PDA

Bekijk Volledige Versie : Rellen in Antwerpen na dood Marokkaan



Marsipulami
27-11-02, 01:19
BORGERHOUT (eigen berichtgeving, belga) -- Manifestanten hebben gisteravond een spoor van vernieling getrokken in Borgerhout (Antwerpen). Etalages en autoruiten sneuvelden. De rellen braken uit na het neerschieten van een jonge Marokkaan.

Omstreeks 16.30 uur schoot een 66-jarige Belg in de Borgerhoutse Schapenstraat de 27-jarige zoon van zijn Marokkaanse onderbuur met verschillende kogels neer. De dader stond in de buurt bekend als een racist en leefde volgende verschillende getuigen al maanden in onmin met het slachtoffer.

De 27-jarige man strompelde naar buiten en zeeg op straat neer. Een medisch urgentieteam (Mug) trachtte hem te reanimeren, maar hij overleed even later. Agenten konden de dader onmiddellijk overmeesteren. Hij maakte volgens de politie en het gerecht een verwarde indruk.

De schietpartij zorgde meteen voor een grimmige sfeer in de buurt. Tientallen jonge migranten stroomden samen en scandeerden slogans voor de Arabisch-Europese Liga (AEL) en haar voorman Abou Jahjah. De politie trommelde alle aanwezige manschappen op om te proberen de rellen in de kiem te smoren. De Antwerpse hoofdcommissaris, Luc Lamine, trachtte persoonlijk de heethoofden tot bedaren te brengen. Wat eerst leek te lukken. Maar een groep van zo'n honderd migranten trok later woedend in de richting van het politiebureau. Ze hoopten daar de dader te kunnen aanpakken. De politie kon ze tegenhouden, maar het protest liep rond 20.15 uur helemaal uit de hand.

De groep liet een spoor van vernieling achter in de Turnhoutsebaan en de politie sloot de betogers in. Tussen agenten en manifestanten deden zich schermutselingen voor, die uitmondden in een gevecht in regel. De amokmakers bekogelden de agenten met stenen en projectielen. De ordehandhavers probeerden de manifestanten met pepperspray uit elkaar te drijven.

De politie trommelde al haar reserves op. Elke aanwezige agent, in welk politiebureau dan ook, moest ter plaatse komen. Enkele kopstukken van de AEL -- onder anderen Abou Jahjah -- waren naar de betoging afgezakt. Abou Jahjah trachtte te bemiddelen tussen de jongeren en de politie. Die weigerde echter de AEL-mensen naar de betogers te leiden.

Later verzamelde een grote groep allochtone jongeren in de moskee aan de Van Montfoortstraat, waar een imam de gemoederen zou pogen te bedaren.

27/11/2002 (krg)

©Copyright De Standaard

________________

Hierbij ook mijn medeleven voor de familie van het slachtoffer. Als Belg schaam ik me wel, toen ik dit artikel las.

~Panthera~
27-11-02, 06:34
Zoveelste zinloze geweld. :tranen:
Diep triest.

limpio
27-11-02, 08:01
Deze man is een misdadiger, zoals ieder die een ander vermoord.
Het gerecht moet hierin zijn werk doen.
Niet een massa jongeren die elkaar opzwepen en de dood van deze jongen misbruiken om een spoor van vernieling te zaaien waar mensen die er niets mee te maken hebben het slachtoffer van zijn.
Je wagen vernield terugvinden omwille van het feit dat een racist een Marokkaan gedood heeft zou mij in elk geval niet het beste idee geven over deze vernielers. Het heeft gelijkenissen met Nigeria, de massahysterie die men meer terug vindt bij Marokkaanse jongeren.
Het misbruiken van een situatie om geweld te kunnen plegen.
Stel je voor dat in omgekeerde richting de Brusselaars een spoor van vernieling hadden getrokken in een allochtonenwijk na de dood van Mombaerts in Schaarbeek die gedood werd door een allochtoon.
Jaja, draai de rollen maar eens om...
Marokkanen hebben het recht om zo verontwaardigd te zijn dat ze het zichzelf veroorloven geweld te plegen tegen de Antwerpse gemeenschap alsof zij allen deze jongen gedood hebben.
Moesten de Brusselaars iets gelijkaardigs gedaan hebben in Brussel maar gericht tegen de moslimgemeenschap, was Brussel waarschijnlijk veel te klein geweest en waren alle Brusselaars racisten.
En mars, ik hoef me als Belg helemaal niet te schamen en doe dat ook niet. Ik heb niets te maken met deze moord.
De moordenaar moet zich schamen, en zij die deze misdaad beantwoordden met een misdaad..die moeten zich schamen.
Want het vernielen van andermans eigendommen is nog stees een misdaad en een strafbaar feit.

limpio
27-11-02, 08:44
27/11 AEL orchestreert rellen
Hevige rellen zetten Antwerpen dinsdagavond in vuur en vlam. Aanleiding was de moord op de 27-jarige Mohammed Achrik door de 66-jarige buurman van diens vader bij wie de jongeman op bezoek was. Een grote groep allochtone jongeren trok daarop een spoor van vernieling in de wijde omgeving rond de Turnhoutsebaan in Borgerhout.

De politie, die massaal uitrukte, werd bekogeld met alles wat los of vast zat. Er werden zelfs bakstenen uitgedeeld. Daarbij vielen meerdere gewonden onder de agenten. Etalages en autoruiten sneuvelden.
De Arabisch Europese Liga (AEL) en haar voorman Dyab Abou Jahjah speelden een prominente rol bij de rellen. Waar het aanvankelijk leek dat Jahjah wilde samenwerken met de politie, bedreigde hij even later korpschef Luc Lamine. Hij verweet hem dat "zijn gemeenschap niet eens de kans kreeg om te rouwen", en spiegelde hem voor dat de AEL nu zou oproepen tot een grote, illegale betoging, "waar duizenden mensen aan zouden deelnemen." Omstanders konden zich moeilijk van de indruk ontdoen dat de AEL de ongecontroleerde volkswoede vakkundig orchestreerde.

Cynisch detail: het slachtoffer van de moord stond in de buurt bekend als een zeer gematigd man, die er alles aan deed om het samenleven van allochtonen en autochtonen zo rimpelloos mogelijk te doen verlopen. "Hij zou nooit hebben goedgekeurd wat er nu gebeurde", zo luidde het.

De dader van de moord, een 66-jarige Belg, werd aangehouden.
http://www.gva.be/Nieuws/inc/RouteHeadline.asp?art=

Zijn gemeenschap krijgt altijd de tijd om te rouwen, helaas gebruiken ze hun tijd om vernielingen aan te richten en verwijten ze vervolgens de politie dat ze niet de kans krijgen om te rouwen.
Dit soort van vernielingen en hysterie waarvan de Antwerpenaar uiteindelijk het slachtoffer van is, is zeer zeker een slechte zaak voor de moslimgemeenschap.
Rouwen doet men in waardigheid, niet door vernielingen te plegen, men besmeurt hiermee de nagedachtenis van de gedode jongen.

Simon
27-11-02, 09:03
Mijn bedenkingen bij de heer Dyab Abou Jahjah worden steeds groter. Ik snap niet wat hij op straat doet na een dergelijk afschuwelijk voorval waarvan de achtergronden nog niet eens bekend zijn. Je kan wel alles uitbuiten voor je politieke doeleinden.

Simon

Marsipulami
27-11-02, 10:07
Hier even een islamitische reactie op AEL die ik van een andere site heb geplukt:




Bismillaahi Rahmaani Rahiem
Innal hamda Lillaahi was Salaatoe wa Salaamoe 'alaa Rasoelihi was Salaamoe 'alaa manittab'al Hoedaa
Salaamoe aleykoem & gegroet

Beste broeders, zusters en bezoekers van onze site en community:

hierbij wensen wij een duidelijk standpunt in te nemen ten aanzien van de AEL (Arabisch Europese Liga) beweging hier in België en haar voorman Dyab Aboe Jahjah.

Deze groepering is van de dwalenden en wij wensen in geen enkel opzicht met deze beweging geassocieerd te worden, wij doen dan ook afstand van hun daden en woorden omdat deze niet in het Licht staan van de Leiding der Qor'aan en Soennah van de Profeet Moehammad (sallaallaahoe aleyhi wa salaam) en het juiste begrip hiervan.
Rellen, boycotten, betogen en dergelijke acties meer zijn niet van Islaam, onrecht wordt niet met onrecht vergeld, Allaah heeft voor zichzelf het onrecht verboden dus hebben wij mensen zelfs niet het recht eraan te denken om onrecht te plegen.

Het is één van de grootste gunsten van Allaah op ons, de Moeslims, dat Hij ons geleidt heeft naar de Islaam en dat Hij ons daar de volgelingen en helpers van heeft gemaakt.

Bijgevolg is de Moeslim gecultiveerd door de wetgeving van Allaah, een volger van de Soennah (de weg) van de Boodschapper van Allaah (zegeningen en vrede zij met hem) en iemand die oprecht en standvastig blijft in zijn religie, hij / zij, is diegene die gered zal zijn in dit leven en in het Hienamaals.

Waarlijk Allaah, Diegene Die vrij is van enige imperfectie, heeft geboden tot gerechtigheid, en het is op gerechtigheid gebaseerd dat de hemelen en de aarde bestaan en het is het gevolg van deze gerechtigheid dat de Boodschappers gestuurd werden en de Boeken geopenbaard.

Allaah zegt: "Waarlijk, Allaah gebied met gerechtigheid en vrijgevigheid, en het geven aan de nauwe verwanten (aan liefdadigheid) en Hij verbied het obscene en kwade daden, en onderdrukking. Hij waarschuwt jullie opdat jullie herinneren."

En Hij zegt ook: "Wij hebben inderdaad Boodschappers gezonden met duidelijke bewijzen en met hen hebben Wij het Boek en de Weegschaal (Evenwicht) bekend gemaakt, zodat de mensen trouw mogen blijven aan de gerechtigheid."
En Allaah heeft bepaald dat een ziel niet de last van een andere ziel dragen kan, dit is ten gevolge van de perfectie van Allaah's gerechtigheid. Hij zei: "En geen drager van lasten zal de last van een ander dragen."

Voorwaar Allaah, Degene Die vrij is van imperfectie, heeft onderdrukking verboden gemaakt voor Zichzelf en Hij heeft het tevens verboden verklaard voor Zijn dienaren, zoals Hij gezegd heeft in de hadieth qoedsie: "O Mijn dienaren, voorwaar ik heb onderdrukking verboden voor Mijzelf en ik heb het ook voor jullie verboden, dus onderdruk elkaar niet."

En dit is algemeen voor alle dienaren van Allaah, zowel de Moeslims als de niet-Moeslims, en het is niet toegestaan voor één van hen om onrechtvaardig te zijn voor elkaar, noch voor hen om elkaar te onderdrukken, zelfs niet als er gevoelens van haat en ongenoegen in vermengd zijn.

Allaah de Meest Verheven zegt: "O jullie die geloven, wees van diegenen die opstaan voor Allaah als getuigen van rechtvaardigheid. En laat de haat van een volk jullie niet afdwalen van gerechtigheid ten opzichte van hen. Waarlijk wees rechtvaardig en dit is dichter bij vroomheid."

Bijgevolg geven haat en ongenoegen geen vrijbrief om onrechtvaardigheid en onderdrukking uit te oefenen vanuit een wetgevend gezichtspunt.

Het is aan de media en al diegenen die daarachter zitten - en beschuldigingen uiten ten aanzien van de Moeslims en die streven naar het beschimpen van deze nobele en oprechte religie, enkel en alleen om onrust aan te wakkeren en de reputatie van de Islaam en de Moeslims te beschadigen, de harten te scheiden en de borstkassen te vernauwen - te weten dat het verplicht voor hen is weg te blijven van deze misleiding en te realiseren dat ieder normaal en rechtvaardig persoon op de hoogte is van de details van Islaam en weet dat het niet mogelijk is om deze religie zo (slecht) te beschrijven, en dat men zulke beschuldigingen er niet tegen kan maken. Dit omdat in de loop van de geschiedenis, naties de volgelingen van Islaam niet anders gekend hebben dan zij die hun rechten vervullen (ten aanzien van anderen) en hun afwezigheid in onrechtvaardigheid en onderdrukking.

En wat hieraan vooraf is gegaan (bovenstaande tekst) is een verduidelijking van de waarheid en het wegnemen van de verwarring. En ik vraag Allaah de Meest Verheven dat Hij ons inspireert met datgene dat onze leiding bevat en dat Hij ons leidt naar de weg van Islaam en dat Hij ons sterk maakt in Zijn religie en Zijn Woord hoogst maakt. Voorwaar Hij is de Meest Liefdevolle, de Meest Vrijgevige, en zegeningen en vrede zijn voor onze Profeet Moehammad, zijn familie en zijn metgezellen.

Al Islaam Net

Marsipulami
27-11-02, 10:14
En hier is nog een reactie:


Asalaam 3aleikum wara7matu'Allah wabarakatuhu,

Beste broeders en zusters,

Met mijn in mijn hart meldt ik jullie vandaag de dood
van een moslimbroeder in A'pen.

Deze moslimbroeder werd koelbloedig vermoordt door
zijn Belgische buur om rascistische redenen. Deze
tragische gebeurtenis mogen we niet zomaar aan ons
voorbij laten gaan, Mijn hart huilt en heb haast geen
tranen meer over.

Dat dit kan gebeuren in dit zo beschaafde land, waar
ze zogezegd verdraagzaam zijn. Wij zullen het hier
niet bij laten en er zal een actie worden gepland.

Maar allereerst willen ik jullie aandacht op vestigen
om voor deze broeder Du'a te doen en voor zijn ouders
die dit verlies hebben geleden.

Ik zal jullie op de hoogte houden wanneer de salaat
Al-Janazah wordt gehouden

wa Salaam 3aleikum wara7matu'Allah

Marsipulami
27-11-02, 10:27
Geplaatst door Simon
Mijn bedenkingen bij de heer Dyab Abou Jahjah worden steeds groter. Ik snap niet wat hij op straat doet na een dergelijk afschuwelijk voorval waarvan de achtergronden nog niet eens bekend zijn. Je kan wel alles uitbuiten voor je politieke doeleinden.

Simon

Als ik het VRT-nieuws mag geloven dan vroeg de vader van de vermoorde jongen aan de menigte om kalm te blijven, terwijl abou Jahjah wat verder de menigte stond op te hitsen.

limpio
27-11-02, 10:30
Geplaatst door Marsipulami
En hier is nog een reactie:
Asalaam 3aleikum wara7matu'Allah wabarakatuhu,

Beste broeders en zusters,

Met mijn in mijn hart meldt ik jullie vandaag de dood
van een moslimbroeder in A'pen.

Deze moslimbroeder werd koelbloedig vermoordt door
zijn Belgische buur om rascistische redenen. Deze
tragische gebeurtenis mogen we niet zomaar aan ons
voorbij laten gaan, Mijn hart huilt en heb haast geen
tranen meer over.

Dat dit kan gebeuren in dit zo beschaafde land, waar
ze zogezegd verdraagzaam zijn. Wij zullen het hier
niet bij laten en er zal een actie worden gepland.

Maar allereerst willen ik jullie aandacht op vestigen
om voor deze broeder Du'a te doen en voor zijn ouders
die dit verlies hebben geleden.

Ik zal jullie op de hoogte houden wanneer de salaat
Al-Janazah wordt gehouden

wa Salaam 3aleikum wara7matu'Allah


1: Vanwaar komt deze reactie?
2: Is dit land onbeschaafd en onverdraagzaam geworden omdat een racist een moord heeft gepleegd?
3: Is er nog niet genoeg actie geweest?
4: Een moord is en blijft altijd het onrechtmatig beëindigen van een leven en is een misdaad.
Er werden in het verleden meer mensen vermoord. Nemen we nog maar de moord op Pim Fortuyn, welk ook zijn idealen waren....hij verdiende het niet om vermoord te worden.
Niettegenstaande dat waren er veel moslims die hun vreugde bij de dood van deze man niet konden en niet wilden verbergen.
Wat maakt het leven van een Marokkaan zoi veel meer waar dan dat van een Nederlander, of een Belg.
Elke dode is er een te veel.
De eerste reactie leek me meer gepast, waar men zich duidelijk distantiëert van dit soort gewelddaden.
De gewelddaden gepleegd in Antwerpen zullen beide bevolkingsgroepen enkel verder uit elkaar drijven, en zij die de Islam op gepaste wijze beoefenen zullen mee het slachtoffer zijn van de dwazen die op ordinaire wijze gereageerd hebben.
Een deel van de moslimgemeenschap schijnt het erop aan te leggen om zoveel mogelijk onrust te brengen..laat ze zeer voorzichtig zijn.
De boemerang zou eens in eigen gelaat kunnen terugkeren.

Arvid
27-11-02, 11:25
Ik moet Mas hierin gelijk geven
1 gek schiet een marokkaan neer en iedereen schreeuwt moord en brand. Je moet juist koel blijven in dit soort dingen en de zaken objectief bekijken. Het zou inderdaad om een racistische daad kunnen gaan, maar je weet niet welke andere beweegredenen achter deze moord zou kunnen bestaan.
Moord is moord en de dader moet in elk geval flinke straf krijgen.
De moslims schreeuwen om wraak, triest is dat, waar zijn ze als een marokkaan een belg vermoordt? Wat toch ook regelmatig gebeurt?
Gelijk de boel vernielen, dat helpt. Iedereen die daar aan meedeed zou dwangarbeid moeten krijgen om de boel weer schoon en heel te maken!
Ophitsers zoals die Aboe nogwattes moeten flink aangesproken worden.

Marsipulami
27-11-02, 11:47
:wat?!:

Tomas
27-11-02, 11:50
Het racisme zit diep geworteld in die Belgische cultuur. Duitsland heeft na de oorlog een zwaar genezinggsproces doorgemaakt, maar een aantal landen, zoals Oostenrijk en Belgie die net zo hard meeliepen met Nazi-Duitsland hebben dit ontlopen. En dat blijkt maar weer.

Yasmeen
27-11-02, 13:12
De rellen moeten meer in context worden gezien...ze zijn niet zomaar uit het niets ontstaan...iets moet het een duw geven en dan gaat de gigantische bal vanzelf rollen.... Vele moslims zijn vooral nu in de Ramadan erg bezig met het goede, namelijk bezinning, gebed en goede daden. Deze vermoorde man werd als een van de beste bijdragers aan de wederzijdse begrip tussen de moslims en niet moslims... en als zo een man van alle mannen, en ook in zo een tijd...vermoord wordt door een buur waarvan al langere tijd bekend is dat hij haatgevoelens koesterde jegens zijn buren... dit riep in iedergeval bij mij meteen het beeld van de kinderen die een tijd geleden hun ouders verloren bij ook zo een haat-actie...

Dit kreeg ik trouwens in mijn mail... Inna lillahie wa inna illaihie radjoe3oen... la hawla walla qawata illa billah...

Bismillah Arrahmaan Arrahiem

essalamou-alleikoum broeders en zusters,

het verhaal hoe deze broeder gestorven is. Ik heb het van een broeder die het dan van de vader van de overledene heeft. Soubhanallah / Allah Akbar

Broeder Mohammed is met zijn vader naar de moskee gegaan om Maghrib te gaan bidden. Zij hadden gedaan met bidden en zijn naar huis gegaan. Thuis aangekomen, wou de buur eerst de vader neerschieten, maar hij miste hem, en de kogel trefte de hoek van de lift, (heb gisteren met eigen ogen het kogelgat gezien), de vader bukte zich, nadien komt broeder Mohammed binnen, en de buur verschoot, en hij schoot naar Mohammed in de hals, broeder Mohammed is naar buiten gaan lopen, de buurman volgde hem, en schoot nogmaals, de vader zag dit, en liep er achter, toen de buurman dit zag, was hij gaan weg lopen, Allah Akbar. De vader raapte zijn zoon op, richtte hem naar de Qibla, en broeder Mohammed heeft dan nog 3x de shahada gedaan en dan was hij gestorven. LA ILLAHA IL ALLAH. En zoals onze profeet saw zei: wie zijn laatste woorden La Illaha Il Allah zijn zal het paradijs betreden --> Moge Allah swt voor deze broeder de poorten van het paradijs openen incha-allah en Moge Allah swt deze broeder bij de profeten laten gaan incha-allah.

en Allah weet het best

En zoals onze broeder Saoud van Dar'ilm heeft gezegd op een conferentie van Jongeren Voor Islam: MEN IS VAN NIETS ZEKER. MEN IS NIET ZEKER OF WE GAAN TROUWEN. MEN IS NIET ZEKER OF WE KINDEREN ZULLEN KRIJGEN. MAAR MEN IS VAN 1 DING WEL ZEKER, DAT WIJ DOOD GAAN. MAAR WANNEER DAT WEET ENKEL ALLAH SWT.

Deze broeder (RAHIMOU ALLAH) was echt een voorbeeldfunctie voor de jongeren, voor mij persoonlijk was hij een voorbeeldfunctie wollahi. Soubhanallah, wat een gedrag hij altijd had, hij was altijd stil, beleefd, hij kwam altijd met iedereen overeen, hij maakte nooit ruzie, een persoon die volgens de soenna van onze profeet saw leefde, een persoon met een heel goede AGLAAQ masha'allah. Moge Allah hem zijn boek aan de rechterkant geven incha-allah.

En zoals een broeder gisteren zei, Malik el waut (=doodsengel) wachtte hem op die plaats op, soubhanallah.

MOGE ALLAH DEZE BROEDER ZEGENEN EN IN DJENNA BINNEN LATEN, MOGE ALLAH DEZE BROEDER ZIJN BOEK AAN DE RECHTERKANT GEVEN, MOGE ALLAH DEZE BROEDER BIJ DE PROFETEN BINNEN LATEN, MOGE ALLAH DEZE BROEDER ALS SHAHEED HEBBEN LATEN STERVEN, MOGE ALLAH DE FAMILIE VAN DEZE BROEDER ASSABR GEVEN EN BIJSTAAN IN DEZE MOEILIJKE TIJD. ameen ya rab

INNA LILAHI WA INNA ILLEIHI RAJI3OEN / ASHHADOU AN LA ILLAHA ILL ALLAH WA ASHHADOU ENA MOHAMMED RASOUL ALLAH



Abou Soulaiman

limpio
27-11-02, 15:16
Geplaatst door Tomas
Het racisme zit diep geworteld in die Belgische cultuur. Duitsland heeft na de oorlog een zwaar genezinggsproces doorgemaakt, maar een aantal landen, zoals Oostenrijk en Belgie die net zo hard meeliepen met Nazi-Duitsland hebben dit ontlopen. En dat blijkt maar weer.
Nou ja, simpeler kan echt haast niet.
Racisme diep geworteld in de Belgische cultuur, zo vroeg al gesnoven kat?
Racisme is van de hele wereld, ook vele Marokkanen zijn racistisch, in Nederland, Hongarije, Italië kan men racisme vinden.
Men kan racisten vinden bij Het Vlaams-Blok, maar ook bij de Katholieken, bij de socialisten en de atheïsten.
Racisme is iets van de hele wereld.
Vertel dus geen onzin en ga je kattenbrokken verder opvreten.. :ego:

Tomas
27-11-02, 16:14
Geplaatst door limpio
Men kan racisten vinden bij Het Vlaams-Blok...


Kijk. En in Nederland zegt men nou gewoon dat het Vlaams-Blok een racistische partij is ipv dat men er misschien een paar racisten zou kunnen vinden.

Dat is de weg die Belgie nog te gaan heeft.

De Rode Roos
27-11-02, 16:33
wat erg allemaal. :(

sil
27-11-02, 19:44
Vreselijk,weer een jong leven afgebroken door zinloos geweld.
veel sterkte voor zijn familie

Amellady
27-11-02, 20:16
Geplaatst door Yasmeen
Inna lillahie wa inna illaihie radjoe3oen... la hawla walla qawata illa billah...

Bismillah Arrahmaan Arrahiem

essalamou-alleikoum broeders en zusters,

het verhaal hoe deze broeder gestorven is. Ik heb het van een broeder die het dan van de vader van de overledene heeft. Soubhanallah / Allah Akbar

Broeder Mohammed is met zijn vader naar de moskee gegaan om Maghrib te gaan bidden. Zij hadden gedaan met bidden en zijn naar huis gegaan. Thuis aangekomen, wou de buur eerst de vader neerschieten, maar hij miste hem, en de kogel trefte de hoek van de lift, (heb gisteren met eigen ogen het kogelgat gezien), de vader bukte zich, nadien komt broeder Mohammed binnen, en de buur verschoot, en hij schoot naar Mohammed in de hals, broeder Mohammed is naar buiten gaan lopen, de buurman volgde hem, en schoot nogmaals, de vader zag dit, en liep er achter, toen de buurman dit zag, was hij gaan weg lopen, Allah Akbar. De vader raapte zijn zoon op, richtte hem naar de Qibla, en broeder Mohammed heeft dan nog 3x de shahada gedaan en dan was hij gestorven. LA ILLAHA IL ALLAH. En zoals onze profeet saw zei: wie zijn laatste woorden La Illaha Il Allah zijn zal het paradijs betreden --> Moge Allah swt voor deze broeder de poorten van het paradijs openen incha-allah en Moge Allah swt deze broeder bij de profeten laten gaan incha-allah.

en Allah weet het best

En zoals onze broeder Saoud van Dar'ilm heeft gezegd op een conferentie van Jongeren Voor Islam: MEN IS VAN NIETS ZEKER. MEN IS NIET ZEKER OF WE GAAN TROUWEN. MEN IS NIET ZEKER OF WE KINDEREN ZULLEN KRIJGEN. MAAR MEN IS VAN 1 DING WEL ZEKER, DAT WIJ DOOD GAAN. MAAR WANNEER DAT WEET ENKEL ALLAH SWT.

Deze broeder (RAHIMOU ALLAH) was echt een voorbeeldfunctie voor de jongeren, voor mij persoonlijk was hij een voorbeeldfunctie wollahi. Soubhanallah, wat een gedrag hij altijd had, hij was altijd stil, beleefd, hij kwam altijd met iedereen overeen, hij maakte nooit ruzie, een persoon die volgens de soenna van onze profeet saw leefde, een persoon met een heel goede AGLAAQ masha'allah. Moge Allah hem zijn boek aan de rechterkant geven incha-allah.

En zoals een broeder gisteren zei, Malik el waut (=doodsengel) wachtte hem op die plaats op, soubhanallah.

MOGE ALLAH DEZE BROEDER ZEGENEN EN IN DJENNA BINNEN LATEN, MOGE ALLAH DEZE BROEDER ZIJN BOEK AAN DE RECHTERKANT GEVEN, MOGE ALLAH DEZE BROEDER BIJ DE PROFETEN BINNEN LATEN, MOGE ALLAH DEZE BROEDER ALS SHAHEED HEBBEN LATEN STERVEN, MOGE ALLAH DE FAMILIE VAN DEZE BROEDER ASSABR GEVEN EN BIJSTAAN IN DEZE MOEILIJKE TIJD. ameen ya rab

INNA LILAHI WA INNA ILLEIHI RAJI3OEN / ASHHADOU AN LA ILLAHA ILL ALLAH WA ASHHADOU ENA MOHAMMED RASOUL ALLAH



Abou Soulaiman

AMIEN

youssef_007
27-11-02, 20:17
salaamu alaikum broeders en zusters,

misschien kunnen we hier in nederland voor deze jonge overleden broeder een salaat aljannaza organiseren.
Want ik hoorde dat het mogelijk is om een salaat aljanaaza kan uitvoeren voor een overleden broeder ook als je niet aanwezig bent en zelfs nadat hij is begraven.

rasoel sala laahoe allaihi wasalam mohamad heeft hetzelfde gedaan toen hij erachter kwam dat een vrouw die de moskee schoonmaakte niet meer kwam opdagen is hem verteld dat deze is overleden, rasoel heeft toen haar graf bezocht en heeft salaat aljanaaza voor haar vericht.

allaahoema arhim agoena wa takabalhu shahieda

wa salaamu alaikum

youssef_007
27-11-02, 20:28
broeders en zusters,

ik vind amsterdam wel geschikt om een salaat aljanaaza voor onze broeder te verichten, dit geeft ook een beeld dat wij hier in nederland met onze broeders en zusters meeleven en dat is weer onze manier van een stilletocht. graag jullie reactie hierop.

ik zit er namelijk echt serieus aan te denken om zoiets te organiseren,
wasalaam

000NobelPrizes
27-11-02, 20:33
Klinkt goed, die stille tocht.
Maar denk je dat die net zo vreedzaam zal verlopen als de Stille Tocht die werd georganiseerd voor de Hollandse jongen in Venlo die werd doodgeslagen door een Marokkaan?

Ik denk dat je hiermee, hoe goed bedoeld ook, Belgische taferelen gaat uitlokken. Raddraaiers heb je immers altijd.

youssef_007
27-11-02, 20:40
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Klinkt goed, die stille tocht.
Maar denk je dat die net zo vreedzaam zal verlopen als de Stille Tocht die werd georganiseerd voor de Hollandse jongen in Venlo die werd doodgeslagen door een Marokkaan?

Ik denk dat je hiermee, hoe goed bedoeld ook, Belgische taferelen gaat uitlokken. Raddraaiers heb je immers altijd.

nee man,

ik was van plan om het in een moskee te organiseren, en in een moskee gaan we dan bidden voor onze broeder, dit zal zeker niet voor prblemen zorgen we gaan niet nog eens de straat op om dingen te roepen of dingen te slopen, je bent zelf ook van harte welkom,

wa salaamu alaikum

000NobelPrizes
27-11-02, 20:54
Ah.

Maar inderdaad, zoals hier al eerder opgemerkt: waarom worden er dit soort initiatieven niet genomen als de ene Marokkaan de ander neersteekt? Is dat minder erg?

NIS
27-11-02, 21:34
Heel erg wat er nu gebeurt is!

Ik moet nu even de associatie maken tussen het incident in Venlo en de reaktie's toen van die kut-autochtonen: Waarom wordt hier gesproken over een Belg en men noemt niet ook zijn geloof (Christen)? Waarom kijken wij niet alle Belgen gemeen aan door dit incident? Waarom vragen wij hun verantwoording niet voor hun gekke geweldadige geloof?

Iemand die het me wil vertellen? (hoop dat jullie 'm snappen)

Gewoon een gek, net zoals wij Kut-Marokkanen gekken hebben!

Tomas
27-11-02, 21:43
Geplaatst door NIS
Heel erg wat er nu gebeurt is!

Ik moet nu even de associatie maken tussen het incident in Venlo en de reaktie's toen van die kut-autochtonen: Waarom wordt hier gesproken over een Belg en men noemt niet ook zijn geloof (Christen)? Waarom kijken wij niet alle Belgen gemeen aan door dit incident? Waarom vragen wij hun verantwoording niet voor hun gekke geweldadige geloof?

Iemand die het me wil vertellen? (hoop dat jullie 'm snappen)

Gewoon een gek, net zoals wij Kut-Marokkanen gekken hebben!

Ik snappum heus wel, hoor.

Maar ik kan me echt geen reply herinneren die de Venlo situatie inverband bracht met de Islam. Wel met de Marokkaanse cultuur, te veel of te weinig geintegreerd enzo.. Maar kan me geen associatie met de Islam herinneren...

Kan me vergissen, hoor. Maar zo niet, dan is het vrij overgevoelig om je als Moslim zo gekwetst op te stellen. Erger nog: Als mijn geheugen dus klopt, dan leg jij juist nu de associatie.

000NobelPrizes
27-11-02, 21:46
Geplaatst door NIS
Heel erg wat er nu gebeurt is!

Ik moet nu even de associatie maken tussen het incident in Venlo en de reaktie's toen van die kut-autochtonen: Waarom wordt hier gesproken over een Belg en men noemt niet ook zijn geloof (Christen)? Waarom kijken wij niet alle Belgen gemeen aan door dit incident? Waarom vragen wij hun verantwoording niet voor hun gekke geweldadige geloof?

Iemand die het me wil vertellen? (hoop dat jullie 'm snappen)

Gewoon een gek, net zoals wij Kut-Marokkanen gekken hebben!


Eh... het waren de ouders van Marokkaanse Khalid die de moord op Rene Steegmans in verband brachten met de islam. Dat het de wil van Allah was en hun zoon slechts het instrument, en er dus niets aan kon doen en zo.

limpio
27-11-02, 23:44
Geplaatst door Tomas
Kijk. En in Nederland zegt men nou gewoon dat het Vlaams-Blok een racistische partij is ipv dat men er misschien een paar racisten zou kunnen vinden.

Dat is de weg die Belgie nog te gaan heeft.
In elk geval bedankt voor je geheime boodschap :D :D :D

Malcolm_X
27-11-02, 23:51
Geplaatst door youssef_007
salaamu alaikum broeders en zusters,

misschien kunnen we hier in nederland voor deze jonge overleden broeder een salaat aljannaza organiseren.
Want ik hoorde dat het mogelijk is om een salaat aljanaaza kan uitvoeren voor een overleden broeder ook als je niet aanwezig bent en zelfs nadat hij is begraven.

rasoel sala laahoe allaihi wasalam mohamad heeft hetzelfde gedaan toen hij erachter kwam dat een vrouw die de moskee schoonmaakte niet meer kwam opdagen is hem verteld dat deze is overleden, rasoel heeft toen haar graf bezocht en heeft salaat aljanaaza voor haar vericht.

allaahoema arhim agoena wa takabalhu shahieda

wa salaamu alaikum

Dit noemt men salaat al Gaa'ieb en geen salaat al janazah, zoals jullie steeds melden.

Malcolm_X
27-11-02, 23:56
Hoe reageerde eigenlijk de nederlandse samenlevening over het voorval laatst in venlo.......?? Ok er waren geen rellen, maar er waren wel degelijk voorvallen tegen de marokkaanse gemeenschap daar.

Maar ok wat zou er gebeuren als Pim Fortuyn werd vermoord door een allochtoon of nog erger door een marokkaan......dan zou het veel erger zijn dan wat er nu in antwerpen aan de hand is....

limpio
27-11-02, 23:58
Geplaatst door NIS
Heel erg wat er nu gebeurt is!

Ik moet nu even de associatie maken tussen het incident in Venlo en de reaktie's toen van die kut-autochtonen: Waarom wordt hier gesproken over een Belg en men noemt niet ook zijn geloof (Christen)? Waarom kijken wij niet alle Belgen gemeen aan door dit incident? Waarom vragen wij hun verantwoording niet voor hun gekke geweldadige geloof?

Iemand die het me wil vertellen? (hoop dat jullie 'm snappen)

Gewoon een gek, net zoals wij Kut-Marokkanen gekken hebben!
Waarom is het noodzakelijk om de religie van de man naar voor te brengen, is helemaal niet relevant. Ik ben ook een christen omdat ik vroeger verplicht was een christen te worden, ik had geen mogelijkheid om nee te zeggen. Later kon ik uiteraard zelf beslissen. Nu ben ik totaal ongelovig, en daarom zeker geen slechter mens dan een gelovig moslim. En waarom zouden jullie de Belgen gemeen moeten aankijken voor de moord gepleegd door iemand die ofwel racist is, oftewel geestelijke problemen heeft.
We hebben zo al genoeg problemen met de allochtonen in onze stad, vraag het maar aan de mensen van de middenstand aan de Turnhoutsebaan en omstreken..vraag het maar aan de oudjes die van angst hun huis niet durven te verlaten, vraag het maar aan de eigenaars van alle wagens die vernield werden.
Ik zag juist nog een reportage waar oudere Marokkanen jahjah liever zien verdwijnen, omdat hij de jongeren binnen de Marokkaanse gemeenschap gek maakt. Een waarheid als een koe.
Hij zorgt mee voor de onlusten en de kloof tussen twee gemeenschappen, verwijderen deze kerel alvorens de kloof te groot word.
Hij en zijn organisatie werden trouwens niet aanvaard als partner tijdens de besprekingen betreffende deze onlusten.
Dit soort van mensen kan men overal missen..
Laat ons hopen dat de beide gemeenschappen eruit komen en beseffen dat de banden terug gesmeed moeten worden.
En de moord heeft helemaal niks te maken met wat jij het gekke gewelddadige geloof noemt, maar 'k snap hem wel hoor :wink:

limpio
28-11-02, 00:05
Geplaatst door Malcolm_X
Hoe reageerde eigenlijk de nederlandse samenlevening over het voorval laatst in venlo.......?? Ok er waren geen rellen, maar er waren wel degelijk voorvallen tegen de marokkaanse gemeenschap daar.

Maar ok wat zou er gebeuren als Pim Fortuyn werd vermoord door een allochtoon of nog erger door een marokkaan......dan zou het veel erger zijn dan wat er nu in antwerpen aan de hand is....
Dit is een hypothese, laat het ons daar maar bij houden.
Wij westerlingen zijn wat nuchterder van aard.
En voorvallen tegen de Marokkaanse gemeenschap!! Er zijn ook voorvallen tegen de Nederlandse gemeenschap.
Nou....en?

000NobelPrizes
28-11-02, 00:23
Geplaatst door Malcolm_X
Hoe reageerde eigenlijk de nederlandse samenlevening over het voorval laatst in venlo.......?? Ok er waren geen rellen, maar er waren wel degelijk voorvallen tegen de marokkaanse gemeenschap daar.

Maar ok wat zou er gebeuren als Pim Fortuyn werd vermoord door een allochtoon of nog erger door een marokkaan......dan zou het veel erger zijn dan wat er nu in antwerpen aan de hand is....

Baloney. Er zijn geen acties ondernomen tegen Marokkanen, zelfs niet toen de ouders van de moordenaar zeiden dat het de wil van Allah was en hun zoon er niets aan kon doen.

Er is wel veel sprake geweest van racistische teksten op internet in het condoleanceregister.

En over "wat als Fortuyn..." daar ga ik niet eens op in.

Marsipulami
28-11-02, 01:08
Ik ben het meestal wel min of meer eens in deze thread met mijn landgenoot Mas (Limpio) maar verder kan ik de onmacht en de woede van de Mocro's ook wel goed begrijpen. Als kritisch neutrale prikker overvalt met wel eens een gevoel van eenzaamheid op dit prikbord als ik al die harde posts lees waarin men elkaar veroordeelt en elkaar met het grote eigen gelijk het hoofd inslaat. Het voorval (moord en rellen) in Borgerhout maakt me triest. Zijn er ook nog allochtone en/of autochtone prikkers die een beetje begrip kunnen opbrengen voor elkaar ? Dat ze zich nu melden want de situatie in Borgerhout heeft mensen met een groot hart nodig die willen opkomen voor elkaar en barmhartigheid kunnen tonen voor elkaars fouten.

limpio
28-11-02, 08:06
Ik denk en hoop als rasechte Antwerpenaar dat alles nog op zijn pootjes terecht komt. Maar de woede zijn vrije gang laten gaan en hiermee de Antwerpse bevolking tegen de haren in strijken kan de Marokkaanse gemeenschap enkel schaden.
De Antwerpenaar, ongeacht wat sommigen beweren zijn helemaal geen racisten, het gros van de Antwerpenaars leeft in vrede samen met de Marokkaanse gemeenschap. Zelf heb ik in de Millisstraat gewoond zonder noemenswaardige problemen.
Het probleem zit hem bij de jongeren en het kramikkele beleid van de stadhuidsdwergen die reeds jaren een onbekwaam beleid voeren.
Dit heeft de ontevredenheid van de Antwerpenaar ten zeerste vergroot en hen in de armen van het Vlaams-Blok geworpen, wat moeten mensen doen als politiekers niet naar hen willen luisteren?
Zo ook met de allochtone jongeren, ook naar hen werd niet geluisterd..het stadsbestuur luistert niet, het stadsbestuur gaat zijn eigen gangetje zonder zich te bekommeren om zijn inwoners.
Daar zit mee een van de grote problemen, niet allemaal natuurlijk maar toch vele.
In de prive sector werden mensen als Detiége zonder meer de laan uitgestuurd, en met haar nog een resem onbekwame politiekers op 't schoonverdiep.
Laat ons hopen dat er voldoende gezond verstand is bij de Borgerhoutenaars om niet zelf het recht in eigen handen te nemen.
Hopelijk is dit voorval een aanzet voor beide gemeenscappen om dichter naar elkaar te groeien, laat het ons hopen.
Zoniet, zie ik de toekomst in Antwerpen duister in.
Maar het zou een goed initiatief zijn moest men ook op dit forum beseffen dat men de harde standpunten naar elkaar toe best laat vallen en eerder tracht begrip voor elkaar op te brengen.
Harde standpunten ontwikkelen harde reacties.
Groeten van een Antwerpenaar

youssef_007
28-11-02, 13:11
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ah.

Maar inderdaad, zoals hier al eerder opgemerkt: waarom worden er dit soort initiatieven niet genomen als de ene Marokkaan de ander neersteekt? Is dat minder erg?

dat is niet minder erg, maar als ik me goed herinner dan is er voor diegene toch ook een stille tocht georganiseerd, en is geen zinloos geweld maar dit was een moord met voorbedachte rade, als ik iemand klappen geef dan is mijn doel om hem pijn te doen en als ik op iemand schiet dan is mijn doel om hem dood te schieten.

En begin nou niet van wij zijn nuchter en weet ik het allemaal, toen pimmetje werd vemoord stonden er ook honderden nederlanders in den haag te rellen.
en nee er is wel wat aan de hand tussen de belgen en de marokkanen anders zou er hellemaal geen arabische groepering opgericht worden en dit is geen incident want laatst werd ook een marokaanse gezin in brand gestoken door een kutbelg en dat de marokkaanse gemeenschap toen rustig bleef is omdat er toen aan een ncident gedacht werd.
en dan word er weer een marokkaanse jongen van 16 door voorbijrijdende kutbelg doodgeschoten die het alleen op marokkanen gemunt heeft en nu wordt er weer een een jongen voor de ogen van zijn vader doodgeschoten door een kut k a n k e r belg

Fatimatoen
28-11-02, 14:09
Ik word gewoon zo droevig als ik sommige discussie's hier op Pb lees. Er wordt een bepaald gebeuren aangekaart door iemand op een neutrale manier en er wordt misschien één of twee keer inhoudelijk op gereageerd en de rest is alleen maar elkaar aanvallen. Jullie autochtonen wij allochtonen en andersom. Jullie moslims en wij niet-moslims. :droef:

Waarom kunnen we niet gewoon gewoon normaal over een onderwerp praten zonder dat we komen in het wijzen naar elkaar met de beschuldigende vinger (of zoiets.... :verward: ), wat er in Borghout is gebeurd is erg, wat er in Venlo is gebeurd is ook erg en als mens hoor je het altijd erg te vinden als iemand zomaar zonder enige reden wordt vermoord en daarbij moet je niet kijken naar het ras of geloof of wat dan ook van die persoon maar moet je die persoon gewoon als MENS zien en het erg vinden dat die persoon is vermoord.

Wat betreft de aanval op de media over dat het ene wel veel aand8 krijgt en het andere niet, ik kan alleen spreken over wat ik daarmee heb meegemaakt. Ik merk zeker dat er meer aand8 wordt geschonken aan gebeurtenissen die met allochtonen te maken hebben en dat in de negatieve zin. Als voorbeeld neem ik de pro-palestina demonstratie die er vorig jaar was geweest. Ik zelf was bij die demonstratie en alles is heel vredig verlopen, er werden soms rasictische leuzen gebruikt maar de stichting die de demonstratie leidde probeerde dat zo goed mogelijk te voorkomen. Alles ging goed van begin tot eind en met de nadruk op TOT want pas daarna kwam er een klein groepje jongeren (circa 20) en die begonnen ruiten in te slaan en de politie met stenen te bekogelen. Ik schrok hier erg van en ik zag veel jongemannen (allochtone jongemannen al haat ik het om dat woord te gebruiken) proberen de jongens tegen te houden en tot bedaren te brengen en sommigen van hun werden daarbij verwond. Later toen ik op het nieuws keek om te zien wat er over werd gezegd was ik gewoonweg geschokt :verrassin , er werd alleen maar dan ook echt alleen het stukje met de rellen laten zien en volgens de presentator was de demonstratie geen succes en is het uitgelopen in rellen. Er werd niets gezegd over het grootste gedeelte van de demonstratie die wel goed verlopen was. Ik heb op andere netten gekeken en ik zag bij bijna allemaal dezelfde beelden. Ik ben zelf geen haatdragend persoon maar als ik zoiets zie dan weet ik ook niet meer wat te denken. Later is er bij die kanalen van A1 en A2 een reportage laten zien waarin je het verloop van de demonstratie vanaf het begin kon volgen en daar zag je de demonstratie die goed is verlopen totdat een paar kleine kutjongetjes (en niet kutmarokkaantjes) de boel kwamen verzieken. :stomp:

Verder wou ik nog effe reageren op Marsipulami, eerst kom je met artikels die vertellen over het wangedrag van de jongens die zonodig op zo'n rare manier om Mohammed wouden rouwen en dit artikel hitst mensen als het ware een beetje op een een aanvallende houding aan te nemen. Misschien was dit niet jouw bedoeling maar volgens mij is dat er wel van gekomen en daarna kom je met dit: Ik ben het meestal wel min of meer eens in deze thread met mijn landgenoot Mas (Limpio) maar verder kan ik de onmacht en de woede van de Mocro's ook wel goed begrijpen. Als kritisch neutrale prikker overvalt met wel eens een gevoel van eenzaamheid op dit prikbord als ik al die harde posts lees waarin men elkaar veroordeelt en elkaar met het grote eigen gelijk het hoofd inslaat. Het voorval (moord en rellen) in Borgerhout maakt me triest. Zijn er ook nog allochtone en/of autochtone prikkers die een beetje begrip kunnen opbrengen voor elkaar ? Dat ze zich nu melden want de situatie in Borgerhout heeft mensen met een groot hart nodig die willen opkomen voor elkaar en barmhartigheid kunnen tonen voor elkaars fouten.

is het dan niet een beetje laat voor wat je zegt....

En om effe als laatse wou ik reageren op 151 NobelPrizes(he he eindelijk zullen jullie wel denken :alien: ), jij denkt dus dat er in Venlo geen acties zijn ondernomen tegen de marokkaanse bevolking daar? Dat geeft maar weer eens aan hoe slecht geinformeerd jij bent want er zijn wel degelijk acties ondernomen maar die zijn blijkbaar niet in het nieuws verschenen, en nee hoe zou het ook, ze kunnen het mooie en vredige beeld wat mensen van autochtonen hebben toch niet verstoren met zoiets, dat is toch helemaal niet belangrijk..... :verward:
Hoe zit het dan met de marokkaanse jongeren die mee wouden doen aan de stille tocht maar niet konden gaan omdat ze bang waren dat ze iets zou worden aangedaan, waar blijft de marokkaanse vrouw die in elkaar is geslagen door een groepje nederlandse meiden, en zo heb ik nog veel voorbeelden wat wat ik heb gehoord maar ik vind mijn reactie al lang genoeg (zwak uitgedrukt maja :D ) dus ik laat het hier maar bij... :nerd:



Gelukkig zijn is niet krijgen wat we verlangen maar tevreden zijn met wat we hebben.........

Fatimatoen
28-11-02, 14:15
Sorry voor de spelfouten maar als je zo veel schrijft dan kan het er wel van komen...... :boogie:

baco
28-11-02, 14:50
Geplaatst door Malcolm_X
Hoe reageerde eigenlijk de nederlandse samenlevening over het voorval laatst in venlo.......?? Ok er waren geen rellen, maar er waren wel degelijk voorvallen tegen de marokkaanse gemeenschap daar.


Ja veel erger nog er werd een stille tocht gehouden.... vind ik ook echt niet kunnen :D

Fatimatoen
28-11-02, 14:57
Geplaatst door baco
Ja veel erger nog er werd een stille tocht gehouden.... vind ik ook echt niet kunnen :D


Jij bent shooowww grappig, nie normaal joh, echt een toppertje :lol: :lol:



En vreemd hoe inhoudelijk mensen kunnen reageren op elkaar en hoe goed mensen hier kunnen lezen :jammer:


Gelukkig zijn is niet krijgen wat we verlangen maar tevreden zijn met wat we hebben..........

BiL@L
28-11-02, 18:03
Racist Murder in Antwerp: A New Murder on Its Way?
Our Brother Mohamad Achrak was killed by a racist far-right
sympathizer and the political establishment wants to liquidate AEL

AEL Press Release
28 11 2002

Antwerp- Tuesday night a racist Vlaams Blok sympathizer murdered a 27
years old Moroccan man. The murder was a racist attack, and the
murderer had already threatened to kill Morrocans and muslims on many
occasion. The Victim Mohamad Achrak is a wel known and respected
young man in the neighborhood of Borgerhout. He is an Islam teacher
and was an example for the community. His Brother Satif Achrak is a
very close friend of AEL president Dyab Abou Jahjah. The victim has
been twice to the police-station over the last couple of months to
complain about the threats that were expressed by the murderer. The
police did not take the issue seriously. Yesterday they realized that
the danger was real, but it was too late.
This murder is the latest in a series of racist attacks that have
cost several lives of mainly Moroccan Belgians. In May this year a
similar incident took place in Brussels were a family was slaughtered
by another Vlaams Blok sympathizer.
Over the last couple of months, the political establishment in
Belgium and especially in the Flemish parts of the country, lead a
hatred campaign against the AEL and especially against the person of
its president Dyab Abou Jahjah. Mr Abou Jahjah is considered to be
public enemy number one. His only fault is that he is defending the
interests of the Arab and Muslim community and that he is fighting
against discrimination and racism. The fact that the AEL is also
supporting the Palestinian case and playing a leading role in the
movement against war and embargo in Iraq is also not being
appreciated by the ruling establishment and its international
friends. A very unlikely coalition of Far-right extremists, Zionists
and traditional parties supported by some of the subsidized
organizations of immigrants has been created to fight AEL. With the
elections becoming near and when the political establishment realized
that the AEL will be presenting a list for the parliamentary
elections, the anti AEL campaign escalated. At the same time anti-
Muslim and anti-Arab policies were being made like an ethnically
oriented zero-tolerance against Moroccan immigrants. When the AEL
knew about that plan, we were as concerned citizens obliged to use
our democratic rights to the full extent in organizing patrols of
citizens in order to observe and document without interfering any
abuse by the Police of Antwerp. A police-corps that is strongly
infiltrated by sympathizers of Vlaams Blok the far-right extremist
party. While this initiative was and still is perfectly legal, it has
been portrayed by politicians as organizing a militia.
This pretext has been used to further escalating the demonization of
AEL and its president.
it is this Anti-Muslim and anti-Arab atmosphere, that has been
created by the political class and the media, that is responsible for
racist crimes. Unfortunately the political class is abusing this
incident to go through with their campaign against the AEL and Mr.
Abou jahjah, and is blaming the AEL for the riots that broke out
after the murder. The reality is that the AEL appealed for calm and
helped containing the riots and avoiding further escalation.
The threatening language of the government parties is also
escalating, Today the security adviser of the prime-minister even
insinuated that non-leagal measure might even be taken to solve
the "Abou Jahjah problem".
It is not the first time that the life of Mr. Abou Jahjah is
threatened, lately the ministry of foreign affairs communicated to us
through the federal police that an embassy in Brussels reveled to
them a plot by Israel to assassinate him. This has been confirmed by
the ministry to the local press. But the atmosphere that is being
created now is creating the perfect context for such an attack.
However, a racist attack caused by this very same atmosphere has
already occurred. The lost of Mohamad Achrak can never be
compensated; nothing can ease our pain or that of the victim's family.
The Arab European League calls upon all its members and sympathizers
in Europe and the world to be aware of this situation and of the
possible consequences. It is imperative that our people everywhere
and all justice loving human being show their solidarity with our
struggle for equal rights and dignity.
The AEL will present a legal suit against the Mayor of Antwerp for
defamation and will keep calling for calm and reason. We will not
fall in the trap they want us in, but at the same time if the
situation goes out of hand and further blood is shed, we hold the
whole Belgian establishment and the Zionist lobby accountable for any
consequences.
AEL is for dialogue when it occurs in mutual respect; it is in the
interest of everybody that this situation is defused.
The Time is that of grief and pain for our lost brother. Let us honor
him by avoiding any further blood-shed.

BiL@L
28-11-02, 18:36
Hier de condoleance register:

http://www.islam-belgique.com/condoleence2.cfm

Kadija
28-11-02, 22:57
Geplaatst door Fatimatoen
Jij bent shooowww grappig, nie normaal joh, echt een toppertje :lol: :lol:



En vreemd hoe inhoudelijk mensen kunnen reageren op elkaar en hoe goed mensen hier kunnen lezen :jammer:


Gelukkig zijn is niet krijgen wat we verlangen maar tevreden zijn met wat we hebben..........

Fatimahoen ik sluit me helemaal bij jouw replys op deze topic aan. Soms lijkt het wel of mensen stenen in hun binnenste hebben inplaats van en hart.
Nadia

Fatimatoen
29-11-02, 10:03
Geplaatst door Kadija
Fatimahoen ik sluit me helemaal bij jouw replys op deze topic aan. Soms lijkt het wel of mensen stenen in hun binnenste hebben inplaats van en hart.
Nadia


Klopt helemaal en mensen willen ook helemaal geen moeite doen om elkaar te begrijpen en dat is nou juist het trieste, een idioot komt iets doms of rasictisch zeggen en de rest volgt maar zijn voorbeeld al is dat niet bepaald een goed voorbeeld....... :droef:


Gelukkig zijn is niet krijgen wat we verlangen maar tevreden zijn met wat we hebben.............

Zahera29
29-11-02, 13:48
Waarom denk je dat er rellen zijn ontstaan?

Omdat Marokkaanse jongeren raddraaiers zijn? Heet dat niet generaliseren?
By the way in Venlo liepen ook Marokkanen mee, is dat uitgemond in rellen?
Wie heeft 'Mocro's' verzonnen en neemt het in de mond?
Vermelden dat iemand Christen is, is dat rascisme?
Waarom er geen stille tochten zijn voor Marokkanen of Nederlanders die door Marokkanen vermoord zijn?
Waarom zijn er geen stille tochten voor Nederlanders die door Nederlanders zijn vermoord of van slachtoffers waar de daders van onbekend zijn?
Heel veel vragen, maar zinloze vragen. Makkelijk om een ander gemeenschap te laten zien door dit soort opmerkingen dat ze minderwaardig zijn (wordt niet gezegd of daadwerkelijk geschreven, maar het is wel een ondertoon die kenbaar gemaakt wordt).
Ook Marokkanen zijn rascisten, hoe weet je dat als je als 'autochtoon' het nog nooit ondervonden hebt? Ik ben Marokkaans, weet ik hoe een 'blanke' zich voelt? Weet ik als gezonde jonge vrouw, hoe het is om blind, doof, ongeneeslijk ziek te zijn? Nee!!!!!

Als jij (voor degene die zich aangesproken voelen) rascistische denigrerende opmerkingen of acties niet aan den lijve hebt ondervonden, doe dan niet interessant door erover te praten of te vertellen hoe verschrikkelijk dat is of het negeert.

Dan nog de vraag: Waarom zijn er rellen ontstaan?
Het is makkelijk zeggen door politie en politici dat de dader psychisch in de war of niet aanspreekbaar was. Maar zijn alle daders dat dan niet?
Nabestaanden van deze vermoorde jongeman geven aan dat het om een rascistische daad gaat, waarom worden hun gevoelens in een periode van verdriet, rouw, gemis, onveiligheid en acceptatie bagataliseert?
Ik praat de rellen niet goed, maar ik heb wel begrip voor hun reactie.

Kortom: praat over dingen waar je verstand van hebt, generalisseer niet, laat een ander in hun waarde.

Zahera29
29-11-02, 16:51
JMT, je haalt dingen erbij!

Ik had het toch duidelijk over de rellen in Borgerhout en niet over Nigeria... Wat er is gebeurd, moet elke moslim(se) zich daar aangesproken over voelen of schuldig voelen?

Moeilijk he! begrip! Als je begrip toont wil nog niet zeggen dat wat na een oorzaak het gevolg goed gevonden wordt. Dat is een verschil. Als je goed leest! Ik ben er niet mee eens. Dat gesugereer moet eens ophouden....

Je bent pas schuldig, als hetbewezen wordt. Klopt, maar in veel hoofden was Volkert van der G. wel dader, alleen had hij het niet bekend. Dus laten we niet schijnheilig doen.

Stille tochten! wordt in nederland wel gedaan? wat is de ondertoon van deze opmerking?
Termen zoals 'wij' en 'jullie', dat is het probleem. Wat 1 iemand doet, is geen heel gemeenschap, maar een individuele daad.

Je hebt veel citaten erbij gehaald, had gewoon mijn mening in het geheel genomen, scheelt weer wat ruimte.

Wat ik ook makkelijk vindt is mij terug verwijzen naar topics/onderwerpen.. Kom met feiten... Daar heb ik en mischien jij ook wat aan.

Generaliseren..... moeilijk woord, moeilijk te defineren, moeilijk te gebruiken. De vraag is niet wie doet wel of wie doet dat niet. Het is een onderdeel geworden van het algemeen denken. En helaas ook een onderdeel van het uitspreken die soms niet op waarheid gebasseerd zijn.
Dat het nu mogelijk is, heeft met 11 sept. en 6 maart te maken.
Voor mij wel fijn dat ik dit meemaak, kan ik ook eens de schijnheiligheid doorzien. Het is voor mij tastbaar geworden, geen gezeik meer over 'je bent hiergeboren, natuurlijk zie ik je als (Mede)Nederlander'. Door dit soort opmerkingen en wat ik meemaak en voel, is mijn persoonlijke en maatschappelijke positie hier in Europa duidelijker geworden.

Tammy
29-11-02, 20:16
Paul McCartney zong ooit eens een heel mooi liedje, met kikkers die zongen enzo erin. Weten jullie dat nog?? Dit is het refrein:

Win or lose,
Sink or swim,
Nothing is certain,
We'll never give in.
Side by side,
Hand in hand,
We all stand together

Ik vind het een mooie gedachte om daar samen aan te gaan bouwen, om zo eens te gaan proberen deze idioterie de wereld uit te helpen. Wat nou elkaar afknallen?? Nu is het deze man uit België, morgen jouw zus of mijn kleine broertje. Mijn gedachten gaan uit naar de familie en vrienden van deze door zinloos geweld gedode man. Dit is de zoveelste al, en had wederom NIET MOGEN GEBEUREN!!!!

oegtah
29-11-02, 21:58
Assalamoe 3alykoem wara7matoe'llah


Mijn gedachten gaan uit naar de ouders en familieleden van onze broeder Mohamed (RA).

Dat Allah (swt) ze sbar zal geven in deze moeilijke tijd. Amien

En dat Hij (swt) onze broeder Mohamed (RA) tot degene zal laten horen die het paradijs binnentreden. Amien


Wa inne lillah wa inne ilayhi raji7oen

Wassalamoe 3alykoem wara7matoe'llahi wabarakatoeh

drissiy
29-11-02, 22:17
a salam wa aleikom,




Inna lililahi wa inna ilaihi radhijon. La hawala wa la kowata illa billah :brozac:


Moge Allah swt zijn zonden vergeven en zijn goede daden accepteren en zijn graf confortable maken. Moge Allah swt de ouders sabr geven, amien.


Wa aleikom a salam wa rahmatolah,

Oegtikum fi dien Drissiy

Kadija
29-11-02, 23:25
Geplaatst door J.M.T.
Zahera 29,



het nog nooit ondervonden hebt? Ik ben Marokkaans, weet ik hoe een 'blanke' zich voelt? Weet ik als gezonde jonge vrouw, hoe het is om blind, doof, ongeneeslijk ziek te zijn? Nee!!!!!



"Kortom: generalisseer niet

Ik weet zeker een manier om meer inlevingsvermogen te verkrijgen.
Lezen en nog eens lezen. Verdiep je eens in elkaars wereld. Ik zoek dagelijks een wankel evenwicht tussen mijn half nederl./marok. afkomst. En ik doe het zeker niet altijd op de goede manier maar dat oeverloze oordelen wat ik hier telkens tegenkom staat me zo tegen.
Wasalaam Nadia

Marsipulami
29-11-02, 23:39
Geplaatst door Kadija
Ik weet zeker een manier om meer inlevingsvermogen te verkrijgen.
Lezen en nog eens lezen. Verdiep je eens in elkaars wereld. Ik zoek dagelijks een wankel evenwicht tussen mijn half nederl./marok. afkomst. En ik doe het zeker niet altijd op de goede manier maar dat oeverloze oordelen wat ik hier telkens tegenkom staat me zo tegen.
Wasalaam Nadia

Volgens mij kunnen de meeste Marokkanen zich oeverloos veel beter inleven in de situatie en de manier van denken van autochtonen dan omgekeerd het geval is. Dat heeft wellicht met hun minderheid-meerderheid positie te maken. Marokkanen kunnen moslimculturen begrijpen omdat ze er zelf uit afkomstig zijn. Marokkanen kunnen ook de Europese cultuur begrijpen omdat ze er in opgegroeid zijn. Er zijn echter bitter weinig autochtonen die de betekenis kunnen vatten van de islam voor mensen die afkomstig zijn uit een moslimcultuur. Ik vind de huidige evolutie echt wel hoopgevend. Het Vlaams Blok heeft in Antwerpen een demonstratie tegen de bouw van een nieuwe moskee afgelast -om de vrede te bewaren. De afgelopen dagen hebben aangetoond en bewezen dat de invloed van al deze misprezen moskeeën een enorme weldaad zijn voor het bevorderen van de vrede.

Kadija
30-11-02, 16:33
Geplaatst door Marsipulami
Volgens mij kunnen de meeste Marokkanen zich oeverloos veel beter inleven in de situatie en de manier van denken van autochtonen dan omgekeerd het geval is. Dat heeft wellicht met hun minderheid-meerderheid positie te maken. Marokkanen kunnen moslimculturen begrijpen omdat ze er zelf uit afkomstig zijn. Marokkanen kunnen ook de Europese cultuur begrijpen omdat ze er in opgegroeid zijn. Er zijn echter bitter weinig autochtonen die de betekenis kunnen vatten van de islam voor mensen die afkomstig zijn uit een moslimcultuur. Ik vind de huidige evolutie echt wel hoopgevend. Het Vlaams Blok heeft in Antwerpen een demonstratie tegen de bouw van een nieuwe moskee afgelast -om de vrede te bewaren. De afgelopen dagen hebben aangetoond en bewezen dat de invloed van al deze misprezen moskeeën een enorme weldaad zijn voor het bevorderen van de vrede.

Ik zie om me heen dat je zowel marokkanen hebt die zich positief opstellen in het geheel en ook hollanders. Andersom ken ik ook vervelende hollanders zowel als marokkanen die zich tegen elkaar afzetten. Ligt het niet meer aan iemands zijn persoonlijkheid dan aan zijn ras of godsdienstige achtergrond? Sorry dat ik een beetje laat reageer maar ik kom net uit mijn werk.
Wasalaam Nadia

limpio
01-12-02, 07:05
Geplaatst door Kadija
Ik zie om me heen dat je zowel marokkanen hebt die zich positief opstellen in het geheel en ook hollanders. Andersom ken ik ook vervelende hollanders zowel als marokkanen die zich tegen elkaar afzetten. Ligt het niet meer aan iemands zijn persoonlijkheid dan aan zijn ras of godsdienstige achtergrond? Sorry dat ik een beetje laat reageer maar ik kom net uit mijn werk.
Wasalaam Nadia
Een evenwichtige gedachtengang :duim:

Kadija
01-12-02, 16:19
Geplaatst door limpio
Een evenwichtige gedachtengang :duim:

Dank je wel. Dat gebeurt niet vaak dat iemand dat tegen mij zegt.
Wasalaam Nadia :lachu:

Marsipulami
02-12-02, 02:13
,,Als de migranten zich maar gedragen''

Zohra Othman 02/12/2002

Ik ben geschokt door de moord op Mohamed Achrak. Na mijn bezoek aan de familie wist ik met mijn gevoelens geen blijf: woede, droefheid, machteloosheid. Maar burgemeester Detiège verklaarde zonder emotie: ,,Abou Jahjah is de schuldige voor de rellen in Borgerhout.'' Ik kon mijn oren niet geloven.

Dat er een jongeman op een laffe manier is vermoord, heeft dus niets met de opstand van de Marokkaanse jongeren te maken. Dat de jongeren geshockeerd zijn door de brutale moord op hun vriend, hun buurjongen, die ieders respect wegdroeg, doet niet ter zake. Ik kan begrijpen dat mensen die toevallig op de Turnhoutsebaan waren ten tijde van de incidenten, schrik hadden, maar waarom geen woord over de angst die de vader van het slachtoffer heeft doorstaan toen hij bedreigd werd door zijn buurman die nadien zijn zoon doodschoot? Weet de burgemeester hoe de hoogzwangere zus van het slachtoffer zich voelde toen haar broer in haar armen stierf? En de moeder die haar oudste zoon is verloren, zomaar? Geen racistische daad? Het motief is onduidelijk, maar Leona Detiège weet zeker dat het geen racistische daad is. Ze weet dit zeker omdat ze dan niet verplicht is de motieven van de moord te zoeken in de richting van een falend beleid.

De hetze tegen de migrantengemeenschap, en tegen de AEL in het bijzonder, is de rechtstreekse aanleiding tot deze moord. Maar de verantwoordelijkheid van het beleid gaat veel verder dan dat. Toen ik voorzitster was van de migrantenraad, een adviesorgaan dat was opgericht om de eis voor migrantenstemrecht te compenseren, stemrecht dat tot op vandaag niet bestaat voor migranten, werden we door het stadsbestuur monddood gemaakt door allerlei administratieve manoeuvres. Onze adviezen inzake onderwijs, jongeren, vrouwen gingen rechtstreeks de prullenmand in. Zo werden we herleid tot een praatbarak voor intellectuele migranten.

De tijd dat het beleid ons kon opzadelen met zogeheten vertegenwoordigers die op tv komen vertellen dat er niets aan de hand is, dat het integratiebeleid niet gefaald heeft en er niets aan de hand is ,,als de migranten zich maar gedragen'', is voorbij. Iedereen weet dat er iets aan de hand is. De problemen zitten diep en nooit heeft het stadsbestuur de klachten van onze gemeenschap noch die van de eigen gemeenschap ernstig genomen.

Weet de burgemeester hoe diep het ongenoegen zit? Weet ze hoe het voelt om elk jaar opnieuw met je kind de scholen af te schuimen, smekend en bedelend voor een plaatsje op de schoolbank? Weet ze hoe het voelt als je aan werk geraakt vanwege je naam en je huidskleur? Weet ze hoe het voelt om als fundamentalist te worden gestigmatiseerd omdat je een hoofddoek draagt? Weet ze hoe het voelt om dagelijks als gemeenschap te worden vernederd, gekleineerd? Neen. Ze kent alleen de zero-tolerantie tegen migranten die hun mond opendoen en durven zeggen waar het op staat.

De broer van het slachtoffer deed een oproep om geen misbruik te maken van de gebeurtenis. De burgemeester geeft het goede voorbeeld: zero-tolerantie in de straten van Borgerhout. Niet tegen racisten, wel tegen allochtonen die met drie over de Turnhoutsebaan lopen. Ze werden met tientallen hardhandig opgepakt en afgevoerd naar de politiekazerne van de Luchtbal.

Geen misbruik van de gebeurtenissen? Enkel afrekenen met AEL en voorman Abou Jahjah en zo een voorbeeld stellen aan iedere migrant die het in zijn hoofd haalt om zijn gedacht eens te zeggen. Een Belgische koloniale traditie die in stand moet worden gehouden. Geen misbruik? Maar de migrantengemeenschap moet zich volgens Detiège ook officieel distantiëren van Dyab Abou Jahjah. Wel, wij distantiëren ons van het stadsbestuur, dat onvoldoende deed tegen racistisch politiegeweld, racistische ambtenaren en racistische uitlatingen van wie dan ook, dat ons nooit als volwaardige inwoners heeft aanvaard.

Zolang het stadsbestuur geen afstand neemt van zijn beleid dat zich openlijk denigrerend heeft uitgelaten tegen allochtonen en actief heeft deelgenomen aan de criminalisering van de moslimgemeenschap, zullen wij niet opnieuw rond de tafel gaan zitten. Meer dan tien jaar rond de tafel zitten heeft ons gisteren de zoveelste dode opgeleverd. Wij willen niet langer het kind van de rekening zijn.

(De auteur is advocate en voormalig voorzitster van de Antwerpse Migrantenraad.)

Zahera29
02-12-02, 11:58
Geplaatst door J.M.T.
Zahera29,


JMT



CITAAT:
Ik had het toch duidelijk over de rellen in Borgerhout en niet over Nigeria... Wat er is gebeurd, moet elke moslim(se) zich daar aangesproken over voelen of schuldig voelen?"
ANTWOORD:
Sorry hoor ik bedoelde alleen te zeggen dat men altijd excuses kan vinden en dat moeten wij nou net niet doen omdat je aan anderen het excuus geeft geweld te plegen.
ANTWOORD OP ANTWOORD :
Juist excuses zijn altijd te vinden....V.B. Een Moskee in Venlo Afgelopen weekend!?!?


CITAAT:
Moeilijk he! begrip! "
ANTWOORD:
Nee, begrip is niet moeilijk. Maar je moet wel verschil maken tussen begrip voor het vreselijke dat er gebeurd is en reakties van de getroffenen die (alhoewel men de omstandigheden in aanmerking neemt) niet verantwoordelijk genoemd mogen worden.
ANTWOORD OP ANTWOORD :
Begrip is blijkbaar toch een moeilijk woord.
Want ik begrijp er geen jota van wat je schrijft.


Als je weet (zoals die mensen kennelijk deden) wat er leeft onder jongeren dan weet je toch wat je kan verwachten als je bepaalde opmerkingen maakt? Vooral als je weet dat de AEL in de buurt is! Lijkt mij.
REACTIE WAT HIERBOVEN STAAT !
Wat een ONZIN! dat is (bijna) het enige wat ik kwijt wil!
Nogmaals, ben het bij jou al een paar keer tegengekomen, zoals "zoals DIE mensen kennelijk deden". Maar wat bedoel je in vredesnaam hier mee?

AEL
Wat ik van de AEL weet is dat ze proberen op te komen voor Arabische Moslims in Europa. Maar er vanuit gaan dat wanneer AEL in de buurt is moeilijkheden zijn of bepaalde reacties oproepen, vindt ik te ver gaan.
Dus als ik supporters van een willekeurige voetbalclub tegenkom, moet ik bij voorbaat al vanuit gaan dat het HOOLIGANGS zijn, die van alles en nog wat vernielen, mensen in elkaar slaan en sporadisch elkaar afmaken?
Trouwens dit is een vergelijking, ik wil niet dat hierover TWIJFELS (met lange ij/ei) ontstaan.
Waarom mogen allochtonen geen eigen (politieke) partij hebben?
Heet dit niet demonisering en criminalisering?


CITAAT
Je bent pas schuldig, als hetbewezen wordt. Klopt, maar in veel hoofden was Volkert van der G. wel dader, alleen had hij het niet bekend. Dus laten we niet schijnheilig doen.""
ANTWOORD:
Ik begrijp niet waar dit op slaat ik trok een vergelijking. De moordenaar in België en V.v.d.G zijn schuldig en in beiden, zoals in zovele van die gevallen, wordt hun geestestoestand in tweifel getrokken.
ANTWOORD OP ANTWOORD :
Je begrijpt het niet? Jouw vergelijking, met mijn commentaar. Dit is toch een discussieforum?


CITAAT:
Stille tochten! wordt in nederland wel gedaan?"
wat is de ondertoon van deze opmerking?
ANTWOORD
Ik dacht dat jij suggereerde dat er uitzonderingen gemaakt worden wat betreft 'stille tochten'.
Antwoord op Antwoord :
Ik suggereerde niets, jij maakte de opmerking "hier in Nederland worden wel stille tochten gelopen" (en dan citeer ik dit waarschijnlijk niet letterlijk). En ook daar gaf ik mijn reactie op. Wij en Jullie?


CITAAT:
Termen zoals 'wij' en 'jullie', dat is het probleem."
ANTWOORD:
Ja en die termen komen heel veel voor op dit forum: "wij, moslims"jullie ...."wij marokanen .... julie kut autochtonen (b.v.).
]ANTWOORD OP ANTWOORD[/U] :
Die termen heb ik echt niet uitgevonden! En die termen worden inderdaad vaak gebruikt. Maar laat ik eens voor de goede orde maar niet vanuit gaan dat het alleen door de allochten worden gebruikt en alleen op dit forum/site!?!?


CITAAT:
Wat 1 iemand doet, is geen heel gemeenschap, maar een individuele daad.""
ANTWOORD:
Maar als er daden zijn die vaak uit een bepaalde bevolkingsgroep komen dan zegt men: die groep is ......." Er is veel criminaliteit onder Marokkaanse jongeren, zij reageren anders in zwembaden etc. Zijn dat geen feiten? Zijn daar geen redenen voor? Kun je dat aan de voeten van één individu leggen?
ANTWOORD OP ANTWOORD :
Dus is het ook een feit dat wanneer het een klein groep jongeren/personen betreft, de hele bevolking daar verantwoordelijk voor is?
Laten we de vraag eens omdraaien: Kun je dat aan de voeten van een bevolkingsgroep leggen? (verder zie opmerking supporter versus Hooligang).


CITAAT: (WEER EEN!)
Wat ik ook makkelijk vindt is mij terug verwijzen naar topics/onderwerpen.. Kom met feiten... Daar heb ik en mischien jij ook wat aan.""

Dat ZIJN de feiten - je kunt ze zo lezen op dit forum.
ANTWOORD OP ANTWOORD :
Inderdaad weer een citaat.
Kijk ook eens naar de sites van extreem rechts.


Jij wilt de fout bij een individu leggen - en zie de Marokkanen/Turken die SAMEN (als groep) gaan demonstreren in Antwerpen. Daarbij willen zij hun saamhorigheid tonen en ik neem aan dan zij dit protest als een gezamelijk protest willen doen zien. En dat allemaal tégen het land waar zij in verkeren omdat zekere k.....jongetjes die geen goede opvoeding gehad hebben het leven van anderen miserabel maken, en als deze dan op hun vingers getikt worden wordt dat als discriminatie gezien, en omdat iemand gezegd heeft dat de moord 'racistisch'was, en omdat een zekere organisatie macht wil krijgen. Lekker individueel bezig toch!
Nogmaal van jouw índividu'vindt je ook op dit forum niet veel terug - het zijn veelal in de eerste plaats moslims dan pas mensen of Marokkanen of ...... Zij zijn ondersteboven als er iets met moslims gebeurt maar niet met andere mensen op deze wereld.

Dus vinger in eigen pot wat betreft discriminatie en non-integratie lijkt mij.
REACTIE OP WAT HIERBOVEN STAAT :
* heel Marokko en Turkije hebben aan de rellen meegedaan?
* k.....jongetjes & goede opvoeding: wat is goed en wat is fout? Endan heb ik het niet over opvoeding of k...jongeren, maar over jouw generaliserende gedachten en meningen.
* anderen en ik kunnen met recht spreken of er sprake is van discriminatie of niet. Terecht op de vingers getikt worden is niet erg, maar de manier hoe dat wordt gedaan.......
* "Lekker individueel bezig toch?" Tuurlijk, en ook iedereen staat achter de AEL, zoals iedereen achter Vlaams Blok staat of achter CPN!?!? kom met terechte reacties. Wordt voor mij wel makkelijk gemaakt om op telkens zo te reageren.
* mijn individu, 1ste plaats moslims, dan pas mensen of Marokkanen, onderste boven bij eigen religie/bevolkingsgroep, bij andere mensen niet? Dit is de domste opmerking ooit! Ik hoop ook dat je dit nooit uitspreekt. Hierdoor kunnen nou rellen ontstaan (beetje overdreven, ik hoop dat je de intentie begrijpt)
* Voor de rest onzin verhaal.


Vinger in eigen pot? Kijk eens naar mijn reacties op die van jouw! Volgens mij kun jij je hele hand in je pot kwijt.


__________________

Zahera29
02-12-02, 16:37
Vinger in eigen pot? Kijk eens naar mijn reacties op die van jouw! Volgens mij kun jij je hele hand in je pot kwijt.

Hoewel het mijn eigen citaat is.... ik vind het wel heel erg grappig!

hi hi hi

JMT, no affence!

indygirl_roosje
02-12-02, 20:08
Hee mensen afschuwelijk he, wat er in Belgie is gebeurd met die jongen. ECHT VRESELIJK, zeg. En wat mij nog het meeste ergert is dat men het steeds maar heeft over Abou Jahjah en of hij al dan niet een schijnhuwelijk zou hebben gesloten, terwijl er wel een MENS gedood is. Maar daar hoor je de media niet over. En er wordt ook gediscussieerd over de vraag of de AEL al dan niet moet worden opgeheven, terwijl een criminele, fascistosche organisatie als het Vlaams Blok mag blijven bestaan! De wereld op z'n kop! Als ik dit soort dingen hoor, kan ik wel huilen. Zo, dit luchtte op. By the way Zehra, het woord "mokro" betekent oorspronkelijk in het Sranantango (Surinaams-creools) "moker" of "hamer". Kennelijk vond een of andere grapjes dat Marokkanen als een hamer inslaan ofzo.... Vaag.....

Greetzzz,

Roosje.

limpio
03-12-02, 07:55
Geplaatst door Kadija
Dank je wel. Dat gebeurt niet vaak dat iemand dat tegen mij zegt.
Wasalaam Nadia :lachu:
Niks hoor, graag gedaan.
Waren er maar wat meer mensen zoals jij. :duim:

limpio
03-12-02, 07:55
Geplaatst door indygirl_roosje
Hee mensen afschuwelijk he, wat er in Belgie is gebeurd met die jongen. ECHT VRESELIJK, zeg. En wat mij nog het meeste ergert is dat men het steeds maar heeft over Abou Jahjah en of hij al dan niet een schijnhuwelijk zou hebben gesloten, terwijl er wel een MENS gedood is. Maar daar hoor je de media niet over. En er wordt ook gediscussieerd over de vraag of de AEL al dan niet moet worden opgeheven, terwijl een criminele, fascistosche organisatie als het Vlaams Blok mag blijven bestaan! De wereld op z'n kop! Als ik dit soort dingen hoor, kan ik wel huilen. Zo, dit luchtte op. By the way Zehra, het woord "mokro" betekent oorspronkelijk in het Sranantango (Surinaams-creools) "moker" of "hamer". Kennelijk vond een of andere grapjes dat Marokkanen als een hamer inslaan ofzo.... Vaag.....

Greetzzz,

Roosje.
VOLGENDE!! :loog:

Zara
03-12-02, 12:33
Dit hele gebeuren laat weer zien dat mensen geprogrammeerde wezens zijn. Wat heb je namelijk nodig om oorlogsretoriek leven in te blazen? Een minderheidsgroep die een slechte imago heeft, een klimaat waarbij politici dom en daadkrachtig moeten handelen van de massa, een povocerende organisatie en de al reeds bekende subjectieve media en als troef een moord.
Dan heb je alle poppen aan het dansen....de allochtonen die de demonisering niet meer pikken, de provoceur die zogenaamd opkomt voor de belangen van benadeelde allochtonen, politici die de weg kwijt zijn in rechtmatig handelen waardoor ze aan de ene kant door de autochtonen gezien worden als helden en aan de andere kant door allochtonen (die zich gaag willen zien als erkende medelanders) als dubbelzinnig scheinhijlige politici.
Het heeft inderdaad niet veel gekost om een moord te plegen, maar ook niet veel om rellen te doen onstaan. Daarvoor is het klimaat al gecreerd. En iedereen is hierdoor voorgeprogrammeerd door vertroebelende drogbeelden die ze krijgen voorgeschoteld.

meissie
03-12-02, 15:32
=

Zahera29
03-12-02, 15:54
Geplaatst door Zara
Dit hele gebeuren laat weer zien dat mensen geprogrammeerde wezens zijn. Wat heb je namelijk nodig om oorlogsretoriek leven in te blazen? Een minderheidsgroep die een slechte imago heeft, een klimaat waarbij politici dom en daadkrachtig moeten handelen van de massa, een povocerende organisatie en de al reeds bekende subjectieve media en als troef een moord.
Dan heb je alle poppen aan het dansen....de allochtonen die de demonisering niet meer pikken, de provoceur die zogenaamd opkomt voor de belangen van benadeelde allochtonen, politici die de weg kwijt zijn in rechtmatig handelen waardoor ze aan de ene kant door de autochtonen gezien worden als helden en aan de andere kant door allochtonen (die zich gaag willen zien als erkende medelanders) als dubbelzinnig scheinhijlige politici.
Het heeft inderdaad niet veel gekost om een moord te plegen, maar ook niet veel om rellen te doen onstaan. Daarvoor is het klimaat al gecreerd. En iedereen is hierdoor voorgeprogrammeerd door vertroebelende drogbeelden die ze krijgen voorgeschoteld.


Het heeft inderdaad niet veel gekost om een moord te plegen, maar ook niet veel om rellen te doen onstaan.
Het heeft ook niet veel gekost, om dit allemaal (moord, rellen, politieke klimaat, negatieve imago etc. etc.) te voorkomen.
Voor de rest: kort en bondig. Helemaal mee eens!

Jooozt
03-12-02, 19:52
Dyab Abou Jajah is de moderne Malcom X!

Als blondharige, in een welvarend nest geboren en getogen, rechtschapen Nederlander ligt het niet direct voor de hand, maar ik heb ondertussen veel begrip ontwikked voor de woede en de behoefte aan verzet zoals deze, voelbaar onder steeds meer Arabische jongeren in steeds meer Europese landen leeft. Daarbij in het bijzonder voor de rol die de inmiddels infameuze Abou Jahjah ten deel is gevallen, voor zover hij deze rol niet zelf heeft gekozen natuurlijk. Dankzij de colums van Mohammed Benzakour, journalist bij de Volkskrant, van wie de bovenstaande vergelijking afkomstig is, heb ik thans, voor mijn gevoel een betere, niet van goedkoop sentimentent gespeende blik op de zaak. Als ik nog een zin van zijn hand mag citeren:

...de politeke geschiedenis boots de beweging van een slinger na. Zwaait hij door naar de ene kant, dan roept hij vanzelf een tegenkracht op die hem in de tegenover gestelde richting duwt, en weer terug, enzovoorts...

Abou Jajah is geen fundamentalist of waanzinnige radicaal. In de kern is hij een democraat, pleitbezorger van het sociaal-collectivistische gedachtengoed. Hij spreekt nooit over religie. Hij roept om gelijkheid! Gelijke behandeling. Dit staat tegenover de roep om democratische vrijheid, de andere kant van de democratische zaak door de eeuwen heen. Vrijheid van religie, meningsuiting en de vrijheid om je niet om andermans lot te bekommeren. Want dat is wat er in de huidige Europese maatschappij alom hoogtij viert.
Veel Nederlanders die tegenwoordig ook zeggen wat ze denken maar niet weten wat ze zeggen, hebben we het over een noodzakelijke herwaardering van normen en waarden. Allochtonen in Nederland, tegenwoordig iedereen met een kleurtje, moeten zich volgens steeds meer 'echte' Nederlanders maar aanpassen aan die normen en waarden die er dus niet meer zijn. Wat een paradoxale ondoordachtzaamheid heeft zich meester gemaakt van mijn landgenoten. Schrijnend is het om te constateren dat de meeste gevraagden niet 1 voorbeeld kunnen geven, als hen gevraagd wordt welke normen of waarden er dan bedoeld worden.
Ik pleit voor verdraagzaamheid, naastenliefde en ik zal proberen mijn medemens zo te zien en te behandelen, zoals ik zelf gezien en behandeld zou willen worden. Ik weet zeker dat de naleving van deze gedragsvoornemens, zowel in de Bijbel als in de Kor'an een veel prominentere plaats innemen als het 'oog om oog'- principe.

indygirl_roosje
03-12-02, 22:08
Hee Jooozt! Fantastisch bericht joh! Je haalt me de woorden uit de mond. Ga zo door en waren er maar meer mensen zoals jij!

:zwaai: :cool: :wink:

Greetzzz,

Roosje.

*Alhoceima.nl*
03-12-02, 23:26
Hallo dames en heren wat er is gebeurt in antwerpen is echt erg het kon je neef of zelfs je broer zijn als iemand je om racistische redenen doodschiet waar moet het dan heen met de wereld en dat de marokkaanse gemeenschap ik belgie kwaad is kan ik wel snappen want zoiets kan toch niet gebeuren. En voor die abou jah jah kan beter de jongeren met rust laten want de jongeren zijn al kwaad en dan zijn ze makkelijk te beinvloeden om iets te doen maar dames en heren voor de familie is het het ergste ik leef met jullie mee. Beslama

riffia
04-12-02, 00:39
Voor diegene die interesse hebben heb ik een interessante bijeenkomst. Lees dit en wees er bij al is het alleen om je laatste eer te bewijzen voor deze Masha allah broeder. Moge Allah hem belonen met het Paradijs.
wasallamou 3allaikoum.

Beste mensen,

Op 26 november j.l is er in Antwerpen een 27 jarige Marokkaanse jongeman door een gefrustreerde racist doodgeschoten. Zijn dood heeft ons in Nederland ten zeerste geschokt.
Het racisme in België is een alom geaccepteerde fenomeen. Het is een feit dat 30% van de Antwerpenaar op het Vlaamse Blok stemt. Het racisme is zo ver gevorderd in Europa dat onschuldige mensen koelbloedig op straat worden neergeschoten.

De Belgische maatschappij zou zich moeten realiseren dat de Marokkaanse gemeenschap in België zich aan het emanciperen is. De Arabische Europese liga speelt een belangrijke rol in de bewustwording van migranten in België. Dit wordt hen niet in dank afgenomen. Het is een feit dat de Belgische politie migranten anders bejegent dan de Autochtone bevolking. Mensen preventief oppakken als het houden van razzia’s is een alom bekend verschijnsel in België.

Volgens de Belgische premier is de Arabische Europese liga een dekmantel voor criminele activiteiten. De Belgische premier Verhoffstadt overweegt de Arabische Europese liga te verbieden, al wil hij het onderzoek van de Antwerpse justitie afwachten. De Ael wordt op een schandalige wijze door de Belgische premier ‘gecriminaliseerd, zonder daadwerkelijk met bewijzen te komen.

Amsterdam stevent net zoals Antwerpen naar een zero-tolerance beleid. Op 15 juli j.l was er een uitzending van Nova, waarin mevrouw Arib - kamerlid voor de Partij van de Arbeid, de bejegening van Marokkaanse jongeren door de politie hekelde. Marokkaanse jongeren worden door de politie anders bejegend dan andere groepen mensen in onze samenleving. Er is een sfeer gecreëerd die de politie een alibi heeft gegeven tot bruut optreden jegens mensen van Noord Afrikaanse origine.

Dit in het mom voor meer veiligheid. Wij weten immers dat die stelling achterhaald is. Veiligheid is te garanderen door de sociale ongelijkheid in onze samenleving tegen te gaan en door intensieve, individuele begeleiding van mensen die zich doorgaans schuldig maken aan misdrijven. Veiligheid is dus niet te garanderen door bepaalde groepen in onze samenleving tot tegenstelling van andere groepen een aparte behandeling toe te bedelen.

Wij zullen a.s zaterdag 7 december 2002 om 15.00 voor het Belgische consulaat de racistische moord herdenken op de Marokkaanse jongeman die in Antwerpen is doodgeschoten. Het adres is Hoogoorddreef 9 1101 BA te Amsterdam zuid oost (bereikbaarheid: metro 54, uitstappen bij station Bijlmer) Tevens zullen wij een petitie aanbieden aan de Belgische consul. Toon u solidariteit door aanwezig te zijn. Voor meer informatie kunt U terecht bij: stichting de Tweede generatie, postbus 14613, 1001 LC te Amsterdam, tel 020/4221590

Maarten
04-12-02, 03:18
Goed, die vernielers,
1. handelen in strijd met de islam.
2. gedragen zich ongeveer zoals de israeli's ook doen.

En doen ze dat onder de vlag van de AEL?
Is dit een voorbeeld van die "eigen cultuur" waar Jahjah graag voor pleit?
Heeft de AEL al gereageerd op de vernielingen?
Duidelijk afstand genomen??
Zo niet, dan weet je dus wat je ervan kunt verwachten.
Een duidelijker strijd met hun eigen doelstelling zul je nauwelijks kunnen vinden. Als ze hier niet meteen iets van gezegd hebben, dan weet je dat er intern bij club alles mogelijk is.

Marc0
04-12-02, 09:37
biraat Quizvraagje, hoorde ik op de radio voorbijkomen: "Hoe heet de aanstichter van de rellen in Antwerpen?" - Het goede antwoord moest zijn: Abou Jah Jah. Maar dat is niet het goede antwoord. De aanstichter is die gek van het Vlaams Blok die zijn Marokkaanse buurman doodschoot. Maar we weten niet eens hoe die heet, hij komt niet meer in het nieuws voor. Ja, zijn vrouw heeft gezegd dat hij niet toerekeningsvatbaar is. Maar wat doet een debiel dan met een pistool? Heeft hij die samen met zijn ideeën van het Vlaams Blok gekregen? Het Vlaams Blok is de aanstichter, en de racistische (geheel blanke) politie van Antwerpen. Zo zie je maar weer in wat voor schijndemocratie we leven. Dat de media en alle andere instanties eendrachtig samenwerken om de aandacht van de waarheid af te leiden.

Maarten
04-12-02, 14:43
Grote verpestende Leugens Marco! Hier moeten jullie Marokkanen eens verdomd snel vanaf, voor half Nederland terecht de balen van jullie krijgt!
OVERAL in de media wordt benadrukt, dat een derde van de Antwerpenaren Vlaams Blok stemt, en dat daar de problemen mede van komen! Het racisme leeft er echt wel. En steeds wordt ook benadrukt, dat we hier in Nederland een compleet andere situatie hebben. En er wordt wel geroepen, dat de moordenaar een gek was, maar je kunt je echt wel afvragen of er geen verband met het racisme is, en dat doet men ook volop! Juist dát!

Wat jij doet, dat is de gebruikelijke maroc-PR, waarbij er ontzettend met waarheid over het westen gedraaid wordt, om het gewenste eenheids-gevoel te krijgen! Wees blij, dat dit verschijnsel nog niet zo bekend is in nederland, want hier kan een geweldige anti-stemming van komen. Voer je het weet is straks elke marokkaan per definitie een zeiker! Dacht je dat het nóu al erg was! Nou, dan moet je straks maar eens opletten. Verpest het niet voor je eigen mensen. Hou je aan Islam, en verkondig Waarheid!..
Oók als je dat niet goed uit komt!

Noem jij de moordenaar de aanstichter van de rellen????! Doodnormaal dat een meute de halve stad af breekt na een moord!?? Wij zijn weer eens nergens schuld aan??? De Profeet zou doodziek van jullie worden! Gelukkig zijn er moslimorganisaties die jullie dat onder de neus wrijven!

Marsipulami
04-12-02, 16:21
Au-delà de Gibraltar

Regisseur : Taylan Barman, Mourad Boucif
Acteurs : Mourad Maimuni, Bach-Lan Le Bathi, Abdeslam Araboui


Samenvatting :

Karim werd in Marokko geboren, maar kwam als vierjarige peuter in de jaren '70 met zijn vader, Ben Omar, naar België. Wanneer de film begint is hij net afgestudeerd aan de universiteit. Op diezelfde dag verliest zijn vader zijn job. Karim ziet zich genoodzaakt om voor zijn familie te zorgen. Maar werk vinden is niet gemakkelijk, vooral omwille van de grote werkloosheid en het latente racisme.

Dus wordt Karim verplicht om allerlei kleine klusjes te aanvaarden, wat zijn familie helemaal niet kan appreciëren. In die periode ontmoet Karim ook een Belgisch meisje. Zijn liefde voor haar brengt hem in conflict met zijn vader en de traditionele waarden die hij vertegenwoordigt. Maar Karim wil niet kiezen tussen zijn liefde voor een vrouw en die voor zijn vader.

Klik hier voor een videofragment (breedband):

http://www.cineguide.be/clients/telenet/detail.cfm?Id=3454&Section=Trailers

Miss_Understood
04-12-02, 16:45
Geplaatst door Maarten
Grote verpestende Leugens Marco! Hier moeten jullie Marokkanen eens verdomd snel vanaf, voor half Nederland terecht de balen van jullie krijgt!
OVERAL in de media wordt benadrukt, dat een derde van de Antwerpenaren Vlaams Blok stemt, en dat daar de problemen mede van komen! Het racisme leeft er echt wel. En steeds wordt ook benadrukt, dat we hier in Nederland een compleet andere situatie hebben. En er wordt wel geroepen, dat de moordenaar een gek was, maar je kunt je echt wel afvragen of er geen verband met het racisme is, en dat doet men ook volop! Juist dát!

Wat jij doet, dat is de gebruikelijke maroc-PR, waarbij er ontzettend met waarheid over het westen gedraaid wordt, om het gewenste eenheids-gevoel te krijgen! Wees blij, dat dit verschijnsel nog niet zo bekend is in nederland, want hier kan een geweldige anti-stemming van komen. Voer je het weet is straks elke marokkaan per definitie een zeiker! Dacht je dat het nóu al erg was! Nou, dan moet je straks maar eens opletten. Verpest het niet voor je eigen mensen. Hou je aan Islam, en verkondig Waarheid!..
Oók als je dat niet goed uit komt!

Noem jij de moordenaar de aanstichter van de rellen????! Doodnormaal dat een meute de halve stad af breekt na een moord!?? Wij zijn weer eens nergens schuld aan??? De Profeet zou doodziek van jullie worden! Gelukkig zijn er moslimorganisaties die jullie dat onder de neus wrijven!
Als een meisje woonachtig in borgerokko city mag ik ff zeggen dat de rellen zwaar overdreven zijn in de media (en ook op dit forum).Jullie doen net alsof heel antwerpen in vuur en vlam stond. Het waren een paar kutmarokkaantjes die hun frustraties uitwerkten op de politie. Het was wat rumoerig in een paar straten, maar om te zeggen dat een meute door de straten trok en daardoor de stad half afbreekt is zeer overdreven. Op dit forum worden marokkanen vaak beschuldigt dat ze verhalen aandikken maaruh tis te zien waar ze het vandaan hebben gehaald :p. Sorry voor het onderbreken vd discussie, maar wou jullie er gewoon ff op wijzen

limpio
04-12-02, 18:27
Geplaatst door Miss_Understood
Als een meisje woonachtig in borgerokko city mag ik ff zeggen dat de rellen zwaar overdreven zijn in de media (en ook op dit forum).Jullie doen net alsof heel antwerpen in vuur en vlam stond. Het waren een paar kutmarokkaantjes die hun frustraties uitwerkten op de politie. Het was wat rumoerig in een paar straten, maar om te zeggen dat een meute door de straten trok en daardoor de stad half afbreekt is zeer overdreven. Op dit forum worden marokkanen vaak beschuldigt dat ze verhalen aandikken maaruh tis te zien waar ze het vandaan hebben gehaald :p. Sorry voor het onderbreken vd discussie, maar wou jullie er gewoon ff op wijzen
Nartuurlijkj hoor, zo direkt ge je ook nog vertellen dat de Antwerpenaren hun eigen vitrines hebben ingegooid, hun eigen auto's hebben beschadigd, en hun eigen mensen hebben aangevallen, enkel en alleen om de Marokkaanse jongeren een slechte naam te bezorgen.
Niemand zegt dat de halve stad werd afgebroken,wel een groot gedeelte van de Turnhoutse baan en de enorme schade aan ramen, wagens en geestelijke schade van mensen die in angst leefden, was dat dan maar een habbekrats, sterk overdreven!
Moet je maar effe gaan vertellen aan de zakenmensen en de buurtbewoners van Belgische origine aldaar.
Jahjah en zijn oproerkraaiers eisen verontschuldigingen van de politici, wanneer verontschuldigingen en vergoeding voor de geleden schade door jahjah en zijn aanhangers?
O...en ja, ik ben ook van Antwerpen!

MIMOUN25
04-12-02, 19:02
Ik wens de familie van het slachtoffer alle sterkte toe,en moge god over hem en zijn familie waken.

indygirl_roosje
04-12-02, 19:26
Beste limpio, alhoewel ik het absoluut afkeur dat Belgische jongeren van Marokkaanse afkomst in Antwerpen de ruiten hebben ingegooid bij winkels, denk ik dat het noodzakelijk is dat jij inziet dat dit (op zich zeer afkeurenswaardige gedrag) voortkomt uit de woede en het verdriet om een mens, een kind van God, net als wij allemaal! Besef dat toch! Ik vind het dan ook van een bijzonder grote hypocrisie getuigen dat jij het alleen maar hebt over een paar vandalistische jongeren en de aandacht afleidt van de twee zaken waar deze hele ellende vandaan komt, namelijk 1.Oorzaak: Het groeiende racisme in Belgie en Antwerpen dat rechtstreeks geligitimeerd wordt door door het feit dat een fascistische, anti-semitische en dictatoriale partij als het Vlaams Blok, een partij die de Holocaust ontkent en die jaarlijks meeloopt in marsen van Duitse neonazi's, mag bestaan. 2.Aanleiding: De dood van een mens en de (onterechte) arrestatie van Abou Jahjah. Abou Jahjah is overigens noch een oproerkraaier, noch een radicale is. Als jij zijn tv-interviews had gevolgd, was het je waarschijnlijk vast wel opgevallen dat Abou Jahjah zei dat zijn uitgangspunt is: PARTICIPEREN IN DE BELGISCHE SAMENLEVING EN JE AAN DE WET HOUDEN, MET BEHOUD VAN EIGEN CULTUUR. Ook legde hij uit dat het uitgangspunt van de AEL is het respect voor alle bevolkingsgroepen, iets wat men van het Vlaams Blok niet kan zeggen. Daarom schokte mij het ook zeer dat de burgemeester van Antwerpen laatst Abou Jahjah en zijn beweging vergeleek met Duitse nazi's en SA-misdadigers. Volgens mij zijn de echte misdadigers de politici van het Vlaams Blok en hun sympathisanten, aangezien zij aansturen op een totalitaire, ondemocratische en racistische samenleving. Bovendien hebben getuigen gezien, dat Vlaams Blok- jongeren Marokkaanse jongeren, die geweld tegen joden gebruikten, aanmoedigden en ophitsten, maar er gauw vandoor gingen toen de politie eraan kwam. Als laatste punt nog even dit: Jij noemt Abou Jahjah een oproerkraaier. Er is trouwens inderdaad destijds een pro-Palestina demonstratie die uit de hand gelopen die georganiseerd was door de AEL. Bij de volgende demonstratie zorgde de AEL er echter voor dat haar eigen ordedienst de zaken in goede banen leidde. Dus hoezo oproerkraaiers? Als ik jou was zou ik de zaken eerst grondig onderzoeken alvorens een oordeel te vellen.

In de (hopelijk niet ijdele) hoop verkerende jou stof tot nadenken gegeven hebbende,
Roos.

limpio
04-12-02, 19:48
Het is al te gemakkelijk en blijkbaar een gewoonte om het eigen baldadige gedrag af te wentelen op anderen. Geweld plegen en dan je verantwoordlijkheden ontvluchten getuigt enkel van lafheid.

Een partij die de holocaust ontkent!! Weet jij wel waar je over praat...neen dus.

Er werden in het verleden ook Belgen gedood door Marokkanen, zonder dat de Belgen op het idee kwamen omeen allochtonenwijk te gaan terroriseren.

Jahjah participeren? Door te separeren!! Merkwaardig.
De man wil de vrouw aan de haard...aparte scholen, wil niet dat nieuwkomers verplicht worden Nederlands te leren..wil kortom eigenlijk niet samenleven met de Belegn, hij wil enekel een staat binnen de staat oprichten. In elk geval te hopen roosje dat je niet studeert en iet uit werken wil, want daar is jahjajh niet mee opgezet.
En zover ik weet is de cultuur van de Marokkanen door geen enkele Anwterpenaar verboden. Jullie wonen in jullie eigen wijken, hebben jullie moskeeën en toch doe je alsof jullie jezelf moeten gedragen als Belgen. Vele Belgen komen zelfs in jullie winkeles kopeen en leven in vrede met de Marokkanen.

Respect voor alle bevolkingsgroepen? Daarom heeft jahjah nu op zijn beurt een klacht aan zijn been van een man uit Lokeren, die het jahjah kwalijk neemt dat hij zei dat alle Vlamingen racisten zijn.
Merkwaardig dit soort van respect.
Dat soort van respect hoeven Wij Vlamingen niet! Dank u.

Jij beweer dat het Vlaams Blok aanstuurt op een totalitaire, ondemocratische en acistische samenleving, omdat ze voor het eigen volk zijn? Magere argumentatie. Maar als je bedoelt dat ze net zo extreem zijn als de AEL heb je gelijk.

Het Ael is en blijft een gevaar voor de samenleving en de verstandinghouding tussen de Belgische en de Marokkaanse
gemeenschappen, n dat werd gelukkig onderkend door vele mensen en het gros van de politiekers, waarvan ik zeker ben dat deze alles op alees zullen zetten om deze huichelachtge demagoog te stoppen.
En dat zal ook gebeuren, ben ik en vele Niet racistische Vlamingen zeker van.
En stof tot nadenken hebben vele Vlamingen al lang gehad wat betreft de houding van vele jonge marokkanen ten overtsaan van de Vlamingen.
Dat is mijn en de mening van vele Belgen, die jij niet eens wil kennen.

Jooozt
04-12-02, 21:13
Brevet van onvermogen

Ook deze Kaaskop kent het Antwerpse. Ik heb er vier jaar gewoond op een aantal locaties. Ik was actief aan de Vlaamse afdeling van Amnesty International in...Borgerhout. Ik weet precies dat de Turnhoutse Baan de grens aangeeft tussen hen die in de maatschappij staan en hen die daarbuiten worden gehouden. Als we naar de statistieken kijken, zien we dat drie op de vier migranten het middelbaar onderwijs verlaat zonder diploma; dat 1 op de 2 buiten het arbeidsproces wordt gehouden; dat ze tien keer sneller worden opgepakt voor dezelfde feiten, en -niet in de laatste plaats- dat ze na dertig jaar nog geen stemrecht hebben, landelijk noch lokaal. Jahjah pleit echt enkel voor gelijlkheid in mijn ogen. Hij is geen oproerkraaier, noch pleit hij voor separatisme of anti-integratie. Hij is geen islamitische Filip de Winter. Hij pleit niet voor de Sharia en al evenmin roept hij om fatwa's tegen andersdenkenden. Neen, dat gebeurd eerder aan de andere kant van de Turnhoutse Baan. Bij de Belgische politieke elite. Als er 1 ding duidelijk is geworden dan is dat het onvermogen van de Belgische politiek om de signalen van deze tijd en van haar burgers (of ze hen nou wil of niet) verstaat en zich in staat toont om dee te vertalen in beter beleid. het zijn niet de inwoners van wijken als Borgerhout die verantwoordelijk zijn voor spanning in de samenleving. Het zijn de politici die claimen dat het hun job is om de samenleving te besturen die deze verantwoordelijkheid moeten torsen en dankzij hun eigen wijze van ageren tegen 'de man die de vinger op de zere plek legt', weegt die verantwoordelijkheid zwaarder dan ooit. Neem Jahjah en de jongeren die zijn naam scanderen nou verdomme eens werkelijk serieus! De politie in Antwerpen moet gedepoliticiseerd worden. De inwoners van Borgerhout moeten hoop krijgen en de ondernemers aan de Turnhoutse Baan....die zijn volgens mij prima verzekerd. Mijn sympatie en medeleven gaat uit naar de familie van de jonge leraar die het leven liet, dankzij de haat van een zot.

En dan nog een vraag: hebben jullie de franse film La Haine wel eens gezien? Go check that one. Heel educatief!

Jooozt

Miss_Understood
04-12-02, 21:24
Geplaatst door limpio
Nartuurlijkj hoor, zo direkt ge je ook nog vertellen dat de Antwerpenaren hun eigen vitrines hebben ingegooid, hun eigen auto's hebben beschadigd, en hun eigen mensen hebben aangevallen, enkel en alleen om de Marokkaanse jongeren een slechte naam te bezorgen.
Niemand zegt dat de halve stad werd afgebroken,wel een groot gedeelte van de Turnhoutse baan en de enorme schade aan ramen, wagens en geestelijke schade van mensen die in angst leefden, was dat dan maar een habbekrats, sterk overdreven!
Moet je maar effe gaan vertellen aan de zakenmensen en de buurtbewoners van Belgische origine aldaar.
Jahjah en zijn oproerkraaiers eisen verontschuldigingen van de politici, wanneer verontschuldigingen en vergoeding voor de geleden schade door jahjah en zijn aanhangers?
O...en ja, ik ben ook van Antwerpen!
Ik denk dat ik duidelijk heb gesteld dat marokkanen verantwoordelijk waren en dat er beschadigingen zijn aangebracht, maar ik heb wel verscheidene keren op deze site gelezen (en trouwens ook in het stukje dat ik heb geciteerd) dat de meesten die niet in die buurt wonen er vanuit gaan dat een halve stad werd afgebroken. Das echt alles wat ik ff wilde duidelijk maken.
Over de discussie van marokkanen vs belgen heb ik nix gezegd en dat was ook niet mijn bedoeling, maar aangezien je er toch over begint...de belgen hier nemen de marokkanen nix kwalijk wel de opruiende taal van derden die niet in onze buurt wonen... in elke winkel die je hier binnenstapt is er een discussie gaande over de gebeurtenissen en wat mijn indruk is dat de meeste winkeleigenaars ( belgen,marokkanen, turken,pakistanen) niet in geestelijke angst leven maar wel superpissed zijn op die buitenstaanders die de wijk zijn binnengedrongen om de boel te verzieken
No offense Limpio maar dat is mijn indruk, als de mensen iets anders tegen jou vertellen, wil dat niet zeggen dat ik marokkanen wil verdedigen, ik vertel het enkel hoe ik het zie en de mensen rond mij.

lion
04-12-02, 22:52
Ik heb behoorlijk wat stomme dingen kunnen lezen hier op deze site.Ik denk dat sommige mensen niet durven te spreken,ze zijn bang en dat vind ik kwaaleke zaak.
Ik weet wat AEL zei en zegt,sommige van z'n standpunten vind ik goed.
wat mij pijn doet is dat Israel z'n gang kan gaan,iedereen ziet heet maar niet durft erwat van te zeggen,als jij wat zegt is het gelijk tegen de joden,en dan krijg je nog de vraag:heb jij nooit van de hollocaust gehoord?kijk zelf naar de beelden die elke dag in de lucht zijn,dan weet jij genoeg,als één volk moeten leren van de hollocaust dan was het israel.en nog iets Islam krijg de schuld.als ergens wat gebeurt is het de islam,en ga zo door.jammer vind ik het.en zo komt nooit vrede op deze aard.en dat vind ik heel spijtig.
En nog iets ;als iemand z'n stem verheft is hij of zij gelijk een terrorist,hij of zij vecht voor z'n rechten....
Maar hier in europa vinden ze het niets,je moet altijd gehoorzamen ,die tijd is alvoorbij.we zien alles....
Vrede op aard.
ciao

sil
05-12-02, 00:22
De zoveelste bedreiging

limpio
05-12-02, 07:13
Geplaatst door Jooozt
Brevet van onvermogen

Ook deze Kaaskop kent het Antwerpse. Ik heb er vier jaar gewoond op een aantal locaties. Ik was actief aan de Vlaamse afdeling van Amnesty International in...Borgerhout. Ik weet precies dat de Turnhoutse Baan de grens aangeeft tussen hen die in de maatschappij staan en hen die daarbuiten worden gehouden. Als we naar de statistieken kijken, zien we dat drie op de vier migranten het middelbaar onderwijs verlaat zonder diploma; dat 1 op de 2 buiten het arbeidsproces wordt gehouden; dat ze tien keer sneller worden opgepakt voor dezelfde feiten, en -niet in de laatste plaats- dat ze na dertig jaar nog geen stemrecht hebben, landelijk noch lokaal. Jahjah pleit echt enkel voor gelijlkheid in mijn ogen. Hij is geen oproerkraaier, noch pleit hij voor separatisme of anti-integratie. Hij is geen islamitische Filip de Winter. Hij pleit niet voor de Sharia en al evenmin roept hij om fatwa's tegen andersdenkenden. Neen, dat gebeurd eerder aan de andere kant van de Turnhoutse Baan. Bij de Belgische politieke elite. Als er 1 ding duidelijk is geworden dan is dat het onvermogen van de Belgische politiek om de signalen van deze tijd en van haar burgers (of ze hen nou wil of niet) verstaat en zich in staat toont om dee te vertalen in beter beleid. het zijn niet de inwoners van wijken als Borgerhout die verantwoordelijk zijn voor spanning in de samenleving. Het zijn de politici die claimen dat het hun job is om de samenleving te besturen die deze verantwoordelijkheid moeten torsen en dankzij hun eigen wijze van ageren tegen 'de man die de vinger op de zere plek legt', weegt die verantwoordelijkheid zwaarder dan ooit. Neem Jahjah en de jongeren die zijn naam scanderen nou verdomme eens werkelijk serieus! De politie in Antwerpen moet gedepoliticiseerd worden. De inwoners van Borgerhout moeten hoop krijgen en de ondernemers aan de Turnhoutse Baan....die zijn volgens mij prima verzekerd. Mijn sympatie en medeleven gaat uit naar de familie van de jonge leraar die het leven liet, dankzij de haat van een zot.

En dan nog een vraag: hebben jullie de franse film La Haine wel eens gezien? Go check that one. Heel educatief!

Jooozt
O, jij bent ook separatistisch.. jij spreekt over de ene kant van de Turnhoutsebaan en de andere kant, De Marokkanen zijn het met jou niet zo direkt eens denk ik.Sugerreren dat de Marokkanen aan de ene kant buiten de maatschappij staan is niet dom maar superdom en kan enkel voortkomen uit ontwetendheid.Ook aan de andere kant van de Turnhoutse baan wonen vele Marokkanen. Je hebt niet de minste kennis schijnbaar. Het is niet omdat je een tijdje in Antwerpen gewoond hebt, dat je de problematiek 100% kent.
Enkel het feit dat je oproept om jahja ernstig te nemen bewijst dat je er de ballen van kent en wat jou intenties zijn.
En de politie depoliticeren? Wat heeft dat ermee te maken?
O ja, je wilde graag, maar durfde waarschijnlijk niet al te luid zeggen dat het Antwerps politiekorps allemaal racisten zijn en dat zij de schuld van de vernielingen zijn.
En als driekart van de Marokkaanse leerlingen zonder diploma het school verlaat, hoe verklaar je dat, wijl er zovele moslimas lekker afstuderen! En de helft wordt van de arbeidsmarkt gehouden, alsof je insinueert dat men doelbewust Marokkanen van de arbeidsmarkt houd.
Ik ken Marokkanen, jonge Marokkanen die zonder probleem werk hebben gevonden. Zij wilden werk en kregen werk.
Maar dat niet iederen werk kan hebben is wel overduidelijk, ook bij de Belgen zijn er vele mensen die zonder werk zitten, maar dat wil je waarschijnlijk niet weten.
Ik stel voor dat je nog een jaartje of tien in Antwerpen komt wonen en dan onbevooroordeeld observeert. Ondertussen ben je dan ook al tien jaar ouder en hopelijk wat wijzer geworden.
Dag kaaskop. :rolleyes:

limpio
05-12-02, 07:28
Geplaatst door Miss_Understood
Ik denk dat ik duidelijk heb gesteld dat marokkanen verantwoordelijk waren en dat er beschadigingen zijn aangebracht, maar ik heb wel verscheidene keren op deze site gelezen (en trouwens ook in het stukje dat ik heb geciteerd) dat de meesten die niet in die buurt wonen er vanuit gaan dat een halve stad werd afgebroken. Das echt alles wat ik ff wilde duidelijk maken.
Over de discussie van marokkanen vs belgen heb ik nix gezegd en dat was ook niet mijn bedoeling, maar aangezien je er toch over begint...de belgen hier nemen de marokkanen nix kwalijk wel de opruiende taal van derden die niet in onze buurt wonen... in elke winkel die je hier binnenstapt is er een discussie gaande over de gebeurtenissen en wat mijn indruk is dat de meeste winkeleigenaars ( belgen,marokkanen, turken,pakistanen) niet in geestelijke angst leven maar wel superpissed zijn op die buitenstaanders die de wijk zijn binnengedrongen om de boel te verzieken
No offense Limpio maar dat is mijn indruk, als de mensen iets anders tegen jou vertellen, wil dat niet zeggen dat ik marokkanen wil verdedigen, ik vertel het enkel hoe ik het zie en de mensen rond mij.
Laat jij me een tekst zien waar naar voor werd gebracht dat men van mening is dat de halve stad werd afgebroken?
Nergens, iedereen die een krant kan lezen, naar televisie kan kijken, weet dat het hoofdzakelijk om de Turnhoutsebaan ging, jij trachte enkel een en ander te minimalizeren. En jawel, er zijn mensen die in angst leven voor deze jongeren. Mensen die ouder zijn, die niet goed meekomen met de ontwikkelingen in Borgerhout, en die met dit geweld angst hebben om buiten te komen. Niemand hoeft iets tegen mij te zeggen, ik heb jou zelf gezegd dat vele mensen geen problemen hebben met de Marokkanen, maar wil dat dan zeggen dat er geen mensen zijn die angst hebben na deze baldadigheden?
Vooruit, nogmaals..ik ben zelf van Antwerpen. Dus niemand hoeft me wat in te fluisteren omtrent de toestand in Borgerhout.

Miss_Understood
05-12-02, 17:46
Doodnormaal dat een meute de halve stad af breekt na een moord!??

Hier een stukje limpio ;) Nogmaals no hard feelings maar twas echt geen halve stad

limpio
05-12-02, 17:52
Geplaatst door Miss_Understood
Doodnormaal dat een meute de halve stad af breekt na een moord!??

Hier een stukje limpio ;) Nogmaals no hard feelings maar twas echt geen halve stad
Kan je misschien wat duidelijker zijn, wat moet ik hiervan maken?
En lees jij wel wat ik plaats, ik denk het niet...allei nog is...ik heb nergens beweerd dat de halve stad werd afgebroken..aub zeg.. :rolleyes: :rolleyes:

indygirl_roosje
06-12-02, 17:25
Hee Jooozt ga zo door! Je onderbouwt humane standpunten met onderbouwde argumenten en daar ben ik erg blij om! :fpetaf:

Wat betreft deze discussie, limpio, zou ik je de volgende boodschap mee willen geven: Wat jouw mening is, is jouw persoonlijke zaak. Daar heb je recht op ok? Maar als die mening gewoon niet klopt met de feiten, zou ik hem toch maar eens heroverwegen, dunkt me! Ik wil best met je debatteren hoor, maar als jij er toch van uit gaat dat ik er "niets vanaf weet" lijkt het me weinig zin hebben. Ik heb trouwens geen moment ontkend dat de Belgische jongeren (van Marokkaanse komaf) die rotzooi trapten en winkels vernielden een eigen verantwoordelijkheid hebben. Ik probeerde enkel de processen uit te leggen die leiden tot zo'n "plotselinge" uitbarsting van vandalisme en geweld. Het is overigens niet zo dat ik je mening niet wil kennen, integendeel, ik heb al je berichten nauwkeurig gelezen en gevolgd! Het lijkt mij eerder dat jij mijn mening niet wenst te kennen en dat is je goed recht natuurlijk, maar wat doe je op een discussieforum als je niet bij machte bent de standpunten van andere mensen te respecteren?
Trouwens, jij zegt dat er een aantal jaren geleden een Belgische autochtoon gedood is door een Marokkaanse Belg en je zegt dat "de Belgen toen ook niet Marokkaanse winkels gingen vernielen". Kijk, je mag best van mening verschillen met mij, maar je moet niet appelen met peren gaan vergelijken! Zijn de Belgische autochtonen een minderheid? Is er een grote partij in Belgie die hun mensenrechten systhematisch probeert te ondergraven? Verkeren zij in een economische achterstandspositie? Worden zij op grote schaal gediscrimineerd? Nou? En als je mij niet gelooft, kijk dan maar op www.indymedia.be of www.internationalesocialisten.org. En ten slotte: Als jij mij en mijn mening niet respecteert, heb dan tenminste de beschaving om van nu af aan niet meer op mij te reageren, want ik stel reacties als de jouwe niet op prijs.

Greetzzz en God bless you all,
Roosje! (= een Surinaams-Nederlandse meid & proud of my roots!!!!)

P.S.

Voor iedereen die het Suikerfeest hier viert,

Eid mubarak!

limpio
06-12-02, 20:18
Geplaatst door indygirl_roosje
Hee Jooozt ga zo door! Je onderbouwt humane standpunten met onderbouwde argumenten en daar ben ik erg blij om! :fpetaf:

Wat betreft deze discussie, limpio, zou ik je de volgende boodschap mee willen geven: Wat jouw mening is, is jouw persoonlijke zaak. Daar heb je recht op ok? Maar als die mening gewoon niet klopt met de feiten, zou ik hem toch maar eens heroverwegen, dunkt me! Ik wil best met je debatteren hoor, maar als jij er toch van uit gaat dat ik er "niets vanaf weet" lijkt het me weinig zin hebben. Ik heb trouwens geen moment ontkend dat de Belgische jongeren (van Marokkaanse komaf) die rotzooi trapten en winkels vernielden een eigen verantwoordelijkheid hebben. Ik probeerde enkel de processen uit te leggen die leiden tot zo'n "plotselinge" uitbarsting van vandalisme en geweld. Het is overigens niet zo dat ik je mening niet wil kennen, integendeel, ik heb al je berichten nauwkeurig gelezen en gevolgd! Het lijkt mij eerder dat jij mijn mening niet wenst te kennen en dat is je goed recht natuurlijk, maar wat doe je op een discussieforum als je niet bij machte bent de standpunten van andere mensen te respecteren?
Trouwens, jij zegt dat er een aantal jaren geleden een Belgische autochtoon gedood is door een Marokkaanse Belg en je zegt dat "de Belgen toen ook niet Marokkaanse winkels gingen vernielen". Kijk, je mag best van mening verschillen met mij, maar je moet niet appelen met peren gaan vergelijken! Zijn de Belgische autochtonen een minderheid? Is er een grote partij in Belgie die hun mensenrechten systhematisch probeert te ondergraven? Verkeren zij in een economische achterstandspositie? Worden zij op grote schaal gediscrimineerd? Nou? En als je mij niet gelooft, kijk dan maar op www.indymedia.be of www.internationalesocialisten.org. En ten slotte: Als jij mij en mijn mening niet respecteert, heb dan tenminste de beschaving om van nu af aan niet meer op mij te reageren, want ik stel reacties als de jouwe niet op prijs.

Greetzzz en God bless you all,
Roosje! (= een Surinaams-Nederlandse meid & proud of my roots!!!!)

P.S.

Voor iedereen die het Suikerfeest hier viert,

Eid mubarak!
Wel merkwaardig dat schijnbaar alleen Marokkanen worden gediscrimineerd.
Met andere nationaliteiten heb je al die gewelddadigheid niet, Marokkaanse jongeren hebben nu eenmaal nergens een goede naam.
Rotjochies zijn het, die enkel zeuren en hun onbekwaamheden op een ander afwerpen, nooit hebben zij iets misdaan, steeds de schuld van de politie, van de politiek, van de racistische Antwerpenaar...maaaaar nooit van die jochies. Merkwaardig.
Geweld is nooit gerechtvaardigd, zeker niet tegen mensen die met hun zaak niks te maken hebben.
Dat ze eens degelijk trachten te integreren inplaats van overal rellen te schoppen. Neen hoor roosje. Van dat soort houden wij niet, en daar bedoel ik die onbekwame zeurderige klagerige zelfmedelijdende relschoppers die altijd al geweld hebben gebruikt..of wist je dat niet?
Jij woont toch inn Antwerpen, kom jij dan nooit buiten het ghetto? :hihi:

indygirl_roosje
06-12-02, 22:55
Limpio, limpio, je bent me d'r eentje! Ondanks het feit dat ik me vast had voorgenomen niet meer op jou te reageren, zal ik het nog een kans geven, alhoewel ik vrees dat alleen God zelf jou tot rede zal kunnen brengen.

1. Ik heb nergens gezegd dat alle Marokkaanse jongens lieverdjes zijn. Ik probeerde alleen uit te leggen (voor de vierde keer zowaar als ik leef) waarom gediscrimineerde etnische minderheden soms op een bepaalde (agressieve manier reageren).

2. Jij verwijt de Marokkaanse jongeren dat zij niet willen integreren. Integreren wil zeggen "participeren (meedoen) in de samenleving". Me dunkt dat je dat zeker doet als je criminele feiten pleegt! Het probleem bij deze jongeren is niet dat zij niet geintegreerd zijn, maar dat zij in een ACHTERSTANDSPOSITIE verkeren, hetgeen ze de verkeerde kant op drijft.

3. Jij beweert dat alleen Marokkanen gediscrimineerd worden, terwijl je eigenlijk zelf wel weet dat dit niet waar is. Bovendien zeg je dat "dit komt door de slechte naam die ze hebben". Dus geef je toe dat die discriminatie niet op feiten, maar op vooroordelen gebaseerd is.

4. Ik woon niet in Antwerpen, maar in Amsterdam - Bijlmer.

Dit zij mijn laatste bericht aan jou.
Adieu, onvolprezen limpio, tot het moment dat onze degens elkaar misschien weer kruisen zullen!

Greetzzz,

Roos.

P.S. ABOU JAHJAH FOR LIFE! LEVE INTERNATIONALE SOLIDARITEIT! DOOD AAN HET FASCISME!

limpio
06-12-02, 23:13
Geplaatst door indygirl_roosje
Limpio, limpio, je bent me d'r eentje! Ondanks het feit dat ik me vast had voorgenomen niet meer op jou te reageren, zal ik het nog een kans geven, alhoewel ik vrees dat alleen God zelf jou tot rede zal kunnen brengen.

1. Ik heb nergens gezegd dat alle Marokkaanse jongens lieverdjes zijn. Ik probeerde alleen uit te leggen (voor de vierde keer zowaar als ik leef) waarom gediscrimineerde etnische minderheden soms op een bepaalde (agressieve manier reageren).

2. Jij verwijt de Marokkaanse jongeren dat zij niet willen integreren. Integreren wil zeggen "participeren (meedoen) in de samenleving". Me dunkt dat je dat zeker doet als je criminele feiten pleegt! Het probleem bij deze jongeren is niet dat zij niet geintegreerd zijn, maar dat zij in een ACHTERSTANDSPOSITIE verkeren, hetgeen ze de verkeerde kant op drijft.

3. Jij beweert dat alleen Marokkanen gediscrimineerd worden, terwijl je eigenlijk zelf wel weet dat dit niet waar is. Bovendien zeg je dat "dit komt door de slechte naam die ze hebben". Dus geef je toe dat die discriminatie niet op feiten, maar op vooroordelen gebaseerd is.

4. Ik woon niet in Antwerpen, maar in Amsterdam - Bijlmer.

Dit zij mijn laatste bericht aan jou.
Adieu, onvolprezen limpio, tot het moment dat onze degens elkaar misschien weer kruisen zullen!

Greetzzz,

Roos.

P.S. ABOU JAHJAH FOR LIFE! LEVE INTERNATIONALE SOLIDARITEIT! DOOD AAN HET FASCISME!
Mijn allerliefste roosje,
De achterstandspositie hebben ze dikwijls aan zichzelf te danken..
Het is niet omdat men bvb nederlands praat, dat men ook geïntegreerd is..niks van.
En als ieder die zgz gediscrimineerd wordt gewelddadig gaat reageren zijn we nog ver van huis, het zijn opvallend genoeg enkel Marokkaanse jongeren die steeds boel maken, geen Kongolese, geen Turkse of een van de zovele nationaliteiten die Antwerpen rijk is...neen, ik herhaal...steeds maar weer Marokkaanse. En zij hebben de dood van een man misbruikt om gewelddaden te kunnen plegen, laag bij de grond..maar zo is 't.
En die zgz discrimninatie berust niet op zgz vooroordelen, maar op de ervaringen die men heeft met een groot deel van de Marokkaanse jongeren...niet met de Turkse!
En nu begrijp ik het, je woont NIET in Antwerpen, wat lig jij dan te lullen..je bent niet degelijk op de hoogte wat in Antwerpen gebeurt en hoe de Antwerpenaar die relschoppers en ordinaire vernielers ervaart..
En jaja..jahjah.. :D :rolleyes:
En ten laatste mijn beste allerliefste roosje, ik ben geen facist noch racist, dat is één van jou vluchtwegen, anderen racist noemen. :p

indygirl_roosje
06-12-02, 23:21
Aan alle mede-discussieerders.

Ongetwijfeld zal het voor jullie behoorlijk irritant zijn dat het nu meer begint te lijken op een prive- vete tussen mij en limpio. Daarom wilde ik slechts dit zeggen.

1. Ik heb niemand voor racist of fascist uitgemaakt, m.u.v. Filip de Winter, die daar overigens zelf voor uitkomt.

2.Ik heb de berichtgeving over Antwerpen nauwkeurig gevolgd.

3. Ik veroordeel iedere vorm van racisme, fascisme of geweld, hetzij in naakte, groffe vorm, hetzij in een "elegant" jasje gestoken.

4. Ik haat niemand. Ik wens iedereen het beste toe. Ik zou het waarderenn als de discussie nu weer haar normale gang zou gaan.

Excuses voor het feit dat ik de andere leden te winig heb betrokken,

Roos.

limpio
06-12-02, 23:31
Geplaatst door indygirl_roosje
Aan alle mede-discussieerders.

Ongetwijfeld zal het voor jullie behoorlijk irritant zijn dat het nu meer begint te lijken op een prive- vete tussen mij en limpio. Daarom wilde ik slechts dit zeggen.

1. Ik heb niemand voor racist of fascist uitgemaakt, m.u.v. Filip de Winter, die daar overigens zelf voor uitkomt.

2.Ik heb de berichtgeving over Antwerpen nauwkeurig gevolgd.

3. Ik veroordeel iedere vorm van racisme, fascisme of geweld, hetzij in naakte, groffe vorm, hetzij in een "elegant" jasje gestoken.

4. Ik haat niemand. Ik wens iedereen het beste toe. Ik zou het waarderenn als de discussie nu weer haar normale gang zou gaan.

Excuses voor het feit dat ik de andere leden te winig heb betrokken,

Roos.
Waarom sleur jij er ander prikkers bij?

Irritant...mijn mening en jou mening...bevalt mijn mening jou niet ..spijtig, maar het is mijn mening.

Onder je laatste posting en als antwoord op mijn posting in het vet..

ABOU JAHJAH FOR LIFE! LEVE INTERNATIONALE SOLIDARITEIT! DOOD AAN HET FASCISME!
H
oe moet ik dat nu opnemen, denk je nu echt dat ik dom ben omdat jij jezelf zo intelligent vind?

En jij mag dan de berichtgeving over Antwerpen nauwkeurig gevolgd hebben, Moi..ik ben van Antwerpen en mijn dochter woont in Borgerhout.
Wij...zaten er met ons gat op en mijn dochter zit met de blazen.
Toch mijn vriendelijke groeten..

indygirl_roosje
07-12-02, 11:44
J.M.T., ik zal het ditmaal kort houden; wat ik limpio zei geldt ook voor jou. Als u niet bij machte bent andere geloven, culturen en/of meningen te respecteren, lijkt het me weinig zin hebben om nog met andersdenkenden te debatteren, want u gaat, net als limpio, niet op de argumenten van mij en Jooozt in, maar u fabriceert uw eigen verhaaltjes.
Spijtig, spijtig......

Groet,
Roos.

P.S. U mag op mij reageren zoveel u wilt, maar verwacht geen reactie terug. Met u en uw geestverwanten ben ik uitgesproken.

BiL@L
07-12-02, 12:32
Aan JMT,

Er wordt helemaal geen Sharia gehanteerd hier in Europa dus die argument slaat nergens op, denk er maar even over na waarom je zo'n argument gebruikt.

Het Christendom is ook niet ontstaan in Europa maar in diezelfde MO. Denk er maar even over na waarom je zo'n argument gebruikt.

Er liepen Marokkanen mee. In verhouding misschien zelfs meer dan NL, echter worden dat soort dingen niet op tv getoond, hoeft van mij ook niet. Wat ik liever heb is: "denk er maar even over na waarom je zo'n argument gebruikt".

Respect komt van twee kanten, respect verdien je niet over de rug van een ander, waarom moet het omgekeerde dan wel zo zijn? Ter nuance, jij spreekt 1 Marokkaan die verantwoording moet afleggen voor alle Marokkanen hier in NL om respect te verdienen. Jongeman, dat is geen respect. Denk er maar even over na waarom je zo'n argument gebruikt.

Hier twee links (Verplicht lezen):

LinK1 (http://www.benjebangvoormij.nl/showthread.php?s=&threadid=940)
LinK2 (http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=50184)

Mark
07-12-02, 12:38
Geplaatst door BiL@L
Aan JMT,

Er wordt helemaal geen Sharia gehanteerd hier in Europa dus die argument slaat nergens op, denk er maar even over na waarom je zo'n argument gebruikt.

Het Christendom is ook niet ontstaan in Europa maar in diezelfde MO. Denk er maar even over na waarom je zo'n argument gebruikt.

Er liepen Marokkanen mee. In verhouding misschien zelfs meer dan NL, echter worden dat soort dingen niet op tv getoond, hoeft van mij ook niet. Wat ik liever heb is: "denk er maar even over na waarom je zo'n argument gebruikt".

Respect komt van twee kanten, respect verdien je niet over de rug van een ander, waarom moet het omgekeerde dan wel zo zijn? Ter nuance, jij spreekt 1 Marokkaan die verantwoording moet afleggen voor alle Marokkanen hier in NL om respect te verdienen. Jongeman, dat is geen respect. Denk er maar even over na waarom je zo'n argument gebruikt.

Hier twee links (Verplicht lezen):

LinK1 (http://www.benjebangvoormij.nl/showthread.php?s=&threadid=940)
LinK2 (http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=50184)

Bilal: ga je nog een reactie plaatsen in link2?

BiL@L
07-12-02, 12:42
Geplaatst door Mark
Bilal: ga je nog een reactie plaatsen in link2?

Ja.

Mark
08-12-02, 12:42
Geplaatst door BiL@L
Ja.

Ik heb het gelezen, ik hoop van de week tijd te hebben om erop te reageren...

indygirl_roosje
24-12-02, 12:51
Zet hem op Bilal! Ik sta helemaal achter je. Maar ik wil je wel een ding meegeven: VERSPIL JE TIJD NIET AAM JMT, WANT HET LEVEN IS KORT GENOEG! Met die gast valt gewoon niet te praten en van respect en kennis heeft hij ook algeen kaas gegeten. Hij blijft maar steeds in zijn eigen, beperkte kringetje ronddraaien. Lata hem maar over aan God, wij kunnen hem in ieder geval niet veranderen.....

Groetjes,

Roos.

P.S. Tussen 24-12 en 27-12 ben ik er niet, dus dan kan ik ook niet op jullie berichten reageren. Oja, en fijne feestdagen iedereen! (Voor iedereen die die feestdagen viert dan, maarja....)

Zahera29
30-12-02, 09:07
Voor de mensen die het nog niet weten....... JMT heeft van onzin schrijven/denken/praten zijn hobby gemaakt! :jammer:

JMT.... het wordt eens tijd dat je een andere hobby zoekt.

Sven_DP
30-12-02, 16:03
P.S. ABOU JAHJAH FOR LIFE! LEVE INTERNATIONALE SOLIDARITEIT! DOOD AAN HET FASCISME!

__________________
Hebt uw vijanden lief


Roosje, kan je deze contradictie even verklaren? Verder heb ik maar 1 vraag : Waarom ontvlucht je de discussie? Beetje leven in de brouwerij kan echt geen kwaad hoor. Zo kan je misschien toch vernemen hoe een meerderheid van de Westerse autochtone bevolking denkt. Goed of kwaad, het feit van dit te weten kan nooit kwaad. Opmerkingen over fascisme, racisme, VB, God langs hier en Allah langs daar, ... werken veel mensen op de zenuwen, ttz. het irriteert en bevestigt hen enkel in hun idee over de moslim gemeenschap. JMT en Limpio zijn echt niet de grooote racisten en uitzonderingen die jij er soms wil van maken. En je woordenwisseling met Limpio vond ik niet eentonig hoor, wel interessant.

In elk geval : blijf allen jullie mening verkondigen, dat is tenslotte het doel van een forum nietwaar?

indygirl_roosje
31-12-02, 12:14
Beste Sven:

1. Ik ben geen moslima. Ik ben protestants-christelijk.

2. Er bestaat hier in Nederland (en in de meeste andere Europese landen) zoiets als vrijheid van meningsuiting, mits je een ander niet beledigt of kwetst. Als ik of wie dan ook over God praat, beledig ik niemand daarmee. JMT overschrijdt die grens wel door de islamitische allochtonen als algemene zondebok op te voeren. De recente Westerse geschiedenis heeft aangetoond waar dit toe kan leiden.

3. Ik praat met allerlei soorten mensen die diverse meningen hebben. Maar ik wil niet de kostbare tijd die ik op aarde heb, verspillen door te praten met hele en halve racisten of onwetende mensen die weigeren te leren.

4. Zahera meid (ik neem tenminste aan dat Zahera een meisjesnaam is) je hebt gelijk hoor! Zoals een beroemde islamitishe schrijver ooit zei, "Jezus was de grote alchimist. Hij veranderde slechte mensen in goede, zieke mensen in gezonde. Maar een ding kon hij niet: DWAZEN VERANDEREN IN WIJZEN! Hahahahaha!

En voor iedereen alvast een GELUUKIG NIEUWJAAR!

Groeten,

Roos.

Sven_DP
31-12-02, 14:07
Maar ik wil niet de kostbare tijd die ik op aarde heb, verspillen door te praten met hele en halve racisten of onwetende mensen die weigeren te leren.

Ik wil niet beledigend klinken maar is dit niet een beetje arrogant? Wie heeft de waarheid in pacht? Stel dat de meerderheid van onze Westerse landen zo zou reageren, en we gaan heel hard in die richting, dan heeft het islamitisch deel van de bevolking pas een groot probleem, want dan steven je regelrecht naar een nieuw apartheidsregime. En raad eens wie dan de overhand zal halen en op welke manier????

indygirl_roosje
31-12-02, 18:21
Beste Sven, het stelt mij teleur dat jij op zo'n onjuiste wijze gebruikmaakt van een citaat van mij. Wat ik bedoel is, dat ik geen behoefte te maken om met JMT te praten, omdat hij alleen met zichzelf bezig is en weigert naar argumenten van een ander te luisteren. Bovendien doet hij uitspraken jegens allochtonen en moslims die ik als zeer kwetsend en naar ervaar, iets dat voor mij als allochtone, zwarte vrouw dus ook niet prettig is! Volgens mij is dit laatste van meer gewicht dan mijn misschien wat scherpe manier van uitdrukken, Sven. Dus zou jij zo vriendelijk willen zijn om in het vervolg niet te suggereren dat ik intolerant of onverdraagzaam zou zijn. De enigen die dat hier zijn, zijn JMT en Limpio en niemand anders.

Vriendelijke groet,

Roos.


P.S. Aan iedereen hier alvast een GELUKKIG NIEUWJAAR toegewenst!

denhaag070
17-03-06, 10:06
Tfoe je vieze racist maar waarom heeft ie hem dood geschoten dan??