PDA

Bekijk Volledige Versie : Molotovcocktail gegooid tegen Antwerpse synagoge



barfly
30-11-02, 11:07
ANTWERPEN/BRUSSEL (ANP/BELGA) - Onbekenden hebben in de nacht van
vrijdag op zaterdag een molotovcocktail gegooid tegen de gevel van
een synagoge in Antwerpen. Daardoor vielen geen gewonden, zo heeft
de Antwerpse politie zaterdag meegedeeld. De schade bleek ook
gering, aangezien de brandweer snel ter plaatse was. Van de daders
ontbreekt elk spoor.
In Antwerpen was het afgelopen week onrustig na de moord op een
Belg van Marokkaanse origine. In verband daarmee is ook leider Abou
Jahjah van de militante Arabisch-Europese Liga (AEL) aangehouden.
Hij blijft voorlopig vastzitten.

Is 't niet 't een dan wel 't ander :(

limpio
30-11-02, 11:15
Het zou me niet verwonderen moest het AEL nu afkomen met het bericht dat Verhofstadt deze brandbom naar de synagpoge heeft gegooid om de brave AEL leden in diskrediet te brengen.
Het is toch altijd de schuld van de anderen!! :D

Tomas
30-11-02, 11:16
Geplaatst door barfly

Is 't niet 't een dan wel 't ander :(

Heel erg ja, allemaal.

Ik hoop dat het snel allemaal goed komt.

Maar ik kan het desondanks niet verhelpen dat ik stiekum zit te genieten van de ellende van Marsipulami. Maar om daar half antwerpen voor op te offeren gaat me wel wat te ver. Denk ik.

barfly
30-11-02, 11:23
Geplaatst door Tomas
Heel erg ja, allemaal.

Ik hoop dat het snel allemaal goed komt.

Maar ik kan het desondanks niet verhelpen dat ik stiekum zit te genieten van de ellende van Marsipulami. Maar om daar half antwerpen voor op te offeren gaat me wel wat te ver. Denk ik.

Tja dat Marsiplami lijdt is natuurlijk helemaal niet erg :D
Maar voor de inwoners van Antwerpen vind ik het heel naar, die zullen zich steeds minder veilig voelen in hun stad.

Petrus
30-11-02, 11:23
Tsja, wat Antwerpse Joden nu met een willekeurige blanke man die een Marokkaanse man doodgeschoten heeft te maken hebben...waarschijnlijk was hij, evenals alle Joden Kenianen en Balinesen, lid van het wereldwijde verbond van Kruisvaarders en Zionisten.

Misschien was het wel een kleine bijdrage aan de Keniaanse gruweldaden.
In ieder geval zal dat vreedzaam samenleven in Europa nog heel moeilijk worden.

Wie leeft bij het zwaard.....

000NobelPrizes
30-11-02, 11:27
Het was te verwachten, en dat weten de joden in Antwerpen ook. Ze krijgen van losgeslagen en onopgevoede allochtonen al dagelijks scheldwoorden toegesist.
Maar je moet nooit uitvlakken dat andere groepjes van dit soort rimram gebruik maakt om even snel hun eigen snertplannetjes uit te kunnen voeren.

Tomas
30-11-02, 11:28
Geplaatst door barfly
Tja dat Marsiplami lijdt is natuurlijk helemaal niet erg :D
Maar voor de inwoners van Antwerpen vind ik het heel naar, die zullen zich steeds minder veilig voelen in hun stad.

En dat gevoel kan leiden naar steeds extremere standpunten in de politiek en hebben we binnenkort een Belgische Sharon en Hamas in Antwerpen tegenover elkaar staan.

Ach, dan zijn we in ieder geval even van dat dwangmatige gefocus op het M-O kwijt. Zou een begin van vrede kunnen betekenen voor die regio...

000NobelPrizes
30-11-02, 11:31
Maar toch is het dan betreurenswaardig dat we na eeuwenlange strijd in Europa, hier toch weer religieuze spanningen en brandhaarden gaan krijgen. Terwijl er zo hard voor gevochten is om een klimaat te scheppen waarin iedereen naast elkaar kan wonen, ongeacht religie.

Eeuwig zonde.

Tomas
30-11-02, 11:40
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Maar toch is het dan betreurenswaardig dat we na eeuwenlange strijd in Europa, hier toch weer religieuze spanningen en brandhaarden gaan krijgen. Terwijl er zo hard voor gevochten is om een klimaat te scheppen waarin iedereen naast elkaar kan wonen, ongeacht religie.

Eeuwig zonde.

't is onze eigenschuld.

De welvaartsstaat die een soort van slavenarbeid heeft geintroduceert, omwille van de eeuwige economische groei.

En de gemakszucht, dat we zijn gaan geloven dat alle bevochten vrijheden hier als vanzelfsprekende universele waarden gelden.

Zo. Hoogdravend of niet?

Marsipulami
30-11-02, 11:45
Geplaatst door Tomas
Maar ik kan het desondanks niet verhelpen dat ik stiekum zit te genieten van de ellende van Marsipulami. Maar om daar half antwerpen voor op te offeren gaat me wel wat te ver. Denk ik.

Huh ? Hier heb ik wat meer uitleg bij nodig. Naar mijn gevoel loopt het allemaal naar wens. De emancipatiestrijd van de moslims in Europa is definitief begonnen. (Is een algemene uitspraak, niet onmiddelijk te betrekken op het onderwerp van deze thread)

limpio
30-11-02, 11:48
Geplaatst door Petrus
Tsja, wat Antwerpse Joden nu met een willekeurige blanke man die een Marokkaanse man doodgeschoten heeft te maken hebben...waarschijnlijk was hij, evenals alle Joden Kenianen en Balinesen, lid van het wereldwijde verbond van Kruisvaarders en Zionisten.

Misschien was het wel een kleine bijdrage aan de Keniaanse gruweldaden.
In ieder geval zal dat vreedzaam samenleven in Europa nog heel moeilijk worden.

Wie leeft bij het zwaard.....
Zowel Joden als Antwerpenaren hebben reeds lang te maken met gewelddaden afkomstig van een groep jonge Marokkanen.
Dat is geen nieuws, men heeft de situatie maar laten aanrotten met als gevolg dat het Vlaams-Blok hierdoor steeds meer stemmen gewonnen heeft, niet omdat de Antwerpenaar racistisch is!!.
Vele Antwerpenaren merken dat het stadsbestuur niet naar hen luistert, en men de boel nooit degelijk heeft opgevolgd.
De multiculturle maatschappij was een mooi begrip en daar mocht niet aan geraakt worden. De problemen door deze jongeren veroorzaakt bestonden niet, de Antwerpenaren moesten daar niet over klagen..de Antwerpenaren waren racisten.
Maar niks hoor, Antwerpenaren zijn niet racistischer dan anderen.
Antwerpenaren hebben gewoon reeds lang een bestuur dat ombekwaam is geweest om te besturen, is al jaaaaren zo.
De Antwerpenaar wordt door het stadsbestuur behandeld als kleine kleine kinderen.
En waarom haalt Leona een goed straatwerker van de straat, wijl het werk van deze man belangrijk is om mensen dichter bij elkaar te brengen..besparingen!!! dat ze op 't schoonverdiep dan wat minder champagne zuipen en wat meer geld uitgeven om de problemen in Antwerpen op te lossen.
Het grootste probleem is het stadsbestuur dat steeds als een bange hond met de staart tusen de benen nooit enige verantwoordelijkheid heeft durven nemen en nu de rekenig gepresenteerd krijgt, waar weeral de Antwerpenaren het slachtoffer van zijn.

Marsipulami
30-11-02, 11:51
Haha, Mas is echt wel een Belg in hart en nieren. Verzuring noemen ze zoiets.

000NobelPrizes
30-11-02, 11:51
Geplaatst door Tomas
't is onze eigenschuld.

De welvaartsstaat die een soort van slavenarbeid heeft geintroduceert, omwille van de eeuwige economische groei.

En de gemakszucht, dat we zijn gaan geloven dat alle bevochten vrijheden hier als vanzelfsprekende universele waarden gelden.

Zo. Hoogdravend of niet?


Dat 'soort van slavenarbeid' vind ik tendentieus. Slavernij is afgeschaft - wie geen zin had hier te werken, is niet met zwepen vervoerd om dat verplicht te doen. Het mes sneed aan twee kanten. Hier hadden we werk en salaris, en arbeidsmigratie is een doodnormaal verschijnsel.

Gemakzucht is evenmin op zijn plaats. Het is hard werken geweest om de reli-oorlogen Europa uit te jakkeren, en dat heeft heel wat mensenlevens, leed en inzet gekost.

Ik zeg niet dat bevochten vrijheden universele waarden zijn. Maar het zijn wel onze waarden, en daar is ontegenzeggelijk voor gevochten. Als we dat niet zo sterk hadden gewild, hadden nu ook nog steeds de roomsen tegenover de protestanten tegenover de joden tegenover de pinkstergemeente gestaan. Dat is niet meer zo, omdat we weten dat daar bloed bij vloeit. Dat vloeit als je universele waarden als verdraagzaamheid en tolerantie (elke religie & wetboek staat er bol van), met voeten treedt.

000NobelPrizes
30-11-02, 11:54
Geplaatst door Marsipulami
Huh ? Hier heb ik wat meer uitleg bij nodig. Naar mijn gevoel loopt het allemaal naar wens. De emancipatiestrijd van de moslims in Europa is definitief begonnen. (Is een algemene uitspraak, niet onmiddelijk te betrekken op het onderwerp van deze thread)


Die is pas nu officieel omdat die gepaard gaat met geweld?

je zet hier de moslims in een slecht daglicht.

Marsipulami
30-11-02, 11:57
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Dat 'soort van slavenarbeid' vind ik tendentieus. Slavernij is afgeschaft - wie geen zin had hier te werken, is niet met zwepen vervoerd om dat verplicht te doen. Het mes sneed aan twee kanten. Hier hadden we werk en salaris, en arbeidsmigratie is een doodnormaal verschijnsel.

Gemakzucht is evenmin op zijn plaats. Het is hard werken geweest om de reli-oorlogen Europa uit te jakkeren, en dat heeft heel wat mensenlevens, leed en inzet gekost.

Ik zeg niet dat bevochten vrijheden universele waarden zijn. Maar het zijn wel onze waarden, en daar is ontegenzeggelijk voor gevochten. Als we dat niet zo sterk hadden gewild, hadden nu ook nog steeds de roomsen tegenover de protestanten tegenover de joden tegenover de pinkstergemeente gestaan. Dat is niet meer zo, omdat we weten dat daar bloed bij vloeit. Dat vloeit als je universele waarden als verdraagzaamheid en tolerantie (elke religie & wetboek staat er bol van), met voeten treedt.

Godsdiensten bevorderen de vrede. Al dat gezeur over religieuze oorlogen is onzin. Populisme dat geschikt voer is voor mensen die te dom zijn om zelf een beetje na te denken. Religie is in het verleden hooguit misbruikt voor binnenwerelds politiek machtsstreven.

000NobelPrizes
30-11-02, 12:00
Geplaatst door Marsipulami
Godsdiensten bevorderen de vrede. Al dat gezeur over religieuze oorlogen is onzin. Populisme dat geschikt voer is voor mensen die te dom zijn om zelf een beetje na te denken. Religie is in het verleden hooguit misbruikt voor binnenwerelds politiek machtsstreven.


Da's woordjesneuken. Religieuze oorlogen zijn gevoerd, omdat de religie daarvoor misbruikt is ja. Tsss.
Als het geen religie was, was het wel wat anders: goud, geld, vrouwen, terrein, en nu olie.

Mijns inziens is religie een prachtig ding, alleen helaas niet geschikt voor het karakter van de gemiddelde aardbewoner.

Marsipulami
30-11-02, 12:02
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Die is pas nu officieel omdat die gepaard gaat met geweld?

je zet hier de moslims in een slecht daglicht.

Emancipatie van een bevolkingsgroep gebeurt zelden zonder slag of stoot. Het is een groeiproces. Conflicten zijn daarbij niet uit te sluiten. Volgens mij komen er de komende tien jaar nog een heleboel van dat soort relletjes. Totdat men gewoon is aan de nieuwe verhouding die aan het groeien is tussen autochtonen en allochtonen. Een ontwikkelingsproces dat de verhouding gastheer-gast moet ombuigen naar een verhouding tussen gelijkwaardige medeburgers. Daarvoor is nog een weg te gaan, maar we zitten in de goede richting.

Marsipulami
30-11-02, 12:05
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Da's woordjesneuken. Religieuze oorlogen zijn gevoerd, omdat de religie daarvoor misbruikt is ja. Tsss.
Als het geen religie was, was het wel wat anders: goud, geld, vrouwen, terrein, en nu olie.

Mijns inziens is religie een prachtig ding, alleen helaas niet geschikt voor het karakter van de gemiddelde aardbewoner.

Atheïstische communistische dictaturen zijn tot dusver verantwoordelijk geweest voor de meeste gruwel op deze planeet. Godsdiensten dragen verzoening en vergevingsgezindheid uit.

000NobelPrizes
30-11-02, 12:06
Geplaatst door Marsipulami
Emancipatie van een bevolkingsgroep gebeurt zelden zonder slag of stoot. Het is een groeiproces. Conflicten zijn daarbij niet uit te sluiten. Volgens mij komen er de komende tien jaar nog een heleboel van dat soort relletjes. Totdat men gewoon is aan de nieuwe verhouding die aan het groeien is tussen autochtonen en allochtonen. Een ontwikkelingsproces dat de verhouding gastheer-gast moet ombuigen naar een verhouding tussen gelijkwaardige medeburgers. Daarvoor is nog een weg te gaan, maar we zitten in de goede richting.


Dat klinkt alvast een stuk fraaier dan wanneer je stelt dat met de rellen in Antwerpen "de strijd van moslims voor emancipatie officieel is begonnen".

Bah.

Tomas
30-11-02, 12:06
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Dat 'soort van slavenarbeid' vind ik tendentieus. Slavernij is afgeschaft - wie geen zin had hier te werken, is niet met zwepen vervoerd om dat verplicht te doen. Het mes sneed aan twee kanten. Hier hadden we werk en salaris, en arbeidsmigratie is een doodnormaal verschijnsel.


't is ook tendenttieus bedoeld.

Ik blijf het een vorm van neo-racisme vinden dat we mensen uit arme landen importeren om het werk te verrichten dat we onze eigen bevolking te min vinden. En derhalve een vorm van slavenhandel.

Heb ik altijd zo gevonden, ongeacht dat jij het een normaal verschijnsel vindt. Dat vond men 200 jaar geleden ook al van de slavenhandel.



Gemakzucht is evenmin op zijn plaats. Het is hard werken geweest om de reli-oorlogen Europa uit te jakkeren, en dat heeft heel wat mensenlevens, leed en inzet gekost.


Het gemakzucht is na de overwinning ingetreden. Na de jaren zestig en zeventig is men gaan denken dat alles in kannen en kruiken was. De emancipatie, secularisatie en het zelfbeschikkingsrecht is men gaan accepteren als universele basisrechten, waar niemand meer aan kan tornen.

Wel nu. Dat is niet het geval. Er zijn altijd conservatieve krachten die dit willen terugdraaien.



Ik zeg niet dat bevochten vrijheden universele waarden zijn. Maar het zijn wel onze waarden, en daar is ontegenzeggelijk voor gevochten. Als we dat niet zo sterk hadden gewild, hadden nu ook nog steeds de roomsen tegenover de protestanten tegenover de joden tegenover de pinkstergemeente gestaan. Dat is niet meer zo, omdat we weten dat daar bloed bij vloeit. Dat vloeit als je universele waarden als verdraagzaamheid en tolerantie (elke religie & wetboek staat er bol van), met voeten treedt.

Snap je wat ik bedoel?

000NobelPrizes
30-11-02, 12:07
Geplaatst door Marsipulami
Atheïstische communistische dictaturen zijn tot dusver verantwoordelijk geweest voor de meeste gruwel op deze planeet. Godsdiensten dragen verzoening en vergevingsgezindheid uit.


In theorie wel. In de praktijk gaat het gepaard met oorlog en bloedvergieten.

barfly
30-11-02, 12:07
Geplaatst door Marsipulami
Godsdiensten bevorderen de vrede. Al dat gezeur over religieuze oorlogen is onzin. Populisme dat geschikt voer is voor mensen die te dom zijn om zelf een beetje na te denken. Religie is in het verleden hooguit misbruikt voor binnenwerelds politiek machtsstreven.

Dit is echt klinkklare onzin religie is verantwoordelijk voor ruwweg de meeste oorlogen en gruweldaden in de wereld en dat al eeuwen!
Doet die oogkleppen af en kijkt!

000NobelPrizes
30-11-02, 12:13
Geplaatst door Tomas
't is ook tendenttieus bedoeld.

Ik blijf het een vorm van neo-racisme vinden dat we mensen uit arme landen importeren om het werk te verrichten dat we onze eigen bevolking te min vinden. En derhalve een vorm van slavenhandel.

Heb ik altijd zo gevonden, ongeacht dat jij het een normaal verschijnsel vindt. Dat vond men 200 jaar geleden ook al van de slavenhandel.



Het gemakzucht is na de overwinning ingetreden. Na de jaren zestig en zeventig is men gaan denken dat alles in kannen en kruiken was. De emancipatie, secularisatie en het zelfbeschikkingsrecht is men gaan accepteren als universele basisrechten, waar niemand meer aan kan tornen.

Wel nu. Dat is niet het geval. Er zijn altijd conservatieve krachten die dit willen terugdraaien.



Snap je wat ik bedoel?


Ik heb ook gewerkt in andere landen (lullige baantjes) omdat die mij indertijd meer te bieden hadden, en niet eens op het gebied van gage. Ik heb mezelf echter nooit als slaaf gezien, want dat slachtofferige pak past me niet.
We hadden de arbeiders ook niet kunnen importeren: dan waren zij en hun famailies gekrepeerd van de honger omdat ze uit landen kwamen waar geen sociale zekerheid is ingesteld.

Dat van die basisrechten als algemeen geaccepteerde voorwaarden vind ik een boeiende stelling. Maar waarom zouden we ervoor gevochten hebben als we die niet heel belangrijk vonden? En waarom vechten we nu tegen conservatieve krachten die het willen terugdraaien? (En over welke conservatieven heb je het eigenlijk hier? Die nege SP zeker?)

Mind you: we leven inderdaad in een welvaartsstaat. Arbeid adelt en dat soort fraais. Was de werkeloosheid onder moslims gering tot nihil, had niemand een probleem met hun aanwezigheid, vergeet dat niet.
Maar islam hier staat gelijk aan achterstand, armoe, werkeloosheid en criminaliteit. Daar is verzet tegen, niet tegen dat geloof.

Marsipulami
30-11-02, 12:14
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Dat klinkt alvast een stuk fraaier dan wanneer je stelt dat met de rellen in Antwerpen "de strijd van moslims voor emancipatie officieel is begonnen".

Bah.

Ik zie geen verschil.

Marsipulami
30-11-02, 12:16
Geplaatst door barfly
Dit is echt klinkklare onzin religie is verantwoordelijk voor ruwweg de meeste oorlogen en gruweldaden in de wereld en dat al eeuwen!
Doet die oogkleppen af en kijkt!

Blablabla... ga iets nuttigs doen ...ik begrijp wel dat je niet in staat bent om over het muurtje van je eigen stompzinnige vooroordelen heen te kijken maar val anderen er niet mee lastig.

000NobelPrizes
30-11-02, 12:19
Geplaatst door Marsipulami
Ik zie geen verschil.

Zout toch op, hoebahoebahop. Alsof de moslims die allang aan het studeren en werken zijn geslagen en zich hier allang kiplekker voelen in hun eigen gekozen hoedanigheid van gematigd tot streng moslim, niets met de emancipatie te maken hebben.

Dat is nou precies waar moslims hier de hele tijd tegen knokken - die willen niets te maken hebben met die strijd en dat geweld en al die fysieke en verbale poeha. En jij verklaart het met die rellen nu pas als officiele emancipatie. Wat fout!

000NobelPrizes
30-11-02, 12:20
Geplaatst door Marsipulami
Blablabla... ga iets nuttigs doen ...ik begrijp wel dat je niet in staat bent om over het muurtje van je eigen stompzinnige vooroordelen heen te kijken maar val anderen er niet mee lastig.


Jij bent de hier degene die vooroordelen tegen allang ge-emancipeerde moslims poneert.

barfly
30-11-02, 12:26
Geplaatst door Marsipulami
Blablabla... ga iets nuttigs doen ...ik begrijp wel dat je niet in staat bent om over het muurtje van je eigen stompzinnige vooroordelen heen te kijken maar val anderen er niet mee lastig.

Jij begrijpt wel dat? Ik zie niet veel begrip bij jou vandaan komen behalve ongegronde flauwekul verhalen. En ik doe al iets nuttigs ik zit jou te vervelen :haha:

Marsipulami
30-11-02, 12:27
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Zout toch op, hoebahoebahop. Alsof de moslims die allang aan het studeren en werken zijn geslagen en zich hier allang kiplekker voelen in hun eigen gekozen hoedanigheid van gematigd tot streng moslim, niets met de emancipatie te maken hebben.

Dat is nou precies waar moslims hier de hele tijd tegen knokken - die willen niets te maken hebben met die strijd en dat geweld en al die fysieke en verbale poeha. En jij verklaart het met die rellen nu pas als officiele emancipatie. Wat fout!

Ik zie eigenlijk niet wat jouw probleem precies is. De rellen zijn geen emancipatie maar een nevenverschijnsel dat we kunnen missen. Maar ik denk niet dat ze te vermijden zullen zijn -ook in de toekomst. Maar in ieder geval kunnen rellen geen doel op zich zijn. Ik ben het met je eens dat 99 % van de moslims die rellen ten stelligste veroordelen. Ik ben in ieder geval nog nooit een moslim tegengekomen die het vernielen van auto's goedkeurt.

000NobelPrizes
30-11-02, 12:28
Geplaatst door barfly
Jij begrijpt wel dat? Ik zie niet veel begrip bij jou vandaan komen behalve ongegronde flauwekul verhalen. En ik doe al iets nuttigs ik zit jou te vervelen :haha:


Wat Marsupilami hier doet vind ik veel verkeerder: hij verheerlijkt de fysieke strijd en propagadeert die als enige emancipatiemiddel.

Marsipulami
30-11-02, 12:30
Geplaatst door barfly
En ik doe al iets nuttigs ik zit jou te vervelen :haha:

Ah, ok zo had ik het nog niet bekeken :fplet:

barfly
30-11-02, 12:31
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Wat Marsupilami hier doet vind ik veel verkeerder: hij verheerlijkt de fysieke strijd en propagadeert die als enige emancipatiemiddel.

Ach tis gewoon een domme meeloper waarschijnlijk een van de weinigen in z'n soort, een soort anti-reclame voor Belgen en een belediging voor de moslims met wie hij mee probeert te heulen.

000NobelPrizes
30-11-02, 12:31
Geplaatst door Marsipulami
Ik zie eigenlijk niet wat jouw probleem precies is. De rellen zijn geen emancipatie maar een nevenverschijnsel dat we kunnen missen. Maar ik denk niet dat ze te vermijden zullen zijn -ook in de toekomst. Maar in ieder geval kunnen rellen geen doel op zich zijn. Ik ben het met je eens dat 99 % van de moslims die rellen ten stelligste veroordelen. Ik ben in ieder geval nog nooit een moslim tegengekomen die het vernielen van auto's goedkeurt.


Je spreekt jezelf tegen. Ik was er nog niet zeker van, dus heb het een paar postings laten gaan. Maar jij bleef dezelfde mening toegedaan over de emancipatiestrijd die officieel inging met rellen. Je gooit olie op het vuur. Rellen, molotovcocktail tegen een synagoge en een brandbom in een moskee.

Het is van de gekke.

Marsipulami
30-11-02, 12:33
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Wat Marsupilami hier doet vind ik veel verkeerder: hij verheerlijkt de fysieke strijd en propagadeert die als enige emancipatiemiddel.

Jij bent gewoon een vieze leugenaar. Zoiets heb ik nooit gezegd. De emancipatiestrijd van de zwarten in de VS onder Martin Luther King en Malcolm x ging ook gepaard met straatgeweld. Maar dat was noch het doel en noch het middel om tot emancipatie te komen maar wel een bijverschijnsel in de rand van dat emancipatieproces.

000NobelPrizes
30-11-02, 12:36
Geplaatst door Marsipulami
Jij bent gewoon een vieze leugenaar. Zoiets heb ik nooit gezegd. De emancipatiestrijd van de zwarten in de VS onder Martin Luther King en Malcolm x ging ook gepaard met straatgeweld. Maar dat was noch het doel en noch het middel om tot emancipatie te komen maar wel een bijverschijnsel in de rand van dat emancipatieproces.


Je kan ophoepelen, Mars, met je weee praatjes opeens.

Nogmaals: jouw standpunt was dat met de rellen de emancipatiestrijd 'officieel' is ingegaan. Je spreekt jezelf tegen.

limpio
30-11-02, 12:37
Geplaatst door Marsipulami
Haha, Mas is echt wel een Belg in hart en nieren. Verzuring noemen ze zoiets.
Als er dan al een verzuring is in de maatschappij, waarvoor je niet perse Belg hoeft te zijn, is deze in eerste instantie te danken aan de politiekers die met kleppen op door het leven gaan en de prblemen niet echt aanpakken, maar alles hebben laten rotten tot de zweer openspringt. Getuige hiervan de vele problemen in Antwerepn, wat jij in alle simpliciteit herleidt tot verzuring.

limpio
30-11-02, 12:39
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Je kan ophoepelen, Mars, met je weee praatjes opeens.

Nogmaals: jouw standpunt was dat met de rellen de emancipatiestrijd 'officieel' is ingegaan. Je spreekt jezelf tegen.
Doet ie meer :D
Hij blaast warm en vervolgens koud, staat eens links ..staat eens rechts.
Dan is het natuurlijk een probleem om jezelf met de tijd niet tegen te spreken, zo kennen we mars al langer. :stomp:

Marsipulami
30-11-02, 12:41
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Je kan ophoepelen, Mars, met je weee praatjes opeens.

Nogmaals: jouw standpunt was dat met de rellen de emancipatiestrijd 'officieel' is ingegaan. Je spreekt jezelf tegen.

Dit was wat ik zei:


Geplaatst door Marsipulami
Huh ? Hier heb ik wat meer uitleg bij nodig. Naar mijn gevoel loopt het allemaal naar wens. De emancipatiestrijd van de moslims in Europa is definitief begonnen. (Is een algemene uitspraak, niet onmiddelijk te betrekken op het onderwerp van deze thread)

En dat heb ik verder nog zo verduidelijkt:


Geplaatst door Marsipulami
Emancipatie van een bevolkingsgroep gebeurt zelden zonder slag of stoot. Het is een groeiproces. Conflicten zijn daarbij niet uit te sluiten. Volgens mij komen er de komende tien jaar nog een heleboel van dat soort relletjes. Totdat men gewoon is aan de nieuwe verhouding die aan het groeien is tussen autochtonen en allochtonen. Een ontwikkelingsproces dat de verhouding gastheer-gast moet ombuigen naar een verhouding tussen gelijkwaardige medeburgers. Daarvoor is nog een weg te gaan, maar we zitten in de goede richting.

En dit is wat jij er dan van maakt:


Geplaatst door 151 NobelPrizes
Wat Marsupilami hier doet vind ik veel verkeerder: hij verheerlijkt de fysieke strijd en propagadeert die als enige emancipatiemiddel.

NIS
30-11-02, 12:42
Ik vind het diep triest wat nu weer gebeurt is. Ook zou ik me heel erg schamen mochten dit een stelletje kut-Marokkanen zijn geweest. Zelf vermoed ik dus, dat het geen Marokkanen zijn. Meer mensen van het Vlaams Blok, die de boel proberen op te jutten.

Vlaams Blok aanhangers zijn ook niet echt liefhebbers van onze Joodse medemens.

Als Marokkaan begrijp ik de haat tegen de Joden niet! Amper aangezien Marokko een land is, die deze bevolkingsgroep altijd beschermd heeft. Als Jood in Marokko kan je doen en laten wat je wilt. Ze nemen daar deel aan het leven en hebben het erg naar hun zin in de Marokkaanse samenleving. Een stad waar mijn ouders woonden, wordt nog regelmatig bezocht door Joden uit Israel die ooit daar hebben gewoond.

Een kennis (Marokkaan) is ooit naar Israel geweest, en werd daar op handen en voeten gedragen. Isrealiers zijn een grote fan van Marokko. In Nederland lopen ook veel Marokkaanse Joden trouwens.

Dat sommige berggeiten zich als debielen gedragen tenopzichte van de Joden vind ik diep en diep triest!! :kwaad: Van mij mag (moet) je de Israelische acties veroordelen, maar niet zoals sommige lieden te werk gaan. Ik schaam me heel diep en vraag alle Marokkanen om eens goed na te denken over hun daden. Ik weet dat het een kleine minderheid is, maar die halen juist de media.

Moest 'r even uit! :tranen:

BiL@L
30-11-02, 12:46
Geplaatst door Marsipulami
Godsdiensten bevorderen de vrede. Al dat gezeur over religieuze oorlogen is onzin. Populisme dat geschikt voer is voor mensen die te dom zijn om zelf een beetje na te denken. Religie is in het verleden hooguit misbruikt voor binnenwerelds politiek machtsstreven.

Precies materieel gewin. Nu is het nog steeds om het materieel gewin te doen, alleen nu dat de meesten wel geletterd zijn en inzagen dat die misbruiken allemaal niet de essentie waren en er zelfs buiten stonden is er een soort van afkeer ontstaan. Het geloof legt men naast zich neer, en het materiele gaat gewoon mee. Domme fout, wie TE materieel wordt is een gevaar voor de samenleving in al zijn facetten.

limpio
30-11-02, 12:48
Geplaatst door NIS
Ik vind het diep triest wat nu weer gebeurt is. Ook zou ik me heel erg schamen mochten dit een stelletje kut-Marokkanen zijn geweest. Zelf vermoed ik dus, dat het geen Marokkanen zijn. Meer mensen van het Vlaams Blok, die de boel proberen op te jutten.

Vlaams Blok aanhangers zijn ook niet echt liefhebbers van onze Joodse medemens.



Het zou me niet verwonderen moest het AEL nu afkomen met het bericht dat Verhofstadt deze brandbom naar de synagpoge heeft gegooid om de brave AEL leden in diskrediet te brengen.
Het is toch altijd de schuld van de anderen!!
Een eerdere posting van mij :D

Hoe wist ik toch dat er wel iemand aldus zou reageren!! :haha:
Typische reactie van bepaalde moslims die graag de schuld in andermans schoenen schuiven..maakt niet uit wie..neen hoor, niet Verhofstadt maar het Vlaams-Blok heeft die brandbom gegooid..
Zo voorspelbaar kerel.. :haha:

Marsipulami
30-11-02, 12:50
Geplaatst door BiL@L
Precies materieel gewin. Nu is het nog steeds om het materieel gewin te doen, alleen nu dat de meesten wel geletterd zijn en inzagen dat die misbruiken allemaal niet de essentie waren en er zelfs buiten stonden is er een soort van afkeer ontstaan. Het geloof legt men naast zich neer, en het materiele gaat gewoon mee. Domme fout, wie TE materieel wordt is een gevaar voor de samenleving in al zijn facetten.

Inderdaad de motor achter oorlogen zijn de drang naar bezit en macht en het zijn precies de godsdiensten die deze instinctieve aandrang aan banden leggen omdat het vernietigend is voor een samenleving en de vrede tussen mensen.

000NobelPrizes
30-11-02, 12:53
Geplaatst door BiL@L
Precies materieel gewin. Nu is het nog steeds om het materieel gewin te doen, alleen nu dat de meesten wel geletterd zijn en inzagen dat die misbruiken allemaal niet de essentie waren en er zelfs buiten stonden is er een soort van afkeer ontstaan. Het geloof legt men naast zich neer, en het materiele gaat gewoon mee. Domme fout, wie TE materieel wordt is een gevaar voor de samenleving in al zijn facetten.


Oh, en dat ben ik nou zo met je eens.
Al dat gekoop - leidt nergens toe, vind ik zelf. Het enige wat ik me erbij kan bedenken, is dat onze welvaartsstaat voornamelijk draait op dat productie- en consumptievermogen. Dat de overheid dat toestaat door al die brullende reclames overal, met bijbehorend levensgeluk (ahem), is dus wel begrijpelijk, al valt er genoeg op af te dingen.
Dus: een sober leven is prijzenswaardig, alleen kukelt dan wel binnen no time onze welvaartsstaat in elkaar. En die welvaartsstaat maakt het ook wel weer mogelijk dat we de zee buiten ons land kunnen houden, iedereen kunnen huisvesten en achterblijvers kunnen voorzien van een belegde boterham, om maar even kort door de bocht te gaan, want de voordelen van die welvaart zijn ook niet onder de mat te schuiven.

000NobelPrizes
30-11-02, 12:56
Geplaatst door Marsipulami
Inderdaad de motor achter oorlogen zijn de drang naar bezit en macht en het zijn precies de godsdiensten die deze instinctieve aandrang aan banden leggen omdat het vernietigend is voor een samenleving en de vrede tussen mensen.


Maar Mars, ik las laatst ook een uitleg van wat de SP (onze Socialistische Partij) voor ogen stond. Dat is inderdaad veel minder werken voor iedereen, veel minder welvaart, gaat zelfs ver richting communisme. Alles voor iedeeen en zo... Klinkt goed, maar de nadelen die eraan kleven, de grijsheid van een homogene bevolking en alles wat niet meer kan of mag, sprak ook niet echt tot mijn verbeelding. Sterker nog, ik werd er helemaal iebelig van.
Dus het is niet makkelijk - zeker niet in deze tijd - om een goeie tussenweg te vinden.

mulan
30-11-02, 12:59
Geplaatst door limpio
Het zou me niet verwonderen moest het AEL nu afkomen met het bericht dat Verhofstadt deze brandbom naar de synagpoge heeft gegooid om de brave AEL leden in diskrediet te brengen.
Het is toch altijd de schuld van de anderen!!
Een eerdere posting van mij :D

Hoe wist ik toch dat er wel iemand aldus zou reageren!! :haha:
Typische reactie van bepaalde moslims die graag de schuld in andermans schoenen schuiven..maakt niet uit wie..neen hoor, niet Verhofstadt maar het Vlaams-Blok heeft die brandbom gegooid..
Zo voorspelbaar kerel.. :haha:

Dat krijg je als er zoveel mensen zijn die baat hebben bij zo'n actie.
Vlaams Blok heeft dat nu eenmaal,het kunnen inderdaad ook gewoon Marokkanen geweest zijn,het een sluit het ander niet uit dus hou dat voorspelbare gezeur van jou maar voor je.

NIS
30-11-02, 13:01
Geplaatst door limpio
Het zou me niet verwonderen moest het AEL nu afkomen met het bericht dat Verhofstadt deze brandbom naar de synagpoge heeft gegooid om de brave AEL leden in diskrediet te brengen.
Het is toch altijd de schuld van de anderen!!
Een eerdere posting van mij :D

Hoe wist ik toch dat er wel iemand aldus zou reageren!! :haha:
Typische reactie van bepaalde moslims die graag de schuld in andermans schoenen schuiven..maakt niet uit wie..neen hoor, niet Verhofstadt maar het Vlaams-Blok heeft die brandbom gegooid..
Zo voorspelbaar kerel.. :haha:

Ik had je eerdere post ook gelezen ja... Jij moet mijn woorden niet verdraaien aub. Het is een reaktie van mij, omdat ik niet wil geloven dat het een Marokkaan is geweest. Ik ken namelijk weinig incidenten betreft synagogen. Als ik in Nederland kijk waren het altijd de autochtonen, die op een kerkhof of synagoge hakenkruizen hebben gezet. Dat soort incidenten komen vaak bij blanke pubers voor.

Jij had zeker ook bij de moord op Pim Fortuyn voorspelt, dat het een Marokkaan was. Mensen zoals jij, sporen niet! Je bewering betreft het voorspelbare kan ik ook op jou toepassen.

Het is nu heel makkelijk om maar de minderheid de schuld van alles te geven. Blijf aub een beetje rationeel. Gekken zoals jij zijn een gevaar voor onze samenleven. Mensen die denken dat ze alles weten.. En maar altijd wijzen naar de allochtonen.

Met heel veel respect voor de Joden heb ik gereageerd met ongeloof. Jou zogenaamde goede voorspellingen zijn geen bijdrage aan de verhoudingen tussen de verschillende bevolkingsgroepen.

Ook wil ik dat je de nieuwe thread "Brandbom gegooid naar moskee Venlo" leest! Wat ga je hierover zeggen voorspellen? :mad:

Marsipulami
30-11-02, 13:02
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Maar Mars, ik las laatst ook een uitleg van wat de SP (onze Socialistische Partij) voor ogen stond. Dat is inderdaad veel minder werken voor iedereen, veel minder welvaart, gaat zelfs ver richting communisme. Alles voor iedeeen en zo... Klinkt goed, maar de nadelen die eraan kleven, de grijsheid van een homogene bevolking en alles wat niet meer kan of mag, sprak ook niet echt tot mijn verbeelding. Sterker nog, ik werd er helemaal iebelig van.
Dus het is niet makkelijk - zeker niet in deze tijd - om een goeie tussenweg te vinden.

Ik ben helemaal geen voorstander van de SP. Geef mij maar de vrije markt economie en de welvaartstaat. Ook al dient dit regelmatig van overheidswege, sociaal gecorrigeerd te worden om niet uit te monden in een duale samenleving die het economische recht van de sterkste voorop stelt.