PDA

Bekijk Volledige Versie : Het bewijs dat het nederlands volk gestoord is.



Shaheed
23-11-02, 10:14
DEN HAAG - Leefbaar Nederland-lijsttrekker Fred Teeven is totaal verrast door het plotselinge besluit van het partijbestuur om Emile Ratelband naar voren te schuiven als lijsttrekker. Het bestuur wil de partij, die er erbarmelijk voor staat in de opiniepeilingen, zo uit het slop halen.

Teeven, die het nieuws over het besluit van het partijbestuur via de radio vernam, heeft besloten zich terug te trekken. Volgens Teeven is zijn baan "vrijwel onmogelijk gemaakt". "Op een lijst met Emile Ratelband zie ik geen ruimte voor mijzelf", zei hij vrijdag tijdens een persconferentie.

Teeven was wel op de hoogte van de plannen van het bestuur, zo liet hij vrijdag weten. Maar dat het bestuur donderdagavond daadwerkelijk deze beslissing heeft genomen, heeft Teeven absoluut verbaasd. LN heeft nu twee zetels in de Tweede Kamer en schommelt in de peilingen tussen nul en een zetel.

Circustent

"Leefbaar Nederland is geen circustent, en ik heb geen zin om als een clown achter Ratelband aan te rennen", sneert Teeven. Dat geldt ook voor het andere LN-fractielid Dick Jense. "Dit bestuur is gewoon gek geworden", aldus fractiegenoot Jense. "Als Tjakka komt is Jense weg."

De derde op de lijst van Leefbaar Nederland, Haitske van de Linde, heeft er ook geen zin meer in als Ratelband aan de macht komt.

Teeven was zelf op 27 oktober opnieuw als eerste man aangewezen. Teeven wilde formeel zaterdag nog afwachten.

Kandidaten

Partijvoorzitter Jan Jetten bestrijdt dat Teeven overvallen is door het nieuws. "Hij wist van alle stappen. Wij hebben zelfs nog naar mogelijke nieuwe kandidaten gekeken", zo verzekerde Jetten. "Hij heeft gewoon een probleem met de persoon Ratelband."

Jetten gaat Ratelband nu om 13.00 uur in Arnhem officieel aan de Nederlandse pers voorstellen. Ratelband zelf wil overigens nog steeds niet officieel bevestigen dat hij in de race is voor het lijsttrekkerschap. Wel wil hij alvast kwijt dat onder zijn leiding in ieder geval het fileprobleem in een handomdraai opgelost is. "Tsjakka", zo voegde hij daaraan toe.


Nu nog Bassie en Adriaan en in de politiek.

ferrari
23-11-02, 10:19
Alleen LN-voorzitter Jetten en Ratelband zijn gestoord.
Ik zie hierin niet het bewijs dat heel Nederland gestoord is, hooguit dat jouw beoordelingsvermogen gestoord is :melig:

BaMb-InO
23-11-02, 10:28
De Nederlandse politiek is vervreemd van de samenleving en is werkelijk waar een chaotisch schouwspel waarin politici nauwelijks tijd voor belangrijke zaken hebben. Dat tv-optredens een invloed hebben op het stemgedrag van de grote groep zwevende kiezers zegt meer over de kiezers dan over de clown zelf!


Liefs,

BaMbI-InOe :strik:

Mark
23-11-02, 10:59
Geplaatst door BaMb-InO
De Nederlandse politiek is vervreemd van de samenleving en is werkelijk waar een chaotisch schouwspel waarin politici nauwelijks tijd voor belangrijke zaken hebben. Dat tv-optredens een invloed hebben op het stemgedrag van de grote groep zwevende kiezers zegt meer over de kiezers dan over de clown zelf!


Liefs,

BaMbI-InOe :strik:

Ik denk dat Ratelband een zeer gering aantal proteststemmers zal aantrekken. De grote groep onwetende kiezers die nu voor de SP (en voorheen voor de LPF) gaan verontrusten mij veel meer. Het is is kiezen tegen iets en niet voor iets... niet erg contructief.

Ach, dit is vaker gebeurd... ik noem maar een Ciciolina!

mrz
23-11-02, 11:05
Dat tv-optredens invloed hebben op de kiezer zegt inderdaad vooral wat over hoe de "kiezer" denkt volledig overzicht te hebben terwijl het toch echt om een volksvertegenwoordiger gaat die voor een aantal kiezers denkt en juist het vertrouwen van de kiezer moet winnen door wat ie doet.

Het ironische is alleen dat een politicus met veel geld blijkbaar meer vertrouwen weet te winnen dan de politicus met overtuiging of zelfs C.V.. Iemand met veel geld kan in ieder geval voor zichzelf zorgen als je er iets positiefs over zegt.

Dat mensen met circustenten gaan schermen bij een coup bij LN die in de pijlingen 0-2 zetels zou krijgen so what? Als een bepaald percentage van de nederlanders de circustent als het grootste goed in het vaandel heeft staan dan is een circus in de politiek toch niets meer of minder dan een representatieve volksvertegenwoordiging?

BaMb-InO
23-11-02, 11:22
Geplaatst door mrz

Het ironische is alleen dat een politicus met veel geld blijkbaar meer vertrouwen weet te winnen dan de politicus met overtuiging of zelfs C.V.. Iemand met veel geld kan in ieder geval voor zichzelf zorgen als je er iets positiefs over zegt.


De verkiezingscampagnes lijken meer dan ooit te gaan over uiterlijkheden en vorm, terwijl de inhoud sterk naar de achtergrond verdwijnt. Een trietste zaak!




:droef:

ferrari
23-11-02, 12:08
Geplaatst door Mark
Ach, dit is vaker gebeurd... ik noem maar een Ciciolina!

AAAAAAAAAAAAAA la bella Cicciolina :love2:
Die had toch zeker twee positieve punten :verliefd:

MokroMike II
23-11-02, 12:12
TJAKKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :maf2: :maf2: :maf2:

barfly
23-11-02, 12:24
Dames en heren de nieuwe premier van Nederland is:

http://www.grillcenter.de/Rainer_Grill/Links/Ratelband/ratelband.jpg

sjakka.....

Simon
23-11-02, 12:31
Nou ik hoop dat hij blijft steken op 1 of 2 zetels dan is hij zo weer vertrokken uit de politiek

Simon

barfly
23-11-02, 12:37
Geplaatst door Simon
Nou ik hoop dat hij blijft steken op 1 of 2 zetels dan is hij zo weer vertrokken uit de politiek

Simon

Ik ben op zoek naar het telefoon nummer van ene Volkert vd G :p

MokroMike II
23-11-02, 12:59
Geplaatst door barfly


Ik ben op zoek naar het telefoon nummer van ene Volkert vd G :p

Penitentiaire Inrichting Amsterdam (P.I. Amsterdam)
Forensische Observatie en Begeleidingsafdeling (FOBA)
Adres H.J.E. Wenckebachweg 48
Amsterdam
Postbus Postbus 41901
1009 CE Amsterdam
Telefoon 020-462 11 77



vraag naar de heer de Graaf

mulan
23-11-02, 13:01
Hilarisch.......kan niet wachten totdat deze man in de kamer zit of beter nog een ministerpost krijgt :stout:

Tomas
23-11-02, 13:22
Ik kan het niet meer terug vinden, maar ik las ergens dat Ratelband door twee andere partijen eerst was gevraagd. Een van die twee waarvan de naam mij totaal onbekend was, had graag Ratelband en de Havenzangers als lijsttrekkers en duwers gehad.

Ik verlies steeds meer grip op de werkelijkheid...

Mark
23-11-02, 13:24
Stiekem lijkt het me wel hilarisch om elke week bij Ferry Mingele te kunnen zien hoe de 149 andere tweede kamer leden getergd worden door de one-man show van deze neuroot :)

Tomas
23-11-02, 13:25
Geplaatst door Mark
Stiekem lijkt het me wel hilarisch om elke week bij Ferry Mingele te kunnen zien hoe de 149 andere tweede kamer leden getergd worden door de one-man show van deze neuroot :)

Weet je dat die politici daar helemaal niet mee om kunnen gaan. Dat zie je toch ook weer met Nawijn. Ze nemen het allemaal veel te serieus en snijden uiteindelijk alleen in hun eigen rug.

mulan
23-11-02, 13:29
En we dachten dat het allemaal niet erger kon dan Heinsbroek en de LPF................zie je het al voor je Winny de Jong en Ratelband in een debat :schrik:

Tomas
23-11-02, 13:30
Mag ik hier passen?

BaMb-InO
23-11-02, 13:55
Tsjaaaaaaaa nu Benny Jolink nog!........Dan is er tenminste iemand die het woordje ''Normaal'' kent.

Donna
23-11-02, 14:08
Ach ja.

Het parool had de beste kop vond ik.

'Leefbaar Nederland zet Joker in'.


'1999, toen was geluk nog heel gewoon............'

Ik begon de grip op de werelijkheid namelijk al een beetje kwijt te raken toen George W. Bush werd verkozen. Is heel persoonlijk natuurlijk ;) Toen kwam 11 september, daarna LN en PF, toen een moord, daarna een chaos, en nu een joker.

Ik ga maar eens stofzuigen ofzo. Even mijn gedachten ordenen ;)

barfly
23-11-02, 14:09
Geplaatst door mulan
En we dachten dat het allemaal niet erger kon dan Heinsbroek en de LPF................zie je het al voor je Winny de Jong en Ratelband in een debat :schrik:

:lol:
Ik doe veel moeite om me een nóg erger scenario te bedenken :)

lennart
23-11-02, 14:26
Geplaatst door Tomas
Ik kan het niet meer terug vinden, maar ik las ergens dat Ratelband door twee andere partijen eerst was gevraagd. Een van die twee waarvan de naam mij totaal onbekend was, had graag Ratelband en de Havenzangers als lijsttrekkers en duwers gehad.

Ik verlies steeds meer grip op de werkelijkheid...

De Partij van de Toekomst van Johan Vlemminx.
http://www.partijvdtoekomst.nl/




Feestzaken

- De verkiezingsdag wordt een nationale feestdag
- Volksfeest Carnaval wordt een landelijk feest
- De oprichting van carnavalsverenigingen wordt gesubsidieerd
- De festiviteiten van de bestaande feestdagen worden uitgebreid (vijf mei wordt een nationale feestdag)
- Nationale Handschuddag
- Voor alle stads- of dorpsfeesten kan subsidie worden aangevraagd
- De 65-plussers mogen één keer per jaar, gesubsidieerd, op reis



Media

- Publieke radio - en televisieomroepen verplichten feestelijke muziek en meer Nederlandse producten uit te zenden



Bedrijfsleven
- Elk bedrijf wordt gestimuleerd tweemaal per jaar een personeelsfeest te organiseren
- Waar mogelijk, meer vrolijke muziek tijdens het werk



Horeca

- Opheffing sluitingstijden horeca
- Accijnzen op alcoholische drank verlagen



Verkeer

- Files worden aantrekkelijker gemaakt door middel van ludieke activiteiten (bij de vaste knelpunten komen optredens van straatartiesten e.d.)
- Bij grote feestevenementen worden extra busdiensten ingezet, die de feestgangers gratis of tegen gereduceerd tarief heen en terug vervoeren
- Verlichting op auto's wordt toegestaan, mits de kleuren rood en blauw ontbreken en het niet gevaarlijk is voor de medeweggebruikers
- Openbaar Vervoer in de nachtelijke uren verbeteren



Zorg

- Initiatieven van de clini-clowns, pleister-clowns en aanverwante artiesten worden gestimuleerd en toegejuicht
- Extra steun voor zorginstellingen, met meer feestelijke activiteiten. Er moet een artiestenlijst komen, die optreden in zorginstellingen, waarbij de overheid de kosten betaald.
- Het condoom in het ziekenfonds



Integratie

- Tijdens de inburgeringcursus wordt het zingen van Nederlandse liederen bevordert (om zo ook het leren een feest te maken)


Onderwijs
- Studeren moet weer een feest worden
- de OV-jaarkaart moet weer de hele week geldig zijn. Studenten zijn de grootste feestvierders, zij moeten altijd veilig thuis kunnen komen.
- een tweede of derde studie moet kunnen zonder deze zelf te moeten bekostigen - de studiefinanciering hoeft niet terug betaald te worden
- meer en betere huisvesting voor studenten (campussysteem)
- invoering warme maaltijden op basisscholen
- het stimuleren van projecten waarin leerlingen van de middelbare scholen leren samenwerken met verschillende nationaliteiten (dit door b.v. culturele festiviteiten op te zetten)



Jeugdzaken

- Meer jongerenwerkers instellen en meer locaties beschikbaar stellen
- Meer subsidie voor festiviteiten
- Aandacht voor de gevolgen van partydrugs en blowen, zodat feesten weer veilig wordt

De Rode Roos
23-11-02, 15:01
volgens Maurice de Hond die daar een peiling over deed vond slechts 1% van de Nederlanders Ratelband betrouwbaar. Het bewijs dat Nederlanders gestoord zijn is dus niet geleverd.

lennart
23-11-02, 15:04
Geplaatst door De Rode Roos
volgens Maurice de Hond die daar een peiling over deed vond slechts 1% van de Nederlanders Ratelband betrouwbaar. Het bewijs dat Nederlanders gestoord zijn is dus niet geleverd.

Wacht maar totdat hij zijn 100 spreekbeurten heeft gehouden <G>

mulan
23-11-02, 17:05
Geplaatst door lennart


Dit is niet waar,het kan dus wel erger :hihi: