PDA

Bekijk Volledige Versie : Het aantal moslims groeit hard in Nederland.



Shaheed
18-11-02, 12:56
VOORBURG - Het aantal islamieten in Nederland is in zeven jaar tijd gegroeid met ruim een kwart miljoen. Op 1 januari 2002 woonden 890.00 islamieten in ons land, 260.000 meer dan in 1995. De hindoestaanse bevolkingsgroep groeide van 13.000 naar 95.000. Dat blijkt uit maandag gepresenteerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Moslims maakten op 1 januari 2002 5,5 procent uit van de totale Nederlandse bevolking, hindoes 0,6 procent. Het CBS verwacht dat de grens van een miljoen islamieten omstreeks 1 januari 2005 wordt gepasseerd. Het aantal hindoestanen zal in de loop van 2004 de 100.000 bereiken.

Volgens het CBS groeit het aantal islamieten en hindoestanen niet alleen door immigratie maar ook doordat in Nederland wonende allochtonen kinderen krijgen. Op 1 januari 2002 behoorde 37 procent van de moslims tot de tweede generatie. Bij de hindoestaanse bevolkingsgroep was dat 38 procent.

Meer dan 90 procent van de islamieten heeft een niet-westerse herkomst. Dit betekent echter niet dat de overgrote meerderheid van de niet-westerse allochtonen in Nederland moslim of hindoe is. Rond 54 procent van de allochtonen met een niet-westerse achtergrond is islamiet en ongeveer 6 procent is hindoe.

De grootste groep islamieten (310.000) komt oorspronkelijk uit Turkije. Marokko is het land van herkomst voor 275.000 moslims. Hindoestanen komen voor het overgrote deel uit Suriname (bijna 85 procent). Ongeveer 10 procent komt uit India.

Roemrijke Wolf
18-11-02, 13:07
Heerlijk toch, die religieuze pluriformiteit? Ik voorspel vooral een grote toekomst voor de noachieten, zoroastriërs, boeddhisten en taoïsten.

000NobelPrizes
18-11-02, 13:52
Vreemd dat met de toename van zo'n vredelievende religie Nederland er toch niet vriendelijker op is geworden.

magden_david
18-11-02, 14:07
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Vreemd dat met de toename van zo'n vredelievende religie Nederland er toch niet vriendelijker op is geworden.

o jawel hoor, maar jouw duivelse ogen zien het niet.

June 5, 1967
18-11-02, 14:31
Waren ze in de maatschappij ook maar zo productief in plaats van zichzelf alleen maar te vermenigvuldigen..

Vanavond maar wat vroeger naar huis en wat extra nageslacht maken....


:boogie:



Statistieken onderzocht door het CBS hebben aangetoond dat indien de huidige toename van islamieten zich blijft handhaven, over 23 jaar één op de tien Nederlandse inwoners moslim is.

In 1995 bedroeg het aantal islamieten 4,1 procent. Dit is gestegen naar 5,5 procent in 2002. In 2005 zal het aantal moslims gestegen zijn tot één miljoen.

Volgens de onderzoekers is de belangrijkste oorzaak de gezinshereniging. "Veel allochtonen kiezen een man of vrouw uit het land van herkomst en die zijn vaak islamiet", aldus R. Tas van het CBS.

CBS zegt dat tevens het hogere geboortecijfer van van tweede generatie moslims bijdraagt aan de toename. Desalniettemin beweert Tas dat het geboortecijfer niet zo hoog is als vroeger; toen lag het aantal door moslim verwekte kinderen zes keer zo hoog als autochtone Nederlanders. Momenteel behoort 37 procent tot de groep die zoveel kinderen verwekt.

Tot het moslimgeloof bekeerde autochtonen zijn niet meegerekend in de statistieken.


Oplossing is simpel , gewoon geen gezinshereniging meer en laat ze maar iemand kiezen uit Nederland...
En schijnhuwlijken streng bestraffen...


:nl:

Marsipulami
18-11-02, 15:01
Geplaatst door kaassietoch



Eeehm, ik denk toch dat Shaheed dit niet bedoelt. Ik mis eigenlijk de :lole: onderaan zijn bericht maar Shaheed zit met dit soort berichten eerder op de lijn: Zie je nu wel dat de opmars van de Islam onstuitbaar is, de koeffar wordt nu de keuze geboden zich aan te sluiten bij het enige ware of voor altijd te branden in de hel, toch Shaheed?

Goeie kans dat Dienna ook nog wel gaat opduiken in deze topic.

Ik vind het wel een toffe evolutie dat er alsmaar meer moslims komen in Europa. Atheïsme is een privé-zaak volgens mij. Wie atheïst wil zijn moet dat maar in zijn vrije tijd binnenskamers doen, maar niet in de publieke ruimte. :lole: :lole: :lole:

Tomas
18-11-02, 15:10
Geplaatst door Marsipulami


Ik vind het wel een toffe evolutie dat er alsmaar meer moslims komen in Europa. Atheïsme is een privé-zaak volgens mij. Wie atheïst wil zijn moet dat maar in zijn vrije tijd binnenskamers doen, maar niet in de publieke ruimte. :lole: :lole: :lole:

Jij moet niet denken dat je 1,5 miljard Atheisten zomaar kunt beledigen. Je kunt Atheisme niet scheiden van onze identitiet. Als je ons in een hoekje drukt, zul je nog wel merken wat er gaat gebeuren. En dit is geen dreigement.

Zodra wij in de meerderheid zijn is het afgelopen met gelovigen, dan komt de Athisten-wetgeving in Nederland!!!!

Kwestie van tijd.

:lole:

Marsipulami
18-11-02, 15:29
Geplaatst door Tomas


Jij moet niet denken dat je 1,5 miljard Atheisten zomaar kunt beledigen. Je kunt Atheisme niet scheiden van onze identitiet. Als je ons in een hoekje drukt, zul je nog wel merken wat er gaat gebeuren. En dit is geen dreigement.

Zodra wij in de meerderheid zijn is het afgelopen met gelovigen, dan komt de Athisten-wetgeving in Nederland!!!!

Kwestie van tijd.

:lole:

Jij hebt je cijfers ook wel gehaald bij het Centraal Bureau voor Atheïstische Statistieken zo te zien. Atheïsme stelt niets voor. Het is gewoon individualistisch los zand. Een luchtballon, een pak wind met een velletje rond. Ik denk dat het atheîsme zijn beste tijd nu wel gehad heeft. Kwestie van tijd en het atheïsme wordt teruggedreven in grotten en holen, als de nieuwe religieuze bewegingen als een pletwals over het Europese avondland zullen walsen. :fplet:

Dutchguy
18-11-02, 15:34
Geplaatst door Marsipulami


Jij hebt je cijfers ook wel gehaald bij het Centraal Bureau voor Atheïstische Statistieken zo te zien. Atheïsme stelt niets voor. Het is gewoon individualistisch los zand. Een luchtballon, een pak wind met een velletje rond. Ik denk dat het atheîsme zijn beste tijd nu wel gehad heeft. Kwestie van tijd en het atheïsme wordt teruggedreven in grotten en holen, als de nieuwe religieuze bewegingen als een pletwals over het Europese avondland zullen walsen. :fplet:

Klinkt niet erg menslievend Mars! Bovendien, veel mensen geloven wel maar gaan niet naar de kerk. Anderen hebben een godsbeeld dat niet voldoet aan een officiele godsdienstige stroming maar zijn deze mensen nu wel of niet atheist? In ieder geval is atheisme net als de andere godsdiensten voor velen een valide optie en dat dient net zo goed gerespecteerd te worden.

Tomas
18-11-02, 15:34
Geplaatst door Marsipulami


Jij hebt je cijfers ook wel gehaald bij het Centraal Bureau voor Atheïstische Statistieken zo te zien. Atheïsme stelt niets voor. Het is gewoon individualistisch los zand. Een luchtballon, een pak wind met een velletje rond. Ik denk dat het atheîsme zijn beste tijd nu wel gehad heeft. Kwestie van tijd en het atheïsme wordt teruggedreven in grotten en holen, als de nieuwe religieuze bewegingen als een pletwals over het Europese avondland zullen walsen. :fplet:

Zo op het eerste gezicht lijkt het loszand. Je hebt verschillende vormen van atheisme. De fundamanetele atheisist. De vrijzinnig atheist. De hervormde atheist artikel 3, buiten verband. En de extremistische atheist.

Maar we hebben allemaal 1 ding gemeen: onze afkeer van Bassie en Adriaan. En dat bindt ons.

barfly
18-11-02, 15:45
Geplaatst door Marsipulami


Jij hebt je cijfers ook wel gehaald bij het Centraal Bureau voor Atheïstische Statistieken zo te zien. Atheïsme stelt niets voor. Het is gewoon individualistisch los zand. Een luchtballon, een pak wind met een velletje rond. Ik denk dat het atheîsme zijn beste tijd nu wel gehad heeft. Kwestie van tijd en het atheïsme wordt teruggedreven in grotten en holen, als de nieuwe religieuze bewegingen als een pletwals over het Europese avondland zullen walsen. :fplet:

Denk maar niet dat het Atheistische front zich zomaar zonder (aan)slag of stoot zal laten verdrijven :haha:

Tomas
18-11-02, 15:50
Geplaatst door barfly


Denk maar niet dat het Atheistische front zich zomaar zonder (aan)slag of stoot zal laten verdrijven :haha:

Ja, en wacht maar tot we de agnosten achter ons krijgen. Dat is pas vuil volk.

De Rode Roos
18-11-02, 15:55
Dit is oud nieuws, we wisten allemaal al dat er z'on miljoen Moslims in Nederland zijn. Helaas stemmen die niet allemaal, een groot gedeelte stemt niet, dus misschien nu meer dan ooit noodzaak om een democratische politieke partij voor Moslims op te richten? Er is er al 1, maar die krijgt weinig steun. Niet participeren in de politiek, dus niet stemmen, geeft al aan dat er weinig binding is met het nieuwe vaderland. Om die binding alsnog te krijgen, lijkt mij daarom de oprichting van een islamistische partij in Nederland onvermijdelijk, en progressieve linkse partijen kunnen ook geen onderdak bieden aan streng gelovigen, want de waarden/idealen zijn totaal anders.

barfly
18-11-02, 16:00
Geplaatst door De Rode Roos
Dit is oud nieuws, we wisten allemaal al dat er z'on miljoen Moslims in Nederland zijn. Helaas stemmen die niet allemaal, een groot gedeelte stemt niet, dus misschien nu meer dan ooit noodzaak om een democratische politieke partij voor Moslims op te richten? Er is er al 1, maar die krijgt weinig steun. Niet participeren in de politiek, dus niet stemmen, geeft al aan dat er weinig binding is met het nieuwe vaderland. Om die binding alsnog te krijgen, lijkt mij daarom de oprichting van een islamistische partij in Nederland onvermijdelijk, en progressieve linkse partijen kunnen ook geen onderdak bieden aan streng gelovigen, want de waarden/idealen zijn totaal anders.

Absoluut mee eens, in een democratie kan je niet zonder een partij om je belangen te behartigen.

Roemrijke Wolf
18-11-02, 16:13
Die nieuwe religieuze bewegingen zullen inderdaad met de pletwals over de atheïsten komen rijden, maar ook over de christenen en de moslims. Bereidt u voor op de massale komst van de noachieten, zoroastrïers, neo-manicheïsten, wiccans, enzovoorts.

Donna
18-11-02, 16:16
Ik maak bij deze formeel bezwaar tegen het feit dat het 0theisme als religie totaal ontbreekt in dit debatje. Het 0theisme bestaat pas een paar maanden, en heeft al zeker 4 aanhangers. Dat is een explosieve groei ten opzichte van een paar maanden geleden.

Bas
18-11-02, 16:18
Geplaatst door Donna
Ik maak bij deze formeel bezwaar tegen het feit dat het 0theisme als religie totaal ontbreekt in dit debatje. Het 0theisme bestaat pas een paar maanden, en heeft al zeker 4 aanhangers. Dat is een explosieve groei ten opzichte van een paar maanden geleden.

mmmhh Donna babe, er zijn er al 5. Ik heb gisteren mijn eerst officiele Otheïstische seance bijgewoond... heel indrukwekkend kan ik wel zeggen...

Donna
18-11-02, 16:21
Geplaatst door Bas


mmmhh Donna babe, er zijn er al 5. Ik heb gisteren mijn eerst officiele Otheïstische seance bijgewoond... heel indrukwekkend kan ik wel zeggen...

Nou, dat bedoel ik.

Binnen een paar maanden een vervijfvoudiging van het aantal aanhangers van het otheisme. Wat dat betreft groeit de islam een stuk minder hard. Deze godsdienst heeft er in 7 jaar (!) tijd maar een kwart bijgekregen.



:fpuh:

Roemrijke Wolf
18-11-02, 16:39
Wat is het Otheïsme? Klinkt wel leuk.

BiL@L
18-11-02, 16:41
Geplaatst door Shaheed
VOORBURG - Het aantal islamieten in Nederland is in zeven jaar tijd gegroeid met ruim een kwart miljoen. Op 1 januari 2002 woonden 890.00 islamieten in ons land, 260.000 meer dan in 1995. De hindoestaanse bevolkingsgroep groeide van 13.000 naar 95.000. Dat blijkt uit maandag gepresenteerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Moslims maakten op 1 januari 2002 5,5 procent uit van de totale Nederlandse bevolking, hindoes 0,6 procent. Het CBS verwacht dat de grens van een miljoen islamieten omstreeks 1 januari 2005 wordt gepasseerd. Het aantal hindoestanen zal in de loop van 2004 de 100.000 bereiken.

Volgens het CBS groeit het aantal islamieten en hindoestanen niet alleen door immigratie maar ook doordat in Nederland wonende allochtonen kinderen krijgen. Op 1 januari 2002 behoorde 37 procent van de moslims tot de tweede generatie. Bij de hindoestaanse bevolkingsgroep was dat 38 procent.

Meer dan 90 procent van de islamieten heeft een niet-westerse herkomst. Dit betekent echter niet dat de overgrote meerderheid van de niet-westerse allochtonen in Nederland moslim of hindoe is. Rond 54 procent van de allochtonen met een niet-westerse achtergrond is islamiet en ongeveer 6 procent is hindoe.

De grootste groep islamieten (310.000) komt oorspronkelijk uit Turkije. Marokko is het land van herkomst voor 275.000 moslims. Hindoestanen komen voor het overgrote deel uit Suriname (bijna 85 procent). Ongeveer 10 procent komt uit India.

Zijn we met zo weinig?

:eek:

Roemrijke Wolf
18-11-02, 17:02
Weinig?

BiL@L
18-11-02, 17:07
Geplaatst door Roemrijke Wolf
Weinig?

Als je weet dat 1 op de 4 moslim is in de hele wereld. Dan zeg ik: weinig.

Roemrijke Wolf
18-11-02, 17:13
Er zit wel nog flinke groei in. Misschien is in 2025 al 25% van de Nederlanders moslim. Ik vind wel dat het dan moet stoppen, want anders komt de pluriformiteit in gevaar.

BiL@L
18-11-02, 17:35
Geplaatst door Roemrijke Wolf
Er zit wel nog flinke groei in. Misschien is in 2025 al 25% van de Nederlanders moslim. Ik vind wel dat het dan moet stoppen, want anders komt de pluriformiteit in gevaar.

Vind niet dat iemand voor een ander moet uitmaken waar zijn/haar religieuze voorkeur naar uit gaat, ongeacht welke reden dan ook.

Wat ik veel belangrijker vind is dat als het iets stijgends is, men erop voorbereid is, voorbereid in de zin van dat men weet wat voor een soort religie het is, los van alle vooroordelen.

Mark
18-11-02, 18:40
Geplaatst door Marsipulami


Atheïsme is een privé-zaak volgens mij. Wie atheïst wil zijn moet dat maar in zijn vrije tijd binnenskamers doen, maar niet in de publieke ruimte. :lole: :lole: :lole:

je hebt het nu over jezelf he Mars? :haha:

youssef_007
18-11-02, 20:32
even een vraagje tussen door dan mogen jullie weer verder met het voorspellen van het einde en het voorspellen van een nieuwe ras die de rest zal uitroeien en mekaar bedreigen met nieuwe politiek en wetgeving die eraankomt.

worden jullie nooit moe van jezelf?

ik zie hier moslims, die 5 keer op een dag bidden vasten zakaat betalen aan de armen en een keer in hun leven op bedevaart gaan als ze daartoe in staat zijn.

kan iemand mij vertellen waarom deze groeg geteld bespioneerd gefreesd moet worden. Als jullie echt geen leven hebben dan heb ik wel een pispaaltje voor jullie waar jullie je tijd kunnen doden, als jullie toch niks te doen hebben. Ga eens kijken bij de NS, de treinen schijnen weer niet op tijd te rijden. Dus ga daar eens klieren ouwehoeren en nieuwe wetten bedenken, want dit begint zo langzamerhand een beetje de keel uit te hangen. :droef:

BiL@L
18-11-02, 20:38
:D

000NobelPrizes
18-11-02, 20:45
Geplaatst door BiL@L


Vind niet dat iemand voor een ander moet uitmaken waar zijn/haar religieuze voorkeur naar uit gaat, ongeacht welke reden dan ook.

Wat ik veel belangrijker vind is dat als het iets stijgends is, men erop voorbereid is, voorbereid in de zin van dat men weet wat voor een soort religie het is, los van alle vooroordelen.


Okay. Dus die Iranese moordenaar uit die docuemntaire op Canvas, die 16 vrouwen heeft vermoord omdat ze prostituees waren, is dan gelukkig ver van ons bed.
Deze man deed aan 'goed werk voor Allah' zei hij. Strijd tegen morele corruptie. Dat hij zelf moordenaar is en daar ronduit voor uitkomt, is geen morele corruptie. Logisch hoor.

Toch was die man ervan overtuigd dat hij fantastisch bezig was.
En zijn vrouw, broer, moeder en verpeste zoontje steunden dan standpunt ook.

BiL@L
18-11-02, 20:59
Geplaatst door 151 NobelPrizes



Okay. Dus die Iranese moordenaar uit die docuemntaire op Canvas, die 16 vrouwen heeft vermoord omdat ze prostituees waren, is dan gelukkig ver van ons bed.
Deze man deed aan 'goed werk voor Allah' zei hij. Strijd tegen morele corruptie. Dat hij zelf moordenaar is en daar ronduit voor uitkomt, is geen morele corruptie. Logisch hoor.

Toch was die man ervan overtuigd dat hij fantastisch bezig was.
En zijn vrouw, broer, moeder en verpeste zoontje steunden dan standpunt ook.

Daarom is het belangrijk om je landgenoot te kennen. Als iedere niet-moslim net zoveel van de moslim af zou weten, als dat de moslim van de niet-moslim zou weten, dan zou zoiets als dit nooit gebeurd zijn, ervan uitgaande dat het hier is gebeurd.

Om het nog een beetje te nuanceren vanuit islamitisch oogpunt. Wist jij dat de Moslim VERPLICHT is de taal te leren van het land waarin hij/zij woont? Wist jij dat de moslim verplicht is om 40 buren in alle windrichtingen niet met een lege maag te laten slapen wanneer hij/zij 's avonds gaat slapen, ongeacht moslim/niet-moslim?

Daarnaast, veel moslims kennen hun eigen religie niet goed genoeg. Daardoor is men ook sneller vatbaar voor afwijkend gedrag.

000NobelPrizes
18-11-02, 21:09
Nou, dat is dan prachtig, dat ze de taal moeten spreken etc etc.,

Wanneer wordt daar dan 's mee begonnen?

We zitten dus klaarblijkelijk met miljoenen types hier in Europa maar met vage types die zich moslim noemen maar het niet zijn.

Ik word een beetje moe van die geweldige verhalen over de islam. Het zijn maar verhalen, namelijk. Nauwelijks iemand stoort zich er blijkbaar aan of doet er echt iets mee.

KomMaar
18-11-02, 22:06
Paus heeft hiervoor gewaarschuwd, omdat Christenen nauwelijke kinderen baren :D

BiL@L
18-11-02, 22:16
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Nou, dat is dan prachtig, dat ze de taal moeten spreken etc etc.,

Wanneer wordt daar dan 's mee begonnen?

We zitten dus klaarblijkelijk met miljoenen types hier in Europa maar met vage types die zich moslim noemen maar het niet zijn.

Ik word een beetje moe van die geweldige verhalen over de islam. Het zijn maar verhalen, namelijk. Nauwelijks iemand stoort zich er blijkbaar aan of doet er echt iets mee.

Die types waar jij het over hebt zijn veelal analfabeet. Anders waren ze hier niet gekomen.

De jongeren spreken bijna allemaal zo goed als hun leeftijdsgenoten de taal.

We hebben het hier niet over geweldige verhalen. We hebben het hier over feiten, en dat zou ik graag zo willen houden, immers, de cijfers liegen er niet om, of wel?

M.a.w. er wordt heel veel gedaan. Echter dat is niet interessant genoeg voor de opinie. We zijn niet voor niets ramptoeristen.

:mrt2: