PDA

Bekijk Volledige Versie : Ratelband meest onpopulaire kandidaat-lijsttrekker ooit



dir_HAMster
01-12-02, 13:37
Ratelband meest onpopulaire kandidaat-lijsttrekker ooit

Uitgegeven: 1 december 2002 14:14

DEN HAAG - Emile Ratelband, de kandidaat-lijsttrekker voor Leefbaar Nederland, scoort een 1,7 in het jongste opinie-onderzoek van Maurice de Hond voor het SBS-programma Stem van Nederland. Ruim duizend mensen werden voor deze peiling ondervraagd.

Naast de namen van de lijsttrekkers van de grotere partijen heeft De Hond deze week ook fractievoorzitter Fred Teeven en Ratelband meegenomen in de peiling naar het vertrouwen in specifieke politici. De score van Ratelband is de laagste ooit gemeten, Teeven krijgt een 4,2 van de kiezers.

De meeste politici scoren tussen de 5 en 6,3 (Balkenende), de LPF'ers Nawijn en Herben zitten rond de 4. Ook de antwoorden op andere vragen geven aan dat Ratelband nauwelijks aanspreekt bij de kiezers. Van de ondervraagden was 70 procent van mening dat Teeven lijsttrekker van LN moet blijven en slechts 8 procent dat Ratelband zijn plaats moet innemen. Daarnaast vindt 82 procent het verstandig van de districtsvoorzitters van de partij om Ratelband af te wijzen.

Uit de enquête blijkt dat de afgelopen week 38 procent van de kiezers negatiever is gaan denken over Ratelband en slechts 9 procent positiever. Over Teeven denkt 48 procent ineens veel positiever en slechts 8 procent negatiever. De Hond voorspelt niet meer dan twee zetels voor Leefbaar Nederland met Teeven als lijsttrekker en één met Ratelband bovenaan de kieslijst.

Simon
01-12-02, 17:57
Valt mij weer mee van de nederlandse kiezer.

Simon

Dutchguy
01-12-02, 19:39
Moet bekennen dat een klein stukje van me toch stiekem wel had willen meemaken hoe dat in de kamer gegaan zou zijn. Bij elke lastige vraag keihard 'Tsjakkaaaaa' roepen en met een waterpistool gaan schieten? Had ik wel ff willen zien.

Tomas
01-12-02, 19:46
Geplaatst door Dutchguy
Moet bekennen dat een klein stukje van me toch stiekem wel had willen meemaken hoe dat in de kamer gegaan zou zijn. Bij elke lastige vraag keihard 'Tsjakkaaaaa' roepen en met een waterpistool gaan schieten? Had ik wel ff willen zien.

Heel ff dan. Niet langer dan een paar minuten, want daarna wordt het al genant.

En ik sluit mij verder bij Simon aan. Zelden zulke flatterende cijfertjes gezien voor Nederland.

BiL@L
01-12-02, 19:49
Gelukkig maar, ik heb al genoeg poppenkast gezien het afgelopen jaar.