PDA

Bekijk Volledige Versie : Familie Pim wil familie Folkert de begrafenis laten betalen



Joesoef
25-11-02, 18:55
Familie wil Van der G. begrafenis Fortuyn laten betalen

Uitgegeven: 25 november 2002 15:46

CAPELLE AAN DEN IJSSEL - Als Volkert van der G. wordt veroordeeld voor de moord op Pim Fortuyn, moet hij de kosten voor de begrafenis van de politicus in Nederland vergoeden. Dat zal de familie van Fortuyn eisen tijdens de rechtszaak tegen de verdachte, zo heeft advocaat J. de Haij van de familie maandag gezegd.

Het gaat volgens hem om een schadevergoeding van enkele tienduizenden euro's die in overleg met het Openbaar Ministerie (OM) wordt geëist. De precieze hoogte van het bedrag wilde De Haij nog niet noemen. De familie krijgt volgens hem spreektijd tijdens de rechtszaak.

De advocaat overweegt ook om bij een veroordeling van Van der G. in een aparte civiele procedure de overige kosten op hem te verhalen. Het gaat dan bijvoorbeeld om de kosten van de herbegrafenis van Fortuyn in Italië en een vergoeding voor alle leed en ellende dat de familie is aangedaan, zo zei De Haij.

Het OM liet zaterdag weten dat Van der G. heeft bekend dat hij Fortuyn doelbewust heeft doodgeschoten. De verdachte gaf als motief aan dat hij in de LPF-lijsttrekker een steeds groter wordend gevaar voor vooral kwetsbare groepen in de samenleving zag.

Simon
25-11-02, 19:24
Van een kale kip valt weinig te plukken maar ik geef de familie groot gelijk dat ze geld vragen.

Simon

Joesoef
25-11-02, 19:33
Geplaatst door Simon
Van een kale kip valt weinig te plukken maar ik geef de familie groot gelijk dat ze geld vragen.

Simon


Als het gewoon een begrafenis was ok, maar al die limo's, een mausoleum in Italië.....

Pffff.

Simon
25-11-02, 19:40
Geplaatst door Joesoef
Als het gewoon een begrafenis was ok, maar al die limo's, een mausoleum in Italië.....

Pffff.

Ja hij had beter een armoedzaaier kunnen neerschieten. Maar goed, hij kan het toch niet betalen en heeft geen inkomen de komende X jaar dus wat maakt het uit. Ja misschien als hij een boek schrijft. Daar zou hij wel aardig mee kunnen verdienen misschien.

Simon

~Panthera~
25-11-02, 20:49
Sommige mensen willen ook overal aan verdienen zeg ! *kots*
Zou mijn eer te na zijn, om geld te vragen voor de begrafenis van een familielid.
Graaiers. :duivels: