PDA

Bekijk Volledige Versie : August Hans den Boef; zijn visie op de realiteit



rafiq
23-11-02, 16:40
Beste mensen,

Met grote verbazing las ik vandaag de het essay in de Vrij Nederland; "De leugen van de moslima's. Dit van de hand van August Hans den Boef.

Hier wordt dus een karikatuur neergezet van de moslima's die een hoofdoek dragen. Niet zo zeer uit overtuiging maar juist meer als "afzetting" tegen de Nederlandse (multiculturele?) samenleving.
Er wordt zelfs gesuggereerd als een soort "Geuzennaam".
Vervolgens schijnen moslima's geen tot weinig interesse te hebben voor wat er zich afspeelt in de rest van de wereld. Dit inzake de problemen die moslima's elders vinden. Vrouwenbesnijdenissen, sharia invoeringen, allemaal elementen die de (bewegings) vrijheid van moslima's muilkorven.

Voor het gemak zijn dus de moslima's een lichaam een uniform , en moeten de vrouwen hier zich actief inzetten voor de problemen elders. Helaas kunnen moslima's zich zelf niet vrij spreken laat staan op de barricades staan, zo krijg ik de indruk. En doen de Nederlandse vrouwen daar integen al het mogelijke om de situatie elders te verbeteren. Nederlandse vrouwen zijn actief bezig zo lijkt het.
Mijnheer komt dan nog op de proppen met schijnbaar voorbeelden. Deze voorbeelden zoalsde Franse Tunische man zijn voorbeelden gestuurd door het extreme secularistisch bewind in Tunis. Maar het veldwerk van deze journalist is al in twijfel getrokken, waarschijnlijk heeft hij geen moslima's aangesproken om het hoe en waarom van de hoofdoek.


In de Elsevier van deze week komt in het artikel "Parmantige conclusies" ook van de hand van dezelfde heerschap het Islamitisch onderwijs nogmaals ten sprake. En vooral de inspectie die deze scholen nog met fluwelen handschoenen benaderd.

Voor het gemak voor de lezer wordt mijn immer geliefde stad Eindhoven tot Al Queda city verbasterd. Iets wat de harde kern van PSV ten goede komt. Ali Edoudi wordt "vervaarlijk" genoemd. Dit natuurlijk na aanleiding bij Rondom 10 dat mevrouw Ali genadeloos in het stof beet. Schijnbaar heeft deze heerschap de Boef maar weinig pijlen laat staan het doel voor ogen. Dus komt hij in hetzelfde artikel er nog maar eens op terug dat de 2 jongens uit Kasjmir met een hele sarcastische ondertoon ook uit eindhoven kwamen. Tsja wat moeten ze daar? Ook deze manier van populistisch schrijven maakt zeker de basischolen aldan niet de leerlingen of ouders al verdacht. Mijn complimenten!

Ik zal de komende weken deze 2 bladen aanschaffen zodat ik nog zorgvuldiger hier over bericht!

KomMaar
23-11-02, 16:43
Waar die gasten zich zo druk om maken?
Der is volgens mij toch iets speciaals aan die hoofddoekproblematiek, want anders zouden die Kaasjes niet door blijven trimme over een stofje doek :maroc:

barfly
23-11-02, 17:10
Geplaatst door KomMaar
Waar die gasten zich zo druk om maken?
Der is volgens mij toch iets speciaals aan die hoofddoekproblematiek, want anders zouden die Kaasjes niet door blijven trimme over een stofje doek :maroc:

Ik als "kaasje" zie niet in wat er mis is met een hoofddoekje.

Tomas
23-11-02, 21:10
Ik heb wel meer dan 1 keer gehoord: Sinds 11 spetember ben ik mijn hoofddoekje gaan dragen. Ik heb daar nooit een duidelijk uitleg voor gekregen. Ben daar wel benieuwd naar, eigenlijk.