PDA

Bekijk Volledige Versie : Stop de Meldpunt Discriminatie Internet Censuur



mrz
30-11-02, 08:28
Wat is artikel 1 van de grondwet en hoe zit het dan met artikel 7. ?

In artikel 1. van de Grondwet staat:

'Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, politieke gezindheid, ras, geslacht, of op welke grond dan ook, is niet toegestaan'.

en in artikel 7 staat:

1.Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten en gevoelens te openbaren,
behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2.De wet stelt regels omtrent radio en televisie. Er is geen voorafgaand toezicht op de inhoud van een radio- of televisie-uitzending.
3.Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan zestien jaar regelen ter bescherming van de goede zeden.
4.De voorgaande leden zijn niet van toepassing op het maken van handelsreclame.

Het 'behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet' in 7.1 is hier belangrijk. Men mag alles openbaren, zolang uitingen die men openbaart niet strafbaar zijn. Dat is geen censuur omdat pas achteraf wordt gekeken naar een uiting en niet vooraf of iets mag worden gepubliceerd.

Ik wil graag opmerken over het MDI (http://www.meldpunt.nl/index.php3?link=mdifaq#Artikel%201%20van%20de%20gr ondwet) dat ik conform mijn gevoel voor verantwoordelijkheid volgens de nederlandse wet het MDI een aanfluiting van respect voor mijn eigen verantwoordelijkheid vind.

Ow wacht even deze wet is vast een overblijfsel van mislukte scheiding van kerk en staat. De staat voelt zich ergens nog verantwoordelijk voor de burger maar durft dit niet meer uit naam van een overtuiging of geloofsrichting te zeggen.

BiL@L
30-11-02, 09:38
:D

Tomas
30-11-02, 11:07
Geplaatst door mrz
Ik wil graag opmerken over het MDI (http://www.meldpunt.nl/index.php3?link=mdifaq#Artikel%201%20van%20de%20gr ondwet) dat ik conform mijn gevoel voor verantwoordelijkheid volgens de nederlandse wet het MDI een aanfluiting van respect voor mijn eigen verantwoordelijkheid vind.


Kan je mij precies uitleggen wat het MDI jou heeft aangedaan?



Ow wacht even deze wet is vast een overblijfsel van mislukte scheiding van kerk en staat.


Ik zie het meer als een proces dat nog niet is afgerond.



De staat voelt zich ergens nog verantwoordelijk voor de burger maar durft dit niet meer uit naam van een overtuiging of geloofsrichting te zeggen. [/B]

Dit lees ik we lerg vaak. Wat is dat toch? Is dat een mantra dat in de moskeeen wordt gepredikt: Ongelovigen hebben geen normen en waarden. En als ze deze wel denken te hebben, dan zijn die niet van hun maar van ons en zijn ze dus eigenlijk hypocriet.

Meen je dat nou? Geloof je dat nu echt?

mrz
30-11-02, 11:41
Geplaatst door Tomas
Kan je mij precies uitleggen wat het MDI jou heeft aangedaan?



Ik zie het meer als een proces dat nog niet is afgerond.



Dit lees ik we lerg vaak. Wat is dat toch? Is dat een mantra dat in de moskeeen wordt gepredikt: Ongelovigen hebben geen normen en waarden. En als ze deze wel denken te hebben, dan zijn die niet van hun maar van ons en zijn ze dus eigenlijk hypocriet.

Meen je dat nou? Geloof je dat nu echt?

Erm normen en waarden, gebaseerd op... kapitalisme? Probeer je nu mij of jezelf te overtuigen

Tomas
30-11-02, 11:50
Geplaatst door mrz
Erm normen en waarden, gebaseerd op... kapitalisme? Probeer je nu mij of jezelf te overtuigen?


Kapitalisme? Is dat een levensovertuiging? Haal je nou niet alels door elkaar?

Maar goed.

Jij gelooft dus echt, dat een niet religieus mens geen normbesef heeft. Het is even slikken, maar alles went. Maakt het voor jou uit wat voor een religie het is? Geldt het ook voor Budisten? Mogen die ook geen uitspraken doen over normen en waarden, zonder door jou uitgelachen te worden? Of geldt het alleen voor atheisten en agnosten? Waar ligt jouw grens? Wie wel en wie niet?



en wat ze mij aangedaan hebben tjsa. Ze prediken onverschilligheid.

a. Kan jij voor mij deze tekst verklaren, want ik haak hier hopeloos af.

b. Wat is het verband tussen hun mening en jouw verantwoordelijkheidsgevoel?

mrz
30-11-02, 13:25
Ze prediken onverschilligheid.

a. Kan jij voor mij deze tekst verklaren, want ik haak hier hopeloos af.

b. Wat is het verband tussen hun mening en jouw verantwoordelijkheidsgevoel?

Verantwoordelijkheidsgevoel? Waarom? Voor wie of wat? Goeie vraag.



Jij gelooft dus echt, dat een niet religieus mens geen normbesef heeft.

Ik geloof echt dat een niet religieus mens van ellende dat maar gaat proberen te bewijzen.

Dutchguy
30-11-02, 13:36
Geplaatst door mrz
Erm normen en waarden, gebaseerd op... kapitalisme? Probeer je nu mij of jezelf te overtuigen

Stripverhaalethiek.

Het kapitalisme is een ECONOMISCH systeem waar jij ook in leeft.

Tomas
30-11-02, 13:37
Geplaatst door mrz
Ze prediken onverschilligheid.

a. Kan jij voor mij deze tekst verklaren, want ik haak hier hopeloos af.

b. Wat is het verband tussen hun mening en jouw verantwoordelijkheidsgevoel?

Verantwoordelijkheidsgevoel? Waarom? Voor wie of wat? Goeie vraag.



Ik geloof echt dat een niet religieus mens van ellende dat maar gaat proberen te bewijzen.

Ik denk niet dat iemand zijn normbesef kan bewijzen, maar ik geloof wel dat religieuze mensen die erg onzeker zijn omtrent hun geloof en bang zijn voor andere ideeen, vragen liever ontwijken.

mrz
30-11-02, 14:26
Dutchguy: Stripverhaalethiek.
Het kapitalisme is een ECONOMISCH systeem waar jij ook in leeft.


Stripverhaalretoriek. Nederland heeft kerk en staat willen scheiden, alleen waarom miskennen dat materialisme/hedonisme/kapitalisme voor sommigen vervolgens plaats van religieus besef of zelfs maar gemeenschapszin inneemt?

Voor de goede orde Thomas, met "Ik geloof echt dat een niet religieus mens van ellende dat maar gaat proberen te bewijzen." bedoelde ik dus hij gaat proberen te bewijzen dat god niet bestaat.

Tomas
30-11-02, 14:33
Geplaatst door mrz
Stripverhaalretoriek. Nederland heeft kerk en staat willen scheiden, alleen waarom miskennen dat materialisme/hedonisme/kapitalisme voor sommigen vervolgens plaats van religieus besef of zelfs maar gemeenschapszin inneemt?


Dit is nog geen geeneens stripverhaalfilosofie: Lego kan de plaats van gemeenschapszin, sociale omgangsvormen, normen, waarden en ethiek niet in nemen. net zo min dat een economischstelsel dat kan. Het heeft weinig zin om op deze wijze een discussie te voeren.



Voor de goede orde Thomas, met "Ik geloof echt dat een niet religieus mens van ellende dat maar gaat proberen te bewijzen." bedoelde ik dus hij gaat proberen te bewijzen dat god niet bestaat.

OK. Wel een merkwaardige gedachtensprong, maar maakt mijn opmerking niet minder waar.

Dutchguy
30-11-02, 14:49
Geplaatst door mrz
Stripverhaalretoriek. Nederland heeft kerk en staat willen scheiden, alleen waarom miskennen dat materialisme/hedonisme/kapitalisme voor sommigen vervolgens plaats van religieus besef of zelfs maar gemeenschapszin inneemt?



Omdat je er een karikatuur van maakt. Hebben wel meer moslims last van. OF je bent een moslim OF je bent kapitalist. Zet je bril af en probeer te zien dat de wereld bestaat uit heel veel tussenkleuren. Jij maakt er een zwart-wit beeld van en dat doet de waarheid geweld aan.
Vandaar: stripverhaalretoriek.

mrz
30-11-02, 15:18
Thomas: Lego kan de plaats van gemeenschapszin, sociale omgangsvormen, normen, waarden en ethiek niet in nemen.

Goed dat je er zo over denkt, maar sommigen onder ons moeten ver vallen om tot dit besef te komen, vervang lego gerust door drugs/prostitutie btw, karikaturen zijn leuk om iets aan te geven maar je kan het ook te ver doorvoeren, kijk naar Michael Jackson.


Thomas: Ik denk niet dat iemand zijn normbesef kan bewijzen, maar ik geloof wel dat religieuze mensen die erg onzeker zijn omtrent hun geloof en bang zijn voor andere ideeen, vragen liever ontwijken.

OK. Wel een merkwaardige gedachtensprong, maar maakt mijn opmerking niet minder waar.

Jij noemt het vragen ontwijken, ik zou zeggen is het wel zo slecht bepaalde vragen niet te (willen) beantwoorden omdat je al weet dat het je toch niets zal brengen je ermee te vermoeien? "Bang" voor ideen die je referentiekader aan diggelen kunnen gooien is iedereen in bepaalde mate. Volkomen terecht. Ik laat me pas overtuigen door iemand als ik overtuigd ben dat ik die persoon ook kan vertrouwen. Gedachten willen zichzelf nu eenmaal graag bevestigd zien, en dan het liefst in anderen.

Iemand die zegt een religieus besef te hebben bewijst daarmee al zijn normbesef want hij aanvaard daarmee dat hij niet alles kan overzien.


Dutchguy: Jij maakt er een zwart-wit beeld van en dat doet de waarheid geweld aan.

Ik heb eigenlijk alleen maar kleurenstrips gelezen vroeger. :D

Iedereen doet de waarheid geweld aan. Het gaat juist om de bedoeling of het gevoel achter de daden/woorden van iemand. Je kunt best beweren dat iemand met religieus besef misschien hele foute dingen kan doen maar dan komt heeft hij/zij tenminste nog zichzelf tegen. Ik zal zo iemand eerder mijn vertrouwen geven dan een overtuigd atheist/hedonist. Lang leven de discriminatie. Jammer dat als dit "not done" zou zijn volgens de nederlandse wet ... :rolleyes:

mrz
02-12-02, 06:40
Bump...

MDI lees je dit?

:student: