PDA

Bekijk Volledige Versie : Nog een daad van laffe onmensen



Kachol Levan
21-11-02, 07:21
Nog een aanslag op een bus in Jeruzalem. En na de verkiezingen binnenkort maar ******en dat er weer een rechtse hardliner aan de macht is in Israel.

Er zijn tot nog toe 11 doden.

000NobelPrizes
21-11-02, 07:49
En ze hebben expres een schoolbus met veel kinderen opgezocht.

rachid23
21-11-02, 08:11
Geplaatst door Kachol Levan
Nog een aanslag op een bus in Jeruzalem. En na de verkiezingen binnenkort maar ******en dat er weer een rechtse hardliner aan de macht is in Israel.

Er zijn tot nog toe 9 doden.

Het is jammer dat dit gebeurd.

Reageer eens een keer op de laffe onmenselijke daden van de Israeliërs richting de Palestijnen.

Dan zien we tenminste objectiviteit, of staan jullie achter deze acties?

Ik zou zeggen denk eens na wat er de afgelopen tijd gebeurt is Palestina en vergelijk dit met de huidige gebeurtenis in bezet Palestina.

rachid23
21-11-02, 08:15
Waren deze kinderen ook soldaten, zoals laatst soldaten als burgers zijn bestempeld.


Geplaatst door 151 NobelPrizes
En ze hebben expres een schoolbus met veel kinderen opgezocht.

Kachol Levan
21-11-02, 08:21
Geplaatst door rachid23


Het is jammer dat dit gebeurd.

Reageer eens een keer op de laffe onmenselijke daden van de Israeliërs richting de Palestijnen.

Dan zien we tenminste objectiviteit, of staan jullie achter deze acties?

Ik zou zeggen denk eens na wat er de afgelopen tijd gebeurt is Palestina en vergelijk dit met de huidige gebeurtenis in bezet Palestina.

Ik sta achter de acties van het IDF als ze de terroristen bestrijden. Als er Palestijnse burgers omkomen sta ik in ieder geval niet te juichen, en ik deel ook geen snoepjes uit.

limpio
21-11-02, 08:22
Geplaatst door rachid23


Het is jammer dat dit gebeurd.

Reageer eens een keer op de laffe onmenselijke daden van de Israeliërs richting de Palestijnen.

Dan zien we tenminste objectiviteit, of staan jullie achter deze acties?

Ik zou zeggen denk eens na wat er de afgelopen tijd gebeurt is Palestina en vergelijk dit met de huidige gebeurtenis in bezet Palestina.
Dat is nu zo typisch aan vele Marokkanen op dit forum, zulke daden van doelbewust terrorisme tegenover burgers goedpraten door naar de andere kant te wijzen.
Ik denk dat reeds ontzettend veel keren naar voor is gekomen dat men vele gewelddadige acties van Israel niet goedkeurt..maar dat is iets waar steeds overheen word gekeken.
En ik keur ook vele daden van Israel tegen de Palestijnen af, zoals ik elke vorm van terrorisme tegenover burgers waar dan ook ter wereld volledig afkeur.
Men bereikt er net het omgekeerde mee.
Maar het is toch zinloos dit trachten duidelijk te maken, bij een citroen zal er eerder een lampje gaan branden dan bij vele Marokkanen of moeten we zeggen moslism!
Dit werd trouwens tot ten treure toe behandeld...duizenden keren weer en weer..
We kennen de standpunten aangaande terrorisme tegenover de ongelovigen door liefdevolle Islamisten al lang.. :maf3:

Kachol Levan
21-11-02, 08:22
Geplaatst door rachid23
Waren deze kinderen ook soldaten, zoals laatst soldaten als burgers zijn bestempeld.



Er zullen inderdaad, zoals ik bijna elke bus in Israel ook soldaten zitten, ook kinderen, ook volwassenen. Feit blijft dat om deze tijd schoolkinderen naar school gaan en dat lijkt mij niet toevallig.

Mara
21-11-02, 09:41
Geplaatst door limpio

Dat is nu zo typisch aan vele Marokkanen op dit forum, zulke daden van doelbewust terrorisme tegenover burgers goedpraten door naar de andere kant te wijzen.
Ik denk dat reeds ontzettend veel keren naar voor is gekomen dat men vele gewelddadige acties van Israel niet goedkeurt..maar dat is iets waar steeds overheen word gekeken.
En ik keur ook vele daden van Israel tegen de Palestijnen af, zoals ik elke vorm van terrorisme tegenover burgers waar dan ook ter wereld volledig afkeur.
Men bereikt er net het omgekeerde mee.
Maar het is toch zinloos dit trachten duidelijk te maken, bij een citroen zal er eerder een lampje gaan branden dan bij vele Marokkanen of moeten we zeggen moslism!
Dit werd trouwens tot ten treure toe behandeld...duizenden keren weer en weer..
We kennen de standpunten aangaande terrorisme tegenover de ongelovigen door liefdevolle Islamisten al lang.. :maf3:

Jammergenoeg vrees ik dat je gelijk hebt. Er wordt vaak vergeten dat veel Nederlanders alle vormen van geweld tegen onschuldigen afkeuren. Wij zijn geen Amerikanen of Israeliers en we kijken altijd naar beide kanten en als er een aanslag wordt gepleegd op een bus met kinderen dan zijn de meeste Nederlanders geschokt, ongeacht van welke kant die kinderen zijn.
soomige Moslims steunen blindelings alle Moslims op deze wereld en dat is geen goed gegeven. Ik weet ook wel dat het niet ALLE Moslims zijn maar op dit prikbord hoor ik het vaak; emotioneel wordt verwezen naar onderdrukte Moslims maar dat betekent niet dat we alles maar moeten goedkeuren.....een aanslag op onschuldigen keur ik absoluut af en ik wou dat iedereen dat deed in plaats van de aanslag goed te praten.

GroteWolf
21-11-02, 12:18
De aard van de verontwaardiging hangt vrijwel 100% samen met de afkomst van de verontwaardigde. Ik kan dus elk geweld in Israel/Palestina veroordelen. Want HET LOST NIKS OP.

youssef_007
21-11-02, 12:39
Geplaatst door Kachol Levan


Ik sta achter de acties van het IDF als ze de terroristen bestrijden. Als er Palestijnse burgers omkomen sta ik in ieder geval niet te juichen, en ik deel ook geen snoepjes uit.

Ik sta achter de acties van hamas als ze de terroristen bestrijden. Als er israelische burgers omkomen sta ik in ieder geval niet te juichen, en ik deel ook geen snoepjes uit.

Sulay Milayo
21-11-02, 12:56
Ik vind dit weer zo'n onmenselijke daad ,afschuwelijk gewoonweg, brrr.
Ik snap de strijd die de palestijnen voeren en geef ze groot gelijk als ze claimen onderdrukt te worden, maar waarom beseft niemand dat geweld niets oplost.
De Israelische regering gaat nu heus niet zeggen ,oohh ...ehhhm oke jullie hebben meer dan tien onschuldige mensen vermoord dus dan hebben jullie nu wel recht op je eigen staat en zullen we ook stoppen met de bezettingen. Integendeel de verderfelijke acties van de Israelieten zullen juist nu weer verdergaan.
Ik zie persoonlijk geen oplossing voor het Midden-Oosten probleem.
Wat ik wel zie is dat dit in ieder geval niet juist is. Ik vraag me eigenlijk af of de Hamas en Jihad steuners op het forum deze daad goedkeuren en of ze denken dat dit de manier is om je te laten gelden.

youssef_007
21-11-02, 13:00
Geplaatst door Sulay Milayo
Ik vind dit weer zo'n onmenselijke daad ,afschuwelijk gewoonweg, brrr.
Ik snap de strijd die de palestijnen voeren en geef ze groot gelijk als ze claimen onderdrukt te worden, maar waarom beseft niemand dat geweld niets oplost.
De Israelische regering gaat nu heus niet zeggen ,oohh ...ehhhm oke jullie hebben meer dan tien onschuldige mensen vermoord dus dan hebben jullie nu wel recht op je eigen staat en zullen we ook stoppen met de bezettingen. Integendeel de verderfelijke acties van de Israelieten zullen juist nu weer verdergaan.
Ik zie persoonlijk geen oplossing voor het Midden-Oosten probleem.
Wat ik wel zie is dat dit in ieder geval niet juist is. Ik vraag me eigenlijk af of de Hamas en Jihad steuners op het forum deze daad goedkeuren en of ze denken dat dit de manier is om je te laten gelden.

geweld lost niks op geweld lost niks op geweld lost niks op, loop toch naar de maan met dat slap gelul. Elke jaar krijgt dat zionistenstaat 4 miljard dollar aan wapens tank helikopters f16's en weet ik het allemaal voor militair hulp, en aan de andere kant loop je hier de vredelievend mannetje te spelen.

limpio
21-11-02, 13:20
Geplaatst door youssef_007


geweld lost niks op geweld lost niks op geweld lost niks op, loop toch naar de maan met dat slap gelul. Elke jaar krijgt dat zionistenstaat 4 miljard dollar aan wapens tank helikopters f16's en weet ik het allemaal voor militair hulp, en aan de andere kant loop je hier de vredelievend mannetje te spelen.
Weet je, en met de aanhoudende aanslagen op burgers zal er nog meer geld stromen naar Israel en zullen meer en meer mensen zich afkeren van mensen die beweren slachtoffer te zijn wijl ze zelf vele onschuldigen tot slachtoffer maken.
De sympatie voor de palestijnen is aan het verwateren, en terecht.
Hamas en consoorten zijn domme geweldenaars, een eigenschap afkomstig uit de machowereld die tenslotte de molimwereld eigenlijk is....machos die staan te roepen en te tieren dat ze vergelding willen en dat ook krijgen....
Ach, met de tijd hoop ik dat heel die historie van het beeldscherm zal verdwijen wegens saai en oneindig.
Eens komt er een dag dat het geen nieuwswaarde meer heeft.
En ondertussen kunnen ze dagelijks hun doden begraven zonder eigenlijk nog goed te weten waarom dit moet blijven duren.
Daar hebben ze geen interesse voor, enkel wraak en haat koesteren ze dicht aan hun hart, in zoverre ze nog een hart hebben.

Sulay Milayo
21-11-02, 13:30
geweld lost niks op geweld lost niks op geweld lost niks op, loop toch naar de maan met dat slap gelul. Elke jaar krijgt dat zionistenstaat 4 miljard dollar aan wapens tank helikopters f16's en weet ik het allemaal voor militair hulp, en aan de andere kant loop je hier de vredelievend mannetje te spelen.

Je kan mij een vredeliefend mannetje noemen , dat doet mij helemaal niets. Integendeel, liever iemand die voor vrede strijdt dan iemand die z'n gram wil halen doormiddel van geweld.
Blijkbaar ben jij niet uit op vrede, maar zie je zelf dan niet dat die aanslagen die worden gepleegd door palestijnen de zaak alleen nog maar verergeren. Of is er al wat bereikt in de laatste jaren. Nee niets ,alleen maar doden en actie -reactie.
Ik sta wat de kwestie betreft niet echt aan een kant. Wat ik wel weet is dat ik die aanslagen echt verwerp.
Jij blijkbaar niet.

Pixelshade
21-11-02, 13:37
Geplaatst door Kidon2
Met elke nieuwe terreuraanslag wordt de kans op zelfbestuur kleiner en kleiner, maar dat beseft men niet.


kijk naar mn onderschrift, ook al gaat dit 100 jaar door, opgeven kennen we niet

Pixelshade
21-11-02, 13:39
Geplaatst door Kachol Levan


terroristen

correctie: Vrijheids strijders, zolang jullie bezetten, zolang zullen de Palestijnse broeders terug vechten

observer
21-11-02, 13:46
Geplaatst door rachid23


Het is jammer dat dit gebeurd.

Reageer eens een keer op de laffe onmenselijke daden van de Israeliërs richting de Palestijnen.

Dan zien we tenminste objectiviteit, of staan jullie achter deze acties?

Ik zou zeggen denk eens na wat er de afgelopen tijd gebeurt is Palestina en vergelijk dit met de huidige gebeurtenis in bezet Palestina. 2 wrongs do not make a right

Malcolm_X
21-11-02, 14:10
Gisteren 6 burgerslachtoffers aan palestijnse kant door een ontploffing door de IDF.


Kan iemand mij vertellen waar ik de reactie van Bush en Blair over deze onmenselijke aanslag kan vinden.

Kan het namelijk niet vinden!!!!



Kan iemand mij vertellen waarom men sympathien heeft met een dief.

Waarom stond iedereen achter de twee ah medewerkers toen die werden aangeklaagd wegens excessief gedrag. Waarom had men hier geen sympathien met de overvaller. Was toch maar een onschuldige burger ................

Pixelshade
21-11-02, 14:15
Geplaatst door Malcolm_X
Gisteren 6 burgerslachtoffers aan palestijnse kant door een ontploffing door de IDF.


Kan iemand mij vertellen waar ik de reactie van Bush en Blair over deze onmenselijke aanslag kan vinden.

Kan het namelijk niet vinden!!!!



Kan iemand mij vertellen waarom men sympathien heeft met een dief.

Waarom stond iedereen achter de twee ah medewerkers toen die werden aangeklaagd wegens excessief gedrag. Waarom had men hier geen sympathien met de overvaller. Was toch maar een onschuldige burger ................

tering ik wist dat zelfs niet, tsja, dode Palestijnen zijn kennelijk niet media waardig, dooie zionisten wel

rachid23
21-11-02, 16:10
Geplaatst door observer
2 wrongs do not make a right


1 wrong makes another wrong.

1 wrong + 1 wrong = 2 wrongs

Zonder de ene wrong was er geen andere wrong, zo ook geen 2 wrongs, de ene wrong kan gewoon niet zonder de ander. Want de ene wrong is nodig om de andere wrong te bestrijden.

Als we nou eens gaan onderzoeken waar die ene wrong die voor die andere wrong zorgt, vandaan komt. Is het dan zo dat die andere wrong niet meer nodig en overbodig zal zijn.

Met vriendelijke groet,

Mr. Wrong

Kachol Levan
22-11-02, 10:37
Geplaatst door youssef_007


Ik sta achter de acties van hamas als ze de terroristen bestrijden. Als er israelische burgers omkomen sta ik in ieder geval niet te juichen, en ik deel ook geen snoepjes uit.

Jij niet. De Palestijnen wel.

Kachol Levan
22-11-02, 10:38
Geplaatst door youssef_007


geweld lost niks op geweld lost niks op geweld lost niks op, loop toch naar de maan met dat slap gelul. Elke jaar krijgt dat zionistenstaat 4 miljard dollar aan wapens tank helikopters f16's en weet ik het allemaal voor militair hulp, en aan de andere kant loop je hier de vredelievend mannetje te spelen.

Hetzelfde is waar voor Egypte en Jordanie.

Kachol Levan
22-11-02, 10:42
Geplaatst door rachid23



1 wrong makes another wrong.

1 wrong + 1 wrong = 2 wrongs

Zonder de ene wrong was er geen andere wrong, zo ook geen 2 wrongs, de ene wrong kan gewoon niet zonder de ander. Want de ene wrong is nodig om de andere wrong te bestrijden.

Als we nou eens gaan onderzoeken waar die ene wrong die voor die andere wrong zorgt, vandaan komt. Is het dan zo dat die andere wrong niet meer nodig en overbodig zal zijn.

Met vriendelijke groet,

Mr. Wrong

Ik ben het met je eens. Nu alleen nog beslissen wie de eerste wandaden heeft begaan. Hier zijn we het waarschijnlijk al niet eens meer.

Cactus
22-11-02, 11:04
Oorlog = Oorlog, in en oorlog gebeuren gruwelijk dingen, en Israel is geen lievertje, ik verwijs even naar "Sabra en Shatila" waar een heel kamp vol vrouwen en kinderen weggevaagd is door Israel. Als jullie geweld zo afkeuren, want die is aan beide partijen even erg, dat wat de israelis doen met het opblazen van huizen, het met rakketten afschieten van auto's of er nu spelende kinderen in de buurt zijn of niet, dit is dus allemaal wel goed......


Mensen open jullie ogen, geweld lost niets op, zowel bij de Palestijnen als bij Israel. Ze zijn beide even wreed, en kunnen beiden als onmensen bestempeld worden. Zolang ze niet samen om de tafel gaan zitten.... en eens duidelijke afspraken maken, zullen nog veel slachtoffers te betreuren zijn aan beide zijden.

Als een jongen van 23 in alle wanhoop een bus opblaast, dan is er toch iets mis met de mensheid, mischien moet dit juist iets zijn waar Israel naar moet kijken...hoe moet dit verder als straks palestijnse kinderen uit wanhoop zich opblazen voor hun zaak, gaat er daar boven geen belletje rinkelen? hoe moeten nu de generaties met elkaar samenleven, ook al komt er ooit vrede....

Ik ben hier erg sceptisch over, sommigen van jullie uiten hier Spierballentaal, mischien zijn dit emoties, waar ik best begrip voor heb, mischien is dit woede, maar het heeft geen zin om die te uiten, ook al vinden jullie het laf, dat zo iemand de bus instapt, de vraag die we ons moeten stellen is waarom doet zo iemand dat (en ga er geen islam bij halen, want dat is het echt niet)

Als mensen in hun vrijheid beperkt worden, en geen vooruitzichten hebben, en er geen enkel vorm is om op een normale manier te leven zoals het hoort, en alsmaar vernederd worden, je land onteigend word, je familie uitgemoord is, dan is er niet veel voor nodig, om je zelf op te offeren, in amerika hangen mensen zichzelf op als ze verlies lijden op de beurs of ze springen uit een wolkenkrabber, dus er is niet veel nodig om een mens in zo'n wanhopige situatie te brengen.

Begrijp me niet verkeerd ik keur ALLE geweld af, ik ben ervan overtuigd dat je met geweld niets kunt oplossen. Maar ik verwacht wel dat we met reele ogen naar het probleem kijken, en niet eenzijdig.

Gewoon weer zoveel slachtoffers, en nu kunnen we weer gaan afwachten hoeveel er aan palestijnse zijde gaan vallen voor de wraak actie...en dan wachten we weer af wat de reactie zal zijn van de palestijnen...etc..etc..etc...

Tja wie van jullie kent een oorlog waar geen slachtoffers vallen...

Cactus
22-11-02, 11:10
Geplaatst door Kachol Levan


Jij niet. De Palestijnen wel.

Ik heb joden zien lachen, en juicehn bij aanvallen op palestijnen.... kijk we moeten wel reeel blijven anders lossen we niets op, dit gekibbel over en weer moet eens afgelopen zijn.

Wat jullie hier al doen laat staan daar in Palestina en Israel, hier op deze site is het al een slachtveld...... jullie moeten jezelf eens horen, als jullie nu bewapend waren hadden jullie elkaar hier al afgemaakt....

triest...echt heel triest.....

Sulay Milayo
22-11-02, 11:33
Ik ben het eens met wat jij, CActus allemaal schrijft .
Ik sprak van de zomer een Arabier in Turkije die in een van de bezette gebieden woont en dus dagelijks mee maakt wat het beleid is dat gevoerd wordt door de Israelieten. Ik werd echt geschokkeerd van wat er daar allemaal gebeurde. Ik kan daarom de moedeloosheid en de onmacht van de Palestijnen heel goed begrijpen. Maar voor geweld teken ik gewoon niet. Ik besef heel goed dat Israel net zo fout is als de Palestijen.
Wat ik alleen niet snap is dat mensen in Nederland de Palestijnse aanslagen goedkeuren. Dat je je verzet oke, dat lijkt me logisch .
Maar in deze kwesties lijken mensenlevens aan beide kanten niks waard en dat vind ik triest. En ja , als mensen inderdaad de Islam er bij halen ,als een soort van rechtvaardiging van hun daden, dan roep je de argwaan zelf op je af.
Hoe kan het plegen van aanslagen nou ooit de wil van een God zijn, misschien de wil van een militante God, maar niet die van een liefdevolle God. Wie dat ook mag zijn.

rachid23
22-11-02, 11:36
Geplaatst door Kachol Levan


Ik ben het met je eens. Nu alleen nog beslissen wie de eerste wandaden heeft begaan. Hier zijn we het waarschijnlijk al niet eens meer.

Oh natuulijk zijn we het met elkaar eens, of je leeft in een andere wereld. We weten allebei toch dat 'Israël' land begon te bezetten (of toegewezen kreeg)? De grote ellende kwam naar voren in 1947, toen 'Israël' dorpen ging ontvolken en vernietigen.

Cactus
22-11-02, 11:49
Geplaatst door Sulay Milayo
Ik ben het eens met wat jij, CActus allemaal schrijft .
Ik sprak van de zomer een Arabier in Turkije die in een van de bezette gebieden woont en dus dagelijks mee maakt wat het beleid is dat gevoerd wordt door de Israelieten. Ik werd echt geschokkeerd van wat er daar allemaal gebeurde. Ik kan daarom de moedeloosheid en de onmacht van de Palestijnen heel goed begrijpen. Maar voor geweld teken ik gewoon niet. Ik besef heel goed dat Israel net zo fout is als de Palestijen.
Wat ik alleen niet snap is dat mensen in Nederland de Palestijnse aanslagen goedkeuren. Dat je je verzet oke, dat lijkt me logisch .
Maar in deze kwesties lijken mensenlevens aan beide kanten niks waard en dat vind ik triest. En ja , als mensen inderdaad de Islam er bij halen ,als een soort van rechtvaardiging van hun daden, dan roep je de argwaan zelf op je af.
Hoe kan het plegen van aanslagen nou ooit de wil van een God zijn, misschien de wil van een militante God, maar niet die van een liefdevolle God. Wie dat ook mag zijn.

weet je, ik heb palestijnse vrienden, en wat zij vertellen, dit kun je met geen pen beschrijven. En ik heb het al helemaal niet over rechtvardiging van geweld aan welke kant dan ook, geweld is gewoon fout punt uit...en of het nu palestijnen zijn of Joden, maakt niet uit.

Verdder wil wel reageren op wat jij zegt, je zegt palestijnen mogen zich verzetten maar ze mogen geen bomaanslagen plegen.... ik weet dat je het goed bedoeld, ik bedoel het ook goed, maar wees eens eerlijk, welk verzet is mogelijk tegen een supermacht, met de modernste wapens en 23 kernkoppen.... welk verzet is hier mogelijk, als de intifada, en alle bomaanslagen die al gepleegd zijn geen enkele effect hebben, denk je dat demonstratie effect hebben??

Ik heb een keer tot mijn woede zitten kijken naar een heel mooi initiatief van Israeliers, echt een heel mooi initiatief, ze gingen met z'n allen massaal levenmiddelen brengen naar de palestijnse slachtoffers van de recente inval van het leger tijdens de hoogtijden van de oorlog tegen het terrorisme....wist je dat die actie hardnekkig werd neergeslagen, hun eigen mensen werden hardhandig in elkaar geslagen en uit elkaar gedreven, en zo zie je maar, de vrede word door beide partijen keer op keer vermoord.

Weet je wat ze zouden moeten doen, de regeringen afschaffen en de vrede aan de bevolking over laten, er zijn al zoveel goede initiatieven opgestart.......en dat is heel hartverwarmend om te zien hoe het wel kan...maar regeringen hebben andere belangen, en in hun lijstje staan de bevolkingen echt niet centraal, soms heb ik het gevoel dat Israel bewust deze prijs wil betalen voor behoud van de gebieden, en mischien zelfs voor uitbreiding.....

jaja
22-11-02, 11:49
Geplaatst door Kachol Levan


Ik ben het met je eens. Nu alleen nog beslissen wie de eerste wandaden heeft begaan. Hier zijn we het waarschijnlijk al niet eens meer. leuk. Zijn we weer bij Adam en Eva ...
Spijt me vriendelijk, maar je vindt altijd een "wrong" die verantwoordelijk gesteld kan worden voor een andere "wrong". Dat is een voortdurende ketting. Er is geen beginpunt. En zelfs al zou je het beginpunt vinden, je kunt niet terug naar dat beginpunt. De daders liggen letterlijk op het kerkhof of welke begraafplaats dan ook!
Je zult op basis van de gegeven situatie een oplossing moeten vinden die voor de betrokken partijen acceptabel is. Dat betekent dat beide partijen iets zullen moeten inleveren. Compromis sluiten.
Het idee dat een wereld zonder "wrongs" mogelijk is, is erg idealistisch. Zeer te prijzen. Maar tot nu toe nog nooit gerealiseerd. Als je begint met het zoeken naar een wrong in het verleden die eerst gecorrigeerd moet worden voordat je bereid bent de "ideale" wereldordening in te voeren, zul je - vermoed ik - nog lang moeten wachten en heb je - naar mijn mening - ook niet echt de wil om een einde aan de "wrongs" te maken. Het zal moeten beginnen met "vergeven" van de gebeurde en gepasseerde "wrongs". Wie daartoe bereid is, kan vooruit kijken en wat op poten zetten. Wie niet, .. die zal voortgaan op de weg waarop hij nu zit. Wellicht wordt één wrong ooit gecorrigeerd, maar ik geef je op een briefje dat in die correctie de volgende wrong is ingebouwd.

Cactus
22-11-02, 11:54
Geplaatst door rachid23


Oh natuulijk zijn we het met elkaar eens, of je leeft in een andere wereld. We weten allebei toch dat 'Israël' land begon te bezetten (of toegewezen kreeg)? De grote ellende kwam naar voren in 1947, toen 'Israël' dorpen ging ontvolken en vernietigen.
Salaamou 3alaikom Rachid,

Wat schieten we op, met te weten wie het eerst is begonnen, maakt toch niet meer uit, men kan toch niet rechtvaardigen dat er zoveel slachtoffers gevallen zijn aan beide zijden.

er moet toch een keer een einde aan dat geweld komen, anders houden we straks geen palestijnen en geen israelies meer over....dan is het probleem van zelf wel opgelost.

wasalamou 3alaikom

jaja
22-11-02, 11:55
Geplaatst door Cactus


weet je, ik heb palestijnse vrienden, en wat zij vertellen, dit kun je met geen pen beschrijven. En ik heb het al helemaal niet over rechtvardiging van geweld aan welke kant dan ook, geweld is gewoon fout punt uit...en of het nu palestijnen zijn of Joden, maakt niet uit.

Verdder wil wel reageren op wat jij zegt, je zegt palestijnen mogen zich verzetten maar ze mogen geen bomaanslagen plegen.... ik weet dat je het goed bedoeld, ik bedoel het ook goed, maar wees eens eerlijk, welk verzet is mogelijk tegen een supermacht, met de modernste wapens en 23 kernkoppen.... welk verzet is hier mogelijk, als de intifada, en alle bomaanslagen die al gepleegd zijn geen enkele effect hebben, denk je dat demonstratie effect hebben??

Ik heb een keer tot mijn woede zitten kijken naar een heel mooi initiatief van Israeliers, echt een heel mooi initiatief, ze gingen met z'n allen massaal levenmiddelen brengen naar de palestijnse slachtoffers van de recente inval van het leger tijdens de hoogtijden van de oorlog tegen het terrorisme....wist je dat die actie hardnekkig werd neergeslagen, hun eigen mensen werden hardhandig in elkaar geslagen en uit elkaar gedreven, en zo zie je maar, de vrede word door beide partijen keer op keer vermoord.

Weet je wat ze zouden moeten doen, de regeringen afschaffen en de vrede aan de bevolking over laten, er zijn al zoveel goede initiatieven opgestart.......en dat is heel hartverwarmend om te zien hoe het wel kan...maar regeringen hebben andere belangen, en in hun lijstje staan de bevolkingen echt niet centraal, soms heb ik het gevoel dat Israel bewust deze prijs wil betalen voor behoud van de gebieden, en mischien zelfs voor uitbreiding..... de eerste intifada was veel effectiever dan de tweede. De eerste zette de israelische samenleving op zijn kop. Er kwam kritiek op het leger, op de regering op de politiek. Het was aan de Israelische kant een zet richting Oslo en onderhandelingen met de PLO.
Er is één groot verschil tussen de eerste en de tweede intifada. De wijze van gebruik van geweld door de Palestijnen. De eerste intifada zorgde voor gezichtsverlies van Israel en leger in binnen en buitenland. De bomaanslagen (en andere palestijnse moordaanslagen) van de tweede intifada zorgen voor gezichtsverlies van de Palestijnen. Israel verenigt zich achter een harde politiek en de rest van de wereld geeft ze geen ongelijk ... lijkt me niet de juiste manier om de strijd te winnen, zeker als je bedenkt - zoals je terecht zegt - dat Israel puur militair door de palestijnen niet te verslaan is. De palestijnen hebben het verkeerde slagveld gekozen. Met vuurwapens en bommen zullen ze altijd verliezen, niet allen in levens, maar wellicht zelfs in nog meer land.

Canaris
22-11-02, 12:04
de tweede intidada gaat gegarandeerd het volgende effect heben

Bibi komt aan de macht en Bibi gaat er met de beuk in. Ik durf nu al te wedden, dat

1) van Oslo niet over blijft (Het papier , niet de Stad)
2) Arafat of wordt verdreven of wordt geliquideerd.
3) de westbank wordt onruimd. Preventief ruimen, noemt men dat.

En als ik de reacties van onze marrokkanse vrienden hier lees, en bedenk , dat de Palestijnen in de West Bank , dezelfde radikaliteit vertonen

.... dan , heb ik daar zelfs begrip voor.

Cactus
22-11-02, 12:13
Geplaatst door jaja
de eerste intifada was veel effectiever dan de tweede. De eerste zette de israelische samenleving op zijn kop. Er kwam kritiek op het leger, op de regering op de politiek. Het was aan de Israelische kant een zet richting Oslo en onderhandelingen met de PLO.
Er is één groot verschil tussen de eerste en de tweede intifada. De wijze van gebruik van geweld door de Palestijnen. De eerste intifada zorgde voor gezichtsverlies van Israel en leger in binnen en buitenland. De bomaanslagen (en andere palestijnse moordaanslagen) van de tweede intifada zorgen voor gezichtsverlies van de Palestijnen. Israel verenigt zich achter een harde politiek en de rest van de wereld geeft ze geen ongelijk ... lijkt me niet de juiste manier om de strijd te winnen, zeker als je bedenkt - zoals je terecht zegt - dat Israel puur militair door de palestijnen niet te verslaan is. De palestijnen hebben het verkeerde slagveld gekozen. Met vuurwapens en bommen zullen ze altijd verliezen, niet allen in levens, maar wellicht zelfs in nog meer land.

Hier verschillen we van mening jaja....

De eerste intifada, heeft niets gebracht, de gesprekken hebben niets opgebracht, de tweede intifada is gestart omdat de eerste niets bracht en omdat de akkoorden niet nagekomen worden. Nogmaals dit rechtvaardigd niet de slachtoffers die er gevallen zijn, en het zal een welles nietes spelletje worden, daarom is dit ook niet intressant meer.

Verder ben ik het niet eens met je, zoals jij denken alle machtige staten, OBL heeft jullie volgens mij toch laten zien dat wat je ook aan wapens hebt, je de echte fanatiekeling nooit kunt afschrikken. Als iemand tussen zijn oren een bepaalde fanatisme heeft dan heb je niets aan je wapens, hoe vaak heeft israel niet met overdreven machtsvertoon de palestijnse steden platgewalst, heeft dit geleid tot minder bomaanslagen...NEE, heeft dit geleid tot angst bij de palestijnse bevolking....NEE, als mensen het David en Gholiat syndroom in zich hebben dan mag je de meeste wapens hebben, maar die zijn niet beangstigend t.o.v. de gedachten van een fanatiekeling, je kunt met wapen tijdelijk rust in de tent brengen, maar je bent nooit van de fanatiekelingen af, en elke fanatiekeling die vermoord word, door de tegenstanders daar staan 10 andere voor op in de plaats, dus op korte termijn lijken israeliers onoverwinnelijk, maar op langer termijn verliezen ze de strijd, en tenzij ze kunnen leven met het feit dat elk moment van de dag een bus de lucht in kan gaan, of dat er elk moment een pizzaria de lucht in kan gaan, dus onderschat de fanatieklingen niet, en zeker nu ze veel aanahng krijgen, doordat landen partij kiezen voor Israel. Dit geweld is 40 jaar gaande, en toch met dezelfde fanatiekelingen nog altijd even vers als 40 jaar terug....

De israeliers hebben wapens, en de palestijnen hebben hun fanatisme, als je soms naar het journaal kijkt en je ziet die jongetjes van 14 t/m 16 jaar achter zo'n tank aanrennen en ze klimmen erop.....trekken aan de vlag, gooien met stenen..... de palestijnen zijn een keihard volk, en zijn met geen enkele wapen klein te krijgen, en daar heb ik heel veel waardering voor.

Cactus
22-11-02, 12:19
Geplaatst door Canaris
de tweede intidada gaat gegarandeerd het volgende effect heben

Bibi komt aan de macht en Bibi gaat er met de beuk in. Ik durf nu al te wedden, dat

1) van Oslo niet over blijft (Het papier , niet de Stad)
2) Arafat of wordt verdreven of wordt geliquideerd.
3) de westbank wordt onruimd. Preventief ruimen, noemt men dat.

En als ik de reacties van onze marrokkanse vrienden hier lees, en bedenk , dat de Palestijnen in de West Bank , dezelfde radikaliteit vertonen

.... dan , heb ik daar zelfs begrip voor.

Kijk hier begint het, als jij begrip ervoor hebt dat bibi een andere staat ontruimt (ongewenste mensen afmaakt), moet je niet zaniken als er mensen zijn die begrip hebben dat een wanhopig jongen een bus opblaast......

Ik voorspel jou, dat als dit gebeurd, nog meer bommen, nog meer doden, en israel nog onveilger word, en mischien wel zelfs de joodse doelen in het buitenland het moeten ontzien, zo gaat dat dan, geweld beantwoorden met geweld....

Al die doden.........triest hoor....

Canaris
22-11-02, 12:28
ja , daar heb jij helemaal gelijk in. Ik heb ook niet gezegd, dat Bibi´s oplossing vrede voor de israelisch gaat brengen, wel dat ik begrijp waarom veel mensen in Israel niets maar dan ooki helemaal niets meer met arabieren te maken willen heben

Aan de andere kant zijn er hoopgevende signalen, en wel de lijsttrekker voor de Labour partij.

Het is echter aan de Hamas en Ko om aan te geven , hoeveel vertrouwen zij deze man schenken.

Ik ben echter bang , dat zei hem net zo veel vertrouwen schenken als toentertijd Rabin. En dat is de problematiek.

Wanneer de Israelie zeker zouden zijn, dat een echte vrede mogenlijk zou zijn wanneer Israel de Westbank en Gaza ontruimt, en de Palestijnen als reactie daarop zouden ophouden met hun aanslagen , was deze vrede er al lang.

Helaas zijn er veel te veel palestijnen welke zo denken , zoals de meeste Marokanen hier. Geen vrede zo lang Israel bestaat , en dat is voor Israel dus geen keus.

Het dilemma moge duidelijk zijn.

jaja
22-11-02, 12:38
Geplaatst door Cactus


Hier verschillen we van mening jaja....

De eerste intifada, heeft niets gebracht, de gesprekken hebben niets opgebracht, de tweede intifada is gestart omdat de eerste niets bracht en omdat de akkoorden niet nagekomen worden. Nogmaals dit rechtvaardigd niet de slachtoffers die er gevallen zijn, en het zal een welles nietes spelletje worden, daarom is dit ook niet intressant meer. het heeft de PLO in palestina gebracht. Het heeft niet alles gebracht wat men hoopte, maar meer dan in de jaren 1947-1990 ooit is bereikt! En met de tweede intifada is het inleveren van het bereikte begonnen.
De eerste intifada bracht "Vrede NU" tot grote bloei, de tweede intifada vernietigt "Vrede NU". De kans op vrede lijkt me greoter met een grote "Vrede NU"dan met een miniscule "Vrede NU".
Er was nog veel te doen, maar men was verder dan nu. En er was ook veel te doen, juist aan PLO / PA kant, want het palestijnse bewind heeft ook veel kapot gemaakt, naast Bibi en de israelische politici. Het feit dat EU PA tot een bodemloze put verklaarden, waarvan de leden voornamelijk aan zelfverrijking deden, heeft de palestijnse zaak ook geen goed gedaan.


Verder ben ik het niet eens met je, zoals jij denken alle machtige staten, OBL heeft jullie volgens mij toch laten zien dat wat je ook aan wapens hebt, je de echte fanatiekeling nooit kunt afschrikken. Als iemand tussen zijn oren een bepaalde fanatisme heeft dan heb je niets aan je wapens, hoe vaak heeft israel niet met overdreven machtsvertoon de palestijnse steden platgewalst, heeft dit geleid tot minder bomaanslagen...NEE, heeft dit geleid tot angst bij de palestijnse bevolking....NEE, als mensen het David en Gholiat syndroom in zich hebben dan mag je de meeste wapens hebben, maar die zijn niet beangstigend t.o.v. de gedachten van een fanatiekeling, je kunt met wapen tijdelijk rust in de tent brengen, maar je bent nooit van de fanatiekelingen af, en elke fanatiekeling die vermoord word, door de tegenstanders daar staan 10 andere voor op in de plaats, dus op korte termijn lijken israeliers onoverwinnelijk, maar op langer termijn verliezen ze de strijd, en tenzij ze kunnen leven met het feit dat elk moment van de dag een bus de lucht in kan gaan, of dat er elk moment een pizzaria de lucht in kan gaan, dus onderschat de fanatieklingen niet, en zeker nu ze veel aanahng krijgen, doordat landen partij kiezen voor Israel. Dit geweld is 40 jaar gaande, en toch met dezelfde fanatiekelingen nog altijd even vers als 40 jaar terug.... heeft OBL gewonnen, of heeft hij een paar klappen uitgedeeld en is nu op de vlucht? Heeft hij ook maar iets van zijn doelstellingen bereikt, in de zin van heeft het Westen zich teruggetrokken uit het Arabisch schiereiland of beinvloeding van Afghanistan (Over palestina zeggen we maar niets)?
Je hebt gelijk als je zegt dat een fanatiekeling altijd klappen zal kunnen uitdelen en dat geen leger dat tegen kan houden. Maar het gaat er om of doelstellingen bereikt worden. Dieklappen hebben een tegengetseld effect. Kortom, de tweede intifada heeft een tegengesteld effect .. in plaats van het tot stand brengen van een palestijnse staat is het de afschaffing van het eerste begin van een palestijnse staat en de vernieitiging van veel steun voor zo'n palestijnse staat. Alles wat mede door de eerste intifada is opgebouwd - wat zeker nog niet af of perfect was, maar toch wel iets - wordt door de tweede intifada afgebroken, met grote ellende voor vooral het palestijnse volk.
De droom dat de Israeliers ooit verliezen is op dit moment juist dat "een droom", los van enig argument of bewijs. De geschiedenis leert dat elke staat vergankelijk is, dus in die zin heb je gelijk. Aleeen moet je wellicht / waarschijnlijk wel een paar eeuwen wachten. Daar lijken op dit moment meer argumenten voor te zijn dan omgekeerd.


De israeliers hebben wapens, en de palestijnen hebben hun fanatisme, als je soms naar het journaal kijkt en je ziet die jongetjes van 14 t/m 16 jaar achter zo'n tank aanrennen en ze klimmen erop.....trekken aan de vlag, gooien met stenen..... de palestijnen zijn een keihard volk, en zijn met geen enkele wapen klein te krijgen, en daar heb ik heel veel waardering voor. ... maar je wint er geen oorlog mee, en al helemaal geen vrede.

Cactus
22-11-02, 12:46
Geplaatst door Canaris
ja , daar heb jij helemaal gelijk in. Ik heb ook niet gezegd, dat Bibi´s oplossing vrede voor de israelisch gaat brengen, wel dat ik begrijp waarom veel mensen in Israel niets maar dan ooki helemaal niets meer met arabieren te maken willen heben

Het mes snijd aan twee kanten, en ik begrijp ook waarom sommige palestijnen niets met joden te maken willen hebben.





Wanneer de Israelie zeker zouden zijn, dat een echte vrede mogenlijk zou zijn wanneer Israel de Westbank en Gaza ontruimt, en de Palestijnen als reactie daarop zouden ophouden met hun aanslagen , was deze vrede er al lang.


Ik denk dat het ook geld voor de palesijnen, ik heb het over de bevolking, die willen het liefst ook een einde aan het geweld.
Alleen telkens als ze hoop hebben word die hoop aan flarden geschoten door een van de beide regeringen.




Helaas zijn er veel te veel palestijnen welke zo denken , zoals de meeste Marokanen hier. Geen vrede zo lang Israel bestaat , en dat is voor Israel dus geen keus.

Het dilemma moge duidelijk zijn.

Moet je goed kijken naar de reacties van niet Marokkanen hier op de forum, dat is ook niet mis toch, dus waarom wijzen naar anderen begin bijjezelf...

En ga niet reacties die uit woede zijn geuit, aannemen om de algemene mening van de Marokkanen te verkondigen, ik ben ook Marokkaan, en deel die mening niet, ik deel de mening dat Israel zich geheel terug moet trekken, en alle Palestijnen die destijds gevlucht waren voor de oorlog terug mogen keren naar hun gebieden, en alle nederzettingen opgeruimd moeten worden, en ik denk eerder dat Israel niet aan deze voorwaarde kan voldoen, en daarom Vrede nooit eenkans zal krijgen, trouwens er huppelen daar joden rond die oorspronkelijk ergens uit de sovjetunie komen, en die claimen daar het land alsof het een geschenk van god aan hun is, en naar hun zeggen zijn zij het enige uitverkoren volk wat rechten heeft op dat land...en met dat soort mensen moeten palestijnen vrede stichten...

Cactus
22-11-02, 12:59
Geplaatst door jaja
... maar je wint er geen oorlog mee, en al helemaal geen vrede.

Nu ze nog jong zijn niet.....maar die beelden staan op hun netvliezen gegrifeert, als ze ouder zijn, staat ze een doel te wachten, en ze zullen dat doel met inzet van hun leven willen uitvoeren......het zijn gepgrogrameerde vecthmachines geworden, en de Israeliers programmeren ze, zonder dat ze het door hebben.....

En wat je zegt over OBL, hij heeft inderdaad een gevoelige klap uitgedeeld, om te laten zien dat hij dit kan, een vernedering voor het westen, in het hart van de wereld economie, heeft hij het westen getroffen, en deelde behalve de slachtoffers (wat te betreuren zijn) ook een enorme klap aan de economieen, en dat is nu goed merkbaar....

Je vraagt of hij zijn doel nu bereikt heeft, nee, en dit zal nooit eindigen, we zien hier eigenlijk het palestijnse tafereel in het groot, er zullen bommen geplaast worden keer op keer, en ook al zouden ze OBL opruimen, dan nog, zal het verzet blijven doorgaan. Dus de strijd is nog niet helemaal gestreden.....

En hoe meer onvrede heerst door oneerlijke politiek, hoe meer OBL' s zullen komen, en voor het westen is het een zeer grote gok, stel je voor zeg, dat de arabieren/moslims, massaal het heft in eigen handen nemen in die landen....dan is de strijd gestreden...

Sulay Milayo
22-11-02, 13:34
Ik weet dat je niks kan beginnen als PAlestijn ten opzichte van de Joden. Nee, een demonstratie zal niet meer effect hebben dan een bomaanslag. De kwestie is daarom ook zo complex.
Ik denk zelf dat als er geen aanslagen gepleegd zouden worden dat er nooit niet een oplossing zou komen in deze kwestie.
Maar dat is nou juist het hele probleem ,want als de Palestijen over kernwapens zouden beschikken dan waren die ook gebruikt. Maar je kan me dan toch niet zeggen dat het wezenlijk is ,omdat er geen vredevollere oplossing lijkt te zijn.
Intern zal dit probleem niet opgelost worden . Er moeten , alhoewel ik denk dat dat utopisch is, wereld leiders opstaan die durven en die objectief en belangeloos intervenieren in dit bloedige conflict.

De Rode Roos
22-11-02, 13:47
Het is een vicieuze cirkel zonder einde. Beide partijen hebben gelijk in hun ogen, terwijl de waarheid in het midden ligt. Het zal heel lang duren voordat er vrede komt, ik vraag me af of wij dat nog zullen meemaken.

jaja
22-11-02, 14:12
Geplaatst door Cactus


Nu ze nog jong zijn niet.....maar die beelden staan op hun netvliezen gegrifeert, als ze ouder zijn, staat ze een doel te wachten, en ze zullen dat doel met inzet van hun leven willen uitvoeren......het zijn gepgrogrameerde vecthmachines geworden, en de Israeliers programmeren ze, zonder dat ze het door hebben.....

En wat je zegt over OBL, hij heeft inderdaad een gevoelige klap uitgedeeld, om te laten zien dat hij dit kan, een vernedering voor het westen, in het hart van de wereld economie, heeft hij het westen getroffen, en deelde behalve de slachtoffers (wat te betreuren zijn) ook een enorme klap aan de economieen, en dat is nu goed merkbaar....

Je vraagt of hij zijn doel nu bereikt heeft, nee, en dit zal nooit eindigen, we zien hier eigenlijk het palestijnse tafereel in het groot, er zullen bommen geplaast worden keer op keer, en ook al zouden ze OBL opruimen, dan nog, zal het verzet blijven doorgaan. Dus de strijd is nog niet helemaal gestreden.....er zullen nieuwe klappen komen, door OBL of door anderen. Zoals ze ook al eerder zijn uitgedeeld. Alleen komen die klappen iets meer op het netvles omdat ze met de huidige middelen worden uitgevoerd, terwijl ze vroeger met "beperktere "middelen werden uitgevoerd. Oklahoma-city is ook zo'n superklap. (De moslims hebben echt niet het monopolie). En na OBL zullen anderen komen die weer over andere zaken ontevreden zijn en in hun fanatisme gekke dingen gaan doen ... wellicht wel tegen moslims doelen. Gekken en fanatiekelingen zullen er altijd zijn, en met de huidige technische stand in de wereld, zullen ze "opmerkelijke" dingen doen. Dat is niet te voorkomen. Het heeft ook niets met Islam te maken, zelfs niet met het Westen of Westerse arrogantie. Fanatici kiezen een doel en slaan toe - vaak kan men ze afvangen, maar het net is nooit perfect.
Fanatici bereiken echter zelden hun gestelde doel. (IRA moet ook toegeven dat het resultaat tegenvalt. Pas via onderhandelingen bereiken ze een politiek compromis. Waarbij het de vraag is of de aanslagen de protestanten in Noord Ierland niet een vrijbrief gegeven hebben om de toestand van de jaren zestig te laten voortduren tot in de jaren negentig.)
De strijd met fanatici is nooit gestreden, want er zullen altijd nieuwe fanatici komen. Stel OBL krijgt volledig zijn zin. Dan krijgt zijn samenleving vervolgens te maken met fanatici uit de groepen die hij wil onderdrukken ... en dat zijn er een heel stel.


En hoe meer onvrede heerst door oneerlijke politiek, hoe meer OBL' s zullen komen, en voor het westen is het een zeer grote gok, stel je voor zeg, dat de arabieren/moslims, massaal het heft in eigen handen nemen in die landen....dan is de strijd gestreden... allereerst zullen de moslims zich nooit tot een blok verenigen. Dat is min of meer in de zevende eeuw gelukt, maar al bij de opvolging ging het mis. Ali en Mu'awia ... en hoeveel andere twisten zijn er al in de vroege periode. Entoen was de groep nog halfweg "overzichtelijk". De belangen van de moslims in Oost, West, Noord en Zuid verschillen zo zeer dat dat nooit meer een eenheid wordt ... behalve wellicht op de Dag des Oordeels. (Geldt ook voor de christenen, zelfs de joden ... en ook voor "het Westen".. dat is ook geen eenheid.)

Dewereld zal zich verder ontwikkelen en er zullen nieuwe machtsblokken ontstaan en nieuwe supermachten ... geen twijfel mogelijk. De VS is nu machtige, maar over een eeuw of twee is het wellicht China, of Brazilië, wellicht ook een moslimstaat ... maar ik zie op dit moment geen duidelijke kandidaat.
Mijn gok is dat op den duur ... een halve eeuw, of een hele eeuw, China de VS naar de kroon zal steken ... als er niet iets van een wereldregering is ontstaan ... maar dat is wel koffiedik kijken en speculeren met beide ogen dicht. En dat zal het ook wel blijven ...;)

Cactus
22-11-02, 14:23
Geplaatst door Sulay Milayo
want als de Palestijen over kernwapens zouden beschikken dan waren die ook gebruikt.

Dit is dus speculeren van iets dat nooit het geval zal zijn, verder weet je niet hoe zoiets verloopt als beide naties kernwapens zouden hebben, dan is er aan twee kanten vrees en afschriking, op dit moment is er maar aan 1 kant afschrikking, daarom kan Israel het zich permiteren om VN resoluties aan haar laars te lappen, dat moet een andere land eens doen...hebben ze meteen de VS op het dak.....

Dus met speculeren komen we ook niet verder, indien dat, indien dit, intussen lossen we niets op....

Cactus
22-11-02, 14:25
Geplaatst door De Rode Roos
Het is een vicieuze cirkel zonder einde. Beide partijen hebben gelijk in hun ogen, terwijl de waarheid in het midden ligt. Het zal heel lang duren voordat er vrede komt, ik vraag me af of wij dat nog zullen meemaken.

Ja rode roos, ik denk dat wij dit niet mee zullen maken, en als alles nog tegen zit de volgende generatie ook niet....

amane
22-11-02, 14:58
Geplaatst door rachid23



1 wrong makes another wrong.

1 wrong + 1 wrong = 2 wrongs

Zonder de ene wrong was er geen andere wrong, zo ook geen 2 wrongs, de ene wrong kan gewoon niet zonder de ander. Want de ene wrong is nodig om de andere wrong te bestrijden.

Als we nou eens gaan onderzoeken waar die ene wrong die voor die andere wrong zorgt, vandaan komt. Is het dan zo dat die andere wrong niet meer nodig en overbodig zal zijn.

Met vriendelijke groet,

Mr. Wrong


right :duim:

Sulay Milayo
22-11-02, 16:50
Wat ik duidelijk wil maken ..Cactus... is niet dat ik denkdat de Palestijen zo moordlustig zijn dat ze het niet zouden schuwen om zelf over te gaan op kernwapens, neeee. Ik bedoel dat dit , het plegen van aanslagen, op dit moment het enige krachtige middel is waarmee de Palestijen hun stem kunnen laten horen. In hun ogen en waarschijnlijk ook echt het enige middel voor die mensen.


Dit is dus speculeren van iets dat nooit het geval zal zijn, verder weet je niet hoe zoiets verloopt als beide naties kernwapens zouden hebben, dan is er aan twee kanten vrees en afschriking, op dit moment is er maar aan 1 kant afschrikking, daarom kan Israel het zich permiteren om VN resoluties aan haar laars te lappen, dat moet een andere land eens doen...hebben ze meteen de VS op het dak.....

En juist omdat er maar van een kant afschrikking is, proberen de Palestijnen uit wanhoop het ergste wat voor hen mogelijk is ; aanslagen plegen op de onderdrukkers.
Het lijkt mij logisch dat je uiteindelijk met je krachtigste middel gaat dreigen als ze niet naar je luisterenn.
Natuurlijk zou uiteindelijk het eerste kernschot niet vallen, maar de dreiging zou er zeker wel zijn. Kijk bijvoorbeeld naar het conflivt om Kashmir tussen India en Pakistan.

rachid23
22-11-02, 20:01
Geplaatst door J.M.T.
Amene,

CITAAT:
"1 wrong makes another wrong."

Moet zijn: 1 wrong makes 1 wrong!

1 wrong kan ook another 'wrong' maken en dan wordt het 2 wrongs. Of heb ik het wrong? Of heb jij het 'wrong'?

'wrong' is echter nooit GOED!


.

Ja je hebt 'gelijk' mijn bedoeling was niet om een kloppend formule te maken. Ik wilde slechts een beeld geven...

Dutchguy
22-11-02, 21:23
Geplaatst door Mara


Jammergenoeg vrees ik dat je gelijk hebt. Er wordt vaak vergeten dat veel Nederlanders alle vormen van geweld tegen onschuldigen afkeuren. Wij zijn geen Amerikanen of Israeliers en we kijken altijd naar beide kanten en als er een aanslag wordt gepleegd op een bus met kinderen dan zijn de meeste Nederlanders geschokt, ongeacht van welke kant die kinderen zijn.
soomige Moslims steunen blindelings alle Moslims op deze wereld en dat is geen goed gegeven. Ik weet ook wel dat het niet ALLE Moslims zijn maar op dit prikbord hoor ik het vaak; emotioneel wordt verwezen naar onderdrukte Moslims maar dat betekent niet dat we alles maar moeten goedkeuren.....een aanslag op onschuldigen keur ik absoluut af en ik wou dat iedereen dat deed in plaats van de aanslag goed te praten.

Goed beschreven Mara, ik voel het net zo en ik denk heel veel Hollanders.

NIS
22-11-02, 21:58
Geplaatst door limpio

Dat is nu zo typisch aan vele Marokkanen op dit forum, zulke daden van doelbewust terrorisme tegenover burgers goedpraten door naar de andere kant te wijzen.
Ik denk dat reeds ontzettend veel keren naar voor is gekomen dat men vele gewelddadige acties van Israel niet goedkeurt..maar dat is iets waar steeds overheen word gekeken.
En ik keur ook vele daden van Israel tegen de Palestijnen af, zoals ik elke vorm van terrorisme tegenover burgers waar dan ook ter wereld volledig afkeur.
Men bereikt er net het omgekeerde mee.
Maar het is toch zinloos dit trachten duidelijk te maken, bij een citroen zal er eerder een lampje gaan branden dan bij vele Marokkanen of moeten we zeggen moslism!
Dit werd trouwens tot ten treure toe behandeld...duizenden keren weer en weer..
We kennen de standpunten aangaande terrorisme tegenover de ongelovigen door liefdevolle Islamisten al lang.. :maf3:

Typisch aan vele Marokkanen???? Wil jij aub niet generaliseren hierooo!!! Over welke Marokkanen heb je het???

Echte Marokkanen hebben altijd een goede relatie met Israel gehad en dat wil ik zo houden ja. Wij hebben in de Tweede Wereldoorlog een belangrijke rol gevult in het bevrijden van onze Joodse medemens. In Marokko wonen veel Joden en ze zijn altijd welkom!!! In Israel heb je zelfs een gebied, dat naar onze voormalige Marokkaanse koning is genoemd.

Dus hou aub je mond met generaliseren. Dat er een paar kut-Marokkaanen het voor de rest verpsten ok, maar dat jij daar zo'n gebruik van maakt vind ik niet horen.

In het midden-oosten zijn er problemen en die dienen opgelost te worden. In beide kampen zitten goede en slechte burgers. Zolang we naar elkaar blijven wijzen, wordt er nooit wat opgelost! Heb respect voor elkaar!

Mijn medeleven gaat uit naar alle onschuldige mensen in zowel Israel als de Palestijnen!!

Helaas moeten we heel lang wachten voordat er een paar wijzen op staan en deze twee landen gaan verzoenen. Want ik geloof zeker in vrede tussen de Palestijnen en de Israeliers! Ga aub niet alles terrorisme noemen. Dus niet met 2 maatstafen handelen. Durf ook toe te geven dat je fout zit. Zowel als Israelier als Palestijn. Want alleen dan kan je een goede dialoog beginnen.

Groet! :student:

youssef_007
22-11-02, 22:35
Geplaatst door NIS


Typisch aan vele Marokkanen???? Wil jij aub niet generaliseren hierooo!!! Over welke Marokkanen heb je het???

Echte Marokkanen hebben altijd een goede relatie met Israel gehad en dat wil ik zo houden ja. Wij hebben in de Tweede Wereldoorlog een belangrijke rol gevult in het bevrijden van onze Joodse medemens. In Marokko wonen veel Joden en ze zijn altijd welkom!!! In Israel heb je zelfs een gebied, dat naar onze voormalige Marokkaanse koning is genoemd.

Dus hou aub je mond met generaliseren. Dat er een paar kut-Marokkaanen het voor de rest verpsten ok, maar dat jij daar zo'n gebruik van maakt vind ik niet horen.

In het midden-oosten zijn er problemen en die dienen opgelost te worden. In beide kampen zitten goede en slechte burgers. Zolang we naar elkaar blijven wijzen, wordt er nooit wat opgelost! Heb respect voor elkaar!

Mijn medeleven gaat uit naar alle onschuldige mensen in zowel Israel als de Palestijnen!!

Helaas moeten we heel lang wachten voordat er een paar wijzen op staan en deze twee landen gaan verzoenen. Want ik geloof zeker in vrede tussen de Palestijnen en de Israeliers! Ga aub niet alles terrorisme noemen. Dus niet met 2 maatstafen handelen. Durf ook toe te geven dat je fout zit. Zowel als Israelier als Palestijn. Want alleen dan kan je een goede dialoog beginnen.

Groet! :student:

jij loopt hier ook achter, wij hebben hier totaal niks tegen joden of cristenen of hindoes.
dus begin nou niet met je wij joden en jullie moslims, wij hebben als mens een probleem met zionisten en daarmee uit.

Kachol Levan
23-11-02, 20:02
Geplaatst door Canaris
de tweede intidada gaat gegarandeerd het volgende effect heben

Bibi komt aan de macht en Bibi gaat er met de beuk in. Ik durf nu al te wedden, dat

1) van Oslo niet over blijft (Het papier , niet de Stad)
2) Arafat of wordt verdreven of wordt geliquideerd.
3) de westbank wordt onruimd. Preventief ruimen, noemt men dat.

En als ik de reacties van onze marrokkanse vrienden hier lees, en bedenk , dat de Palestijnen in de West Bank , dezelfde radikaliteit vertonen

.... dan , heb ik daar zelfs begrip voor.

Wat zullen we nou hebben, ik heb een pro-israeli gevonden waar ik het niet mee eens ben. Moedeeeeer.

Kachol Levan
23-11-02, 20:03
Geplaatst door Canaris
de tweede intidada gaat gegarandeerd het volgende effect heben

Bibi komt aan de macht en Bibi gaat er met de beuk in. Ik durf nu al te wedden, dat

1) van Oslo niet over blijft (Het papier , niet de Stad)
2) Arafat of wordt verdreven of wordt geliquideerd.
3) de westbank wordt onruimd. Preventief ruimen, noemt men dat.

En als ik de reacties van onze marrokkanse vrienden hier lees, en bedenk , dat de Palestijnen in de West Bank , dezelfde radikaliteit vertonen

.... dan , heb ik daar zelfs begrip voor.

Wat zullen we nou hebben, ik heb een pro-israel prikker gevonden waar ik het niet mee eens ben. Moedeeeeer.

Kachol Levan
23-11-02, 20:07
Geplaatst door rachid23


Oh natuulijk zijn we het met elkaar eens, of je leeft in een andere wereld. We weten allebei toch dat 'Israël' land begon te bezetten (of toegewezen kreeg)? De grote ellende kwam naar voren in 1947, toen 'Israël' dorpen ging ontvolken en vernietigen.

Zie je wel, zijn we het toch niet eens. Ik ben van mening dat er al problemen waren voor 1947. En ja, jaja als je het door wilt voeren dan kom je in de bijbelse tijd uit, bij Isaac en zijn zonen, niet bij Adam en Eva.

Kachol Levan
23-11-02, 20:19
Geplaatst door youssef_007
wij hebben als mens een probleem met zionisten en daarmee uit.

Oei, dat ben ik. Het regent trouwens in het heilige land. Ook in Al Quds.