PDA

Bekijk Volledige Versie : Godslastering



Mark
25-11-02, 19:17
Ik ga er ff van uit dat het ontkennen van het bestaan van God hier niet onder valt :alien:

Simon
25-11-02, 19:21
Ja dat is een moeilijk thema. Ik vind bijna alles wat Yehiha te berde brengt Godslastering maar hij acht zichzelf waarschijnlijk zwaar gelovig. En zo kan ik nog wel wat voorbeelden geven.

Simon

Victory
25-11-02, 19:32
Leuk voor je Simon, maar je weet zelf wel wie er mee bedoelt worden. JIJ en JOUW vriendjes. :D

:wohaa:

Simon
25-11-02, 19:35
Geplaatst door Victory
Leuk voor je Simon, maar je weet zelf wel wie er mee bedoelt worden. JIJ en JOUW vriendjes. :D

:wohaa:

Ik weet echt niet waar je het over hebt. Ik geloof dat je wat begrippen door elkaar haalt. Jij noemt iedere niet-moslim ongelovig. Dat is jouw probleem. Ik noem mijzelf gelovig. Maar verder heeft Godslastering niks met ongelovig zijn te maken. Ook een gelovige kan aan Godslastering doen. Daar zijn talloze voorbeelden van te geven.

Simon

Snuifduif
25-11-02, 19:43
Ik vind het aanhalen van God, G'D of Allah om daarmee haat te zaaien godslastering........

So check for ya self.

Victory
25-11-02, 19:43
Geplaatst door Simon
Ik weet echt niet waar je het over hebt. Ik geloof dat je wat begrippen door elkaar haalt. Jij noemt iedere niet-moslim ongelovig. Dat is jouw probleem. Ik noem mijzelf gelovig. Maar verder heeft Godslastering niks met ongelovig zijn te maken. Ook een gelovige kan aan Godslastering doen. Daar zijn talloze voorbeelden van te geven.

Simon


blahblabla.....

als je het zelf maar weet... dan is het goed...

Doegie :wohaa:

mrz
25-11-02, 19:46
De Amerikaanse psycholoog Paul Vitz [4] zegt dat atheisme zelf een projectie is. Atheisme is het verlangen van het kind om de vader te doden teneinde autonoom te kunnen zijn. De mens wil autonoom zijn en is van nature geneigd om ieder gezag te ontvluchten. Atheisme is dus een vorm van natuurlijk vluchtgedrag, de wens dat God niet bestaat.

http://www.apologetique.org/nl/artikelen/filosofie/God/CVP_atheisme_projektie.htm

Simon
25-11-02, 20:06
Geplaatst door mrz
http://www.apologetique.org/nl/artikelen/filosofie/God/CVP_atheisme_projektie.htm

Hahaha is wel een leuk gezichtspunt. Ja veel religies zijn erg patriarchaal blijkt ook hier weer uit. Vrouwen hebben een status tussen vee en huisdier en kinderen zijn ook niet veel waard. In bijbelboek 27 van Leviticus staat dat een man tussen de twintig en zestig vijftig sikkels waard is en een vrouw van diezelfde leeftijd is dertig sikkels waard. Een jongen in de leeftijd van vijf tot twintig is twintig sikkels waard en een meisje van die leeftijd tien sikkels. Onder de vijf jaar is een jongen vijf sikkels waard en een meisjes drie sikkels. Boven de zestig is een man vijftien sikkels waard en een vrouw tien sikkels. Dus op alle leeftijden is een vrouw minder waard dan een man.

Simon

Mark
25-11-02, 20:29
hmmm het gaat nog niet echt lekker, al twee verzoenende berichten naar de gelovigen van mijn kant mislukt

ik krijg steeds meldingen van ongeldige threads... en moet steeds opnieuw inloggen

Joesoef
25-11-02, 20:40
Geplaatst door Mark
hmmm het gaat nog niet echt lekker, al twee verzoenende berichten naar de gelovigen van mijn kant mislukt

ik krijg steeds meldingen van ongeldige threads... en moet steeds opnieuw inloggen

Dat heb ik nu ook soms. Heel irri......

Victory
25-11-02, 20:54
Geplaatst door Victory
Je logt eerst uit.... Als dat al niet gebeurd is....

Het beste kan je je vorige cookies eerst weg halen... dat doe je door te klikken op...

(bij mij in het engels)

Tools -> Internet Options -> General
En dan Delete files ... delete all files....

ga daarna ook naar
Tools -> Internet Options -> Security... kijk of het niet te hoog is...

bij mij staat ie op Medium...

Log daarna gewoon in.... dan werkt et....

Mark
25-11-02, 22:27
thanks Victory