PDA

Bekijk Volledige Versie : Dyab Aboe Jahjah



mulan
25-11-02, 20:09
Waarom zo hypocriet reageren op deze man.Daar gaan we weer. Het verbaast me dan ook weer helemaal niet dat de discussie op deze wijze gevoerd wordt. WHAT IS THE PROBLEM?

Er is maar een ding dat ik hierover kwijt wil, en dat is de kern waar het eigenlijk in deze topic om zou moeten draaien. Want onzin heerst, men begint een topic ergens over en het wordt weer totaal weggehaald van de kern.

Jeetje zeg, allereerst vraag ik me af wat mensen verstaan onder een open discussie of in dit geval een open politiek? Is dit een eenrichtingsverkeer? Toen Pim Fortuyn een grote groep mensen aansprak door zijn open manier van discussiëren konden de mensen hun geluk niet op. Want eerlijkheid duurt het langst, verandering krijg je alleen door openheid, en door alle mensen in de samenleving te vertegenwoordigen. Knevel met zijn: maar meneer Jahja, er is helemaal geen behoefte aan een AEL in Nederland, de moslims hier kunnen al op alle mogelijke manier participeren op al die vlakken die u opnoemt. WELKE naïeveling onder jullie gelooft dit? Zeker na al hetgeen wat er in het afgelopen jaar in dit land heeft voorgevallen? Het zelfbeeld dat Nederland van zichzelf heeft is wat dat betreft ook zeer wazig, (een tweetal weken terug was er een uitstekende documentaire bij tegenlicht over het zelfbeeld van Nederlanders) Waarom kunnen we wel aan de lippen hangen van Bouazza? Waarom vieren we triomf als Hirshi Ali zegt zich bij de VVD te willen voegen om voor de emancipatie onder moslimvrouwen te vechten? Bij deze vrouw kun je hetzelfde extremisme zien als bij Aboe Jahja, maar van hem zijn we duidelijk niet gecharmeerd? En waarom is dit dames en heren? Omdat hij zelfverzekerd is en een ander soort taal spreekt? Een ander soort taal die NIET vanuit allochtone hoek mag komen? OF je het nu inhoudelijk met hem of zijn partijprogramma eens bent of niet, het is een en al dommigheid te doen alsof er geen stromingen zijn binnen de allochtone/Arabische gemeenschap die ook gehoord willen worden. Die ook aanspraak willen maken op al dat geen waarvan gezegd wordt dat er aanspraak op wordt gemaakt. Want Maarten als wat Knevel zei zou kloppen, hoefden wij deze discussie niet eens te voeren……..

Oh en dit was by the way een reactie op die topic van Abdelkarim die nu weg is door de nieuwe site.........ik ben dus geen schizofreen :D

Shaheed
25-11-02, 21:18
Met de komst van de AEl gaan er veel dingen veranderen in Nederland.....wacht maar.

De hele hetze die de nederlanders zijn begonnen zal zich tegen hen keren, ook zullen er meer rellen komen te vergelijken met de vorige rellen in Amsterdam West.

limpio
26-11-02, 07:25
Geplaatst door Shaheed
Met de komst van de AEl gaan er veel dingen veranderen in Nederland.....wacht maar.

De hele hetze die de nederlanders zijn begonnen zal zich tegen hen keren, ook zullen er meer rellen komen te vergelijken met de vorige rellen in Amsterdam West.
Ja hoor shaheed...dat zal pas een goede zaak worden voor de moslims in Nederland. Als jahjah naar Nederland gaat komen zal de situatie voor de moslims er zeer zeker niet op verbeteren, integendeel.
Maar ik kan me niet ontdoen van de indruk dat jij op jahjah zit te wachten en de rellen die daar in de toekomst mee gepaard zullen gaan.
Jij houdt van onrust en twist. Je zal in elk geval een goed volgeling zijn van deze kwibus.
:rolleyes:

NIS
26-11-02, 09:06
Onzin, dat we bij deze man aan geweld moeten denken. Op zich heeft hij de beste ideeen. Integreren in de samenleving met behoud van je eigen cultuur. Veel autochtonen zien die cultuur als een probleem, terwijl dat dus niet zo is.

Marokkanen met een identiteitscrisis belanden dus eerder in de criminaliteit. Deze man wil gewoon alle Moslims op hun recht wijzen en that's it! Wie is Nawijn om mij zomaar weg te sturen?? Jahjah stimuleert integratie...

Dat sommige kut-Marokkanen aan geweld denken, vind ik diep triest! Geweld is geen oplossing, terwijl je aangevallen wordt. Dan mag je van Allah jezelf verdedigen. Niks meer, niks minder...

Jahjah moet je zien als een politicus, met een alleen een andere afkomst. Spreekt de taal, van veel intellectuelen en daarmee scoort hij. Je zal heus wel Moslims hebben, die het niet met hem eens zijn. De orthodoxen bijvoorbeeld.

Hij is nodig denk ik! We moeten het probleem samen aanpakken en op dit moment werd het ons opgelegt vanuit Den Haag. We moeten in dialoog en het werkelijke probleem aanpakken: We hebben namelijk heel weinig respect voor elkaar! Laten we daarmee eerst beginnen, dan praten we verder...

said15
26-11-02, 09:38
EEN BANG VOLK SCHREEUWT OM EEN HARDE LEIDER

Machthebber of leider worden is heel makkelijk. Het enige wat Bush hoeft te doen is het Amerikaanse volk bang maken (voor terrorisme, Irak, etc) en hij kan rustig aan de macht blijven. En het lukt: de Amerikanen zijn bang en staan als een rots achter Bush.

Machthebber of leider worden is heel makkelijk. Het enige wat Fortuyn hoefde te doen was het volk bang maken (voor asielzoekers, het Paarse kabinet, Melkert, etc.) en hij kon aan de macht komen. En het lukte: het volk werd bang en gaf Fortuyn 26 van de 150 zetels in de tweede kamer.

Machthebber of leider worden is heel makkelijk. Het enige wat Dewinter hoeft te doen is de Belgen bang maken (voor asielzoekers, moslims, minder welvaart, etc.) en hij zal met zijn partij nog verder groeien. En het lukt: in Antwerpen is het Vlaams Blok al de grootste politieke partij.

Machthebber of leider worden is heel makkelijk. Het enige wat Abou Jahjah hoeft te doen is moslims bang maken (voor anders-gelovigen, ongelovigen, homo's, zelfbewuste vrouwen, democratie, etc.) en hij zal meer en meer macht krijgen. En het lukt: Abou Jahjah heeft veel volgers in Antwerpen en Brussel.

Kortom:

EEN BANG VOLK SCHREEUWT OM EEN HARDE LEIDER

Laat je niet bang maken. Jij bent toch geen blinde volger. Jij bent toch geen schaap?


DAAROM vind ik Abou Jahjah een gevaarlijke man. Hij houdt zijn aanhangers dom om macht en zelfverheerlijking.

Er is in België veel mis, dat klopt. Moslims worden veel gediscrimineerd, veel meer dan in Nederland. En aan die problemen moet gewerkt worden, maar niet op de manier van Abou Jahjah. Dat werkt alleen maar averechts.


Ik ben niet bang.
Ik ben geen scheiterd.
Ik volg geen mens.
Ik heb geen Abou Jahjah nodig.


LAAT JE NIET GEK MAKEN!!!!!


There is nothing to fear, but fear itself

limpio
26-11-02, 09:49
Geplaatst door NIS
Onzin, dat we bij deze man aan geweld moeten denken. Op zich heeft hij de beste ideeen. Integreren in de samenleving met behoud van je eigen cultuur. Veel autochtonen zien die cultuur als een probleem, terwijl dat dus niet zo is.

Marokkanen met een identiteitscrisis belanden dus eerder in de criminaliteit. Deze man wil gewoon alle Moslims op hun recht wijzen en that's it! Wie is Nawijn om mij zomaar weg te sturen?? Jahjah stimuleert integratie...

Dat sommige kut-Marokkanen aan geweld denken, vind ik diep triest! Geweld is geen oplossing, terwijl je aangevallen wordt. Dan mag je van Allah jezelf verdedigen. Niks meer, niks minder...

Jahjah moet je zien als een politicus, met een alleen een andere afkomst. Spreekt de taal, van veel intellectuelen en daarmee scoort hij. Je zal heus wel Moslims hebben, die het niet met hem eens zijn. De orthodoxen bijvoorbeeld.

Hij is nodig denk ik! We moeten het probleem samen aanpakken en op dit moment werd het ons opgelegt vanuit Den Haag. We moeten in dialoog en het werkelijke probleem aanpakken: We hebben namelijk heel weinig respect voor elkaar! Laten we daarmee eerst beginnen, dan praten we verder...
Ik denk niet dat autochtonen integreren met behoud van de cultuur als een probleem zien. Aangezien dit helemaal geen probleem is.
Het probleem zit hem eerder bij allochtonen die zich niettegenstaande de vele inspanningen van de autochtonen steeds als arme slachtoffers naar voor plaatsen.
Maatregelen die genomen worden omdat er veel problemen zijn met Marokkaanse jongeren gaat men naar voor brengen alsof politiek en politie enkel en alleen Marokkanen viseren..hierop gaat jahjah dan doen waar reeds organen voor bestaan, het controleren van de politie wat men mag opvatten als zijnde een provocatie.
Een jahjah die in een land met drie talen eist dat het arabisch als een vierde taal wordt aangenomen is dik verkeerd bezig, en geen enkele autochtoon zal dit aanvaarden. Jajah heeft niets te eisen, hij kan vragen.
Dit heeft niks met dialoog te maken, het wordt door de autochtonen als arrogant ervaren en zal nooit tot enige toenadering tussen de twee gemeenschappen zorgen.
En er zijn inderdaad heel veel moslims die het niet eens zijn met jahjah, en niet alleen de orthodoxe zoals jij ze noemt. Ze zijn dik in de meerderheid.
Elk gezond denkend moslim zal jahjah afwijzen, omdat hij even extreem is als het Vlaams-Blok.
Je zal geen oudeere mensen zien tussen die warhoofden die denken respect af te dwingen door hun arrogant gedrag.
Het tegenovergestelde wordt bereikt...en dat zal de toekomst uitwijzen.
Moet je niet aan twijfelen. Hij is even extreem als Het Vlaams-Blok...het OPF, het LPF en alle andere extremen...extreem.........nooit goed!!

Shaheed
26-11-02, 10:21
Vergelding..........

limpio
26-11-02, 12:02
Geplaatst door Shaheed
Vergelding..........
Natuurlijk hoor ventje, lul jij maar wat verder wijl je droomt van een bmw.....sukkel..

Shaheed
26-11-02, 12:16
Idi jood, ik rijdt al in een BMW.......sukkel.

Tomas
26-11-02, 12:32
Geplaatst door mulan
Waarom zo hypocriet reageren op deze man.Daar gaan we weer. Het verbaast me dan ook weer helemaal niet dat de discussie op deze wijze gevoerd wordt. WHAT IS THE PROBLEM?

Er is maar een ding dat ik hierover kwijt wil, en dat is de kern waar het eigenlijk in deze topic om zou moeten draaien. Want onzin heerst, men begint een topic ergens over en het wordt weer totaal weggehaald van de kern.

Jeetje zeg, allereerst vraag ik me af wat mensen verstaan onder een open discussie of in dit geval een open politiek? Is dit een eenrichtingsverkeer? Toen Pim Fortuyn een grote groep mensen aansprak door zijn open manier van discussiëren konden de mensen hun geluk niet op. Want eerlijkheid duurt het langst, verandering krijg je alleen door openheid, en door alle mensen in de samenleving te vertegenwoordigen. Knevel met zijn: maar meneer Jahja, er is helemaal geen behoefte aan een AEL in Nederland, de moslims hier kunnen al op alle mogelijke manier participeren op al die vlakken die u opnoemt. WELKE naïeveling onder jullie gelooft dit? Zeker na al hetgeen wat er in het afgelopen jaar in dit land heeft voorgevallen? Het zelfbeeld dat Nederland van zichzelf heeft is wat dat betreft ook zeer wazig, (een tweetal weken terug was er een uitstekende documentaire bij tegenlicht over het zelfbeeld van Nederlanders) Waarom kunnen we wel aan de lippen hangen van Bouazza? Waarom vieren we triomf als Hirshi Ali zegt zich bij de VVD te willen voegen om voor de emancipatie onder moslimvrouwen te vechten? Bij deze vrouw kun je hetzelfde extremisme zien als bij Aboe Jahja, maar van hem zijn we duidelijk niet gecharmeerd? En waarom is dit dames en heren? Omdat hij zelfverzekerd is en een ander soort taal spreekt? Een ander soort taal die NIET vanuit allochtone hoek mag komen? OF je het nu inhoudelijk met hem of zijn partijprogramma eens bent of niet, het is een en al dommigheid te doen alsof er geen stromingen zijn binnen de allochtone/Arabische gemeenschap die ook gehoord willen worden. Die ook aanspraak willen maken op al dat geen waarvan gezegd wordt dat er aanspraak op wordt gemaakt. Want Maarten als wat Knevel zei zou kloppen, hoefden wij deze discussie niet eens te voeren……..

Oh en dit was by the way een reactie op die topic van Abdelkarim die nu weg is door de nieuwe site.........ik ben dus geen schizofreen :D

Poepoe...

Ik ben onder de indruk...

Helemaal zelf geschreven?

limpio
26-11-02, 14:18
Geplaatst door Shaheed
Idi jood, ik rijdt al in een BMW.......sukkel.
Handel in drugs? :D , of gewoon gejat? :p

Shaheed
26-11-02, 14:55
Een cadeautje van Al Qaida......voor wat hoort wat toch. :wink:

mulan
26-11-02, 20:03
Geplaatst door Tomas
Poepoe...

Ik ben onder de indruk...

Helemaal zelf geschreven?

Ja :rolleyes: ........Maarten had bij die discussie daarvoor gereageerd dus dan moet je wel het beste eruit halen wil je een reactie krijgen,dit is het beste wat er bij mij uit de halen viel...moet ik dat vaker gaan doen dan,doe ik niet,ik ben niet van plan dat nog eens over te doen.Hou het liever op gesprekjes met jou,kittie :cool:

Dutchguy
26-11-02, 20:10
Geplaatst door Shaheed
Met de komst van de AEl gaan er veel dingen veranderen in Nederland.....wacht maar.

De hele hetze die de nederlanders zijn begonnen zal zich tegen hen keren, ook zullen er meer rellen komen te vergelijken met de vorige rellen in Amsterdam West.

Ik zie dus niet hoe dit dan positief uit zou kunnen pakken voor de betrokkenen. Hoe denk je dat de publieke opinie zal zijn als er rellen komen? Je krijgt nog meer polarisatie en juist allochtonen zullen hier schade van ondervinden.

Mark
26-11-02, 20:20
Geplaatst door Shaheed
Met de komst van de AEl gaan er veel dingen veranderen in Nederland.....wacht maar.

De hele hetze die de nederlanders zijn begonnen zal zich tegen hen keren, ook zullen er meer rellen komen te vergelijken met de vorige rellen in Amsterdam West.

En tel daarbij ook nog eens op dat A D O Den Haag volgend jaar weer de eredivisie binnekomt....

:D