PDA

Bekijk Volledige Versie : Nigeria: Veel doden bij 'Miss World-rellen'



KomMaar
21-11-02, 22:45
Bij hevige rellen in het noorden van Nigeria zijn zeker 50 mensen gedood en honderden gewond geraakt. De ongeregeldheden braken uit na een krantenartikel over de Miss World-verkiezingen in het land. In het artikel stond dat veel moslims de verkiezing als een beschamende vertoning zien, maar dat de profeet Mohammed wellicht met een van de deelnemers zou willen trouwen.

Duizenden woedende jonge moslims trokken plunderdend door de stad Kaduna uit woede over het artikel en die verkiezingen. De verkiezingen zijn in Nigeria omstreden omdat ze als 'onislamitisch' worden beschouwd. De stad Kaduna staat al bekend om de instabiele verhoudingen tussen de islamitische inwoners en de christelijke minderheid.

De Nigeriaanse regering liet weten dat de schrijver van het artikel over de Miss World-verkiezing zal worden gestraft. Verder riep de regering de moslims op het recht niet in eigen hand te nemen.

De verkiezingen beginnen op 7 december, als ze al doorgaan. Er waren reeds berichten dat ze wellicht afgelast zouden worden, wegens het stelselmatig schenden van de mensenrechten in het land.

Wizdom
21-11-02, 22:49
Geplaatst door KomMaar
Bij hevige rellen in het noorden van Nigeria zijn zeker 50 mensen gedood en honderden gewond geraakt. De ongeregeldheden braken uit na een krantenartikel over de Miss World-verkiezingen in het land. In het artikel stond dat veel moslims de verkiezing als een beschamende vertoning zien, maar dat de profeet Mohammed wellicht met een van de deelnemers zou willen trouwen.

Duizenden woedende jonge moslims trokken plunderdend door de stad Kaduna uit woede over het artikel en die verkiezingen. De verkiezingen zijn in Nigeria omstreden omdat ze als 'onislamitisch' worden beschouwd. De stad Kaduna staat al bekend om de instabiele verhoudingen tussen de islamitische inwoners en de christelijke minderheid.

De Nigeriaanse regering liet weten dat de schrijver van het artikel over de Miss World-verkiezing zal worden gestraft. Verder riep de regering de moslims op het recht niet in eigen hand te nemen.

De verkiezingen beginnen op 7 december, als ze al doorgaan. Er waren reeds berichten dat ze wellicht afgelast zouden worden, wegens het stelselmatig schenden van de mensenrechten in het land.

Dat is de zoveelste provocatie....

Morpheus
21-11-02, 22:51
Dat is de zoveelste provocatie....

Westerlingen/christenen zoeken inderdaad de provocatie uit,

limpio
21-11-02, 22:53
Tja, het is inderdaad dom om in zulk achtelijk land een miss verkiezing te willen organiseren.
Dommer kan echt niet, zoals elke miss-verkiezing op zichzelf al dom is, maar dit is superdom.

KomMaar
21-11-02, 23:03
Geplaatst door limpio
Tja, het is inderdaad dom om in zulk achtelijk land een miss verkiezing te willen organiseren.
Dommer kan echt niet, zoals elke miss-verkiezing op zichzelf al dom is, maar dit is superdom.


Inderdaad die achterlijke Christenen :auw:

limpio
21-11-02, 23:05
Geplaatst door KomMaar



Inderdaad die achterlijke Christenen :auw:
Christenen? :confused:

KomMaar
21-11-02, 23:10
Geplaatst door limpio

Christenen? :confused:

Verkiezingen zouden worden gehouden in het Christelijkedeel, de achterlijke hebben een grove fout gemaakt door de profeet te beledigen.

limpio
21-11-02, 23:13
Geplaatst door KomMaar


Verkiezingen zouden worden gehouden in het Christelijkedeel, de achterlijke hebben een grove fout gemaakt door de profeet te beledigen.
Ah zo....ja, zo simpel had ik het nog niet bekeken..spijt me.

Victory
21-11-02, 23:37
Geplaatst door EdV


Duizenden jonge Moslims trekken NOOIT plunderend door een stad omdat ze woedend zijn om de belediging van Mohammed. Ze doen het omdat ze waarschijnlijk in een tamelijk uitzichtsloze situatie zitten en relschoppen gewoon een uitlaatklep daarvoor is. En wie weet hou je nog iets leuks aan die plundertocht over, nietwaar, dus proberen maar.
Zou me niet verbazen als 99% van die club vierkant lak heeft aan Mohammed.
Voebalvandalen hebben immers ook lak aan de club waarvan ze zeggen supporter te zijn.


Ed

Waarschijnljk werden er stenen door winkel ruiten gegooid en heeft de schrijven dat 'plunderen' genoemd. Je hebt wel meer van die idiote schrijvers...etc... Heb ik wel vaker gezien.... meestal op tv...

sil
21-11-02, 23:40
Geplaatst door KomMaar
maar dat de profeet Mohammed wellicht met een van de deelnemers zou willen trouwen. [/I]




Foei,die Mohammed,

limpio
21-11-02, 23:52
Geplaatst door Victory


Waarschijnljk werden er stenen door winkel ruiten gegooid en heeft de schrijven dat 'plunderen' genoemd. Je hebt wel meer van die idiote schrijvers...etc... Heb ik wel vaker gezien.... meestal op tv...
Neen hoor, men spreekt wel degelijk over plunderingen.
Overal ter wereld zijn er steeds mensen die elke gelegenheid te baat nemen om ongestraft uit stelen te gaan.
Binnenkort weer een hoop mensen die wat handen mankeren ginder?
En voor jou is elke waarheid idioot.
Al goed dat jij de waarheid hebt.. :D

Simon
22-11-02, 07:12
Belachelijk toch dat mensen kerken in brand steken, winkels plunderen, mensen vermoorden ... om een krantenartikeltje. Het toppunt van onverdraagzaamheid.

Simon

Kameraad
22-11-02, 08:26
Geplaatst door Simon
Belachelijk toch dat mensen kerken in brand steken, winkels plunderen, mensen vermoorden ... om een krantenartikeltje. Het toppunt van onverdraagzaamheid.

Simon

en nog tijdens ramadan ook notabene, hehe

Sulay Milayo
22-11-02, 08:49
Weer zo'n verschrikkelijk achterlijke gebeurtenis. Er wordt door de 'Moslimbroeders en zusters' op dit forum blijkbaar niet afschuwelijk gereageerd op dat idiote gedrag van de broeders en zuster in Nigeria. Verdediging van Mohammed ,waarom zou je?
Er wordt toch niet per se iets fouts gezegd behalve dat er een schuin grapje wordt gemaakt. Waarom dan weer de hele boel plunderen en alles kort en klein slaan. Ik snap het niet. Het lijkt me helemaal niet handelen in de geest van Mohammed. Of wel ?.

Waarom kijken de mensen in Nigeria niet gewoon in de eigen achtertuin wat voor bederfelijks er allemaal gebeurd in het land . De mensenrechten stellen daar niets voor. Waarom niet daarop focussen inplaats van op een kritisch geschreven artikeltje.

Sulay Milayo
22-11-02, 09:22
Inmiddels is het dodental opgelopen tot 100 en zijn er meer dan 500 gewonden.

Mark
22-11-02, 09:37
Geplaatst door Victory


Waarschijnljk werden er stenen door winkel ruiten gegooid en heeft de schrijven dat 'plunderen' genoemd. Je hebt wel meer van die idiote schrijvers...etc... Heb ik wel vaker gezien.... meestal op tv...

Vic: jouw onderschrift is correct, geblondeerd haar kan echt niet! verder goed te weten dat er veel sletjes in de hel zullen zijn :)

Dienna
22-11-02, 11:26
Geplaatst door KomMaar

Er waren reeds berichten dat ze wellicht afgelast zouden worden, wegens het stelselmatig schenden van de mensenrechten in het land.

en het beledigen, niet respecteren, en schenden van de Islamitische grondrechten kan allemaal door de beugel!

want tjah, die Barbaarse Moslims moet je niet al te serieus nemen natuurlijk.... :jammer:

Canaris
22-11-02, 11:31
want tjah, die Barbaarse Moslims moet je niet al te serieus nemen natuurlijk


eindelijk zin voor realiteit

Sulay Milayo
22-11-02, 11:36
Ik snap niet waarom mensen altijd komen met tegenargumenten als, ... enne hunnie dan.
Welke Islamitische grondrechten werden geschonden ?. Er werd alleen aangekaart dat het misschien wel eens goed zou zijn om de mensenrechten in acht te nemen en er werd een licht ironisch artikeltje geschreven. Meer niet.

Onno25
22-11-02, 11:57
Iemand schrijft in de krant dat Mohammed waarschijnlijk een van de Missen als echtgenote genomen had en als reactie worden er honderd mensen omgebracht.

Dienna zegt: Hadden ze de Moslims maar niet moeten beledigen?

Dienna, ik begrijp dat je dingen graag in het grotere geheel ziet, maar inj dit geval is er het een zeer simpele actie-reactie verhaal.

Zelfs jij vindt de reactie ietwat overtrokken, toch?

De Rode Roos
22-11-02, 13:09
Wat een belachelijke vertoning allemaal. Die Nigeriaanse Moslims zijn ook snel op hun pik getrapt en de schrijver van dat artikel moet snel gaan vluchten voor zijn leven.

Ach ja, het is onmogelijk om tolerant te zijn tegen intolerante mensen.

jaja
22-11-02, 13:18
Geplaatst door Dienna


en het beledigen, niet respecteren, en schenden van de Islamitische grondrechten kan allemaal door de beugel!

want tjah, die Barbaarse Moslims moet je niet al te serieus nemen natuurlijk.... :jammer: ... wacht even ... een grap over Mohamed rechtvaardigt het vermoorden van mensen die die grap helemaal niet gemaakt hebben. De rellen richten zich tegen burgers in de stad, terwijl de krant in zuid-nigeria wordt geschreven en gedrukt ... Ik begrijp dat familieleden van de slachtoffers van OBL het recht hebben hier moslims aan te vallen en moskeeen af te branden, want hun grondrechten zijn ook geschonden ... moet kunnen ..NOT!

west-fries
22-11-02, 13:49
Geplaatst door Morpheus


Westerlingen/christenen zoeken inderdaad de provocatie uit,
1: Dit is mensen over een kam scheren. Bijv moslims zijn inderdaad terroristen (een koe is een dier, een dier hoeft geen koe te zijn )
2: provocatie, negatief ? Hoe noem je de acties van dhr Jahjah in Belgie ?
3: schrijver geen westerling of christen, behoort tot een andere groep ?
4: 100 doden voor een provocatie is een teken van barbaarsheid.

Dit commentaar is een provocatie, 100 doden waard ?

west-fries
22-11-02, 13:52
Geplaatst door KomMaar



Inderdaad die achterlijke Christenen :auw:
Jaloers op een hogere beschaving ?? Wel een onderontwikkelde reactie, dat geweertje.

Bas
22-11-02, 14:04
Geplaatst door Dienna


en het beledigen, niet respecteren, en schenden van de Islamitische grondrechten kan allemaal door de beugel!

want tjah, die Barbaarse Moslims moet je niet al te serieus nemen natuurlijk.... :jammer:

wat zijn islamitische grondrechten dan Dienna, dat een imam homo's mag verketteren maar een auteur niet een grapje mag maken over Mohammed? Als deze intolerantie een grondrecht is wat alleen moslims toekomt, dan inderdaad ben ik voor het schenden van islamitische grondrechten. Hypocriet, barbaars en intolerant gedoe!

west-fries
22-11-02, 14:05
Geplaatst door yehiyaayyash
Dit is weer de zoveelste beleding van de Boodschapper van Allah door de Christenen , en dan nog tijdens de heilige maand !!!!!!!!!
Meerdere malen hebben in Amerika en andere westerse landen de Boodschapper van Allah ( vzmh ) beledigt .


Zoals ik al heb gezegd de Kruisvaarders / joodszionistische verbond voert een strijd tegen de Islam en daarom ook tegen de boodschapper van Allah ( vzmh ) .

Ze voeren dez tsrijd omdat ze er niet tegen kunnen dat de Islam de snelst groeiende religie is , terwijl hun geloof op instorten ligt .
En dus 100 doden ? Noem je dat religie ?
Kruisvaarders is 1000 jaar terug hoor. Natuurlijk ligt het geloof op instorten, jij laat je toch ook niet vertellen wat je moet geloven en ga toch ook van je eigen ideeen uit. Of geloof dat alles wat in de koran staat klopt ? En de hadiths ? Volgens mij moet je deze boeken bekijken als documenten uit de tijd waarin ze geschreven zijn.

De Rode Roos
22-11-02, 14:07
Geplaatst door J.M.T.
Yehi,

Als jij de islam vertegenwoordigd ben ik blij dat ik er niet bij hoor!

Wat doe je eigenlijk voor de kost? Internetten kost tijd en daar lijk jij wel heel veel van te hebben. Op onze kosten waarschijnlijk!

15 jarige puber. Hij spijbelt kennelijk vaak. :D

limpio
22-11-02, 14:07
Geplaatst door Dienna


en het beledigen, niet respecteren, en schenden van de Islamitische grondrechten kan allemaal door de beugel!

want tjah, die Barbaarse Moslims moet je niet al te serieus nemen natuurlijk.... :jammer:
Eindelijk wat gezond verstand meid...
Inderdaad barbaars, of gewoon een uitvlucht om te kunnen plunderen.
Als men voor elk verkeerd gepubliceerd artikel in de krant aldus zou reageren!!
Gelukkig leeft ge hier tussen beschaafde mensen, zal je niet zo snel tegekomen dat men je winkeltje gaat plunderen of de moskee in brand gaat steken omwille van een krantenartikel.
Uitgezonderd enkele gekken die men hier ook aantreft, en die men overal aantreft.
Niet dienna?

jaja
22-11-02, 14:08
Geplaatst door west-fries

En dus 100 doden ? Noem je dat religie ?
Kruisvaarders is 1000 jaar terug hoor. Natuurlijk ligt het geloof op instorten, jij laat je toch ook niet vertellen wat je moet geloven en ga toch ook van je eigen ideeen uit. Of geloof dat alles wat in de koran staat klopt ? En de hadiths ? Volgens mij moet je deze boeken bekijken als documenten uit de tijd waarin ze geschreven zijn. je snapt hetniet. Al die missen zijn in werkelijkheid verklede tempeliers ... vanuit Nigeria gaan ze dan stiekem naar Mekka en veroveren zo het groot islamitisch rijk, net als in 1099 ... Maar Yehi ... heeft het plan ontdekt!!!
Dat krantebericht was een coded message om tezeggen dat alles klaar is, maar Yehi heeft zijn geloofsgenoten gewaarschuwd en zij hebben de geheime schuilplaatsen op weg naar Mekka gevonden en verwoest en de aldaar verstopte tempeliers in een heroische strijd verslagen ...

Bas
22-11-02, 14:10
Geplaatst door west-fries

En dus 100 doden ? Noem je dat religie ?


Religie heeft toch altijd dood en verderf veroorzaakt. Het is een kwestie van tijd, een religieloze wereld is uiteindelijk onze destiny.

Mill
22-11-02, 14:16
Geplaatst door jaja
je snapt hetniet. Al die missen zijn in werkelijkheid verklede tempeliers ... vanuit Nigeria gaan ze dan stiekem naar Mekka en veroveren zo het groot islamitisch rijk, net als in 1099 ... Maar Yehi ... heeft het plan ontdekt!!!
Dat krantebericht was een coded message om tezeggen dat alles klaar is, maar Yehi heeft zijn geloofsgenoten gewaarschuwd en zij hebben de geheime schuilplaatsen op weg naar Mekka gevonden en verwoest en de aldaar verstopte tempeliers in een heroische strijd verslagen ...

:) De Slinger van Foucault gelezen soms?

limpio
22-11-02, 14:17
Religie en bloed, religie en dood, religie en haat....het komt overal in terug. In Gods Naam werden ettelijke millioenen vermoord, wapens gezegend en mensen geterroriseerd.
Je kan als gezond denkend mens enkel afkerig zijn van religie, of moet ik zeggen van de hypocriete belijders ervan!!
Want zij zijn het die religie misbruiken om hun eigen perverse behoeften te kunnen voldoen en zich daarvoor achter God verschuilen.
Ze zalven met de ene hand en slaan met de andere hand.
Religie is vrede is liefde, en ik ben een mooie mok met een villa van 3.000.000.000 en 521 bedienden, 46 auto's en 12 vrouwen tot mijn beschikking.
Daarbuiten geniet ik van het eeuwige leven, en zeg nu niet dat ge me niet gelooft.. :engel:

Simon
22-11-02, 15:17
Geplaatst door Dienna

en het beledigen, niet respecteren, en schenden van de Islamitische grondrechten kan allemaal door de beugel!

want tjah, die Barbaarse Moslims moet je niet al te serieus nemen natuurlijk.... :jammer:

In ons land worden toch ook geen moskeeën in brand gestoken en honderd mensen omgebracht als moslims iets verkondigen dat haaks staat op de nederlandse cultuur? Ik vind dat militante gedrag verdedigen uitermate dom.

Simon

limpio
22-11-02, 15:22
Geplaatst door J.M.T.
limpio,

Je begrijpt het niet. Religie betekent macht van Rome en Mekka!!
Macht over gelovigen die zij naar hun hand draaien.

Maar de Koran is een handig geschrift - heeft een sura voor alle mogelijkheden en omstandigheden. Als je kritiek uit oefent op een gelovige dan is dat gelijk 'water off a ducks back' want Mohammed schrijft dat 'gelovigen' kritiek kunnen verwachten, dat zij zich er niets van aan hoeven te trekken - het hoort er bij en zij voelen zich een pietsie beetje 'martelaar' middels die kritiek.

Met mensen zoals Yehi heb je maken met zware innerlijke frustraties waaruit haat uit voortkomt. Arme man toch!
Macht heeft men pas over je als gelovige als je zo dom bent de machtshebbers te geloven.
Als ik klein en jong en een lief ventje was (lang geleden :D) trachtte men mij al wijs te maken dat als ik niet braaf was, en als ik niet elke zondag naar de kerk ging, en als ik niet regelmatig mijn zonden gingen vertellen aan een vent in een lange zwarte rok die achter een roostertje zat, ik wel eens de kans zou hebben om in het beste geval in het vagevuur te komen, in het slechtste geval zou ik eeuwig branden in de hel.
Al was ik dan nog zo jong, ik wist toen al dat die kerel me blaasjes wijsmaakte.
Toen was mijnheer pastoor nog baas in het dorp en was zijn wil wet.
Daar zijn de meeste mensen gelukkig al aan ontsnapt.
Bij de moslims hebben ze in dat geval nog een zeer lange weg te gaan. Maar een en ander heeft waarschijnlijk te maken met een zeker simplisme bij de mensen. Wat men in veel moslimlanden nog steeds kan terugvinden.
Simpele onontwikkelde mensen zijn nu eenmaal gemakkelijk te beinvloeden.
Zodra God zelf aan mijn deur komt kloppen ben ik bereid in Hem te geloven, zolang ie maar geen fabeltjes over hel en verdoemenis komt vertellen.
Dan gaat het deurtje dicht.
Ik zal zelf wel nadenken, en niemand zal ooit macht hebben over mij. (behalve mijn vrouw :rolleyes:)
De gedachten zijn nog steeds vrij.

Tomas
22-11-02, 16:06
Geplaatst door Simon


In ons land worden toch ook geen moskeeën in brand gestoken en honderd mensen omgebracht als moslims iets verkondigen dat haaks staat op de nederlandse cultuur? Ik vind dat militante gedrag verdedigen uitermate dom.

Simon

Je moet wel kunnen relativeren..

Stel nu dat vanuit Nigeria er een Sharia demonstratie wordt gegeven hier in Amsterdam, waarbij ze een hondertal kinderen, vrouwen en wat mannen meenemen om te laten zien hoe je moet straffen en op de dam worden de handjes van de kinderen afgehakt en vrouwen worden dood gestenigd enzo.

Je ziet het helemaal voor je?

Wel nu dan krijg je hier ook rellen en een hoop heisa. En dan zeggen ze in Nigeria: kijk hoe intolerant en agressief die Hollanders zijn.

Dat is pas relativeren.

Joesoef
22-11-02, 16:20
Geplaatst door Tomas


Je moet wel kunnen relativeren..

Stel nu dat vanuit Nigeria er een Sharia demonstratie wordt gegeven hier in Amsterdam, waarbij ze een hondertal kinderen, vrouwen en wat mannen meenemen om te laten zien hoe je moet straffen en op de dam worden de handjes van de kinderen afgehakt en vrouwen worden dood gestenigd enzo.

Je ziet het helemaal voor je?

Wel nu dan krijg je hier ook rellen en een hoop heisa. En dan zeggen ze in Nigeria: kijk hoe intolerant en agressief die Hollanders zijn.

Dat is pas relativeren.


Hmmmmm.

Stel je voor dat ik voor een lange tijd in Nigeria ga werken. Hoe zou de intergratie politiek er daar dan uit zien en wat betekend dat voor mij?

Tomas
22-11-02, 16:26
Geplaatst door Joesoef



Hmmmmm.

Stel je voor dat ik voor een lange tijd in Nigeria ga werken. Hoe zou de intergratie politiek er daar dan uit zien en wat betekend dat voor mij?

Verzin het ff zelf.

Het heeft me behoorlijk wat energie gekost om dit realtiverende stukje te schrijven. Dat doe ik niet van nature namelijk.

't is dat er weer een file op de A12 staat, anders was ik allang weg.

barfly
22-11-02, 19:47
Geplaatst door Tomas


Je moet wel kunnen relativeren..

Stel nu dat vanuit Nigeria er een Sharia demonstratie wordt gegeven hier in Amsterdam, waarbij ze een hondertal kinderen, vrouwen en wat mannen meenemen om te laten zien hoe je moet straffen en op de dam worden de handjes van de kinderen afgehakt en vrouwen worden dood gestenigd enzo.

Je ziet het helemaal voor je?

Wel nu dan krijg je hier ook rellen en een hoop heisa. En dan zeggen ze in Nigeria: kijk hoe intolerant en agressief die Hollanders zijn.

Dat is pas relativeren.

Nederlanders zijn dan ineens alles behalve tolerant denk ik, want als een Nederlander ergens van gruwt, dan is het wel als er aan zijn of haar vrijheid wordt getoornd.
Ik denk dat Nederland dan ineens met een tweede "Kristallnacht" op de kaart staat

barfly
22-11-02, 19:50
Net op België de miss België gezien die kennelijk niet in Nigeria zit uit protest (hele mooie vrouw trouwens) En ik stem op haar en niet op die Nederlandse KOE! Die in mijn optiek ook weg had moeten blijven.
Verder heb ik een grote hekel aan miss verkiezingen, net een vleesmarkt.

Victory
22-11-02, 20:19
Geplaatst door Simon


In ons land worden toch ook geen moskeeën in brand gestoken en honderd mensen omgebracht als moslims iets verkondigen dat haaks staat op de nederlandse cultuur? Ik vind dat militante gedrag verdedigen uitermate dom.

Simon

Oh boy, de Nederlanders zijn weer vergeten dat er in Nederland een record aantal moskeen, islamitische scholen en zaken in de fik zijn gestoken(of stenen door de ruiten) na 11 sep. Laten we ook niet vergeten hoe veel allochtonen inelkaar zijn geslagen.

Arvid
22-11-02, 20:20
Geplaatst door Victory


Oh boy, de Nederlanders zijn weer vergeten dat er in Nederland een record aantal moskeen, islamitische scholen en zaken in de fik zijn gestoken(of stenen door de ruiten) na 11 sep. Laten we ook niet vergeten hoe veel allochtonen inelkaar zijn geslagen.

dat wil JIJ geloven

Victory
22-11-02, 20:21
Geplaatst door Arvid


dat wil JIJ geloven

excuse me?

Simon
22-11-02, 22:43
Geplaatst door Victory

Oh boy, de Nederlanders zijn weer vergeten dat er in Nederland een record aantal moskeen, islamitische scholen en zaken in de fik zijn gestoken(of stenen door de ruiten) na 11 sep. Laten we ook niet vergeten hoe veel allochtonen inelkaar zijn geslagen.

Dat was niet naar aanleiding van een onnozel krantenberichtje zoals je weet! Verder was het niks vergeleken met wat in Nigeria gaande is waar nu al 100 doden gevallen zijn. Als je een eerlijke vergelijking wil maken dan zou je als voorbeeld de uitspraken van El Moumni of een andere oen moeten nemen hoewel ik die opmerking over Mohammed niet eens beledigend vind.

Simon

Joesoef
22-11-02, 22:47
En als we bij de terugkomst nu al de blondjes gaan stenigen die mee hebben gedaan aan de miss world verkiezingen. Zijn we dan goed bezig?

De Rode Roos
22-11-02, 23:03
Als Nederlanders de handelswijze van fundiMoslims zouden overnemen, dan zou er geen Moslim meer in dit land zijn. Het hele oog om oog principe is onzin. Ik bedoel, als je de gedachtegang van deze Moslims volgt, dan zouden Nederlanders ook terug mogen slaan en letterlijk moskeeën in fik mogen steken. Net zoals Kerken in Nigeria in fik zijn gestoken. Dus als je de vergelijking doortrekt, als een Moslim in de krant zet dat christen en niet-gelovigen lager zijn dan honden en varkens, dan zouden wij het recht hebben om willekeurig Moslims aan te vallen en te vermoorden, omdat wij ons beledigd voelen? Dat is toch achterlijk?

Victory
22-11-02, 23:06
Geplaatst door De Rode Doos
Ik weet helemaal niet waarover ik het heb.

I agree.

De Rode Roos
22-11-02, 23:09
Geplaatst door Victory


I agree.

Verkeerd geciteerd! :vingers:

De Rode Roos
23-11-02, 00:18
Geplaatst door EdV


Ik wou al roepen: dat kan hier nooit.
Maar zeg nooit nooit.
Zou het zo ver komen, dan zal de lucht hier voor niemand meer te ademen zijn.

Ed

Het achterlijke oog om oog principe begint aan populariteit te winnen, daarom zijn veel mensen voorstander van de doodstraf. Tot nu toe is Nederland erg tolerant geweest voor nieuwkomers, decennia lang. Het heeft te maken met beschaving en fatsoen. Een imam die anti-westerse opvattingen propageert, krijgt veel kritiek in de media, maar Nederlanders zouden nooit op straat na z'on uitlating Moslims gaan vermoorden en Moskeeën in fik gaan steken, wat jonge Moslims in Nigeria in feite wel doen (Christenen en Kerken). Ik vind dat ik deze analogie mag maken en geeft aan dat er cultureel gezien helemaal geen sprake is van global village, omdat toevallig mensen makkelijker kunnen reizen. Descartes vond dat je zonder twijfelen de normen van het land waar je in bent moest respecteren, omdat ik zulke acties omtrent de Missverkiezingen absoluut niet zou willen respecteren, zou ik ook niet naar Nigeria willen. Dus de Missen zouden weg moeten gaan uit Nigeria.

sil
23-11-02, 02:52
Geplaatst door De Rode Roos


Het achterlijke oog om oog principe begint aan populariteit te winnen, daarom zijn veel mensen voorstander van de doodstraf. Tot nu toe is Nederland erg tolerant geweest voor nieuwkomers, decennia lang. Het heeft te maken met beschaving en fatsoen. Een imam die anti-westerse opvattingen propageert, krijgt veel kritiek in de media, maar Nederlanders zouden nooit op straat na z'on uitlating Moslims gaan vermoorden en Moskeeën in fik gaan steken, wat jonge Moslims in Nigeria in feite wel doen (Christenen en Kerken). Ik vind dat ik deze analogie mag maken en geeft aan dat er cultureel gezien helemaal geen sprake is van global village, omdat toevallig mensen makkelijker kunnen reizen. Descartes vond dat je zonder twijfelen de normen van het land waar je in bent moest respecteren, omdat ik zulke acties omtrent de Missverkiezingen absoluut niet zou willen respecteren, zou ik ook niet naar Nigeria willen. Dus de Missen zouden weg moeten gaan uit Nigeria.

ik hoorde bij het journaal,dat er 5 missen naar huis zijn gegaan

KomMaar
23-11-02, 11:10
Geplaatst door De Rode Roos
Het achterlijke oog om oog principe begint aan populariteit te winnen, daarom zijn veel mensen voorstander van de doodstraf. Tot nu toe is Nederland erg tolerant geweest voor nieuwkomers, decennia lang. Het heeft te maken met beschaving en fatsoen. Een imam die anti-westerse opvattingen propageert, krijgt veel kritiek in de media, maar Nederlanders zouden nooit op straat na z'on uitlating Moslims gaan vermoorden en Moskeeën in fik gaan steken, wat jonge Moslims in Nigeria in feite wel doen (Christenen en Kerken). Ik vind dat ik deze analogie mag maken en geeft aan dat er cultureel gezien helemaal geen sprake is van global village, omdat toevallig mensen makkelijker kunnen reizen. Descartes vond dat je zonder twijfelen de normen van het land waar je in bent moest respecteren, omdat ik zulke acties omtrent de Missverkiezingen absoluut niet zou willen respecteren, zou ik ook niet naar Nigeria willen. Dus de Missen zouden weg moeten gaan uit Nigeria.

Nigerianen hebben hun eigen normen en waarden.
Wie zijn de westerlingen om daar mee te bemoeien?
Jullie staan toch ook te trappen tegen elk allochtoon dat ie zich aan moet passen?

Bovendien hadden de Missverkiezingen daar NOOIT gehouden moeten worden, want de spanningen tussen moslims & christenen waren al zo hoog opgelopen. Ik vind jullie gewoon rare westerlingen, jullie denken dat elke bevolking, ras aan jullie beschaamde westerse cultuur moet houden!
Vrouwen die zich moeten ontbloten voor mannen, vrouwen moeten al sex hebben gehad voor het huwelijk, vrouwen die zichzelf te koop zetten achter het raam etc.

:jammer:

barfly
23-11-02, 11:13
Geplaatst door KomMaar


Nigerianen hebben hun eigen normen en waarden.
Wie zijn de westerlingen om daar mee te bemoeien?
Jullie staan toch ook te trappen tegen elk allochtoon dat ie zich aan moet passen?

Bovendien hadden de Missverkiezingen daar NOOIT gehouden moeten worden, want de spanningen tussen moslims & christenen waren al zo hoog opgelopen. Ik vind jullie gewoon rare westerlingen, jullie denken dat elke bevolking, ras aan jullie beschaamde westerse cultuur moet houden!
Vrouwen die zich moeten ontbloten voor mannen, vrouwen moeten al sex hebben gehad voor het huwelijk, vrouwen die zichzelf te koop zetten achter het raam etc.

:jammer:

Ik zou iets specifieker willen zijn, miss verkiezingen zijn een aanfluiting en zou afgeschaft moeten worden.

Mark
23-11-02, 11:24
Tja en nu gaan de verkiezingen gewoon naar Londen, het was ook allemaal wat teveel van het goede voor een land als Nigeria. Maar dat had de organisatie al eerder moeten inzien.

Marsipulami
23-11-02, 11:58
Jammer dat er nu alweer zoveel geweld is in Nigeria. Ondertussen zijn er zoveel doden gevallen omdat het westen vond dat een vrouw-onterende vleeskeuring moest plaatsvinden in Nigeria als voorwaarde om als 'beschaafd' land geaccepteerd te worden door het westen.

Er werd de laatste honderd jaar nog nooit iemand gestenigd in Nigeria. Daar tegenover staat wel dat als gevolg van westerse bemoeienissen, mediahetze en provocaties er nu op enkele dagen tijd wellicht honderden doden zijn gevallen.

Donna
23-11-02, 12:18
Geplaatst door Marsipulami
Jammer dat er nu alweer zoveel geweld is in Nigeria. Ondertussen zijn er zoveel doden gevallen omdat het westen vond dat een vrouw-onterende vleeskeuring moest plaatsvinden in Nigeria als voorwaarde om als 'beschaafd' land geaccepteerd te worden door het westen.

Er werd de laatste honderd jaar nog nooit iemand gestenigd in Nigeria. Daar tegenover staat wel dat als gevolg van westerse bemoeienissen, mediahetze en provocaties er nu op enkele dagen tijd wellicht honderden doden zijn gevallen.


Mwah. Volgens mij zijn er de afgelopen jaren vele duizenden doden gevallen in Nigeria op Nigeriaans initiatief. Maargoed.

Die missverkiezingen moeten inderdaad niet in Nigeria plaatsvinden. Ik vind het bizar dat de organisatie juist Nigeria heeft uitgekozen.

Neemt niet weg dat ik de vergelijking met El Moumni weldegelijk ergens op vind slaan. Die missen hebben in Nigeria niets te zoeken, en ze kunnen ook zeker niets goeds brengen. Hun zendingsdrang is zinloos hypocriet. Maar met die gedachte in het achterhoofd kun je niet anders dan ook El Moumni 'veroordelen'.

Daarom moeten de mensen die hier om het hardst het argument aanhalen dat 'moslims in NL zich tegenwoordig ook moeten aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden, en daarom Westerlingen in Nigeria zich ook moeten houden aan de lokale normen en waarden' zich nog maar eens achter de oren krabben.

limpio
23-11-02, 12:27
Geplaatst door Marsipulami
Jammer dat er nu alweer zoveel geweld is in Nigeria. Ondertussen zijn er zoveel doden gevallen omdat het westen vond dat een vrouw-onterende vleeskeuring moest plaatsvinden in Nigeria als voorwaarde om als 'beschaafd' land geaccepteerd te worden door het westen.

Er werd de laatste honderd jaar nog nooit iemand gestenigd in Nigeria. Daar tegenover staat wel dat als gevolg van westerse bemoeienissen, mediahetze en provocaties er nu op enkele dagen tijd wellicht honderden doden zijn gevallen.
Niet waar hoor, het geweld ginder heeft meer te maken met religieus geweld dan met missen.
De missen waren enkel de springplank om geweld te rechtvaardigen in zoverre geweld ooit gerechtvaardigigd is.
Jonge nigeriaanse christenen kregen autobanden met petroleum rond de nek en werden levend geroosterd, alhoewel deze jongeren niet verantwoordelijk waren voor de miss bazaar, evenmin als de andere nigeriaanse christenen.
Maar gij doet ook alles om maar populair te zijn he mars, ik noem jou een walgelijk hypocriet ventje.
Gij een christen, an me hoela.
Gij wordt volgens mij graag gen...t door moslims, of zij jou willen n...en is een andere zaak.
Jij bent vis noch vlees.
Je bent niet warm noch koud, maar lauw..
Kijk maar effe in je bijbel met welk soort mensen jij hier vergeleken wordt.
De bijbel spuwt mensen als jij uit..http://www.click-smilie.de/sammlung/wuerg/wuerg007.gif

Simon
23-11-02, 12:29
Geplaatst door Marsipulami
Ondertussen zijn er zoveel doden gevallen omdat het westen vond dat een vrouw-onterende vleeskeuring moest plaatsvinden in Nigeria als voorwaarde om als 'beschaafd' land geaccepteerd te worden door het westen.


De aanleiding was - zoals je ook wel weet - een onnozel krantenartikel en zijn de schuld van de mensen die aan die ongeregeldheden, plunderingen, brandstichtingen en moorden deelnemen.

De hoofdredacteur is nu gearresteerd op basis van Godslastering: alsof Mohammed een God zou zijn.

Simon

Dutchguy
23-11-02, 13:00
Geplaatst door KomMaar


Nigerianen hebben hun eigen normen en waarden.
Wie zijn de westerlingen om daar mee te bemoeien?
Jullie staan toch ook te trappen tegen elk allochtoon dat ie zich aan moet passen?

Bovendien hadden de Missverkiezingen daar NOOIT gehouden moeten worden, want de spanningen tussen moslims & christenen waren al zo hoog opgelopen. Ik vind jullie gewoon rare westerlingen, jullie denken dat elke bevolking, ras aan jullie beschaamde westerse cultuur moet houden!
Vrouwen die zich moeten ontbloten voor mannen, vrouwen moeten al sex hebben gehad voor het huwelijk, vrouwen die zichzelf te koop zetten achter het raam etc.

:jammer:

Je doet nu net of de Miss World verkiezingen opgedrongen werd aan Nigeria. Dat is natuurlijk flauwekul. De Nigerinaanse regering zag er schijnbaar een leuke mogelijk in om het land internationaal te promoten en heeft dus toestemming moeten verlenen. Als er meteen protest geweest zou zijn van overheidswege was de verkiezing nooit in dat land gehouden.

Bovendien MOGEN vrouwen zich laten zien in badpak, daar worden ze niet door gedwongen. Verder MOGEN ze sex voor het huwelijk hebben, ook daar worden ze niet tot gedwongen. Verder bepalen vrouwen ZELF om achter het raam te gaan zitten of niet. Bij dat laatste punt wil ik wel toegeven dat er ook meisjes misleid worden maar in principe is het een vrij beroep.

Arvid
23-11-02, 13:15
Geplaatst door Marsipulami
Jammer dat er nu alweer zoveel geweld is in Nigeria. Ondertussen zijn er zoveel doden gevallen omdat het westen vond dat een vrouw-onterende vleeskeuring moest plaatsvinden in Nigeria als voorwaarde om als 'beschaafd' land geaccepteerd te worden door het westen.

Er werd de laatste honderd jaar nog nooit iemand gestenigd in Nigeria. Daar tegenover staat wel dat als gevolg van westerse bemoeienissen, mediahetze en provocaties er nu op enkele dagen tijd wellicht honderden doden zijn gevallen.

Blijkbaar weet je totaal niets over Nigeria!
Ben je uberhaupt wel eens in het buitenland geweest?

Tomas
23-11-02, 13:18
Geplaatst door Arvid


...Ben je uberhaupt wel eens in het buitenland geweest?

Jezus! Hij WOONT in het buitenland.

Arvid
23-11-02, 13:21
Geplaatst door Tomas


Jezus! Hij WOONT in het buitenland.

Jezus woont in het buitenland?
Hij leeft dus toch nog!!??

Tomas
23-11-02, 13:24
Geplaatst door Arvid


Jezus woont in het buitenland?
Hij leeft dus toch nog!!??

Zal wel. Als het op het internet staat, zal het wel waar zijn.

Marsipulami
23-11-02, 13:24
Geplaatst door Donna



Mwah. Volgens mij zijn er de afgelopen jaren vele duizenden doden gevallen in Nigeria op Nigeriaans initiatief. Maargoed.

Die missverkiezingen moeten inderdaad niet in Nigeria plaatsvinden. Ik vind het bizar dat de organisatie juist Nigeria heeft uitgekozen.

Neemt niet weg dat ik de vergelijking met El Moumni weldegelijk ergens op vind slaan. Die missen hebben in Nigeria niets te zoeken, en ze kunnen ook zeker niets goeds brengen. Hun zendingsdrang is zinloos hypocriet. Maar met die gedachte in het achterhoofd kun je niet anders dan ook El Moumni 'veroordelen'.

Daarom moeten de mensen die hier om het hardst het argument aanhalen dat 'moslims in NL zich tegenwoordig ook moeten aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden, en daarom Westerlingen in Nigeria zich ook moeten houden aan de lokale normen en waarden' zich nog maar eens achter de oren krabben.

El Moumni heeft nooit willen provoceren. Hij heeft ook zelf niet de mediabelangstelling gezocht. Men is hem gaan opzoeken en men heeft een mediarel uitgelokt die goed was voor de kijkcijfers. El Moumni heeft gewoon gezegd wat massa's moslims denken over het onderwerp homoseksualiteit. Als moslims niet mogen zeggen wat ze denken dan moeten journalisten er ook niet naar komen vragen. Dat is de hypocrisie van de Hollandse mediajongens.

Tomas
23-11-02, 13:29
Geplaatst door Marsipulami


El Moumni heeft nooit willen provoceren. Hij heeft ook zelf niet de mediabelangstelling gezocht. Men is hem gaan opzoeken en men heeft een mediarel uitgelokt die goed was voor de kijkcijfers. El Moumni heeft gewoon gezegd wat massa's moslims denken over het onderwerp homoseksualiteit. Als moslims niet mogen zeggen wat ze denken dan moeten journalisten er ook niet naar komen vragen. Dat is de hypocrisie van de Hollandse mediajongens.

Die missen willen volgens mij ook niet provoceren. Ze hebben volgens mij het zelfde niveau als Moumni.

Dus ik snap je relativering niet.

En hoe de media in Nederland functioneert, lijkt mij voor jou nog een stap te ver om te becritiseren. Probeer nou eerst de corruptie te bestrijden.

Of heb je daar juist kritische media voor nodig die vragen stelt aan corrupte belgen, waarvan het antwoordt eigenlijk niet gewenst is?

En Miss Nederland had toch al geen kans volgens mij, dus waar maken we ons druk over?

Mark
23-11-02, 13:29
Geplaatst door Arvid


Jezus woont in het buitenland?
Hij leeft dus toch nog!!??

Jazeker, hij woont op een rustig plekje met zijn vrienden Elvis en Tupac. En af en toe prikt hij hier mee onder de naam.... oh wacht dat mocht ik niet verklappen.

barfly
23-11-02, 13:30
Geplaatst door Marsipulami


El Moumni heeft nooit willen provoceren. Hij heeft ook zelf niet de mediabelangstelling gezocht. Men is hem gaan opzoeken en men heeft een mediarel uitgelokt die goed was voor de kijkcijfers. El Moumni heeft gewoon gezegd wat massa's moslims denken over het onderwerp homoseksualiteit. Als moslims niet mogen zeggen wat ze denken dan moeten journalisten er ook niet naar komen vragen. Dat is de hypocrisie van de Hollandse mediajongens.

Als het nu 1933 was geweest had je denk ik hetzelfde gezegt over de NAZI's, H i tler wilde helemaal niet provoceren en dat de NSDAP van de Joden af wil is hun zaak daar moet je niet over willen praten :maf2:

Marsipulami
23-11-02, 13:40
Geplaatst door barfly


Als het nu 1933 was geweest had je denk ik hetzelfde gezegt over de NAZI's, H i tler wilde helemaal niet provoceren en dat de NSDAP van de Joden af wil is hun zaak daar moet je niet over willen praten :maf2:

Jammer dat er in 1933 toch zo weinig Hollanders waren die net zo dapper het Nazisme bestreden als jij nu doet meer dan een halve eeuw na de feiten. Dan had men misschien kunnen voorkomen dat er in Nederland het hoogste percentage joden van heel Europa werden vermoord tijdens WOII.

Dutchguy
23-11-02, 13:42
Geplaatst door Marsipulami


Jammer dat er in 1933 toch zo weinig Hollanders waren die net zo dapper het Nazisme bestreden als jij nu doet meer dan een halve eeuw na de feiten. Dan had men misschien kunnen voorkomen dat er in Nederland het hoogste percentage joden van heel Europa werden vermoord tijdens WOII.

Hiermee zeg je dus dat we harder tegen El Moumni op zouden moeten treden?

Marsipulami
23-11-02, 13:45
Geplaatst door Dutchguy


Hiermee zeg je dus dat we harder tegen El Moumni op zouden moeten treden?

De Nazi's waren ook wel voorstanders van een harde aanpak.

Mark
23-11-02, 13:47
Geplaatst door Marsipulami


De Nazi's waren ook wel voorstanders van een harde aanpak.

Cool! een wedstrijd "wie zijn de nazi's van nu"

:gniffel:

Dutchguy
23-11-02, 13:48
Geplaatst door Marsipulami


De Nazi's waren ook wel voorstanders van een harde aanpak.

Ehhhh, begrijp je de analogie nog Mars? :D

Donna
23-11-02, 13:48
Geplaatst door Marsipulami


El Moumni heeft nooit willen provoceren. Hij heeft ook zelf niet de mediabelangstelling gezocht. Men is hem gaan opzoeken en men heeft een mediarel uitgelokt die goed was voor de kijkcijfers. El Moumni heeft gewoon gezegd wat massa's moslims denken over het onderwerp homoseksualiteit. Als moslims niet mogen zeggen wat ze denken dan moeten journalisten er ook niet naar komen vragen. Dat is de hypocrisie van de Hollandse mediajongens.


De missen wilden ook niet provoceren. Die wilden gewoon hersenloos over een podium paraderen, en op de vraag wat ze het belangrijkst vinden iets pruttelen over: 'worldpeace....child healthcare.....'

Dat ze dat beter niet in een land als Nigeria hadden kunnen doen is duidelijk. Dat rechtvaardigt echter nog geen moordpartijen. Dat El Moumni zijn uitspraken ook beter niet in een land als Nederland had kunnen doen, is voor mij ook wel duidelijk. En dat El Moumni geen excuus kan zijn voor homo's die moslims vermoorden, is ook duidelijk. Daarom gebeurt het ook niet.

Marsipulami
23-11-02, 13:49
Geplaatst door Dutchguy
Ehhhh, begrijp je de analogie nog Mars? :D

:fplet: :melig2:

barfly
23-11-02, 13:52
Geplaatst door Marsipulami


Jammer dat er in 1933 toch zo weinig Hollanders waren die net zo dapper het Nazisme bestreden als jij nu doet meer dan een halve eeuw na de feiten. Dan had men misschien kunnen voorkomen dat er in Nederland het hoogste percentage joden van heel Europa werden vermoord tijdens WOII.

Ja dat Belgen daar graag prat op gaan is me bekent, dat er in Antwerpen heel veel Joden juist dankzij de Antwerpenaren werden afgevoerd ook, En dat die niet in de statistieken voorkomen komt omdat ze geen Belgische nationaliteit hadden.

Marsipulami
23-11-02, 13:54
Geplaatst door Donna



De missen wilden ook niet provoceren. Die wilden gewoon hersenloos over een podium paraderen, en op de vraag wat ze het belangrijkst vinden iets pruttelen over: 'worldpeace....child healthcare.....'

Dat ze dat beter niet in een land als Nigeria hadden kunnen doen is duidelijk. Dat rechtvaardigt echter nog geen moordpartijen. Dat El Moumni zijn uitspraken ook beter niet in een land als Nederland had kunnen doen, is voor mij ook wel duidelijk. En dat El Moumni geen excuus kan zijn voor homo's die moslims vermoorden, is ook duidelijk. Daarom gebeurt het ook niet.

De missen is ook geen haar gekrenkt. De organisatoren wilden een media spektakel daarvoor diennen zulke missverkiezingen. El moumni wilde geen mediaspectakel rond zijn persoon.

Marsipulami
23-11-02, 13:56
Geplaatst door barfly


Ja dat Belgen daar graag prat op gaan is me bekent, dat er in Antwerpen heel veel Joden juist dankzij de Antwerpenaren werden afgevoerd ook, En dat die niet in de statistieken voorkomen komt omdat ze geen Belgische nationaliteit hadden.

Haha, leg het maar uit. De geschiedenis vervalsen ja. De Hollanders waren gewoon lafaards die het allemaal hebben laten gebeuren net zoals onlangs in Sebrenica. Er is weinig veranderd.

Mark
23-11-02, 13:58
Geplaatst door Marsipulami


Haha, leg het maar uit. De geschiedenis vervalsen ja. De Hollanders waren gewoon lafaards die het allemaal hebben laten gebeuren net zoals onlangs in Sebrenica. Er is weinig veranderd.

Geef die hollandse lafaards er van langs ouwe kindervriend van me!

:giechel: :giechel:

Donna
23-11-02, 13:59
Geplaatst door Marsipulami


De missen is ook geen haar gekrenkt. De organisatoren wilden een media spektakel daarvoor diennen zulke missverkiezingen. El moumni wilde geen mediaspectakel rond zijn persoon.

Dan had hij het interview niet moeten geven.

Je MOET niet. Hij had net zo goed tegen NOVA kunnen zeggen dat ze maar een ander moesten zoeken voor het interview.

El Moumni had de ophef rond zijn persoon kunnen verwachten. Door toch bewust aan het interview mee te werken, heeft hij de pubiciteit bewust gezocht. Dus dit argument gaat niet op.

barfly
23-11-02, 13:59
Geplaatst door Marsipulami


Haha, leg het maar uit. De geschiedenis vervalsen ja. De Hollanders waren gewoon lafaards die het allemaal hebben laten gebeuren net zoals onlangs in Sebrenica. Er is weinig veranderd.

Je bedoelt dat de Nederlanders bereid waren om naar Srebrenica te gaan om in ieder geval iéts te proberen, en dat de Belgen liever thuis blijven om met de AEL te spelen (wat ze al boven het hoofd groeit) :p

Marsipulami
23-11-02, 14:03
Haha, ik zal maar stoppen meteen krijg ik weer het hele prikbord over me heen. Ik zal maar weer in mijn rol van bescheiden Belg kruipen en iets nuttigs gaan doen. :D

Donna
23-11-02, 14:05
Geplaatst door Marsipulami
Haha, ik zal maar stoppen meteen krijg ik weer het hele prikbord over me heen. Ik zal maar weer in mijn rol van bescheiden Belg kruipen en iets nuttigs gaan doen. :D


Dit is Marsipulami's manier om te zeggen dat we eigenlijk gelijk hebben :D :lole: :fpiraat:

barfly
23-11-02, 14:06
Geplaatst door Marsipulami
Haha, ik zal maar stoppen meteen krijg ik weer het hele prikbord over me heen. Ik zal maar weer in mijn rol van bescheiden Belg kruipen en iets nuttigs gaan doen. :D

Te laat! :haha:

Marsipulami
23-11-02, 14:14
Geplaatst door Donna



Dit is Marsipulami's manier om te zeggen dat we eigenlijk gelijk hebben :D :lole: :fpiraat:

Ja hoor jullie hebben gelijk. Het is beter om geen vragen te stellen over de rol die de Nederlanders hebben gespeeld t.a.v. de joden tijdens WOII. Groot gelijk zelfs. Jullie hebben de discussie helemaal gewonnen. Ik geef mijn nederlaag ruiterlijk toe :engel:

Mark
23-11-02, 14:17
Geplaatst door Marsipulami


Ja hoor jullie hebben gelijk. Het is beter om geen vragen te stellen over de rol die de Nederlanders hebben gespeeld t.a.v. de joden tijdens WOII. Groot gelijk zelfs. Jullie hebben de discussie helemaal gewonnen. Ik geef mijn nederlaag ruiterlijk toe :engel:

EN TERECHT! :duim:

lennart
23-11-02, 14:19
Geplaatst door Marsipulami


Jammer dat er in 1933 toch zo weinig Hollanders waren die net zo dapper het Nazisme bestreden als jij nu doet meer dan een halve eeuw na de feiten. Dan had men misschien kunnen voorkomen dat er in Nederland het hoogste percentage joden van heel Europa werden vermoord tijdens WOII.

Bij mijn weten kwam dat hoge percentage omdat de Nederlandse bureaucraten gewoon waren bij het inschrijven van mensen als inwoner van Nederland, hun religie te vragen. Hier hebben de Nazis handig gebruik van gemaakt. Ik kan me vergissen natuurlijk.

Dutchguy
23-11-02, 14:22
Geplaatst door Marsipulami


Ja hoor jullie hebben gelijk.

Maar dat wisten we allang Mars. :D

Marsipulami
23-11-02, 20:14
Geplaatst door J.M.T.
Marsipulami,

En waar was jij? Waar was jij toen jouw moslim broeders en zusters bedreigd werden in Srebenica? Lekker achter je computer zitten te zeiken over het Westen? Dat terwijl Nederlanders tenminste probeerde iets aan het probleem te doen! Je moet je schamen!

:D zoek de fout :fplet:

Marsipulami
23-11-02, 20:23
Geplaatst door J.M.T.
Wat betreft de Joden en de Nederlandse geschiedenis. Daar hebben jullie NIETS maar dan ook NIETS mee te maken. Jullie zijn 'newcomers'. Heel veel Joden waren en zijn gewaardeerde medeburgers en hebben héél veel aan onze cultuur bijgedragen.

Er zijn vele Nederlanders geweest die hen geholpen hebben, en zijn vele anderen geweest die hen niet geholpen zelfs verraden hebben. MAAR DAT IS ONZE GESCHIEDENIS en wij hebben die ragfijn uitgepluist en wij moeten er mee leven - en dat gaat jullie geen pest aan!

In ieder geval zijn de Joden en Nederlanders gemoeid met één CULTUUR met een hoofdletter. Ik zal je niet alle namen van Joden kunnen geven die bijgedragen hebben aan onze schilderkunst, litaratuur, theater. Al dat ons dierbaar is. Een van mijn favoriete Joden is Job Cohen. Ik kan mij niet voorstellen dat er enkele allochtoon is die bezwaren kan maken tegen deze humane man die allen in zijn hart sluit (ondanks het feit dat sommige hem om zijn jood-zijn verachten).

Doe iets constructiefs en je zult gewaardeerd worden!

Ga door JMT, jouw mening over mij boeit me echt wel :melig2:

west-fries
23-11-02, 20:53
Fantastisch, een discussie over de vervolging van onschuldige christenen door moslims vanwege een krantenartikeltje (alleen de schrijver is schuldig aan het artikeltje) en jawel, we zijn alweer aan de joden toe gekomen. Als christenen 100 atheisten om zeep zouden hebben geholpen vanwege life of Brain zou ik mij schamen om me christen te noemen en dat toegeven en niet over joden beginnen. Is dit het ware gezicht van de islam ? Terreur als je het ergens niet mee eens bent ? Komen die moslims die christenen hebben gedood vanwege een krantenartikel in de hemel volgens moslims of niet, dat wil ik wel eens weten (ja of nee)

lennart
23-11-02, 20:57
Geplaatst door west-fries
Fantastisch, een discussie over de vervolging van onschuldige christenen door moslims vanwege een krantenartikeltje (alleen de schrijver is schuldig aan het artikeltje) en jawel, we zijn alweer aan de joden toe gekomen. Als christenen 100 atheisten om zeep zouden hebben geholpen vanwege life of Brain zou ik mij schamen om me christen te noemen en dat toegeven en niet over joden beginnen. Is dit het ware gezicht van de islam ? Terreur als je het ergens niet mee eens bent ? Komen die moslims die christenen hebben gedood vanwege een krantenartikel in de hemel volgens moslims of niet, dat wil ik wel eens weten (ja of nee)

Pff, de problemen komen voort uit sociale-economische problemen. Maar aan dat feit gaan de Islam haters graag voorbij.

Het feit dat daar iedereen arm is en er nauwelijks werk is voor de hele grote bevolking met name jongeren. Zou dat ook een reden kunnen zijn dat jongeren helden zoeken?

Toen Martin Luther King werd vermoord, een echte held, braken er enorme rassenrellen uit in de V.S. in de grote steden, daar waar armoede heerste. Het is allemaal zo simpel.

Tomas
23-11-02, 21:02
Geplaatst door lennart


Pff, de problemen komen voort uit sociale-economische problemen. Maar aan dat feit gaan de Islam haters graag voorbij.

Het feit dat daar iedereen arm is en er nauwelijks werk is voor de hele grote bevolking met name jongeren. Zou dat ook een reden kunnen zijn dat jongeren helden zoeken?

Toen Martin Luther King werd vermoord, een echte held, braken er enorme rassenrellen uit in de V.S. in de grote steden, daar waar armoede heerste. Het is allemaal zo simpel.

Ja erg simpel.

Hier op dit prikbord zijn er best wel veel goed opgeleide relatief rijke kinderen die het gebeuren in Nigeria heel goed begrijpen en eigenlijk ronduit goedkeuren.

Net zoals er goed opgeleide Islamitische jongeren in Europa meegewerkt hebben aan diverse aanslagen over de hele wereld.

En dat Nigeria een van de rijkste landen ter wereld is.

En dat er daar geen held vermoord is, maar iemand een onschuldig artikeltje in een krant schreef.

Ik haat de Islam niet, maar van bepaalde vormen ervan heb ik mijn buik vol.

west-fries
23-11-02, 21:22
Misschien zijn er sociaal-economische problemen. Deze proberen op te lossen met godsdienst (en vervolging op grond van godsdienst) zal de situatie niet verbeteren. Maar als je moslim bent blijft mijn vraag: komen de mensen die onschuldige christenen vermoorden (alleen de schrijver van het krantenartikel is schuldig) vanwege een krantenartikel in de hemel ? Ja of nee. Durven moslims hier geen antwoord op te geven ?