PDA

Bekijk Volledige Versie : Pig (Sharon) herkozen als Likoed-leider



plexus
29-11-02, 11:08
De Israëlische premier Ariel Sharon is donderdagavond herkozen als leider van de Likoed-partij. Sharon versloeg zijn rivaal Binyamin Netanyahu met een ruime marge van vijftien procent.
Sharon kreeg 55,8 procent van de stemmen van de Likoed-leden, tegen 40,8 procent voor Netanyahu en 3,4 procent voor de ultrarechtse Moshe Feiglin. De opkomst voor de stemming was met 46 procent laag. Sharon moet nu in januari de strijd aangaan met de vredesduif Amram Mitzna van de Arbeidspartij.

De stemming werd overschaduwd door de aanslagen op Israëlische doelen in Kenia. In een korte en sobere overwinningstoespraak stond Sharon stil bij de slachtoffers. "Dit is geen avond om te feesten. We hebben een moeilijke dag achter de rug.
"We zijn een sterk volk en we zullen terreur verslaan. Onze lange arm zal degene pakken die de terreuraanslagen hebben gepleegd. Niemand zal vergeven worden."

Op het podium met zijn verslagen rivaal Netanyahu aan zijn zijde, riep Sharon op tot eenheid. "We zullen niet toegeven aan politieke verdeling. We zijn een sterke partij en we zullen samen staan en de natie regeren."

Netanyahu - die werd gezien als de nieuwe Likoed-premier - riep ook op tot eenheid en zei samen te willen werken met Sharon zodat de Likoed 'een enorme overwinning behaalt bij de volgende verkiezingen'. "We moeten zeker stellen dat de volgende regering de macht heeft om terreur te bestrijden."

--------------------

Simon
29-11-02, 13:56
En dan schijnt het nu al bijna zeker te zijn dat Sjaron weer een termijn premier wordt. Hopeloos. Waarom heeft de Arbeiderspartij niet meer aanhang? Ik zag gisteren hun leider op TV en dat is geen watje maar hij wil wel alle bezette gebieden ontruimen. Waarom kiezen de Israeliers niet deze ex-generaal die ook garant lijkt te staan voor degelijk veiligheisdbeleid?

Simon

Canaris
29-11-02, 14:04
Ja vind ik ook jammer. Dat schijnt nogal een goede man te zijn met tenminste weer wat voorstellen , welke tenminste ervoor kunnen zorgen dat beide partijen weer om een tafel gaan zitten

Ik ben echter bang dat de israelische bevolking zo getraumatiseerd is, dat de meeste maar 1 oplossing zien.

Prefentief ruimen.

Kachol Levan
30-11-02, 11:16
Geplaatst door Canaris
Ja vind ik ook jammer. Dat schijnt nogal een goede man te zijn met tenminste weer wat voorstellen , welke tenminste ervoor kunnen zorgen dat beide partijen weer om een tafel gaan zitten

Ik ben echter bang dat de israelische bevolking zo getraumatiseerd is, dat de meeste maar 1 oplossing zien.

Prefentief ruimen.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Het wordt hoog tijd dat het varken Arafat preventief uit de PA verwijderd wordt!!

En beheer, ik heb hier niets gezegd dat boven al niet door iemand anders is gezegd, alleen wordt het omgekeerd bedoeld.

i love israel
30-11-02, 14:54
Geplaatst door Simon
En dan schijnt het nu al bijna zeker te zijn dat Sjaron weer een termijn premier wordt. Hopeloos. Waarom heeft de Arbeiderspartij niet meer aanhang? Ik zag gisteren hun leider op TV en dat is geen watje maar hij wil wel alle bezette gebieden ontruimen. Waarom kiezen de Israeliers niet deze ex-generaal die ook garant lijkt te staan voor degelijk veiligheisdbeleid?

Simon

ik denk dat de israeliers op dit moment niet durven te kiezen voor een mildere politiek. ook binnen israel zijn de denkbeelden van hamas bekend. ontruimen van de nederzettingen lost niets op in deze, hamas zal pas rusten wanneer de laatste jood in zee ligt te verzuipen.

ik kan het niet eens zijn met kachol levan, preventief ruimen vind ik een walgelijke optie.

Simon
30-11-02, 16:05
Geplaatst door i love israel
ik denk dat de israeliers op dit moment niet durven te kiezen voor een mildere politiek. ook binnen israel zijn de denkbeelden van hamas bekend. ontruimen van de nederzettingen lost niets op in deze, hamas zal pas rusten wanneer de laatste jood in zee ligt te verzuipen.


Ik denk dat de invloed van de Hamas snel afneemt als er een oplossing wordt geboden waar een meerderheid van de Palestijnen en een meerderheid van de Arabische regeringen zich in kan vinden. Er is immers geen oplossing denkbaar waar ALLE Israeliers en Palestijnen zich in kunnen vinden. Sjaron biedt helemaal geen politieke oplossing en deze leider van de Arbeidspartij heeft in ieder geval visie en aangegevn dat hij even hard blijft optreden tegen terreur. Maar hij wil in ieder geval beweging brengen in het vatsgelopen politieke proces om tot een oplossing te komen.

Simon

Snake
30-11-02, 16:20
Het punt is dat de joden geen vrede willen. Het is tog absurd hoe de joden te werk gaan en de palestijnse volk vernederen. Er zal geen vrede komen, zolang de joden denken dat ze superieur zijn en kunnen maken wat ze willen. Wat tot de dag van vandag echter gebeurd, de hele wereld ziet wat daar allemaal gebeurd en tog krijgen ze vrij spel. Zoals ik zeg: Je oogst wat je zaait. Gelukkig zijn er genoeg arabieren die in opstand komen en een sterke vuist vormen. Weliswaar kan je zeggen dat het leven van een palestijn veel meer waard is als degene ook zijn leven offert voor de vaderland en geloof. Ik betreur ieder palestijn die in zo'n situatie moet leven.

000NobelPrizes
30-11-02, 16:26
Geplaatst door Simon
Ik denk dat de invloed van de Hamas snel afneemt als er een oplossing wordt geboden waar een meerderheid van de Palestijnen en een meerderheid van de Arabische regeringen zich in kan vinden. Er is immers geen oplossing denkbaar waar ALLE Israeliers en Palestijnen zich in kunnen vinden. Sjaron biedt helemaal geen politieke oplossing en deze leider van de Arbeidspartij heeft in ieder geval visie en aangegevn dat hij even hard blijft optreden tegen terreur. Maar hij wil in ieder geval beweging brengen in het vatsgelopen politieke proces om tot een oplossing te komen.

Simon


Die oplossing is door Israel geboden en door Arafat verworpen, mede onder druk van militante groeperingen die een eigen agenda hebben voor wat betreft de joden en Israel.

000NobelPrizes
30-11-02, 16:30
Geplaatst door Snake
Het punt is dat de joden geen vrede willen. Het is tog absurd hoe de joden te werk gaan en de palestijnse volk vernederen. Er zal geen vrede komen, zolang de joden denken dat ze superieur zijn en kunnen maken wat ze willen. Wat tot de dag van vandag echter gebeurd, de hele wereld ziet wat daar allemaal gebeurd en tog krijgen ze vrij spel. Zoals ik zeg: Je oogst wat je zaait. Gelukkig zijn er genoeg arabieren die in opstand komen en een sterke vuist vormen. Weliswaar kan je zeggen dat het leven van een palestijn veel meer waard is als degene ook zijn leven offert voor de vaderland en geloof. Ik betreur ieder palestijn die in zo'n situatie moet leven.


Israel wil wel vrede en heeft daartoe vrijwel het gehele, absurd hoge eisenpakket van Arafat willen inwilligen. Arafat bedacht zich, liep weg en koos voor terreur en geweld.

Snake
30-11-02, 16:50
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Israel wil wel vrede en heeft daartoe vrijwel het gehele, absurd hoge eisenpakket van Arafat willen inwilligen. Arafat bedacht zich, liep weg en koos voor terreur en geweld.

Nou, dan ben ik wel benieuwd wat de eisenpakket waren! Ziewiezo hebben de joden een arrogante houding tegenover Arafat. Arafat is een man die zijn hele leven heeft opgegeven voor het palestijnse volk. Ik denk niet dat hij een degelijke voorstel zal weigeren ten koste van zijn volk. Maar ach ja, ik zie het zo, de joden bepalen de inhoud en niemand anders. De Amerikanen mogen wel mee bemoeien met de conflict, maar zelfs een blinde kan zien dat deze partijdig is. Ik zie het tot de dag van vandaag geen verschil tussen Saddam en Sharon! Alleen de economische belangen verschillen echter!

lennart
30-11-02, 17:24
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Israel wil wel vrede en heeft daartoe vrijwel het gehele, absurd hoge eisenpakket van Arafat willen inwilligen. Arafat bedacht zich, liep weg en koos voor terreur en geweld.

Dat wil dus zeggen dat Israel niet alles heeft willen inwilliggen. De Palestijnen hebben al een enorme concessie gedaan door 75% van hun land af te staan. Het is aan Israel met een normaal bod te komen. Overigens is Taba geaccepteerd door Yasser Arafat, maar Sharon heeft dat toen geweigerd.

Kachol Levan
30-11-02, 20:51
Geplaatst door i love israel
ik denk dat de israeliers op dit moment niet durven te kiezen voor een mildere politiek. ook binnen israel zijn de denkbeelden van hamas bekend. ontruimen van de nederzettingen lost niets op in deze, hamas zal pas rusten wanneer de laatste jood in zee ligt te verzuipen.

:wijs: :fpetaf:


ik kan het niet eens zijn met kachol levan, preventief ruimen vind ik een walgelijke optie.

Ik ben het ook niet met mezelf eens. Ik reageerde alleen op wat die plexus en canabis schreven.

Simon
30-11-02, 21:35
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Die oplossing is door Israel geboden en door Arafat verworpen, mede onder druk van militante groeperingen die een eigen agenda hebben voor wat betreft de joden en Israel.

Welnee er is Arafat nog nooit een levensvatbare Palestijnse staat geboden. Dat is het propaganda verhaal van de regering van Israel.
http://www.novatv.nl/reportage/index.cfm?fuseaction=default&id=690

Simon