PDA

Bekijk Volledige Versie : Jeugdige criminelen



000NobelPrizes
19-11-02, 15:09
Interessant, het debat op Nederland 2 nu. Ze zijn weer 's bezig aandacht te besteden aan jeugdige criminelen in wie miljoenen geinvesteerd moet worden om ze wat fatsoenlijke normen bij te brengen die ze van huis uit niet meekrijgen.

In plaats van ze, zoals voorgesteld, op te laten zouten of gewoon insluiten om de straten weer wat schoner te krijgen, wordt er weer flink belastinggeld tegenaan gegooid.

Wat een nare maatschappij is dit toch. Schande! Allemaal honden en varkens en schoften, die westerlingen.

ZwYgStErr
19-11-02, 15:23
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Interessant, het debat op Nederland 2 nu. Ze zijn weer 's bezig aandacht te besteden aan jeugdige criminelen in wie miljoenen geinvesteerd moet worden om ze wat fatsoenlijke normen bij te brengen die ze van huis uit niet meekrijgen.

In plaats van ze, zoals voorgesteld, op te laten zouten of gewoon insluiten om de straten weer wat schoner te krijgen, wordt er weer flink belastinggeld tegenaan gegooid.

Wat een nare maatschappij is dit toch. Schande! Allemaal honden en varkens en schoften, die westerlingen.

Waar moeten ze dan naartoe opzouten?
En wie bedoel je precies met die westerlingen?
Ik ben nl. ook een westerling...

000NobelPrizes
19-11-02, 15:32
Geplaatst door ZwYgStErr


Waar moeten ze dan naartoe opzouten?
En wie bedoel je precies met die westerlingen?
Ik ben nl. ook een westerling...

Oh, da's simpel: naar Israel natuurlijk. Volgens de meeste quotes hier op dit beschaafde forum zitten daar de criminelen en barbaren en terroristen en schurken.

Zwarte Schaap
19-11-02, 15:47
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Interessant, het debat op Nederland 2 nu. Ze zijn weer 's bezig aandacht te besteden aan jeugdige criminelen in wie miljoenen geinvesteerd moet worden om ze wat fatsoenlijke normen bij te brengen die ze van huis uit niet meekrijgen.

In plaats van ze, zoals voorgesteld, op te laten zouten of gewoon insluiten om de straten weer wat schoner te krijgen, wordt er weer flink belastinggeld tegenaan gegooid.

Wat een nare maatschappij is dit toch. Schande! Allemaal honden en varkens en schoften, die westerlingen.

Volgens mij snap jij helemaal niets van debateren. Ik heb vandaag toevallig de parlementaire debatten bekeken en het ging niet hoe jij het vertelt.

Er was een kamerlid die kamervragen stelde omdat naar aanleiding van een artikel in de volkskrant zaterdag stond dat er jongeren met gedragsstoornissen in jeugdgevangenissen worden opgenomen tussen criminele jongeren omdat er een gebrek aan plaatsen is waar de jongeren wel fatsoenlijk behandeld kunnen worden.

Het kamerlid maakte zich zorgen dat juist de gevangenis geen goede plek is om jongeren met gedragsstoornissen te behandelen.

Het ging dus eerder om een tekort aan geld dat nodig is om psychische jongeren te helpen in plaats van dat ze verziekt gaan worden in gevangenissen waar ze helemaal niet thuis horen.

Jammer dat jij ze als crimineel bestempelt. Waarschijnlijk is het woord gevangenis voor jou voldoende om ze meteen als crimineel te bestempelen. Het kamerlid had het ook daarover, dat ze gestigmatiseerd worden door hun aanwezigeheid in een gevangenis.

Ik raad je aan om de volgende keren beter door te luisteren en niet meteen klaar staan met je mening als je alleen het woord crimineel hoort.

000NobelPrizes
19-11-02, 16:19
Geplaatst door Zwarte Schaap



Jammer dat jij ze als crimineel bestempelt. Waarschijnlijk is het woord gevangenis voor jou voldoende om ze meteen als crimineel te bestempelen. Het kamerlid had het ook daarover, dat ze gestigmatiseerd worden door hun aanwezigeheid in een gevangenis.

Ik raad je aan om de volgende keren beter door te luisteren en niet meteen klaar staan met je mening als je alleen het woord crimineel hoort.


HAHAHAHAHAHAHA... nee dromer, je hebt helemaal gelijk.
Ze zitten in de lik maar het zijn goeie jongens. Nee echt.

En voordat je achterhaald links doorzanikt: het debat gaat wel degelijk over geld besteden aan criminelen en jongens met wie geen land meer te bezeilen valt. (het is nog steeds aan de gang)

Dus jij moet eerst zelf luisteren voordat je mijn woorden weerlegt. En tja, als jij gasten die berecht worden vanwege hun misdaden anders wilt noemen dan criminelen, moet je dat zelf weten. Je maakt het er alleen niet overzichtelijker op.

Zwarte Schaap
19-11-02, 16:31
Geplaatst door 151 NobelPrizes



HAHAHAHAHAHAHA... nee dromer, je hebt helemaal gelijk.
Ze zitten in de lik maar het zijn goeie jongens. Nee echt.

En voordat je achterhaald links doorzanikt: het debat gaat wel degelijk over geld besteden aan criminelen en jongens met wie geen land meer te bezeilen valt. (het is nog steeds aan de gang)

Dus jij moet eerst zelf luisteren voordat je mijn woorden weerlegt. En tja, als jij gasten die berecht worden vanwege hun misdaden anders wilt noemen dan criminelen, moet je dat zelf weten. Je maakt het er alleen niet overzichtelijker op.

Hou nou maar op ! Volgens mij heb je echt niet verder gekeken dan na het woordje crimineel. Over dat onderwerp is men al een uur geleden opgehouden. Na de pauze is men nu al ruim 20 minuten bezig met de uitspraken van Nawijn.

Jammer voor je dat ik toevallig de debatten heb bekeken maar nu kun je beter inbinden met je gefocus op criminelen terwijl het daar helemaal niet overging.

Beetje dom Héh !

000NobelPrizes
19-11-02, 16:40
Geplaatst door Zwarte Schaap


Hou nou maar op ! Volgens mij heb je echt niet verder gekeken dan na het woordje crimineel. Over dat onderwerp is men al een uur geleden opgehouden. Na de pauze is men nu al ruim 20 minuten bezig met de uitspraken van Nawijn.

Jammer voor je dat ik toevallig de debatten heb bekeken maar nu kun je beter inbinden met je gefocus op criminelen terwijl het daar helemaal niet overging.

Beetje dom Héh !

Ja, en? Ik postte mijn bericht voordat ze over nawijn begonnen.
en nog steeds gaat het over het weghalen van criminelen - die jij geen criminelen wilt noemen - uit de samenlveing.

beetje dom van je, vind je ook niet?

Zwarte Schaap
19-11-02, 16:47
Geplaatst door 151 NobelPrizes


Ja, en? Ik postte mijn bericht voordat ze over nawijn begonnen.
en nog steeds gaat het over het weghalen van criminelen - die jij geen criminelen wilt noemen - uit de samenlveing.

beetje dom van je, vind je ook niet?

Niet liegen, voordat ze het over Nawijn hadden , hebben ze een pauze gehad van ruim 20 minuten. Daarvoor hadden ze het over de studenten die niet goed geregistreerd zijn en de woning tekort die onder hen heerst.

Maar goed ik zal je laten zien dat je echt niet goed luistert.


Geplaatst door 151 NobelPrizes


HAHAHAHAHAHAHA... nee dromer, je hebt helemaal gelijk.
Ze zitten in de lik maar het zijn goeie jongens. Nee echt.

En voordat je achterhaald links doorzanikt: het debat gaat wel degelijk over geld besteden aan criminelen en jongens met wie geen land meer te bezeilen valt. (het is nog steeds aan de gang)

Dus jij moet eerst zelf luisteren voordat je mijn woorden weerlegt. En tja, als jij gasten die berecht worden vanwege hun misdaden anders wilt noemen dan criminelen, moet je dat zelf weten. Je maakt het er alleen niet overzichtelijker op.

Onderstaand artikel was de aanleiding van de kamervragen. Zoals ik al eerder zei niet te snel conclusies trekken en je eigen verhaal maken als je het woord crimineel hoort. Je doet jezelf geen goed om zonder te luisteren een discussie aan te gaan. Overigens is dat één van de kenmerken van gedragsstoornissen.



Vijfhonderd kinderen ten onrechte in cel

Van onze medewerkster

AMSTERDAM - De jeugdgevangenissen in Nederland worden voor een groot deel bevolkt door kinderen voor wie in internaten en tehuizen geen plaats is. In totaal gaat het om 526 kinderen die geen strafbaar feit hebben gepleegd. Dat is 38 procent van de kinderen die in jeugdgevangenissen verblijven.

Het betreft in alle gevallen kinderen die op advies van de kinderbescherming uit huis zijn geplaatst. De belangrijkste reden dat ze in een gevangenis zitten, is volgens Justitie dat ze elders te vaak weglopen. Het jongste kind dat om die reden vastzit is 9 jaar oud.

In de jeugdgevangenissen, officieel gesloten justitiële inrichtingen genoemd, vallen deze kinderen onder hetzelfde regime als jongeren die een straf uitzitten. De kinderen worden 's avonds en gedeeltes van het weekeinde opgesloten in een cel. Over het terrein lopen, bijvoorbeeld om naar de gevangenisschool te gaan, mag alleen onder begeleiding. Jeugdgedetineerden mogen, net als volwassen gedetineerden, slechts beperkt 'luchten'. Een keer in de week is er bezoekuur. Als kinderen een driftbui krijgen, gaan ze naar de isoleercel.

Ook in de zogeheten open justitiële inrichtingen, waarvan er minder zijn, zitten bijna vijfhonderd kinderen die in de jeugdhulpverlening niet te handhaven zijn.

'Veel kinderen die in justitiële inrichtingen terechtkomen, hebben gedragsproblemen', zegt woordvoerster Leeflang van het ministerie van Justitie. 'Ze worden in de inrichtingen onder meer behandeld voor autoriteitsproblemen, oppositioneel-opstandige gedragsstoornis, hechtingsproblematiek en ADHD.' Volgens beleidsmedewerker Siswerda van de dienst justitiële jeugdinrichtingen, en ook volgens bronnen uit de inrichtingen zelf, worden de kinderen in sommige inrichtingen zeer grondig behandeld, maar stelt de therapie in andere inrichtingen weinig voor.

Voor kinderen die vanuit de jeugdhulpverlening naar een jeugdgevangenis worden gestuurd, geldt geen minimumleeftijd van 12 jaar, zoals voor strafrechtelijke plaatsingen geldt.

De provincies hebben vrijdag in een brief aan de Tweede Kamer om miljoenen euro's extra voor de jeugdzorg gevraagd. Het is echter nog maar de vraag of extra geld voor de jeugdzorg kan voorkomen dat 'wegloopkinderen' in jeugdgevangenissen worden geplaatst.

000NobelPrizes
19-11-02, 16:54
Geplaatst door Zwarte Schaap


I stand totally corrected for this one, ZSchaap.

Ik zal een andere thread openen over jeugdige criminelen aan wie veel geld wordt uitgegeven om ze fatsoensnormen bij te brengen.

Mocroboy
19-11-02, 16:55
Hebben de uitkeringstrekkers hier niets beters te doen dat heel de middag tv kijken? Ga een baan zoeken a levenloze mensen

000NobelPrizes
19-11-02, 17:03
Geplaatst door Mocroboy
Hebben de uitkeringstrekkers hier niets beters te doen dat heel de middag tv kijken? Ga een baan zoeken a levenloze mensen


Een mooie quote om vertaald in het Arabisch op een paar muren te kalken in probleemwijken.

Marsipulami
19-11-02, 17:15
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Interessant, het debat op Nederland 2 nu. Ze zijn weer 's bezig aandacht te besteden aan jeugdige criminelen in wie miljoenen geinvesteerd moet worden om ze wat fatsoenlijke normen bij te brengen die ze van huis uit niet meekrijgen.

In plaats van ze, zoals voorgesteld, op te laten zouten of gewoon insluiten om de straten weer wat schoner te krijgen, wordt er weer flink belastinggeld tegenaan gegooid.

Wat een nare maatschappij is dit toch. Schande! Allemaal honden en varkens en schoften, die westerlingen.

Met jouw (goedkope) priksels heb je ongetwijfeld al een enorme bijdrage geleverd aan de oplossing van allerlei problemen.

De mate waarin een samenleving durft investeren in de toekomstkansen voor kansarme jongeren is bepalend voor het beschavingspeil van die samenleving. Maar er zijn altijd mensen zoals jij die terug naar de middeleeuwen willen.

000NobelPrizes
19-11-02, 17:21
Geplaatst door Marsipulami


Met jouw (goedkope) priksels heb je ongetwijfeld al een enorme bijdrage geleverd aan de oplossing van allerlei problemen.

De mate waarin een samenleving durft investeren in de toekomstkansen voor kansarme jongeren is bepalend voor het beschavingspeil van die samenleving. Maar er zijn altijd mensen zoals jij die terug naar de middeleeuwen willen.


Nee, hoe kom je daar bij dat ik naar de middeleeuwen wil? Breek me trouwens de bek niet open over wie er naar de middleeuwen terugwillen.

Bovendien had ZSchaap me al terecht terechtgewezen, en zou ik een andere thread openen over criminele jongeren. Hij merkte op dat die discussie inderdaad ergens anders over ging.

Maar om op jouw kwekje in te gaan: er wordt inderdaad miljoenen geinvesteerd in jongeren die anders nooit meer op het rechte pad komen. Fout he, dat het westen, met al die ongelovige christenhonden, zulke dingen doen als belastinggeld gebruiken voor zulke doeleinden.

Marsipulami
19-11-02, 18:39
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Maar om op jouw kwekje in te gaan: er wordt inderdaad miljoenen geinvesteerd in jongeren die anders nooit meer op het rechte pad komen. Fout he, dat het westen, met al die ongelovige christenhonden, zulke dingen doen als belastinggeld gebruiken voor zulke doeleinden.

Je spreekt jezelf wel aardig tegen. Wat hoger was je nog tegenstander van het investeren in die jongeren. Zie:


In plaats van ze, zoals voorgesteld, op te laten zouten of gewoon insluiten om de straten weer wat schoner te krijgen, wordt er weer flink belastinggeld tegenaan gegooid.

En nu enkele posts lager beroep je je op diezelfde aanpak om aan te tonen dat men het zoveel beter doet in Nederland dan elders.

Zwarte Schaap
19-11-02, 19:15
Geplaatst door Mocroboy
Hebben de uitkeringstrekkers hier niets beters te doen dat heel de middag tv kijken? Ga een baan zoeken a levenloze mensen

Als sukkeltjes niet mee kunnen praten, komen ze met vooroordelen die ze uit hun duim zuigen. Als je niet mee kunt doen kun je beter je mond dichthouden. We hebben al genoeg te lijden onder sukkeltjes die niet weten wat ze zeggen.

000NobelPrizes
19-11-02, 19:34
marisupilami

Ik 'constateer' dat er veel belastinggeld tegenaan wordt gegooid om die kinderen eindelijk eens te gaan opvoeden.

heb ik gezegd dat ik daar op tegen was? Nee.

Zwarte Schaap
19-11-02, 20:49
Geplaatst door 151 NobelPrizes
marisupilami

Ik 'constateer' dat er veel belastinggeld tegenaan wordt gegooid om die kinderen eindelijk eens te gaan opvoeden.

heb ik gezegd dat ik daar op tegen was? Nee.


Ik vraag me af hoe jij dat constateert? Kun je mij dan het bedrag aangeven dat teveel is, of zit je nu hier ook allemaal typeringen te gebruiken die je niet kunt waarmaken?

Voorlopig zit er in ruim 40 % van de cellen in de jeugdgevangenis vol met jongeren die daar niet thuis horen. Kennelijk is er te weinig geld voor hulpbehoevende jongeren en teveel geld voor gevangenissen.

rja
19-11-02, 21:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voorlopig zit er in ruim 40 % van de cellen in de jeugdgevangenis vol met jongeren die daar niet thuis horen. Kennelijk is er te weinig geld voor hulpbehoevende jongeren en teveel geld voor gevangenissen. [/B]
Er is in het verleden, veel te laks opgetreden tegen de jeugscriminaliteit, er veel geld gestopt in het proberen om met deze jongeren te praten, in de hoop dat ze weer op de rechte pad zouden komen.

Zo'n jongere moeten natuurlijk een paar kansen krijgen om het goede pad te komen, maar daarna mogen ze die van mij hard aanpakken, vooral als ze misdaden blijven plegen, dus het beleid op dit moment schuift op dit moment op, naar hard aanpakken.

Maar dat bericht van de week, dat er steeds minder zeer jonge kinderen die misdaden worden doorverwezen naar het buro Halt, daar zakt me broek van af, dat is een een brevet van onvermogen, zulke kinderen zijn zeker nog kansloos, die zijn gemiddeld 12 jaar oud.

Een deel van huidige criminele allochtonen, zijn gewoon verloren, maar de overheid en de buurt en de ouders zelf, zullen er voor moeten zorgen dat de rest van jeugd niet dezelfde kant op gaan, dat ze hun school afmaken en dat ze goede toekomst in Nederland hebben.

Dat is niet alleen een taak voor de overheid, maar van de ouders van de kinderen en de buurt waar deze jongeren inraking komen met criminaliteit.

Zwarte Schaap
19-11-02, 21:31
Geplaatst door rja

Er is in het verleden, veel te laks opgetreden tegen de jeugscriminaliteit, er veel geld gestopt in het proberen om met deze jongeren te praten, in de hoop dat ze weer op de rechte pad zouden komen.

Zo'n jongere moeten natuurlijk een paar kansen krijgen om het goede pad te komen, maar daarna mogen ze die van mij hard aanpakken, vooral als ze misdaden blijven plegen, dus het beleid op dit moment schuift op dit moment op, naar hard aanpakken.

Maar dat bericht van de week, dat er steeds minder zeer jonge kinderen die misdaden worden doorverwezen naar het buro Halt, daar zakt me broek van af, dat is een een brevet van onvermogen, zulke kinderen zijn zeker nog kansloos, die zijn gemiddeld 12 jaar oud.

Een deel van huidige criminele allochtonen, zijn gewoon verloren, maar de overheid en de buurt en de ouders zelf, zullen er voor moeten zorgen dat de rest van jeugd niet dezelfde kant op gaan, dat ze hun school afmaken en dat ze goede toekomst in Nederland hebben.

Dat is niet alleen een taak voor de overheid, maar van de ouders van de kinderen en de buurt waar deze jongeren inraking komen met criminaliteit.

Wat weet jij nou van buro halt? Weet jij dan voor wat voor zaken ze daar naar toe worden gestuurd?

Hou op met je geklaagzang, jeugdcriminaliteit neemt ongeveer maar 10 % in van de aangiftes. Het overgrote deel wordt gepleegd door volwassenen.

Geef jij zo snel je jongeren op en beschouw je ze zo snel als verloren? Ach het is altijd makkelijk jongeren overal de schuld van te geven ze kunnen moeilijk voor zichzelf opkomen natuurlijk.


En By the way het gaat over jongeren die geen misdrijf hebben gepleegd en die toch tussen criminele jongeren zitten. Lees jij wel de hele discussie of kom je ook zo snel aan gerend om af te geven op jongeren? We hebben eigenlijk een overcapaciteit van 40 % wat cellen betreft die ten onrechte worden gevuld door hulpbehoevende jongeren. Men moet dus meer investeren in opvang voor hulpbehoevende jongeren dan in jeugdgevangenissen.

rja
19-11-02, 21:48
Geplaatst door Zwarte Schaap


Wat weet jij nou van buro halt? Weet jij dan voor wat voor zaken ze daar naar toe worden gestuurd?

Hou op met je geklaagzang, jeugdcriminaliteit neemt ongeveer maar 10 % in van de aangiftes. Het overgrote deel wordt gepleegd door volwassenen.

Als daar niks aan wordt gedaan, worden deze jeugdigen volwassen en plegen ze nog steeds misdaden.

Aan de hulpbehoeftige jeugdigen moet zeker wat aan moeten gedaan.

Maar je draait, om het probleem heen, je moet er voor zorgen dat jongeren niet meer crimineel worden, deze jongeren worden vaak beinvloedt door andere jongeren die crimineel zijn . De hopeloze gevallen moeten worden geissoleerd en ver weg worden gehouden van de opgroeiende kinderen.

Daar heeft de overheid een grote taak, maar ook de ouders en de buurt.

Kan me niet voorstellen dat die ouders of de buurt blij zijn met kinderen die kiezen voor de misdaad.

Dus ouders van die criminele jongeren en de buurt doe wat.

000NobelPrizes
19-11-02, 21:56
tuttutut.

En daar wordt veel belastiggeld voor gebruikt, omdat die kinderen uit nesten komen waar ouders blijkbaar geen enkel benul hebben hoe ze een kind moeten bijbrengen dat stelen niet goed is. Ik wist niet dat het besef van wat wel en niet mag, ook cultuurgebonden is, maar blijkbaar wel.

Een mooi voorbeeld zijn die ouders van Khalid uit Venlo. "Ach, het is een goeie jongen. Vocht wat, wat diefstal, je weet wel, niks bijzonders, doen alle jongens."

Pardon? Diefstal niks bijzonders? Als ze er zo over denken, is het geen wonder dat er zoveel gannev losloopt.

Zwarte Schaap
19-11-02, 22:06
Geplaatst door 151 NobelPrizes
tuttutut.

En daar wordt veel belastiggeld voor gebruikt, omdat die kinderen uit nesten komen waar ouders blijkbaar geen enkel benul hebben hoe ze een kind moeten bijbrengen dat stelen niet goed is. Ik wist niet dat het besef van wat wel en niet mag, ook cultuurgebonden is, maar blijkbaar wel.

Een mooi voorbeeld zijn die ouders van Khalid uit Venlo. "Ach, het is een goeie jongen. Vocht wat, wat diefstal, je weet wel, niks bijzonders, doen alle jongens."

Pardon? Diefstal niks bijzonders? Als ze er zo over denken, is het geen wonder dat er zoveel gannev losloopt.


Je hebt jezelf al belachelijk gemaakt maar je blijft jezelf voor paal zetten met je achterbakse geinsinueer. Kom er eerlijk voor uit wat je wil zeggen en hou nou maar op met dat scheinheilige gedraai.

Zwarte Schaap
19-11-02, 22:12
Geplaatst door rja

Als daar niks aan wordt gedaan, worden deze jeugdigen volwassen en plegen ze nog steeds misdaden.

Aan de hulpbehoeftige jeugdigen moet zeker wat aan moeten gedaan.

Maar je draait, om het probleem heen, je moet er voor zorgen dat jongeren niet meer crimineel worden, deze jongeren worden vaak beinvloedt door andere jongeren die crimineel zijn . De hopeloze gevallen moeten worden geissoleerd en ver weg worden gehouden van de opgroeiende kinderen.

Daar heeft de overheid een grote taak, maar ook de ouders en de buurt.

Kan me niet voorstellen dat die ouders of de buurt blij zijn met kinderen die kiezen voor de misdaad.

Dus ouders van die criminele jongeren en de buurt doe wat.

Snap jij nou wat buro halt is of niet, of zit ik hier met een onwetende te praten? Ik heb gemerkt dat men te vaak over dingen praat waar men geen weet van heeft.

000NobelPrizes
19-11-02, 22:16
Geplaatst door Zwarte Schaap



Je hebt jezelf al belachelijk gemaakt maar je blijft jezelf voor paal zetten met je achterbakse geinsinueer. Kom er eerlijk voor uit wat je wil zeggen en hou nou maar op met dat scheinheilige gedraai.


Nee hoor - ik heb er geen probleem mee om toe te geven wanneer ik fout zat. Deden maar meer mensen dat. En ik insinueer niks. De feiten liggen voor het oprapen, dus ik hoef niets te verdraaien.

Zwarte Schaap
19-11-02, 22:22
Geplaatst door 151 NobelPrizes



Nee hoor - ik heb er geen probleem mee om toe te geven wanneer ik fout zat. Deden maar meer mensen dat. En ik insinueer niks. De feiten liggen voor het oprapen, dus ik hoef niets te verdraaien.

Gebruik die feiten dan en hou op met je loze uitspraken en zeg nu maar gewoon wat je wil zeggen zonder al dat politieke correcte gedraai erom heen.

000NobelPrizes
19-11-02, 22:28
Geplaatst door Zwarte Schaap


Gebruik die feiten dan en hou op met je loze uitspraken en zeg nu maar gewoon wat je wil zeggen zonder al dat politieke correcte gedraai erom heen.


Mij politiek correct noemen is een gotspe, no offense. :)
Ik zeg precies wat ik wil zeggen en ik zou niet weten hoe ik me duidelijk zou moeten uitdrukken.

Maar voor de duidelijkheid: ik erger me wel ja, aan dat eeuwige geklaag en beschuldig en gemekker over hoe vreselijk wij varkens in het westen wel niet zijn, terwijl er nooit wordt stilgestaan bij het feit dat er voortdurend torenhoge rekeningen worden betaald door mensen die dagelijks prestaties leveren en daarvan een flink gedeelte afstaan.

Zwarte Schaap
19-11-02, 23:04
Geplaatst door 151 NobelPrizes



Mij politiek correct noemen is een gotspe, no offense. :)
Ik zeg precies wat ik wil zeggen en ik zou niet weten hoe ik me duidelijk zou moeten uitdrukken.

Maar voor de duidelijkheid: ik erger me wel ja, aan dat eeuwige geklaag en beschuldig en gemekker over hoe vreselijk wij varkens in het westen wel niet zijn, terwijl er nooit wordt stilgestaan bij het feit dat er voortdurend torenhoge rekeningen worden betaald door mensen die dagelijks prestaties leveren en daarvan een flink gedeelte afstaan.


Waarom beledig je de varkens door ze met jou zelf te vergelijken?

Wie klaagt er nu ? Volgens mij zijn de klagers de personen/instellingen die achter de rug van sociaal zwakkere groepen zichzelf profileren. Dit wordt nog versterkt door de media die in haar scoringsdrift en als instrument van de overheid de zaken extra aandikt en buitenproportioneel in het nieuws brengt door ons af te leiden van de werkelijke oorzaken.

Noem dan even de naam van diegenen die jou varken noemen. Iedereen in Nederland betaalt belasting, suggereer je daarmee dat de belastingontduiking in Nederland toeneemt? (ik denk nu aan de kindervriend bassie , Ajax en jeroen van de herik)

Mark
19-11-02, 23:13
Geplaatst door Zwarte Schaap


Snap jij nou wat buro halt is of niet, of zit ik hier met een onwetende te praten? Ik heb gemerkt dat men te vaak over dingen praat waar men geen weet van heeft.

Buro halt is cool, die zorgen ervoor dat de fietstunneltjes van Delft weer graffitti vrij worden :lole:

000NobelPrizes
19-11-02, 23:13
Geplaatst door Zwarte Schaap



Waarom beledig je de varkens door ze met jou zelf te vergelijken?

Wie klaagt er nu ? Volgens mij zijn de klagers de personen/instellingen die achter de rug van sociaal zwakkere groepen zichzelf profileren. Dit wordt nog versterkt door de media die in haar scoringsdrift en als instrument van de overheid de zaken extra aandikt en buitenproportioneel in het nieuws brengt door ons af te leiden van de werkelijke oorzaken.

Noem dan even de naam van diegenen die jou varken noemen. Iedereen in Nederland betaalt belasting, suggereer je daarmee dat de belastingontduiking in Nederland toeneemt? (ik denk nu aan de kindervriend bassie , Ajax en jeroen van de herik)

Oh ja, daar gaan we weer. Problemen bestaan niet, alleen sociaal zwakkeren en de stoute media verspreiden propaganda. Nou sorry, maar ik heb zelf een paar jaar zulk 'sociaal' werk gedaan en baseer liever mijn mening op eigen ervaring.

Voor wat betreft belasting-ontduiking - die laatste stelling van je kon ik niet helemaal volgen/plaatsen. En dat van die varkens was niet echt aardig maar ik laat 'm gaan. Als je me wilt beledigen zul je sterker uit de hoek moeten komen.

Zwarte Schaap
19-11-02, 23:26
Geplaatst door 151 NobelPrizes


Oh ja, daar gaan we weer. Problemen bestaan niet, alleen sociaal zwakkeren en de stoute media verspreiden propaganda. Nou sorry, maar ik heb zelf een paar jaar zulk 'sociaal' werk gedaan en baseer liever mijn mening op eigen ervaring.

Voor wat betreft belasting-ontduiking - die laatste stelling van je kon ik niet helemaal volgen/plaatsen. En dat van die varkens was niet echt aardig maar ik laat 'm gaan. Als je me wilt beledigen zul je sterker uit de hoek moeten komen.

Jij hebt dus ook geprofiteerd van de subsidies die men uitgeeft om ze zogenaamd te helpen. Snap je trouwens ook dat je op een werkplaats zat waar mensen met problemen komen en dat je ervaring dus erg gekleurd is die niet met de werkelijkheid strookt.

Ik snapte je zinnetje ook niet van mensen die torenhoge rekeningen moeten betalen in combinatie met varkens. Je hebt trouwens je zelf beledigt door te zeggen wij varkens in het westen .

000NobelPrizes
19-11-02, 23:40
Geplaatst door Zwarte Schaap


Jij hebt dus ook geprofiteerd van de subsidies die men uitgeeft om ze zogenaamd te helpen. Snap je trouwens ook dat je op een werkplaats zat waar mensen met problemen komen en dat je ervaring dus erg gekleurd is die niet met de werkelijkheid strookt.

Ik snapte je zinnetje ook niet van mensen die torenhoge rekeningen moeten betalen in combinatie met varkens. Je hebt trouwens je zelf beledigt door te zeggen wij varkens in het westen .

Ik heb er niet van geprofiteerd. Ik zei een goedbetalende baan op omdat ik er in geloofde (het waren probleemjongeren). Na 2 jaar was dat geloof foetsie en besloot ik weer een goedbetalende baan te nemen. Om zelf bij te schieten mocht zich iets in mijn omgeving voordoen.
Ja nobel he? Bleah. Maar zoiets (steun) pakt zelden goed uit.

Laat zitten, die varkens. Lieve, slimme beesten. Wordt mij als ongelovige soms voor de voeten geworpen bij wijze van belediging.

rja
19-11-02, 23:59
Geplaatst door Zwarte Schaap


Snap jij nou wat buro halt is of niet, of zit ik hier met een onwetende te praten? Ik heb gemerkt dat men te vaak over dingen praat waar men geen weet van heeft.
Buro Halt, heeft een opvoedkundige taak, wie schijnbaar de ouders niet uitvoeren.

Ze straffen kinderen, alternatief.

Wat is jouw oplossing, de kinderen die een misdaad plegen, een aai over de bol ?

rja
20-11-02, 00:05
Geplaatst door Zwarte Schaap



Waarom beledig je de varkens door ze met jou zelf te vergelijken?

Wie klaagt er nu ? Volgens mij zijn de klagers de personen/instellingen die achter de rug van sociaal zwakkere groepen zichzelf profileren. Dit wordt nog versterkt door de media die in haar scoringsdrift en als instrument van de overheid de zaken extra aandikt en buitenproportioneel in het nieuws brengt door ons af te leiden van de werkelijke oorzaken.

En wat is jouw oplossing voor de problemen, het enige wat je doet is, is tegen de Nederlandse samenleving en cultuur aanschoppen, wat is jouw oplossing voor de criminele alochtonen ?


Noem dan even de naam van diegenen die jou varken noemen. Iedereen in Nederland betaalt belasting, suggereer je daarmee dat de belastingontduiking in Nederland toeneemt? (ik denk nu aan de kindervriend bassie , Ajax en jeroen van de herik)
Daar heb je ons,

Belastingontduiking is een nationale sport, we proberen allemaal zo min mogelijk belasting te betalen.

De bovenstaande organisatie en mensen zijn over de schreef gegaan, dus die moeten op de blaren zitten.

Zwarte Schaap
20-11-02, 00:16
Geplaatst door rja

Buro Halt, heeft een opvoedkundige taak, wie schijnbaar de ouders niet uitvoeren.

Ze straffen kinderen, alternatief.

Wat is jouw oplossing, de kinderen die een misdaad plegen, een aai over de bol ?

Hoor je mij klagen over buro Halt? De eerste oplossing is de feiten in de juiste verhoudingen zien. Verder zou ik onze maatschappij kindvriendelijk maken. Ik zou ze beschermen tegen de grijpgrage klauwen van de commercie.

Zwarte Schaap
20-11-02, 00:28
Geplaatst door rja
En wat is jouw oplossing voor de problemen, het enige wat je doet is, is tegen de Nederlandse samenleving en cultuur aanschoppen, wat is jouw oplossing voor de criminele alochtonen ?

Daar heb je ons,

Belastingontduiking is een nationale sport, we proberen allemaal zo min mogelijk belasting te betalen.

De bovenstaande organisatie en mensen zijn over de schreef gegaan, dus die moeten op de blaren zitten.

Ten eerste ik schop niet tegen de Nederlandse samenleving en cultuur, kun je me dat aantonen met een citaat van mij in deze discussie? Volgens mij kom ik hier op voor de humane bejegening van jongeren in Nederland. Ik verzet me tegen diegenen die de nederlandse strafcultuur naar Amerikaans model willen inrichten, waar alleen plaats is voor harde straffen en de gevangenissen vol proppen met jongeren.

Je uitspraak over dat wij Nederlanders belastingontduiking zien als nationale sport zegt al veel over je normen en waarden. Wat maakt jou dan beter dan zo een jongere?

Van de jongere zou je nog kunnen zeggen dat hij nog onvolwassen is, maar in jouw geval is er sprake van een calculerende criminele gedrag. Dat is veel erger !

Volgens mij stigmatiseer je de oprechte nederlander met deze uitspraak

rja
20-11-02, 01:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
[B]

Ten eerste ik schop niet tegen de Nederlandse samenleving en cultuur, kun je me dat aantonen met een citaat van mij in deze discussie? Volgens mij kom ik hier op voor de humane bejegening van jongeren in Nederland. Ik verzet me tegen diegenen die de nederlandse strafcultuur naar Amerikaans model willen inrichten, waar alleen plaats is voor harde straffen en de gevangenissen vol proppen met jongeren.

Humaan, wel, maar kan dan moeilijk anders in Nederland.

Maar je hebt nog steeds geen reactie gegeven op mijn item, dat ouders van criminele jongeren en de buurt, waar vaak criminaliteit voorkomst, hun verantwoordelijkheid moeten nemen, dat ze gezamelijk dit probleem proberen op te lossen

De reactie van de Venlose Marokkaanse gemeenschap was, na een maand nadat Khalid z'n doodslag had gepleegd, over na de naar de orde van de dag, zonder in te gaan de oorzaken van het criminele gedrag van hun kinderen, ze steken hun kop in het zand, als dit de medewerking is om hun eigen buurt beter te maken, is er maar een oplossing mogelijk, die criminele jongeren opsluiten, want de overheid kan het niet alleen !!


Je uitspraak over dat wij Nederlanders belastingontduiking zien als nationale sport zegt al veel over je normen en waarden. Wat maakt jou dan beter dan zo een jongere?

Weet ik niet,

Maar geld op zichzelf interesseerd geen barst - dat is relatief, ik heb zoveel geld, dat over mijn rekeningen weinig zorgen hoef te maken

Maar een mooie auto - net zo als een mooi huis, meubels, etc - , interesseerd me weinig - ik heb het tien jaar zonder een auto gedaan, een paar maanden geleden een auto gekocht, omdat ik 30 a 40 kilometer verderop een baan kreeg, die qua tijd niet via het openbaar vervoer is te doen.

Maar ik heb belastingfraude gepleegt, ik heb zwart werk niet opgegeven. Maar ik heb ook niet gebruik gemaakt van alle aftrekposten die er mogelijk zijn, dus ik krijg dus niet elk jaar een blauwe brief van de belasting voor mijn inkomstenbelasting in de bus, ik heb geen zin in de rompslomp, dus volgens mijn eigen definitief ben ik een dief van m'n eigen portomonee, dus ik zelf doe dus niet mee, aan de nationale sport.

Ben ik dus crimineel ?

Volgens jouw definitie wel !!!

Zwarte Schaap
20-11-02, 10:09
Geplaatst door rja
De reactie van de Venlose Marokkaanse gemeenschap was, na een maand nadat Khalid z'n doodslag had gepleegd, over na de naar de orde van de dag, zonder in te gaan de oorzaken van het criminele gedrag van hun kinderen, ze steken hun kop in het zand, als dit de medewerking is om hun eigen buurt beter te maken, is er maar een oplossing mogelijk, die criminele jongeren opsluiten, want de overheid kan het niet alleen !!



Je denkt toch niet dat ik mijn tijd aan zulke domme uitspraken besteed. Ga nou meer eerst je gedachtes behoorlijk op papier zetten want dit is niets. Het druipt van de vooroordelen man !

rja
20-11-02, 20:49
Geplaatst door Zwarte Schaap



Je denkt toch niet dat ik mijn tijd aan zulke domme uitspraken besteed. Ga nou meer eerst je gedachtes behoorlijk op papier zetten want dit is niets. Het druipt van de vooroordelen man !
Oh, ja, ik had geen constructieve bijdrage van je verwacht.

Er is een probleem met de criminailiteit in de achterstandswijken, omdit op te lossen, zijn er inspanningen nodig van de groepen die in deze wijken leven, wat de overheid en de welzijnwerkers kunnen doen is beperkt, als dit beleid niet ondersteund worden door de buurtbewoners zelf.

De Marokaanse gemeenschap krijgt een slechte naam, doordat bepaalde Marokkaanse jongeren zich misdragen, ze zouden in iedere geval constructief moeten meepraten, hoe ze kunnen helpen om dit probleem op te lossen.

Dutchguy
21-11-02, 02:00
Geplaatst door Marsipulami


Wat kan jij toch verstandige, moedige en oprechte dingen prikken ondanks de tijdsgeest. Ik wou dat er hier nog een paar prikkers waren van dit niveau op dit prikbord.

Zoals 'homo's zijn lager dan varkens?' Inderdaad heel verstandig, moedig en oprecht. :knife_hea

Marsipulami
21-11-02, 02:18
Geplaatst door Dutchguy


Zoals 'homo's zijn lager dan varkens?' Inderdaad heel verstandig, moedig en oprecht. :knife_hea

Nee, homo's zijn niet lager dan varkens maar gewonen mensen met tekortkomingen en goede kanten zoals iedereen. Ik kan me vergissen maar volgens mij heeft ZS zoiets ook nooit gezegd. Hooguit heeft hij volgens mij argumenten bijgebracht die voor meer begrip te, aanzien van het Marokaans-islamtische t.a.v. homoseksualtiteit pleiten.

Dutchguy
21-11-02, 03:39
Geplaatst door Marsipulami


Nee, homo's zijn niet lager dan varkens maar gewonen mensen met tekortkomingen en goede kanten zoals iedereen. Ik kan me vergissen maar volgens mij heeft ZS zoiets ook nooit gezegd. Hooguit heeft hij volgens mij argumenten bijgebracht die voor meer begrip te, aanzien van het Marokaans-islamtische t.a.v. homoseksualtiteit pleiten.

http://www.maroc.nl/portal/forums/showthread.php?s=&threadid=46500&perpage=15&display=&pagenumber=6 . pg. 6 e.v.

Zwarte Schaap
22-11-02, 02:44
Geplaatst door Dutchguy


Zoals 'homo's zijn lager dan varkens?' Inderdaad heel verstandig, moedig en oprecht. :knife_hea

Ik heb dat nooit gezegd ! Ik heb gezegd dat het een beledinging voor de varkens is dat men homo's met hen vergelijkt. Je weet dondersgoed dat het een cynische opmerking was. Ik heb ook uitgelegd dat het komt door mijn idee dat mensen tegen de wil van God ingaan en dieren juist niet. Dat geldt niet speciaal alleen voor homosexuelen. Zelf had ik het voorbeeld gebruikt dat mensen elkaar uitmoorden en dieren niet. In die zin is het een belediging om de mensen met dieren te vergelijken.

Ik wilde jou ook graag aan de volgende uitspraak herrineren!

Geplaatst door Dutchguy

Ik hoop dat ze toch nog even doorgaan met het onderzoek. Misschien vinden ze ook nog een moslimgen dat de onverdraagzaamheid onder moslims verklaart. [/i]

Moet ik dit serieus opvatten ? Gewoon op je lip bijten en doorgaan !