PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims maken zich op voor cola-oorlog



Marsipulami
17-11-02, 13:37
Moslims maken zich op voor cola-oorlog

RIAD (anp) -- Terwijl de Verenigde Staten zich voorbereiden op een mogelijke oorlog met Irak, maken verscheidene Arabische landen zich op voor wat nu al de cola-oorlog heet. Behalve de boycot van Amerikaanse producten, zijn de landen ook bezig met de productie van alternatieven.

Iran is bijvoorbeeld begonnen met de productie met Zamzam-cola, een softdrink genoemd naar het heilige Zamzam-water in Mekka. Dat wordt gemaakt in een fabriek die tot de islamitische revolutie in 1979 eigendom was van Pepsi Cola, meldt de Saudische krant al-Watan.

In de eerste week werden al vier miljoen blikjes Zamzam-cola verkocht in Saudi-Arabië en andere Golfstaten.

Het succes van deze moslimcola bracht de Franse moslim Tawfiq Mathlouti ertoe volgende maand in Parijs een Mecca Cola op de markt te brengen. Tien procent van de opbrengst gaat naar Palestijnse kinderen.

De Standaard

Wizdom
17-11-02, 14:10
Geplaatst door Marsipulami
Moslims maken zich op voor cola-oorlog

RIAD (anp) -- Terwijl de Verenigde Staten zich voorbereiden op een mogelijke oorlog met Irak, maken verscheidene Arabische landen zich op voor wat nu al de cola-oorlog heet. Behalve de boycot van Amerikaanse producten, zijn de landen ook bezig met de productie van alternatieven.

Iran is bijvoorbeeld begonnen met de productie met Zamzam-cola, een softdrink genoemd naar het heilige Zamzam-water in Mekka. Dat wordt gemaakt in een fabriek die tot de islamitische revolutie in 1979 eigendom was van Pepsi Cola, meldt de Saudische krant al-Watan.

In de eerste week werden al vier miljoen blikjes Zamzam-cola verkocht in Saudi-Arabië en andere Golfstaten.

Het succes van deze moslimcola bracht de Franse moslim Tawfiq Mathlouti ertoe volgende maand in Parijs een Mecca Cola op de markt te brengen. Tien procent van de opbrengst gaat naar Palestijnse kinderen.

De Standaard

Wanneer kan ik die in de Albert Heijn kopen?

baco
17-11-02, 14:19
Nu is het alleen nog wachten op een merk cola waarvan 10% van de opbrengsten naar de slachtoffers van het islam terrorisme gaat.

Mark
17-11-02, 14:23
Geplaatst door Marsipulami

Dat wordt gemaakt in een fabriek die tot de islamitische revolutie in 1979 eigendom was van Pepsi Cola.

Wizdom
17-11-02, 14:26
Geplaatst door baco
Nu is het alleen nog wachten op een merk cola waarvan 10% van de opbrengsten naar de slachtoffers van het islam terrorisme gaat.

Dat is een schijntje t.o.v. de schade die het Kruisvaarders/Zionistisch verbond heeft aangericht. Kijk naar Tjetsjenie, Bosnie, Palestina, Kashmir, Zuid Filipijnen, Sudan, Algerije, Turkije, Libie en Libanon. Schud ik nu even uit mijn mouw?

Zwarte Schaap
17-11-02, 14:40
Geplaatst door Wizdom


Dat is een schijntje t.o.v. de schade die het Kruisvaarders/Zionistisch verbond heeft aangericht. Kijk naar Tjetsjenie, Bosnie, Palestina, Kashmir, Zuid Filipijnen, Sudan, Algerije, Turkije, Libie en Libanon. Schud ik nu even uit mijn mouw?


Je was me net voor ! Vrijwel elk land waar oorlog is of op een andere wijze lijdt, is er wel een link of bemoeienis met de schijnheilige politiek van het westen. Ik denk aan Vietnam, Cambodja, Korea-oorlog, Chili, Junta van argentinie, Nicaragua, El Salvador, Colombia, Zuid-Afrika, Angola, Ruanda......etc

Mark
17-11-02, 14:43
Geplaatst door Zwarte Schaap



Je was me net voor ! Vrijwel elk land waar oorlog is of op een andere wijze lijdt, is er wel een link of bemoeienis met de schijnheilige politiek van het westen. Ik denk aan Vietnam, Cambodja, Korea-oorlog, Chili, Junta van argentinie, Nicaragua, El Salvador, Colombia, Zuid-Afrika, Angola, Ruanda......etc

Machtigen onderdukken de minder machtigen.... dat is een rode lijn in de geschiedenis.

Kruisvaarders is een erg poetische term maar werkt ook altijd een beetje op mijn lachspieren.........

Wizdom
17-11-02, 14:51
Geplaatst door Mark


Machtigen onderdukken de minder machtigen.... dat is een rode lijn in de geschiedenis.

Kruisvaarders is een erg poetische term maar werkt ook altijd een beetje op mijn lachspieren.........

Dat kan best zijn, maar ze bestaan echt. In Amerika noemen ze zich zelf 'The Christian Coalitian' en ze zijn een niet onbelangrijke factor in het huidige politieke klimaat wat er in de VS heerst.

Ze geloven namelijk dat wanneer ze Israel helpen ze beloont zullen worden. Jawel je hoort het goed beloont. Dus de zichzelf Jezus (VZMH) volgers noemende mensen beroepen zich op Jezus om de ZIONISTEN te helpen. De logica ontbreekt mij wellicht maar hier is naar mijn bescheiden mening sprake van openlijke en duidelijke dwaling.

plexus
17-11-02, 14:53
...moet zeggen smaakt niet verkeerd..heb het vorige maand in Parijs geproefd... :duim:
http://www.mideasttruth.com/lgf/zamzam-cola-01.jpg

Mark
17-11-02, 15:07
Geplaatst door Wizdom


Dat kan best zijn, maar ze bestaan echt. In Amerika noemen ze zich zelf 'The Christian Coalitian' en ze zijn een niet onbelangrijke factor in het huidige politieke klimaat wat er in de VS heerst.

Ze geloven namelijk dat wanneer ze Israel helpen ze beloont zullen worden. Jawel je hoort het goed beloont. Dus de zichzelf Jezus (VZMH) volgers noemende mensen beroepen zich op Jezus om de ZIONISTEN te helpen. De logica ontbreekt mij wellicht maar hier is naar mijn bescheiden mening sprake van openlijke en duidelijke dwaling.

De christian coalition en het christenfundamentalisme in de VS is inderdaad een groot gevaar. Ook omdat zij een grote invloed uitoefenen op het beleid van de verenigde staten. In die zin heb je wel gelijk, maar dit is een groepering binnen een land en niet het westen als geheel. Naast deze motieven zijn er natuurlijk ook minder hoogdravende economische en politieke motieven om andere landen uit te buiten.

Trouwens bijna elke extremisme of fundamentalisme levert meestal weinig goeds op.... omdat ze zo oncompromisloos zijn.

Ik moet altijd aan Indiana Jones deel 3 denken als ik de kruisvaarders hoor.... ;)

Raffi
17-11-02, 18:47
Wat een onzin (nee niet die over de cola) wordt hier weer eens uitgekraamd.
Slachtoffers van de kruisvaarders waren joden en moslems.
Om te suggereren dat kruisvaarders een verbond met de joden hadden.
Palastijns conflict wordt sinds de 2e intifada alleen maar opgang gehouden door stelletje mafiosie van Arafat ter verijking van hem en zijn bende. Walchelijk dat stelletje decadente volgevreten nederlanders (moslems christenen of joods ) voor een eigen lekker gevoel deze dictator blijven steunen in de onderdrukking van zijn palastijnen.
Walchelijk dat over de hoofden van Palastijnen dit conflict door Europeanen in stand wordt gehouden.
Wordt hoog tijd dat Marocco samen met Turkye en Israel in de EU komen. Met de verstandige en wijze koning als die van Marocco en verstandige regering van Turkye die ze nu hebben kunnen ze Ons hier in Israel en Palastina daadwerkelijk helpen.
In Marocco en Turkye wonen tenminste verstandige mensen.

Snuifduif
17-11-02, 18:48
Begon de discussie niet over een cola oorlog? Maar ok, volgens mij is iedereen gewoon op persoonlijke verrijking uit. 10 % van de winst wordt afgedragen aan slachtoffers or whatever. 10% van de winst!! Ik vind dat over lijken gaan. Maar ja, wie ben ik. trouwens, hebben de rijke arabische landen niet altijd al geld boven idealen gesteld??

Victory
17-11-02, 18:57
Muslims Prepare for the 'Coca-Cola War'

RIYADH, Saudi Arabia -- As the United States prepares to launch a war against Iraq, a number of Arab and Muslim countries are preparing for what could be dubbed the "Coca-Cola war," a Saudi newspaper said Saturday.
The Saudi al-Watan daily reported that as the boycott of U.S. products was gaining ground in the Arab and Muslim worlds due to Washington's pro-Israel policies, some companies in the region have begun manufacturing similar products with similar trademark names.

Among these countries is Iran, which producing a soft drink named "Zam Zam Cola," named after the Zamzam holy spring water in Makkah. The company was founded in 1954 and was a longtime partner of Pepsi Cola until their contract was terminated after the 1979 Islamic revolution, the Pakistani daily Dawn said.

According al-Watan, Iran exported about 10 million cans of its cola to Saudi Arabia and other Gulf countries in the past four months.

It said the Iranian firm was seeking to produce large amounts to meet the demand of the millions of Muslims expected to conduct the haj, or pilgrimage, in Mecca early next year.

The daily added that Zam Zam Cola's success prompted French Muslim Tawfiq Mathlouthi to plan the launch of Mecca Cola in Paris next month, allocating 10 percent of the revenues to Palestinian children.

Zam Zam Cola's sales exceeded all expectations when 4 million cans were sold in the first week the soft drink made its way into the Saudi Arabian market.
...
...
Chairman of Zam Zam Group, Ahmad Taheri, said his company's soda drink products managed to reach new export levels in the Arab and Muslim regions, including Bahrain, Kuwait, Qatar, United Arab Emirates, Pakistan, Malaysia, Indonesia and Afghanistan.

He said the success of the drinks were "largely due to the Arab and Muslim consumers' boycott of American products, which affected soft drinks that carry U.S.-made trademarks."
...
...