PDA

Bekijk Volledige Versie : Broeder Dyab



King Cool
29-11-02, 13:07
Salamou 3alaykoum

Wij eisen de onmiddelijke vrijlating van broeder Dyab Abou Jahjah.

Don't worry brother; Allah is with you.

Dutchguy
29-11-02, 13:13
Moet je dan niet eerst weten waarom hij vast zit? Zolang je dat niet weet kun je dus ook niet zeggen dat het onterecht is. Ik hoop wel dat het snel duidelijk wordt waarom hij vast zit.

Marsipulami
29-11-02, 13:40
Geplaatst door Dutchguy
Moet je dan niet eerst weten waarom hij vast zit? Zolang je dat niet weet kun je dus ook niet zeggen dat het onterecht is. Ik hoop wel dat het snel duidelijk wordt waarom hij vast zit.

Abou Jahjah blijft in de cel


13:16:29

ANTWERPEN - AEL-leider Dyab Abou Jahjah vanmiddag is door de Antwerpse onderzoeksrechter onder aanhoudingsmandaat geplaatst. In de tenlastelegging is onder meer sprake van weerspannigheid en opzettelijke slagen aan een agent.

Jahjah werd gisteravond in de buurt van zijn woning in Deurne klemgereden en gearresteerd. Hij werd nadien overgebracht naar de kazerne van de federale politie in Wilrijk. Er werd ook een huiszoeking uitgevoerd in zijn woning. Bij de huiszoeking werd een partij documenten in beslag genomen die momenteel verder worden onderzocht.

Vanmiddag besliste de Antwerpse onderzoeksrechter Jahjah aan te houden op basis van ,,mededaderschap aan weerspannigheid in bende met voorafgaande afspraak en wapenvertoon, kwaadwillige belemmering van het verkeer, onbruikbaarmaking van voertuigen in bende en opzettelijke slagen aan een agent."

"Een deelaspect van het onderzoek dat het Antwerpse parket al geruime tijd voert naar Abou Jahjah heeft betrekking op de aanwezigheid en de handelingen van Abou Jahjah tijdens de rellen in de nacht van 26 op 27 november 2002. Voor wat betreft dit onderdeel werd op 28 november 2002 een gerechtelijk onderzoek gevorderd", aldus het parket.

Met betrekking tot de klacht tegen het stadsbestuur, die Abou Jahjah eerder aankondigde, bevestigt het parket dat klacht met burgerlijke partijstelling is ingediend tegen de burgemeester van de stad Antwerpen en tegen onbekenden wegens laster en eerroof. Deze klacht wordt onderzocht.

Jahjah verschijnt dinsdag voor de raadkamer waar het parket de bevestiging van de aanhouding zal vorderen. Tot die zitting doet het parket geen mededelingen meer over de zaak.

GroteWolf
29-11-02, 13:47
Ik vindt dat onze Koeffaar broeders in Belgie voldoende te stellen hebben met deze opruiende gast. Die mag wel even afkoelen.

Don't worry Belgen: De tijd is met U.

( Na de Vlamingen en de Walen hebben ze er nu ook de Moslims bij om onderling eens ruzie te maken. Gezelliger wordt het er niet op in Belgie ).

Dutchguy
29-11-02, 13:51
Geplaatst door GroteWolf


( Na de Vlamingen en de Walen hebben ze er nu ook de Moslims bij om onderling eens ruzie te maken. Gezelliger wordt het er niet op in Belgie ).

Tsja, het beste vuurwerk komt nog altijd uit Belgie. :wink:

limpio
29-11-02, 13:55
Geplaatst door King Cool
Salamou 3alaykoum

Wij eisen de onmiddelijke vrijlating van broeder Dyab Abou Jahjah.

Don't worry brother; Allah is with you.
1: Jou broeder kunnen we missen
2: Jullie hebben niets te eisen
3: Allah heeft er helemaal niets mee te maken
4: Kalmte kan je redden

limpio
29-11-02, 13:56
Geplaatst door Dutchguy
Tsja, het beste vuurwerk komt nog altijd uit Belgie. :wink:
Je bent wel ons bier vergeten... :mad:

Marsipulami
29-11-02, 13:57
Geplaatst door GroteWolf
Ik vindt dat onze Koeffaar broeders in Belgie voldoende te stellen hebben met deze opruiende gast. Die mag wel even afkoelen.

Don't worry Belgen: De tijd is met U.

( Na de Vlamingen en de Walen hebben ze er nu ook de Moslims bij om onderling eens ruzie te maken. Gezelliger wordt het er niet op in Belgie ).

Ik vind de tenlastelegging toch maar een mager beestje. Op die gronden denk ik dat men bij elk gezellig dorpsbetogingkje wel een pak mensen in de bak kan draaien.

Maarre...het venijn zit in de staart. Ik geloof nooit dat men die man lang zal kunnen vasthouden in de gevangenis. Wat volgens mij echter wel mogelijk is dat hij of het AEL medeverantwoordelijk wordt gesteld voor de beschadigingen tijdens de rellen. In dat geval zullen de AEL bestuursleden moeten opdraaien voor de aangerichte schade, wat tot inbeslagname van hun roerende en onroerende goederen kan leiden, als ze niet vrijwillig (kunnen) betalen.

Dutchguy
29-11-02, 14:00
Geplaatst door limpio
Je bent wel ons bier vergeten... :mad:

Da's waar. Een Palmke op zijn tijd wil ik niet missen.

limpio
29-11-02, 14:12
Geplaatst door Dutchguy
Da's waar. Een Palmke op zijn tijd wil ik niet missen.
Een palmke een palmke, das zeik van boeremie joeng. :D
Ne goeien duvel of ne Karmeliet, da moete drinken..das pas bier.
Als ge ne Karmeliet juist hebt uitgegoten ruikt ge banaan, en als ge drie duivels hebt gedronken weet ge niet meer wat een banaan is. :wohaa:
Reeds vele buitenlanders werden overweldigd door de slagkracht van onze bieren.
Vele Engelsen die gewoon zijn om gekleurd water te drinken, hebben hun lichtzinnigheid om enkele straffe bieren te drinken als hun pompwater moeten bekopen met een kilometer lange kater.
Ik spreek over bier man, niet over palmkes.... :D

Marsipulami
29-11-02, 14:19
Geplaatst door limpio


http://gifworld.web1000.com/art/art5.gif

Je pakt hier wel uit met een fragment uit de plafondschildering van de sixtijnse kapel in het Vaticaan. Het gaat over het fragment waar de vinger van God de vinger van Adam raakt. Het gaat over de schepping van Adam (mens): "En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze." Verwondert me een beetje van een atheïst zoals jij.

http://www.statenvertaling.net/beeld/scheppingadam_grt.jpg

000NobelPrizes
29-11-02, 14:25
Da's weer helemaal de rigide Mars zoals we 'm kennen.

Wie niet gelooft, kan ook van kunst houden hoor.

shalom
29-11-02, 16:02
Geplaatst door limpio
1: Jou broeder kunnen we missen
2: Jullie hebben niets te eisen
3: Allah heeft er helemaal niets mee te maken
4: Kalmte kan je redden


1. Zijn broeder kan jij wel missen, maar de meeste moslims niet
2. Ze hebben wel degelijk wat te eisen, namelijk hun recht op vrijheid van meningsuiting en deelname aan de politiek d.m.v. woordvoering door Abou jahjah.( een politicus van zeer goede kwalitiet)
3. Allah heeft voor jou er niks mee te maken, maar wellicht voor die moslims wel.
4. Kalmte kan hun inderdaad redden en natuurlijk vrijlating van Abou jahjah die zekerweten binnen kort op vrije voet zal komen, omdat justitie in deze zaak geen poot heeft om op te staan.

Suc6 voor diegenen die op een democratisch manier in debat willen gaan.

P.s. Ik vond de peiling in nederland tijdens het late nieuws wel erg dubieus.

De vraagstelling luide als volgt; zijn jullie nederlanders bang voor een partij als de AEL.

De volgende vraagstelling had ik gepaster gevonden: Zijn jullie niet bang dat racisten hier in Nl het belgische voorbeeld zullen nadoen door ook mensen hier overhoop te schieten?


Ik haal dit aan, omdat de essentie van dit verhaal wordt weg vervrommeld. En dat is doodslag op een burger door een NEO-NAZI

shalom,

barfly
29-11-02, 16:09
Geplaatst door limpio
Een palmke een palmke, das zeik van boeremie joeng. :D
Ne goeien duvel of ne Karmeliet, da moete drinken..das pas bier.
Als ge ne Karmeliet juist hebt uitgegoten ruikt ge banaan, en als ge drie duivels hebt gedronken weet ge niet meer wat een banaan is. :wohaa:
Reeds vele buitenlanders werden overweldigd door de slagkracht van onze bieren.
Vele Engelsen die gewoon zijn om gekleurd water te drinken, hebben hun lichtzinnigheid om enkele straffe bieren te drinken als hun pompwater moeten bekopen met een kilometer lange kater.
Ik spreek over bier man, niet over palmkes.... :D

Mee eens, Limpio Duvels rulen! Enne 3 Duvels voor ik niet meer weet wat een banaan is? Hah dan moet ik er veel meer opdrinken :)
Of een bezoekje afleggen aan het onvolprezen jenever cafe in Antwerpen :D

barfly
29-11-02, 16:12
Geplaatst door shalom
1. Zijn broeder kan jij wel missen, maar de meeste moslims niet
2. Ze hebben wel degelijk wat te eisen, namelijk hun recht op vrijheid van meningsuiting en deelname aan de politiek d.m.v. woordvoering door Abou jahjah.( een politicus van zeer goede kwalitiet)
3. Allah heeft voor jou er niks mee te maken, maar wellicht voor die moslims wel.
4. Kalmte kan hun inderdaad redden en natuurlijk vrijlating van Abou jahjah die zekerweten binnen kort op vrije voet zal komen, omdat justitie in deze zaak geen poot heeft om op te staan.

Suc6 voor diegenen die op een democratisch manier in debat willen gaan.

P.s. Ik vond de peiling in nederland tijdens het late nieuws wel erg dubieus.

De vraagstelling luide als volgt; zijn jullie nederlanders bang voor een partij als de AEL.

De volgende vraagstelling had ik gepaster gevonden: Zijn jullie niet bang dat racisten hier in Nl het belgische voorbeeld zullen nadoen door ook mensen hier overhoop te schieten?


Ik haal dit aan, omdat de essentie van dit verhaal wordt weg vervrommeld. En dat is doodslag op een burger door een NEO-NAZI

shalom,

Ik ben helemaal niet bang voor de AEL in Nederland, we hebben de LPF ook al gehad rotter kan het welhaast niet worden.
Verder denk ik niet dat er snel geschoten zal worden in Nederland dat doen hier meestal alleen de echt grote criminelen.

shalom
29-11-02, 16:17
Geplaatst door barfly
Ik ben helemaal niet bang voor de AEL in Nederland, we hebben de LPF ook al gehad rotter kan het welhaast niet worden.
Verder denk ik niet dat er snel geschoten zal worden in Nederland dat doen hier meestal alleen de echt grote criminelen.

Hehe eindelijk nog iemand die niet bang is voor de AEL. Je moet ze een gokje laten wagen vind ik. En als het gedoemd is een mislukking te worden, dan zal het zo eindigen als de LPF destijds.

Verder denk ik wel dat er in NL ook snel wordt geschoten, meest recente gebeurtenis Pimmetje.

shalom,

limpio
29-11-02, 16:20
Geplaatst door Marsipulami
Je pakt hier wel uit met een fragment uit de plafondschildering van de sixtijnse kapel in het Vaticaan. Het gaat over het fragment waar de vinger van God de vinger van Adam raakt. Het gaat over de schepping van Adam (mens): "En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze." Verwondert me een beetje van een atheïst zoals jij.

http://www.statenvertaling.net/beeld/scheppingadam_grt.jpg
Die verwondering is er omdat jij niet begrijpt dat niet iedereen godsdienstige fragmenten ziet rondvliegen.
Voor mij zijn het twee handen die elkaar raken, als zoeken ze toenadering. De rest interesseert me niet. Ik hou meer van Dali.
En ben nog steeds atheïst. :zwaai:

barfly
29-11-02, 16:23
Geplaatst door shalom
Hehe eindelijk nog iemand die niet bang is voor de AEL. Je moet ze een gokje laten wagen vind ik. En als het gedoemd is een mislukking te worden, dan zal het zo eindigen als de LPF destijds.

Verder denk ik wel dat er in NL ook snel wordt geschoten, meest recente gebeurtenis Pimmetje.

shalom,

In een democratie hebben mensen het recht om hun mening te vertolken dus wat mij betreft zijn Abu en z'n maten welkom, ik kijk erg uit naar het debat met de AEL al denk ik dat de AEL zonder Abu in Nederland lang niet zoveel voor elkaar krijgt als in België.
Ja Pim liep tegen een gek op...laten we hopen dat de nieuwe mode van schieten snel afgelopen is anders is het leed niet te overzien...

limpio
29-11-02, 16:23
Geplaatst door barfly
Mee eens, Limpio Duvels rulen! Enne 3 Duvels voor ik niet meer weet wat een banaan is? Hah dan moet ik er veel meer opdrinken :)
Of een bezoekje afleggen aan het onvolprezen jenever cafe in Antwerpen :D
Ben jij een Nederlander? Die meer dan 3 duvels kan drinken :loog: , dan ben jij meer een echte Belg..welkom in mijn vriendenclub.
Leuke cafeetjes in België he, als je zo graag jenever lust mag je eens niet vergeten langs Hasselt te passeren.. :duim:

barfly
29-11-02, 16:35
Geplaatst door limpio
Ben jij een Nederlander? Die meer dan 3 duvels kan drinken :loog: , dan ben jij meer een echte Belg..welkom in mijn vriendenclub.
Leuke cafeetjes in België he, als je zo graag jenever lust mag je eens niet vergeten langs Hasselt te passeren.. :duim:

Ik ben een groot liefhebber van Belgische cafeetjes, helaas zo'n end rijden...Ik zal Hasselt eens aandoen bedankt voor de tip :)

shalom
29-11-02, 16:36
Geplaatst door barfly
In een democratie hebben mensen het recht om hun mening te vertolken dus wat mij betreft zijn Abu en z'n maten welkom, ik kijk erg uit naar het debat met de AEL al denk ik dat de AEL zonder Abu in Nederland lang niet zoveel voor elkaar krijgt als in België.
Ja Pim liep tegen een gek op...laten we hopen dat de nieuwe mode van schieten snel afgelopen is anders is het leed niet te overzien...

Jij bent dan echt een van de weinigen die hiervoor openstaat.
En inderdaad in een democratie hebben mensen het recht om hun mening te vertolken in tegenstelling tot wat er in belgie heeft plaatsgevonden.

NIS
29-11-02, 17:00
Abu is gewoon een signaal voor de samenleving dat de tijden aan het veranderen zijn. Allochtonen gaan hun eigen leiders naar voren duwen, waar ze zichzelf in herkennen. Deze gebeurtenissen gaan vergezeld met Uncle Tom leiders, die natuurlijk het tegendeel gaan beweren. Om zo'n persoon (Abu) als een extremist te beschilderen toont weer het gebrek aan acceptatie van de kant van de autochtonen.

Alles wat anders is, is verkeerd! AEL, doet me ook denken aan de NOI in Amerika. Nation of Islam had ook haar eigen mensen, die patrouilleerden in de wijken. Uit onderzoeken is toen wel gebleken, dat de criminaliteit daardoor sterk is gaan dalen.

De negers kregen leiders als Jesse Jackson, Al Sharpton, Martin Luther King, Malcolm X etc. Deze mensen hebben de Islamieten hier nog niet, maar Abu is een signaal dat ze eraan komen. De autochtonen hebben het te accepteren... Nederland is van ons allen!! We moeten het samen doen. Dus moeten we eens beginnen naar elkaars wensen te luisteren. Alleen zo lossen we de problemen op.

"Samen zijn we sterk
Eendracht maakt machtig
Hoe een klein land groot kan zijn
is dat niet prachtig

Nederland oh Nederland
Jij bent de kampioen
Wij houden van Oranje
Om zijn daden en zijn doen"

=Andre Hazes=

Dat was even mijn reaktie...

Mark
29-11-02, 17:23
Geplaatst door NIS
Abu is gewoon een signaal voor de samenleving dat de tijden aan het veranderen zijn. Allochtonen gaan hun eigen leiders naar voren duwen, waar ze zichzelf in herkennen. Deze gebeurtenissen gaan vergezeld met Uncle Tom leiders, die natuurlijk het tegendeel gaan beweren. Om zo'n persoon (Abu) als een extremist te beschilderen toont weer het gebrek aan acceptatie van de kant van de autochtonen.

Alles wat anders is, is verkeerd! AEL, doet me ook denken aan de NOI in Amerika. Nation of Islam had ook haar eigen mensen, die patrouilleerden in de wijken. Uit onderzoeken is toen wel gebleken, dat de criminaliteit daardoor sterk is gaan dalen.

De negers kregen leiders als Jesse Jackson, Al Sharpton, Martin Luther King, Malcolm X etc. Deze mensen hebben de Islamieten hier nog niet, maar Abu is een signaal dat ze eraan komen. De autochtonen hebben het te accepteren... Nederland is van ons allen!! We moeten het samen doen. Dus moeten we eens beginnen naar elkaars wensen te luisteren. Alleen zo lossen we de problemen op.

"Samen zijn we sterk
Eendracht maakt machtig
Hoe een klein land groot kan zijn
is dat niet prachtig

Nederland oh Nederland
Jij bent de kampioen
Wij houden van Oranje
Om zijn daden en zijn doen"

=Andre Hazes=

Dat was even mijn reaktie...

Jammer dat je iedereen die het niet met het AEL eens zijn afdoet als uncle toms... maar goed hun stem klinkt je niet prettig in de oren dus dan maar afdoen met zo'n term.

Ik zie hier wel vaker dat mensen de positie van allochtonen vergelijk met de positie van zwarten in de VS (vooral in de jaren 60). Toch niet helemaal hetzelfde.

Dat je Al Sharpton in dat rijtje zet hahahaha

Van mij mag iedereen zeggen wat ie wil, Jahja is van harte welkom en de "uncle toms" mogen van mij ook zeggen wat ze willen :)