PDA

Bekijk Volledige Versie : Het is tijd voor een 'Aboe Jahja' in NEDERLAND!!



Abdelkarim
20-11-02, 13:50
As-salaamoe 3alaa mani taba3a alhoedaa!


Beste mensen, beste broeders en zuster,

Het is tijd voor een 'Aboe Jahja' in nederland! Genoeg hebben wij ons stil gehouden en gehoopt dat deze laster campagne richting moslims en Islam voorbij waait. Het blijkt elke keer gekker te worden en het einde is nog lang niet in zicht!

"Ze" hebben genoeg over ons gepraat, ze hebben genoeg over ons geschreven en ze hebben genoeg van ons geëist! Nu is het tijd dat WIJ gaan eisen! Ons recht van vrijheid en geloof gaan opeisen! Ons recht van ons manier van leven gaan opeisen!

Het is tijd dat we laten weten dat assimilatie GÉÉN optie is, NOOIT!
Het is tijd dat de zwijgende (moslim) meerderheid zich op de voorgrond gaat begeven!

Genoeg geïncaseert! Het is tijd om 'ze' op hun plek te zetten!

Laat ze ons maar haten! Het enige wat wij nodig hebben is onszelf lief te hebben, zelfrespect! Wat heb je eraan als je een meeknikker bent en vooralsnog een vieze allochtoon wordt genoemd, een tuk-marokaan? Heb zelfrespect! Verkondig jou mening ook al gaan ze je haten! Op den duur zullen ze alleen maar méér respect voor je hebben! En zo niet, the hell with them!

Aboe Jahja is bezig in België, ik ben het niet met alles met hem eens. Maar ik ben het wel met hem eens dat wij ons plaats in de maatschappij moeten OPEISEN!

Niks krijg je zomaar! Respect voor jou mening krijg je niet, die EIS je op!

De multi-culti gedoe ging goed, dachten wij, maar blijkt nu niks anders te zijn dan een fantasie wereld die als een kaartenhuis in elkaar stortte toen fortuyn voor een windje speelde!

Het bleek dat er geen fundament was voor het huis! Bij de eerste de beste windje vloog alles weg, het kaartenhuis, de maskers, alles!

Wij moeten nu gaan bouwen aan het fundament! Daarna gaan we verder bouwen als dat toe wordt gelaten! Eerst moeten ze accepteren dat wij ook een eigen mening mogen hebben, dat ook wij een godsdienst hebben waar zij met hun poten van af moeten blijven!!!

Het is tijd voor een Malcom X! WEES TROTS DAT JE EEN MOSLIM BENT! ALLAHOE AKBAR!!! In de aanval!

Elke mindeheidsgroep in de wereld en in nederland, heeft in de geschiedenis eerst strijd moeten leveren! Zie de geschiedenis-boekjes er maar op na! Alleen wij hebben die strijd nog niet gestreden, het is nu tijd gekomen voor die strijd, in heel europa! Zonder die strijd stel je niks voor, zullen ze je nooit respecteren!

Wa salaam!

Abdelkarim
(een beetje geïriteerd....)

Onno25
20-11-02, 13:56
Het zou misschien een goed plan om dit soort energie te steken in het aanvallen van de mensen die de moslims/islam in een slecht daglicht zetten. (Je weet wel OBL en consorten)

Gewoon een ideetje.

observer
20-11-02, 13:59
Niks krijg je zomaar! Respect verdien je! Respect voor jou mening krijg je niet, die EIS je op! inderdaad respect verdien je vervolgens ga je respect eisen ? het 1 sluit het ander toch echt uit

zal je een van de beste manieren vertellen om respect te verdienen:

respecteer anderen

plexus
20-11-02, 14:00
...tijd voor een Malcom X is altijd welkom maar zo'n Jahjah..dat is naar mijn mening een foute broeder...

Abdelkarim
20-11-02, 14:06
Geplaatst door plexus
...tijd voor een Malcom X is altijd welkom maar zo'n Jahjah..dat is naar mijn mening een foute broeder...

Dan houden we het op Malcom x, ik ben het ook niet met alles eens hoor wat die aboe Jahja zegt, maar gewoon omdat hij bezig is in belgië.............

Abdelkarim
20-11-02, 14:10
Geplaatst door observer
inderdaad respect verdien je vervolgens ga je respect eisen ? het 1 sluit het ander toch echt uit

zal je een van de beste manieren vertellen om respect te verdienen:

respecteer anderen

Daarin heb je misschien gelijk, dan houden we het maar op EISEN! RESPECT EISEN!!

En hoe kun je anderen blijven respecteren als je zelf NIET gerespecteert wordt? Respect voor wie mij respecteert, oorlog voor wie mij beledigt en kleineert!!!

plexus
20-11-02, 14:14
Geplaatst door Abdelkarim


Dan houden we het op Malcom x, ik ben het ook niet met alles eens hoor wat die aboe Jahja zegt, maar gewoon omdat hij bezig is in belgië.............

..ja ik begrijp wat je bedoelt..:duim: het moet ook afgelopen zijn met die eeuwige "gastrol" dit is evengoed mijn land, net zo goed als de gemiddelde "kaaskop"..we moeten gewoon harder onze rechten opeisen ...tijd voor de NN's (Nieuwe Nederlanders)

Shaheed
20-11-02, 14:21
:regie: Shaheed meldt zich aan ,waar is de oorlog!!!!

Mill
20-11-02, 14:25
Geplaatst door Abdelkarim
[color=blue] As-salaamoe 3alaa mani taba3a alhoedaa!
"Ze" hebben genoeg over ons gepraat, ze hebben genoeg over ons geschreven en ze hebben genoeg van ons geëist! Nu is het tijd dat WIJ gaan eisen! Ons recht van vrijheid en geloof gaan opeisen! Ons recht van ons manier van leven gaan opeisen!

Eerst moeten ze accepteren dat wij ook een eigen mening mogen hebben, dat ook wij een godsdienst hebben waar zij met hun poten van af moeten blijven!!!

Het is tijd voor een Malcom X! WEES TROTS DAT JE EEN MOSLIM BENT! ALLAHOE AKBAR!!!


Jullie hebben toch al vrijheid van geloof? Of zijn al die moskeeën luchtspiegelingen?

Jullie hebben toch al vrijheid van meningsuiting? Of is dit prikbord een hallucinatie?

Malcolm X zou jou recht in je bek uitlachen. De negers werden onderdrukt en hadden niet dezelfde burgerrechten als blanken. Moslims in Nederland hebben exact dezelfde rechten als alle andere Nederlanders. Malcolm X zou jou een verwende zeurpiet met een slachtoffer-complex vinden.

Ga je net zoals Jahjah een intern racistische agenda voeren? Namelijk: de achterlijke Berbers plegen alle criminaliteit, de Arabieren niet, die zijn wel goed. Dit zegt hij daadwerkelijk. Is dit de man door wie je je laat inspireren? (ik weet niet of je Berbers bent)

Abdelkarim
20-11-02, 14:27
Geplaatst door Shaheed
:regie: Shaheed meldt zich aan ,waar is de oorlog!!!!

Elke dag als je je voordeur uit gaat......

Madonna
20-11-02, 14:33
Geplaatst door Abdelkarim


Elke dag als je je voordeur uit gaat......

Ja, ja...

Betekent dit dat jullie mij nu massaal zonder voorbehoud voor blonde **** gaan uitmaken, naschreeuwen en bedreigen?

Want voor zover ik kan nagaan: Moskeen, gebedsruimtes in ziekenhuizen, jeugdprojecten, speciale aandacht zus en zo.

Het ligt niet aan die vrijheid, maar dus aan het recht mij mijn rechten te mogen ontnemen?

Ja. Ik sta echt te juichen.

mirakel14
20-11-02, 14:39
Geplaatst door Abdelkarim


Daarin heb je misschien gelijk, dan houden we het maar op EISEN! RESPECT EISEN!!

En hoe kun je anderen blijven respecteren als je zelf NIET gerespecteert wordt? Respect voor wie mij respecteert, oorlog voor wie mij beledigt en kleineert!!!

Respect eisen? Ik krijg vanzelf respect van mijn broeders, als ik ze help. Respect van mensen die mij beledigen hoef ik niet, maar om nou meteen oorlog te gaan voeren met iemand die je beledigd..
Ik zou zeggen, begin met het helpen van je broeders, dan volgt er vanzelf respect. Oorlog is een middel dat je eigenlijk alleen maar mag aanwenden als jij of je broeders bedreigd worden.

Zelfrespect is trouwens iets wat diep binnen in je zit, en dat is iets wat niemand je kan afpakken, ook al probeert-ie je te beledigen of te kleineren. Ik zeg hier expres probeert, want ik laat me niet beledigen.. Ik ben Marokkaan, ik ben moslim, en ik weet dat dat goed is. Als iemand mij uitscheld voor kutmarokkaan, of vieze moslim dan zegt dat meer over hem dan over mij.

Abdelkarim
20-11-02, 14:48
Geplaatst door Mill


Jullie hebben toch al vrijheid van geloof? Of zijn al die moskeeën luchtspiegelingen?

Jullie hebben toch al vrijheid van meningsuiting? Of is dit prikbord een hallucinatie?

Malcolm X zou jou recht in je bek uitlachen. De negers werden onderdrukt en hadden niet dezelfde burgerrechten als blanken. Moslims in Nederland hebben exact dezelfde rechten als alle andere Nederlanders. Malcolm X zou jou een verwende zeurpiet met een slachtoffer-complex vinden.

Ga je net zoals Jahjah een intern racistische agenda voeren? Namelijk: de achterlijke Berbers plegen alle criminaliteit, de Arabieren niet, die zijn wel goed. Dit zegt hij daadwerkelijk. Is dit de man door wie je je laat inspireren? (ik weet niet of je Berbers bent)


Ach, heeft het wel nut om zo'n naïveling van antwoorden te voorzien?

Het blijkt maar weer hoe arrogant..........

Jij denkt precies te weten wat ik nodig heb? En of ik genoeg heb? En of MIJN doelen wel verwezenlijkt zijn of niet? Pfff, het stinkt hier!

Zolang die hirshi ali hier op handen wordt gedragen na een kwetsende uitspraak onze kant op, is respect ver te zoeken!

Zolang 'jullie' denken te kunnen zeggen dat wij onze Koran moeten aanpassen naar jullie wensen, is er weinig terecht van respect naar ons toe!

Zolang jullie maar blijven doorhameren over integratie (lees:ASSIMILATIE) dan betuigt dat zeer weinig respect naar ons toe!

NEE! Wij zullen niet assimileren, wij zijn hoe we zijn! EN dat hebben 'jullie' maar te accepteren!!!!

Elke keer wordt er weer wel wat gevonden om te ******en op die moslims! Dan is het de imam en dan een islamitische basischool enz.

Wat komt morgen?

En ga jij je maar eerst verdiepen in het gedachtengoed van Malcom X voordat je mij gaat zeggen waar hij voor stond! Natuurlijk zijn er verschillen, maar er zijn ook veel overeenkomsten! En mij gaat het om het laatste!

Mill
20-11-02, 14:52
Geplaatst door Abdelkarim



Ach, heeft het wel nut om zo'n naïveling van antwoorden te voorzien?

Het blijkt maar weer hoe arrogant..........

Jij denkt precies te weten wat ik nodig heb? En of ik genoeg heb? En of MIJN doelen wel verwezenlijkt zijn of niet? Pfff, het stinkt hier!

Zolang die hirshi ali hier op handen wordt gedragen na een kwetsende uitspraak onze kant op, is respect ver te zoeken!

Zolang 'jullie' denken te kunnen zeggen dat wij onze Koran moeten aanpassen naar jullie wensen, is er weinig terecht van respect naar ons toe!

Zolang jullie maar blijven doorhameren over integratie (lees:ASSIMILATIE) dan betuigt dat zeer weinig respect naar ons toe!

NEE! Wij zullen niet assimileren, wij zijn hoe we zijn! EN dat hebben 'jullie' maar te accepteren!!!!

Elke keer wordt er weer wel wat gevonden om te ******en op die moslims! Dan is het de imam en dan een islamitische basischool enz.

Wat komt morgen?

En ga jij je maar eerst verdiepen in het gedachtengoed van Malcom X voordat je mij gaat zeggen waar hij voor stond! Natuurlijk zijn er verschillen, maar er zijn ook veel overeenkomsten! En mij gaat het om het laatste!

Je hoeft van niemand de koran te veranderen. Je moet alleen accepteren dat vrouwen en homo's en westerlingen in Nederland evenveel van de grondwettelijke vrijheid mogen genieten als moslims.

MocroStyle
20-11-02, 14:57
Geplaatst door Mill


Je hoeft van niemand de koran te veranderen. Je moet alleen accepteren dat vrouwen en homo's en westerlingen in Nederland evenveel van de grondwettelijke vrijheid mogen genieten als moslims.

Dat bedoel ik nou....

Wat is jouw Islamitische kennis betreffende het onderwerp "homofilie" en "vrouwen"

niks, nada, noppes, niente, waloeeeeeeeeeeeeeeeee

en bespaar me je Koranuitleg uit de Telegraaf en ga op zoek naar antwoorden bij geleerden alvorens het maken van dergelijke (nogal zware) beschuldigingen.

En dat is wat Abdelkarim bedoelt met wederzijdse respect.

Mvg.

Madonna
20-11-02, 15:00
Geplaatst door MocroStyle


Dat bedoel ik nou....

Wat is jouw Islamitische kennis betreffende het onderwerp "homofilie" en "vrouwen"

niks, nada, noppes, niente, waloeeeeeeeeeeeeeeeee

en bespaar me je Koranuitleg uit de Telegraaf en ga op zoek naar antwoorden bij geleerden alvorens het maken van dergelijke (nogal zware) beschuldigingen.

En dat is wat Abdelkarim bedoelt met wederzijdse respect.

Mvg.

Nou, dat is dan duidelijk.

Wat jullie eisen is dus dat jullie gelijke rechten van vrouwen en homo's niet hoeven te accepteren.

Ik wens jullie veel succes.

Malcoml_X zou ik niet meer noemen als ik jullie was, want die zou zich in zijn graf omdraaien.

Neem liever Adolfje als idool.

Abdelkarim
20-11-02, 15:00
Geplaatst door mirakel14


Respect eisen? Ik krijg vanzelf respect van mijn broeders, als ik ze help. Respect van mensen die mij beledigen hoef ik niet, maar om nou meteen oorlog te gaan voeren met iemand die je beledigd..
Ik zou zeggen, begin met het helpen van je broeders, dan volgt er vanzelf respect. Oorlog is een middel dat je eigenlijk alleen maar mag aanwenden als jij of je broeders bedreigd worden.

Zelfrespect is trouwens iets wat diep binnen in je zit, en dat is iets wat niemand je kan afpakken, ook al probeert-ie je te beledigen of te kleineren. Ik zeg hier expres probeert, want ik laat me niet beledigen.. Ik ben Marokkaan, ik ben moslim, en ik weet dat dat goed is. Als iemand mij uitscheld voor kutmarokkaan, of vieze moslim dan zegt dat meer over hem dan over mij.

Oorlog bedoelde ik niet letterlijk! Je hebt me denk ik niet goed begrepen.
En zelfrespect heb je natuurlijk, dat bedoel ik ook! Daar gaat het om! En zodra je gaat slijmen bij de blanke, dan heb je geen zelfrespect! Als je hirsi ali of lazrak heet, heb je geen zelfrespect! Dat is jezelf kleineren voor de meningen van de tegenstanders. Hielenlikkerij noem ik dat ook.

Abdelkarim
20-11-02, 15:04
Geplaatst door MocroStyle


Dat bedoel ik nou....

Wat is jouw Islamitische kennis betreffende het onderwerp "homofilie" en "vrouwen"

niks, nada, noppes, niente, waloeeeeeeeeeeeeeeeee

en bespaar me je Koranuitleg uit de Telegraaf en ga op zoek naar antwoorden bij geleerden alvorens het maken van dergelijke (nogal zware) beschuldigingen.

En dat is wat Abdelkarim bedoelt met wederzijdse respect.

Mvg.

Dank u wel!

Laat ze maar aanvallen naar aanleiding van telegraaf artikeltjes over de Islam zonder niks te weten over het onderwerp!

MocroStyle
20-11-02, 15:05
Geplaatst door Madonna


Nou, dat is dan duidelijk.

Wat jullie eisen is dus dat jullie gelijke rechten van vrouwen en homo's niet hoeven te accepteren.

Ik wens jullie veel succes.

Malcoml_X zou ik niet meer noemen als ik jullie was, want die zou zich in zijn graf omdraaien.

Neem liever Adolfje als idool.

Als jij nou eens leert begrijpend lezen. Een inburgeringscursus zou je goed doen.

En je vergelijking met onze oosterbuur getuigt van je intellectuele tekortkomingen om deel te nemen aan dit debat. Verder laat ik jouw provocaties links liggen als je dat niet erg vindt.

Mvg.

Madonna
20-11-02, 15:05
Geplaatst door Abdelkarim


Oorlog bedoelde ik niet letterlijk! Je hebt me denk ik niet goed begrepen.
En zelfrespect heb je natuurlijk, dat bedoel ik ook! Daar gaat het om! En zodra je gaat slijmen bij de blanke, dan heb je geen zelfrespect! Als je hirsi ali of lazrak heet, heb je geen zelfrespect! Dat is jezelf kleineren voor de meningen van de tegenstanders. Hielenlikkerij noem ik dat ook.

Dus wat bedoel je dan, Abdelkarim?

Ga je deze overlopers bedreigen?

En jij ziet mij dus als tegenstander, als vijand? Roepen jullie mij daarom na?

Mill
20-11-02, 15:06
Geplaatst door MocroStyle


Dat bedoel ik nou....

Wat is jouw Islamitische kennis betreffende het onderwerp "homofilie" en "vrouwen"

niks, nada, noppes, niente, waloeeeeeeeeeeeeeeeee

en bespaar me je Koranuitleg uit de Telegraaf en ga op zoek naar antwoorden bij geleerden alvorens het maken van dergelijke (nogal zware) beschuldigingen.

En dat is wat Abdelkarim bedoelt met wederzijdse respect.

Mvg.

Ohhhh, dus moslims vinden homohuwelijken, openbaar samenzijn van homo-paartjes, homoseksuele leerkrachten, werkende vrouwen, mondige vrouwen die niet luisteren naar hun man, vrouwen die seks hebben voor en buiten het huwelijk wanneer ze daar zelf zin in hebben prima? Dan heb ik niks gezegd. Mijn welgemeende excuses.

Madonna
20-11-02, 15:08
Geplaatst door MocroStyle


Als jij nou eens leert begrijpend lezen. Een inburgeringscursus zou je goed doen.

En je vergelijking met onze oosterbuur getuigt van je intellectuele tekortkomingen om deel te nemen aan dit debat. Verder laat ik jouw provocaties links liggen als je dat niet erg vindt.

Mvg.

Goh.

Dan zou ik graag van jou willen vernemen wat dan jullie standpunt is ten op zichte van vrouwen en homofilie.

En dan zou ik graag willen weten hoe jullie dat respect daarvoor willen opeisen.

Of is dat te veel gevraagd?

Want ik krijg de indruk dat jij jezelf zo vreselijk superieur voelt, dat uitleg uit jouw mond te veel gevraagd is.

Mill
20-11-02, 15:12
Geplaatst door yehiyaayyash
Abu Jahja is een topgozer , het wordt inderdaad tijd voor arabische europese liga om hiernaar toe te komen .


Deze liga heeft veel bereikt in Belgie en ik denk dat we nog meer kunnen bereiken in Nederland .

Abu jahja is werkelijk een verrijking voor de intellectuele moslimjongeren die dicht bij zijn achtergrond blijft en niet hetzelfde is als die ' nieuwe nederlanders " die denken dat ze het gemaakt hebben in de maatschappij en met een zekere afkeur kijken naar hun broeders en zusters .

Jij bent zeker geen Berber? Want die vindt hij achterlijke criminelen, in tegenstelling tot het edele Arabische volk.

mirakel14
20-11-02, 15:13
Geplaatst door Abdelkarim

Oorlog bedoelde ik niet letterlijk! Je hebt me denk ik niet goed begrepen.


Aasif, ik had je inderdaad verkeerd begrepen. Oorlog kun je inderdaad op veel manieren uitleggen, zo ben ik zelf iedere dag met mezelf in oorlog (maar als ik het over jihad ga hebben, dan krijg ik gelijk weer iedereen over me heen).



En zelfrespect heb je natuurlijk, dat bedoel ik ook! Daar gaat het om! En zodra je gaat slijmen bij de blanke, dan heb je geen zelfrespect! Als je hirsi ali of lazrak heet, heb je geen zelfrespect! Dat is jezelf kleineren voor de meningen van de tegenstanders. Hielenlikkerij noem ik dat ook.

Hirsi ali is iemand die zichzelf verkocht heeft. Niet alleen heeft ze haar geloof verraden, maar ze heeft ook haar politieke idealen verkocht: ze is van de linkse pvda overgestapt naar de rechtse vvd. Reden? Bij de vvd kon ze op een verkiesbare plek gezet worden.
Over zelfrespect gesproken: volgens mij heeft hirsi ali dat helemaal niets meer. Ze is alles kwijt: haar zelfrespect, respect van anderen, en respect voor anderen.

Ze heeft haar geloof en zichzelf verkocht, en daar zal ze voor gestraft worden (en nee, beste telegraaflezers, dat hoeft niet in dit leven te gebeuren). Hoewel, volgens mij heeft ze zichzelf al zwaar gestraft..

Abdelkarim
20-11-02, 15:14
Geplaatst door Madonna


Dus wat bedoel je dan, Abdelkarim?

Ga je deze overlopers bedreigen?

En jij ziet mij dus als tegenstander, als vijand? Roepen jullie mij daarom na?

Zo gauw jij denk dat jou cultuur superieur is aan de mijne wel, zodra jij vindt dat ik een achterlijke godsdienst heb, wel! Zodra jij vindt dat ik mij volledig moet aanpassen aan jou wensen, wel ja!

Zo niet, dan respecteer je mij en mijn levenswijze! En ik respecteer jou en jouw levenswijze!

En dan weer zo'n belachelijke zinnetje "Ga je deze overlopers bedreigen?" Dan blijkt maar weer hoe kortzichtig je bent en ervanuit gaat dat alle moslims dreigen.

MocroStyle
20-11-02, 15:15
Geplaatst door Mill


Ohhhh, dus moslims vinden homohuwelijken, openbaar samenzijn van homo-paartjes, homoseksuele leerkrachten, werkende vrouwen, mondige vrouwen die niet luisteren naar hun man, vrouwen die seks hebben voor en buiten het huwelijk wanneer ze daar zelf zin in hebben prima? Dan heb ik niks gezegd. Mijn welgemeende excuses.

Als je oprecht op zoek was naar de waarheid, dan had ik je graag willen helpen deze te zoeken. Echter betwijfel ik je intenties.


Mvg.

MocroStyle
20-11-02, 15:17
Geplaatst door Madonna


Goh.

Dan zou ik graag van jou willen vernemen wat dan jullie standpunt is ten op zichte van vrouwen en homofilie.

En dan zou ik graag willen weten hoe jullie dat respect daarvoor willen opeisen.

Of is dat te veel gevraagd?

Want ik krijg de indruk dat jij jezelf zo vreselijk superieur voelt, dat uitleg uit jouw mond te veel gevraagd is.

Iedereen voelt zich superieur naast jou, blond was je he?:D

:zwaai:

Madonna
20-11-02, 15:18
Geplaatst door Abdelkarim


Zo gauw jij denk dat jou cultuur superieur is aan de mijne wel, zodra jij vindt dat ik een achterlijke godsdienst heb, wel! Zodra jij vindt dat ik mij volledig moet aanpassen aan jou wensen, wel ja!

Zo niet, dan respecteer je mij en mijn levenswijze! En ik respecteer jou en jouw levenswijze!

En dan weer zo'n belachelijke zinnetje "Ga je deze overlopers bedreigen?" Dan blijkt maar weer hoe kortzichtig je bent en ervanuit gaat dat alle moslims dreigen.

Wat ga je doen Abdelkarim?

Wat wil je nou?

Ga je mij nou naroepen, uitschelden, bedreigen of niet?

Waarom zeg je het niet gewoon?

plexus
20-11-02, 15:19
Geplaatst door yehiyaayyash
Abu Jahja is een topgozer , het wordt inderdaad tijd voor arabische europese liga om hiernaar toe te komen .


Deze liga heeft veel bereikt in Belgie en ik denk dat we nog meer kunnen bereiken in Nederland .

Abu jahja is werkelijk een verrijking voor de intellectuele moslimjongeren die dicht bij zijn achtergrond blijft en niet hetzelfde is als die ' nieuwe nederlanders " die denken dat ze het gemaakt hebben in de maatschappij en met een zekere afkeur kijken naar hun broeders en zusters .

yehiyaayyash,

die term NN staat voor een "nieuwe weg" geen shit meer slikken van niemand meer...die gastrol waarmee we al deccennia lang rondlopen moet maar eens afgelopen zijn.

ik heb het hier ook niet over een paar individuen die toevallig met hun rotkop op de tv verschijnen en de gemiddelde autochtoon geruststellen! Wel even die 2 zaken uitelkaar houden!

mirakel14
20-11-02, 15:20
Geplaatst door Madonna


Wat ga je doen Abdelkarim?

Wat wil je nou?

Ga je mij nou naroepen, uitschelden, bedreigen of niet?

Waarom zeg je het niet gewoon?

Dat heeft hij al gedaan, maar jij kunt niet luisteren..

Sulay Milayo
20-11-02, 15:20
Sorry hor , misschien op een enkele uitzondering na ,maar ik heb in Nederland nog geen openlijke publieke foute aanteiging gehoord ten opzichte van de Islam.
Ik weet dus absoluut niet waar deze verdedigingspetitie van daan komt. Ja er zijn mensen die marokkanen over een kam scheren en die angstig zijn voor de Islam.
Het eerste is fout maar ik denk dat opzich in elk kritiek wel een beetje waarheid zit.
Dus als Nederlanders beseffen dat niet alle marokkanen 'kut' zijn dan gaan we stappen vooruit ,maar het zou ook eens goed zijn als Marokkanen over wie het gaat bijvoorbeeld veel jongeren uit Amsterdam-West eens bij hun zelf teraden gingen en kijken hoe ze zouden kunnen veranderen.
Wat betreft de angst voor de Islam ben ik verdeeld. Als ik zie dat figuren als Bin laden, die op een aantal punten scherpe en juiste analyses geeft, openlijk de verschillende wereld tegen elkaar opspeelt dan denk ik ,mmmmmmm wie zal hem steunen bijvoorbeeld in Nederland. En zijn er in Nederland ook ronselingen voor dat afschuwelijke begrip Jihad?

Abdelkarim
20-11-02, 15:22
Geplaatst door Mill


Jij bent zeker geen Berber? Want die vindt hij achterlijke criminelen, in tegenstelling tot het edele Arabische volk.

hahaha, wat een grove leugen!

Dit was een poging 'verdeel en heers', hopelijk krijg je dan dat de marokkanen de Libanees niet meer volgen.
Zo probeert iedereen die truc toe te passen, ook bij marokkanen onderling, bleek steeds tevergeefs te zijn.....


Er stond kort geleden een reaktie van het AEL op hun website over deze leugen die gecreeerd werd. Niks van waar dus.

Mill
20-11-02, 15:23
Geplaatst door MocroStyle


Als je oprecht op zoek was naar de waarheid, dan had ik je graag willen helpen deze te zoeken. Echter betwijfel ik je intenties.


Mvg.

Mijn intentie is om duidelijk te maken dat de (inderdaad overdreven) negatieve aandacht voor moslims niet - zoals jullie hier beweren - erop uit is om de geloofsvrijheid in te perken, maar wel om zwakke groepen zoals (moslim)vrouwen en (moslim)homo's te beschermen tegen sommige repressieve moslims (bijvoorbeeld El Moumni). Daarnaast wil men iets veranderen aan het feit dat de vertegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteitscijfers zo gigantisch is. Als je dat vertaalt in respectloosheid en inperken van geloofsvrijheid, dan ontken je de werkelijke problemen.

Ik zou er ook gek van worden om aangesproken te worden op wangedrag van landgenoten als je zelf niets verkeerd doet, maar wat is het alternatief? Net doen alsof er geen problemen zijn zodat het kan voortwoekeren en totdat zwemmen in Amsterdam-West voor vrouwen volledig onmogelijk is geworden?

Madonna
20-11-02, 15:24
Geplaatst door mirakel14


Dat heeft hij al gedaan, maar jij kunt niet luisteren..

Hij heeft niks duidelijk gemaakt.

Het enig wat hij gaat doen is mij uitschelden als hij vermeod dat ik zijn cultuur niet gelijkwaardig vindt aan de mijne.

Ik heb geen idee wat zijn cultuur is.

Maar als deze mij als vrouw minder rechten toebedeeld of met disrespect behandeld als ik niet naar zijn privé regeltjes leef, dan zie ik mijn cultuur als beter.

said15
20-11-02, 15:36
Nederland kan heel goed zonder Aboe Jahjah.

Aboe Jahjah is een schande voor elke nadenkende moslim. Hij doet moslims meer kwaad dan goed. Zijn volgelingen zijn precies dezelfde als die van Janmaat en Fortuyn en Dewinter etc.

Volgelingen van Aboe Jahjah zijn net zo dom en kortzichtig als volgers van Fortuyn en Dewinter. Heel dom dus.

Abdelkarim
20-11-02, 15:38
Geplaatst door Madonna


Hij heeft niks duidelijk gemaakt.

Het enig wat hij gaat doen is mij uitschelden als hij vermeod dat ik zijn cultuur niet gelijkwaardig vindt aan de mijne.

Ik heb geen idee wat zijn cultuur is.

Maar als deze mij als vrouw minder rechten toebedeeld of met disrespect behandeld als ik niet naar zijn privé regeltjes leef, dan zie ik mijn cultuur als beter.

Snel van begrip zijn is niet iedereen, maar jij bent van een ander soort! Namelijk, het niet WILLEN begrijpen. En jou soort stoort mij dus!

Wie heeft het gehad over uitschelden? En wie heeft het hier over "mijn privé regeltjes"? Houd je hoofd erbij!

Ik heb het er hier niet over dat jij aan mijn regels houdt! Dan zou ik geen haar beter zijn dan jou! Ik heb het hier over het feit dat ik zelf mag uitmaken dat ik homofielie verwerpelijk vindt! Dat is mijn mening! En hooooooo, wacht even! Voordat je je als homo bedreigt voelt....., ik heb niet gezegd dat ze geen recht op leven hebben, ik heb niet gezegd dat ze in elkaar geslagen moeten worden, ik heb niet gezegd dat ze uitgeroeid moeten worden!!!!
Want dat is wat jullie gelijk bij deze uitspraak zullen denken, onterecht! Dat hele homofielie gedoe staat me voor geen meter aan, maar ik heb de wet hier maar te respecteren, punt! Jullie ook, als ik dit zeg op grond van mijn geloof! Punt!

En mijn cultuur is het islamitische! En daar ben ik TROTS op!

said15
20-11-02, 15:44
Dankzij Aboe Jahjah is de kans groot dat Dewinter en zijn Vlaams Blok de grootste partij worden in Belgie. Dewinter is een anti-democraat en een racist en zal dat in de wet gaan regelen.

Aboe Jahjah is een geschenk voor Dewinter!!!!

Abdelkarim
20-11-02, 15:44
Geplaatst door said15
Nederland kan heel goed zonder Aboe Jahjah.

Aboe Jahjah is een schande voor elke nadenkende moslim. Hij doet moslims meer kwaad dan goed. Zijn volgelingen zijn precies dezelfde als die van Janmaat en Fortuyn en Dewinter etc.

Volgelingen van Aboe Jahjah zijn net zo dom en kortzichtig als volgers van Fortuyn en Dewinter. Heel dom dus.

Op welke punten ben je het niet eens met Aboe Jahja? Of praat je alleen de media na? Ik bedoel het niet aanvallend, maar ik heb tot nu toe Aboe Jahja op geen enkel punt kunnen betrappen die zo van zwaarwegend belang kan zijn......

Laat het ons weten....

Misschien een idee om de site te bezoeken, dan weet je meer, als je dat nog niet wist.

http://www.arabeuropean.org/

Madonna
20-11-02, 15:45
Geplaatst door Abdelkarim

Snel van begrip zijn is niet iedereen, maar jij bent van een ander soort! Namelijk, het niet WILLEN begrijpen. En jou soort stoort mij dus!


Dat is wederzijds.



Wie heeft het gehad over uitschelden? En wie heeft het hier over "mijn privé regeltjes"? Houd je hoofd erbij!


Ik wordt regelmatig uitgescholden door jochies als jij. Ik vraag dus aan jou of dit nu hetgeen is wat jij gaat nastreven. En jij zegt: Ja, dat ga ik doen als jij mijn cultuur niet gelijkwaardig vindt aan die van jou.

Hou jij je hoofd erbij zou ik zeggen.



Ik heb het er hier niet over dat jij aan mijn regels houdt! Dan zou ik geen haar beter zijn dan jou! Ik heb het hier over het feit dat ik zelf mag uitmaken dat ik homofielie verwerpelijk vindt! Dat is mijn mening! En hooooooo, wacht even! Voordat je je als homo bedreigt voelt....., ik heb niet gezegd dat ze geen recht op leven hebben, ik heb niet gezegd dat ze in elkaar geslagen moeten worden, ik heb niet gezegd dat ze uitgeroeid moeten worden!!!!
Want dat is wat jullie gelijk bij deze uitspraak zullen denken, onterecht! Dat hele homofielie gedoe staat me voor geen meter aan, maar ik heb de wet hier maar te respecteren, punt! Jullie ook, als ik dit zeg op grond van mijn geloof! Punt!

Maar wat wil je nou Abedelkarim?

Ik ben geen lesbo, maar een vrouw. Ik heb het dus liever over de rechten van de vrouw en jouw cultuur.

Mar als ik mij nu even als lesbo opstel:

Wil jij mij nu in het openbaar kunnen vertellen dat ik als lesbo niet zou deugen en naar de hel ga?

Wil je dat of wil je het alleen maar kunnen denken?

Waarom vertel je niet wat je wilt?

Dutchguy
20-11-02, 15:47
Ik snap niet goed waarom mensen steeds in groepen blijven denken. DE Marokkanen, DE autochotonen.

Juist hierdoor kreeer je misverstanden. Veel Marokkanen doen het gewoon hartstikke goed in de maatschappij en om hun mening wordt niet gevraagd. Ahmedmaskin gaat er waarschijnlijk vanuit dat hen onrecht aangedaan wordt. Maar is dat wel zo?

Het hele integratiegebeuren is nou eenmaal moeizaam maar soms ook heel makkelijk. Wat bij de een moeizaam gaat gaat bij de ander als vanzelf. Het denken in groepen is makkelijk om je een slachtoffer te kunnen voelen, of juist om je heel sterk te kunnen voelen. Maar het doet mijns inziens de waarheid geweld aan.

Respecteer gewoon de wetten van het land die voor IEDEREEN gelden, ook autochtonen. Kijk wat je bewegingsvrijheid is binnen die marges en als er conflicten ontstaan doe er dan iets aan. Zijn de marges te krap? Maak het kenbaar op een opbouwende manier. Dhr. Haselhoeff komt met een eigen partij, voor mij een goed voorbeeld van iemand die in beweging is op de goede manier, met dialoog en door het voortdurend van elkaar leren. Van mij mag hij het goed doen straks bij de verkiezingen.
Maar wat ik hier vaak zie is dat mensen vast op de grond gaan liggen om extra hard van zich af te kunnen trappen. Dat werkt dus niet, goed je kunt je frustratie even kwijt maar het brengt niets in beweging of alleen een tegenreactie. De oplossing zal altijd een dialoog moeten zijn en dan mag je keihard met je vuist op tafel slaan maar met respect voor de ander. Een andere weg is mijns inziens niet mogelijk.

Bas
20-11-02, 15:47
Geplaatst door Abdelkarim


Daarin heb je misschien gelijk, dan houden we het maar op EISEN! RESPECT EISEN!!

En hoe kun je anderen blijven respecteren als je zelf NIET gerespecteert wordt? Respect voor wie mij respecteert, oorlog voor wie mij beledigt en kleineert!!!

Respect kan je niet opeisen, dat verdien je. En geheel onterecht krijgen veel moslims dat respect niet. Ik ben het met je eens voor een pleidooi voor emancipatie van de moslims in nederland. Creëer maar organisaties die de eigen etnische groep versterken, dat doen de homo's, joden en chinezen in NL ook met groot succes. Echter, ik vrees dat een dergelijk platform weer snel zal worden overgenomen door anti-westerse sentimenten en door de joden moeten dood lobby uit vnl. het midden oosten. Ik zou het van harte toejuichen wanneer er eens een organisatie werd opgezet die de moslims een hart onder de riem steekt en hen helpt in de emancipatiestrijd ZONDER dat daar weer een fundamentalistische schwung aan wordt gegeven. Hopelijk is de zwijgende meerderheid inderdaad moderate en zal er eindelijk een constructief platform worden opgezet. Dus ook jij AbdelKarim, stop met het WIJ en ZIJ en start een islamitische versie van het COC die zich nadrukkelijk richt op de positie van moslims binnen de NEDERLANDSE maatschappij, er van uit gaand dat je het met me eens bent dat jullie een integraal onderdeel van dit land uitmaken.

mirakel14
20-11-02, 15:50
Geplaatst door yehiyaayyash
en waarom doet Mijnheer Abu jahjah moslims meer kwaad dan goed ?

Ze zijn gewoon bang voor hem: hij is een goede en slimme spreker, hij heeft zonder moeite de discussie met de winter (rechts extremist) op de belgische tv gewonnen. De winter keek niet blij :-)
Hij gaat niet in de slachtofferrol, en dat vinden sommige mensen eng.

Abdelkarim
20-11-02, 15:53
Geplaatst door said15
Dankzij Aboe Jahjah is de kans groot dat Dewinter en zijn Vlaams Blok de grootste partij worden in Belgie. Dewinter is een anti-democraat en een racist en zal dat in de wet gaan regelen.

Aboe Jahjah is een geschenk voor Dewinter!!!!

Oh daar staat het al............


Hmmmm, als dat alles is. Denk je dat België het zo goed met de Marokkanen daar heeft? Alsof zonder Aboe Jahja het vlaams blok nooit verder zou groeien.
Het vlaams blok groeit elk jaar! En ik denk dat het AEL juist de middel is tegen vlaams racisme!

En laat ze maar groeien! Laat ze maar het grootste worden!

mirakel14
20-11-02, 15:56
Geplaatst door Madonna


Maar wat wil je nou Abedelkarim?

Ik ben geen lesbo, maar een vrouw. Ik heb het dus liever over de rechten van de vrouw en jouw cultuur.

Mar als ik mij nu even als lesbo opstel:

Wil jij mij nu in het openbaar kunnen vertellen dat ik als lesbo niet zou deugen en naar de hel ga?

Wil je dat of wil je het alleen maar kunnen denken?

Waarom vertel je niet wat je wilt?

Luister: dit is maroc.nl.
Een plekje op internet waar marokkanen bij elkaar komen, maar waar anderen ook welkom zijn. Jij komt nu krijsend binnen, niemand heeft je wat gevraagd, en jij eist antwoorden op zelfbedachte vragen, zodat jij naar aanleiding van dat antwoord weer hard kan roepen hoe slecht marokkanen/moslims toch wel niet zijn.
Abdelkarim weigert jouw spelletje mee te spelen, en dat is heel verstandig van hem.

Als je dat niet bevalt: richt je eigen site op, en ga daar herrie lopen trappen. We zullen je niet missen, daaag!

Abdelkarim
20-11-02, 15:58
Geplaatst door Bas


Respect kan je niet opeisen, dat verdien je. En geheel onterecht krijgen veel moslims dat respect niet. Ik ben het met je eens voor een pleidooi voor emancipatie van de moslims in nederland. Creëer maar organisaties die de eigen etnische groep versterken, dat doen de homo's, joden en chinezen in NL ook met groot succes. Echter, ik vrees dat een dergelijk platform weer snel zal worden overgenomen door anti-westerse sentimenten en door de joden moeten dood lobby uit vnl. het midden oosten. Ik zou het van harte toejuichen wanneer er eens een organisatie werd opgezet die de moslims een hart onder de riem steekt en hen helpt in de emancipatiestrijd ZONDER dat daar weer een fundamentalistische schwung aan wordt gegeven. Hopelijk is de zwijgende meerderheid inderdaad moderate en zal er eindelijk een constructief platform worden opgezet. Dus ook jij AbdelKarim, stop met het WIJ en ZIJ en start een islamitische versie van het COC die zich nadrukkelijk richt op de positie van moslims binnen de NEDERLANDSE maatschappij, er van uit gaand dat je het met me eens bent dat jullie een integraal onderdeel van dit land uitmaken.

Bas begrijpt het..........

ik ga nu snel eten, zon is onder........

Madonna
20-11-02, 16:01
Geplaatst door mirakel14


Luister: dit is maroc.nl.
Een plekje op internet waar marokkanen bij elkaar komen, maar waar anderen ook welkom zijn. Jij komt nu krijsend binnen, niemand heeft je wat gevraagd, en jij eist antwoorden op zelfbedachte vragen, zodat jij naar aanleiding van dat antwoord weer hard kan roepen hoe slecht marokkanen/moslims toch wel niet zijn.
Abdelkarim weigert jouw spelletje mee te spelen, en dat is heel verstandig van hem.

Als je dat niet bevalt: richt je eigen site op, en ga daar herrie lopen trappen. We zullen je niet missen, daaag!

Ach gut...

Ik krijs.

Is dat wat je hoort als je mijn "zelf bedachte" vragen leest?

Aandoenlijk.

Ik wacht wel even op Abdelkarim's "provocerende" antwoorden op deze Nederlandse website. Waar hij net zo welkom is als ik, overigens. Ik wil namelijk helemaal niet discrimineren.

Kachol Levan
20-11-02, 16:07
Geplaatst door Shaheed
:regie: Shaheed meldt zich aan ,waar is de oorlog!!!!

In Tsjetjenie, Afghanistan, Kashmir kies maar uit.

MocroStyle
20-11-02, 16:24
Geplaatst door Mill


Mijn intentie is om duidelijk te maken dat de (inderdaad overdreven) negatieve aandacht voor moslims niet - zoals jullie hier beweren - erop uit is om de geloofsvrijheid in te perken, maar wel om zwakke groepen zoals (moslim)vrouwen en (moslim)homo's te beschermen tegen sommige repressieve moslims (bijvoorbeeld El Moumni). Daarnaast wil men iets veranderen aan het feit dat de vertegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteitscijfers zo gigantisch is. Als je dat vertaalt in respectloosheid en inperken van geloofsvrijheid, dan ontken je de werkelijke problemen.

Ik zou er ook gek van worden om aangesproken te worden op wangedrag van landgenoten als je zelf niets verkeerd doet, maar wat is het alternatief? Net doen alsof er geen problemen zijn zodat het kan voortwoekeren en totdat zwemmen in Amsterdam-West voor vrouwen volledig onmogelijk is geworden?

Jij legt al dan niet bewust de relatie tussen wangedrag onder jongeren en de Islam. Is dat met opzet om zo de Islam in een kwaad daglicht te stellen of is het onwetendheid?

Het probleem met deze vorm van criminaliteit veelal onder allochtonen (maar zeker ook autochtonen) is een probleem van ons allen. In plaats van het afgeven op de Islam en moslims zouden we dit probleem juist collectief moeten aanpakken.

Hoeveel van jullie spreken weleens moslims, of zijn alle uitspraken gebasseerd op ervaringen op Fora en artikelen uit de Telegraaf? Jammer, want mijns inzien is er nog hoop op een vredige samenleving...

Mvg

BiL@L
20-11-02, 17:11
Alleen al omdat er nog nooit een persoon zo stellig het heeft opgenomen voor minderheden. Zal deze man aanhang krijgen van zeker 75% van de 'jongeren' in de leeftijden 20-30. Aangezien ze zich ook nog eens in de twee steden A'dam en R'dam gaan verstigen, lijkt het mij wel een goed plan om een soort van organisatie/platform/beweging/groepje op te richten die Abou Yahyah kan aanspreken wanneer ie te nationalistisch wordt.

:bril:

Mill
20-11-02, 17:16
Geplaatst door MocroStyle


Jij legt al dan niet bewust de relatie tussen wangedrag onder jongeren en de Islam. Is dat met opzet om zo de Islam in een kwaad daglicht te stellen of is het onwetendheid?

Het probleem met deze vorm van criminaliteit veelal onder allochtonen (maar zeker ook autochtonen) is een probleem van ons allen. In plaats van het afgeven op de Islam en moslims zouden we dit probleem juist collectief moeten aanpakken.

Hoeveel van jullie spreken weleens moslims, of zijn alle uitspraken gebasseerd op ervaringen op Fora en artikelen uit de Telegraaf? Jammer, want mijns inzien is er nog hoop op een vredige samenleving...

Mvg

Ik leg geen relatie tussen wangedrag en de islam, het is precies andersom: jij maakt van bestrijding van wangedrag een strijd tegen de islam. Er is helemaal geen strijd tegen de islam. Als homo's gewoon op een zwarte school voor de klas konden staan zonder geterroriseerd te worden en als het percentage allochtonen in de gevangenis gelijk zou zijn aan het percentage allochtonen van de hele bevolking, dan zou er geen haan kraaien naar die hele malle islam. Dat is immers een prive-aangelegenheid. Dan kan iedereen elke vrije minuut in de moskee knielen voor mijn part.

Victory
20-11-02, 17:35
Geplaatst door Dutchguy
Ik snap niet goed waarom mensen steeds in groepen blijven denken. DE Marokkanen, DE autochotonen.

We are borg, You will be assimilated! Resistance is futile!


PS: Ik wil wel weten of die abu jahjah moslim is/of hij bid etc... wie gaat er nou een kaffir als leider nemen.... en zijn nationalistische gedrag is niet goed...

Ik zal het wel vragen op zijn website(forum)... :)

Abdelkarim
20-11-02, 20:06
Geplaatst door Mill


Mijn intentie is om duidelijk te maken dat de (inderdaad overdreven) negatieve aandacht voor moslims niet - zoals jullie hier beweren - erop uit is om de geloofsvrijheid in te perken, maar wel om zwakke groepen zoals (moslim)vrouwen en (moslim)homo's te beschermen tegen sommige repressieve moslims (bijvoorbeeld El Moumni). Daarnaast wil men iets veranderen aan het feit dat de vertegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteitscijfers zo gigantisch is. Als je dat vertaalt in respectloosheid en inperken van geloofsvrijheid, dan ontken je de werkelijke problemen.

Ik zou er ook gek van worden om aangesproken te worden op wangedrag van landgenoten als je zelf niets verkeerd doet, maar wat is het alternatief? Net doen alsof er geen problemen zijn zodat het kan voortwoekeren en totdat zwemmen in Amsterdam-West voor vrouwen volledig onmogelijk is geworden?


GEDACHT door Milletje Hier ai kom toe seef thi dayyyyy!

Who the **** denk je wel wie je bent? Mevrouw de verdediger der onderdrukten in den matschaepy? hahahahaha

Luister mevrouw "ik verdedig moslimvrouwen en moslimhomo's", hoeveel zijn dat er nou, die problemen hebben? Zeg maar een percentage! Hoeveel van onze vrouwen worden er onderdrukt? Wat een bullshhhh! Ook uit de telegraaf zeker? :giechel:
Weet je voor wie jij het op moet nemen? Voor jezelf! Je wordt nog steeds gediscrimineerd op het werkvloer! Onderbetaald en minder snel aangenomen! Doe je best!

Wat betreft de moslimvrouwen die "onderdrukt" worden, dat is zooo opgeblazen door dat mislukte wijf van een hirsi ali! Natuurlijk zullen er GEVALLEN zijn, maar zeker 90% heeft het goed, als het niet meer is! En natuurlijk ben ik ervoor om die 10% te helpen en een oplossing ervoor te zoeken! MAAR DAT IS GEEN ISLAM die ze dat heeft aangedaan!!!!!! Alsof nederlanders zulke problemen niet hebben, nee die vermoorden hun onschuldige kinderen gewoon he? Heeft dat met het westerse cultuur te maken? Misschien wel door die dominees en pastoren die zondags in de kerk preken! (ik kan ook een domme reaktie plaatsen)

En dan had je het over criminaliteit......., ja? en? Spreek ik jou ook aan op Jan de messetrekker die zijn vrouw heeft geslagen en zijn schoonmoeder doodgeschoten? Of willem de buldozer die een overval heeft gepleegd bij tante truus de groenteboerin?

Natuurlijk moet hier wat aan gedaan worden! Maar maak het niet mijn schuld of de schuld van de Islam dat Ali de snelle en moustafa breekijzer de verkeerde pad zijn opgegaan! HET IS ONS PROBLEEM!!! Ze zijn hier geboren! Een NEDERLANDS probleem.

En dan probeert de moskee ze op het rechte pad te krijgen en die 10% te beschermen tegen de man, is het weer niet goed! Mannen, behandel u vrouwen goed! Sla haar NIET! Maar als het té ver gaat, als laatste en uiterste is bereikt en de man zijn controle verliest mag hij niet meer dan een TIKJE geven, een TIKJE! En wie meer doet zal Allah hem bestraffen op de dag des oordeels! (Nova uitzending, knip en plak werk: ..sla uw vrouwen..)

En homofielie mag niet in de Islam, (hele uitleg ernaa) beschouw het als een ziekte(het kan als psychisch /lichaamlijk of gewoon aandoenlijk vertaald worden) en een moslim mag geen homo zijn MAAR niemand mag ze met één vinger aanraken en moet ze respecteren! (wordt in nova: homofielie is ziekte, aanmoediging tot potenrammerij!)

Dan is er een artikeltje in de telegraaf 'ronselaars moslimstrijders in nederland', op wat gebasseerd? En stel het is zo? Wat dan? Israelische ronselaars mogen wel hun gang gaan? Elk jaar gaan er tientallen joden naar het israelische onderdrukkingsleger om kleine kinderen neer te schieten!!!

En dan komt Molen (mill) op basis van allerlij telegraaf stukjes vertellen wat er aan mijn godsdienst, de Islam, mankeert! En dan gaat ze afgeven op moslims op een prikbord zoals deze! Ik ken een hele goede voor jou, waar je je misschien beter op je gemak voelt! polinco! (Oh, ken je die al? ze hebben je van daar hiernaartoe gestuurd? Oooooh! (hoe heette je daar? adolf88?)

Maar goed, je probeerde mij de hele tijd al uit te lokken om mij af te schilderen als een extremist/racist/etc. Maar de enige racist en extremist ben jij! En jij bent het soort mensen die aangepakt (heeft niks met zwembad te maken) moeten worden door deze nieuwe beweging! De beweging voor vrijheid van denken en geloof! Tegen jullie onderdrukking en negatieve beeldvorming! Tegen jullie ophitserij en kruistocht tegen de Islam en moslims!

Allahoe akbar!

Dutchguy
20-11-02, 20:23
Geplaatst door Abdelkarim



En homofielie mag niet in de Islam, (hele uitleg ernaa) beschouw het als een ziekte(het kan als psychisch /lichaamlijk of gewoon aandoenlijk vertaald worden) en een moslim mag geen homo zijn MAAR niemand mag ze met één vinger aanraken en moet ze respecteren! (wordt in nova: homofielie is ziekte, aanmoediging tot potenrammerij!)


[/B]

En jij denkt dat dit gaat werken? Als je steeds leest en te horen krijgt in de moskee of waar ook dat homosexualiteit een zonde is ga je homosexuelen echt niet meer objectief benaderen. Het is in de praktijk dan erg snel gedaan met het 'respecteren'. In theorie misschien nog leuk (alhoewel?) maar in praktijk totaal onhaalbaar. Ik ben op dit forum ook al meermalen als 'lager dan een varken' betiteld. Het werkt dus niet.

Een 'aandoenlijke' homo.

(P.S. Niet weer zin in een homo-discussie, daar heb ik en waarschijnlijk veel mede-prikkers hun buik van vol dus als je de discussie breder wil trekken, ga uw gang)

barfly
20-11-02, 20:26
Geplaatst door Victory


We are borg, You will be assimilated! Resistance is futile!



Waarom denk je dat toch? De Molukkers hebben net als de Joden hun cultuur, religie, etc behouden. Ik zie geen probleem met moslims

Yufran
20-11-02, 22:02
DE BERBERSE STEM IN HET INTEGRATIEDEBAT
Posted by Mohamed TALHAOUI on November 20, 2002, 11:56:11
158.166.10.72

Het integratiedebat woedt in alle hevigheid: van apartheid tot assimilatie, van inburgering tot zuilvorming en daarnaast ook nog emancipatie, islam en vrouwenrechten. De diversiteit binnen de allochtone gemeenschappen zelf is meer dan ooit naar voren getreden. Dat is een pluspunt. Aan de voorstelling van zaken vanuit een monolithische invalshoek kunnen enkel de extremisten garen spinnen: dé Belgen, dé migrantencultuur, dé Arabieren (!)…
Een vergeten volk in Vlaanderen zijn de Berbers die al te vaak te algemeen als Marokkanen worden voorgesteld of zelfs cynisch als Arabieren. Het is belangrijk voor deze differentiatie oog te hebben. Vlamingen zouden het ook niet nemen dat buitenstaanders zouden opperen dat de verschillen tussen Walen en Vlamingen larie en apekool is omdat het toch allemaal Belgen zijn. Er bestaan geen exacte cijfers maar schattingen gaan uit van 70% tot 80% van de Marokkaanse gemeenschap in Vlaanderen die Berbers zijn. Wie zijn nu die Berbers?

Berbers zijn de oorspronkelijke bewoners van Noord Afrika, ze leven er al ruim 10.000 jaar. De officiële naam van de Berbertaal is het Tamazight, de oorspronkelijke taal van Noord Afrika. Deze taal wordt een Hamito-semitische taal genoemd. Het wordt in alle Noordafrikaanse landen gesproken, maar vooral in Algerije en Marokko. Het zijn juist vooral Berbers die naar Europa zijn gemigreerd. Hoewel er geen exacte gegevens hierover beschikbaar zijn, schat men het aantal Berbers buiten Noord Afrika tussen twee en twee en een half miljoen sprekers waarvan de meesten te vinden zijn in West Europa. De bewering dat het Berbers enkel een spreektaal is onjuist; het Berbers geschrift heet Tifinagh. Uit praktische overwegingen wordt het Berbers evenwel ook in Latijns schrift geschreven.

Het Tamazight wordt nergens in Noord Afrika als officiële taal erkent. De arabiseringspolitiek van de Noord-afrikaanse overheden bestrijdt in stilte maar daarom niet minder efficiënt de Berberse taal en cultuur. Deze assimilatiepolitiek is bewust en doortastend gevoerd; op verschillende plaatsen zijn hele Berbergemeenschappen voorgoed verdwenen. Toch spreken officieuze cijfers nog steeds van een meerderheid aan Berberstaligen in Marokko en een flink deel van de bevolking in Algerije (Kabiliërs). In de andere Noord-Afrikaanse landen zijn ze meestal nog slechts een (zeer) kleine fractie van de bevolking. De Berberse strijd is er vooral één met het oog op het behoud van de eigen taal maar ook meer en meer één van gelijke kansen en rechten gezien hun marginale sociaal-economische positie zowel in de landen van oorsprong alsook hier.

Zoals reeds vermeld, leeft in Vlaanderen een aanzienlijke Berbergemeenschap. Het integratiedebat en bijgevolg ook de politici die daaraan deelnemen dienen aandacht te hebben voor deze realiteit. In de eerste plaats is het niet onze bedoeling vanuit België aan Marokkaanse of Algerijnse politiek te doen, hoewel later ook daarover kan gesproken worden. Onze eerste bezorgdheid is dat de hier aanwezige Berbers in hun eigenheid worden erkend. Het gaat dus niet op ons voor Arabieren te laten doorgaan omdat de Marokkaanse en Algerijnse overheid tot de dag van vandaag een discriminatiepolitiek voert die de Berbers identiteit negeert en die ook hier in Vlaanderen concrete gevolgen heeft gesorteerd. Immers de meeste representatieve organen (federaties van zelforganisaties, integratiesteunpunten, enz…) en hun leidinggevende personen of kaders zijn Arabisch. Het plaatsen van een minderheid (in casu de Arabieren) boven op de Vlaams-Berberse gemeenschap mag dan wel zeer efficiënt zijn om de emancipatie van deze gemeenschap te verhinderen, feit blijft dat dit de facto een desastreuze strategie is geweest die uiteindelijk niemand echt vooruit heeft geholpen.

Al te vaak wordt de stelling geopperd dat de islam toch Arabisch is en dat Berbers die taal willens nillens zouden moeten leren. Niets is minder waar want de overgrote meerderheid van islamieten zijn niet-Arabische moslims. De allesoverheersende sacraliteit van de Arabische taal moet dus dringend in vraag worden gesteld. Het is al te absurd dat in de Vlaamse moskeeën waar enkel Berberse gelovigen bidden, de imam in het Arabisch een preek houdt waarvan de meerderheid van de moskeegangers geen jota van begrijpt.

We wensen geen achterhoedegevecht te voeren: Arabische migranten zijn voor ons geprivilegieerde partners op de voorwaarde dat ze ook onze Vlaams-Berberse identiteit erkennen. Samen moeten we met andere etnisch-culturele minderheden ervoor ijveren dat onze moeder- (of vader-) taal als optionele tweede taal in het onderwijs wordt aangeboden. We moeten er ook op toe zien dat een democratische islam erkend wordt die oog heeft voor de interne diversiteit binnen de allochtone gemeenschappen. Primordiaal is ook dat in grote steden o.m. Vlaams-Berberse culturele centra worden opgericht die deze culturele en taalkundige verrijking in Vlaanderen levendig houden, niet alleen door taalcursussen aan te bieden maar ook door lezingen en exposities te houden over Berberse maar ook andere minderheidsculturen.

We beseffen dat wij als Berbers een strijd moeten leveren op twee fronten, één in het land van oorsprong maar ook één hier. In een democratisch land mag men er van uitgaan dat onze stem beter gehoord zal worden. We willen een goede verstandhouding met iedereen, in zonderheid met onze Arabische partners met wie we verder tegen discriminatie en racisme willen strijden. Maar pas als in de Berberse wijken van Borgerhout een Berbers-Vlaamse Liga (BVL) opstaat die oog heeft voor democratie, mensenrechten en respect voor de andere Belgische medeburgers, en als die Belgische medeburgers meer open staan voor diversiteit en geen amalgaam maken van al de hier levende allochtonen, dan zijn we met zijn allen een flink stuk op de goede weg naar dat multiculturele Vlaanderen.

Mohamed TALHAOUI
DE VLAAMS-BERBERSE BEWEGING

http://members.boardhost.com/hlodeley/msg/706.html

sil
20-11-02, 22:06
Geplaatst door yehiyaayyash
Abu Jahja is een topgozer , het wordt inderdaad tijd voor arabische europese liga om hiernaar toe te komen .


Deze liga heeft veel bereikt in Belgie en ik denk dat we nog meer kunnen bereiken in Nederland .

Abu jahja is werkelijk een verrijking voor de intellectuele moslimjongeren die dicht bij zijn achtergrond blijft en niet hetzelfde is als die ' nieuwe nederlanders " die denken dat ze het gemaakt hebben in de maatschappij en met een zekere afkeur kijken naar hun broeders en zusters .

Ik vond hem al niks,maar nu ik zie dat jij hem zo verheerlijkt weet ik dat ik gelijk heb

sil
20-11-02, 22:22
Geplaatst door Abdelkarim
As-salaamoe 3alaa mani taba3a alhoedaa!


Beste mensen, beste broeders en zuster,

Het is tijd voor een 'Aboe Jahja' in nederland! Genoeg hebben wij ons stil gehouden en gehoopt dat deze laster campagne richting moslims en Islam voorbij waait. Het blijkt elke keer gekker te worden en het einde is nog lang niet in zicht!

"Ze" hebben genoeg over ons gepraat, ze hebben genoeg over ons geschreven en ze hebben genoeg van ons geëist! Nu is het tijd dat WIJ gaan eisen! Ons recht van vrijheid en geloof gaan opeisen! Ons recht van ons manier van leven gaan opeisen!

Het is tijd dat we laten weten dat assimilatie GÉÉN optie is, NOOIT!
Het is tijd dat de zwijgende (moslim) meerderheid zich op de voorgrond gaat begeven!

Genoeg geïncaseert! Het is tijd om 'ze' op hun plek te zetten!

Laat ze ons maar haten! Het enige wat wij nodig hebben is onszelf lief te hebben, zelfrespect! Wat heb je eraan als je een meeknikker bent en vooralsnog een vieze allochtoon wordt genoemd, een tuk-marokaan? Heb zelfrespect! Verkondig jou mening ook al gaan ze je haten! Op den duur zullen ze alleen maar méér respect voor je hebben! En zo niet, the hell with them!

Aboe Jahja is bezig in België, ik ben het niet met alles met hem eens. Maar ik ben het wel met hem eens dat wij ons plaats in de maatschappij moeten OPEISEN!

Niks krijg je zomaar! Respect voor jou mening krijg je niet, die EIS je op!

De multi-culti gedoe ging goed, dachten wij, maar blijkt nu niks anders te zijn dan een fantasie wereld die als een kaartenhuis in elkaar stortte toen fortuyn voor een windje speelde!

Het bleek dat er geen fundament was voor het huis! Bij de eerste de beste windje vloog alles weg, het kaartenhuis, de maskers, alles!

Wij moeten nu gaan bouwen aan het fundament! Daarna gaan we verder bouwen als dat toe wordt gelaten! Eerst moeten ze accepteren dat wij ook een eigen mening mogen hebben, dat ook wij een godsdienst hebben waar zij met hun poten van af moeten blijven!!!

Het is tijd voor een Malcom X! WEES TROTS DAT JE EEN MOSLIM BENT! ALLAHOE AKBAR!!! In de aanval!

Elke mindeheidsgroep in de wereld en in nederland, heeft in de geschiedenis eerst strijd moeten leveren! Zie de geschiedenis-boekjes er maar op na! Alleen wij hebben die strijd nog niet gestreden, het is nu tijd gekomen voor die strijd, in heel europa! Zonder die strijd stel je niks voor, zullen ze je nooit respecteren!

Wa salaam!

Abdelkarim
(een beetje geïriteerd....)

OHOHOH wat zijn we weer zielig :huil: :huil: :huil:

Tomas
20-11-02, 22:27
Geplaatst door Yufran
DE BERBERSE STEM IN HET INTEGRATIEDEBAT
Posted by Mohamed TALHAOUI on November 20, 2002, 11:56:11
158.166.10.72
...
http://members.boardhost.com/hlodeley/msg/706.html

Kijk, dat is nu een interessant artikel.

Dat zie ik dus nergens terug in rapporten of onderzoekjes.

En volgens mij komt een deel van de angst en afkeer voor integratie voort uit de assimilatie techniek die de Arabieren al decennia lang uitoefenen op de Imazigh.

Dat zou toch kunnen?

Tomas
20-11-02, 22:54
Geplaatst door kaassietoch
Ik merk eigenlijk dat ik snak naar een moslimbeweging met een een opgewekte boodschap zonder al die verontwaardige slachtoffer rethoriek er om heen. Gewoon een club Moslims die Nederland of Belgie nemen zoals het is, er niet over ouwehoeren en er het beste van maken.

Bestaat er zoiets al?

Wat dacht je van Cc en Filastiene b.v.?

De Rode Roos
20-11-02, 23:17
Voor wat hoort wat. Om respect te krijgen, hoor je respect te geven. Moslims kunnen homo-haat en fobie bijv. niet goed maken ahv van de godsdienst of cultuur. We hebben in Nederland namelijk artikel 1 van de grondwet waarbij niet gediscrimineerd mag worden en dat is iets fundamenteels. Culturele diversiteit die leidt tot segregatie en apartheid, daar hoor je nee tegen te zeggen. Een cultuur die homo's niet in hun waarde laat zal nooit en mag nooit gerespecteerd worden. Mensen met zulke opvattingen zullen en mogen nooit respect verdienen en krijgen. Althans, niet in Nederland. Iemand die daar niet mee kan leven heeft altijd de keus om te emigreren naar land van herkomst waar je wel respect krijgt met zulke opvattingen.

Pytaghoras
20-11-02, 23:32
Ik zal als eerste Nederlandse Marokkaan van Nederland vertrekken als Aboe Jahjah hier een organisatie opricht. Die man zal alleen ellende met zich meebrengen. Er zijn genoeg politieke partijen die zowel goed zijn voor Marokkanen als Nederlanders.

Mensen, wij moeten niet overdrijven. Er zijn genoeg kansen die wij kunnen grijpen. Hou je niet bezig met stomme dingen.

Marsipulami
21-11-02, 01:06
Geplaatst door Pytaghoras
Ik zal als eerste Nederlandse Marokkaan van Nederland vertrekken als Aboe Jahjah hier een organisatie opricht. Die man zal alleen ellende met zich meebrengen. Er zijn genoeg politieke partijen die zowel goed zijn voor Marokkanen als Nederlanders.

Mensen, wij moeten niet overdrijven. Er zijn genoeg kansen die wij kunnen grijpen. Hou je niet bezig met stomme dingen.

Ik heb wel respect voor de mocro's die zich inspannen om de autochtonen te begrijpen en rekening houden met allerlei autochtone gevoeligheden. Zulke mensen zijn bouwers van de toekomst. Anderzijds hebt ik ook wel respect voor de mocro's die zeggen dat ze het allemaal beu zijn en compromisloos een aantal gerechtvaardigde allochtone verzuchtingen wensen te verwoorden. Volgens mij hebben zowel de uncle-tom-moslims als de fundi-moslims een onmisbare rol te spelen in de multi-etnische en een multi-religieuze toekomst van onze samenleving.

De Rode Roos
21-11-02, 01:59
Geplaatst door Marsipulami


Ik heb wel respect voor de mocro's die zich inspannen om de autochtonen te begrijpen en rekening houden met allerlei autochtone gevoeligheden. Zulke mensen zijn bouwers van de toekomst. Anderzijds hebt ik ook wel respect voor de mocro's die zeggen dat ze het allemaal beu zijn en compromisloos een aantal gerechtvaardigde allochtone verzuchtingen wensen te verwoorden. Volgens mij hebben zowel de uncle-tom-moslims als de fundi-moslims een onmisbare rol te spelen in de multi-etnische en een multi-religieuze toekomst van onze samenleving.

Ik denk vooral het eerste, we willen allemaal vredig met elkaar leven, dat helpt niet als je onrust gaat veroorzaken. Ik ben tegen de LPF, en ik ben ook tegen een AEL. Kortom, ik ben tegen alles wat de vreedzame samenleving kan ondermijnen.

limpio
21-11-02, 06:54
Geplaatst door yehiyaayyash
Abu Jahja is een topgozer , het wordt inderdaad tijd voor arabische europese liga om hiernaar toe te komen .


Deze liga heeft veel bereikt in Belgie en ik denk dat we nog meer kunnen bereiken in Nederland .

Abu jahja is werkelijk een verrijking voor de intellectuele moslimjongeren die dicht bij zijn achtergrond blijft en niet hetzelfde is als die ' nieuwe nederlanders " die denken dat ze het gemaakt hebben in de maatschappij en met een zekere afkeur kijken naar hun broeders en zusters .
Deze uitspraak bewijst dat je maar wat raaskalt.
jahjah heeft helemaal niets bereikt in België, vele moslims in België zijn het helemaal niet eens met jahjah en zijn hem liever kwijt dan rijk.
Als je deze zaak eens degelijk zou volgen zou je al moeten weten dat België bezig is jahjah uit te braken.
Dit stel ondankbare arrogante moslims kunnen we met zen allen missen als tandpijn, de afkeer tegen de moslims kan enkel vergroot worden door typetjes als jahjah. Neen hoor...dat soort lusten we helemaal niet.
Zo 'n ondankbare hond...weg ermee!
Maar zoals ik reeds eerder ergens zei, van mij en van vele andere Belgen mag ie gerust verhuizen naar Nederland.
Zijn wij er vanaf...

said15
21-11-02, 09:35
Geplaatst door Pytaghoras
Ik zal als eerste Nederlandse Marokkaan van Nederland vertrekken als Aboe Jahjah hier een organisatie opricht. Die man zal alleen ellende met zich meebrengen. Er zijn genoeg politieke partijen die zowel goed zijn voor Marokkanen als Nederlanders.

Mensen, wij moeten niet overdrijven. Er zijn genoeg kansen die wij kunnen grijpen. Hou je niet bezig met stomme dingen.

Helemaal mee eens.

Malcolm_X
21-11-02, 12:31
Voor degene die zeggen dat door hem Filip de Winter misschien nog als burgemeester wordt. Laat hem dan burgemeester worden, ze bakken er toch niets van.

De voorzitter van de AEL ziet Filip Dewinter in 2006 nog wel burgemeester van Antwerpen worden. De huidige coalitie bakt er niets van, omdat ze volgens hem krampachtig programmapunten van het Vlaams Blok in beleid probeert om te zetten.

,,Als het Blok straks wint, zullen de andere partijen ons daarvan de schuld geven. Maar eerlijk gezegd heb ik liever Dewinter als burgemeester, dan heeft het gemeentebestuur van Antwerpen tenminste een gezicht dat iedereen kan herkennen. En dat kan misschien op een bepaald moment leiden tot een bewustwording bij bepaalde mensen. Dewinter als burgemeester is niet het einde van de wereld. Laat het Vlaams Blok het beleid maken. Dat is goed voor ons, dan kunnen wij als Arabisch Europese Liga oppositie voeren en misschien erkenning krijgen, in plaats van verketterd te worden omdat wij ons radicaal opstellen. Bovendien krijgen de kiezers dan misschien het ware gezicht van het Vlaams Blok te zien.''

Cactus
21-11-02, 13:54
Het is inderdaad tijd voor een Abou Jahjah of een Islamitische Pim Fortuin in Nederland.

En dan niet zo zeer, de nadruk te leggen op wantoestanden in Beglie, maar iemand die eindelijk eens op politiek vlak, de kritiek waarmee we bedewelmt worden te weerleggen, op een politiek correcte manier. Als die partij er zou komen, stem ik meteen op hun. We leven toch in een democratie, als zon persoon opstaat en een partij opricht, en hij krijgt aanhang, dan is daar na mijn mening niets mis mee.

Abou Jahjah, is een zeer intelligente persoon, die weet waar hij het over heeft. hij is zo polulair dat ze nu al een aanslag op hem proberen te beramen.

Ik hoop dat hij het voormekaar krijgt hier een soort gelijk partij kan oprichten, hij heeft echt veel aanhang in Belgie en in Nederland. Ik weet zeker dat dit de dicussie die gaande is ten goede komt, omdat we dan einelijk iemand hebben die een weerwoord kan geven, want die missen we in de politiek, de politiek heeft het vaak OVER ONS en niet MET ONS

Dienna
21-11-02, 14:18
Ik snap eigenlijk niet waar wij Moslims ons zo druk over maken...want Nederland heeft een probleem en niet wij. Nederland is toch met het integratieplan gekomen, toch niet de moslims? Nederland heeft haar plan toch zien mislukken, toch niet de Moslims?

Ik heb nergens last van hoor; ik kleed me hoe ik wil (gesluierd dus), doe wat ik moet doen voor mijn geloof en wat Nederland daarover zegt gaat het ene oor in en het andere oor uit!

Zolang mij niet wordt verboden een hoofddoek te dragen en te gaan en staan waar ik wil kom ik niet in de aanval. Ontnemen ze mij die vrijheid wel...tjah, dan zou Dienna wel eens militant kunnen worden.

En ja, die discussie programma's waarin Moslims naar beneden worden gehaald, het is van tevoren meestal wel bekend waar zo'n programma voor staat: gewoon niet gaan dus!
Zij willen een discussie waarin van tevoren al bepaald is wie er schuldig en onschuldig is en wie omhoog geprezen en door de stront gehaald moet worden. En tjah, als Nova weer eens zijn werk doet; gewoon lachen hoe zij zichzelf volkomen belachelijk maken door zich openlijk op te fokken om iets wat niet in hun straatje past en dan gewoon weer lekker verder zappen!

Dat hele integratie gedoe is een grote BLABLA waar in de praktijk gelukkig weinig van te merken is...

Nederland probeert mensen te veranderen; hoe meer ze hun best doen dit te verwezenlijken, des te tegenovergestelder dit gaat werken.

Heel veel Moslims hebben dankzij dat hele integratieplan eindelijk ondekt wie zij werkelijk zijn: Moslims! Veel moslims zijn hierdoor bewuster geworden van hun eigen geloof en er ook bewuster van geworden dat zij juist hun eigen identiteit willen behouden ipv zich aan te passen aan het verwachtingspatroon.

Dus, ik ben eigenlijk wel blij met het integratieplan, ik zou zeggen:"Nederland, ga zo door! De Islam wordt hierdoor alleen maar versterkt!" :p

sil
21-11-02, 17:22
[QUOTE]Geplaatst door Cactus
Het is inderdaad tijd voor een Abou Jahjah of een Islamitische Pim Fortuin in Nederland.

En dan niet zo zeer, de nadruk te leggen op wantoestanden in Beglie, maar iemand die eindelijk eens op politiek vlak, de kritiek waarmee we bedewelmt worden te weerleggen, op een politiek correcte manier. Als die partij er zou komen, stem ik meteen op hun. We leven toch in een democratie, als zon persoon opstaat en een partij opricht, en hij krijgt aanhang, dan is daar na mijn mening niets mis mee.

Abou Jahjah, is een zeer intelligente persoon, die weet waar hij het over heeft. hij is zo polulair dat ze nu al een aanslag op hem proberen te beramen.

Ik hoop dat hij het voormekaar krijgt hier een soort gelijk partij kan oprichten, hij heeft echt veel aanhang in Belgie en in Nederland. Ik weet zeker dat dit de dicussie die gaande is ten goede komt, omdat we dan einelijk iemand hebben die een weerwoord kan geven, want die missen we in de politiek, de politiek heeft het vaak OVER ONS en niet MET ONS [/QUOTE

:confused:

sil
21-11-02, 17:26
Geplaatst door Dienna
Ik snap eigenlijk niet waar wij Moslims ons zo druk over maken...want Nederland heeft een probleem en niet wij. Nederland is toch met het integratieplan gekomen, toch niet de moslims? Nederland heeft haar plan toch zien mislukken, toch niet de Moslims?

Ik heb nergens last van hoor; ik kleed me hoe ik wil (gesluierd dus), doe wat ik moet doen voor mijn geloof en wat Nederland daarover zegt gaat het ene oor in en het andere oor uit!

Zolang mij niet wordt verboden een hoofddoek te dragen en te gaan en staan waar ik wil kom ik niet in de aanval. Ontnemen ze mij die vrijheid wel...tjah, dan zou Dienna wel eens militant kunnen worden.

En ja, die discussie programma's waarin Moslims naar beneden worden gehaald, het is van tevoren meestal wel bekend waar zo'n programma voor staat: gewoon niet gaan dus!
Zij willen een discussie waarin van tevoren al bepaald is wie er schuldig en onschuldig is en wie omhoog geprezen en door de stront gehaald moet worden. En tjah, als Nova weer eens zijn werk doet; gewoon lachen hoe zij zichzelf volkomen belachelijk maken door zich openlijk op te fokken om iets wat niet in hun straatje past en dan gewoon weer lekker verder zappen!

Dat hele integratie gedoe is een grote BLABLA waar in de praktijk gelukkig weinig van te merken is...

Nederland probeert mensen te veranderen; hoe meer ze hun best doen dit te verwezenlijken, des te tegenovergestelder dit gaat werken.

Heel veel Moslims hebben dankzij dat hele integratieplan eindelijk ondekt wie zij werkelijk zijn: Moslims! Veel moslims zijn hierdoor bewuster geworden van hun eigen geloof en er ook bewuster van geworden dat zij juist hun eigen identiteit willen behouden ipv zich aan te passen aan het verwachtingspatroon.

Dus, ik ben eigenlijk wel blij met het integratieplan, ik zou zeggen:"Nederland, ga zo door! De Islam wordt hierdoor alleen maar versterkt!" :p

Ik vind het ook jammer dat daar zoveel geld is vergooid.Ze hadden het hier ook beter net als in omringende landen kunnen doen.

Maarten
21-11-02, 18:23
Wat een achterlijke gladiolen hier!
Het is nog érger dan joodse PR over Israël!
Barstens vol leugens en frustraties!
En een ontstellend misbruik van hun godsdienst voor een eigen politiek.
Ik maak me er geen zorgen om: dit komt in zijn eigen vuil om.
Maar voordat er hier veel rotzooi getrapt wordt,
En er veel kapot gemaakt wordt in dit prachtige land,
Mogen ze van mij het hele zooitje naar Pakistan uitwijzen!

In Naam van Allah (s.w.t.)
En ter bescherming van álle goedwillende mensen,
En iedereen die in Waarheid wenst samen te leven!

rja
21-11-02, 18:26
Geplaatst door Abdelkarim
NEE! Wij zullen niet assimileren, wij zijn hoe we zijn! EN dat hebben 'jullie' maar te accepteren!!!!

Als met respect bedoeld, dat we respect moeten hebben voor de sjaria, dat kun je vergeten, dat druist in tegen de grondwet van onze staat. Iedereen is gelijk, dus geen onderdrukking van vrouwen of homo's wordt ook niet geaccepteerd.

Dat we moeten accepteren dat moslims niet onze grondwet en onze democratie respecteren , nee, dat zullen niet, als je dat niet kunt accepteren, daar is het gat van de deur.

Mark
21-11-02, 19:03
Geplaatst door Marsipulami


Ik heb wel respect voor de mocro's die zich inspannen om de autochtonen te begrijpen en rekening houden met allerlei autochtone gevoeligheden. Zulke mensen zijn bouwers van de toekomst. Anderzijds hebt ik ook wel respect voor de mocro's die zeggen dat ze het allemaal beu zijn en compromisloos een aantal gerechtvaardigde allochtone verzuchtingen wensen te verwoorden. Volgens mij hebben zowel de uncle-tom-moslims als de fundi-moslims een onmisbare rol te spelen in de multi-etnische en een multi-religieuze toekomst van onze samenleving.

gaap gaap

De eerste groep zijn bounties en de andere groep zijn gevaarlijke extremisten :hihi:

Laten we wel een beetje debat houden Mars al dat vredelievende gelul .... :)

Ik hoop dat ze snel gaan patrouilleren in R'dam! Ik zal zeker ff een praatje maken met ze :boogie:

gaypride
21-11-02, 20:08
een homosexuele imam als Minister-President
en het hele probleem is opgelost

vrijwilligers?
:hihi:
Gp

Mark
21-11-02, 20:10
Geplaatst door gaypride
een homosexuele imam als Minister-President
en het hele probleem is opgelost

vrijwilligers?
:hihi:
Gp

Nou zoals ik vanmiddag al op mijn werk hoorde: iedereen die maandag ziek is is kandidaat ;)

gaypride
21-11-02, 20:12
Geplaatst door Mark


Nou zoals ik vanmiddag al op mijn werk hoorde: iedereen die maandag ziek is is kandidaat ;)

:giechel:
Gp
ongeneselijk
:fparty:

Cactus
22-11-02, 08:35
Geplaatst door Dienna
Ik snap eigenlijk niet waar wij Moslims ons zo druk over maken...want Nederland heeft een probleem en niet wij. Nederland is toch met het integratieplan gekomen, toch niet de moslims? Nederland heeft haar plan toch zien mislukken, toch niet de Moslims?

Ik heb nergens last van hoor; ik kleed me hoe ik wil (gesluierd dus), doe wat ik moet doen voor mijn geloof en wat Nederland daarover zegt gaat het ene oor in en het andere oor uit!

Zolang mij niet wordt verboden een hoofddoek te dragen en te gaan en staan waar ik wil kom ik niet in de aanval. Ontnemen ze mij die vrijheid wel...tjah, dan zou Dienna wel eens militant kunnen worden.

En ja, die discussie programma's waarin Moslims naar beneden worden gehaald, het is van tevoren meestal wel bekend waar zo'n programma voor staat: gewoon niet gaan dus!
Zij willen een discussie waarin van tevoren al bepaald is wie er schuldig en onschuldig is en wie omhoog geprezen en door de stront gehaald moet worden. En tjah, als Nova weer eens zijn werk doet; gewoon lachen hoe zij zichzelf volkomen belachelijk maken door zich openlijk op te fokken om iets wat niet in hun straatje past en dan gewoon weer lekker verder zappen!

Dat hele integratie gedoe is een grote BLABLA waar in de praktijk gelukkig weinig van te merken is...

Nederland probeert mensen te veranderen; hoe meer ze hun best doen dit te verwezenlijken, des te tegenovergestelder dit gaat werken.

Heel veel Moslims hebben dankzij dat hele integratieplan eindelijk ondekt wie zij werkelijk zijn: Moslims! Veel moslims zijn hierdoor bewuster geworden van hun eigen geloof en er ook bewuster van geworden dat zij juist hun eigen identiteit willen behouden ipv zich aan te passen aan het verwachtingspatroon.

Dus, ik ben eigenlijk wel blij met het integratieplan, ik zou zeggen:"Nederland, ga zo door! De Islam wordt hierdoor alleen maar versterkt!" :p

Dienna, zuster,

Je moet je langzamerhand toch zorgen gaan maken hoor, je kunt wel, zeggen dat Nederlander een probleem hebben, dat is niet zo, wij maken deel uit van deze maatschapij, en er word over ons beslist, hoe we moeten leven, hoe we moeten kleden, hoe wij ons moeten gedragen, men wil ons de regels voorschrijven, ook al zijn die regels tegen de islam. Als we maar gaan slapen met het idee het is hun probleem moet je straks niet opkijken als ze het probleem opgelost hebben over JOU rug, dus wees alert.....We hebben een stem, we mogen ons laten horen, dit is ons grondrecht, laten we er dan gebruik van maken.

wasalaamou 3alaikom, elought fi dien

Cactus
22-11-02, 09:07
hahahhaha heeerlijk de felle reacties echt....

zodra personen gebruik maken van de democratie komt de ware aard naar boven van de meeste mensen die hun mond vol hebben van democratie....

heerlijk...ik heb echt dubbel gelegen hier...

er zijn een paar dingen die jullie onde rogen moeten zien, moslims in Nederland zijn niet van plan jullie wetten te wijzigen, en helemaal niet om de sharia in te voeren.

moslims in Nederland hebben behoefde om zich te organiseren als een serieuze gesprekspratner, jullie zien daar een bedreiging in, ik zie daar voor beide partijen voordeel in.

Wat is er mis mee, als er een partij is die de belangen behartigt van alle moslims in alle gespreksonderwerpen, en maatschappelijk vraagstukken, dan heb je als Nederland 1 partij die één stem heeft, en je hoeft maar met 1 partij rekening te nemen. Zo weet je in ieder geval waar je voor staat... je weet wat die partij nastreeft je weet alles, daar is dus niets mis mee.
Als je dus gevallen hebt wat de moslimgemeenschap aangaan in nederland, zoals een probleem geval, of wat dan ook, dan kan die partij de stelling innemen om duidelijk te maken aan welke kant ze staan, zo heb je openheid, en is er eensgezindheid.

Iemand heeft hier geschreven dat we "nooit zullen assimeleren" dat klopt, wel is het zo, dat we ons volledig zullen integreren, met behoud van onze cultuur en geloof, dit zal wel een aantal generaties duren, dit process is pas begonnen, en zal lang duren voor we kunnen spreken van echte integratie.

Wat mij betreft integratie, prima, assimilatie NOOIT.

Dienna
22-11-02, 11:07
Geplaatst door Cactus

er zijn een paar dingen die jullie onde rogen moeten zien, moslims in Nederland zijn niet van plan jullie wetten te wijzigen, en helemaal niet om de sharia in te voeren.

[/B]

nouuuu...zeg dat niet te snel zustertje, er zijn genoeg Moslims in Nederland die wel degelijk de wetten willen wijzigen en ook wel iets voelen om de Shari'a hier in te voeren :handbang:

Wat is daar eigenlijk mis mee; ergens waar je trots op bent wil je toch verspreiden!? Het doel van het Westen is toch ook om overal een Democratie op te richten? Zij zien dat als de ultieme rechtsvorm en zo denken de (meeste) Moslims dus over de Shari'a; rechtvaardig genoeg om er een Internationaal Rechtssysteem van te maken! Misschien nu nog een droom, maar ooit zal die werkelijkheid worden!


:D :zwaai:

Dienna
22-11-02, 11:11
Geplaatst door Cactus


Dienna, zuster,

Je moet je langzamerhand toch zorgen gaan maken hoor, je kunt wel, zeggen dat Nederlander een probleem hebben, dat is niet zo, wij maken deel uit van deze maatschapij, en er word over ons beslist, hoe we moeten leven, hoe we moeten kleden, hoe wij ons moeten gedragen, men wil ons de regels voorschrijven, ook al zijn die regels tegen de islam. Als we maar gaan slapen met het idee het is hun probleem moet je straks niet opkijken als ze het probleem opgelost hebben over JOU rug, dus wees alert.....We hebben een stem, we mogen ons laten horen, dit is ons grondrecht, laten we er dan gebruik van maken.

wasalaamou 3alaikom, elought fi dien

Alsof er naar ons geluisterd wordt: allang niet meer! Dus ik doe geen moeite meer! Je hoeft maar openlijk uit te komen waar jij van overtuigd bent en je wordt meteen aangeklaagd! Is dat Democratie!? Is dat vrijheid van meningsuitting: de hele tijd op je woorden moeten letten!? Onze monden worden constand gesnoerd en zolang niemand mijn hoofddoek van mijn hoofd afrukt of mij vastzet wegens mijn geloof heb ik geen probleem, doen zij dit wel; dan zijn ze nog laaaaaaaaaaaaaaaang niet jarig en komt er een dag dat zij hun "Democratie" heel erg zullen missen!

:student: (Dienna heeft gesproken!)

Canaris
22-11-02, 11:16
quote
nouuuu...zeg dat niet te snel zustertje, er zijn genoeg Moslims in Nederland die wel degelijk de wetten willen wijzigen en ook wel iets voelen om de Shari'a hier in te voeren
einde Quote


de woorden "preventief ruimen" gaan steeds meer gestalte aannemen.

Ga maar lekker door zo Dienna. De polarisatie in Nederland berijkt langzaam al een kritische massa, en ik weet niet meer zo goed of ik niet langzaam maar zeker meega ik de stroming welke zegt "donder maar op"

Cactus
22-11-02, 11:26
Geplaatst door Dienna


nouuuu...zeg dat niet te snel zustertje, er zijn genoeg Moslims in Nederland die wel degelijk de wetten willen wijzigen en ook wel iets voelen om de Shari'a hier in te voeren :handbang:

Wat is daar eigenlijk mis mee; ergens waar je trots op bent wil je toch verspreiden!? Het doel van het Westen is toch ook om overal een Democratie op te richten? Zij zien dat als de ultieme rechtsvorm en zo denken de (meeste) Moslims dus over de Shari'a; rechtvaardig genoeg om er een Internationaal Rechtssysteem van te maken! Misschien nu nog een droom, maar ooit zal die werkelijkheid worden!


:D :zwaai:

dienna, ik ben je Broeder :) Dienna, Sharia, kan hier geen gestalte krijgen, in ieder geval nu niet..... wat e rover 100jaar gebeurd weet ik niet, maar op dit moment, kan het niet.

sterker nog er zijn nu nog Arabische/Islamitische landen waar de shria niet is ingevoerd laat staan in Nederland.


Dus mensen Dienna is jullei aan het opjutten....

Cactus
22-11-02, 11:37
Geplaatst door Canaris
quote
nouuuu...zeg dat niet te snel zustertje, er zijn genoeg Moslims in Nederland die wel degelijk de wetten willen wijzigen en ook wel iets voelen om de Shari'a hier in te voeren
einde Quote


de woorden "preventief ruimen" gaan steeds meer gestalte aannemen.

Ga maar lekker door zo Dienna. De polarisatie in Nederland berijkt langzaam al een kritische massa, en ik weet niet meer zo goed of ik niet langzaam maar zeker meega ik de stroming welke zegt "donder maar op"

Canaris, dan moet je wel snel beginnen, over een aantal jaren, zijn moslims hier de meerderheid.

Die bedreiging van je slaan nergens op, wat wou je doen!!
van 210.000 moslim naar 810.000 moslims een een aantal jaartjes ze hebben de miljoen als voorspelt, wil jij die allemaal preventief opruimen.....

limpio
22-11-02, 12:04
Geplaatst door Dienna


Alsof er naar ons geluisterd wordt: allang niet meer! Dus ik doe geen moeite meer! Je hoeft maar openlijk uit te komen waar jij van overtuigd bent en je wordt meteen aangeklaagd! Is dat Democratie!? Is dat vrijheid van meningsuitting: de hele tijd op je woorden moeten letten!? Onze monden worden constand gesnoerd en zolang niemand mijn hoofddoek van mijn hoofd afrukt of mij vastzet wegens mijn geloof heb ik geen probleem, doen zij dit wel; dan zijn ze nog laaaaaaaaaaaaaaaang niet jarig en komt er een dag dat zij hun "Democratie" heel erg zullen missen!

:student: (Dienna heeft gesproken!)
Enkel een grote mond een een te klein stel minderwaardige hersenen kunnen voor zulke uitspraken verantwoordelijk zijn.
Maar dat zijn we ondertussen van dienna al gewend.
Die westerlingen die de immigranten en de volgende generaties willen helpen worden hierbij door dienna bedankt, en niet enkel zij is zo ondankbaar. Er zwerven nog van die simpele hatelijke egoistische klagers en zeurders rond op dit forum.
Sukkelaars toch.....arme slachtoffertjes toch.
Ik ben zeker dat jullie in Marokko met open armen ontvangen zullen worden door een of andere extremistische geweldadige radicale islamorganisatie die net als jij en je andere sukkelaars geboren zijn met het bord 'klagen' voor je hoofd.
Doe jij maar lekker verder dom voort kind, door jou ben ik nu zeker dat al die zever over domme blondjes niet klopt.
Je hoeft er echt niet blond voor te zijn. :stout:

Cactus
22-11-02, 13:29
Geplaatst door kaassietoch


Tuurlijk, maar her en der krijg ik toch de indruk dat ze haar eigen onzin te serieus neemt. Het is ook die opvallend zichtbare combinatie van dommigheid en hypocrisie die vrijwel ieder bericht van haar uitademt. In het ene bericht beklag over het onbegrip van de Nederlandse samenleving en het volgende bericht weer iets met de strekking "Eigen religie eerst".

Van Moslims zoals Dienna, gelukkig een heel kleine minderheid, krijg ik ondertussen wel een beetje genoeg. Dezelfde imperialistische rethoriek als de Bush waar ze altijd zo hard tegen te keer gaan, grow up for G's sake!

Dienna wees maar heel erg blij met die kaaskoppen democratie, was die er niet geweest dan had je voor je uitspraken al lang en breed in een vochtig keldertje liggen wegrotten.

vertel eens, wat verstaan jullie onder democratie??

Want dat wil ik wel eens weten...

rja
22-11-02, 18:31
Geplaatst door Dienna


nouuuu...zeg dat niet te snel zustertje, er zijn genoeg Moslims in Nederland die wel degelijk de wetten willen wijzigen en ook wel iets voelen om de Shari'a hier in te voeren :handbang:

Zulke praat zorgt alleen maar voor meer polarisatie tussen Moslims en de andere bevolkingsgroepen.

Daar zullen de moslims die wel onze grondwet en onze democratie respecteren blij mee zijn.

Want dat wordt een burgeroorlog als moslims de sjaria willen invoeren, want dat is het hun of wij.

Dienna
22-11-02, 18:46
Geplaatst door limpio

en niet enkel zij is zo ondankbaar. Er zwerven nog van die simpele hatelijke egoistische klagers en zeurders rond op dit forum.


Waar moet ik (JOU) als autochtone Nederlander dankbaar voor zijn?! Dat ik naar school mag en keihard werk net als elke andere kaaskop voor mijn geld?

Jij moet eens ophouden met zo'n hoge dunk van jezelf te hebben, want je gaat een keer heel hard op je bek naar beneden! :p

limpio
22-11-02, 19:23
Geplaatst door Dienna


Waar moet ik (JOU) als autochtone Nederlander dankbaar voor zijn?! Dat ik naar school mag en keihard werk net als elke andere kaaskop voor mijn geld?

Jij moet eens ophouden met zo'n hoge dunk van jezelf te hebben, want je gaat een keer heel hard op je bek naar beneden! :p
O neen, zij denkt dat ik Nederlander ben.
Neen meid, ik ben een oude Belg en een rasechte.
Waarom noem jij Nederlanders trouwens kaaskoppen...ben jij dan een hoofddoekgeit? :D
Neen hoor meid, je hebt hem nog niet door, niet ik heb een hoge dunk van mezelf, ik vind mezelf maar wat gewoon.
Maar jij denkt dat je heel wat bent, niettegenstaande je tegenstrijdige en domme postings die enkel simpele onberedeneerde haat uitspuwen en duidelijk maken hoe dom je eigenlijk bent. Je zegt eigenlijk zelf "Ik ben dom" Heb ik niet gezegd meid, heb jij gezegd.
En ik ben een stuk ouder dan jij, en wijs genoeg om niet op mijn bek te gaan. Dus...dikke pech voor jou meid.
Ach troost je, je bent nog jong en kan nog altijd bijleren, doe ik ook. :engel: :Iluvu:

Dienna
22-11-02, 20:19
Geplaatst door limpio

O neen, zij denkt dat ik Nederlander ben.
Neen meid, ik ben een oude Belg en een rasechte.
Waarom noem jij Nederlanders trouwens kaaskoppen...ben jij dan een hoofddoekgeit? :D
Neen hoor meid, je hebt hem nog niet door, niet ik heb een hoge dunk van mezelf, ik vind mezelf maar wat gewoon.
Maar jij denkt dat je heel wat bent, niettegenstaande je tegenstrijdige en domme postings die enkel simpele onberedeneerde haat uitspuwen en duidelijk maken hoe dom je eigenlijk bent. Je zegt eigenlijk zelf "Ik ben dom" Heb ik niet gezegd meid, heb jij gezegd.
En ik ben een stuk ouder dan jij, en wijs genoeg om niet op mijn bek te gaan. Dus...dikke pech voor jou meid.
Ach troost je, je bent nog jong en kan nog altijd bijleren, doe ik ook. :engel: :Iluvu:

Jij besteed dan wel verdomd veel aandacht aan zo'n "dom persoon" als ik!
Nog niet zo volwassen voor je leeftijd zeker? :o


En ik ben een stuk ouder dan jij,

mmmmm, hoe oud schat je mij wel niet dan?! Heb ik jou ooit mijn leeftijd vertelt dan ouwe?!

Gaat henen ouwe bejaarde gek! :melig:

Is,
22-11-02, 21:06
Geplaatst door Madonna


Ja, ja...

Betekent dit dat jullie mij nu massaal zonder voorbehoud voor blonde Ho3r gaan uitmaken, naschreeuwen en bedreigen?


Naaaaah, jij bent te lelijk!

rja
22-11-02, 22:21
Geplaatst door Dienna


Waar moet ik (JOU) als autochtone Nederlander dankbaar voor zijn?! Dat ik naar school mag en keihard werk net als elke andere kaaskop voor mijn geld?

Je mag Nederland dankbaar zijn, die je heeft opleiding betaald en je de kans gegeven om een toekomst op te bouwen in Nederland.

We hebben weinig gehad aan de eerste generatie gastarbeiders uit de Arabische landen, daar moet op dit moment dik geld bij.

Victory
22-11-02, 22:31
Geplaatst door rja
We hebben weinig gehad aan de eerste generatie gastarbeiders

rja laat weer eens zien hoe de Nederlandse cultuur inelkaar zit.

Joesoef
22-11-02, 22:42
Geplaatst door Victory


rja laat weer eens zien hoe de Nederlandse cultuur inelkaar zit.


Jij ook. Dat van een profiteur.

sil
22-11-02, 22:59
Geplaatst door Dienna



Gaat henen ouwe bejaarde gek! :melig:

Als je daar problemen mee hebt moet je jezelf vroeg ophangen

limpio
22-11-02, 23:11
Geplaatst door Dienna


mmmmm, hoe oud schat je mij wel niet dan?! Heb ik jou ooit mijn leeftijd vertelt dan ouwe?!

Gaat henen ouwe bejaarde gek! :melig:
Ik besteed eigenlijk helemaal geen aandacht aan jou, je valt gewoon op door je domheid en je schijnheiligheid.
Moest je intelligent en eerlijk zijn zou je helemaal niet opvallen, maar zou men wel aandacht aan je schenken.
De rest van je (betoog) verwijst naar je domheid.
Komt maar op jou kleine rekening. :belgie: :D
Holle vaten klinken nu eenmaal harder dan volle vaten. ;)

Cactus
02-12-02, 13:14
Geplaatst door rja
Je mag Nederland dankbaar zijn, die je heeft opleiding betaald en je de kans gegeven om een toekomst op te bouwen in Nederland.

We hebben weinig gehad aan de eerste generatie gastarbeiders uit de Arabische landen, daar moet op dit moment dik geld bij.

toont aan hoe dom jullie zijn, en hoe slim wij zijn, er moet geld bij, en ik geniet er vollop van.....

Wat wil jij hier tegen doen??

Cactus
02-12-02, 13:16
Geplaatst door sil
Als je daar problemen mee hebt moet je jezelf vroeg ophangen

silly ik wil niet veel zeggen, maar volgens mij ben jij een buitenlander, en ik Nederlander dus opzouten naar je eigen land.... profiteur.

Cactus
02-12-02, 13:18
Geplaatst door limpio
domheid

Wat krijg je als je een ezel kruist met een schildpad....??














Een Belg met een helm.............. :)

NIS
02-12-02, 15:36
Ik vraag aan iedereen een reaktie op mijn kandidatuur als de lijsttrekker van AEL in Nederland.

Ik wil het gedachtengoed van Aboe in Nederland introduceren. Ben het met zijn visie eens, zoals alle intellectuele Marokkanen in Nederland.

Bij interesse, ga ik de mogelijkheden uitzoeken... :engel:

Tomas
02-12-02, 15:44
Geplaatst door NIS
Ik vraag aan iedereen een reaktie op mijn kandidatuur als de lijsttrekker van AEL in Nederland.

Ik wil het gedachtengoed van Aboe in Nederland introduceren. Ben het met zijn visie eens, zoals alle intellectuele Marokkanen in Nederland.

Bij interesse, ga ik de mogelijkheden uitzoeken... :engel:

Ik hou je niet tegen.

Maar pas op met dergelijke uitspraken: "...zoals alle intellectuele Marokkanen in Nederland."

Er zijn er voor minder naar het buitenland gevlucht. Never suggereren dat je namens iemand anders (s)preekt dan jezelf. Tenzij je officieel woordvoerder van de club bent. En dan bedoel ik echt officieel.

Het is gewoon jou mening en als anderen het er mee eens zijn dan zal dat blijken.

En dan heb ik het nog niet eens over het woordje "alle"...

NIS
02-12-02, 15:53
Geplaatst door Tomas
Ik hou je niet tegen.

Maar pas op met dergelijke uitspraken: "...zoals alle intellectuele Marokkanen in Nederland."

Er zijn er voor minder naar het buitenland gevlucht. Never suggereren dat je namens iemand anders (s)preekt dan jezelf. Tenzij je officieel woordvoerder van de club bent. En dan bedoel ik echt officieel.

Het is gewoon jou mening en als anderen het er mee eens zijn dan zal dat blijken.

En dan heb ik het nog niet eens over het woordje "alle"...

Zo bedoelde ik het nou ook weer niet. Ik bedoel, dat wanneer je het niet eens bent, je niet bij de intellectuelen hoort :D

Tomas
02-12-02, 16:04
Geplaatst door NIS
Zo bedoelde ik het nou ook weer niet. Ik bedoel, dat wanneer je het niet eens bent, je niet bij de intellectuelen hoort :D

Volgens mij ben jij zo aangenomen.

;)

sil
02-12-02, 18:51
Geplaatst door Cactus
silly ik wil niet veel zeggen, maar volgens mij ben jij een buitenlander, en ik Nederlander dus opzouten naar je eigen land.... profiteur.


je mag zoveel zeggen als je wil.
ik ben in mijn eigen land.

NIS
02-12-02, 21:31
Geplaatst door J.M.T.
Mensen zeggen "ik ben Marokkaan, "ik ben Marokkaan".

O.K. als je dat zelf zegt waarom 'discrimeren' Nederlanders dan als ze jou "Marokkaan" noemen?

Bovendien, als je Marokkaan bent waarom prefereer je dan niet om in Marokko te wonen?

Geeft Marokko jou niet genoeg kansen? Ook een vorm van discriminatie misschien?

Ik blijf op jou onnozele reactie's reageren. Met de hoop, dat je het ooit een keer leert van mij.

- Wie zegt, dat het discriminerend is als iemand je een Marokkaan noemt?

- Zijn er geen Nederlanders in het buitenland dan? Waarom prefereren deze niet om terug te komen? Waarom zitten blanken eigenlijk in Amerika. Volgens sommige theorien kom jij ook niet uit Nederland, maar ergens Midden in Afrika. Wat doe jij daar achter de monitor in Nederland. Wil jij zo snel mogelijk je koffers pakken en via Marokko naar Midden Afrika reizen.

- Marokko geeft genoeg kansen, maar ergens in de jaren zestig werd mijn vader door jou 'voorouders' naar Nederland gelokt. De onderste laag ging werk zoeken in Europa, zoals de Ieren, Italianen, Joden, Fransen etc. ook het avontuur in Amerika zochten. Het is overleven jonge man! Waarvan is de koets van onze koninging gemaakt? Van goud uit Suriname jongen! Weel heel egoistisch om diezelfde mensen waar jou voorouders van hebben geprofiteerd nu terug te sturen. :)

btw: Ik ken sommige gevallen waarbij Nederlanders naar dit land (Marokko) zijn geemigreerd. Ze hebben het heel goed als buitenlander daar en tot nu toe gaat alles naar wens. Hun huis hier, is door een Marokkaans gezin overgenomen... Ze je frustratie's aan de kant, en geniet van het leven jongen!! Wat heb je gegeten vanavond? Chinees? Roti? Bamisoep? Vertel...

MokroMike II
02-12-02, 22:22
Wilde effe laten weten dat ik gisteren ook lid geworden ben van de AEL (betalend lid wel te verstaan).

En ben tevens van mening dat de AEL ook hier in Nederland een stevige voet aan de grond moet krijgen.

sil
02-12-02, 23:10
Geplaatst door MokroMike II
Wilde effe laten weten dat ik gisteren ook lid geworden ben van de AEL (betalend lid wel te verstaan).

En ben tevens van mening dat de AEL ook hier in Nederland een stevige voet aan de grond moet krijgen.

gefeliciteerd

MokroMike II
02-12-02, 23:18
Geplaatst door sil
gefeliciteerd

bedankt

http://www.arabeuropean.org

NIS
03-12-02, 12:09
Geplaatst door J.M.T.
NIS,

CITAAT:

" Wie zegt, dat het discriminerend is als iemand je een Marokkaan noemt?

ANTWOORD: Heb ik niet gezegd en zijn de Marokkanen op dit forum die zeggen er bezwaar tegen te hebben als zij als 'Marokkaan' gezien worden (terwijl zij er op staan zichzelf zo te noemen).

CITAAT:
" Zijn er geen Nederlanders in het buitenland dan? Waarom prefereren deze niet om terug te komen? Waarom zitten blanken eigenlijk in Amerika."
ANTWOORD:
Ja, maar als ik naaar een ander land ga accepteer ik de cultuur daar. Ik ga niet zeggen 'ik ben Nederlander" ik moet zo nodig mijn eigen cultuur en identiteit profileren. En ik ga ook n iet op een internet site zitten om het land waar ik dan woon naar beneden te halen (iets wat jij niet doet maar anderen wél).


CITAAT:
"Marokko geeft genoeg kansen, maar ergens in de jaren zestig werd mijn vader door jou 'voorouders' naar Nederland gelokt."

ANTWOORD:
"Gelokt" ios in dit verband ook weer een geladen woord. Mensen "uit de onderste lagen" hadden het beroerd in de landen van herkomst en waren dus maar al te blij hier te kunnen komen. Wederzijds belang noem je dat. Die "onderste lagen" is echter wel een probleem omdat daar de 'intelligentia' uit die landen niet voorkomt. Kader Abdollah, Dhr. Elian en Dhr Abouzza en velen anderen doen het heel goed hier (zonder hun 'identiteit' te verliezen) omdat zij intellectuelen zijn en hun verblijf hier anders (nuchterder) bekijken.

CITAAT:
"Waarvan is de koets van onze koninging gemaakt? Van goud uit Suriname jongen! Wel heel egoistisch om diezelfde mensen waar jou voorouders van hebben geprofiteerd nu terug te sturen."

ANTWOORD:
Ja, mooie koets. Suriname is nog steeds een rijk land maar de meeste goed-opgeleidde mensen zitten in Nederland, en dat geldt ook voor Afrikanen en noem maar op. Op die manier kun je je eigen land niet opbouwen. Suriname lijkt mij trouwens een fantastisch land om te kunnen wonen - lekker veel zon en niet zo veel mensen op elkaar.

Ik heb nooit gezegd dat ik mensen terug wil sturen. Wél mogen mensen zoals die achterlijke immams die stenigen en zo propaganderen van mij het land uitgezet worden.

CITAAT:
"btw: Ik ken sommige gevallen waarbij Nederlanders naar dit land (Marokko) zijn geemigreerd. Ze hebben het heel goed als buitenlander daar en tot nu toe gaat alles naar wens."

Waarom niet? Ik heb in een aantal landen gewoond.

CITAAT:
Wat heb je gegeten vanavond? Chinees? Roti? Bamisoep? Vertel...

Aardappelen! Maar wat heeft dat te maken met de thee in China? Wat heb jij 'als Marokkaan' (?) Nederland te bieden behalve lekker 'anders' eten?

Wat heeft de islam Nederland te bieden?

Je moet niet zo letten op een paar, die niet weten waar ze het over hebben! In het buitenland heb je zeker groepjes Nederlanders die elkaar opzoeken. In Australie heb je zelfs Nederlandse cafe's etc. Als ik naar Salau ga, dan zie ook alleen maar Nederlanders die elkaar opzoeken in cafe's en discotheken. Engelsen, Denen een eigen cafe etc. Niet dat ze niet willen integreren, maar prefereren deze levensvorm. Onze Joodse medemens, zoeken elkaar ook op. Zie Antwerpen etc. Chinezen leven ook graag bij elkaar. Ze sluiten zich ook een beetje gedeeltelijk af en laat staan de Turken. Ik vind dat je overdrijft. Marokkanen zijn juist niet echt kudde mensen. Marokkanen zijn een van de weinigen, die de Nederlandse taal goed beheersen. Heb je wel eens een Griek, Nederlands horen spreken. Een Turk? Met alle respect, maar doordat deze mensen hun moedertaal ook hier vaak onder elkaar spreken, is hun Nederlands best belabbert. Ik zie eerder een Marokkaan met Nederlandse vriendjes, dan bijvoorbeeld een Turk.

Sommige kut-Marokkanen zijn een beetje in de puberteit blijven hangen en die moeten we op het rechte pad zien te krijgen. Sommige kut-autochtonen maken gebruik van deze situatie om een heel bevolkingsgroep over een kam te scheren. We moeten niet zaken bij halen die niet kloppen. Het overgrote deel is hard bezig met een inhaalslag.

We hebben helaas met de onderste laag te maken en die hebben wat meer tijd nodig. De intellectuelen, hebben het natuurlijk in Marokko te goed. Die zul je niet snel om economische redenen hier zien. Nederland zit opgeschept, met een stelletje berggeiten en die moeten nu een fase doorkomen. Ik heb alle vertrouwen, dat het zeker goed komt!!

Span je niet zo, en probeer het proces te stimuleren... Voor veel Marokkanen is dit hun land, en denken zeker niet aan terug gaan. Er is een hele grote groep Marokkanen, die zelfs nog nooit naar Marokko is geweest. Deze mensen zijn al over de 20 jaar!!

Kader Abdollah, Dhr. Elian en Dhr Abouzza geef je als voorbeeld, maar er doen heel veel het goed hier. Zelfs veel beter! Helaas, valt deze groep niet op. De onzichtbare groep wordt op straat voor Nederlander gezien, omdat ze nie voldoen aan het beeld van Marokkanen, die veel autochtonen bezitten. Hoe vaak heb ik de reaktie "Ben je Marokkaan? Ik zie het niet?" Mogen ontvangen.. :( Diep triest hoe de beeldvorming bij de autochtonen zit. Niet alleen de mannen, maar ook de vrouwen ontvangen vaak van dit soort opmerkingen. Meisjes, die niet aan de standaard kenmerken voldoen, die de media en tv over Marokkanen naar voren brengt. Laat staan de intelligentia in Marokko! :bril:

Wat heeft de Islam Nederland te bieden? Hebben wij (Moslims) neit een grote rol gespeeld tijdens de renaissanse. De Moslims hebben voor de verlichting gezorgt in Europa, toen jou voorouders in hun naakje met een knuppel op jacht gingen voor eten. Als het niet de Moslims waren zat jij nu zonder PC (zonder licht) in een hutje vuurtje te maken. Wij hebben veel bijgedragen aan de wetenschapstudies. In Casablanca werd de beslissing genomen om Hitler aan te vallen (hoorde het gisteren toevallig op tv). Wij hebben een grote rol gespeeld in het bevrijden van Europa en het helpen van de Joden (dan heb ik het voornamelijk over Marokkanen) etc etc.

Amellady
03-12-02, 13:02
J.M.T Hoe lang gaat het nou nog duren voordat je begrijpt wat het probleem is met Hirshi Ali en anderen.
Het is niet dat ze 'afvallig' zijn. Dat interesseerd de meeste mensen helemaal niet.
Wat wij ze kwalijk nemen is dat ze voor ons praten. Ze zeggen iets waar we het niet mee eens zijn en doen dan net alsof wij dat ook vinden.

Hoe zou jij het vinden als ik in Marokko op tv ging zeggen: joh in Nderland zijn ze gek op de islam. Vooral de vrouwen die bekeren zich masaal. En alle Nederlanders zijn gek op de hoofddoek. Die vinden ze zo mooi, alle Nederlandse vrouwen willen die ook dragen.

NIS
03-12-02, 13:14
QUOTE]Geplaatst door Amellady
J.M.T Hoe lang gaat het nou nog duren voordat je begrijpt wat het probleem is met Hirshi Ali en anderen.
Het is niet dat ze 'afvallig' zijn. Dat interesseerd de meeste mensen helemaal niet.
Wat wij ze kwalijk nemen is dat ze voor ons praten. Ze zeggen iets waar we het niet mee eens zijn en doen dan net alsof wij dat ook vinden.

Hoe zou jij het vinden als ik in Marokko op tv ging zeggen: joh in Nderland zijn ze gek op de islam. Vooral de vrouwen die bekeren zich masaal. En alle Nederlanders zijn gek op de hoofddoek. Die vinden ze zo mooi, alle Nederlandse vrouwen willen die ook dragen. [/QUOTE]

:duim: Hersi moet voor haar eigen 'ik' praten en met haar vingers van ons afblijven. Ze is trouwens Somalisch! Laat haar de problemen met de Somalische vrouwen oplossen. Daar worden vrouwen besneden, niet in Marokko!

Ze is nu zogemaad voor de VVD... Laat haar dossierkennis op gaan doen en stoppen met dat populistische gedoe..

Tomas
03-12-02, 13:21
Geplaatst door NIS
:duim: Hersi moet voor haar eigen 'ik' praten en met haar vingers van ons afblijven. Ze is trouwens Somalisch! Laat haar de problemen met de Somalische vrouwen oplossen. Daar worden vrouwen besneden, niet in Marokko!

Ze is nu zogemaad voor de VVD... Laat haar dossierkennis op gaan doen en stoppen met dat populistische gedoe..

Ayaan praat volgens mij ook namens zichzelf. Haar onderwerp is echter de islamitische cultuur.

Als alleen Marokkanen met jou eigen persoonlijke visie daar over mogen praten dan wordt het wel erg stil.

Is dat de bedoeling?

NIS
03-12-02, 13:28
Geplaatst door Tomas
Ayaan praat volgens mij ook namens zichzelf. Haar onderwerp is echter de islamitische cultuur.

Als alleen Marokkanen met jou eigen persoonlijke visie daar over mogen praten dan wordt het wel erg stil.

Is dat de bedoeling?

Tuurlijk is dat niet de bedoeling. Maar zij slaat niet aan bij Islamieten! Zij praat nonsense. Ik ben zelf ook redelijk liberaal en herken me niet in haar. Ze mag alles zeggen, zolang ze het niet over ons/mij heeft. Ze kan zich beter bezig houden met vraagstukken waar ze wel verstand van heeft. De manier hoe ze de kranten heeft gehaald, was zeker niet bevorderend voor onze relatie met Ali. Ik ben ook bang, dat ze hele andere doelstellingen heeft, dan menig naieve autochtoon denkt. Ze wordt niet geaccepteerd als vertegenwoordigster. Wij willen Aboe Jahjah :melig2: Wedden, dat het zeker niet stil wordt!

IbnMoe-tazz
03-12-02, 13:31
Er staat een interview met Bou JAHJAH in de Kut HP de Tijd
Ik moet zeggen dat ik het eens ben met ieder woord dat hij zegt

AL is geweld en radicaal gedrag geen oplossing
Kijk naar Israel. Die Sharon provoceert de Palestijnen

Palestijnen komen in opstand met als resultaat dat

Sharon aan de macht komt en het maximaal aantal slachtoffers per dag kan maken onder de palestijnen.

Het enige dat Bou Jahjah, de intelligente loebnani zal bereiken

is meer stemmen voor Vlaams Blok

Maar anders, als het echt de situatie zou verbeteren

zou ik de eerste zijn om op de dam te roepen Ma baqiyya illa elqetall


PS. Bou Jahja zegt precies in dit artikel wat er mis is met Hirsi, dus JMT lees dit eerst voordat je Hirsi weer tot voorvechtster van de vrijheid probeert aan te dragen.

Tomas
03-12-02, 13:38
Geplaatst door NIS
Tuurlijk is dat niet de bedoeling. Maar zij slaat niet aan bij Islamieten! Zij praat nonsense. Ik ben zelf ook redelijk liberaal en herken me niet in haar. Ze mag alles zeggen, zolang ze het niet over ons/mij heeft. Ze kan zich beter bezig houden met vraagstukken waar ze wel verstand van heeft. De manier hoe ze de kranten heeft gehaald, was zeker niet bevorderend voor onze relatie met Ali. Ik ben ook bang, dat ze hele andere doelstellingen heeft, dan menig naieve autochtoon denkt. Ze wordt niet geaccepteerd als vertegenwoordigster. Wij willen Aboe Jahjah :melig2: Wedden, dat het zeker niet stil wordt!

Jij blijft wel erg hardnekking in de wij vorm praten. Wat weet jij nou of ze niet bij Islamiteten aanslaat? Dat onderzoek heb jij echt niet uitgevoerd, want dat kost je een vermogen.

Dat jij het niet met haar eens bent is je goed recht. Ik zou wel eens wat inhoudelijks willen weten waarover je het dan niet eens bent. Maar ook jij houdt het liever bij insinueren over haar motieven.

Ze heeft zichzelf nooit als vertegenwoordigster opgevoerd, ze heeft zichzelf als kritikaster gepresteneerd.

En voor een liberaal vind ik dat je wel erg snel over wij/zij spreekt en dat je het graag zou willen verbieden dat er over jou wordt gesproken door Ayaan.

Ik vind dat niet erg liberaal.

NIS
03-12-02, 13:38
Geplaatst door IbnMoe-tazz
Er staat een interview met Bou JAHJAH in de Kut HP de Tijd
Ik moet zeggen dat ik het eens ben met ieder woord dat hij zegt

AL is geweld en radicaal gedrag geen oplossing
Kijk naar Israel. Die Sharon provoceert de Palestijnen

Palestijnen komen in opstand met als resultaat dat

Sharon aan de macht komt en het maximaal aantal slachtoffers per dag kan maken onder de palestijnen.

Het enige dat Bou Jahjah, de intelligente loebnani zal bereiken

is meer stemmen voor Vlaams Blok

Maar anders, als het echt de situatie zou verbeteren

zou ik de eerste zijn om op de dam te roepen Ma baqiyya illa elqetall


PS. Bou Jahja zegt precies in dit artikel wat er mis is met Hirsi, dus JMT lees dit eerst voordat je Hirsi weer tot voorvechtster van de vrijheid probeert aan te dragen.

Is dit artikel ook online te vinden?

IbnMoe-tazz
03-12-02, 13:43
Ik weet niet of het artikel ook online is,

Ik kreeg het vanochtend opgestuurd, het stond in de HP van 29 november en de interviewer is Ed Croonenberg

NIS
03-12-02, 13:46
Geplaatst door Tomas
Jij blijft wel erg hardnekking in de wij vorm praten. Wat weet jij nou of ze niet bij Islamiteten aanslaat? Dat onderzoek heb jij echt niet uitgevoerd, want dat kost je een vermogen.

Dat jij het niet met haar eens bent is je goed recht. Ik zou wel eens wat inhoudelijks willen weten waarover je het dan niet eens bent. Maar ook jij houdt het liever bij insinueren over haar motieven.

Ze heeft zichzelf nooit als vertegenwoordigster opgevoerd, ze heeft zichzelf als kritikaster gepresteneerd.

En voor een liberaal vind ik dat je wel erg snel over wij/zij spreekt en dat je het graag zou willen verbieden dat er over jou wordt gesproken door Ayaan.

Ik vind dat niet erg liberaal.

Voor wij, bedoel ik dus de mensen op deze forum. De enige die me nu tegen spreekt is een autochtoon, die ons onvrede niet wil accepteren. Mocht het woord 'wij' verkeerd vallen, dan hoor ik dat graag van de mensen die zich aangesproken voelen en niet van jou (Tomas), die het wel opneemt voor ze. Laat ze hun stem horen. Nogmaals, ze mag alles zeggen! Als zij kritiek mag leveren, mag ik dat ook doen op haar. Die vrijheid heb ik toch ook of niet. Of wil je alleen kritiek horen, dat bij jou in het straatje past. De media gebruikt haar als spreekbuis. Ze heeft zichzelf nooit als vertegenwoordigster opgevoerd? Waarom spreekt ze dit nooit tegen op persconferentie's? Waarom neemt ze niet afstand van de hype? Nee mevrouw is net zoals al die kut-imams (betreft homo's) publiciteitsgeil!

NIS
03-12-02, 13:48
Geplaatst door IbnMoe-tazz
Ik weet niet of het artikel ook online is,

Ik kreeg het vanochtend opgestuurd, het stond in de HP van 29 november en de interviewer is Ed Croonenberg

Ed staat bekend om zijn opvallende artikels! Ben benieuwd, wat er precies in stond... :loens:

IbnMoe-tazz
03-12-02, 13:57
Het artikel is echt heel goed,

Het rekent af met alle vooroordelen over Bou Jahjah

Vooroordelen die ook telkens hier op het forum staan.

Ik dacht eerst dat die Abou Jahjah een ordinaire schreeuwlelijk was

maar hij is heel beschaafd..

Ik denk alleen dat zijn actieve instelling door de media uitgebuit zal

worden tegen de moslims.

Heeft Raymster enig effect gesorteert, of heeft de media

de vooroordelen alleen versterkt met het nummer dat tegen deze

vooroordelen en deze media bedoelt was?

Tomas
03-12-02, 13:58
Geplaatst door NIS
Voor wij, bedoel ik dus de mensen op deze forum. De enige die me nu tegen spreekt is een autochtoon, die ons onvrede niet wil accepteren. Mocht het woord 'wij' verkeerd vallen, dan hoor ik dat graag van de mensen die zich aangesproken voelen en niet van jou (Tomas), die het wel opneemt voor ze. Laat ze hun stem horen. Nogmaals, ze mag alles zeggen! Als zij kritiek mag leveren, mag ik dat ook doen op haar. Die vrijheid heb ik toch ook of niet. Of wil je alleen kritiek horen, dat bij jou in het straatje past. De media gebruikt haar als spreekbuis. Ze heeft zichzelf nooit als vertegenwoordigster opgevoerd? Waarom spreekt ze dit nooit tegen op persconferentie's? Waarom neemt ze niet afstand van de hype? Nee mevrouw is net zoals al die kut-imams (betreft homo's) publiciteitsgeil!

Die wij wordt wel steeds kleiner, net zolang tot je alleen nog maar voor jezelf spreekt en dat diegene die het met je eens zijn vanzelf wel instemmen. Nu verwacht jij dat iedereen het met je eens is tot het tegendeel wordt aangetoond middels een kritische reply.

Ik weet zo al een aantal prikkers die zich niet bij die wij horen en ook neit de moeite nemen om daarop te reageren.

Maar goed, voor mijn part blijf je jezelf wij noemen. Maar ik ben nu eenmaal een republiekijn, dus ik hou niet zo van de wij-vorm als het om stellingen en/of meningen gaat. Ik mag niet eens namens mijn eigen vrouw spreken als het om een mening gaat.

Van welke hype moet ayaan nu afstand nemen, van de hype hier op het prikbord waar iedereen schreeuwt dat ze voor zichzelf moet spreken terwijl ze dat allang doet? laat me niet lachen. Daar zou ik ook niet serieus op in gaan.

En verder is alles wat ik hier schrijf mijn persoonlijke mening, zonder dat ik iemand wat wil verbieden. Van mij mag je zelfs ongefundeerde insinuerende kritiek op Ayaan's integriteit leveren, maar ik vind dat ik dan altijd het recht heb om daarop te reageren.

En ik moet zeggen dat ik nog nooit iets anders dan dergelijke kritiek op Ayaan heb gelezen hier. Niks inhoudelijks. Alleen verdachtmakingen en af en toe een bedreiginkje.

Al met al niet veel beter dan wat die enge Belg van het vlaamsblok doet met Yahyah dus.

IbnMoe-tazz
03-12-02, 14:04
En ik moet zeggen dat ik nog nooit iets anders dan dergelijke kritiek op Ayaan heb gelezen hier. Niks inhoudelijks. Alleen verdachtmakingen en af en toe een bedreiginkje.


Wil je wel iets inhoudelijks lezen,

Alles wordt door jullie (oei) afgedaan als verdachtmakingen of bedreigingen

IbnMoe-tazz
03-12-02, 14:11
http://ppa.park.be/pers/2002_06_04_rechtvanantwoord_aboujahjah.htm


Lees ook eens bovenstaande link om te zsien wat jullie doen ,


Oei ik ben nu echt erg wij/ zij bezig, zo bedoel ik niet

Ik bedoel iets anders nl. jullie zijn degenen die

- vooroordelen verpakken in een politiek correct jasje en ze dan naar voren brengen als een hele redelijke uitspraak (gestaafd door mensen die er geen reet vanaf weten zoals Bouazza c.s.)

NIS
03-12-02, 17:43
Geplaatst door J.M.T.
NIS,

Ik had jouw houding tegenover Hirsi Ali niet verwacht. Er IS een probleem, de meeste vrouwen in vrouwenhuizen ZIJN moslimas en die hebben met hun voeten gestemd.

Het is toch niet belangrijk WIE zich druk maakt om maatschappelijke problemen?

Ik blijf erbij dat zij er goed aan doet het probleem naar voren te brengen. En als sommige moslimas het daar niet mee eens zijn dat moeten zij dan maar weten intussen hebben andere moslima Hirsi Ali!

Ik snap dit werkelijk niet! Als Hirsi Ali zou zeggen dat het merendeel van vrouwen in opvanghuizen Buddhist zijn zou er geen haan naar haar kraaien.

Maar oh weh als je mistoestanden binnen een bepaalde cultuur aanduidt want dat verstoort het ideale beeld dat sommige mensen daarvan hebben.

Ik vind Hirsi Ali de verkeerde persoon hiervoor. De manier hoe het is gelopen heeft alleen maar negatieve bijwerkingen veroorzaakt. Ze moet zich terug trekken en iemand anders moet naar voren geschoven worden. Er is zeker wat mis met sommige lieden in de allochtonenhoek, maar het moet anders... Voor Ali's mening zou ik klappen, alleen als ze het op haar eigen 'ik' houdt.

Het is beter, om haar maar niet meer te betrekken in de discussie's...