PDA

Bekijk Volledige Versie : Joden hebben geen land geroofd



000NobelPrizes
27-11-02, 19:11
Nog een stukje literatuur wat Jongeren voor Palestina, die graag vrede willen, vast wel willen weten. En alle anderen die vrede willen, trouwens.

**************************

Door Joseph Farra (vert. S.K.)

Daar ik de meest opvallende Amerikaanse criticus van Arabische afkomst ben van Jasser Arafat en de zogenaamde "Palestijnse" plannen, krijg ik veel mail vol van haat en heb ik zelfs meer dan mijn deel van bedreigingen met de dood ontvangen. De meesten die mij aanvallen, en ik bedoel niet eens de beledigende platte woorden van drie en vier letters, begrijpen niet hoe ik geen sympathie kan hebben voor die arme Arabieren die van hun grond zijn verdreven, uit hun huizen zijn gezet en door de Israeli's vluchtelingen zijn geworden.


Laat ik het maar meteen duidelijk zeggen: De joden hebben niemands land geroofd.

Toen Mark Twain in de 19e eeuw het heilige land bezocht was hij teleurgesteld. Hij had geen mensen gezien. Hij noemde het een groot verwaarloosd land. Het land dat we nu Israel noemen was practisch verlaten. De verandering begon aan het eind van de 20e eeuw, toen Joden van de rest van de wereld begonnen terug te keren naar hun voorouderlijk huisland - het beloofde land dat Mozes en Joshua duizenden jaren eerder hadden veroverd, naar joods en christelijk geloof, op het bevel van God.

Dat betekent niet dat er niet altijd een sterke Joodse aanwezigheid was in het land, in het bijzonder in en rond Jeruzalem. In 1854 bestond, volgens een rapport in de New York Tribune, tweederde van de bevolking van Jeruzalem uit joden. U wilt hiervan de bron weten? Dat was een journalist van de Tribune, dat jaar op rondreis in het Midden-Oosten. Zijn naam was Karl Marx, ja, dìe Karl Marx. En een gids voor Palestina en Syrië, uitgegeven in 1906 door Karl Baedeker, geeft aan dat, zelfs toen het Islamitische Ottomaanse Keizerrijk het gebied nog regeerde, de Moslembevolking nog minimaal was. Het boek meldt dat de totale bevolking van de stad circa 60.000 was, waarvan 13.000 Christenen, 7000 Moslems en 40.000 Joden. "Het aantal Joden is de laatste decennia sterk gestegen, ondanks het feit dat zij niet mogen immigreren of land mogen bezitten" staat in dat boek. Hoewel de Joden werden vervolgd, kwamen zij toch naar Jeruzalem en bereikten reeds in 1906 een overweldigende meerderheid. En hoewel Moslems nu Jeruzalem claimen als hun derde heiligste stad, hadden zij er weinig belangstelling voor toen de stad nog onder Islamitische controle was.

Toen de Joden kwamen, de moerassen drooglegden en de woestijn begonnen te ontwikkelen, gebeurde iets opmerkelijks. De Arabieren kwamen, en ik kan ze begrijpen. Zij hadden een goede reden om te komen. Zij kwamen voor werk. Zij kwamen voor welvaart. Zij kwamen voor vrijheid. En ze kwamen in groten getale.

Winston Churchill zei nog in 1939: "Omdat ze niet worden vervolgd kwamen ze het land binnen en nam hun aantal steeds toe, tot hun bevolking net zo groot was als zelfs die van alle Joden in de rest van de wereld".
Toen kwam 1948 en de grote verdeling. De Verenigde Naties stelden de stichting voor van twee staten in het gebied - een joodse en een Arabische. De Joden namen het voorstel aan. De Arabieren weigerden en verklaarden de oorlog.

Arabische heersers riepen de Arabieren op het land te verlaten om niet in de gevechten betrokken te raken. Zij konden naar huis terugkeren, werd hun verteld, nadat Israel was verslagen en de joden vernietigd.
Maar zo gebeurde het niet. Volgens de meeste schattingen trokken enige honderdduizenden Arabieren het land uit - niet door Israelische agressie, niet door Israelische landroof, niet door Israelisch expansionisme. Er zijn in feite talrijke historische bewijzen dat de joden de Arabieren hebben aangeraden te blijven waar ze waren en met hen in vrede te leven. Maar, helaas, verkozen zij te vertrekken.

Vierenvijftig jaar later wonen de zoons en dochters, de kleinzoons en kleindochters van die vluchtelingen nog steeds in vluchtelingenkampen, niet wegens Israelische onverzettelijkheid, maar omdat ze door Arabische machten voor politieke doeleinden misbruikt worden. Die ongelukkigen zouden binnen een week geholpen kunnen worden door de rijke Arabische olielanden die 99,9% van de Arabische landmassa beheersen, maar ze worden vastgehouden als een soort gevangenen, worden geïndoctrineerd met haat tegen joden en gebruikt als zelfmoordenaar-bommengooiers door Arabische machthebbers.

Dit is het werkelijke verhaal van het Arabisch-Israelische conflict. Nog nooit hebben joden Arabieren verdreven uit hun huizen. Wanneer land te koop was, kochten zij het tegen hoge prijzen. Waar geen land te koop was, hebben zij het land bewerkt om een plaats te hebben waar zij konden leven zonder vervolgd te worden.

Het is een leugen te zeggen dat Israeli's mensen hebben verdreven - dat is een van de leugens en bedenksels die de Joden opnieuw bedreigen.
November 2002

Waiting
27-11-02, 19:30
Dat is ook zo

000NobelPrizes
27-11-02, 19:39
Tja, alleen hebben dit soort stukken pas effect als Arabische leiders het zouden toegeven. Moeilijke zaak, want dat betekent dat ze na het verwerpen van Israel als zondebok, de aandacht op eigen politieke wantoestanden moeten gaan richten.

Waiting
27-11-02, 22:06
En dat gebeurt denk ik nog lang niet....

Het is zoals Golda het ooit zij ;

"Op de dag dat de arabieren meer van hun kinderen houden, dan dat ze ons haten komt er vrede"

000NobelPrizes
27-11-02, 22:24
Nee, dat zal niet gebeuren. Daarvoor moet je namelijk ECHT duurzame vrede willen, en dat zit niet in ieders karakter.

Malcolm_X
27-11-02, 22:31
Geplaatst door Waiting
En dat gebeurt denk ik nog lang niet....

Het is zoals Golda het ooit zij ;

"Op de dag dat de arabieren meer van hun kinderen houden, dan dat ze ons haten komt er vrede"

Juist daarom zullen ze geen vrede kennen, want omdat de palestijnen om hun kinderen geven leven zeniet in vrede. Men wil kost wat kost in vrijheid leven, om zo een toekomst te bieden voor hun kinderen.

000NobelPrizes
27-11-02, 22:33
Geplaatst door Malcolm_X
Juist daarom zullen ze geen vrede kennen, want omdat de palestijnen om hun kinderen geven leven zeniet in vrede. Men wil kost wat kost in vrijheid leven, om zo een toekomst te bieden voor hun kinderen.


Je hebt duidelijk de tekst niet gelezen waar deze thread mee begon.

MO_NL
27-11-02, 22:35
Volgens de meeste schattingen trokken enige honderdduizenden Arabieren het land uit - niet door Israelische agressie, niet door Israelische landroof, niet door Israelisch expansionisme. Er zijn in feite talrijke historische bewijzen dat de joden de Arabieren hebben aangeraden te blijven waar ze waren en met hen in vrede te leven. Maar, helaas, verkozen zij te vertrekken

Pas maar op: ontkenning van de vervolging en moord op de Palastijnen is strafbaar!

000NobelPrizes
27-11-02, 22:38
Geplaatst door MO_NL
Pas maar op: ontkenning van de vervolging en moord op de Palastijnen is strafbaar!

Zoals je kunt lezen, is de Arabische schrijver van deze tekst gewend om met veelvuldige bedreigingen om te gaan.

taouanza
27-11-02, 22:54
Geplaatst door Waiting
Dat is ook zo


goh hoe kom het dan dat ik vaak genoeg een ander israelisch geluid heb gehoord rechtstreek van de israelier zelf

laatst nog keek naar een documentaire over jawel israel.
er zaten twee bejaarden mannen op de achterbank te vertellen over hun dienst in het israelische leger.
het ging er heel ontspannen aan toe en ik begreep het volgende:
ze gingen dorpen in en gaven de bewoners een week de tijd om hun biezen te pakken en vergiftigden de waterputten om te voorkomen dat de mensen terugkeerden
ze waren blij dat de dorpbewoners daadwerkelijk hun biezen hadden gepakt anders waren ze genoodaakt ze te doden.
dat hadden ze niet leuk gevonden maar toch wel gedaan.

jullie bedoelen dat mensen zich bewust reduceren tot derde-rang burger eigen land? 50jaar lang?
jullie medeleven is grenzeloos
ik wist niet dat het syndroom von munschhauzen zo etnisch verbonden is.

lennart
28-11-02, 01:16
Geplaatst door Waiting
En dat gebeurt denk ik nog lang niet....

Het is zoals Golda het ooit zij ;

"Op de dag dat de arabieren meer van hun kinderen houden, dan dat ze ons haten komt er vrede"

En Ze'ev Jabotinsky zei in 1923:

"They look upon Palestine with the same instinctive love and true favor the Aztecs looked upon Mexico or any Sioux looked upon his prairie. Palestine will remain for the Palestinians not a borderland, but their birthplace, the center and basis of their own national existence."

shalom
28-11-02, 20:07
Ik ben een insider, ben zelf joods, en weet hoe er gemanipuleerd wordt als het gaat om de staat Israel.

De staat Israel bestaat niet, het was en is nogsteeds een Palestijnse staat. De meeste joden(niet allemaal) willen dit niet toegeven.

Het idee achter de kolonisatie was, dat de palestijnen zouden vervagen en hun identiteit zouden vergeten(net als de indianen)en dat het de hele wereld zou doen geloven dat er altijd een Israel was.

dit is echter een ilussie, dat wat zo mooi was aan palestina namelijk gezamelijk in vrede leven onder de autoriteit van palestina is verwoest.
Ik denk dat Israel geen stand kan houden en dat de staat momenteel wankel is. Dit baseer ik op het feit dat Israel om 4 miljard dollar militaire steun van Amerika eist.

Men ziet nu in dat dit niet voorlang stand zal houden. Momenteel emigreren vele joodse jongeren terug naar europa en amerika, omdat die mensen zelf tot bezinning zijn gekomen en dat daar pas vrede zal keren wanneer de kolonistatie en onderdrukking volledig weg is.



shalom,

000NobelPrizes
28-11-02, 20:09
Er zijn ook niet-Marokkanen die zich als Marokkaan voordoen om vervolgens allerlei onzin over hun 'mede-Marokkanen' spuien. Je vist ze er meteen uit.

shalom
28-11-02, 20:15
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Er zijn ook niet-Marokkanen die zich als Marokkaan voordoen om vervolgens allerlei onzin over hun 'mede-Marokkanen' spuien. Je vist ze er meteen uit.


ja klopt, dat heb ik ook opgemerkt.


shalom,

000NobelPrizes
28-11-02, 20:20
Geplaatst door shalom
ja klopt, dat heb ik ook opgemerkt.


shalom,


Tikje jammer dat je niet alles oppikt.

shalom
28-11-02, 20:55
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Tikje jammer dat je niet alles oppikt.


Ik pik wel de belangrijkste dingen op. :D

wasim
29-11-02, 08:08
ik weet niet waar jullie het over hebben.maar ik denk dat israil geen plaats hebben op de wereld

i love israel
29-11-02, 08:36
Geplaatst door wasim
ik weet niet waar jullie het over hebben.maar ik denk dat israil geen plaats hebben op de wereld

ach wat vind ik dat nou jammer voor je.

I'mNumber1
29-11-02, 08:52
dat maakt alles o zo duidelijk... toch ? ;).

GroteWolf
29-11-02, 08:54
Men ziet nu in dat dit niet voorlang stand zal houden. Momenteel emigreren vele joodse jongeren terug naar europa en amerika, omdat die mensen zelf tot bezinning zijn gekomen en dat daar pas vrede zal keren wanneer de kolonistatie en onderdrukking volledig weg is.


Het is wel jammer dat Syrie, Egypte, Libanon en Jordanie hun oorspronkelijke inwoners niet meer terug hun landen in laten. Die zitten al 50 jaar in vluchtelingen kampen on het mom dat het oorspronkelijke Palestijnen zouden zijn.

shalom
29-11-02, 16:13
Geplaatst door Kidon2
Ik dacht dat ik qua stupiditeit al heel wat meegemaakt had, maar er is altijd een overtreffende trap dat blijkt wel.

Ze zeggen dat intelligentie en stupiditeit niet zoveel van elkaar verschillen :D

000NobelPrizes
29-11-02, 16:46
Geplaatst door shalom
Ze zeggen dat intelligentie en stupiditeit niet zoveel van elkaar verschillen :D


Nee, dat zeggen ze niet. Ze zeggen wel 's dat gekte en genialiteit niet ver van elkaar af liggen.

Voordat je elders een modderfiguur slaat.

shalom
29-11-02, 16:51
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Nee, dat zeggen ze niet. Ze zeggen wel 's dat gekte en genialiteit niet ver van elkaar af liggen.

In andere woorden uitgedrukt ja.

p.s. Scherp Nodi, heel scherp :duim:

wasim
29-11-02, 20:11
israelen zijn alle van de wereld vabannen sinds mozes.
ze willen nu palestina gewoon stelen. dit is gewoon duidelijk of niet soms