PDA

Bekijk Volledige Versie : Israëlisch passagiersvliegtuig boven Kenia beschoten



mulan
28-11-02, 11:42
Israëlisch passagiersvliegtuig boven Kenia beschoten

Uitgegeven: 28 november 2002 08:31
Laatst gewijzigd: 28 november 2002 08:46

JERUZALEM - Een vliegtuig van de Israëlische luchtvaartmaatschappij Arkya is donderdag boven Kenia beschoten met raketten. De projectielen misten hun doel. Dat heeft een woordvoerder van Arkya gemeld.

Het vliegtuig was met zeker 26 passagiers aan boord net opgestegen van Mombasa. "We hebben begrepen dat twee raketten zijn afgevuurd op het toestel dat van Mombasa naar Israël onderweg was, maar die misten. Er was ook een explosie in de hal van het Paradise Hotel in Mombasa, waar Israëlische toeristen verblijven", aldus de woordvoerder.

Bemanningsleden zagen vlak na het opstijgen een lichtflits aan de linkerkant van het vliegtuig. Grondpersoneel bevestigde dat het om een raket ging. Een woordvoerder van het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken zei dat het toestel beschadigd raakte. Er zouden geen gewonden zijn gevallen.

000NobelPrizes
28-11-02, 11:48
Dit is een klein stukje van wat er op dit moment aan de gang is. Het vliegtuig is ondertussen veilig geland in Tel Aviv. Godzijdank.

Tegelijkertijd is er nu een Israelisch hulpkonvooi onderweg naar Kenia waar drie Arabieren een hotel hebben aangevallen met een zelfmoordaanslag.

Er zijn twee kleine Israelische kinderen omgekomen bij deze aanslag, nog een volwassene, maar ook Kenianen zijn slachtoffer geworden van deze aanslag.

GroteWolf
28-11-02, 12:27
Mensen kwellen en leed veroorzaken, dat is het enige wat die e1kels kunnen. Al Zawahiri schijnt zich overigens in Bangladesh schuil te houden.

( van de 11 doden zouden er best 6 Keniaan kunnen zijn).

De Rode Roos
28-11-02, 12:33
Er zaten honderden mensen in dat vliegtuig...ik ben blij dat die mensen veilig geland zijn. Wat doen Israel trouwens in Kenia?

000NobelPrizes
28-11-02, 12:36
Geplaatst door De Rode Roos
Er zaten honderden mensen in dat vliegtuig...ik ben blij dat die mensen veilig geland zijn. Wat doen Israel trouwens in Kenia?


Die Israeli waren daar gewoon op vakantie: het is een populair vakantie-oord. Net als Hotel Paradise in Kenia, dat vanmorgen is opgeblazen door Arabieren waarbij kinderen en onschuldige Kenianen zijn omgekomen.

GroteWolf
28-11-02, 12:43
Dit is allemaal onderdeel van de haatcampagne tegen Moslims die Al Qaeda sinds 11 september voert.

De Rode Roos
28-11-02, 12:49
Hoe zou de wereld eruit zien zonder 11 september en zonder Al Qaida voor Moslims en niet-Moslims? :alien:

000NobelPrizes
28-11-02, 12:55
Geplaatst door GroteWolf
Dit is allemaal onderdeel van de haatcampagne tegen Moslims die Al Qaeda sinds 11 september voert.


Nee, het is onderdeel van een bloederig spoor dat Al Qaeda door de wereld aan het trekken is.

baco
28-11-02, 12:55
Ik dacht dat ze daar in kenia alleen nog maar met speren rond liepen..

000NobelPrizes
28-11-02, 12:59
Geplaatst door baco
Ik dacht dat ze daar in kenia alleen nog maar met speren rond liepen..

Het waren geen Kenianen. Het waren Arabieren die over wapens beschikten waarmee ze op passagiersvliegtuigen kunnen schieten. En andere Arabieren die over bommen beschikken waarmee ze iedereen die ze maar willen om het leven kunnen brengen.

Kachol Levan
28-11-02, 13:04
Geplaatst door De Rode Roos
Wat doen Israel trouwens in Kenia?

Wat doen nederlanders in Kenia?

De Rode Roos
28-11-02, 13:13
Geplaatst door Kachol Levan
Wat doen nederlanders in Kenia?

Ontwikkelingshulp?

000NobelPrizes
28-11-02, 13:15
Israeliers in Kenia doen hetzelfde als Australiers in Bali. Vakantie houden.

Oh, en tot rafels geschoten worden door moslims.

De Rode Roos
28-11-02, 13:17
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Israeliers in Kenia doen hetzelfde als Australiers in Bali. Vakantie houden.

Oh, en tot rafels geschoten worden door moslims.

Nou ja, gezien de huidige economie van Israel kan ik me ook wel voorstellen dat ze daar vakantie houden. :p :engel:

mulan
28-11-02, 13:24
151 NobelPrizes,ben je verslaafd aan de woordjes Arabieren,moslims????

Oh en er heeft nog niemand de verantwoordelijkheid opgeeist voor de aanslag!!!!!!

Kachol Levan
28-11-02, 13:40
Geplaatst door De Rode Roos
Nou ja, gezien de huidige economie van Israel kan ik me ook wel voorstellen dat ze daar vakantie houden. :p :engel:

De meeste israeli's blijven liever in eigen land om vakantie te houden. In Israel weten ze in ieder geval zeker dat de autoriteiten alles doen om ze te beschermen, dat is niet altijd zo in andere landen.

Deze aanslag laat weer eens zien dat het die terroristen niets kan schelen dat bij hun aanslagen voornamelijk onschuldigen omkomen. Dat was in Bali zo, in Nairobi, in Daar es Salaam en nu weer. Ik gebruik de term onschuldigen expres heel ruim hier. Voor de terroristen zijn Israeilis schuldigen (ook al komen ze alleen vakantie houden). Dat er drie Israelis omkomen is voor hun al succes, dat er nog acht Kenianen omkomen is jammer. Bij de aanslagen op de Ambassades van de VS in Tanzania en Kenia was het verschil nog groter.

Ik reken er op dat de lange arm van de Israelis de verantwoordelijken voor deze aanslagen zal vinden, en straffen.

Ik hoor trouwens nu dat er een aanslag aan de gang is in Bet She'an, in het noorden van Israel. Drie terroristen schieten in het wilde weg om zich heen. We zullen morgen wel weer horen van Yehiyaayyash dat de zionistische vijand weer Palestijnen heeft omgebracht die aan het winkelen waren in Israel of zoiets. Waarschijnlijk maakt hij het wel kinderen van acht jaar op weg naar school, of nog beter naar de moskee, of zwangere vrouwen, of wat hij zo al niet uit zijn duim zuigt.

000NobelPrizes
28-11-02, 13:42
Geplaatst door mulan
151 NobelPrizes,ben je verslaafd aan de woordjes Arabieren,moslims????

Oh en er heeft nog niemand de verantwoordelijkheid opgeeist voor de aanslag!!!!!!




Je hebt gelijk: zo direct eist Pax Christi de aanslag misschien wel op die gebruik maken van Al Qaeda tactieken, die altijd Arabieren zijn en zich moslims noemen.

Kachol Levan
28-11-02, 13:49
Geplaatst door mulan
151 NobelPrizes,ben je verslaafd aan de woordjes Arabieren,moslims????

Oh en er heeft nog niemand de verantwoordelijkheid opgeeist voor de aanslag!!!!!!

Jawel, een groep die zichzelf "Het Palestijnse Leger" noemt (maar dat zullen wel christelijke Palestijnen zijn).

GroteWolf
28-11-02, 13:56
151 NobelPrizes,ben je verslaafd aan de woordjes Arabieren,moslims????

Oh en er heeft nog niemand de verantwoordelijkheid opgeeist voor de aanslag!!!!!!



Als je jezelf veel naiever voordoet dan je bent, ben je dan hypocriet? Ik denk van wel.

limpio
28-11-02, 14:09
Geplaatst door mulan
151 NobelPrizes,ben je verslaafd aan de woordjes Arabieren,moslims????

Oh en er heeft nog niemand de verantwoordelijkheid opgeeist voor de aanslag!!!!!!
Zal waarschijnlijk wel opgeeist worden door het front van onderdrukte Nederlanders door moslimfanaten.. :D

Mark
28-11-02, 18:49
Kutzooi!

Ik zat gisteren nog een fijne huwelijksreis naar Kenya te plannen krijg je dit weer....

:ergleuk:

NIS
28-11-02, 19:27
Heel erg wat er gebeurt is. Snap nog steeds niet dat de wereldleiders geen oplossing voor dit soort geweld hebben...

Tomas
28-11-02, 19:34
Geplaatst door Mark
Kutzooi!

Ik zat gisteren nog een fijne huwelijksreis naar Kenya te plannen krijg je dit weer....

:ergleuk:

Dan ga je toch lekker naar Bali.

OK. Hij is niet origineel, maar ik kon echt niks anders verzinnen. 't is m'n dag niet. En wat maakt het uit: die prijs is toch al vergeven.

Kachol Levan
28-11-02, 20:12
Geplaatst door Tomas
Dan ga je toch lekker naar Bali.

OK. Hij is niet origineel, maar ik kon echt niks anders verzinnen. 't is m'n dag niet. En wat maakt het uit: die prijs is toch al vergeven.

Israel is ook mooi deze tijd van het jaar.

000NobelPrizes
28-11-02, 20:22
Geplaatst door NIS
Heel erg wat er gebeurt is. Snap nog steeds niet dat de wereldleiders geen oplossing voor dit soort geweld hebben...


Die hadden ze, maar die is verworpen door Arafat onder druk van zijn militante splintergroeperingen die het geweld prefereren.

Mark
28-11-02, 21:33
Geplaatst door Tomas
Dan ga je toch lekker naar Bali.

OK. Hij is niet origineel, maar ik kon echt niks anders verzinnen. 't is m'n dag niet. En wat maakt het uit: die prijs is toch al vergeven.

Mijn vriendin gaat volgende maand al naar indonesie en ook bali....

Hmmm toch maar de Malediven dan?

Tomas
29-11-02, 09:37
Geplaatst door Mark
Mijn vriendin gaat volgende maand al naar indonesie en ook bali....

Hmmm toch maar de Malediven dan?

Realiseer je wel dat de extremisten hier meelezen.

Of is jouw vriending toevallig een extremiste?

Mark
29-11-02, 10:10
Geplaatst door Tomas
Realiseer je wel dat de extremisten hier meelezen.

Of is jouw vriending toevallig een extremiste?

Ach welnee er zitten hier helemaal geen extremisten :)

Ik zal het eens aan haar vragen maar ze heeft het de laatste tijd zo druk met die scheikundecursus die ze volgt ;)

mulan
30-11-02, 10:02
Ja,we zijn nu al een paar dagen verder en nog steeds is niet duidelijk wie achter de aanslagen zit.............jullie wisten het toen al,zeer knap. :gniffel:

Mark
30-11-02, 10:04
Geplaatst door mulan
Ja,we zijn nu al een paar dagen verder en nog steeds is niet duidelijk wie achter de aanslagen zit.............jullie wisten het toen al,zeer knap. :gniffel:

Het waren toch prikkers van maroc.nl uit het zuiden van het land?

:lachu:

mulan
30-11-02, 10:42
Geplaatst door GroteWolf
Als je jezelf veel naiever voordoet dan je bent, ben je dan hypocriet? Ik denk van wel.

Als je mensen erg wantrouwt,komt dat dan omdat je zelf niet te vertrouwen bent.Ik denk het wel.

Oh en Mark,hoe komt het dat ik dat toen nog niet wist :jeweetog:

000NobelPrizes
30-11-02, 11:04
Geplaatst door mulan
Als je mensen erg wantrouwt,komt dat dan omdat je zelf niet te vertrouwen bent.Ik denk het wel.

Oh en Mark,hoe komt het dat ik dat toen nog niet wist :jeweetog:

Wantrouwen ontstaat ook wanneer je maar blijft geven en geven en geven en merkt dat het nooit genoeg is voor de ontvanger.

Kachol Levan
30-11-02, 11:07
Geplaatst door mulan
Ja,we zijn nu al een paar dagen verder en nog steeds is niet duidelijk wie achter de aanslagen zit.............jullie wisten het toen al,zeer knap. :gniffel:

De aanslag is wel degelijk opgeeist door een groep die zich het 'Palestijns leger" noemt. Of dat echt waar is weet niemand. Ik ben er van overtuigd dat het niet "Het nationaal front voor de bevrijding van West-Friesland" was.

mulan
30-11-02, 11:16
Geplaatst door Kachol Levan
Ik ben er van overtuigd dat het niet "Het nationaal front voor de bevrijding van West-Friesland" was.

Mooi zo,zijn we het over 1 ding eens.

mulan
30-11-02, 11:17
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Wantrouwen ontstaat ook wanneer je maar blijft geven en geven en geven en merkt dat het nooit genoeg is voor de ontvanger.

Klopt maar wat dat nou met GroteWolf te maken heeft kan ik niet zo 1,2,3 bedenken.