PDA

Bekijk Volledige Versie : Abou JahJah opgepakt!



Bakslita
28-11-02, 21:38
Moslimleider Abou Jahjah aangehouden

De Antwerpse politie heeft de voorzitter van de militante Arabisch Europese Liga, Abou Jahjah, gearresteerd. Zijn woning is doorzocht. Jahjah moet morgen voor de onderzoeksrechter komen. Justitie geeft dan ook meer informatie.

Premier Verhofstadt wil de AEL laten verbieden als het OM bewijzen op tafel legt dat de immigrantenbeweging achter de rellen in de wijk Borgerhout zat. De AEL zou de politie uit sommige wijken willen pesten om criminele Marokkanen vrij spel te geven. De AEL ontkent dat.

De rellen ontstonden na de moord op een Marokkaan. Volgens veel moslims ging het om een racistische aanslag.

Bron: Nos

Wizdom
28-11-02, 21:41
Hoezo nou weer die label "militant". Ik heb niemand met knuppels of geweren gezien van deze beweging?

Abdul Karim
28-11-02, 21:55
ANTWERPEN - Dyab Abou Jahjah, de controversiële leider van de Arabisch-Europese Liga is vanavond in Antwerpen door de politie opgepakt. Het Antwerpse parket heeft de aanhouding bevestigd, maar komt morgen pas met meer informatie.

Eerder vandaag riep premier Guy Verhofstadt politie en parket op om als dat nodig mocht blijken op te treden tegen de Arabisch Europese Liga, de organisatie van Abou Jahjah. Volgens Verhofstadt moet een eind gemaakt worden aan de situatie die de AEL creeërt. Men verschuilt zich achter de migrantenproblematiek om een aantal wijken te terroriseren en de criminaliteit er te laten heersen, aldus Verhofstadt.

De premier wees erop dat de AEL niet spreekt namens de hele moslimgemeenschap in ons land. ,,De beweging spreekt niet namens degenen die zich al geïntegreerd hebben of de migranten die zich houden aan de rechtsstaat", aldus Verhofstadt.

Vanmorgen had Brice De Ruyver al acties tegen de AEL aangekondigd. ,,Wij leven in een tolerant land, maar wat de AEL doet, heeft niets te maken met vrije meningsuiting, maar alles met het aanzetten tot geweld. Wij zijn totnogtoe redelijk braaf gebleven tegen dit soort acties, onder meer bij de vernielingen tijdens de AEL-betogingen. Maar zo kan het niet langer,'' aldus De Ruyver.

De Ruyver kondigde ook een onderzoek naar de financiële middelen van de AEL aan. ,,De manier waarop de Arabisch-Europese Liga (AEL) dinsdagavond in Antwerpen aanspoorde tot rellen, kan niet langer. Als de wettelijke en gerechtelijke middelen niet volstaan om dit probleem te elimineren, moeten we dat arsenaal uitbreiden.''

Abdul Karim
28-11-02, 21:58
Moslimvoorman Jahjah aangehouden in Antwerpen

ANTWERPEN (ANP) - De leider van de omstreden Antwerpse immigrantengroepering Arabisch Europese Liga, Dyab Abou Jahjah, is donderdagavond aangehouden. Justitie in Antwerpen heeft laten weten dat er vrijdag meer informatie over zijn aanhouding wordt verstrekt.

Abou Jahjah werd nabij zijn huis in de Antwerpse deelgemeente Deurne klemgereden door de politie. Agenten deden ook huiszoeking in zijn woning. Het is niet duidelijk wat de aanklacht precies is, aldus de Belgische zender VTR.

In een eerste reactie op de arrestatie zei Ahmed Azzuz van de AEL dat de achterban wordt opgeroepen niet de straat op te gaan. ,,Wij brengen onze mensen op de hoogte, maar wij vragen hen om niet op straat te komen. Wij gaan hun spelletje niet meespelen. Wij laten ons niet intimideren en niet provoceren'', aldus Azzuz.

Motor

Na twee dagen van straatrellen in Antwerpen richtte alle aandacht in België zich eerder donderdag al op de AEL. Veel politici verdenken de groep ervan de motor te zijn achter de ongeregeldheden. De AEL vindt dat een belediging en dreigt met een proces wegens smaad.

Dinsdag en woensdag was de Antwerpse migrantenwijk Borgerhout, die de bijnaam Borgerokko heeft, het toneel van relletjes nadat een 27-jarige Marokkaan werd doodgeschoten door een 66-jarige Belg. De politie heeft in totaal meer dan 180 mensen aangehouden, van wie de meesten al weer vrij zijn. De politiek richt de pijlen nu op de AEL en zijn voorman Dyab Abou Jahjah.

shalom
28-11-02, 21:59
Democratie etc etc wanneer het hen uitkomt.


Dit wilden ze hem gewoon aannaaien

vrijheid van meningsuiting my ass.

Mark
28-11-02, 22:06
Nou ik ben erg benieuwd of ze wat vinden!

:fucyc:

Marsipulami
28-11-02, 22:10
Geplaatst door Bakslita
Moslimleider Abou Jahjah aangehouden

De Antwerpse politie heeft de voorzitter van de militante Arabisch Europese Liga, Abou Jahjah, gearresteerd. Zijn woning is doorzocht. Jahjah moet morgen voor de onderzoeksrechter komen. Justitie geeft dan ook meer informatie.

Premier Verhofstadt wil de AEL laten verbieden als het OM bewijzen op tafel legt dat de immigrantenbeweging achter de rellen in de wijk Borgerhout zat. De AEL zou de politie uit sommige wijken willen pesten om criminele Marokkanen vrij spel te geven. De AEL ontkent dat.

De rellen ontstonden na de moord op een Marokkaan. Volgens veel moslims ging het om een racistische aanslag.

Bron: Nos

Ik ben benieuwd met wat voor argumenten men gaat komen om dit politieoptreden te legitimeren.

Jahjah weet al langer dat justitie hem rauw lust. Dit lijkt me vooral intimidatie te zijn. Ben benieuwd of men iets kan vinden om hem ten laste te leggen. Dat zal waarschijnlijk een staaltje van juridische spitstechnologie gaan worden.

Naar de financiering van zijn organisatie ben ik wel benieuwd :fpiraat:

Shaheed
28-11-02, 22:24
Geplaatst door Bakslita
Moslimleider Abou Jahjah aangehouden

Wat een eikels die gasten van het NOS, kijk hoe ze het persbericht beginnen, met moslimleider , hij is helemaal geen islamitische leider hij is eenarabische nationalist dat hoef nog niet te betekenen dat hij een leider is van de moslims.
Turken zijn ook moslims , ik denk niet dat hij henvertegenwoordigd.
En net alsof alle marokkanen en moslims hem aanhangen.


De Antwerpse politie heeft de voorzitter van de militante Arabisch Europese Liga, Abou Jahjah, gearresteerd. Zijn woning is doorzocht. Jahjah moet morgen voor de onderzoeksrechter komen. Justitie geeft dan ook meer informatie.

Militante arabische europese liga: waarom zijn die gasten eigenlijk militant ?
Zijn ze tot op de tanden toe bewapend of zo?

Premier Verhofstadt wil de AEL laten verbieden als het OM bewijzen op tafel legt dat de immigrantenbeweging achter de rellen in de wijk Borgerhout zat. De AEL zou de politie uit sommige wijken willen pesten om criminele Marokkanen vrij spel te geven. De AEL ontkent dat.

De rellen ontstonden na de moord op een Marokkaan. Volgens veel moslims ging het om een racistische aanslag.

Na de moord op een marokkaan, en vervolgens gaat het persberich over in volgens vele moslims ging het om een racistische aanslag.

Waarom hebben ze het niet gewoon over marokkanen, dus bij nederlandse voetbalsupporters moeten wij ook telkens spreken van de christenen die rellen veroorzaken.
En volgens de christelijke pedofiel Dutroux,is hij onschuldig of zo iets?

Net of alle marokkanen moslims zijn en niet alleen volgens de marokkanen was het een racist ook volgens zijn belgische buren.


Bron: Nos

NIS
28-11-02, 22:31
Zo begint hij wel tot een legende te groeien. Ik weet niet of het wel slim is van de Belgische regering. Dit doet me denken aan de film "Malcolm X".

Hoop dat het allemaal goed komt met de gekken op deze aardbol! :jammer:

Abdul Karim
28-11-02, 22:35
Als ik me niet vergis heeft zijn organisatie meerder demonstraties georganiseer die allemaal rustig zijn verlopen, Slechts 1 keer is er (mede door toedoen van de politie) een demonstratie uit de hand gelopen.

In mijn ogen doet die kerel in elk geval niets verkeerd. Alleen ben ik niet voor segregatie. AEL benoemd de problemen waarmee Marokkanen/Allochtonen (in hun ogen) in Belgie mee kampen, maar kom dan ook met oplossingen.

Dat Abou JahJah opgepakt wordt wegens ophitsing is pure nonsens, wanneer Filip de Winter opruimende taal gebruikt hoor je niets over eventuele juridische stappen tegen hem.

België gooit op deze manier alleen olie op het vuur. :(

Abdelkarim
28-11-02, 22:45
Dit is een oorlogsverklaring aan de moslims in België!

Hoezo leven ze in een democratie? Hoezo is het westen democratisch? Laat me niet lachen!

België heeft een groot fout gemaakt!

Moge Allah onze broeder bijstaan!

Dutchguy
28-11-02, 22:45
Geplaatst door NIS
Zo begint hij wel tot een legende te groeien. Ik weet niet of het wel slim is van de Belgische regering. Dit doet me denken aan de film "Malcolm X".

Hoop dat het allemaal goed komt met de gekken op deze aardbol! :jammer:

Is inderdaad een zeer vreemde timing die wellicht nog in het voordeel van Jahjah kan gaan werken als ze niets substantieels kunnen vinden waarop de Belgische overheid hem aan kan pakken.
OF ze denken sterk te staan in de beschuldigingen (misschien qua financiering) OF ze zijn zeer dom bezig en creeeren een 'martelaar' die het ze dan nog veel lastiger kan maken.

000NobelPrizes
28-11-02, 22:46
Geplaatst door NIS
Zo begint hij wel tot een legende te groeien. Ik weet niet of het wel slim is van de Belgische regering. Dit doet me denken aan de film "Malcolm X".

Hoop dat het allemaal goed komt met de gekken op deze aardbol! :jammer:


Zowaar, ik ben het met NIS eens.
Olie op het vuur gooien... Ik heb nog geen legitieme reden kunnen ontdekken voor de arrest, maar als ze die al hebben, vraag ik me af of de Bastille-meute van Antwerpen die zal accepteren.

Arvid
28-11-02, 22:56
Geplaatst door Abdelkarim
Dit is een oorlogsverklaring aan de moslims in België!

Hoezo leven ze in een democratie? Hoezo is het westen democratisch? Laat me niet lachen!

België heeft een groot fout gemaakt!

Moge Allah onze broeder bijstaan!

ben jij de avondles van de vmbo aan het spijbelen knaapje? :haha:
jij weet niet eens wat een democratie is!

De Rode Roos
28-11-02, 22:57
dit is helemaal geen aanval tegen de Islam.

Hij wordt beschuldigd van het oproepen tot geweld of het uitlokken van geweld. Als er materiaal wordt gevonden om hem te veroordelen, so be it. If not, dan krijgt hij een schadevergoeding. De AEL heeft opgeroepen tot kalmte.

Arvid
28-11-02, 22:57
Geplaatst door yehiyaayyash
een vuile ongelovige belgse varken was die de

wie is hier nou een racist?

000NobelPrizes
28-11-02, 22:57
Ja kijk, dat bedoel ik nou. JarJar in de boeien (was dat ook niet die neuroot uit star Wars?) en tieps als yeyyiihahhayayayya rollen woest van de berg af met het kromzwaard in aanslag, als een Viking on crack.

i love israel
28-11-02, 23:00
zou zijn arrestatie niet te maken hebben met de begrafenis morgen van die vermoorde marokkaan? om rellen te voorkomen? niet dat dat het goedpraat trouwens hoor.

Abdelkarim
28-11-02, 23:05
Geplaatst door Arvid
ben jij de avondles van de vmbo aan het spijbelen knaapje? :haha:
jij weet niet eens wat een democratie is!


Ik weet dat jij en je moeder niet meer saampjes alleen in een donkere kamer moeten zijn!

En wat democratie betreft, weet ik heel goed wat het is! En wat jullie uitleg van democratie is, daar mogen jullie jullie achterwerk maar mee gaan afvegen! Want dat is geen democratie!

En ga nu maar heel gauw slapen ventje, want je hoort er eigenlijk al lang in te liggen!
Pak je zionisten-boekje er maar bij: "hoe vermoord ik kinderen en zeg dat het teroristen zijn!" Kijk of je oppas er wat uit wilt gaan voorlezen......


Maak je het niet te laat?

De Rode Roos
28-11-02, 23:10
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ja kijk, dat bedoel ik nou. JarJar in de boeien (was dat ook niet die neuroot uit star Wars?) en tieps als yeyyiihahhayayayya rollen woest van de berg af met het kromzwaard in aanslag, als een Viking on crack.

O ja, dat was een enorm geinig wezen. Heel vies. Hij heette Jar Jar Binks in Star Wars Episode 1.

http://www.amazon.com/covers/0/37/580/011/0375800115.m.gif

http://www.amazon.com/covers/1/55/811/833/1558118330.m.gif

000NobelPrizes
28-11-02, 23:12
Geplaatst door De Rode Roos
O ja, dat was een enorm geinig wezen. Heel vies. Hij heette Jar Jar Binks in Star Wars Episode 1.




Dan behoor jij tot de drie wereldwijd die het wezen JarJar konden waarderen. Wat een irritant, drammerig ventje was dat. Bleah.

De Rode Roos
28-11-02, 23:12
Ik zie echter geen gelijkenissen tussen Dyab Abou Jahjah en Jar Jar Binks. Wel vind ik het leuker om naar Jar Jar Binks te kijken :D

De Rode Roos
28-11-02, 23:14
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Dan behoor jij tot de drie wereldwijd die het wezen JarJar konden waarderen. Wat een irritant, drammerig ventje was dat. Bleah.

Nou hij was bijdehand. Ik vond hem heel geinig, hij was ook redelijk onschuldig. Klungelig, maar lief. :)

000NobelPrizes
28-11-02, 23:15
Geplaatst door De Rode Roos
Nou hij was bijdehand. Ik vond hem heel geinig, hij was ook redelijk onschuldig. Klungelig, maar lief. :)

Nope. Het was een stoorzender die als een valse viool met mijn zenuwen speelde.

De Rode Roos
28-11-02, 23:18
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Nope. Het was een stoorzender die als een valse viool met mijn zenuwen speelde.

Ik keek daar heel anders tegen aan. Ik vond hem iets toevoegen aan de film, Episode 1 zou heel iets anders zijn geweest zonder hem, namelijk een slechter film. Ik heb me rot gelachen toen ik hem zag vechten bij een strijd bij de stad van die koningin.

NIS
28-11-02, 23:19
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Zowaar, ik ben het met NIS eens.
Olie op het vuur gooien... Ik heb nog geen legitieme reden kunnen ontdekken voor de arrest, maar als ze die al hebben, vraag ik me af of de Bastille-meute van Antwerpen die zal accepteren.

Haha.. jij was nog een van de weinigen, die het nog niet met me eens is geweest..

:duim:

limpio
28-11-02, 23:24
Geplaatst door NIS
Zo begint hij wel tot een legende te groeien. Ik weet niet of het wel slim is van de Belgische regering. Dit doet me denken aan de film "Malcolm X".

Hoop dat het allemaal goed komt met de gekken op deze aardbol! :jammer:
De legende zal snel verdwenen zijn, zoals voorspeld heeft hij zijn eigen put gedolven.
Men kan en zal nooit Jahjah en zijn organistatie laten bestaan.
Dat is ondertussen voor elke Belg duidelijk, en voor het gros van de moslimgemeenschap.
Desnoods met een aanpassing van de wetten, maar Jahjah heeft gedaan..en maar goed ook.
Er is al moslimgeweld genoeg over de hele wereld dat men het geweld nog gaat importeren naar België, dat burgers die niks met deze moord te maken hadden in angst moeten leven in hun eigen buurt.
Aan zulke misdadigers heeft niemand een boodschap, uitgezonderd diegenen die van onrust en geweld houden.

Marsipulami
28-11-02, 23:28
Ik hoop maar dat ze morgen met heel goeie argumenten komen om zijn arrestatie te verantwoorden. Maar het is nu al wel zeker dat hij een held wordt in de ogen van een groeiend publiek.

Maar even ter informatie arrestatie is misschien niet het goede woord.

Er bestaat ook nog een 'bevel tot medebrenging door de politie voor verhoor' dat is een gedwongen begeleiding van een verdachte maar geen arrestatie.

De politie kan iemand 24 uur administratief in hechtenis nemen.

Nadien moet er een onderzoeksrechter bevel tot arrestatie uitschrijven. Nadien moet een verdachte binnen de 4 dagen voor de raadkamer verschijnen die beslist of zijn arrestatie op enige rechtsgrond berust en er aanwijzingen van schuld zijn.

Maar hoe dan ook ik denk dat men een gigantische flater maakt met de arrestatie van abou Jahjah op dit moment. Ik vrees het ergste voor de 'begrafenis' van die jongen morgen. Daar zal veel volk zijn.

limpio
28-11-02, 23:39
Geplaatst door Marsipulami
Ik hoop maar dat ze morgen met heel goeie argumenten komen om zijn arrestatie te verantwoorden. Maar het is nu al wel zeker dat hij een held wordt in de ogen van een groeiend publiek.

Maar even ter informatie arrestatie is misschien niet het goede woord.

Er bestaat ook nog een 'bevel tot medebrenging door de politie voor verhoor' dat is een gedwongen begeleiding van een verdachte maar geen arrestatie.

De politie kan iemand 24 uur administratief in hechtenis nemen.

Nadien moet er een onderzoeksrechter bevel tot arrestatie uitschrijven. Nadien moet een verdachte binnen de 4 dagen voor de raadkamer verschijnen die beslist of zijn arrestatie op enige rechtsgrond berust en er aanwijzingen van schuld zijn.

Maar hoe dan ook ik denk dat men een gigantische flater maakt met de arrestatie van abou Jahjah op dit moment. Ik vrees het ergste voor de 'begrafenis' van die jongen morgen. Daar zal veel volk zijn.
Wees er maar zeker van de ze goede argumenten zullen hebben.
En de man kan minstens tot maandag vastgehouden worden, moet nu in elk geval voor de onderzoeksrechter verschijnen die op basis van alle verzamelde gegevens zal beslissen wat verder met hem gaat gebeuren.
De man zijn gang laten gaan uit angst voor d meute volgers is toegeven aan het geweld.
Ieder heeft de wet te respecteren, ook de Marokkaanse Belgen . uit
Er zal in elk geval zeer streng worden opgetreden tegen mensen die menen het leven van de Antwerpenaren te destabilizeren, doet de regering het niet, moet men niet verbaasd zijn dat vervolgens inderdaad de vlam in de pan slaat en de Antwerpenaren zelf gaan reageren tegen deze meute ongeregeld.
Het debat in het parlement was in elk geval zeer duidelijk, Jahjah en zijn organistatie zal verboden worden, met alle middelen... en terecht.
Dit hoeven wij niet te pikken!!

Dhalsim
28-11-02, 23:45
Het werdt tijd...beter laat dan nooit IMO. De domste actie van mr. Jahjah vond ik persoonlijk nog wel de uitspraak dat het een "racistische moord is tot het tegendeel is bewezen". Mis! Hij vergeet dat hij nog altijd onder de Belgische wet valt en dat betekend dat iedereen onschuldig is tot het tegendeel is bewezen.
En zelfs als het inderdaad een racistische moord zou zijn geweest (wat bijna uitgesloten is gezien het verleden van zowel dader als slachtoffer) lijkt me dat geen reden om maar een spoor van vernieling aan te richten, waar mensen die er totaal niks mee te maken hebben, maar weer de dupe van zijn. De politie had veel harder op moeten treden tegen dat gezeik...

Ik vind het toch wel typisch...in Venlo wordt een Nederlander vermoordt door een Marokkaan en daarop volgt een stille tocht door Nederlanders. Hier wordt een Marokkaan vermoord door een Nederlander en massaal gaan er marokkanen de boel af liggen breken. Het maakt weer een hoop duidelijk.

Ik hoop dat het Vlaams Blok hun zin krijgt (wat dit betreft) en dat mr. JahJah z'n belgische nationaliteit wordt afgenomen en terug wordt *geschopt* naar zijn geboorteland. En als dat strookt met de wetgeving, dan wordt het hoog tijd die wetgeving aan te passen. Ik denk dat de Belgische regering daar ook wel toe bereid zal zijn...

lennart
28-11-02, 23:54
Geplaatst door Dhalsim

Ik vind het toch wel typisch...in Venlo wordt een Nederlander vermoordt door een Marokkaan en daarop volgt een stille tocht door Nederlanders. Hier wordt een Marokkaan vermoord door een Nederlander en massaal gaan er marokkanen de boel af liggen breken. Het maakt weer een hoop duidelijk.


De uitvaart is morgen, dus dan zal moeten blijken of de uitvaart gewelddadig of niet gewelddadig zal zijn.

Verder weet jij niet welke krachten er aan het werk zijn geweest bij deze rellen, ik ben bijvoorbeeld benieuwd hoe men zo snel tot de conclusie is gekomen dat het een rascistische moord was. Misschien heerst er een enorme onderbuik gevoel in de marokkaanse gemeenschap? Of misschien zijn de jongeren wel opgestookt. Toen netwerk het interview uitzond met de ouders van de moordernaar in Venlo, toen krijgen ook zij bewaking van de politie. Dat ze je toch tot nadenken of niet dan?

rja
29-11-02, 00:02
Geplaatst door Abdelkarim
Dit is een oorlogsverklaring aan de moslims in België!

Hoezo leven ze in een democratie? Hoezo is het westen democratisch? Laat me niet lachen!

België heeft een groot fout gemaakt!

Moge Allah onze broeder bijstaan!
Ach ja, nog meer polarisatie, nog meer geweld, je helpt het Vlaams Blok aan een meerderheid.

Volgens mij een onderdeel van Arabische en Marokkaanse cultuur, om problemen op te lossen met geweld, want moslims roepen altijd heel hard dat de Islam vreedzaam is.

Vreemde cultuur hoor !

:maf2:

Couscousje
29-11-02, 00:31
Geplaatst door rja
Ach ja, nog meer polarisatie, nog meer geweld, je helpt het Vlaams Blok aan een meerderheid.

Volgens mij een onderdeel van Arabische en Marokkaanse cultuur, om problemen op te lossen met geweld, want moslims roepen altijd heel hard dat de Islam vreedzaam is.

Vreemde cultuur hoor !

:maf2:

Volgens mij een onderdeel van rja bacteriëncultuur, om commentaar te geven met een rascistische inslag, want rja's roepen altijd heel hard dat ze vreedzaam zijn.

Vreemde rascist hoor!

Cc

P.S.: Krijg toG een vieze ziekte en sterf, akelig mens.

lennart
29-11-02, 00:37
Geplaatst door Couscousje
Volgens mij een onderdeel van rja bacteriëncultuur, om commentaar te geven met een rascistische inslag, want rja's roepen altijd heel hard dat ze vreedzaam zijn.

Vreemde rascist hoor!

Cc

P.S.: Krijg toG een vieze ziekte en sterf, akelig mens.

Go get them CC!

http://www.geocities.com/jufluchtkasteel/boesschiet.jpg

rja
02-12-02, 00:50
Geplaatst door Couscousje
Vreemde rascist hoor!
[/B]
Werkelijk, mischien was ik te generaliserende dat alle Arabieren en Marokkanen, een hang naar het geweld hebben, misschien te veel gekeken naar idooten als type Yeti nog wat en Shaheed en Abdelkarim
Maar er zit wel een grond waarheid in, vooral als je kijkt naar de ontwikkelingen in Nigeria en Antwerpen, waar jonge moslimmannen reageren met geweld . En de oproepen tot Jihaat, die zelfs onder Nederlandse moslims gehoor vindt.

De situatie in Palestina is hopeloos en veel moslims steunen de methoden die de Palestijnen gebruiken, het opblazen van onschuldige mensen, wat Isreal doet is ook niet jofel, maar Sharon is aan de macht is gekomen door het geweld wat terreurgroepen zoals Hamas gebruikt hebben en dat leidde tot nog meer geweld van Isreal, geweld lokt geweld uit.. En bezorgt waarschijnlijk Sharon nog een termijn van vier jaar als premier.

Zullen we over OBL en Al Quada en de aanslagen op 11 september nog maar niet hebben, waarvoor onder veel moslims ook begrip was.

Ik racist nee, ik discimineer niet op huidskleur, geloofsovertuiging of sexuele voorkeur maar ik heb een gruwelijk hekel aan de extremisten die hun godsdienst misbruiken en vindt de sjaria maar niks, vindt ik ondemocratisch.