PDA

Bekijk Volledige Versie : ''Neonazi's willen moord Fortuyn wreken''



BiL@L
30-11-02, 06:06
Rotterdamse neonazi's hebben het met gewelddadige acties gemunt op vooraanstaande linkse politici in ons land, zo schrijft de Telegraaf. De krant baseert zich daarbij op een ambtsbericht van de AIVD (voorheen BVD) aan de landelijk officier terrorismebestrijding van Justitie, dat in handen kwam van het ochtendblad.

De politie blijkt deze zomer Ed P. en twee kompanen uitvoerig te hebben verhoord. De mannen werden van hun bed gelicht door een arrestatieteam. De 29-jarige Ed P. is een oud lid van de, inmiddels verboden, rechts-extremistische partij CP'86. Volgens zijn advocaat heeft de AIVD de telefoongesprekken van neonazi's uit Rotterdam veelvuldig afgeluisterd. In die gesprekken hitsten de extremisten elkaar voortdurend op. Tijdens een van de getapte gesprekken werd er letterlijk gezegd: ''We gaan terugslaan''.

De AIVD vermoedt dan ook dat de groep de moord op Pim Fortuyn wil wreken op linkse politici die zij daarvoor verantwoordelijk houden. De groep heeft volgens de geheime dienst van talloze politici van linkse signatuur actief privéadressen verzameld.

Ondanks al deze verdenkingen stonden de drie Neonazi's (die volgens het OM betrokken zouden zijn bij voorbereidingen tot moord, zware mishandeling, brandstichting en het veroorzaken van ontploffingen), binnen één dag al weer op straat. De rechter-commissaris vond het aangedragen bewijs te mager. Toch zou het onderzoek nog steeds in volle gang zijn.

De Rode Roos
30-11-02, 14:29
bron?

Dutchguy
30-11-02, 14:54
Geplaatst door De Rode Roos
bron?

Ik weet niet waar Bilal het vandaan heeft maar het stond gisteren in ieder geval ook op www.fokzine.nl:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=24225

Victory
30-11-02, 15:05
Gaat nog leuk worden hier. :cheefbek:

Dutchguy
30-11-02, 15:20
Heb af en toe het gevoel dat ik een slechte film binnengestapt ben zonder dat ik het wist.

NIS
30-11-02, 16:53
Geplaatst door Dutchguy
Heb af en toe het gevoel dat ik een slechte film binnengestapt ben zonder dat ik het wist.

Dat gevoel heb ik dus ook... Het is echt droefig gesteld met veel mensen. Het enige wat ze kunnen is een beetje elkaar de schuld geven van alles. :droef:

Sinds wanneer is Pim een neonazi? Die racisten zijn psychisch uit balans zo te horen... :D Lozers! De kogel kwam van links, zeggen ze dan.. Zal ik ze een flinke rechtse geven :stomp: ? Misschien dat ze het dan snappen!! :melig2:

lennart
30-11-02, 17:05
Ja de blame game is begonnen

Rechts geeft Links de schuld
Links geeft Rechts de schuld
Arm geeft Rijk de schuld
Rijk geeft Arm de schuld
Fundamentalisten geven zionisten de schuld
Zionisten de Fundamentalisten de schuld
Ongelovigen geven religie de schuld
Gelovigen geven de atheisten de schuld

Mark
30-11-02, 17:22
Het is hoe dan ook niet mijn schuld :wohaa:

Wat een paniek reacties, is jullie vertrouwen in de democratie zo laag? Dit soort heuveltjes moet een rijk land als Nederland zo overwinnen. Gewoon de wet duidelijk uitvoeren en het wordt weer een stuk rustiger.

mrz
30-11-02, 17:24
Waar een paar chemische/radioactieve stofjes en ander soortige straling al niet goed voor kunnen zijn.

http://www.mindfully.org/Pesticide/2002/Chemical-Stats2.htm

http://www.nonuclear.net/

http://www.earthpulse.com/haarp/vandalism.html

Liever niet al teveel maar op den duur moet de mens hier toch van doordrongen raken zou je denken... :jammer:

Mark
30-11-02, 17:30
Geplaatst door mrz
Waar een paar chemische/radioactieve stofjes en ander soortige straling al niet goed voor kunnen zijn.

http://www.mindfully.org/Pesticide/2002/Chemical-Stats2.htm

http://www.nonuclear.net/

http://www.earthpulse.com/haarp/vandalism.html

Liever niet al teveel maar op den duur moet de mens hier toch van doordrongen raken zou je denken... :jammer:

Beetje off-topic mrz?

Om je blij te maken en wat olie op het vuur te gooien wil ik hierbij even melden dat ik uiteraard PRO-kernenergie ben :lole:

lennart
30-11-02, 17:33
Geplaatst door Mark
Het is hoe dan ook niet mijn schuld :wohaa:

Wat een paniek reacties, is jullie vertrouwen in de democratie zo laag? Dit soort heuveltjes moet een rijk land als Nederland zo overwinnen. Gewoon de wet duidelijk uitvoeren en het wordt weer een stuk rustiger.

Ja het kapitalisme heeft zijn faliet bereikt. En ik denk niet dat de democratie dit kan overleven. (met extreme visies kan je altijd zeggen, wacht maar af, je zal het zien)

mrz
30-11-02, 17:42
Mark: Om je blij te maken en wat olie op het vuur te gooien wil ik hierbij even melden dat ik uiteraard PRO-kernenergie ben

Ow ik heb in mijn vroege jeugd tot vervelens toe gedroomd over hoe heerlijk het oplossen vlak bij een kernexplosie wel niet moet zijn. We zijn allemaal maar energie natuurlijk welbeschouwd.

Natuurlijk ben je pro-kernenergie. Iets anders als straling kan je niet meer prikkelen, en je wilt niks anders om je lichaampje te verwarmen natuurlijk, past volledig in het kader van de zelfvernietiging.

000NobelPrizes
30-11-02, 17:45
"Rotterdamse neonazi's hebben het met gewelddadige acties gemunt op vooraanstaande linkse politici in ons land, ZO SCHRIJFT DE TELEGRAAF"

Dat was de eerste zin. Hoe kun je dan naar een bron vragen?
Alsof die bron je interesseert - blijkbaar lees je 't stuk toch niet.

Mark
30-11-02, 17:48
Geplaatst door mrz
Ow ik heb in mijn vroege jeugd tot vervelens toe gedroomd over hoe heerlijk het oplossen vlak bij een kernexplosie wel niet moet zijn. We zijn allemaal maar energie natuurlijk welbeschouwd.

Natuurlijk ben je pro-kernenergie. Iets anders als straling kan je niet meer prikkelen, en je wilt niks anders om je lichaampje te verwarmen natuurlijk, past volledig in het kader van de zelfvernietiging.

Wat een heerlijk zieke geest heb je hahahaha Mooie dromen!

Ik wil helemaal geen zelfvernietiging maar ik stoor me aan de onzin die er wordt verkondigd rond kernenergie om mensen onnodig bang te maken. Maar goed stook die olie maar lekker door mrz dat is pas goed voor het mileu.

Mark
30-11-02, 17:52
Geplaatst door lennart
Ja het kapitalisme heeft zijn faliet bereikt. En ik denk niet dat de democratie dit kan overleven. (met extreme visies kan je altijd zeggen, wacht maar af, je zal het zien)

Wat een onzin en een paniek. Een paar zogenaamde neonazi's roepen wat en een gek gooit een brandbom en de wereld vergaat? Weet je wel hoe vaak dit soort haatmisdaden plaatsvinden en hebben gevonden. gewoon tijd om goed in te grijpen.

Het merendeel van de mensen wil gewoon met rust gelaten worden en in vrede een stabiel leven lijden. Dat is zo en blijft zo. Tot nu toe is een democratie waarin niemand echt van de honger omkomt het beste middel tegen chaos gebleken.

Ik krijg soms de indruk dat sommige mensen een beetje opgeslokt worden door het internet forum wereldje.

Echt waar, deze discussies leven bijna niet tussen autochtone nederlanders.

lennart
30-11-02, 18:01
Geplaatst door Mark

Echt waar, deze discussies leven bijna niet tussen autochtone nederlanders.

Klopt helemaal. Dat komt doordat er allemaal informatie op je af wordt gegooit zoals hierboven weer:
http://www.earthpulse.com/haarp/vandalism.html

Das dus blijkbaar een nieuw wapen, even mijn paranoia geest erop loslaten. Toen de atoombom was uitgevonden heeft Amerika even gedacht, deze technologie kunnen we gebruiken om een pax USA te maken. Maar ze durfden het uiteindelijk niet aan om een nieuwe oorlog te vinden. Als er in het geheim weer een nieuw wapen is ontwikkeld waarmee de USA de wereld kan overheersen kunnen er natuurlijk weer van dit soort gedachtes ontstaan. Oh ik heb weer teveel X-Files gekeken. Waarom zou X-Files zo populair? Aliens of de het hele geheime overheids verhaaltje dat er in zit?

Ik heb gister Signs gezien, die populaire film in Amerika, dat een referentie heeft naar Judgement Day. Toen dacht ik waarom zou die zo populair zijn, zouden er veel mensen zijn die het gevoel hebben dat de aarde een ramp staat te wachten? Reign of Fire (die drakenfilm) had ook al zo'n thema trouwens en ook daar was geloof heel belangrijk. En de zieke paranoia geest denkt hierbij natuurlijk hey de film studios zijn maar in de handen van een paar bedrijven, zouden er krachten bezig zijn om ons voor te bereiden op oorlog?

Zo dat zijn weer genoeg paranoia gedachtes.

mrz
30-11-02, 18:09
Wat een heerlijk zieke geest heb je hahahaha Mooie dromen!

Ik wil helemaal geen zelfvernietiging maar ik stoor me aan de onzin die er wordt verkondigd rond kernenergie om mensen onnodig bang te maken. Maar goed stook die olie maar lekker door mrz dat is pas goed voor het mileu.

Als je zegt onnodig bang bedoel je dan dat je mensheid toch geen lang leven meer geeft en in god en in hemel en hel geloofd?

Wel grappig om te zien dat je zegt je te storen aan onzin die rond kernenergie verkondigd wordt. Dat schijn je ook te zien rond zendmasten bijvoorbeeld. Dat concentratie gestoord word en mensen onzin gaan verkondigen. Plutonium schijnt ook wat dingen te verstoren.


ARGUMENT 5: Antinuclear advocates exaggerate the dangers of plutonium. After all, the substance is easily safeguarded because it's produced in very small quantities. Furthermore, other dangerous poisons--like lead, which has an infinite half-life--are continually being spewed into the environment.

GOFMAN: Plutonium has to be one of the most dangerous carcinogens that I know of. In fact, I believe that my own estimates of its toxicity--figures that are thousands of times higher than those of "official" estimating bodies--may well be understated.

And--although nuclear advocates claim that the carcinogen is now made in relatively small quantities--if we develop an industry involving reprocessing fuel rods (which must surely come to pass if we commit ourselves to the nuclear energy route), society will be handling millions of kilograms of plutonium. Under such circumstances, in order to avoid a lung cancer epidemic, the containment of this plutonium will have to be 99.9999% perfect . . . in other words, they'll have to safely guard all but one part in a million!

And yes, lead does have an infinite half-life and may be injuring the brains of many, many children . . . particularly those in urban environments. However, pointing to the dangers of another damaging pollutant to justify creating plutonium is the equivalent of arguing that if others are committing murder, then additional homicide is justified!

The correct assessment involves the realization that if we're letting the lead industry get away with dangerous pollution, we should do something about the lead industry . . . and not promote still another dangerous violation of human rights and health.

http://www.nonuclear.net


lennart: zouden er veel mensen zijn die het gevoel hebben dat de aarde een ramp staat te wachten?

Ach of nu veel mensen dat gevoel hebben omdat er een ramp op komst is. Of er een ramp zou kunnen komen omdat veel mensen dat gevoel hebben of het allemaal een indicatie van iets anders is... Wie zal het zeggen. Ik moet wel zeggen dat ik het gevoel heb dat sommigen de handdoek maar vast in de ring lijken te willen gooien de laatste tijd. En dan natuurlijk met name atheisten.

Dat dit soort dingen niet "leven" onder de bevolking... Duh. Dat zijn weer de microorganismen.