PDA

Bekijk Volledige Versie : Moordenaar marokkaan waarschijnlijk niet vervolgd



L@L@`
29-11-02, 15:31
Ik hoorde net in het belgische journal dat de moordenaar van de marokkaan waarschijnlijk niet vervolgd zal worden, omdat hij niet geestelijk ok is. Hij heeft die jongen vermoord in een verwarde situatie dus niet met voorberaden rade....Hij is psychisch niet OK....

Waar gaat het toch heen met deze wereld? Even iemand vermoorden en dan doen alsof je psychisch gestoord bent. Mensen als hij verdienen echt de DOODSTRAF...en dat geldt ook voor die belgische rechtsysteem .. :duivel: :regie:

Canaris
29-11-02, 15:39
Ga jij maar lekker naar Texas. Daar worden geestelijk zieken ook geexecuteerd.

Hier in West Europa , heeft men ingezien, dat iemand die bijv een Paranoide Schizophrenie lijdt , niet verantwoordelijk gesteld kan worden voor zijn/haar daden. En dat is een goed recht.

Iest anders of zoiemand ooit weer op straat zal lopen. Dat antwoord is meestal nee

Ga maar naar de van Mesdag kliniek.
Levenslang bestaat niet in Nederland? Daar zitten heel wat mensen die iets anders zullen zeggen. Allemaal mensen die niet werden vervolgd voo rhun daad , maar wel werden opgenomen tegen de zelfwil in.

shalom
29-11-02, 15:40
Geplaatst door L@L@`
Ik hoorde net in het belgische journal dat de moordenaar van de marokkaan waarschijnlijk niet vervolgd zal worden, omdat hij niet geestelijk ok is. Hij heeft die jongen vermoord in een verwarde situatie dus niet met voorberaden rade....Hij is psychisch niet OK....

Waar gaat het toch heen met deze wereld? Even iemand vermoorden en dan doen alsof je psychisch gestoord bent. Mensen als hij verdienen echt de DOODSTRAF...en dat geldt ook voor die belgische rechtsysteem .. :duivel: :regie:

Er is geen democratie en het rechtssysteem deugt niet.

Democratie wordt toegepast wanneer het HUN uitkomt.


shalom,

akram
29-11-02, 15:58
we wachten af wanneer de volgende rellen komen en in welke omvang deze zullen zijn dit keer.
dit is een zeer slechte zet van de belg. autoriteiten

barfly
29-11-02, 16:25
Zullen we het eens gewoon aan de rechter over laten wat er gebeurt? Daar wordt zo iemand immers voor betaald.

mrz
29-11-02, 16:32
Ik hoorde net in het belgische journal dat de moordenaar van de marokkaan waarschijnlijk niet vervolgd zal worden, omdat hij niet geestelijk ok is. Hij heeft die jongen vermoord in een verwarde situatie dus niet met voorberaden rade....Hij is psychisch niet OK....

Waar gaat het toch heen met deze wereld? Even iemand vermoorden en dan doen alsof je psychisch gestoord bent. Mensen als hij verdienen echt de DOODSTRAF...en dat geldt ook voor die belgische rechtsysteem ..


Ik meen me juist te herinneren dat Nawijn de ontoerekeningsvatbare moordenaars de doodstraf op wilde leggen...

sil
29-11-02, 17:03
Ik hoorde net bij 2 vandaag dat jahjah dat gezegd heeft,in het arabisch
en dat mede daardoor die rellen zijn ontstaan.

Mark
29-11-02, 17:04
Geestelijk gestoorde moordenaars zitten zonder lastig proces meestal langer vast dan gewone moordenaars die levenslang krijgen.

Deze man komt niet meer vrij.

Marsipulami
29-11-02, 17:53
Geplaatst door L@L@`
Ik hoorde net in het belgische journal dat de moordenaar van de marokkaan waarschijnlijk niet vervolgd zal worden, omdat hij niet geestelijk ok is. Hij heeft die jongen vermoord in een verwarde situatie dus niet met voorberaden rade....Hij is psychisch niet OK....

Waar gaat het toch heen met deze wereld? Even iemand vermoorden en dan doen alsof je psychisch gestoord bent. Mensen als hij verdienen echt de DOODSTRAF...en dat geldt ook voor die belgische rechtsysteem .. :duivel: :regie:

Iemand die een misdaad heeft begaan en ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard. Zo iemand wordt meestal geïnterneerd. Dat betekent dat hij naar een gewone gevangenis gaat en daar wordt opgesloten. Alleen in zijn dossier staat ergens dat hij geïnterneerd is verder is er geen verschil in behandeling. Verder wordt zijn dossier om de zes maanden opnieuw geevalueerd en kan hij (theoretisch) dus vrijkomen.

Bij zwaarwichtige feiten (zoals deze moord) zit men echter meestal minstens zo lang als bij een normale veroordeling. Het gebeurt echter vaker dat men langer zit dan bij een normale veroordeling. Internering is een maatregel met een levenslang karakter. Dus het is ook perfect mogelijk dat de persoon in kwestie nooit meer vrijkomt. In die zin is een geïnterneerde er slechter aan toe dan iemand die een veroordeling heeft gekregen van 30 jaar. Deze laatste kan na 10 jaar vrijkomen en zeker na dertig jaar. Een geïnterneerde heeft echter geen einddatum dat hij zeker vrij mag. In België zitten een aantal mensen al zo ongeveer een halve eeuw opgesloten.

Bovendien is er de mogelijkheid dat zelfs indien de geïnterneerde na een jaar of tien wordt vrijgelaten om hem dan ook altijd weer op te sluiten als men dat nodig acht (dus zonder dat de persoon in kwestie nog nieuwe criminele feiten begaan heeft enkel op advies van de deskundigen die zijn situatie na zijn vrijlating moeten opvolgen.)

Tot internering kan besloten worden door de raadkamer. Dit wil zeggen dat er dan geen proces komt. Maar het kan ook zijn dat er tot internering wordt besloten in het vonnis van de rechtbank. Dit wil zeggen dat er dan wel een proces komt. Ten derde kan er tot internering besloten worden tijdens de detentie zelf. Dit wil zeggen dat men ook een crimineel veroordeelde nog kan interneren voordat hij vrijgelaten wordt.

Ik denk dat men voor optie 2 zal kiezen als het inderdaad om een zwaar psychisch gestoorde dader gaat. Voordeel van die optie is dat men dan middels een proces openbaar alle argumenten te zien krijgt voor het waarom van de internering. Ik denk dat de publieke opinie dergelijke openbare gang van zaken wel zal weten te waarderen. Dus ik gok op positie 2.

Bovendien begrijp ik niet waarom men voortdurend spreekt over hetzij een psychisch gestoorde, hetzij een racist. Volgens mij bestaan er ook psychisch gestoorde racisten. Dus die tegenstelling snap ik niet helemaal. Bovendien lijkt het me dat racisme sowieso al een psychische stoornis is.