PDA

Bekijk Volledige Versie : Familie Duisenberg met de dood bedreigd



De Rode Roos
18-11-02, 11:15
Familie Duisenberg met de dood bedreigd

FRANKFURT (ANP) - De president van de Europese Centrale Bank (ECB), Wim Duisenberg, en zijn vrouw Gretta zijn met de dood bedreigd. Dat heeft de zakenkrant The Wall Street Journal maandag gemeld.

De familie Duisenberg heeft verscheidene vijandige brieven en e-mailtjes gekregen naar aanleiding van het tumult rond Gretta Duisenberg. Zij maakt zich openlijk sterk voor de Palestijnse zaak. De ECB was maandagmorgen nog niet bereikbaar voor commentaar.

Gretta Duisenberg deed in het voorjaar van zich spreken toen ze thuis op haar balkon de Palestijnse vlag uithing. Later raakte ze in opspraak door uitspraken die antisemitisch zouden zijn. In december beslist een rechtbank of hij een aanklacht tegen haar in behandeling neemt.

De president van de ECB is door de ophef rond zijn echtgenote in verlegenheid gebracht. Tot nu toe heeft hij zich niet in het openbaar over de zaak uitgelaten. Het Europese Joodse Congres zegt verrast te zijn door het feit dat Duisenberg er het zwijgen toe doet.

Gretta brengt in januari samen met een aantal vrouwelijke Tweede-Kamerleden een bezoek aan het Midden-Oosten.

Bron: ANP

De Rode Roos
18-11-02, 11:18
Greta wordt bedreigd, omdat ze voor haar mening uit komt. Ik hoop dat de joodse gemeenschap in Nederland zich distantieert van deze bedreigingen, net zoals de Moslimgemeenschappen zich moesten distantieren van de bedreigingen aan Hirsi Ali.

Simon
18-11-02, 11:58
Nou ik hoop dat ze aangifte doen. Van emailtjes is vaak nog wel de herkomst te achterhalen. Zo langzamerhand is het bijna ongewoon als je niet bedreigd wordt. Maar ik vind het een bedreiging van de vrijheid en onze democratie als we op die wijze met elkaar omgaan. En ik hoop dat de maatschappij weer normaliseert.

Simon