PDA

Bekijk Volledige Versie : Christelijke Nazi schrijver word niet vervolgd



KomMaar
20-11-02, 23:30
Geen rechtszaak omstreden boek Fallaci

PARIJS - Een rechtbank in Parijs heeft woensdag bepaald een aanklacht tegen de Italiaanse schrijfster Oriana Fallaci niet in behandeling te nemen wegens een procedurefout in de aanklacht. Een aantal mensenrechtengroepen wilde met de rechtszaak een verbod afdwingen op een boek van Fallaci over de islam. Het werk zou racistisch zijn.

Het omstreden boek 'La Rabbia e l'Orgoglio', dat in Nederland is verschenen onder de titel 'De Woede en de Trots', is een bestseller in Italië. Sinds het in mei in Frankrijk verscheen, zijn er daar ongeveer 100.000 exemplaren van verkocht. Er staat een aantal opruiende beweringen over de islam in. Zo zou de westerse beschaving superieur zijn aan de islamitische samenleving en "hebben moslim-immigranten zich in het westen vermenigvuldigd als ratten".

De Rode Roos
21-11-02, 00:30
leuk poesje als avatar :D

Ik vind dat je geen boeken moet verbieden, hoe verwerpelijk ze ook zijn. Mensen die er niet mee eens zijn kunnen altijd nog zelf een boek gaan schrijven en een totaal ander beeld geven.

Simon
21-11-02, 08:55
Nou ben benieuwd. Bedankt voor de tip. Ik heb wel wat boeken van haar gelezen die ik erg goed vind.

Simon

observer
21-11-02, 12:48
mischien beroept ze zich wel op de bijbel werkt altijd...