PDA

Bekijk Volledige Versie : O P Z I E K E N B E Z O E K B Ij H O M O ' S



Simon
23-11-02, 15:10
Deze nieuwsbrief nr. 13 van 23 november 2002 wordt u aangeboden door Abdullah Haselhoef

O P Z I E K E N B E Z O E K B IJ H O M O ' S

Er is een spanningsveld tussen het homodom versus jodendom, christendom en de islam. Door de tweede vrijspraak van imam el Moumni afgelopen week voelen homoseksuelen zich vogelvrij verklaard.

Na kwetsende uitspraken van Leen van Dijke (RPF), Jenny Goerree (Evangeliste), bisschop van Eijk en diverse andere christelijke leiders zijn homoseksuelen het zat om door moslims en christenen gediscrimineerd en gekwetst te worden vanwege hun geaardheid.

Daarom zullen zij zich aanstaande. maandag als protest ziek melden en naar Den Haag te komen om daar op het Spui (nabij het binnenhof) uit te zieken. Hoofdredacteur van het homojongerenblad Expreszo Merijn Henfling (24) die de actie leidt, zal daar in bed gaan liggen.

Volgens de rechters van de Hoge Raad werden de woorden van imam el Moumni in een uitzending van Nova niet alleen verkeerd vertaald maar werden de uitspraken ook nog uit hun verband gehaald.

Hierdoor werd de indruk gewekt dat imam el Moumni homoseksualiteit als een besmettelijke virale ziekte zag en daarom zou oproepen tot bestrijding van de dragers van deze ziekte.

Wie echter de gehele (niet uitgezonden) uitzending gezien heeft en naast het Nederlands referentiekader ook het Islamitisch en Arabisch taal referentie kader kent, komt tot andere conclusies namelijk dat de uitspraken van imam el Moumni deed eigenlijk samenvattend neerkwamen op het volgende:

"Ik maak mij zorgen over de vergrijzing in de Nederlandse gemeenschap daar homoseksualiteit een afwijking is van hetgeen wat als bevolkingsplanologisch, sociaal en religieus normaal en wenselijk gezien wordt. Door de openheid over (homo)seksualiteit zou het jongeren tijdens hun opvoeding kunnen verleiden tot het aangaan van dergelijke uit Islamitisch zicht verboden seksuele contacten. Deze zorg die ik heb mag er echter niet toe leiden dat moslims homoseksuelen of andere mensen lastigvallen daar de Islam respect, vriendelijkheid en barmhartigheid gebiedt richting alle mensen ongeacht hun sexe, geloof of geaardheid. "

Desalniettemin doet het homoseksuelen pijn dat er op een dergelijke manier zo over hen gepraat en gedacht wordt. Juist daarom zouden homoseksuelen en moslims elkaar beter moeten kunnen begrijpen wanneer het gaat om beledigingen en discriminatie. Want hoe vaak worden immers moslims en de Islam niet beledigd door kwetsende opmerkingen als 'achterlijk' en 'onbeschaafd' ?

Ik ben van plan om DV op bezoek te gaan a.s. maandag bij deze ziekenbijeenkomst daar de vrijspraak door de Hoge Raad niet het begin mag zijn van verdere polarisatie tussen moslims en homo's en de rest van de Nederlandse maatschappij.

Zie wat bekende Nederlanders zeggen: http://www.expreszo.nl/ziek/sterren.php

Beiden groepen staan op dezelfde gemeenschappelijke weg in de samenleving en het is aan hen de keuze het oordeel over de andere over te laten aan de Barmhartige en zich slechts bezig te houden met de enige echte taak van elk kind van Adam en Eva en dat is om zijn broer of zus bij te staan in periodes van verdriet en kwetsbaarheid.


Abdullah Haselhoef

* * *
* * * "Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken zoo lang als mijn oogen open staan." - Michiel Adriaanszoon de Ruyter - * * *

Dutchguy
23-11-02, 15:16
Alhoewel ik het lang altijd niet met hem eens ben kan ik het zeer waarderen dat dhr. Haselhoef steeds als 'bruggebouwer' optreedt. Ik ben dan ook benieuwd wat hier verder uit voort zal vloeien.

said15
23-11-02, 15:40
Leuke actie maandag. Weet nog niet of ik er heen ga. Vind het een goeie manier van actie voeren, met een flinke dosis humor.

:koppel:

KomMaar
23-11-02, 16:39
Maandag als protest ziek melden


Een ziekte?

:jeweetog:

BaMb-InO
23-11-02, 16:48
Geplaatst door jang0201
ik ben in ieder geval present daar in Den Haag, ik sta volledig achter deze actie.



Ik vind dat iemand die deze uitspraken maakt gestraft moet worden.Hij kan wel zeggen dat homofilie in de islam niet aanvaardbaar is, dat homo's niet mogen trouwen en ook geen kinderen mogen adopteren. Maar niet iets anders!

Maar wat ik helemaal belachelijk vind is dat niemand van degene die op deze post reageert actie heeft ondernomen toen Pim zulke uitspraken over de Islam deed.

:fpotver:

gaypride
23-11-02, 17:24
Heel goed en ook heel moedig dat de heer Haselhoef dit doet. Ik vind dit een goed gebaar.
Helemaal perfect zou het zijn wanneer ook de heer El Moumni (met tolk eventueel) aanwezig zou zijn.

Het is een juiste manier om letterlijk aan het onwetende volk te laten zien wat Islam inhoudt.
Zo denk ik er over.

:zwaai:
Gp

Roemrijke Wolf
23-11-02, 17:31
Leuke actie en hartverwarmende reactie van imam Haselhoeff. Alleen één kanttekening: waarom zijn homo's niet massaal als protest naar de psychiater gegaan toen bisschop Van Eijck (of wie het ook was) zei dat homoseksualiteit een neurose is? Omdat hij geen moslim was?

BaMb-InO
23-11-02, 17:33
Geplaatst door Roemrijke Wolf
Leuke actie en hartverwarmende reactie van imam Haselhoeff. Alleen één kanttekening: waarom zijn homo's niet massaal als protest naar de psychiater gegaan toen bisschop Van Eijck (of wie het ook was) zei dat homoseksualiteit een neurose is? Omdat hij geen moslim was?



Dank je Roemrijke Wolf........het is niet IN om bischoppen aan te vallen maar je hoort er nu eenmaal bij als je de Islam belachelijk maakt volgens de achtelijke mensen die dit waarmaken!

mulan
23-11-02, 17:38
Ik vind het echt onzin wat een heisa er is ontstaan na de uitspraken van El Moumni.....ieder zijn mening over zijn uitspraken maar waarom is dit in hemelsnaam een jaar na dato nog steeds een hot topic. :rolleyes: (blijf het ook raar vinden dat tv programma's geen verantwoording hoeven af te leggen voor het 'produkt' dat ze afleveren,zie NOVA)!!!!!!!

gaypride
23-11-02, 17:42
Geplaatst door Roemrijke Wolf
Leuke actie en hartverwarmende reactie van imam Haselhoeff. Alleen één kanttekening: waarom zijn homo's niet massaal als protest naar de psychiater gegaan toen bisschop Van Eijck (of wie het ook was) zei dat homoseksualiteit een neurose is? Omdat hij geen moslim was?

dat weet ik wel zeker.
het is nu de tijd dat allerlei minderheden op een hoop gegooid worden (vooral door media) en het klootjesvolk is niet anders dan dat het kut-marokkanen/turken/etc. roept en dat staat voor hun gelijk met kut-moslims en kut-allesdateenbeetjeandersisdanstamppoteters.

De meeste homo's zijn wat dat betreft net gewone mensen .... :hihi:

:maf3:
Gp

lennart
23-11-02, 17:44
Geplaatst door mulan
Ik vind het echt onzin wat een heisa er is ontstaan na de uitspraken van El Moumni.....ieder zijn mening over zijn uitspraken maar waarom is dit in hemelsnaam een jaar na dato nog steeds een hot topic. :rolleyes: (blijf het ook raar vinden dat tv programma's geen verantwoording hoeven af te leggen voor het 'produkt' dat ze afleveren,zie NOVA)!!!!!!!

Dat het nu weer actueel is, is omdat El Mouni onlangs is vrijgesproken door de rechter, op basis van vrijheid van Godsdienst en dat hiermee samen een iman dergelijke uitspraken mag doen.
Ik persoonlijk dat de paradox in de grondwet moet worden opgeheven. Of iedereen moet kunnen zeggen wat hij wil of dat nu discriminatie is of niet, of mensen die dingen zeggen uit naam van godsdienst moeten zich aan dezelfde anti-discriminatie wetten houden die in Nederland gelden.

Roemrijke Wolf
23-11-02, 17:44
Dank je Roemrijke Wolf........het is niet IN om bischoppen aan te vallen maar je hoort er nu eenmaal bij als je de Islam belachelijk maakt volgens de achtelijke mensen die dit waarmaken!
Naar mijn mening wordt er met twee maten gemeten. Op islamitische geestelijken wordt veel feller gereageerd dan op christelijke. Mag ik er ook even op wijzen dat (ook) volgens de bijbel op seks tussen mannen de doodstraf staat? En er zijn niet ééns vier getuigen nodig (zie Leviticus 20)!

gaypride
23-11-02, 17:46
Geplaatst door mulan
Ik vind het echt onzin wat een heisa er is ontstaan na de uitspraken van El Moumni.....ieder zijn mening over zijn uitspraken maar waarom is dit in hemelsnaam een jaar na dato nog steeds een hot topic.

zolang er nog homo's met een islamitische achtergrond zelfmoord plegen omdat hun omgeving hun niet begrijpt en verstoot vind ik dat het nog altijd nodig is.
En ik weet waar ik het over heb.

jij jouw mening ik de mijne
:fpetaf:
Gp

Roemrijke Wolf
23-11-02, 17:49
(blijf het ook raar vinden dat tv programma's geen verantwoording hoeven af te leggen voor het 'produkt' dat ze afleveren,zie NOVA)!!!!!!!
Precies! Eigenlijk zou imam El Moumni de redactie van NOVA moeten aanklagen; door hun schuld is hij overdreven fel aangevallen. Zelf voel ik me bedrogen. Toen ik de uitspraken van El Moumni voor het eerst las, schrok ik, maar nu ik het VOLLEDIGE citaat lees, vind ik het allemaal nogal meevallen. Niet dat ik vind dat ik een besmettelijk ziekte heb, maar toch.

Mark
23-11-02, 17:51
Geplaatst door Roemrijke Wolf

Naar mijn mening wordt er met twee maten gemeten. Op islamitische geestelijken wordt veel feller gereageerd dan op christelijke. Mag ik er ook even op wijzen dat (ook) volgens de bijbel op seks tussen mannen de doodstraf staat? En er zijn niet ééns vier getuigen nodig (zie Leviticus 20)!

No problemo, ik val met plezier alle geloven aan :fpetaf:

mulan
23-11-02, 17:51
Geplaatst door gaypride


zolang er nog homo's met een islamitische achtergrond zelfmoord plegen omdat hun omgeving hun niet begrijpt en verstoot vind ik dat het nog altijd nodig is.
En ik weet waar ik het over heb.

jij jouw mening ik de mijne
:fpetaf:
Gp

Dus om die reden moet het een 'hot' topic blijven?????Zeer tragisch dat dit gebeurd maar zelfmoord om persoonlijke redenen hoeft geen reden te zijn elke dag begin nieuws te zijn bij het NOS-journaal.Dat jij je het persoonlijk aantrekt moet dan op maatschappelijk niveau aangepakt worden,niet via het nieuws om moslims een nog slechtere naam te bezorgen.

lennart,ik weet ook wel dat hij vrijgesproken was,alleen irriteert het hypocrisie-gehalte me bij dit onderwerp.

Roemrijke Wolf
23-11-02, 17:51
De meeste homo's zijn wat dat betreft net gewone mensen .... :hihi:


Bah, 'gewone mensen'. Dat willen we toch helemaal niet zijn! :haha:

Roemrijke Wolf
23-11-02, 17:54
Geplaatst door Mark


No problemo, ik val met plezier alle geloven aan :fpetaf:

Ook het zoroastrisme? :haha:

mulan
23-11-02, 17:56
Geplaatst door Roemrijke Wolf

Precies! Eigenlijk zou imam El Moumni de redactie van NOVA moeten aanklagen; door hun schuld is hij overdreven fel aangevallen. Zelf voel ik me bedrogen. Toen ik de uitspraken van El Moumni voor het eerst las, schrok ik, maar nu ik het VOLLEDIGE citaat lees, vind ik het allemaal nogal meevallen. Niet dat ik vind dat ik een besmettelijk ziekte heb, maar toch.

.......ja waarom doet hij dit eigenlijk niet?...........

gaypride
23-11-02, 18:00
Geplaatst door mulan


Dus om die reden moet het een 'hot' topic blijven?????Zeer tragisch dat dit gebeurd maar zelfmoord om persoonlijke redenen hoeft geen reden te zijn elke dag begin nieuws te zijn bij het NOS-journaal.Dat jij je het persoonlijk aantrekt moet dan op maatschappelijk niveau aangepakt worden,niet via het nieuws om moslims een nog slechtere naam te bezorgen.

lennart,ik weet ook wel dat hij vrijgesproken was,alleen irriteert het hypocrisie-gehalte me bij dit onderwerp.

ik vind het ook erg dat moslims zo'n slechte naam krijgen wat denk je!
toch vind ik het ook goed dat hierover gepraat word want blijkbaar is daar behoefte aan en het is altijd beter om te blijven praten dan dat dingen ondergronds een eigen leven gaan leiden. Dat is met alles zo. Insha Allah zijn deze discussies op een dag niet meer nodig.

In dit geval met El Moumni heeft het bijvoorbeeld geleid tot het boek "Mijn Geloof En Mijn Geluk" en ik denk dat dat goed is.
Er is nu meer gesprek over homosexualiteit en Islam dan er eerder was. En ik denk dat dat heel goed is.

:zwaai:
Gp

Mark
23-11-02, 18:06
Geplaatst door Roemrijke Wolf


Ook het zoroastrisme? :haha:

kut zoroastriërs!!!!



:giechel:

mulan
23-11-02, 18:09
Geplaatst door gaypride


ik vind het ook erg dat moslims zo'n slechte naam krijgen wat denk je!
toch vind ik het ook goed dat hierover gepraat word want blijkbaar is daar behoefte aan en het is altijd beter om te blijven praten dan dat dingen ondergronds een eigen leven gaan leiden. Dat is met alles zo. Insha Allah zijn deze discussies op een dag niet meer nodig.

In dit geval met El Moumni heeft het bijvoorbeeld geleid tot het boek "Mijn Geloof En Mijn Geluk" en ik denk dat dat goed is.
Er is nu meer gesprek over homosexualiteit en Islam dan er eerder was. En ik denk dat dat heel goed is.

:zwaai:
Gp

Maar praten doe je niet door met modder te gooien,als die discussie zo moet,dan maar geen discussie.

mulan
23-11-02, 18:09
Wat onbeleefd van me,even terugzwaaien :zwaai:

gaypride
23-11-02, 18:13
Geplaatst door mulan
Wat onbeleefd van me,even terugzwaaien :zwaai:

ach je moet maar denken:
modderworstelen is altijd nog leuker dan steniging
:hihi:

maar ik begrijp heel goed wat je bedoelt ik vind het ook allemaal :jammer: maar blijkbaar moeten we hier met zn allen door heen

:zwaai: :zwaai:
Gp

lennart
23-11-02, 18:16
Geplaatst door mulan


Maar praten doe je niet door met modder te gooien,als die discussie zo moet,dan maar geen discussie.

Als men begint met modder gooien komt er ook ongetwijfeld modder terug. Zie de Hirsi Ali zaak.

Laatst bij Barend en Van Dorp gezien? Een marokkaanse politica uit België die dezelfde discussie aangaat met haar landgenoten. Maar vanuit de cultuur, en niet vanuit Islam. Zij gaf Ayaan om die reden ook deels de schuld van de hetze. Echter kapte Frits die zin direct af....

Roemrijke Wolf
23-11-02, 19:06
Geplaatst door Mark


kut zoroastriërs!!!!



:giechel:



:haha:


Geweldig onderschrift trouwens!

Mark
23-11-02, 19:54
Geplaatst door J.M.T.
Mark,

CITAAT:
"Naar mijn mening wordt er met twee maten gemeten. Op islamitische geestelijken wordt veel feller gereageerd dan op christelijke. Mag ik er ook even op wijzen dat (ook) volgens de bijbel op seks tussen mannen de doodstraf staat? En er zijn niet ééns vier getuigen nodig (zie Leviticus 20)!"

Juist, maar het wordt niet meer gepredikt (of misschien alleen in wat men wat achterlijke kerken mag noemen).

In ieder geval maakt het geen barst uit uit welke hoek deze commentaren komen. Ieder moet zijn sexualiteit beleven zoals zij of zij dat wil (mits anderen er niet de dupe van worden).

ehm waarom is dat aan mij gericht? ik heb dat niet geplaatst hoor :)

west-fries
23-11-02, 21:41
Geplaatst door Mark


kut zoroastriërs!!!!



:giechel:
Erg kwetsend voor alle aanhangers van zoroaster. Dat je het met een aanhanger van zoroaster niet eens bent, wil niet zeggen dat je de rest daar op aanspreekt.

said15
26-11-02, 09:17
Geplaatst door Roemrijke Wolf
Leuke actie en hartverwarmende reactie van imam Haselhoeff. Alleen één kanttekening: waarom zijn homo's niet massaal als protest naar de psychiater gegaan toen bisschop Van Eijck (of wie het ook was) zei dat homoseksualiteit een neurose is? Omdat hij geen moslim was?

1) Er zijn wel acties gekomen tegen bisschop Eijk.

2) De Rooms-Katholieken volgen bisschoppen (en andere kerkelijk leiders) NIET blindelings en durven het te zeggen als ze het niet met hem eens zijn. De meerderheid van de RK zijn het openlijk niet met hem eens.

Zolang moslims niet durven zeggen dat ze het met hem oneens zijn en hij veel blinde volgers heeft is er dus een duidelijk verschil. Dus: aktie!

said15
26-11-02, 09:24
Geplaatst door Roemrijke Wolf
Naar mijn mening wordt er met twee maten gemeten. Op islamitische geestelijken wordt veel feller gereageerd dan op christelijke. Mag ik er ook even op wijzen dat (ook) volgens de bijbel op seks tussen mannen de doodstraf staat? En er zijn niet ééns vier getuigen nodig (zie Leviticus 20)!

Er wordt misschien wel een beetje met 2 maten gemeten maar er is ook een duidelijk verschil. Christenen zijn het openlijk oneens met die tekst. Christenen volgens hun leiders niet blindelings!

Zolang moslims zwijgen zullen zogenaamde leiders als El Moumni aangepakt blijven worden.

000NobelPrizes
26-11-02, 20:10
Wat behoorlijk tendentieus is aan het stuk van Haselhoeff is dat hij melding maakt van joden en de christenen versus de homo's (Oh ja? Sinds wanneer spreken joden zich uit tegen homo's?) en tussen neus en lippen door ook nog even die El Moumni meldt.
De eerste de beste rabbi die hier een mond over open zou doen op die manier, zou honend worden weggelachen. En gristelijke leiders worden nauwelijks serieus genomen als ze zoiets roepen - wat voor invloed hebben die nou?

El Moumni heeft andere aanhangers, die niet bepaald tot de intellectuele voorhoede van het westen behoren. Die zijn gevoelig voor dit soort teksten, dat weten we allemaal en alleen daarover is de rel.

Lachen trouwens dat El Moumni zich eigenlijk geen zorgen maakt over homo's - nou ja, een beetje - maar vooral over de economische consequenties die homoseksualiteit heeft voor de vergrijzing van Nederland.

Hahahahahaha! Wat een giller.

En by the way: ik geloof er geen kloot van dat dat Moumni's zorg is.

rja
26-11-02, 21:13
Geplaatst door said15
Leuke actie maandag. Weet nog niet of ik er heen ga. Vind het een goeie manier van actie voeren, met een flinke dosis humor.

:koppel:
Was er nog veel animo veel deze actie ?

Zag dat weinig TV programma afgelast waren, er zijn heel wat homosexuele prestentors, Paul de Leeuw, Andre van Duin, Jos Brink, Anton verlinden, etc. Zonder deze mensen, zou de tv echt saai worden.