PDA

Bekijk Volledige Versie : Israëlische Arbeidspartij kiest voor nieuwe leider



Bastian
20-11-02, 12:16
Israëlische Arbeidspartij kiest voor nieuwe leider

Uitgegeven: 20 november 2002 07:45

JERUZALEM - Leden van de Israëlische Arbeidspartij hebben dinsdag Amram Mitzna, de burgemeester van Haifa, officieel gekozen tot hun nieuwe partijleider. Dat heeft de Israëlische radio woensdag bericht.

Mitzna won het van de zittende partijleider en voormalige minister van Defensie, Ben Eliezer. Volgens de cijfers die woensdag zijn vrijgegeven kreeg Mitzna 53,9 procent van de stemmen en Ben Eliezer 38,17 procent. Dat is toch nog meer dan eerder volgens de peilingen werd verwacht.

Mitzna staat bekend als een 'duif' die het conflict met de Palestijnen wil oplossen via de diplomatieke weg. Hij zou bereid zijn om land tegen vrede te ruilen. Blijkbaar hebben de aanhangers van de Arbeiderspartij hierin meer vertrouwen dan de harde lijn die het kabinet van nationale eenheid volgde waaraan de partij deelnam.

Bastian
20-11-02, 12:50
vreemd, pro-palestina noch pro-israel prikkers zien hier iets belangrijks: land voor vrede ruilen. :wow:

Waiting
20-11-02, 12:55
Geplaatst door Bastian
vreemd, pro-palestina noch pro-israel prikkers zien hier iets belangrijks: land voor vrede ruilen. :wow:

O ja hoor, mijn stem krijgt ie, ik ga zeker stemmen.

En het is niet nieuw "land voor vrede" , dat was ook zo met Egypte en Jordanie (Hussein wou niet alles terug, maar hij kreeg wat hij vroeg)

Bastian
20-11-02, 13:05
Geplaatst door Waiting


O ja hoor, mijn stem krijgt ie, ik ga zeker stemmen.

En het is niet nieuw "land voor vrede" , dat was ook zo met Egypte en Jordanie (Hussein wou niet alles terug, maar hij kreeg wat hij vroeg)

kun jij op hem stemmen dan? ik zie nederland bij je lokatie staan

Bastian
20-11-02, 13:10
Geplaatst door Waiting


Ja dat kan

ben je israelisch staatsburger dan?

lennart
20-11-02, 13:13
Alleen avoda staat mijlenver achter in de peilingen. Ik hoop dat die peilingen net zo representatief zijn als in Nederland die waren.

Kachol Levan
20-11-02, 15:30
Geplaatst door Bastian


kun jij op hem stemmen dan? ik zie nederland bij je lokatie staan

Ik woon in Israel, maar kan toch stemmen in de nederlandse verkiezingen binnenkort, lijkt me niet zo bijzonder.