PDA

Bekijk Volledige Versie : Antillianen terroriseren buurt met scooters



Mocroboy
20-11-02, 10:59
Verkeersles voor scooterpiraatjes

'Die jongens knallen met 80 door wijk: levensgevaarlijk'

Scooterpiraatjes, die de Tarwewijk onveilig maken, krijgen binnenkort verkeersles. Het door de deelgemeente Charlois gesubsidieerde initiatief van de wijkpolitie moet de overlast van racende jeugd tegen gaan. Jonge scooterrijders uit aangrenzende wijken hebben al jaloers gereageerd. Want zij willen ook wel op cursus om zo hun brommercertificaat te halen. Jongeren op scooters zijn niet erg geliefd in de Tarwewijk. Ze zorgen er geregeld voor overlast en niet zo'n beetje ook. ,,Mensen komen huilend naar ons toe, omdat ze niet meer kunnen slapen,'' zegt wijkagent Ron van der Wel. ,,Want die herrie gaat de hele nacht door. En dat galmt door de straten heen.''
Bij de negen controle-acties, die de wijkpolitie al hield, werd voor een totaal bedrag van 21.568 euro aan boetes uitgeschreven. Daarnaast moeten 67 mensen zich voor de rechter verantwoorden. In totaal 216 brommers bleken te zijn opgevoerd, waarvan er 67 harder konden rijden dan 75 kilometer per uur. ,,Er zijn scooters bij die 100 tot 120 kilometer per uur kunnen. Omdat ze zo hard rijden, moet ook hard worden geremd met als gevolg dat die brommers allemaal slechte remmechanismen hebben. Levensgevaarlijk dus.''
De boetes werden daarnaast vooral uitgeschreven voor het niet dragen van een helm, technische gebreken, a-sociaal rijgedrag en onverzekerd rijden. Maar ook bleken veel jongeren niet in het bezit van een bromfietscertificaat: tijdens de controles ging het om gemiddeld één op de tien scooterrijders. Volgens Van der Wel gaat het lang niet altijd om onwil, veel jongeren blijken er niet van de op de hoogte dat ze een brommercertificaat op zak moeten hebben. (Red.: En Van der Wel trapt daar in.............Is het niet zo dat iedereen geacht wordt de wet te kennen? Geen wonder dat ze geen respect hebben voor de politie, ze lachen zich kapot!)
En dan zijn er de scooterrijders voor wie het behalen van een certificaat niet makkelijk is. Vaak gaat het om Antilliaanse jongeren voor wie de boekjes te ingewikkeld zijn, omdat ze de moeilijke woorden niet begrijpen. ,,Ik ben met die jongens gaan praten en heb ze meegenomen naar het bureau om ze te overhoren. Ik heb ze een affiche met verkeersborden laten zien en het resultaat was bedroevend: ze weten echt helemaal niks van het verkeer. Maar die jongens knallen wel met 80 door de wijk.''
En dus komt een docent van 3VO binnenkort zes theorie- en twee praktijklessen geven. Hij zal daarbij worden begeleid door Van der Wel. De deelgemeente Charlois bekostigt de lessen en de jongeren betalen zelf hun certificaat. Het initiatief loop inmiddels storm. ,,We hebben plek voor tien mensen, maar ik kan wel drie klassen vullen,'' zegt Van der Wel.

Bastian
20-11-02, 11:53
ze maken inderdaad een ongelofelijke pokkeherrie, die opgevoerde brommers. Wat mij betreft kunnen ze de ouderwetse methode weer uit de kast halen: opgevoerd? in beslag nemen en verkrotten die hap.

Mocroboy
20-11-02, 12:45
Vaak gaat het om Antilliaanse jongeren voor wie de boekjes te ingewikkeld zijn, omdat ze de moeilijke woorden niet begrijpen.

Bastian
20-11-02, 12:50
Dat is toch geen excuus? Het is blijkbaar niet te ingewikkeld om hun scooters op te voeren. Alsof zij niet weten dat een scooter niet mag worden opgevoerd.

bovendien bedoel ik niet een inbeslagname voor het rijden zonder certificaat maar voor exctreem opvoeren.

June 5, 1967
20-11-02, 13:20
Geplaatst door Mocroboy
Vaak gaat het om Antilliaanse jongeren voor wie de boekjes te ingewikkeld zijn, omdat ze de moeilijke woorden niet begrijpen.

Dit is al je 2 topic over Antilliaanse jongeren vanwaar die hetze ineens, ben je een keer goed gebruikt door een groepje Antilliaanse jongeren ????

:huil:

Mocroboy
20-11-02, 13:25
Geplaatst door June 5, 1967


Dit is al je 2 topic over Antilliaanse jongeren vanwaar die hetze ineens, ben je een keer goed gebruikt door een groepje Antilliaanse jongeren ????

:huil:
Projecteer je vieze fantasieen niet op mij. PERVERSELING

Bastian
20-11-02, 13:36
morco, reageer toch niet op die onzin van june5

Kameraad
20-11-02, 13:38
Geplaatst door Bastian
morco, reageer toch niet op die onzin van june5

onzin???... omdat je dit argument nog niet voor je kiezen heb gekregen wil niet zeggen het onzin is

blijf hier hangen en je zult deze dooddoener nog vaker zien

June 5, 1967
20-11-02, 13:41
Geplaatst door Mocroboy

Projecteer je vieze fantasieen niet op mij. PERVERSELING

oeiiii dat deed pijn he', had ik het toch bij het rechte eind..
Je wou ook graag zo'n tweedehands scootertje maar je moest hem toen in natura afbetalen....viespeuk
Maar zonder gekheid ik NEEM je heus wel seriweus hoor ( tenminste mijn hond dan ) vanwaar die anti-Antilliaanse jongeren gevoelens...( heimelijk verliefd op ? )

:jammer:

June 5, 1967
20-11-02, 13:42
Geplaatst door June 5, 1967


oeiiii dat deed pijn he', had ik het toch bij het rechte eind..
Je wou ook graag zo'n tweedehands scootertje maar je moest hem toen in natura afbetalen....viespeuk
Maar zonder gekheid ik NEEM je heus wel serieus hoor ( tenminste mijn hond dan ) vanwaar die anti-Antilliaanse jongeren gevoelens...( heimelijk verliefd op ? )

:jammer:

Bastian
20-11-02, 13:45
Geplaatst door Kameraad


onzin???... omdat je dit argument nog niet voor je kiezen heb gekregen wil niet zeggen het onzin is

blijf hier hangen en je zult deze dooddoener nog vaker zien

ik zie alleen onzin als argument. leg even uit dan? (ben een beetje naief, sorry)