.

Chief investigative correspondent Yosri Fouda, for the Qatar-based Al-Jazeera satellite television station told CNN he received the document "through previously tested channels" and believes it to be authentic. CNN had no way to verify the authenticity of the statement.

Fouda says the document appears to be an attempt by al Qaeda to explain its intentions and demands, and it warns what will happen if those demands are not answered. "They are posing two questions in their words and I quote: 'Why are we in jihad and why are we resisting you?' and secondly, 'To what are we inviting you and what do we want from you?'"

Fouda quoted the document as justifying its enmity with Israel and the United States, and mentions Israeli Prime Minister Ariel Sharon and President Bush by name. "If Sharon and Bush are men of peace, we are also men of peace," Fouda translated from the Arabic document.

There was no immediate comment on the statement from the White House or other U.S. officials.

Fouda noted that al Qaeda had previously placed the withdrawal of U.S. forces from Saudi Arabia and other Gulf "holy lands" as the group's first priority. But now, he said, the Palestinian issue is its first priority. Chechnya, Kashmir, the Philippines and the Iraqi government are also issues raised in the letter, Fouda said, which ends with a call for the American people to convert to Islam. On Iraq, the document states: "You are placing Muslims under siege in Iraq where children die every day. Oh how weird that you don't care for 1.5 million Iraqi children who died under siege. But when 3,000 of your compatriots died, the whole world was shaken."

The statement comes just days after Al-Jazeera broadcast an audiotaped statement said to have been made by al Qaeda leader Osama bin Laden. In it, the speaker praises terror attacks in Yemen, Kuwait, Bali and Moscow as a response "to how the Muslims have been treated" and warns U.S. allies, "Just like you kill us, we will kill you."

Editors Note: See sidebars for audio and complete translation of this statement.)

lennart
17-11-02, 13:15
Geplaatst door Mark


Tja, voor mij is dit allemaal niet echt een probleem. Ik vind persoonlijk dat het westen niks te maken heeft met het midden-oosten.. tenzij ze ons aanvallen ofzo natuurlijk. Saoudie-Arabie verlaten, bedoel je daarmee ook de oliemaatschappijen? En de palestijnse staat is voor mij ook geen probleem.

Maar als dit allemaal gebeurt.... kunnen de conflicten van de afgelopen jaren dan zomaar worden vergeven en vegeten?

Wat er allemaal naar voren kwam was het volgende:
Amerika dient zijn troepen terug te trekken die op het Arabische schiereiland gelegerd zijn. Het westen moeten stoppen met het steunen van corrupte regimes (Egypte/Saoudi-Arabië etc.). Het westen moet stoppen met het steunen van Israel en Israel dwingen terug te trekken uit de bezette gebieden. Het westen moet stoppen met het steunen van Rusland en Rusland dwingen te stoppen met de oorlog in Tjetsjenië.

Als dat allemaal gebeurt is kunnen we in vrede samenleven. Hij gaf nog wel de boodschap dat Islam de enige juiste godsdienst is. Maar als je niet in Islam gelooft hoeft dat de vrede niet in de weg te staan.

Ik had niet het idee dat dit betekende dat er geen contact meer mogelijk was en dat handel hierdoor werd uitgesloten. Het ging om westerse steun aan regimes/regering die moslims onderdrukken.

irhabi
17-11-02, 13:21
yehiyaayyash je mag van mij best op msn komen :regie:

Tomas
17-11-02, 15:03
Geplaatst door lennart


Wat er allemaal naar voren kwam was het volgende:
Amerika dient zijn troepen terug te trekken die op het Arabische schiereiland gelegerd zijn. Het westen moeten stoppen met het steunen van corrupte regimes (Egypte/Saoudi-Arabië etc.). Het westen moet stoppen met het steunen van Israel en Israel dwingen terug te trekken uit de bezette gebieden. Het westen moet stoppen met het steunen van Rusland en Rusland dwingen te stoppen met de oorlog in Tjetsjenië.

Als dat allemaal gebeurt is kunnen we in vrede samenleven. Hij gaf nog wel de boodschap dat Islam de enige juiste godsdienst is. Maar als je niet in Islam gelooft hoeft dat de vrede niet in de weg te staan.

Ik had niet het idee dat dit betekende dat er geen contact meer mogelijk was en dat handel hierdoor werd uitgesloten. Het ging om westerse steun aan regimes/regering die moslims onderdrukken.

Klinkt alsof je gelooft dat Israel als staat mag blijven bestaan.

Verder is er natuurlijk niks eenvoudigs aan het stoppen met steun aan de Arabische dictators. Want die steun bestaat uit handeldrijven en olie. Die moeten we natuurlijk wel behouden. Maakt mij niet uit met wie, dat moeten die Arabieren zelf maar weten. Democratieen worden het de eerstkomende honderd jaar toch niet. En Rusland dwingen is net zoiets als een derde wereldoorlog beginnen.

Lijkt me dus pies of cake.

lennart
17-11-02, 15:20
Geplaatst door Tomas


Klinkt alsof je gelooft dat Israel als staat mag blijven bestaan.

Verder is er natuurlijk niks eenvoudigs aan het stoppen met steun aan de Arabische dictators. Want die steun bestaat uit handeldrijven en olie. Die moeten we natuurlijk wel behouden. Maakt mij niet uit met wie, dat moeten die Arabieren zelf maar weten. Democratieen worden het de eerstkomende honderd jaar toch niet. En Rusland dwingen is net zoiets als een derde wereldoorlog beginnen.

Lijkt me dus pies of cake.

Dat is wat ik erin hoorde... Overigens dwingen te stoppen heb niet ik gehoord moet ik je nageven. Stoppen met het steunen van regimes die moslims onderdrukken. Daar kwam het op neer.
Het zou al heel wat zijn als Amerika zijn troepen terugtrekt uit Saoudi Arabië en westerse landen stopt met wapens te leveren aan dictators.

barfly
17-11-02, 15:54
Het mooiste zou zijn als er een alternatief voor olie is, dan is het heel eenvoudig om Arabië verder aan z'n lot over te laten.
Als het westen dan inderdaad zich geheel afzijdig zal houden dan denk ik dat het dan de volgende 30 jaar bezig zal zijn met een enorme oorlog.
Maarrr niet getreurd vroeg of laat is de olie voorraad op en dan is er niets meer te zoeken.

lennart
17-11-02, 15:57
Geplaatst door barfly
Het mooiste zou zijn als er een alternatief voor olie is, dan is het heel eenvoudig om Arabië verder aan z'n lot over te laten.
Als het westen dan inderdaad zich geheel afzijdig zal houden dan denk ik dat het dan de volgende 30 jaar bezig zal zijn met een enorme oorlog.
Maarrr niet getreurd vroeg of laat is de olie voorraad op en dan is er niets meer te zoeken.

Misschien nemen de spanningen juist wel toe omdat de olie voorraad bijna op is.

Tomas
17-11-02, 16:00
Geplaatst door lennart


Misschien nemen de spanningen juist wel toe omdat de olie voorraad bijna op is.

Verklaar je eens nader, als je wilt...

barfly
17-11-02, 16:00
Geplaatst door lennart


Misschien nemen de spanningen juist wel toe omdat de olie voorraad bijna op is.

Dat zou kunnen, maar dat zou dan van tijdelijke aard zijn.

lennart
17-11-02, 16:08
Geplaatst door Tomas


Verklaar je eens nader, als je wilt...

De stijgende energie prijzen beginnen hun tol te eisen op het ongebrijdelde kapitalisme dat zich vooral manifesteert in de V.S. Als de voortekenen niet bedriegen staat de V.S. aan de vooravond van een recessie gelijk aan de depressie in 30ér jaren van de vorige eeuw. Vandaag op CNN was een financieel expert die waarschuwde dat de inflatie in Amerika nog nooit zo laag geweest is als die nu is, een nieuwe economische klap zou kunnen betekenen dat er zelfs deflatie optreed. Met deflatie (lager wordende prijzen) worden de schulden die bedrijven en mensen hebben opgebouwd zwaarder, immers de rente blijft het zelfde, maar er komt minder geld binnen door deflatie. Om dit tegen te gaan heb je extra investeringen nodig, investering betekent automatisch dat er meer energie moet worden verstookt. Vroeger was dit geen probleem omdat energie bijna gratis was. Maar tegenwoordig is dat wel anders met de stijgende energiekosten.

Joesoef
17-11-02, 16:11
Lennart ben jij een econoom?

mulan
17-11-02, 16:21
Geplaatst door lennart


De stijgende energie prijzen beginnen hun tol te eisen op het ongebrijdelde kapitalisme dat zich vooral manifesteert in de V.S. Als de voortekenen niet bedriegen staat de V.S. aan de vooravond van een recessie gelijk aan de depressie in 30ér jaren van de vorige eeuw. Vandaag op CNN was een financieel expert die waarschuwde dat de inflatie in Amerika nog nooit zo laag geweest is als die nu is, een nieuwe economische klap zou kunnen betekenen dat er zelfs deflatie optreed. Met deflatie (lager wordende prijzen) worden de schulden die bedrijven en mensen hebben opgebouwd zwaarder, immers de rente blijft het zelfde, maar er komt minder geld binnen door deflatie. Om dit tegen te gaan heb je extra investeringen nodig, investering betekent automatisch dat er meer energie moet worden verstookt. Vroeger was dit geen probleem omdat energie bijna gratis was. Maar tegenwoordig is dat wel anders met de stijgende energiekosten.

Vorige week bij tegenlicht op ned.3 werd er ook zoiets gezegd,daar gaat de principiele reden die de VS de wereld wilt voorhouden over de oorlog tegen Irak.

lennart
17-11-02, 16:24
Geplaatst door mulan


Vorige week bij tegenlicht op ned.3 werd er ook zoiets gezegd,daar gaat de principiele reden die de VS de wereld wilt voorhouden over de oorlog tegen Irak.

Yeah, inderdaad, vanavond is het weer en gaat het over de werkverplaatsing van amerikaanse banen naar India.

ps. ik ben informatietechnicus, nouja dat studeer ik althans.

Joesoef
17-11-02, 16:44
Het verhaal wat ik heb gehoord en gelezen gaat wat anders. Wil Amerika nummer een blijven in de wereld economie dan heeft men een bepaalde groei nodig en daarvoor dus weer een hoeveelheid energie. De energievoorraad daarvoor wordt geschat op zo een 25 jaar zonder de reserves onder Alaska. Boren in Alaska is net zo iets als het platgooien van de Veluwe voor een chemische fabriek. Men wacht dus liever.

In Kazachstan, Turkmenistan en Azarbeidjan liggen de grootste reserves aan olie van de hele wereld. Wil men daar echter makkelijk bijkomen dan is er wel wat rust in die regio gewenst met wat landen die redelijk om kunnen gaan met de VS. Afganistan is opgeruimd en een logische stap is nu Irak. En als Iran haar hervormingen niet snel genoeg naar de zin van de werelddictator doorzet komen zij ook aan de beurt. Het is daar een poort naar het geluk van de VS dat hete stukje aarde.

Tomas
17-11-02, 19:27
Geplaatst door lennart


De stijgende energie prijzen beginnen hun tol te eisen op het ongebrijdelde kapitalisme dat zich vooral manifesteert in de V.S. Als de voortekenen niet bedriegen staat de V.S. aan de vooravond van een recessie gelijk aan de depressie in 30ér jaren van de vorige eeuw. Vandaag op CNN was een financieel expert die waarschuwde dat de inflatie in Amerika nog nooit zo laag geweest is als die nu is, een nieuwe economische klap zou kunnen betekenen dat er zelfs deflatie optreed. Met deflatie (lager wordende prijzen) worden de schulden die bedrijven en mensen hebben opgebouwd zwaarder, immers de rente blijft het zelfde, maar er komt minder geld binnen door deflatie. Om dit tegen te gaan heb je extra investeringen nodig, investering betekent automatisch dat er meer energie moet worden verstookt. Vroeger was dit geen probleem omdat energie bijna gratis was. Maar tegenwoordig is dat wel anders met de stijgende energiekosten.
We staan om de tien jaar aan de vooravond van een jaren dertig crisis is mijn ervaring. Natuurlijk zal dat ook een keertje uitkomen, als je het maar vaak genoeg voorspelt, maar veel schiet je er niet mee op.

Lage rente en lage inflatie is fantastisch. Alleen heeft de Nationale Bank geen prikkels meer om de economie te versnellen of op te krikken als deze aan het afzwakken is, jammer genoeg. Maar ik zit daar niet echt mee, eerlijk gezegd.

Investeringen kosten geld en zijn bij deflatie extra duur dus men zal hele efficiente en effectieve investeringen doen.

En buiten dat: energie is nu net zo goedkoop als dertig jaar geleden. Dat is pas vreemd.

Tomas
17-11-02, 19:29
Geplaatst door Joesoef
Het verhaal wat ik heb gehoord en gelezen gaat wat anders. Wil Amerika nummer een blijven in de wereld economie dan heeft men een bepaalde groei nodig en daarvoor dus weer een hoeveelheid energie. De energievoorraad daarvoor wordt geschat op zo een 25 jaar zonder de reserves onder Alaska. Boren in Alaska is net zo iets als het platgooien van de Veluwe voor een chemische fabriek. Men wacht dus liever.

In Kazachstan, Turkmenistan en Azarbeidjan liggen de grootste reserves aan olie van de hele wereld. Wil men daar echter makkelijk bijkomen dan is er wel wat rust in die regio gewenst met wat landen die redelijk om kunnen gaan met de VS. Afganistan is opgeruimd en een logische stap is nu Irak. En als Iran haar hervormingen niet snel genoeg naar de zin van de werelddictator doorzet komen zij ook aan de beurt. Het is daar een poort naar het geluk van de VS dat hete stukje aarde.

Saddam is de ideale handelspartner voor Amerika als je het zo bekijkt. De man en zijn regime is makkelijk te corruperen en te manipuleren. Vriendjes maken met die man is mijn advies, als het enige wat je interesseert olie is.

rja
17-11-02, 19:56
Geplaatst door yehiyaayyash
en vertekken uit het land der twee heilige plaatsen ( Saoudie-Arabie ) en ophouden met zich te bemoeien met de islamitische landen en hun zaken .


Jazeker dan zal er geen reden meer zijn tot verzet en vergelding .
Mij best, maar dan moeten de moslims ons ook met rust laten, dus de moslims die die niks ophebben met onze democratie en onze cultuur, terug naar hun geliefde Midden Oosten.

Daar bedoel ik zeker zo'n idioot als jij mee.