PDA

Bekijk Volledige Versie : Land van Hypocratie



lennart
28-11-02, 03:11
On Friday, Nov. 22, the United States Congress fled Washington, leaving behind a "Go to Hell" Christmas message to more than 1 million Americans, who will be cut off unemployment benefits on Dec. 28—simply because the Bush Administration and both the House and Senate, Democrats and Republicans, failed to reach an agreement on legislative language to renew the unemployment benefits extension that they passed earlier in the year. Representative Dick Armey (R-Texas), the outgoing House Majority Leader, who will not be returning to Congress in January, summarized the "screw you" attitude, telling the Washington Post on Saturday, Nov. 23, that the cutoff of a million Americans from any source of income in the midst of the Christmas holiday season was no big deal: The new Congress would restore the extension sometime after convening in January.

First of all, Armey was lying through his teeth. Just days before Congress abandoned their posts in the midst of the gravest economic crisis in more than a generation—without even passing a single non-defense-related departmental budget—the Federal government announced that the monthly budget deficit for October 2002 had reached $54 billion! October was the first month of the new fiscal year! Factor out the $4 billion in October deposits in the Social Security Trust Fund, which was counted in the Federal government revenues in the "unified federal budget," and the real one-month deficit for October was over $58 billion! Even the most conservative estimates are that the FY2003 Federal deficit will soar past the $500-billion mark. Projections are also that the deficit in trade in physical goods for FY2003 will surpass $400 billion. Even Federal Reserve chairman Alan Greenspan has recently fretted that this situation is totally untenable.

http://www.larouchepub.com/eiw/public/2002/2002_40-52/2002-46/this_wk.html

Samenvatting:

Terwijl het tekort op de Amerikaanse balans in Oktober richting de 58$ miljard dollar ging en de schatting over geheel 2003 loopt naar 500miljard dollar, heeft het Amerikaanse congres besloten om 1 miljoen Amerikanen elke vorm van inkomen te ontzeggen. Werkloosheid uitkeringen voor 1 miljoen Amerikanen worden tijdens kerstmis gestopt.

Dan lijkt me de sociale Islam nog zo slecht nog niet.

ZwYgStErr
28-11-02, 05:34
Geplaatst door lennart
On Friday, Nov. 22, the United States Congress fled Washington, leaving behind a "Go to Hell" Christmas message to more than 1 million Americans, who will be cut off unemployment benefits on Dec. 28—simply because the Bush Administration and both the House and Senate, Democrats and Republicans, failed to reach an agreement on legislative language to renew the unemployment benefits extension that they passed earlier in the year. Representative Dick Armey (R-Texas), the outgoing House Majority Leader, who will not be returning to Congress in January, summarized the "screw you" attitude, telling the Washington Post on Saturday, Nov. 23, that the cutoff of a million Americans from any source of income in the midst of the Christmas holiday season was no big deal: The new Congress would restore the extension sometime after convening in January.

First of all, Armey was lying through his teeth. Just days before Congress abandoned their posts in the midst of the gravest economic crisis in more than a generation—without even passing a single non-defense-related departmental budget—the Federal government announced that the monthly budget deficit for October 2002 had reached $54 billion! October was the first month of the new fiscal year! Factor out the $4 billion in October deposits in the Social Security Trust Fund, which was counted in the Federal government revenues in the "unified federal budget," and the real one-month deficit for October was over $58 billion! Even the most conservative estimates are that the FY2003 Federal deficit will soar past the $500-billion mark. Projections are also that the deficit in trade in physical goods for FY2003 will surpass $400 billion. Even Federal Reserve chairman Alan Greenspan has recently fretted that this situation is totally untenable.

http://www.larouchepub.com/eiw/public/2002/2002_40-52/2002-46/this_wk.html

Samenvatting:

Terwijl het tekort op de Amerikaanse balans in Oktober richting de 58$ miljard dollar ging en de schatting over geheel 2003 loopt naar 500miljard dollar, heeft het Amerikaanse congres besloten om 1 miljoen Amerikanen elke vorm van inkomen te ontzeggen. Werkloosheid uitkeringen voor 1 miljoen Amerikanen worden tijdens kerstmis gestopt.

Dan lijkt me de sociale Islam nog zo slecht nog niet.

Kon je niet slapen?

000NobelPrizes
28-11-02, 08:37
Sinds wanneer zorgt de islam voor een goed systeem van sociale voorzieningen?

Wat een slap geklets weer van Lennart. Waarom haal je ook Colombia niet aan als broeihaard van misere, en roep je erbij dat de islam beter is? Of voor de nijpende economie van Argentinie?

Slaat werkelijk helemaal nergens op. Islam... het juiste antwoord op alle wereldproblemen. Wat een slogan.

ps: wat is trouwens hypocratie? Het woord bestaat niet eens, domme oetlul.

lennart
28-11-02, 15:34
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Sinds wanneer zorgt de islam voor een goed systeem van sociale voorzieningen?

Wat een slap geklets weer van Lennart. Waarom haal je ook Colombia niet aan als broeihaard van misere, en roep je erbij dat de islam beter is? Of voor de nijpende economie van Argentinie?

Slaat werkelijk helemaal nergens op. Islam... het juiste antwoord op alle wereldproblemen. Wat een slogan.

ps: wat is trouwens hypocratie? Het woord bestaat niet eens, domme oetlul.

Het is een woordgrapje....
En ja Islam is sociale, de regimes in Islamitische landen niet overigens, maar dat zijn ook geen Islam regeringen.

shalom
28-11-02, 16:01
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Sinds wanneer zorgt de islam voor een goed systeem van sociale voorzieningen?

Wat een slap geklets weer van Lennart. Waarom haal je ook Colombia niet aan als broeihaard van misere, en roep je erbij dat de islam beter is? Of voor de nijpende economie van Argentinie?

Slaat werkelijk helemaal nergens op. Islam... het juiste antwoord op alle wereldproblemen. Wat een slogan.

ps: wat is trouwens hypocratie? Het woord bestaat niet eens, domme oetlul.

Nou nu zeg je me wat. De islam zorgen voor een goed systeem van sociale voorzieningen. daar wil ik op antwoorden.

We nemen bijvoorbeeld Iran. daar regeren ze strikt op het islamitische geloof. Er heerst daar geen enkel vorm van armoede, maar ook geen enkel vorm van extreme rijkdom. Iedereen heeft daar recht op sociale voorziening en scholing. Iran is een welvarend land, en dat hebben ze grotendeels te danken aan hun introvertie.
Dit land handeld naar eigen belang van het volk d.m.v. strenge regels, and no tolerence van inspraak voor de buitenwereld.

Heel even een belangrijk punt over Irak.
Voor de oorlogen die Irak achter de rug heeft gehad, was het een zeer welvarend land, een land waar velen burgers uit buurlanden naar emigreerden, omdat er zoveel werkgelegen was.
Irak was een productief goed land met een stabiele economie wat ze te danken hadden aan hun olie opbrengsten. Irak keerde de grootste kinderbijslag uit ooit ter wereld. Dit zelfs onder saddam hoessein.

Dit heeft mij toch aan het denken gezet.
Hebben wij, de westerlingen, het wel zoooo goed over, voor die landen?

000NobelPrizes
28-11-02, 16:09
Goed argument. Dat zou betekenen dat waar de islam regeert, geen armoede is.

Laat je nakijken.

De spreiding van de welvaart onder moslims is miserabel. Ze rennen niet voor niks met duizenden per dag de landen uit op zoek naar een boterham - voornamelijk in het westen. Er is zelfs driftige mensensmokkel gaande, en ze verzuipen in de Mediteraanse zee in rotbootjes op hun vlucht naar vreten. En dat alles omdat de moslims zo goed voor hun broeders zorgen.

shalom
28-11-02, 16:22
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Goed argument. Dat zou betekenen dat waar de islam regeert, geen armoede is.

Laat je nakijken.

De spreiding van de welvaart onder moslims is miserabel. Ze rennen niet voor niks met duizenden per dag de landen uit op zoek naar een boterham - voornamelijk in het westen. Er is zelfs driftige mensensmokkel gaande, en ze verzuipen in de Mediteraanse zee in rotbootjes op hun vlucht naar vreten. En dat alles omdat de moslims zo goed voor hun broeders zorgen.

Die duizenden die naar het westen rennen, is een gevolg van de zeer positieve inbreng in het midden oosten van de westerlingen.

Zie het maar zo ,ze gooien afghanistan plat, ervoor beloven ze de wederopbouwing van het land, na de bombardementen komen ze hun woord niet na. Die mensen willen binnenstromen maar worden geweigerd. Zie het als een oogst die ze hebben gezaaid.
Vergeet niet de sancties op Irak die hebben een hele grote rol gespeeld wat betreft de miseri van het Iraakse volk.

Ik ben geen moslim, maar ik bekijk het objectief en niet zo pro-westen

En wat betreft je opmerking:
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Laat je nakijken.


Daar ga ik niet eens op in

kutmarokkaantje
28-11-02, 18:45
shalom, als je Iran zo fantastish vindt waarom zout je dan niet op daar naar toe?

000NobelPrizes
28-11-02, 18:53
Sjaal om

Die tientallen miljoenen vluchtelingenmoslims in Europa komen voor een erg piepklein gedeelte uit Afghanistan en Irak, en dat weet jij ook wel. Die kindersterfte in Irak is Hussein's pakkie an. Die man smijt liever oliedollars over de balk aan wapens, dure huizen, zijn verkrachtende zonen, zijn paranoia dictarorbewind, het feteren van zijn elite en zijn Zwitserse bankrekening. Hussein gebruikt die sterfte als politiek pressiemiddel in plaats van er iets aan te doen.

Feit is dat de islam geen garantie is voor een gezond pakket sociale voorzieningen. Waarom zouden de Arabische prinsen & prinsessen (zo'n 3000) tezamen voor miljarden schulden maken met feesten en spilzucht?

ZwYgStErr
28-11-02, 18:56
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Goed argument. Dat zou betekenen dat waar de islam regeert, geen armoede is.

Laat je nakijken.

De spreiding van de welvaart onder moslims is miserabel. Ze rennen niet voor niks met duizenden per dag de landen uit op zoek naar een boterham - voornamelijk in het westen. Er is zelfs driftige mensensmokkel gaande, en ze verzuipen in de Mediteraanse zee in rotbootjes op hun vlucht naar vreten. En dat alles omdat de moslims zo goed voor hun broeders zorgen.

Shalom heeft gelijk, waar de (echte) Islam heerst, is inderdaad geen armoede. Maar sinds veel leiders de Islam misbruiken, gaat het helaas niet volgens de juiste wijze.

Pfff...ik d8 nog wel dat jij mensen beoordeelde op de persoon die ze zijn en niet het geloof dat ze aanhangen. Maar wat jij zegt: En dat alles omdat de moslims zo goed voor hun broeders zorgen. [/QUOTE] [/B], dit zegt toch wel heel anders over hoe jij er over denkt. Zo laat jij het doen overkomen, (je gelooft het waarschijnlijk zelf ook nog), dat de Islam de oorzaak is van waar armoede heerst. Een moslimbroeder hoort inderdaad zijn minder bedeelde medemoslim te helpen voor zover dat kan. Maar wie zegt dat dat ok echt gebeurt?

000NobelPrizes
28-11-02, 19:17
Geplaatst door ZwYgStErr
Shalom heeft gelijk, waar de (echte) Islam heerst, is inderdaad geen armoede. Maar sinds veel leiders de Islam misbruiken, gaat het helaas niet volgens de juiste wijze.

Pfff...ik d8 nog wel dat jij mensen beoordeelde op de persoon die ze zijn en niet het geloof dat ze aanhangen. Maar wat jij zegt: En dat alles omdat de moslims zo goed voor hun broeders zorgen. , dit zegt toch wel heel anders over hoe jij er over denkt. Zo laat jij het doen overkomen, (je gelooft het waarschijnlijk zelf ook nog), dat de Islam de oorzaak is van waar armoede heerst. Een moslimbroeder hoort inderdaad zijn minder bedeelde medemoslim te helpen voor zover dat kan. Maar wie zegt dat dat ok echt gebeurt? [/B][/QUOTE]


Ach kind, hou toch op met die islam. Die wordt misbruikt inderdaad, en dat is precies mijn betoog. Wat er gebeurt heeft niks met islam of moslims te maken, maar het irriteert me mateloos dat die islam steeds als verheerlijkend staatsbeeld of samenlevingsvorm wordt neergeplant. Onmogelijk, snap dat nou toch. Niks is volmaakt, geen staatsvorm, geen religie, geen samenleving. Dat gehamer op die perfectie van de islam mits perfect uitgevoerd is gewoon een drogbeeld, een waan, een fantasie.
Zovelen in de geschiedenis hebben het geprobeerd om hun ene ideale denkbeeld aan een compleet volk op te dringen, en steeds is dat mislukt.

Mensen zijn niet uniform: die laten zich niet in een hokje proppen met het label democraat, communist, liberaal, moslim of wat dan ook op hun vorhoofd gestampt - en dan komt het allemaal wel goed.
Mensen zijn unieke wezens met een eigen wil. Aan dat feit kan ook een islam niets aan veranderen, hoe obsessief die ook wordt opgedrongen.

shalom
28-11-02, 19:52
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Sjaal om

Die tientallen miljoenen vluchtelingenmoslims in Europa komen voor een erg piepklein gedeelte uit Afghanistan en Irak, en dat weet jij ook wel. Die kindersterfte in Irak is Hussein's pakkie an. Die man smijt liever oliedollars over de balk aan wapens, dure huizen, zijn verkrachtende zonen, zijn paranoia dictarorbewind, het feteren van zijn elite en zijn Zwitserse bankrekening. Hussein gebruikt die sterfte als politiek pressiemiddel in plaats van er iets aan te doen.

Feit is dat de islam geen garantie is voor een gezond pakket sociale voorzieningen. Waarom zouden de Arabische prinsen & prinsessen (zo'n 3000) tezamen voor miljarden schulden maken met feesten en spilzucht?

Precies een erg piepklein gedeelte komt uit Irak en afghanistan. dat was ook het streven. Men was tevreden over de situatie in de overige moslim landen. Maar het zat ze dwars dat het bij sommige landen die gericht zijn op hun zelfontplooiing. Deze landen hadden het goed, totdat er oorlog uitbrak. En jah, hoe welvarend een land ook wel mag zijn. In oorlogse tijden gaat het altijd wat minder.

P.s ik had het over ECHTE islamitische landen en niet die landen die het westen immiteren.

shalom,

shalom
28-11-02, 19:58
Geplaatst door 151 NobelPrizes
,het irriteert me mateloos dat die islam steeds als verheerlijkend staatsbeeld of samenlevingsvorm wordt neergeplant. Onmogelijk, snap dat nou toch. Niks is volmaakt, geen staatsvorm, geen religie, geen samenleving. Dat gehamer op die perfectie van de islam mits perfect uitgevoerd is gewoon een drogbeeld, een waan, een fantasie.[/B]


Je hebt totaal geen respect voor een ander religie, en dat zegt heel wat over jou.

Je irriteert je aan mensen die een overtuiging hebben, een streven naar perfectie. Het liefst zie jij die mensen lijden. En ik denk dat mensen zoals jij een extra prikkel geven aan die moslims om nog meer te blijven streven en nog meer te blijven geloven in hun droom. Ik denk dat zulke reacties als die van jou voor deze mensen een stimulans is, want ze weten echt niet van ophouden.

Oiit heb ik een citaat van iemand gelezen ''de meest fanatiekelingen overleven''

000NobelPrizes
28-11-02, 20:16
Geplaatst door shalom
Je hebt totaal geen respect voor een ander religie, en dat zegt heel wat over jou.

Je irriteert je aan mensen die een overtuiging hebben, een streven naar perfectie. Het liefst zie jij die mensen lijden. En ik denk dat mensen zoals jij een extra prikkel geven aan die moslims om nog meer te blijven streven en nog meer te blijven geloven in hun droom. Ik denk dat zulke reacties als die van jou voor deze mensen een stimulans is, want ze weten echt niet van ophouden.

Oiit heb ik een citaat van iemand gelezen ''de meest fanatiekelingen overleven''


KLetskoek. In het westen streven we ook zo veel mogelijk naar perfectie, maar dan niet via de islam. En ik beweer dan ook niet dat democratie ideaal is, maar het is voor mij het beste uit voorradige opties.
Als ik zeg dat ook de islam geen ideale samenleving garandeert, heeft dat niets uit te staan met geen respect hebben voor een religie.

Je smijt met woorden als respect als rijst op een bruiloft, terwijl je er zelf niets van afweet.

Hoe kom je er trouwens nou weer bij dat ik mensen graag zou zien lijden? Waar schraap je dat nou weer vandaan?

lennart
28-11-02, 20:20
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Sjaal om

Die tientallen miljoenen vluchtelingenmoslims in Europa komen voor een erg piepklein gedeelte uit Afghanistan en Irak, en dat weet jij ook wel. Die kindersterfte in Irak is Hussein's pakkie an. Die man smijt liever oliedollars over de balk aan wapens, dure huizen, zijn verkrachtende zonen, zijn paranoia dictarorbewind, het feteren van zijn elite en zijn Zwitserse bankrekening. Hussein gebruikt die sterfte als politiek pressiemiddel in plaats van er iets aan te doen.

Feit is dat de islam geen garantie is voor een gezond pakket sociale voorzieningen. Waarom zouden de Arabische prinsen & prinsessen (zo'n 3000) tezamen voor miljarden schulden maken met feesten en spilzucht?

Hahaha, waar komt dat waanidee van jou vandaan dat alle moslims die hier wonen vluchtelingen zijn? Ze zijn hier heen gekomen door het arbeidsmigratie beleid gevoerd in de jaren 60,70 en 80. Het beleid door Europese regeringen ingesteld omdat we niet genoeg arbeiders hadden.

000NobelPrizes
28-11-02, 20:24
Geplaatst door lennart
Hahaha, waar komt dat waanidee van jou vandaan dat alle moslims die hier wonen vluchtelingen zijn? Ze zijn hier heen gekomen door het arbeidsmigratie beleid gevoerd in de jaren 60,70 en 80. Het beleid door Europese regeringen ingesteld omdat we niet genoeg arbeiders hadden.


Uhuh schele spuit 11. Zie mijn bericht daarover op een andere thread.

shalom
28-11-02, 21:01
Geplaatst door 151 NobelPrizes
KLetskoek. In het westen streven we ook zo veel mogelijk naar perfectie, maar dan niet via de islam. En ik beweer dan ook niet dat democratie ideaal is, maar het is voor mij het beste uit voorradige opties.
Als ik zeg dat ook de islam geen ideale samenleving garandeert, heeft dat niets uit te staan met geen respect hebben voor een religie.

Je smijt met woorden als respect als rijst op een bruiloft, terwijl je er zelf niets van afweet.

Hoe kom je er trouwens nou weer bij dat ik mensen graag zou zien lijden? Waar schraap je dat nou weer vandaan?


Dat schraap ik uit je replys.

In het westen streven ze ook zoveel mogelijk naar perfectie en inderdaad niet via de islam. Dat is hun goed recht, die andere islamitische landen mogen het op hun manier doen. En jij kan dan blijven roepen dat het bij jou irritatie opwekt totdat je een ons weegt. Maar niemand vervaagt zijn identiteit voor een ander. Omdat die toevallig zich irriteert aan hoe men DAARginds leven.


shalom,

000NobelPrizes
28-11-02, 21:08
Geplaatst door shalom
Dat schraap ik uit je replys.

In het westen streven ze ook zoveel mogelijk naar perfectie en inderdaad niet via de islam. Dat is hun goed recht, die andere islamitische landen mogen het op hun manier doen. En jij kan dan blijven roepen dat het bij jou irritatie opwekt totdat je een ons weegt. Maar niemand vervaagt zijn identiteit voor een ander. Omdat die toevallig zich irriteert aan hoe men DAARginds leven.


shalom,


Ik dacht dat jullie het zo dik hadden zitten met je moslimbroeders. Hier wuif je met een luchtigheid die zijn weerga niet kent, zo maar even een heleboel misere weg die de mensen in zulke onderdrukte landen moeten ondergaan! Daar zitten corrupte leiders het volk uit te buiten en op te jutten en jij zegt tussen neus en lippen door "oh, moeten ze zelf maar uitzoeken hoor."

Ik sta helemaal paf.

Arvid
28-11-02, 23:02
"In landen waar de echte islam heerst is geen armoede"

hahahahahha :haha: wat een grap, niet te zuinig
Nou mensen, allemaal naar die landen toe verhuizen het is daar blijkbaar een paradijs!
Trouwens, waarom wonen mensen zoals zwygster die dat vinden hier nog?
Is hun 5 pleuro zakgeld hier, daar 100x meer waard?

mrz
29-11-02, 07:16
151 NobelPrizes: Ik dacht dat jullie het zo dik hadden zitten met je moslimbroeders. Hier wuif je met een luchtigheid die zijn weerga niet kent, zo maar even een heleboel misere weg die de mensen in zulke onderdrukte landen moeten ondergaan! Daar zitten corrupte leiders het volk uit te buiten en op te jutten en jij zegt tussen neus en lippen door "oh, moeten ze zelf maar uitzoeken hoor."

Uhm ben jij jezus of god ofzo, dat je de verantwoordelijkheid van die mensen op je denkt te moeten nemen? Ik ben bang dat ze dat inderdaad zelf moeten uitzoeken ja. Sterker nog, wie zegt dat al die mensen blij zijn met een westerse hedonistische levensstijl waar drugs geaccepteerd zijn om onrustgevoelens en agressie te onderdrukken? In hoeverre is dat een oplossing voor problemen? Het tegendeel is eerder waar dus. Je kunt mensen helpen als ze dat echt willen en eventueel dingen aanreiken maar je maakt nu precies de fout waar de westerse cultuur een pleefiguur slaat. Kijk bijvoorbeeld naar de accupunctuur. Eeuwenlang gebruikt in china en wat wordt hier gedaan? Meridiaantje of 2 bekijken wordt wel moeilijk genoeg geacht. We snappen het idee wel en geven onze eigen invulling eraan in onze arrogantie. Oh wat zijn we hier slim en verlicht (...)

Wat wuif jij in eigen land een misere weg die met drugs en en andere ongein te maken hebben. Hier zitten losgelslagen volksvertegenwoordigers het volk onverschilligheid bij te brengen onder het mom van vrijheid en onkunde te kunnen discrimineren tussen VERSCHILLEN door een hardnekkig grondwetje. En jij zegt tussen neus en lippen door je meer begaan te voelen met de mensen in moslimlanden dan je landgenoten hier in nederland?

000NobelPrizes
29-11-02, 07:48
Geplaatst door mrz
Uhm ben jij jezus of god ofzo, dat je de verantwoordelijkheid van die mensen op je denkt te moeten nemen? Ik ben bang dat ze dat inderdaad zelf moeten uitzoeken ja. Sterker nog, wie zegt dat al die mensen blij zijn met een westerse hedonistische levensstijl waar drugs geaccepteerd zijn om onrustgevoelens en agressie te onderdrukken? In hoeverre is dat een oplossing voor problemen? Het tegendeel is eerder waar dus. Je kunt mensen helpen als ze dat echt willen en eventueel dingen aanreiken maar je maakt nu precies de fout waar de westerse cultuur een pleefiguur slaat. Kijk bijvoorbeeld naar de accupunctuur. Eeuwenlang gebruikt in china en wat wordt hier gedaan? Meridiaantje of 2 bekijken wordt wel moeilijk genoeg geacht. We snappen het idee wel en geven onze eigen invulling eraan in onze arrogantie. Oh wat zijn we hier slim en verlicht (...)

Wat wuif jij in eigen land een misere weg die met drugs en en andere ongein te maken hebben. Hier zitten losgelslagen volksvertegenwoordigers het volk onverschilligheid bij te brengen onder het mom van vrijheid en onkunde te kunnen discrimineren tussen VERSCHILLEN door een hardnekkig grondwetje. En jij zegt tussen neus en lippen door je meer begaan te voelen met de mensen in moslimlanden dan je landgenoten hier in nederland?


Je hebt de rest niet goed gelezen, blijkbaar. Ik zal de laatste zijn die beweert dat onze democratie ideaal is. En ja, met veel losgeslagen mensen, en dat is niet leuk. Voor MIJZELF heb ik gezegd dat ik liever in die democratie leef, en volgens de manier waarop hier de samenleving is ingericht.
Ik hoef niet per se mijn gelijk te halen, maar gezien de miljoenenmigratie deze kant op zijn er miljoenen uit onderdrukte landen die er ook zo over denken.
En waar haal je het vandaan dat ik me meer begaan zou voelen met die mensen in onderdrukte moslimlanden dan met de mensen hier? Meer of minder, dat heb ik helemaal niet gezegd. Braille werkt nog niet zo op een monitor he?

lennart
29-11-02, 08:00
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Je hebt de rest niet goed gelezen, blijkbaar. Ik zal de laatste zijn die beweert dat onze democratie ideaal is. En ja, met veel losgeslagen mensen, en dat is niet leuk. Voor MIJZELF heb ik gezegd dat ik liever in die democratie leef, en volgens de manier waarop hier de samenleving is ingericht.
Ik hoef niet per se mijn gelijk te halen, maar gezien de miljoenenmigratie deze kant op zijn er miljoenen uit onderdrukte landen die er ook zo over denken.
En waar haal je het vandaan dat ik me meer begaan zou voelen met die mensen in onderdrukte moslimlanden dan met de mensen hier? Meer of minder, dat heb ik helemaal niet gezegd. Braille werkt nog niet zo op een monitor he?

De miljoenen immigratie hierheen heeft met economie te maken, niet met onderdrukkingen. Wij hebben namelijk in de jaren 60 en 70 miljoenen mensen naar Europa gehaald om voor ons te werken.

000NobelPrizes
29-11-02, 08:07
Geplaatst door lennart
De miljoenen immigratie hierheen heeft met economie te maken, niet met onderdrukkingen. Wij hebben namelijk in de jaren 60 en 70 miljoenen mensen naar Europa gehaald om voor ons te werken.

Yes. En die lieten allemaal hun fijne banen en carrieres daar in de steek om hier voor ons werk te verrichten. De regeringen aldaar maken zich namelijk hard om voor werkgelegenheid te zorgen, educatie en participatie voor zowel mannen als vrouwen aan het arbeidsproces.
Nee dus: ze onderdrukken liever.

GroteWolf
29-11-02, 11:23
Er zijn op de wereld al honderden miljoenen gestorven, een veelvoud daarvan verminkt, miljoenen verweesd, onteigend, vernedert, verkracht, verhongerd, verdwenen, verpest en vernield in het streven naar de een of andere IDEALE MAATSCHAPPIJ.

Eigenlijk is dat streven zelf de oorzaak van al dat leed. Geleficiteerd met je 'sociale' islam die inmiddels ook al de nodige slachtoffers eist. Hoeveel mensen zijn er gestorven voor de Iraanse Heilstaat? En wat is er over van dat ideaal? En waarom zou jij dom genoeg zijn om te denken dat zo iets ergens anders wel lukt? Waarom? Mensen blijven mensen.

jaja
29-11-02, 11:31
Geplaatst door lennart
...
En ja Islam is sociale, de regimes in Islamitische landen niet overigens, maar dat zijn ook geen Islam regeringen. klopt ... maar dat geldt voor elke religie en ideologie. Nergens is de staat volledig christelijk, boeddhistisch, en ga zo maar door. Nergens is het perfecte kapitalisme, communisme of welke ideologie dan ook.
Want lees de "theorie-boeken" van de -ismes en religies er maar op na, als zij volledig worden ingevoerd breekt de heilstaat uit. In de echte communistische staat is er geen armoede en sterfte en ongelijkheid. In het perfecte kapitalistische land zijn de mensen zo goed dat iedereen voor zichzelf kan zorgen, in het echte christelijke land is er enkel naastenliefde ... maar in werkelijkheid bestaat er geen land waar religie of ideologie echt volledig is doorgevoerd, zeggen de "ware gelovigen".
Kortom, waarom moeten we de andere religies en ideologieen wel beoordelen op hoe ze in deze werkelijkheid door hun "gelovigen" worden uitgevoerd, maar de Islam niet?

observer
29-11-02, 12:10
Geplaatst door lennart
...
En ja Islam is sociale, de regimes in Islamitische landen niet overigens, maar dat zijn ook geen Islam regeringen.

islam is sociaal
helaas is in de meeste islamitsche landen 95% van de bevolking straatarm en de 5% stinkend rijk he dat kan niet ah dan zijn de regeringen niet islamitisch

lijken wel een beetje op de vliegende hollander, blijkbaar is het dus onmogelijk om in een land met 99% of meer moslims met een regering bestaande moslims onmogelijk een islamitisch regiem te hebben?

Mark
29-11-02, 12:31
Geplaatst door mrz
Uhm ben jij jezus of god ofzo, dat je de verantwoordelijkheid van die mensen op je denkt te moeten nemen? Ik ben bang dat ze dat inderdaad zelf moeten uitzoeken ja. Sterker nog, wie zegt dat al die mensen blij zijn met een westerse hedonistische levensstijl waar drugs geaccepteerd zijn om onrustgevoelens en agressie te onderdrukken? In hoeverre is dat een oplossing voor problemen? Het tegendeel is eerder waar dus. Je kunt mensen helpen als ze dat echt willen en eventueel dingen aanreiken maar je maakt nu precies de fout waar de westerse cultuur een pleefiguur slaat. Kijk bijvoorbeeld naar de accupunctuur. Eeuwenlang gebruikt in china en wat wordt hier gedaan? Meridiaantje of 2 bekijken wordt wel moeilijk genoeg geacht. We snappen het idee wel en geven onze eigen invulling eraan in onze arrogantie. Oh wat zijn we hier slim en verlicht (...)

Wat wuif jij in eigen land een misere weg die met drugs en en andere ongein te maken hebben. Hier zitten losgelslagen volksvertegenwoordigers het volk onverschilligheid bij te brengen onder het mom van vrijheid en onkunde te kunnen discrimineren tussen VERSCHILLEN door een hardnekkig grondwetje. En jij zegt tussen neus en lippen door je meer begaan te voelen met de mensen in moslimlanden dan je landgenoten hier in nederland?

Prachtig al die westerse jongeren die beweren dat het paradijs te vinden is in het verre oosten.... waar mystiek en oude geneesmethoden nog hoog in het vaandel staan. Complete onzin en oplichterij natuurlijk maar ja.

Trouwens even serieus... wat ben jij verschrikkelijk gefixeerd op drugsgebruik.... ben je bang voor een terugval in oude gewoonten of zie ik dat verkeerd?

shalom
29-11-02, 15:51
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik dacht dat jullie het zo dik hadden zitten met je moslimbroeders. Hier wuif je met een luchtigheid die zijn weerga niet kent, zo maar even een heleboel misere weg die de mensen in zulke onderdrukte landen moeten ondergaan! Daar zitten corrupte leiders het volk uit te buiten en op te jutten en jij zegt tussen neus en lippen door "oh, moeten ze zelf maar uitzoeken hoor."

Ik sta helemaal paf.

de echte corrupte leiders worden gesteund door de VS. De leiders die het goed hebben voor het volk worden bestempeld als terrorist.

shalom,

mrz
29-11-02, 16:57
151 NobelPrizes: En waar haal je het vandaan dat ik me meer begaan zou voelen met die mensen in onderdrukte moslimlanden dan met de mensen hier?
...

Ik dacht dat jullie het zo dik hadden zitten met je moslimbroeders. Hier wuif je met een luchtigheid die zijn weerga niet kent, zo maar even een heleboel misere weg die de mensen in zulke onderdrukte landen moeten ondergaan! Daar zitten corrupte leiders het volk uit te buiten en op te jutten en jij zegt tussen neus en lippen door "oh, moeten ze zelf maar uitzoeken hoor."

Ik sta helemaal paf.


Ik vroeg me alleen af waarom probeer jij voor de "moslim" te denken beste 151 NobelPrizes... Ik bedoel ik heb zelf ook die neiging hoor maar dat is omdat er in de stamboom ergens een of andere sjeik zou staan :D


Mark: Prachtig al die westerse jongeren die beweren dat het paradijs te vinden is in het verre oosten.... waar mystiek en oude geneesmethoden nog hoog in het vaandel staan. Complete onzin en oplichterij natuurlijk maar ja.

Prachtig al die westerse jongeren die zonder enige overtuiging zichzelf proberen wijs te maken dat ze hier in het westen in het paradijs leven.
Probeer mij maar wijs te maken dat onze westerse geneesmethoden werkelijk zo gericht zijn op genezing van de mensheid, lukt je alleen niet ben ik bang.

Ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk, en dan zeg ik dat ik graag het oosten verheerlijk omdat daar nog niet iedereen gehersenspoeld is dat ie voor god moet gaan spelen. Zeg niet dat dat slecht is maar ik geloof dat niet iedereen helemaal beseft dat met drugs/genetische modificatie en klonen enzo je je heel wat verantwoordelijkheden op de hals haalt. Of denkt te kunnen halen...

Mark
29-11-02, 17:43
Geplaatst door mrz


Prachtig al die westerse jongeren die zonder enige overtuiging zichzelf proberen wijs te maken dat ze hier in het westen in het paradijs leven.
Probeer mij maar wijs te maken dat onze westerse geneesmethoden werkelijk zo gericht zijn op genezing van de mensheid, lukt je alleen niet ben ik bang.

Ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk, en dan zeg ik dat ik graag het oosten verheerlijk omdat daar nog niet iedereen gehersenspoeld is dat ie voor god moet gaan spelen. Zeg niet dat dat slecht is maar ik geloof dat niet iedereen helemaal beseft dat met drugs/genetische modificatie en klonen enzo je je heel wat verantwoordelijkheden op de hals haalt. Of denkt te kunnen halen...

Prima, ik zou zeggen ruil even een paar jaar met een arbeider uit India of China.... Lekker lang en gezond leven onder goeie omstandigheden... geen ziektes enzo... vrijheid, blijheid... Af en toe wat vluchtelingen uit het geestelijk corrupte westen redden.... want die arme kinderen hebben het zo zwaar met het zich afzetten tegen hun ouders en de maatschappij

:haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:

mrz
29-11-02, 22:55
Prima, ik zou zeggen ruil even een paar jaar met een arbeider uit India of China.... Lekker lang en gezond leven onder goeie omstandigheden... geen ziektes enzo... vrijheid, blijheid... Af en toe wat vluchtelingen uit het geestelijk corrupte westen redden.... want die arme kinderen hebben het zo zwaar met het zich afzetten tegen hun ouders en de maatschappij


Wie zegt dat ik gezond en lang wil leven onder goede omstandigheden?Die rijke kinderen toch, hebben het zo makkelijk met het conformeren aan het denken voor god te moeten spelen...

Je zegt wel wat belangrijks Mark. Namelijk dat men hier in het westen welhaast "vies" van handwerk is.