PDA

Bekijk Volledige Versie : Ze zijn gestoord daar in Nigeria!



Bart
26-11-02, 13:17
'Deelstaat Nigeria roept op tot moord journalist'

KANO/GUSAU - De noordwestelijke Nigeriaanse deelstaat Zamfara heeft volgens een plaatselijke regeringswoordvoerder opgeroepen een journalist te vermoorden. De staat roept volgens de woordvoerder moslims op uit naam van de islam de krantenjournalist Isioma Daniel te doden. De journalist had vanuit het niet-islamitische zuiden in het dagblad ThisDay geschreven dat de profeet Mohammed waarschijnlijk wel een deelneemster aan de Miss-Worldverkiezing zou hebben willen huwen.

Deze speculatie en het feit dat de missverkiezingen überhaupt tijdens de vastenmaand ramadan in Nigeria werden gehouden, leidden tot zeer bloedige onlusten in de deelstaat Kaduna, ten zuidoosten van Zamfara.

De voorbereidingen voor de Miss-Worldverkiezingen zijn in het afgelopen weekeinde als gevolg van de bloedige onlusten in Nigeria gestaakt en verplaatst naar de Britse hoofdstad Londen. Daar vindt de verkiezing in december plaats.

De Nigeriaanse president Obasanjo heeft dinsdag "onverantwoordelijke journalistiek" als oorzaak genoemd van de onlusten in Kaduna tussen moslims en christenen. Hij wees daarbij opnieuw op de publicatie van ThisDay.

Vijf dagen van religieuze rellen hebben aan zeker 215 mensen het leven gekost. Circa duizend mensen raakten gewond en 11.000 werden dakloos. Zeker twintig kerken en acht moskeeën zijn volledig verwoest. De politie in Kaduna heeft maandag 350 verdachten aangehouden.

Bron: Telegraaf - Nieuwslink 26/11


Wat een sukkels! Wijst er wel op dat ze niet zo heel erg gelovig zijn. Als je gelovig bent zal het je niets schelen wat anderen zeggen.

limpio
26-11-02, 14:12
Geplaatst door Bart
'Deelstaat Nigeria roept op tot moord journalist'

KANO/GUSAU - De noordwestelijke Nigeriaanse deelstaat Zamfara heeft volgens een plaatselijke regeringswoordvoerder opgeroepen een journalist te vermoorden. De staat roept volgens de woordvoerder moslims op uit naam van de islam de krantenjournalist Isioma Daniel te doden. De journalist had vanuit het niet-islamitische zuiden in het dagblad ThisDay geschreven dat de profeet Mohammed waarschijnlijk wel een deelneemster aan de Miss-Worldverkiezing zou hebben willen huwen.

Deze speculatie en het feit dat de missverkiezingen überhaupt tijdens de vastenmaand ramadan in Nigeria werden gehouden, leidden tot zeer bloedige onlusten in de deelstaat Kaduna, ten zuidoosten van Zamfara.

De voorbereidingen voor de Miss-Worldverkiezingen zijn in het afgelopen weekeinde als gevolg van de bloedige onlusten in Nigeria gestaakt en verplaatst naar de Britse hoofdstad Londen. Daar vindt de verkiezing in december plaats.

De Nigeriaanse president Obasanjo heeft dinsdag "onverantwoordelijke journalistiek" als oorzaak genoemd van de onlusten in Kaduna tussen moslims en christenen. Hij wees daarbij opnieuw op de publicatie van ThisDay.

Vijf dagen van religieuze rellen hebben aan zeker 215 mensen het leven gekost. Circa duizend mensen raakten gewond en 11.000 werden dakloos. Zeker twintig kerken en acht moskeeën zijn volledig verwoest. De politie in Kaduna heeft maandag 350 verdachten aangehouden.

Bron: Telegraaf - Nieuwslink 26/11


Wat een sukkels! Wijst er wel op dat ze niet zo heel erg gelovig zijn. Als je gelovig bent zal het je niets schelen wat anderen zeggen.
Inderdaad, beweren gelovig te zijn en tot de vredige Islam te behoren en tegelijkertijd niet het minste greintje respect hebben voor het leven.
En dat alles voor een bericht in de krant.
Vele moslims hebben wel veel kritiek op andere gelovigen (de kaffir) maar bewijzen door hun drang naar gewelddadigheid hoe primitief ze denken en hoe ziekelijk ze zijn in hun drang tot (geloven).
Gewoon absurd en ziekelijk die waccos..
Rede en verstand is hen schijnbaar niet gegeven door hun Schepper.

NIS
26-11-02, 17:02
Geplaatst door limpio
Inderdaad, beweren gelovig te zijn en tot de vredige Islam te behoren en tegelijkertijd niet het minste greintje respect hebben voor het leven.
En dat alles voor een bericht in de krant.
Vele moslims hebben wel veel kritiek op andere gelovigen (de kaffir) maar bewijzen door hun drang naar gewelddadigheid hoe primitief ze denken en hoe ziekelijk ze zijn in hun drang tot (geloven).
Gewoon absurd en ziekelijk die waccos..
Rede en verstand is hen schijnbaar niet gegeven door hun Schepper.

Waarom is het hun, hun en nog eens hun???? Ik ben ook hardstikke tegen deze actie's, maar door je opstelling ga ik bijna voor dit kut-nigerianen kiezen!

Vele moslims hebben kritiek over andere gelovigen?? Wil jij niet zo generaliseren. Hoe ziekelijk ze zijn?? Wil jij alweer niet generaliseren.

Ik ga toch ook niet elk ander incident door een autochtoon gebruiken om een heel volk achterlijk te beschouwen. Wat deden die kut-autochtonen (jij zou ze Christenen noemen) in de tweede wereldoorlog?? Wat deden, die kut-christenen in Bosnie?? Wat zijn die kut-katholieken ziekelijk (kijk maar naar de IRA).

Gelukkig ben ik heel rationeel en scheer niet iedereen over een kam. Laat staan een geloof erbij halen.

Get a job!

limpio
26-11-02, 18:10
Geplaatst door NIS
Waarom is het hun, hun en nog eens hun???? Ik ben ook hardstikke tegen deze actie's, maar door je opstelling ga ik bijna voor dit kut-nigerianen kiezen!

Vele moslims hebben kritiek over andere gelovigen?? Wil jij niet zo generaliseren. Hoe ziekelijk ze zijn?? Wil jij alweer niet generaliseren.

Ik ga toch ook niet elk ander incident door een autochtoon gebruiken om een heel volk achterlijk te beschouwen. Wat deden die kut-autochtonen (jij zou ze Christenen noemen) in de tweede wereldoorlog?? Wat deden, die kut-christenen in Bosnie?? Wat zijn die kut-katholieken ziekelijk (kijk maar naar de IRA).

Gelukkig ben ik heel rationeel en scheer niet iedereen over een kam. Laat staan een geloof erbij halen.

Get a job!
Vele moslims zijn gelukkig niet alle moslims...dit wat betreft de generalisatie..Maar ziekelijk is het zeer zeker!!
De laatste tijd komt dit eens te meer naar voor, het gros van de problemen is meestal gelinkt aan moslims (niet alle moslims :D: )
Geweld en moslims is één rode draad. (niet alle moslims natuurlijk :D: )
De Twin Towers, Bali, Tunesie, Kashmir, de Philippijnen, Moskou en ga zo nog maar een tijdje door.
Gelukkig bezondigen niet alle moslims aan dit soort van onmenselijk geweld waarbij gewoonlijk enkel onschuldigen het slachtoffer van zijn.
ps: Heb jij wat met kut? :wink:
btw: Ik ben niet gelovig, ben er niet bloeddorstig genoeg voor.

shalom
26-11-02, 18:33
Het hele "MISS" gebeuren zou peacefull verlopen.
Er was welliswaar enig protest omdat het een streng islamitisch land is en omdat die mensen hun principes hebben waar wij die alleen maar moeten respecteren.

Die respect die je hun moet geven is niet d.m.v. provocatie. Dus door hun profeet belachelijk te maken. Je kunt wel zeggen dat het een compliment is, maar je weet donders goed wat hun reactie is.

Moslims hebben principes / normen en waarden net als elk andere religie. En niemand heeft het recht om een ander religie belachelijk te maken.

Shalom,

rja
26-11-02, 19:03
Geplaatst door shalom
[B]Het hele "MISS" gebeuren zou peacefull verlopen.
Er was welliswaar enig protest omdat het een streng islamitisch land is en omdat die mensen hun principes hebben waar wij die alleen maar moeten respecteren.

Wat streng gelovige Islamitsche land, de moslim maken maar de helft van de bevolking uit, veertig procent van de bevolking van Nigeria zijn christenen.


Die respect die je hun moet geven is niet d.m.v. provocatie. Dus door hun profeet belachelijk te maken. Je kunt wel zeggen dat het een compliment is, maar je weet donders goed wat hun reactie is.

Dat geeft ze het niet recht om onschuldige christenen te gaan vermoorden, omdat een journalist een verkeerde uitspraak heeft gedaan heeft ?

Als deze fatwa uitgevoerd wordt en de vrouw wordt vermoord door een moslim op basis van deze fatwa, mogen ze de mensen die deze fatwa uitgesproken hebben, ook voor de rechter dagen en aanklagen voor medeplichtigheid aan moord.

Als Salmon Rusdi vermoord wordt door een moslim op basis van de fatwa, die op z'n hoofd rust, zal Engeland om de uitlevering vragen van de geestelijke leiders van Iran, omdat ze medeplichtig zijn aan moord, daaraan zal Iran nooit meewerken, maar dan heeft Iran een probleem, kunnen ze bijvoorbeeld de economische toenadering tot de EU, vergeten. Dus het is voor de Iraniers is te hopen, dat Salmon niet door een moslim wordt vermoord.

000NobelPrizes
26-11-02, 19:44
En alweer vallen er vele tientallen doden door moslims, om niets anders dan een lullig krantenberichtje. Tegelijkertijd met hun wapengekletter is hun brul te horen dat de islam en de moslims vooral vredelievend zijn en tegen geweld.

Ja hoor. Het is net zo logisch als Madonna zou beweren dat haar CD's niet in de winkel te koop zijn.

Stel je voor dat onze gays een moskee in de hens zetten vanwege de generaliserende en verwerpelijke uitspraken van el Moumni. Het land zou te klein zijn.

NIS
26-11-02, 22:34
Kijk,

Als we ook alle blanke actie's benoemen, en deze vergezellen met het woord: "Christen"

Wedden dat we bij hetzelfde conclussie komen als bij de Moslims! Af en toe ook afkomst benoemen zoals kut-autochtoon.

Voorbleeld:
Een christelijke kut-autochtoon heeft gisteren mijn fiets gestolen.

Want, je gaat me niet vertellen dat alle zwervers in Amsterdam Moslim zijn. :D

000NobelPrizes
26-11-02, 22:42
Geplaatst door NIS
Kijk,

Als we ook alle blanke actie's benoemen, en deze vergezellen met het woord: "Christen"

Wedden dat we bij hetzelfde conclussie komen als bij de Moslims! Af en toe ook afkomst benoemen zoals kut-autochtoon.

Voorbleeld:
Een christelijke kut-autochtoon heeft gisteren mijn fiets gestolen.

Want, je gaat me niet vertellen dat alle zwervers in Amsterdam Moslim zijn. :D

Wedden van niet?

En je mist het punt (maar weer 's): het gebrul "wij zijn vredelievend en dragen bij aan de maatschappij" gaat gepaard met veel bloedvergieten en hoge criminaliteitscijfers.
Ik zit te wachten op de resultaten van de vredelievendheid. Zeg maar waar ik ze kan vinden. Ga ik meteen kijken.

Victory
26-11-02, 22:45
Een van mijn fietsen was gestolen door een Nederlandse(autochtoon) vrouw.... haar man werkte bij de politie nog wel..... wat een trut...

rja
27-11-02, 00:35
Geplaatst door Victory
Een van mijn fietsen was gestolen door een Nederlandse(autochtoon) vrouw.... haar man werkte bij de politie nog wel..... wat een trut...
Zeer verdacht een Iranier met meerdere fietsen.

Hoe ben je aan die fietsen gekomen ?

ik mis er nog wel een stuk of tien fietsen, ik wil me fietsen terug :huil:

lennart
27-11-02, 01:49
Achja Nigeria, wiens briljante idee was het ook al weer om moslims en christenen in 1 gemeenschappelijke staat te zetten en de rijkdommen aan de christenen te geven en de Sharia wetgeving te af schaffen die in het noorden van Nigeria eeuwen lang goed gewerkt heeft en wellicht zich gewoon zou ontwikkeld naar een moderne wetgeving? Juist de britten. Die weten hoe ze mensen moeten polariseren, kijkend naar Noord Ierland.

Victory
27-11-02, 08:38
Geplaatst door rja
Zeer verdacht een Iranier met meerdere fietsen.

Hoe ben je aan die fietsen gekomen ?

ik mis er nog wel een stuk of tien fietsen, ik wil me fietsen terug :huil:

Al mijn fietsen tot nu toe(behalve de laatste) zijn gestolen.

000NobelPrizes
27-11-02, 19:35
Geplaatst door lennart
Achja Nigeria, wiens briljante idee was het ook al weer om moslims en christenen in 1 gemeenschappelijke staat te zetten en de rijkdommen aan de christenen te geven en de Sharia wetgeving te af schaffen die in het noorden van Nigeria eeuwen lang goed gewerkt heeft en wellicht zich gewoon zou ontwikkeld naar een moderne wetgeving? Juist de britten. Die weten hoe ze mensen moeten polariseren, kijkend naar Noord Ierland.


Hoe kom je erbij dat de sharia zich 'wellicht' wel ontwikkeld zou hebben tot een moderne wetgeving? Daar is geen enkel bewijs voor, en je opmerking is tendentieus zonder onderbouwing. Lennart's style dus.

Bas
27-11-02, 21:58
Geplaatst door limpio
Vele moslims zijn gelukkig niet alle moslims...dit wat betreft de generalisatie..Maar ziekelijk is het zeer zeker!!
De laatste tijd komt dit eens te meer naar voor, het gros van de problemen is meestal gelinkt aan moslims (niet alle moslims :D: )
Geweld en moslims is één rode draad. (niet alle moslims natuurlijk :D: )
De Twin Towers, Bali, Tunesie, Kashmir, de Philippijnen, Moskou en ga zo nog maar een tijdje door.
Gelukkig bezondigen niet alle moslims aan dit soort van onmenselijk geweld waarbij gewoonlijk enkel onschuldigen het slachtoffer van zijn.
ps: Heb jij wat met kut? :wink:
btw: Ik ben niet gelovig, ben er niet bloeddorstig genoeg voor.

grappig echt dat geen enkele moslim de straat op gaat tegen dit soort onrecht in hun gelederen, maar met hakenkruizen klaar staan als Sharon een scheet laat... hypocriete idioten

Victory
27-11-02, 22:34
Geplaatst door Bas
grappig echt dat geen enkele moslim de straat op gaat tegen dit soort onrecht in hun gelederen, maar met hakenkruizen klaar staan als Sharon een scheet laat... hypocriete idioten

Val dood. :dood:



:wohaa:

limpio
28-11-02, 05:48
Geplaatst door Victory
Val dood. :dood:



:wohaa:
Dit is tenminste echte mannentaal van een intelligent manspersoon... :giechel: