PDA

Bekijk Volledige Versie : Fatwa tegen Nigeriaanse journalist



Simon
26-11-02, 13:25
NOS-TT 121 di 26 nov Fatwa tegen Nigeriaanse journalist KANO De Nigeriaanse deelstaat Zamfara heeft de moslims opgeroepen om uit naam van de islam een journalist van ThisDay te vermoorden.De man,Isioma Daniel,had vanuit het niet-islamitische zuiden geschreven dat de profeet Mohammed wel met een deelneemster aan de Miss-World- verkiezingen zou hebben willen trouwen. Het bericht en de missverkiezingen leidden tot rellen waarbij 215 doden en 1000 gewonden vielen en veel kerken en moskeeen werden verwoest.De Nigeriaanse politie heeft 350 verdachten opgepakt. President Obasanjo wijt de rellen aan het krantenbericht.De missverkiezingen zijn inmiddels verplaatst naar Londen.

Sulay Milayo
26-11-02, 16:59
Nou het moet niet gekker worden zeg. Ik begrijp dat er cultuurverschillen zijn en dat er in dat soort landen veel minder sprake is van persvrijheid , maar dit kan toch echt niet.
Ik snap ook niet waarom mensen in het noorden zich zo druk maken om het artikeltje dat n.b. in het zuidelijke christelijke deel geschreven is. Ik vond de uitspraak niet echt erg. Heb je er als regering toch moeite mee dan stel je een verbod erop , maar dat er mensen zijn die het hebben over vermoorden . Nou , dat is toch echt bizarre.

Simon
26-11-02, 19:31
De regering heeft de Fatwa ondertussen al herroepen maar het is inderdaad bijzonder intolerant dat iemand tot moord oproept omdat iemand in een column schrijft dat Mohammed ook wel een Miss had willen trouwen. Die vent van die Fatwa moeten ze oppakken.

Simon

000NobelPrizes
28-11-02, 10:56
Er zijn nog altijd mensen die denken dat met het ontkennen van een probleem, het probleem ook meteen uit de weg is geholpen.

ahmedmaskin
28-11-02, 15:39
Op beledeging van Allah swt of Mohammed Saws staat al meer dan 1000 jaar de doodstraf, het zou huichelarij en minachting voor de Shariah zijn om hiervan vandaag af te wijken. Wie moord of heiligen beledigd dient hetzelfde lot te ondergaan.

De Rode Roos
28-11-02, 15:46
Nou, dat geldt denk ik alleen voor Moslims, want ik als niet-Moslim wil zeggen wat ik wil. Ik trek me niets aan van de Sharia, de islamitische wetgeving is niet mijn wetgeving. Ik ken maar 1 wetgeving en dat is de Nederlandse wetgeving.

000NobelPrizes
28-11-02, 15:47
Geplaatst door ahmedmaskin
Op beledeging van Allah swt of Mohammed Saws staat al meer dan 1000 jaar de doodstraf, het zou huichelarij en minachting voor de Shariah zijn om hiervan vandaag af te wijken. Wie moord of heiligen beledigd dient hetzelfde lot te ondergaan.


Je hoeft niet ten overvloede aan te halen dat de islam al meer dan 1000 jaar stilstaat. Ten overvloede zeg ik, want gebleken is dat in die onwrikbaarheid het grootste probleem tussen de verschillende culturen
ligt.

ahmedmaskin
28-11-02, 15:51
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Je hoeft niet ten overvloede aan te halen dat de islam al meer dan 1000 jaar stilstaat. Ten overvloede zeg ik, want gebleken is dat in die onwrikbaarheid het grootste probleem tussen de verschillende culturen
ligt.

Juist ja, verschillende culturen. Niemand wenst inmening in de Nederlandse rechtspraak door buitenlandse machten. Zo wenst ook niemand in Nigeria inspraak in hun rechtspraak vanuit het buitenland.

shalom
28-11-02, 15:51
Geplaatst door Simon
NOS-TT 121 di 26 nov Fatwa tegen Nigeriaanse journalist KANO De Nigeriaanse deelstaat Zamfara heeft de moslims opgeroepen om uit naam van de islam een journalist van ThisDay te vermoorden.De man,Isioma Daniel,had vanuit het niet-islamitische zuiden geschreven dat de profeet Mohammed wel met een deelneemster aan de Miss-World- verkiezingen zou hebben willen trouwen. Het bericht en de missverkiezingen leidden tot rellen waarbij 215 doden en 1000 gewonden vielen en veel kerken en moskeeen werden verwoest.De Nigeriaanse politie heeft 350 verdachten opgepakt. President Obasanjo wijt de rellen aan het krantenbericht.De missverkiezingen zijn inmiddels verplaatst naar Londen.


Natuurlijk is dit verschrikkelijk, maar als burger van een land, heb je te maken met die regels.
Je moet je aan de regels houden en als je die overschrijdt dan weet je wat de gevolgen kunnen zijn.

Ik weet zeker dat die mensen (volgelingen van de sha ria) het weer volkomen belachelijk vinden wat in NL plaats heeft gevonden. Namelijk; dat Volkert v. der G .(een moordenaar) nog steeds gehuisvest wordt in Nl en momenteel ook nog psychiatrisch hulp krijgt om de straf nog verder te vermilden.

Je moet gewoon accepteren dat er verschillende normen en waarden zijn, en waar je ook bent moet je die kunnen naleven.

shalom
28-11-02, 15:53
Geplaatst door ahmedmaskin
Juist ja, verschillende culturen. Niemand wenst inmening in de Nederlandse rechtspraak door buitenlandse machten. Zo wenst ook niemand in Nigeria inspraak in hun rechtspraak vanuit het buitenland.

Mooi verwoord ahmedalmaskin

De Rode Roos
28-11-02, 15:55
Het is een Christelijke journalist in het Christelijke Zuiden van het land. Voor haar geldt de Sharia niet. :regie:

000NobelPrizes
28-11-02, 16:01
Geplaatst door ahmedmaskin
Juist ja, verschillende culturen. Niemand wenst inmening in de Nederlandse rechtspraak door buitenlandse machten. Zo wenst ook niemand in Nigeria inspraak in hun rechtspraak vanuit het buitenland.


Noem jij een stukkie in de krant al inspraak in rechtspraak? Rchtvaardigt dat moord op meer dan 100 mensen?

shalom
28-11-02, 16:04
Geplaatst door De Rode Roos
Het is een Christelijke journalist in het Christelijke Zuiden van het land. Voor haar geldt de Sharia niet. :regie:

Dat klopt niet, als het een islamitisch land is dan geldt die wetgeving over heel nigeria dus ook het zuiden in het land.

Hier nl heb je toch ook niet in het zuiden de doodstraf en in het noorden niet?


dit was mijn reactie.

shalom,

000NobelPrizes
28-11-02, 16:04
Geplaatst door shalom
Natuurlijk is dit verschrikkelijk, maar als burger van een land, heb je te maken met die regels.
Je moet je aan de regels houden en als je die overschrijdt dan weet je wat de gevolgen kunnen zijn.

Ik weet zeker dat die mensen (volgelingen van de sha ria) het weer volkomen belachelijk vinden wat in NL plaats heeft gevonden. Namelijk; dat Volkert v. der G .(een moordenaar) nog steeds gehuisvest wordt in Nl en momenteel ook nog psychiatrisch hulp krijgt om de straf nog verder te vermilden.

Je moet gewoon accepteren dat er verschillende normen en waarden zijn, en waar je ook bent moet je die kunnen naleven.


Yeah shalom, Volkert is een moordenaar. De stenigingsdood die de Nigeriaanse te wachten stond, was vanwege een kind dat ze had gekregen. Goh, wat een misdaad.

Maar de oproer die de mening van buitenaf teweeg heeft gebracht, vraagt er inderdaad om dat we hen maar lekker moeten laten killen en stenigen wie ze willen.

Geen inmenging meer? Prima. Dan zetten we ook de ontwikkelingshulp stop en dan zoeken die corrupte staatshoofden het zelf maar uit.

shalom
28-11-02, 16:07
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Yeah shalom, Volkert is een moordenaar. De stenigingsdood die de Nigeriaanse te wachten stond, was vanwege een kind dat ze had gekregen. Goh, wat een misdaad.

Maar de oproer die de mening van buitenaf teweeg heeft gebracht, vraagt er inderdaad om dat we hen maar lekker moeten laten killen en stenigen wie ze willen.

Geen inmenging meer? Prima. Dan zetten we ook de ontwikkelingshulp stop en dan zoeken die corrupte staatshoofden het zelf maar uit.

Die regels moet je maar accepteren.
Jij verwacht hier ook geen inbreng op de wet door bijvoorbeeld Iran, omdat Iran daar toevallig niet mee eens is.

Precies wat een land als Nigeria verwacht.

De Rode Roos
28-11-02, 16:07
Geplaatst door shalom
Dat klopt niet, als het een islamitisch land is dan geldt die wetgeving over heel nigeria dus ook het zuiden in het land.

Hier nl heb je toch ook niet in het zuiden de doodstraf en in het noorden niet?


dit was mijn reactie.

shalom,

In het Noorden is er de Sharia, in het Zuiden niet. Dat was mijn reactie :fplayer:

shalom
28-11-02, 16:09
Geplaatst door De Rode Roos
In het Noorden is er de Sharia, in het Zuiden niet. Dat was mijn reactie :fplayer:

je valt in herhaling :D

000NobelPrizes
28-11-02, 16:23
Geplaatst door shalom
Die regels moet je maar accepteren.
Jij verwacht hier ook geen inbreng op de wet door bijvoorbeeld Iran, omdat Iran daar toevallig niet mee eens is.

Precies wat een land als Nigeria verwacht.


Oh, dat doen we ook hoor. Alleen spreken we onze afschuw uit over het feit dat vrouwen worden gestenigd omdat ze kinderen hebben gebaard.

Dat Nigeria zich daar niks van aantrekt, moeten ze zelf weten. Wel jammer voor die vrouwen, die half ingegraven en in doodsangst een regen van stenen van een joelende menigte op zich voelen neerdalen totdat ze vermoord zijn. Respecteren we.

En mogen we nu de ontwikkelingshulp stoppen?

shalom
28-11-02, 16:44
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Oh, dat doen we ook hoor. Alleen spreken we onze afschuw uit over het feit dat vrouwen worden gestenigd omdat ze kinderen hebben gebaard.

Dat Nigeria zich daar niks van aantrekt, moeten ze zelf weten. Wel jammer voor die vrouwen, die half ingegraven en in doodsangst een regen van stenen van een joelende menigte op zich voelen neerdalen totdat ze vermoord zijn. Respecteren we.

En mogen we nu de ontwikkelingshulp stoppen?

Die afschuw die jij nu hebt moet je ook uitspreken over wat er in palestina gebeurt.

kinderen en vrouwen, die half ingegraven onder het puin liggen en in doodsangst een regen van kogels en granaten van een joelende groep soldaten moeten incasseren. Respecteer je denk ik ook.

Ontwikkelingshulp? welke ontwikkelingshulp? oh bedoel je die pap die eens in de maand wordt gedropt ergens in een woestijn. Als je wil helpen doe dat dan zoals Israel geholpen wordt. Binnenkort door militair materiaal terwaarde van 1 miljard volgens de media. Nou dat noem ik nog eens hulp.


shalom,