PDA

Bekijk Volledige Versie : Veel Marokkaanse jongeren starten eigen bedrijf



KomMaar
19-11-02, 20:53
Veel Marokkaanse jongeren starten een eigen bedrijf. Dit blijkt uit het Ondernemersprofiel 2002, een onderzoek van de Kamer van Koophandel. Van de Nederlandse Marokkanen die een eigen bedrijf starten is 45% onder de 30 jaar. Bij een vergelijkbare groep, Turkse Nederlanders, is dat 34%.

De Marokkaanse jongeren zijn wel bezig met een forse inhaalslag. In het algemeen geldt dat voor mensen die in Nederland zijn geboren 90 op de 1.000 ondernemers zijn; bij Marokkanen is dat nu nog maar 31 op de 1.000.

Arvid
19-11-02, 21:13
Over 2 jaar koop ik die failliete tenten wel op voor een prikkie :haha:

KomMaar
19-11-02, 21:21
We hebben het hier niet over Hollandse bedrijven

NIS
19-11-02, 21:28
Run drie bedrijven en heb een hele goede omzet gedraaid dit jaar. Mijn administratie was niet helemaal perfect, dus zit de belastingdienst nu achter me aan!! Om het probleem op te lossen heb ik nu maar een accountant ingeschakeld, die voor mij alles gaat ordenen...

Inshallah komen wij "Marokkaanen" eindelijk tot ons recht! Wij zijn geboren ondernemers, net zoals onze Joodse vrienden... Ik zie het dus heel positief in.. We rijden binnenkort allemaal Bentley's en Aston Martin's :geld:

Succes iedereen!

000NobelPrizes
19-11-02, 21:32
Geplaatst door NIS
Run drie bedrijven en heb een hele goede omzet gedraaid dit jaar. Mijn administratie was niet helemaal perfect, dus zit de belastingdienst nu achter me aan!! Om het probleem op te lossen heb ik nu maar een accountant ingeschakeld, die voor mij alles gaat ordenen...

Inshallah komen wij "Marokkaanen" eindelijk tot ons recht! Wij zijn geboren ondernemers, net zoals onze Joodse vrienden... Ik zie het dus heel positief in.. We rijden binnenkort allemaal Bentley's en Auston Martins :geld:

Succes iedereen!

Nou, geboren ondernemers met toekomstige Bentleys en zo... het klinkt alsof er dankzij de Marokkanen een enorme welvaartsgolf aan zit te komen. Ik ben benieuwd.

barfly
19-11-02, 21:43
Geplaatst door NIS
Run drie bedrijven en heb een hele goede omzet gedraaid dit jaar. Mijn administratie was niet helemaal perfect, dus zit de belastingdienst nu achter me aan!! Om het probleem op te lossen heb ik nu maar een accountant ingeschakeld, die voor mij alles gaat ordenen...

Inshallah komen wij "Marokkaanen" eindelijk tot ons recht! Wij zijn geboren ondernemers, net zoals onze Joodse vrienden... Ik zie het dus heel positief in.. We rijden binnenkort allemaal Bentley's en Auston Martins :geld:

Succes iedereen!

Ik ben zelf meer een liefhebber van de *Aston Martin* die mini's vinnik maar niks.
Maargoed de eerste écht succesvole Marokkaan, waar is die?!

KomMaar
19-11-02, 21:49
Geplaatst door NIS
Run drie bedrijven en heb een hele goede omzet gedraaid dit jaar. Mijn administratie was niet helemaal perfect, dus zit de belastingdienst nu achter me aan!! Om het probleem op te lossen heb ik nu maar een accountant ingeschakeld, die voor mij alles gaat ordenen...

Inshallah komen wij "Marokkaanen" eindelijk tot ons recht! Wij zijn geboren ondernemers, net zoals onze Joodse vrienden... Ik zie het dus heel positief in.. We rijden binnenkort allemaal Bentley's en Auston Martins :geld:

Succes iedereen!



Inschallah ayoema :rolleyes:

De Rode Roos
19-11-02, 23:20
Ik ben idealistischer ingesteld, ik denk dat ik eerder non-profit ga. Het lijkt mij leuk om voor de klas te staan en alle kinderen linkse idealen bij te brengen. :D

NIS
20-11-02, 10:38
Geplaatst door Efraim
Marokkaantjes? Handel????? Laat me niet lachen. Het enige waarin Marokkanen goed zijn is eten en muziek! Ze kunnen niet behoorlijk presteren in studie en dan dromen ze van een carriere in het bedrijfsleven! Ze kunnen het vergeten hoor! De Joden zullen altijd geleerder blijven dan de Marokkaantjes.
Joden hebben heel veel Nobelprijzen gekregen, Marokkanen zelfs geen 1.

Ben ik net bezig om ons tot elkander te brengen, kom jij met deze opmerking. Door wie worden die Nobel prijzen uigedeeld? Door Joden toch! (grapje) Als je naar alle uitvindingen kijkt, dan hebben Arabieren heel veel Nobel prijzen te goed. Van natuurkunde, wiskunde, sterrenkunde tot filosofie: Allemaal door die slimme Arabieren. Helaas bestaat de Nobel prijs niet zo lang.

Dus graag jezelf positiever instellen. Nobel prijzen zeggen btw helemaal niks. Arafat heeft er ook een gehad, en wat zegt velen (vooral de Joden).. niks toch! De Nobel prijs is ook een politiek beladen spelletje..

Iets anders:

Om te slagen in het bedrijfsleven is scholing belangrijk, maar zeker niet het belangrijkste. Kijk maar naar Bill Gates, Michael Dell etc. (allemaal schoolverlaters!)

Gelukkig zie ik steeds meer Marokkaanen afstuderen..

Kan heel lang doorgaan met mijn verhaal, maar moet nu weg =(