PDA

Bekijk Volledige Versie : De Islam; "Sterkst groeiend geloof"



EL EL Cool
19-11-02, 10:28
FF over mezelf ben nieuw hier, maar denk dat hier tenminste echt wordt
gepraat over onderwerpen. Ik ben zelf geen marokaan, maar dat terzijde. Ik ben antiliaans, maar ga veel met marokanen om. Veel van hun opvattingen zijn direct en rationeel. Hier hou ik van.
Om op mijn onderwerp terug te komen;

Laats zat ik in de bus en hoorde ik een gesprek van twee Nederlanders.
Ik werd hiervan zo kwaad, maar heb me mond maar dicht gehouden.
:jammer:

"Nou ik vertrouw die marokanen en turken niet" Ze komen naar ons land toe en denken zo alles te kunnen doen" "Wat ik haat is dat als ze in de bus of trein zitten en hun eigen taal gaan praten"

Mening:
Dit slaat werkelijk nergens op. De meeste Nederlanders zijn zo koppig,
het is dan toch ook meer dan normaal dat iemand zijn eigen taal ook spreekt. "Dat doen hun tog ook, snap je".
Als hun op vakantie gaan naar het buitenland, wordt er toch ook niet van hun verwacht dat ze heel de tijd de inheemse taal spreken!

Vervolg van het gesprek:

"En er komen steeds meer buitenlanders in 'Ons' land" "En er wordt alsmaar rekening met ze gehouden, kijk is naar het aantal moskees die worden gebouwd"

Mening :
De mensen snappen niet dat Moslims gewoon hun geloof uiten.
Iedereen die de Islam aanneemt wordt niet vreemd aangekeken naar de kleedstijl die je hebt of huidskleur je hebt.
Toen ik in de krant had gelezen dat het Islam het sterkst groeiende geloof was, zie ik dat de mensen enigszinds tog worden overtuigd.

En de link dat wordt gelegd tussen de marokanen hier en Osama Bin Laden vind ik gewoon discriminatie!

Bisleme.

Kameraad
19-11-02, 10:45
Ach, da's onze cultuur daar moet je respect voor tonen, dat eisen we.

EL EL Cool
19-11-02, 10:51
Kijk dat is wel zo, maar als je naar andere geloofsopvatting kijkt eisen die dat ook.
Dus het is niet cht een feit waar je naar doelt.

Peace. :)

Marsipulami
19-11-02, 11:59
Ik vind dat er meer moskeeën moeten komen. Mooie gebouwen met minaretten en mozaïek vloeren. Geen afgedankte fabrieksloodsen of klaslokalen waar een tapijt in wordt gelegd, zoiets moesten ze verbieden. ;)

Simon
19-11-02, 12:09
Geplaatst door Marsipulami
Ik vind dat er meer moskeeën moeten komen. Mooie gebouwen met minaretten en mozaïek vloeren. Geen afgedankte fabrieksloodsen of klaslokalen waar een tapijt in wordt gelegd, zoiets moesten ze verbieden. ;)

Moskeeën kunnen heel mooi zijn maar er zijn er ook wel veel met een hoog Efteling gehalte.

Simon

Pytaghoras
19-11-02, 14:54
Marsipulami,

Misschien is het beter als moskeeën gebrouwd worden in Nederlandse stijl. Een stijl zoals die van molens. Wij kunnen dan ook de delfste gebruiken om de muren te versieren. Ik vind dat echt een vorm van integratie.

Ik denk dat de moskeeën mooi eruit zullen zien op die manier. Vind je niet?

000NobelPrizes
19-11-02, 14:56
Geplaatst door Pytaghoras
Marsipulami,

Misschien is het beter als moskeeën gebrouwd worden in Nederlandse stijl. Een stijl zoals die van molens. Wij kunnen dan ook de delfste gebruiken om de muren te versieren. Ik vind dat echt een vorm van integratie.

Ik denk dat de moskeeën mooi eruit zullen zien op die manier. Vind je niet?

Voor zover ik weet is Delfts Blauw al gebaseerd op Moorse decoratie.

Dienna
19-11-02, 14:59
Geplaatst door Marsipulami
Ik vind dat er meer moskeeën moeten komen. Mooie gebouwen met minaretten en mozaïek vloeren. Geen afgedankte fabrieksloodsen of klaslokalen waar een tapijt in wordt gelegd, zoiets moesten ze verbieden. ;) :lole: :hihi:

Marsipulami
19-11-02, 15:14
Geplaatst door Pytaghoras
Marsipulami,

Misschien is het beter als moskeeën gebrouwd worden in Nederlandse stijl. Een stijl zoals die van molens. Wij kunnen dan ook de delfste gebruiken om de muren te versieren. Ik vind dat echt een vorm van integratie.

Ik denk dat de moskeeën mooi eruit zullen zien op die manier. Vind je niet?

Delfts Blauw is al lang niks Nederlands meer. Delfts Blauw wordt in Marokko gemaakt.


Delfts blauw
made in Marokko

AMSTERDAM - Wie denkt dat al het Delfts blauwe aardewerk ook werkelijk gemaakt is in Delft, heeft het goed mis. Een groot deel van de molentjes, bordjes, tegeltjes en klompjes wordt volgens Rachid Ahassad gefabriceerd in Noord-Marokko.

En wel in de havenstad Tanger in zijn Delfts Blauwe aardewerkfabriek 'De Klomp Maroc'.

De 51-jarige Marokkaan reisde in 1975 naar Gouda om net als zijn broer de kost te verdienen in de aardewerkindustrie. Toen jaren later het ene na het andere aardewerkfabriekje over de kop ging, kocht Ahassad de complete inboedel van zijn laatste werkgever op en keerde terug naar zijn moederland.

,,Dertien jaar geleden opende ik de deuren van mijn fabriekje, ik had slechts twee klanten", vertelt Ahassad die gisteren even voor zaken terug was in Gouda. ,,Tegenwoordig heb ik 45 personeelsleden in dienst en maken wij zo'n 70.000 artikelen per maand.''

De benodigde klei wordt speciaal ingevoerd vanuit Spanje. Het glazuur en de vellen met Delfts blauwe stickers worden overgevlogen vanuit Nederland.

,,De souvenirs worden onder meer verkocht aan aardewerkfabrieken in Nederland die er zelf geen tijd voor hebben of voor wie het te duur is deze artikelen zelf te maken", zegt Ahassad. ,,Zij kopen de spullen van ons, zetten er hun bedrijfsnaam onder en doen het in de verkoop. Dat is gewoon het handigst. De fabricage kost mij niet zoveel, mijn personeel verdient minder en werkt zes dagen per week."

Dat sommige Nederlandse souvenirhandelaren hem als een oneerlijke concurrent beschouwen, snapt Ahassad niet.

,,Twintig jaar geleden telde bijvoorbeeld de stad Gouda nog tientallen aardewerkfabriekjes, tegenwoordig zijn dat er nog maar twee. Ik vul gewoon het ontstane gat in de markt op. Met mijn klompen en bordjes voldoe ik aan een behoefte. En daarbij is het gewoon prima kwaliteit.''


De Telegraaf

Pytaghoras
19-11-02, 15:19
Ik vind dat als de moskeeën gebouwd worden, dat er zeker van wat Nederlandse cultuur gebruikt wordt. Hmmm, hoe zou een moskee beter eruit zien?

ZwYgStErr
19-11-02, 15:21
Geplaatst door Simon


Moskeeën kunnen heel mooi zijn maar er zijn er ook wel veel met een hoog Efteling gehalte.

Simon

Dat hebben kerken toch ook? ik bedoel de toren....

EL EL Cool
19-11-02, 18:56
Kom op peeps, van een molen een moskee maken.
Dan kun je beter het huis van Bea-Bitch gebruiken.

Dan moeten de Geintegreerden tenminste geen belasting te betalen.

Weet je wat pas een integratie zou zijn een imam als de Nederlandse leider. :denk: .

ALs Nederland een integratie wilt ken ie het krijgen

000NobelPrizes
19-11-02, 19:40
Ja, geweldig! een imam als leider. Zo'n brabbelende towelhead die naar willekeur homo's veroordeelt en dan weer niet. En die snikkend voor zijn volgelingen staat te hompebompen over de islam en zijn volgelingen en het westen en de ongelovigen en de joden ertegen strijden en dan toch maar weer niet want liefde moet en.. en.. en....

Als er iemand zichzelf voortdurend tegenspreekt, is het een imam wel. Die zeggen elke dag wat anders. We hebben al genoeg aan onze eigen politici.

limpio
19-11-02, 19:58
Geplaatst door Marsipulami
Ik vind dat er meer moskeeën moeten komen. Mooie gebouwen met minaretten en mozaïek vloeren. Geen afgedankte fabrieksloodsen of klaslokalen waar een tapijt in wordt gelegd, zoiets moesten ze verbieden. ;)
Ik vind dat er een stop moet komen op het bouwen van moskeeën, en dat alle moskeeën degelijk onderzocht moeten worden wat betreft extremistische ideeën en oproepen tot haat tegen de westerse gemeenschap.
Sluiten ermee..
Dit is nog steeds het westen en laat het zo blijven.
Er is nog plaats genoeg in de arabische landen om hun gebouwen neer te zetten en hun fundamentalisme te verspreiden.
Aanpassen of oprotten... ;)

limpio
19-11-02, 20:00
Geplaatst door ZwYgStErr


Dat hebben kerken toch ook? ik bedoel de toren....
De functie van de kerken is verdwenen.
Meestal vind je er enkel nog enkele echte gelovigen en een stel hypocrieten die doen alsof ze gelovig zijn.
Xoor de rest zijn ze enkel nog goed om echos te laten weerklinken door hun leegte.

gaypride
19-11-02, 20:05
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ja, geweldig! een imam als leider. Zo'n brabbelende towelhead die naar willekeur homo's veroordeelt en dan weer niet. En die snikkend voor zijn volgelingen staat te hompebompen over de islam en zijn volgelingen en het westen en de ongelovigen en de joden ertegen strijden en dan toch maar weer niet want liefde moet en.. en.. en....

Als er iemand zichzelf voortdurend tegenspreekt, is het een imam wel. Die zeggen elke dag wat anders. We hebben al genoeg aan onze eigen politici.

een homosexuele imam als premier dat lijkt me nou echt gaaf
:handbang:
Gp

Kadija
19-11-02, 20:09
Geplaatst door Efraim
Leve Pim Fortuyn! Als islam ''zo goed'' zou zijn, waarom zijn de Marokkanen/moslims niet hoog opgeleid? Ik weet tot nu toe dat ik nog geen marokkaanse arts heb gezien in een ziekenhuis waar ik regelmatig op controle ga. Ik heb wel Joodse artsen gezien, maar dat komt omdat Joden studie belangrijk vinden.Het enige wat telt voor de Marokkanen is muziek, trouwen en eten.


Zo zal je nooit verder komen in het leven.

Omdat jij in 1 ZH op controle gaat en daar natuurlijk persoonlijk al het hoog opgeleide personeel kent oordeel jij over al de marokkanen hier? Wat een weinig intelligente opmerking voor iemand die blijkbaar zo hoog is opgeleid als jij!

Nadia :student:

Kadija
19-11-02, 20:11
Geplaatst door limpio

De functie van de kerken is verdwenen.
Meestal vind je er enkel nog enkele echte gelovigen en een stel hypocrieten die doen alsof ze gelovig zijn.
Xoor de rest zijn ze enkel nog goed om echos te laten weerklinken door hun leegte.

Persoonlijk ken ik enkele geweldige christenen. Ik vind dit net zo stom als dat niet moslims allerlei dingen beweren over moslims die nergens op slaan. Er zijn ook hypocriete moslims. Om eerlijk te zijn ben ik er zelf één geweest die alleen voor mijn familie zich een beetje aan de regeltjes hield om de lieve vrede in huis. Daar wordt je trouwens vanzelf voor gestraft hoor (in dit leven vaak al)dus laat hypocriete mensen maar aan Allah over van welk geloof ze ook zijn.
Nadia :nl:

ZwYgStErr
19-11-02, 21:44
Geplaatst door Efraim
Leve Pim Fortuyn! Als islam ''zo goed'' zou zijn, waarom zijn de Marokkanen/moslims niet hoog opgeleid? Ik weet tot nu toe dat ik nog geen marokkaanse arts heb gezien in een ziekenhuis waar ik regelmatig op controle ga. Ik heb wel Joodse artsen gezien, maar dat komt omdat Joden studie belangrijk vinden.Het enige wat telt voor de Marokkanen is muziek, trouwen en eten.


Zo zal je nooit verder komen in het leven.

O alsjeblieft zeg, soms kunnen mensen mij zoooo boos maken. Hoe kom jij erbij dat Marokkanen/Moslims niet hoog opgeleid zijn? waar baseer jij dat op? laat maar eens een paar cijfers zien dan. En waarom denken de meeste mensen dat alleen arabieren (turken, irakezen enz.) moslim zijn? Alsof (in dit land) alleen maar marokkanen zijn die moslim zijn. Islam is een universele godsdienst die allerlei mensen van allerlei rassen heeft weten te beinvloeden, er zijn hardstikke veel Nederlanders die moslim zijn.
En er zijn bijv. ook hardstikke veel Marokkanen die joods zijn. Weliswaar dan niet hier in Nederland, maar in Marokko leven Marokkaanse Joden, Christenen, en moslims heel vredig met elkaar.

Mark
19-11-02, 21:49
Geplaatst door Marsipulami


Delfts Blauw is al lang niks Nederlands meer. Delfts Blauw wordt in Marokko gemaakt.



Dont fuck with Delft! :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp:

Ik heb 3 jaar naast de Delfts Blauw fabriek gewoond... daar wordt het nog steeds gemaakt.

000NobelPrizes
19-11-02, 22:06
Geplaatst door ZwYgStErr


O alsjeblieft zeg, soms kunnen mensen mij zoooo boos maken. Hoe kom jij erbij dat Marokkanen/Moslims niet hoog opgeleid zijn? waar baseer jij dat op? laat maar eens een paar cijfers zien dan. En waarom denken de meeste mensen dat alleen arabieren (turken, irakezen enz.) moslim zijn? Alsof (in dit land) alleen maar marokkanen zijn die moslim zijn. Islam is een universele godsdienst die allerlei mensen van allerlei rassen heeft weten te beinvloeden, er zijn hardstikke veel Nederlanders die moslim zijn.
En er zijn bijv. ook hardstikke veel Marokkanen die joods zijn. Weliswaar dan niet hier in Nederland, maar in Marokko leven Marokkaanse Joden, Christenen, en moslims heel vredig met elkaar.


En die Marokkaanse kolonisten wonen ook heel vredig in het bezette gebied van de Saharanen.
En kijk 's naar mijn tag: dat zijn joodse prijzen. Tegenover 7 Arabische, waarvan nog een voor Arafat ook. Hahahaha.

MaRiaH
20-11-02, 02:35
Geplaatst door Efraim
Leve Pim Fortuyn! Als islam ''zo goed'' zou zijn, waarom zijn de Marokkanen/moslims niet hoog opgeleid? Ik weet tot nu toe dat ik nog geen marokkaanse arts heb gezien in een ziekenhuis waar ik regelmatig op controle ga. Ik heb wel Joodse artsen gezien, maar dat komt omdat Joden studie belangrijk vinden.

Het enige wat telt voor de Marokkanen is muziek, trouwen en eten.

Zo zal je nooit verder komen in het leven.

nee hoor.. muziek is hartsikke haram :melig2:


wat een domme inhoudsloze beledigende opmerking..
er zijn (m.n. onder de 2e 3e generatie) heel wat hoogopgeleide of studerende marokkanen.
Met name de meisjes doen het goed..
Waarop baseer jij jouw conclusie?? Op die groep hangjongeren in Amsterdam Zuid of zo?

:confused:

limpio
20-11-02, 07:36
Geplaatst door Kadija


Persoonlijk ken ik enkele geweldige christenen. Ik vind dit net zo stom als dat niet moslims allerlei dingen beweren over moslims die nergens op slaan. Er zijn ook hypocriete moslims. Om eerlijk te zijn ben ik er zelf één geweest die alleen voor mijn familie zich een beetje aan de regeltjes hield om de lieve vrede in huis. Daar wordt je trouwens vanzelf voor gestraft hoor (in dit leven vaak al)dus laat hypocriete mensen maar aan Allah over van welk geloof ze ook zijn.
Nadia :nl:
Daarom zeg ik ook dat je nog enkele echt gelovige mensen kan terug vinden, waartoe waarschijnlijk die mensen behoren die jij kent. :D
De rest zijn mensen die naar de kerk gaan omdat ze al zo lang gaan en de overschot zijn een massa lege stoelen.
Nog nooit gehoord van de leegloop van de kerken?

dus laat hypocriete mensen maar aan Allah over van welk geloof ze ook zijn.

Laat het ons hier maar houden bij God ipv Allah., eerdergenoemden gaan niet tevreden zijn met Allah. :maf2:

Kadija
20-11-02, 09:00
Geplaatst door limpio

Daarom zeg ik ook dat je nog enkele echt gelovige mensen kan terug vinden, waartoe waarschijnlijk die mensen behoren die jij kent. :D
De rest zijn mensen die naar de kerk gaan omdat ze al zo lang gaan en de overschot zijn een massa lege stoelen.
Nog nooit gehoord van de leegloop van de kerken?

dus laat hypocriete mensen maar aan Allah over van welk geloof ze ook zijn.

Laat het ons hier maar houden bij God ipv Allah., eerdergenoemden gaan niet tevreden zijn met Allah. :maf2:

Met mijn hollandse oma ben ik als kind wel eens in een kerkdienst geweest die errrg saai was weet ik nog. Dat soort kerken lopen inderdaad leeg. Maar nog niet zo lang geleden ben ik als gast in een andersoort kerk geweest en die dienst was cool. En de kerk zat tjokvol. Volgens mij lopen veel mensen over van een saaie kerk naar een levendige kerk. Dat kerkenverschil is erg ingewikkelt bij christenen en ik snap er weinig van maar goed. Sommigen zullen inderdaat de kerk ook wel helemaal verlaten. :fpetaf:

Nadia

Allah is toch gewoon de naam voor God. Ik ben nog geen christen tegengekomen die daar problemen mee had.