PDA

Bekijk Volledige Versie : Kofi Annan: 'Maak van migranten geen zondebokken'



barfly
22-11-02, 11:49
DEN HAAG (ANP) - Secretaris-generaal Kofi Annan van de Verenigde
Naties heeft vrijdag in het Vredespaleis in Den Haag een warm
pleidooi gehouden voor de voordelen van migratie in de wereld.
,,Maak van migranten geen zondebokken'', zei Annan. ,,Het is een
uitdaging voor politici om de voordelen van migratie uit te leggen
aan het publiek.''
Annans opmerkingen waren opmerkelijk omdat vlak v'o'or hem de
Haagse burgemeester Deetman in zijn speech nog herhaaldelijk had
gewezen op de problemen die een stad als Den Haag heeft met
immigranten en illegalen. Annans speech leek een nauwelijks
verhulde aanval op het restrictieve Nederlandse toelatingsbeleid
voor vluchtelingen. Een van Annans toehoorders was minister Nawijn
van Vreemdelingenzaken en Integratie.
Annan erkende dat internationale migratiestromen kunnen leiden
tot problemen als mensensmokkel, maar hij benadrukte dat er bij een
goede integratie meer voordelen dan nadelen zijn voor een
samenleving.
,,Politici moeten migranten niet zien als een last. Mensen die
hun leven riskeren voor een betere toekomst zijn vaak het beste
gemotiveerd om hard te werken. Ze willen slechts een veiliger
toekomst met meer welvaart.'' Annan riep zijn gehoor, onder wie ook
oud-CDA-ministers als Lubbers (nu VN-Hoge Commissaris voor de
Vluchtelingen), Van den Broek en Kooijmans op een ambitieuzer debat
te voeren over migratie.
In het Vredespaleis ontving Annan vrijdag de 'Verklaring van Den
Haag'. In die verklaring staan aanbevelingen over de toekomst van
migratie- en vluchtelingenproblematiek. De adviezen zijn het
resultaat van een serie debatten waar in totaal ruim vijfhonderd
deskundigen aan hebben meegedaan. De verklaring stelt dat
vluchtelingen en migranten van groot belang zijn voor de
internationale gemeenschap, voor stabiliteit en economische
ontwikkelingen van naties en regio's.
De verklaring adviseert de internationale gemeenschap onder meer
om meer samen te werken en in acht te nemen dat universele waarden
net zo goed gelden voor vluchtelingen en migranten als voor ieder
ander.

De Rode Roos
22-11-02, 13:17
heb je misschien een link naar dat artikel? :)

barfly
22-11-02, 13:54
Geplaatst door De Rode Roos
heb je misschien een link naar dat artikel? :)

Nee het is een ANP telex, maar het zal, denk ik, redelijk snel op t net staan (als je Maroc.nl niet mee rekend)

Bas
22-11-02, 14:07
ik zou Annan eens willen aanraden om te kijken naar de abeidsparticipatie van immigranten in West Europa. We kunnen beter het beleid veranderen en hoogopgeleiden Indiërs en Chinezen binnen laten. Amerika en Canada pakken het zoveel slimmer aan dan Europa...

Tomas
22-11-02, 14:09
"Het is een uitdaging voor politici om de voordelen van migratie uit te leggen aan het publiek."

Understatement of the year.

De Rode Roos
22-11-02, 14:10
Geplaatst door Bas
ik zou Annan eens willen aanraden om te kijken naar de abeidsparticipatie van immigranten in West Europa. We kunnen beter het beleid veranderen en hoogopgeleiden Indiërs en Chinezen binnen laten. Amerika en Canada pakken het zoveel slimmer aan dan Europa...

Eens, je moet durven te selecteren. Ik denk dat er geen arbeidsmigranten meer uit Marokko, Turkije, etc worden gehaald. De toestroom van mensen uit die landen zal ophouden nadat de importhuwelijken zijn gestopt.

Tomas
22-11-02, 14:12
Geplaatst door De Rode Roos


Eens, je moet durven te selecteren. Ik denk dat er geen arbeidsmigranten meer uit Marokko, Turkije, etc worden gehaald. De toestroom van mensen uit die landen zal ophouden nadat de importhuwelijken zijn gestopt.

Zo, zo...

Een rode roos die het heeft over het stoppen van importhuwelijken.

Hoe wil je dat gaan doen, zonder discriminerende maatrgelen?

Bas
22-11-02, 14:12
Geplaatst door De Rode Roos


Eens, je moet durven te selecteren. Ik denk dat er geen arbeidsmigranten meer uit Marokko, Turkije, etc worden gehaald. De toestroom van mensen uit die landen zal ophouden nadat de importhuwelijken zijn gestopt.

helemaal mee eens, immigranten moeten een duidelijke toegevoegde waarde kunnen aantonen, bijvoorbeeld door opleidingsniveau. Daarnaast is aangetoond dat immigranten uit bepaalde islamitische landen zich moeilijk kunnen aanpassen aan hun nieuwe situatie hier, dus ben ik er voor om culturen die vriendelijker ten opzichte van het westen staan - zoals de chinese of hindoestaanse - voorrang te geven. Die importhuwelijken moeten worden gestopt inderdaad.

De Rode Roos
22-11-02, 14:22
Geplaatst door Tomas


Zo, zo...

Een rode roos die het heeft over het stoppen van importhuwelijken.

Hoe wil je dat gaan doen, zonder discriminerende maatrgelen?

Wat Van Boxtel (D66) heeft gedaan, vind ik goed genoeg. Bovendien zal de binding met het moederland vanzelf verdwijnen. Ik kan me niet voorstellen dat de importhuwelijkkinderen van nu, hun toekomstige kinderen ook onder druk zullen om een onbekende neef uit het dorp van herkomst in Marokko te halen. Nee, die zullen hier hun partner zoeken. Het zal dus vanzelf goed gaan na 1 generatie, maar dan moeten de LPF, deConservatieven.nl en een toekomstig AEL en soortgelijke organisaties wel snel verdwijnen.

De Rode Roos
22-11-02, 14:29
Geplaatst door De Rode Roos


Wat Van Boxtel (D66) heeft gedaan, vind ik goed genoeg. Bovendien zal de binding met het moederland vanzelf verdwijnen. Ik kan me niet voorstellen dat de importhuwelijkkinderen van nu, hun toekomstige kinderen ook onder druk zullen om een onbekende neef uit het dorp van herkomst in Marokko te halen. Nee, die zullen hier hun partner zoeken. Het zal dus vanzelf goed gaan na 1 generatie, maar dan moeten de LPF, deConservatieven.nl en een toekomstig AEL en soortgelijke organisaties wel snel verdwijnen.

O ja, ik zie 1 ding over het hoofd. De importouder zal nog steeds die binding hebben met het moederland en zal haar/zijn kind dwingen om iemand uit haar/zijn familie aan een verblijfsvergunning in Nederland te helpen...of dat zal wel toch niet?

Tomas
22-11-02, 14:33
Geplaatst door De Rode Roos


Wat Van Boxtel (D66) heeft gedaan, vind ik goed genoeg. Bovendien zal de binding met het moederland vanzelf verdwijnen. Ik kan me niet voorstellen dat de importhuwelijkkinderen van nu, hun toekomstige kinderen ook onder druk zullen om een onbekende neef uit het dorp van herkomst in Marokko te halen. Nee, die zullen hier hun partner zoeken. Het zal dus vanzelf goed gaan na 1 generatie, maar dan moeten de LPF, deConservatieven.nl en een toekomstig AEL en soortgelijke organisaties wel snel verdwijnen.

Het bedrag van Van Boxtel is een niet zo heel groot tov de kosten van een huwelijk met alles erop en er aan. Dat is nog wel te overkomen hoor. Ik denk dat de gevolgen nauwelijks waarneembaar zullen zijn.

Juist dankzij het fenomeen importhuwelijk is iedere generatie voor een aanzienlijk deel weer de eerste generatie. Ze hebben minstens 1 ouder uit het land van oorsprong, die nauwelijks Nederlands spreekt, ons eigenlijk maar vreemd vindt en de kinderen echt niet in het Nedrlands zal opvoeden.

Dankzij dit fenomeen komt er geen eind aan de immigratie en de eerste generatie.

Tja, en je voorwaarde dat extreem rechts opgedoekt moet worden is natuurlijk net zo onhaalbaar. Hoe wil je dat nou weer gaan doen?