PDA

Bekijk Volledige Versie : Voor BIL@L: Handtekeningen voor Israël.....



mrz
30-11-02, 17:02
Handtekeningen voor Israël

--------------------------------------------------------------------------------
Persbericht
25 november 2002

Vorige week ontplofte er in Jeruzalem voor de zoveelste keer 'zomaar' een bus. Twaalf doden, waaronder veel kinderen en studenten die op weg waren naar school. In Israël worden bijna dagelijks zulke aanslagen gepleegd. Wie wil weten hoe dit soort aanslagen op het Israëlische volk uitwerkt, moet zich eens voorstellen dat er iedere keer in Rotterdam, Amsterdam en Den Haag 'zomaar' een bus vol passagiers ontploft.

Tegen deze achtergrond, en als antwoord op de pro-Palestijnse actie van mevrouw Duisenberg, zijn de SGP-jongeren gestart met een eigen handtekeningenactie. Daarmee willen ze het Israëlische volk, dat door de lafhartige terreurdaden van palestijnse zelfmoordenaars voortdurend in angst leeft, een hart onder de riem steken.

Mevrouw Duisenberg gaat voor 6 miljoen (!) handtekeningen het resultaat na enkele weken is op dit moment bijna 17.000. De SGP-jongeren hebben onlangs binnen één week al 6.500 handtekeningen verzameld. Dit goede begin is voor de SGP-jongeren een stimulans om hun actie te verbreden naar o.a. kerken, gemeenten, scholen, jeugdverenigingen en (jongeren)organisaties. Die zullen worden benaderd met aanbevelingsbrieven en lijsten waarop mensen hun steun kunnen betuigen.

Het is de bedoeling dat er een speciale pro-Israël website de lucht in gaat. Met behulp van deze site kunnen Nederlanders het Israëlische volk laten weten dat ze meeleven met het Israëlische volk.
Het adres van de site is: www.proisrael.nl.
De site zal aanstaande vrijdag 29 november te 15.00 uur worden 'geopend' door SGP-buitenlandwoordvoerder C.G. Van der Staaij. Plaats van handeling: SGP-partijbureau, Laan van Meerdervoort 165, 2517 AZ Den Haag. In advertenties en via de media zal het bestaan van deze site verder onder de aandacht worden gebracht, zodat een groot aantal mensen snel hun steun kunnen betuigen.

De handtekeningen zullen op de SGP-jongerendag van D.V. 18 januari 2003 worden aangeboden aan vertegenwoordigers van (politieke) jongerenorganisaties uit Israël. Dat zal gebeuren door de voorzitter van de SGP-jongeren, drs. E. Dijkgraaf, nummer 3 op de SGP-kandidatenlijst voor de Tweede Kamer. Daarbij zullen worden uitgenodigd de Israëlische ambassadeur in Nederland, minister De Hoop Scheffer van Buitenlandse Zaken en de voorzitter van Christenen voor Israël.

Nadere informatie:
Gert van Veldhuizen, jeugdwerkadviseur SGP, telefoon: 06 2060 6589
Arjan Meerkerk, jongerenwerker SGP, telefoon: 06 5102 4870

http://www.sgp.nl/index.html?4

lennart
30-11-02, 17:07
SGP hmm... Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. (Om een spreuk die ik al vaak gehoord heb de laatste tijd maar eens te gebruiken)

dir_HAMster
30-11-02, 17:19
http://www.sgp.nl/index.html?1.6

Mark
30-11-02, 17:20
Bilal heeft uiteraard alle standpunten van de SGP bestudeerd voordat hij de keuze maakt om op ze te stemmen.

De SGP wil graag Israel ondersteunen, niet om de joodse medemens te beschermen maar omdat ze denken dat ze zo de terugkomst van Jezus versnellen. Puur GELOVIG egoisme dus :zweep:

Marsipulami
30-11-02, 17:21
Geplaatst door Mark
Bilal heeft uiteraard alle standpunten van de SGP bestudeerd voordat hij de keuze maakt om op ze te stemmen.

De SGP wil graag Israel ondersteunen, niet om de joodse medemens te beschermen maar omdat ze denken dat ze zo de terugkomst van Jezus versnellen. Puur GELOVIG egoisme dus :zweep:

hmmm

Mark
30-11-02, 17:24
Geplaatst door Marsipulami
hmmm

Daar heb je me mooi te pakken Mars!

Ik neem hierbij mijn woorden terug! :zwaai:

BiL@L
30-11-02, 17:59
Dag beste mrz e.a.,

Mij ging het niet om de partij an sich, het ging mij erom dat deze partij die er in de politiek OPENLIJK voor uit komt voor een theocratische staat te zijn en er OPENLIJK voor uitkomt dat vrouwen niet de politiek in mogen twee extremen in zich hebben die niet zo heel erg veel verschillen met die van de islam. De islam verbied vrouwen niet om de politiek in te gaan wanneer zij geen andere verplichtingen hebben. Ook zegt de islam dat men de gerechterlijke macht waarin men leeft moet respecteren. Dus dat is dus een duidelijke voorbeeld van meten met twee maten.

Welnu, wat als er een islamitische politieke partij opkomt. Een rasechte islamitische politieke partij, die zonder censuur werkt en alles openlijk naar buiten brengt. Nou ik kan er dan vergif op innemen dat het dan geen 1 dag/middag/avond/nacht-blad zal ontgaan, om nog maar te zweigen over de radio/internet/tv.

Desondanks leven deze SGP'ers in een veel grotere omvang dan de moslims hier in NL. Begrijp me niet verkeerd. Ik heb in zijn beginsel niets tegen het Christendom. Integendeel, ik zie juist veel overeenkomsten.

Het is voor mij dan ook niet meer dan een machtsmiddel om de hypocrisie van veel NL'ers (die meestal ongelovig dan wel niet-christelijk zijn) de mond eens en voor altijd te smoren. Waar halen ze het lef vandaan om ons aan te spreken op ons geloof terwijl er een soortgelijke geloof die in bepaalde varianten zelfs nog extremistischer is dan de extremistische islam. (is dus geen islam)


Ik ben ervan op de hoogte dat de hard-core christenen een haat koesteren tegen de islam. Dat is algemeen bekend binnen de islamitische kringen in Europa. Het is weliswaar aan het minderen maar het is er nog steeds. Ze hebben zelfs een heel netwerk over de hele wereld met Christelijke organisaties die onder het mom van opkoming voor de rechten van de Christenen in de Islamitische wereld de moslims als de meest beruchte geweldadige monsters afschilderen. Nogmaals, dit is niet voor iedereen zo! Dit geldt slechts voor groeperingen zoals de SGP.

Iedereen weet dat de Christenen en Joden onder bescherming staan in bijvoorbeeld Marokko (om het maar even dicht bij huis te houden).


Door middel van invallende Arabische legers kwam de islam in de 7e eeuw Marokko binnen. Vorig jaar stierf koning Hassan II en daarmee werd het koningschap overgedragen aan zijn zoon koning Mohammed VI. Hassan had zich verbonden aan de instandhouding van de islam als de godsdient van alle Marokkanen en hij beweerde zelfs een rechtstreekse afstammeling te zijn van de profeet Mohammed. De nieuwe koning heeft geen tekenen vertoond het christendom minder hard aan te vallen. Marokko is een vijandige omgeving voor de christenen die 0,16% van de bevolking uitmaken omdat een ieder die tot Christus komt het gevaar loopt beschuldigd te worden van verraad en illegaal contact met de buitenlandse zending. Velen zijn door hun families verbannen, zijn zonder werk of zitten om hun geloof in de gevangenis. Zendingswerk wordt niet toegestaan, maar veel buitenlandse christenen werken als 'tentenmaker' en hopen zo in alle rust mensen voor Christus te winnen.

Hier een link van 1 van die netwerken, ze noemen zich "De ondergrondse kerk".

http://www.sdok.org/



Bij de eerste ontmoeting tussen de islam en Europa zou beter gedetailleerd en gespecificeerd kunnen worden weergegeven door een indeling te maken in ontmoeting tussen de islam en Europa aan de andere kant. We beginnen met het laatste door een historische terugblik te werpen op de eerste aanraking tussen de islam en Europa in de geschiedenis.

De islam is niet nieuw voor het Westen noch is het Westen een onbekende voor de islam. Het eerste veel betekenende contact vond namelijk niet plaats, zoals misschien velen zullen denken in de context van de kruistochten of van welke conflicten en botsingen van economische aard dan ook, maar door het initiatief dat de profeet Mohammed vrede zij met hem genomen heeft in de vorm van brieven die hij via zijn boodschappers aan het einde van zijn leven gezonden heeft. De brief aan Heraclius (610-641 AD), de heerser over het Oost- Romeinse rijk, werd op 11 mei 628 (1ste Muharram 7 AH) gezonden.

Daarin deelde hij hem de boodschap van de islam mee in het belang van alle mensen. Heraclius gaf een vriendelijk antwoord. Zo zie je hoe de relatie tussen de islam en Europa op een moreel en ideologisch vlak zijn begonnen.

Wat de islam en Nederland betreft, dagtekenen, historisch gezien, de betrekkingen van reeds voor kruistochten. Veel vrome pelgrims uit de Nederlanden ondernamen reeds vroeger pelgrimstochten naar Jeruzalem om de heilige plaatsen te bezoeken. Jeruzalem was toen nog in islamitische handen. Daarnaast kwam nog bij dat ook Noord-Nederlanders opgeroepen werden om deel te nemen aan de kruistochten. Friezen, Hollanders, graven van Holland en ook Vlamingen zijn ter kruisvaart getrokken. Daarbij valt bijvoorbeeld te denken aan de graaf Wilem de Eerste.

Maar veel en veel belangrijker dan de verhalen van oorlog en bloedvergieten zijn de bewijzen van vreedzame coëxistentie en verstandhouding tussen moslims en christenen. Juist in de tijd van de kruistochten was de islamitische civilisatie nog in haar bloei. Op den duur hebben de kruisvaarders, na hun aanvankelijke verachting van de ongelovige Saracenen, veel van hun materiële, culturele en geestelijke beschavingsvormen ontleend en overgenomen. Zo hebben de kruistochten vele culturele gevolgen gehad voor Europa in het algemeen en voor Nederland in het bijzonder.

De heersende anti-islam houding vloeit voort uit een aantal redenen en motieven die als volgt beschreven kunnen worden: historisch- religieuze motieven, complexiteit en ingewikkeldheid van de christelijke dogma's en doctrines, de kloof tussen godsdienst en wetenschap, de rol die het onderwijs en de media gespeeld hebben en nog steeds spelen. Deze motieven laten we een voor een de revue passeren.

HISTORISCH- RELIGIEUZE MOTIEVEN

Het negatieve islambeeld blijkt hoofdzakelijk veroorzaakt te worden door de vijandige houding die de christelijke godgeleerden en kerkleiders ten aanzien van de islam hebben ingenomen. Deze blijkt nog steeds voetsporen te hebben achtergelaten. De vier belangrijkste punten waarop het Middeleeuwen beeld van de islam van de huidige, onpartijdige, wetenschappelijke benadering verschilt, zijn:

1-de islam als een leugen en een opzettelijke verdraaiing van de waarheid.

Dit standpunt komt voort uit de beschouwing dat de bijbel de pure onvervalste, zuivere uitdrukking van de goddelijke waarheid is. Uit dit oogpunt verkondigen sommige hedendaagse kerkleiders dat de islam evenals het communisme "een christelijke ketterij" is. H.M. Balyuzi schrijft: “Deze ontoereikendheid onder Westerse schrijvers kan teruggebracht worden tot een fundamenteel gebrek aan waardering voor volle aanspraken van de profeet. Hoe sterk ook onder de indruk van zijn successen. karakter en zelfs leerstellingen, hun oordeel over Mohammed zelf en hun evaluatie van zijn geloof kan niet anders verdacht zijn wanneer het altijd hun fundamentele overtuiging is geweest dat hij een bedrieger was."



De islam ontkende (en ontkent nog steeds) de sterk in het christendom gekoesterde gedachte dat uitsluitende Jezus Christus de waarheid had gebracht. Ook het dogma van de eniggeboren zoon en bovendien dat van de triniteit, de loskoop- offer de kruisiging van Christus, de bemiddeling van de kerk of van Christus en het kloosterleven werden ( en worden) door de islam zeer sterk afgewezen en bekritiseerd. Wie zoiets beweerde, moest zich in de ogen van de christelijke dogmatici en godgeleerden natuurlijk wel vergissen. "Daarom was de islam vanaf het begin een schandelijk bedrog, een boosaardig dwaalleer", zo concludeert Udo Schaefer.

Deze uitspraak was te verklaren uit het feit dat de christelijke wereld zich geplaatst zag tegenover een religie die historisch gezien in staat was nu eens de scheefgroei en de dwalingen binnen het christendom ter discussie te stellen en zelfs te bekritiseren:

“Mensen van het Boek! Gaat niet te ver in jullie godsdienst en zegt over God alleen de waarheid. De Massieh Isa, de zoon van Mariam, is Gods gezant en Zijn woord dat Hij richtte tot Mariam en een geest bij Hem vandaan. Gelooft dan in God en zijn gezanten en zegt niet:"Drie". Houdt daarmee op, het is beter voor jullie. Immers, God is een God. Geprezen zij hij! Dat Hij een kind zou hebben!" [soerat 4:171] Verder zegt de Koran: "En toen God zei:"O Isa, zoon van Mariam, heb jij tot de mensen gezegd:"Neemt mij en mijn moeder tot goden naast God! Hij zei:"U zei geprezen! Het past mij niet iets te zeggen waartoe ik geen recht heb. Als ik het gezegd zou hebben dan zou U het geweten hebben. U weet wat in mijn binnenste is, maar ik weet niet wat in Uw binnenste is. U bent de kenner der verborgenheden". [Koran 5:117]

"En Wij legden mededogen en barmhartigheid in de harten van hen (christenen) die hem(Jezus) volgden en ook monnikschap dat zij uitgevonden hebben. Wij hadden het hun niet voorgeschreven, maar het kwam voor uit hun streven naar Gods welbehagen. Echter zij leefden het niet op de juiste manier na". [Koran 57: 27] "Jullie die geloven! Veel van de schriftgeleerden en de monniken verteren de bezittingen der mensen door bedrog en versperren Gods weg." [Koran 9:34]

“En wegens hun ongeloof, hun geweldige kwaadsprekerij over Mariam, hun zeggen:" We hebben de Massieh, Isa de zoon van Mariam, Gods gezant gedood." Zij hebben hem niet gedood en zij hebben niet gekruisigd, maar het werd hun gesuggereerd. Zij die het daarover oneens zijn, verkeren erover in twijfel. Zij hebben er, behalve het afgaan op vermoedens, geen kennis van; zij hebben hem vast en zeker niet gedood. Echter, God heeft hem tot Zich omhoog gebracht. God is machtig en wijs." [Koran 4: 156-158]

Geen wonder dat de christelijke geestelijkheid zich bedreigd voelde door deze rechtzettingen en correcties. Mohammed moest wel verketterd worden, omdat acceptatie van hem als een ware profeet met een ware boodschap en openbaring zondermeer gezichtsverlies, het verlies van hun gezag en macht betekend hebben, een erkenning van het feit dat ze dwaalwegen opgegaan waren. "Maar telkens als er een gezant tot jullie (mensen van het Boek) komt met iets wat jullie niet zint, zijn jullie dan niet hoogmoedig? Dan betichten jullie sommigen van leugens en anderen doden jullie". [Koran 4:87]

2- De islam als een godsdienst van geweld en intolerantie.

Vele Europeanen, hoewel zij zondermeer toegeven dat hun kennis over de islam zeer beperkt is, weten een ding vrijwel zeker: de islam is een gewelddadige en intolerante godsdienst door haar extremistische en fanatieke belijders door het zwaard is verspreid. Montegomery Watt merkt terecht het volgende op:"Het is een merkwaardig idee dat christenen die deelnamen aan de kruistochten hun eigen godsdienst als een godsdienst van vrede (die zich door overtuigingskracht verspreidt) beschouwden en die van hun tegenstanders als een godsdienst van geweld".

Een soortgelijke uitspraak deelt ook Udo Schaefer mee:"Het is onbegrijpelijk dat uitgerekend de christenheid, die sinds Augustinus het begrip van de "rechtvaardige oorlog" kent en ook dat van de "heilige oorlog" heeft ontwikkeld, waarbij zelfs de aanval was toegestaan, die kruistochten voerde en nog in de 20ste eeuw wapens zegende en God smeekte om hulp gij hun oorlogen, juist op de houding van Mohammed in deze zaak bijzonder hardnekkige kritiek heeft uitgeoefend."

Het Europese beeld van de verspreiding en verkondiging van de islam staat ver af van de werkelijkheid.( W. Montgomery Watt,” Voorbij Poitiers: Arabische invloeden op middeleeuws Europa”,( vertaling) ,Amsterdam, 1992,91.)

De oriëntalist H.C. Becker zegt: "Uitzonderingen daargelaten dachten de Arabieren(=de moslims) er aanvankelijk helemaal niet aan de onderwerpenen te bekeren." Overbodig vindt hij in te gaan op "het oude bakerplaatje als zouden de Arabieren hun religie aan het Nabije Oosten hebben opgedrongen - dit instrument van een gemakzuchtige, christelijke polemiek... De onderworpenen behielden overal vrije uitoefening van godsdienst, wanneer zij zich verplaatsten onder het gezag van de Arabisch- islamitische staat...... Van bekeringsdrift is in ieder geval geen sprake".

Sigrid Hunke zegt in dit verband: "Het hen(=de moslims) toegedichte fanatisme is - evenals hun grenzeloze wildheid - een legende die ten doel had af te schrikken, is vijandige propaganda die door de bewijzen van hun tolerantie en mensheid tegenover de overwonnenen duizendvoudig is weerlegd. Er zijn weinig volkeren in de wereldgeschiedenis, die zich tegen over de vijand en de anders gelovigen zo geduldig. zo humaan hebben gedragen".

De praktische bewijsvoering volgt onder andere uit de brief van de patriarch van Jeruzalem in de 9de eeuw, waarin hij aan de patriarch van Constantinopel schrijft:" Zij (=de moslims) zijn rechtvaardig en doen ons geen onrecht of wat dan ook voor gewelddaden aan. Ze staan de anders gelovigen van hun rijk alle religieuze en burgerlijke vrijheden toe -als ze maar hun belasting en hun gebieders gehoorzamen".

De Koran stelt dat van alle volkeren "degenen die zeggen: "Wij zijn christenen" het vriendschappelijkst...jegens de gelovigen zijn. Dit is, omdat zij niet trots zijn. En indien zij hetgeen deze boodschapper is geopenbaard, horen, ziet gij hun ogen vol tranen vanwege de waarheid welke zij hebben herkend". [Koran 5: 83-84] Het volgende verdrag dat door de tweede kalif Umar ibn Al-Khattab met de stad Jeruzalem gesloten heeft, bewijst in welke geest de christelijke onderdanen door de islamitische heersers werden behandeld:

Vervolg. (http://www.benjebangvoormij.nl/showthread.php?s=&postid=7741#post7741)

Overigens heb ik onlangs een test gedaan online waaruit zou moeten blijken wat voor politieke voorkeur ik zou hebben. Het resultaat was wel bevredigend. Ik heb het hier op het forum geplaatst:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/attachment.php?s=&postid=713828

;)

Ps. Greta is een goed mens.

Marsipulami
30-11-02, 19:19
Geplaatst door BiL@L
Overigens heb ik onlangs een test gedaan online waaruit zou moeten blijken wat voor politieke voorkeur ik zou hebben. Het resultaat was wel bevredigend. Ik heb het hier op het forum geplaatst:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/attachment.php?s=&postid=713828

Marsipulami
30-11-02, 20:06
Tweede poging:

Mark
30-11-02, 20:09
CD&V is een Christendemocratische partij?

Sorry ik weet lang niet zoveel over Belgische politiek als jij weet van de Nederlandse....

Marsipulami
30-11-02, 20:15
Geplaatst door Mark
CD&V is een Christendemocratische partij?

Sorry ik weet lang niet zoveel over Belgische politiek als jij weet van de Nederlandse....

Grosso modo

CD&V = CDA
VLD = VVD
SPA = PVDA
Agalev = Groen Links
PVDA = SP
NVA, Vlaams Blok = LN, LPF
Spirit = D66

Waar kan ik ergens een stemadvies vinden voor de Nederlandse politiek. Dan kan ik uitzoeken voor wie ik moest stemmen als ik een Nederlander zou zijn.

Mark
30-11-02, 20:21
Hier zijn er een paar die ik net uit mijn hoge hoed google-de ;)

http://www.stemadvies.com/

Ikke4real
30-11-02, 20:23
Geplaatst door Marsipulami

Waar kan ik ergens een stemadvies vinden voor de Nederlandse politiek. Dan kan ik uitzoeken voor wie ik moest stemmen als ik een Nederlander zou zijn.

Op www.Nederlandkiest.nl kan je verkiezingsprogramma's e.d vinden.

Marsipulami
30-11-02, 20:35
Geplaatst door Mark
Hier zijn er een paar die ik net uit mijn hoge hoed google-de ;)

http://www.stemadvies.com/

Hier het mogelijk stemgedrag van de Hollanse versie van Marsipulami:

lennart
30-11-02, 20:36
Geplaatst door Marsipulami

Waar kan ik ergens een stemadvies vinden voor de Nederlandse politiek. Dan kan ik uitzoeken voor wie ik moest stemmen als ik een Nederlander zou zijn.

www.stemwijzer.nl per 3 december.

Mark
30-11-02, 20:38
Wat vreemd, dit is denk ik een oude. De CD (centrum democraten = het nederlandse vlaams blok) bestaat niet meer en de LPF staat hier niet bij. Christen Unie ook al niet.....

Maar je bent dus hoe dan ook een centrumdemocraat! CDA dus.

Marsipulami
30-11-02, 20:59
Geplaatst door Mark
Wat vreemd, dit is denk ik een oude. De CD (centrum democraten = het nederlandse vlaams blok) bestaat niet meer en de LPF staat hier niet bij. Christen Unie ook al niet.....

Maar je bent dus hoe dan ook een centrumdemocraat! CDA dus.


Hier nog een andere poging die van de voorgaande parlementsverkiezingen in Ndl. Het LPF staat hier om één of andere reden niet bij. Waarschijnlijk waren de 'Puinhopen van acht jaar paars' toen nog niet gepubliceerd. Waar heeft Bil@l zijn stemadvies nou vandaan.

BiL@L
01-12-02, 09:55
Ha die Mars,

Mijn uitslag van de stemwijzer was wel uniek. Maar, het lijkt mij wel interessant om die van jou ermee te vergelijken, eens zien welke er unieker is.
:wohaa:

Ik heb de test hier gedaan:

http://www.stemwijzer.nl/index.html

Arvid
01-12-02, 11:27
Geplaatst door Marsipulami
Hier nog een andere poging die van de voorgaande parlementsverkiezingen in Ndl. Het LPF staat hier om één of andere reden niet bij. Waarschijnlijk waren de 'Puinhopen van acht jaar paars' toen nog niet gepubliceerd. Waar heeft Bil@l zijn stemadvies nou vandaan.

Zeg kereltje wat doe jij eigenlijk in het dagelijks leven?