PDA

Bekijk Volledige Versie : Dagvaarding voor Kaza gebruikers middels ip .



Joesoef
26-11-02, 19:35
Deense downloaders krijgen gepeperde rekening

Uitgegeven: 26 november 2002 14:42

AMSTERDAM - Het Deense equivalent van de Buma Stemra, de Anti Pirat Gruppen (APG), heeft ongeveer 150 gebruikers van KaZaA en eDonkey facturen gestuurd. In sommige gevallen wordt van de gebruikers geëist dat ze tot 14.000 dollar betalen vanwege het ongeoorloofd downloaden van auteursrechterlijk beschermd materiaal: 16 dollar voor een cd en 60 dollar voor een film.

Medewerkers van APG hielden gebruikers met Deense IP-adressen in de gaten en stapten met deze informatie naar de rechter om de persoonlijke gegevens van de gebruikers te mogen achterhalen. De rechter stond het toe dat de betreffende ISP’s (Internet Service Providers) deze informatie moesten vrijgeven, waarop de gebruikers de rekening gepresenteerd kregen. Wanneer ze nu betalen wordt het factuurbedrag gehalveerd. Doen ze dat niet dan worden ze gedagvaard.

Mark
26-11-02, 19:47
SHHIIIIITTTTTTTT

Joesoef
26-11-02, 19:57
Ja zoiets dacht ik nu ook. Maarja wat valt er te bewijzen? Het lijkt mij niet hard te maken voor de rechter om middels een ip aan te tonen of iemand wat heeft gedownload.

Ik bedoel, stel dat je voor 99,99% de nieuwste photoshop heb gedownload (die andere 0,01% heb je ook, maar laat ze dat maar bewijzen). Wat dan?

De verdachte heeft de intentie gehad om een programma te gebruiken? Het downloaden van software met de intentie tot het schenden van auteursrechten?

barfly
26-11-02, 19:57
Big Brother is watching! :eek:

barfly
26-11-02, 20:00
Geplaatst door Joesoef
Ja zoiets dacht ik nu ook. Maarja wat valt er te bewijzen? Het lijkt mij niet hard te maken voor de rechter om middels een ip aan te tonen of iemand wat heeft gedownload.

Ik bedoel, stel dat je voor 99,99% de nieuwste photoshop heb gedownload (die andere 0,01% heb je ook, maar laat ze dat maar bewijzen). Wat dan?

De verdachte heeft de intentie gehad om een programma te gebruiken? Het downloaden van software met de intentie tot het schenden van auteursrechten?

Als je een vast ip hebt dan ben je denk ik wel de klos, als die rechter al toestemming heeft gegeven om die ISP's na te gaan lijkt me dat de volgende stap geld gaat kosten.
En het argument ik had al 99.9% zullen ze wel niet geloven heb ik 't vermoeden...

Joesoef
26-11-02, 20:13
Geplaatst door barfly
Als je een vast ip hebt dan ben je denk ik wel de klos, als die rechter al toestemming heeft gegeven om die ISP's na te gaan lijkt me dat de volgende stap geld gaat kosten.
En het argument ik had al 99.9% zullen ze wel niet geloven heb ik 't vermoeden...

Tja,
Stel. Ik koop een kilo weedzaad ben ik dan meteen een hashteler ala hanos/ makro ??.

barfly
26-11-02, 20:23
Geplaatst door Joesoef
Tja,
Stel. Ik koop een kilo weedzaad ben ik dan meteen een hashteler ala hanos/ makro ??.

Nee, maar als je met clones wordt gepakt dan ben je wel de lul M.A.W als je software op je pc hebt en geen licenties dan kan je niets bewijzen, of ga je vertellen dat alles is weggekieperd tijdens de laatste nazomer opruiming?
I vind het trouwens wel een héél lamme aktie van die Denen zowel ISP als de rechter.

rja
26-11-02, 21:05
Geplaatst door barfly
Als je een vast ip hebt dan ben je denk ik wel de klos, als die rechter al toestemming heeft gegeven om die ISP's na te gaan lijkt me dat de volgende stap geld gaat kosten.
En het argument ik had al 99.9% zullen ze wel niet geloven heb ik 't vermoeden...
Ook als je inbelt, kan de Internet provider achterhalen, wie op een bepaald moment een bepaald ip-nummer gebruikt heeft, maar dat moet de Internet provider wel uitzoeken, dat kost tijd en geld.

Met een vast ip-nummer, is dat veel makkelijker natuurlijk.

Joesoef
26-11-02, 21:24
Geplaatst door barfly
Nee, maar als je met clones wordt gepakt dan ben je wel de lul M.A.W als je software op je pc hebt en geen licenties dan kan je niets bewijzen, of ga je vertellen dat alles is weggekieperd tijdens de laatste nazomer opruiming?
I vind het trouwens wel een héél lamme aktie van die Denen zowel ISP als de rechter.

Dat is nu mijn punt. Denk jij dat er een off. van justitie is te vinden die een huiszoeking gaat regelen voor een puistekop die spelletjes download, of een trendvolger die via kaza een nieuwe office heeft binnen gehaald?

Er zijn zat schuurtjes waarin op een semi-prof manier druk cd's worden nagemaakt. Justitie moet ook prioriteiten stellen.

barfly
26-11-02, 21:34
Geplaatst door Joesoef
Dat is nu mijn punt. Denk jij dat er een off. van justitie is te vinden die een huiszoeking gaat regelen voor een puistekop die spelletjes download, of een trendvolger die via kaza een nieuwe office heeft binnen gehaald?

Er zijn zat schuurtjes waarin op een semi-prof manier druk cd's worden nagemaakt. Justitie moet ook prioriteiten stellen.

In Nederland doen ze dat niet inderdaad, maar je hebt het over Denen en daar kom ik niet zo vaak :)

Victory
26-11-02, 21:35
Geen probleem... je pleurt direct wingate erop... (met toegang voor iedereen).... en je zegt dat mensen gerbuik gemaakt hebben van jouw ip.

Dan zeggen ze(mijn isp) dat ik geen wingate mocht draaien.... en ik zeg... sorry... kwist et niet...

ergste wat ze dan kunnen doen is dat ze je deraf pleuren bij je isp.... boeie.... VOLGENDE ISP!! :)


En zo kan ik er nog meer verzinnen.... ze kunnen geen mallemoer bewijzen....

barfly
26-11-02, 21:38
Geplaatst door Victory
Geen probleem... je pleurt direct wingate erop... (met toegang voor iedereen).... en je zegt dat mensen gerbuik gemaakt hebben van jouw ip.

Dan zeggen ze(mijn isp) dat ik geen wingate mocht draaien.... en ik zeg... sorry... kwist et niet...

ergste wat ze dan kunnen doen is dat ze je deraf pleuren bij je isp.... boeie.... VOLGENDE ISP!! :)


En zo kan ik er nog meer verzinnen.... ze kunnen geen mallemoer bewijzen....

Zo praten veel mannetjes op IRCnet, dat noemen ze daar scriptkiddies :p

Victory
26-11-02, 21:39
Geplaatst door Joesoef
Dat is nu mijn punt. Denk jij dat er een off. van justitie is te vinden die een huiszoeking gaat regelen voor een puistekop die spelletjes download, of een trendvolger die via kaza een nieuwe office heeft binnen gehaald?

Er zijn zat schuurtjes waarin op een semi-prof manier druk cd's worden nagemaakt. Justitie moet ook prioriteiten stellen.

Kzag een keer op tv(nl).. ook zo'n anti-piracy groep...(van nl)... ze zeiden dat ze geen verschil maken tussen iemand die af en toe een paar cd's aan zijn vriendjes verkoopt en iemand die er zeg maar duizenden per week kopieerd..... (zag ook een paar invallen).... (ze vonden alleen een schuur met lege cdr boxjes :D :wohaa:)

Victory
26-11-02, 21:42
Geplaatst door barfly
Zo praten veel mannetjes op IRCnet, dat noemen ze daar scriptkiddies :p

IK WAS GEHACKED/HET WAS EEN VIRUS, I TELL YOU!!


ircnet is voor n00bs :p

Joesoef
26-11-02, 21:57
Geplaatst door Victory
Kzag een keer op tv(nl).. ook zo'n anti-piracy groep...(van nl)... ze zeiden dat ze geen verschil maken tussen iemand die af en toe een paar cd's aan zijn vriendjes verkoopt en iemand die er zeg maar duizenden per week kopieerd..... (zag ook een paar invallen).... (ze vonden alleen een schuur met lege cdr boxjes :D :wohaa:)


:p

Maak je niet druk, dat is gewoon bluf!. Zo een juridische procedure is op zijn goedkoopst zo een 4000 euro. En de rechters in Nederland zijn niet gek. Ten eerste hoef je de BSE niet binnen te laten ook al zijn ze met een deurwaarde. En als ze wel binnen zijn. Wat ze doen is blufpoker, een soort schikkings voorstel. En daar kan je over onderhandelen.

Amellady
27-11-02, 19:07
Ik gebruik geen kazaa meer :ego:

daar komt alleen maar rotzooi van (blijkt wel)

Arvid
27-11-02, 21:21
Geplaatst door Amellady
Ik gebruik geen kazaa meer :ego:

daar komt alleen maar rotzooi van (blijkt wel)

Dat niet alleen, als je Kazaa installeert heb je gelijk allerlei spyware op je comp.
Ik heb nu laatste jaar kazaa, edonkey, bearshare, winmx, filenavigator etc etc geinstalleerd en het is tijd voor een FORMAT C:\!!!!