PDA

Bekijk Volledige Versie : "Arabische Europese Liga zal niet aanslaan in Nederland"



NIS
29-11-02, 20:50
De Arabische Europese Liga (AEL) zal in Nederland nooit zoveel aanhang krijgen als in België. Dat voorspelden islamitische en Arabische voorlieden in Nederland vrijdag in reactie op de ongeregeldheden van de afgelopen dagen in Antwerpen.
Volgens Y. Hartog, coördinator van Islam en Burgerschap, is er net zoals in België onvrede bij veel moslims en Arabieren in Nederland. ,,Het klimaat in Nederland is sinds 11 september heel erg verhard. Men stelt zich in Nederland steeds minder tolerant op en voelt zich niet langer geremd bij het doen van racistische uitlatingen.''

Assertieve reactie

Volgens de coördinator is een assertieve reactie van moslims en Arabieren dan ook te verwachten. Maar nooit in de vorm van een gewelddadige actiegroep, zo verzekert Hartog. In Nederland zijn moslims en Arabieren net zo nuchter als de autochtonen. Ze zullen daarom binnen de grenzen van de rechtsstaat ageren.

Campagnes zoals Ben jij bang voor mij? en Hoe leuk zijn de Marokkanen? moeten daarvoor het bewijs leveren. Met dat soort acties laten moslims zien dat ze open staan voor discussie en dus naar acceptabele middelen grijpen om het ontstane grove klimaat te hekelen.

S. Boudouft, voorzitter van het Samenwerkingsverband Marokkanen en Tunesiërs (SMT), vindt een Nederlandse variant van de AEL daarentegen denkbaar. Boudouft is vaak gebeld door jongeren met de vraag of hij ze in contact kan brengen met AEL-voorzitter Dyab Abou Jahjah.

NIS
29-11-02, 20:59
NIS met zijn reactie achter een microfoon met miljoenen luisteraars op het museumplein en thuis achter de buis. De wereldpers (Al Jazeera, CNN etc. is ook aanwezig) heeft zich verzameld:

NIS aka Malcolm X: If the so-called Moroccan in The Netherlands was truly a Dutch citizen, we wouldn't have a racial problem. If the Emancipation Proclamation was authentic, we wouldn't have a racial problem. If the first amendments to the Constitution were authentic, we wouldn't have a racial problem. If the Supreme Court desegregation decision were authentic, we would not have a race problem.
But you have to see that all of this is hypocrisy. These Moslim leaders are running around telling the white man (autochtoon) that everything is all right, that we got everything under control, that everything Dyab Abou Jahjah teaches is wrong, but I'm telling you Mr. Dyab Abou Jahjah said these things were going to come to pass, and now these things are starting to come to pass.

Now these same Moroccan leaders are running around talking about that there's about to be a racial explosion. Ha, ha, yes, there's going to be a racial explosion, and a racial explosion is more dangerous than an atomic explosion. There's going to be an explosion, because Moroccans are dissatisfied; they're dissatisfied not only with the white man, but with these Uncle Tom leaders that are trying to pose as, as spokesmen for you and I.

Just like you have a, just like you have a powder keg--when you have a powder keg, and there's too many sparks around it, the thing's going to explode. And if the thing that's going to explode is sitting inside the house, and if it explodes, then the house is going to be destroyed--I said the house is going to be destroyed! So Dyab Abou Jahjah is teaching you and I, and trying to tell the white man, to get this powder keg out of his house!

Dyab Abou Jahjah is trying to tell the white man that this thing, this explosion, is going to bring down his house. This is what he's trying to tell him, and more importantly, he's trying to tell him that if he doesn't do something about it, if he doesn't do something about it, it's gonna explode any day now. I'm just here to tell you, I'm gonna make it very short.

NIS aka Malcolm X: I'm gonna tell you about Dyab Abou Jahjah's greatest greatness. His greatest greatness is that he has the only solution for peace in this country. Dyab Abou Jahjah's solution is the only solution for you and I--it's the only solution for the white man!

Ik heb dit even met een grote knipoog geschreven... Maroc.nl moet ook een beetje fictie blijven. Iets waar ook een beetje gelachen moet worden. Vooral veel entertainment (humor). Neem niet alles te serieus!

Mark
29-11-02, 21:07
Geplaatst door NIS
NIS aka Malcolm X: If the so-called Moroccan in The Netherlands was truly a Dutch citizen, we wouldn't have a racial problem. If the Emancipation Proclamation was authentic, we wouldn't have a racial problem. If the first amendments to the Constitution were authentic, we wouldn't have a racial problem. If the Supreme Court desegregation decision were authentic, we would not have a race problem.
But you have to see that all of this is hypocrisy. These Moslim leaders are running around telling the white man (autochtoon) that everything is all right, that we got everything under control, that everything Dyab Abou Jahjah teaches is wrong, but I'm telling you Mr. Dyab Abou Jahjah said these things were going to come to pass, and now these things are starting to come to pass.

Now these same Moroccan leaders are running around talking about that there's about to be a racial explosion. Ha, ha, yes, there's going to be a racial explosion, and a racial explosion is more dangerous than an atomic explosion. There's going to be an explosion, because Moroccans are dissatisfied; they're dissatisfied not only with the white man, but with these Uncle Tom leaders that are trying to pose as, as spokesmen for you and I.

Just like you have a, just like you have a powder keg--when you have a powder keg, and there's too many sparks around it, the thing's going to explode. And if the thing that's going to explode is sitting inside the house, and if it explodes, then the house is going to be destroyed--I said the house is going to be destroyed! So Dyab Abou Jahjah is teaching you and I, and trying to tell the white man, to get this powder keg out of his house!

Dyab Abou Jahjah is trying to tell the white man that this thing, this explosion, is going to bring down his house. This is what he's trying to tell him, and more importantly, he's trying to tell him that if he doesn't do something about it, if he doesn't do something about it, it's gonna explode any day now. I'm just here to tell you, I'm gonna make it very short.

NIS aka Malcolm X: I'm gonna tell you about Dyab Abou Jahjah's greatest greatness. His greatest greatness is that he has the only solution for peace in this country. Dyab Abou Jahjah's solution is the only solution for you and I--it's the only solution for the white man!

Ik heb dit even met een grote knipoog geschreven... Maroc.nl moet ook een beetje fictie blijven. Iets waar ook een beetje gelachen moet worden. Vooral veel entertainment (humor). Neem niet alles te serieus!

Heb je dit zelf geschreven?? If so: dan beheers de de Engelse taal aardig :duim:

BiL@L
29-11-02, 21:11
Islam en burgerschap is naar mijn observatie (ik hem 1 v/d bestuursleden een keer gesproken) niet interessant. Ik vind deze uitspraak dan ook een sterke overschatting/onderschatting (tis maar net hoe je het bekijkt). Het is de media en de politiek die zal gaan bepalen hoe het de AEL hier zal vergaan. En als ik weer die uitzending vandaag mag geloven ben ik straks niet eens meer veilig in de metro. Als het zo door gaat dan denk ik dat het wel degelijk een grote aanhang kan krijgen.

000NobelPrizes
29-11-02, 21:14
Die Jahjah kan van mij de pot op met zijn dreigementen. "Doe wat we zeggen of..." en dat soort omnieuze teksten maken op mij geen enkele indruk. Doen wat hij zegt of wat... Word ik dan in mekaar gemept? Big deal, ik genees wel weer. Slaan ze de ruiten in? We repareren ze. Plunderen ze de winkels? De daders worden berecht.

Malle knul. Het is het type met een eindeloos Sinterklaaslijstje dus je hoeft er niet eens aan te beginnen om hem tegemoet te komen. Verwend nest. Als hij z'n zin niet krijgt, brult hij racisme en discriminatie.
Die door links gekoesterde sleutelwoorden zijn vaste pressiemiddelen geworden in zijn handelswijze. Jammer dan, want ze maken geen indruk. En hij gooit de glazen in van de allochtonen die er totaal geen boodschap aan hebben en gewoon hier hun leven willen leven.

Victory
29-11-02, 21:17
AEL NL gaat groter worden dan die in Belgie. Let maar op.

NIS
29-11-02, 21:18
Geplaatst door Mark
Heb je dit zelf geschreven?? If so: dan beheers de de Engelse taal aardig :duim:

Mijn Engels is zelfs beter.. :D Heb een bekende uitspraak op de huidige situatie toegepast.. :handbang:

000NobelPrizes
29-11-02, 21:22
Oh, als mensen zich zo graag willen aansluiten bij die AEL zouden we kunnen overwegen alle uitkeringen stop te zetten of zo, in plaats van te zwichten voor druk & dreiging of geweld inzetten om het tegen te gaan.
Geweld is stom, mensen in hun portemonneetje treffen is effectiever.
Gaan ze vanzelf een baan zoeken om aan de kost te komen, en dan ebben die sympathieen voor die separatistische Don Quichotte ook vanzelf wel weg.

NIS
29-11-02, 21:22
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Die Jahjah kan van mij de pot op met zijn dreigementen. "Doe wat we zeggen of..." en dat soort omnieuze teksten maken op mij geen enkele indruk. Doen wat hij zegt of wat... Word ik dan in mekaar gemept? Big deal, ik genees wel weer. Slaan ze de ruiten in? We repareren ze. Plunderen ze de winkels? De daders worden berecht.

Malle knul. Het is het type met een eindeloos Sinterklaaslijstje dus je hoeft er niet eens aan te beginnen om hem tegemoet te komen. Verwend nest. Als hij z'n zin niet krijgt, brult hij racisme en discriminatie.
Die door links gekoesterde sleutelwoorden zijn vaste pressiemiddelen geworden in zijn handelswijze. Jammer dan, want ze maken geen indruk. En hij gooit de glazen in van de allochtonen die er totaal geen boodschap aan hebben en gewoon hier hun leven willen leven.

Ik vind dat je ook geen goed woordje moet hebben voor het Vlaams Blok. Zij zorgen ook voor de onstabiele situatie die nu is ontstaan. Zowel de blanke belgen als de gekleurde belgen worden door hun eigen achterban besodemieterd!

000NobelPrizes
29-11-02, 21:24
Geplaatst door NIS
Ik vind dat je ook geen goed woordje moet hebben voor het Vlaams Blok. Zij zorgen ook voor de onstabiele situatie die nu is ontstaan. Zowel de blanke belgen als de gekleurde belgen worden door hun eigen achterban besodemieterd!


Da's goed, maar daar ging de thread niet over. Maar bij deze. Ik ben tegen elke vorm van extremisme. Zowel links (SP! Houd die mensen tegen!) als rechts extremisme zoals het Vlaams Blok.
Seems the most plausible thing, dontcha agree?

barfly
29-11-02, 21:25
Geplaatst door Victory
AEL NL gaat groter worden dan die in Belgie. Let maar op.

Ik verheug me dr nu al op :fpiraat:

NIS
29-11-02, 21:29
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Da's goed, maar daar ging de thread niet over. Maar bij deze. Ik ben tegen elke vorm van extremisme. Zowel links (SP! Houd die mensen tegen!) als rechts extremisme zoals het Vlaams Blok.
Seems the most plausible thing, dontcha agree?

Een schouderklopje verdien je nu wel! :jeweetog:

000NobelPrizes
29-11-02, 21:38
Geplaatst door NIS
Een schouderklopje verdien je nu wel! :jeweetog:

Don't get all too fuzzy on me agreeing with you twice now, NIS. I know your antics.

Mark
29-11-02, 21:40
Geplaatst door NIS
Mijn Engels is zelfs beter.. :D Heb een bekende uitspraak op de huidige situatie toegepast.. :handbang:

hahahaha zo'n idee had ik al :)

Het klonk al zo 60's retoriekerig!

Marsipulami
29-11-02, 21:56
:boer:

lennart
29-11-02, 22:06
Yah ik ben het helemaal met mars eens

Volgens mij is JahJah een nationalist. Dit heeft te maken met de mijn theorie dat nationalisme ander nationalisme oproept.
Dat dit in Antwerpen gebeurd is niet verbazingwekkend, naast een enorme allochtone bevolking (ca 30% geloof ik) stemt 30% van Antwerpen op Vlaams Blok. Vlaams Blok is ontegenzeggelijk een nationalistische Patriotische beweging. Dit soort beweging ontstaan alleen maar wanneer ze zich iets hebben om zich tegen te keren, in dit geval dus de allochtoon. De geschiedenis leert dat als zo'n beweging maar langgenoeg bestaat er vanzelf ook een patriotische beweging in de groep ontstaat die het slachtoffer is van de andere beweging.

Dat VB niet in het bestuur zit wil niet zeggen dat ze geen invloed uitvoeren, zo hadden ze bijvoorbeeld het plan "veiligsheidteams" in Antwerpen op te zetten om bepaalde buurten/pleinen te beschermen (ik weet niet of dit uiteindelijk is uitgevoerd). Ook als 30% van bevolking op VB stemt dan moet er ook wel een aantal sympatisanten bij de politie zitten. Een woordvoerder van het AEL vanmorgen op Radio 1 zei dat in de Politie van Antwerpen racistische elementen zitten en dat klachten hierover niet serieus worden genomen. Ook klaagde hij over de moeilijkheid van jongeren om een baan te krijgen ivm met racisme. Toen de vraag werd gesteld "Bent u een bruggenbouwer of een clasher (iemand die confronteerd)?" antwoordde hij met "ik ben een realist, wij hebben geprobeerd bruggen te bouwen maar niemand wil met ons spreken". Het lijkt allemaal veel op de situatie in Amerika, Malcom X. en die riep zelfs op om te segregren, de zwarte bevolking af te scheiden van Amerika.

Het gesprek ging nog voort met een woordvoerder van Forum, en haar werd de vraag gesteld of de AEL hier ook steun zou kunnen krijgen. Zij vond ten eerste dat Nederland veel beter het racisme had aangepakt, maar echt bewijzen kan ze dit natuurlijk niet. Dus toen werd gevraagd ook niet onder bepaalde delen in de allochtone gemeenschap zei ze. Ja ik weet het eigenlijk niet, het zou best kunnen gebeuren bijvoorbeeld in Rotterdam of Utrecht. Wat dat betreft ben ik het met haar eens. Immers in Rotterdam en Utrecht zitten nu Leefbaren in de gemeenteraad met een groot aantal van de stemmen en er wonen ook grote aantal allochtone in deze steden.

http://www.cbs.nl/nl/publicaties/artikelen/algemeen/webmagazine/artikelen/2002/includes/1014g1.gif

De Leefbaar partijen zijn niets meer dan patriotische partijen.