PDA

Bekijk Volledige Versie : Doden bij uitdeling kleding en geld door rijke Moslim



NIS
01-12-02, 19:29
DACCA - Zeker 26 vrouwen en vier kinderen zijn in de Bengaalse stad Gaibandha om het leven gekomen toen duizenden mensen zich naar een uitdeling van kleding en geld voor de armen wilden begeven.

Die uitdeling was georganiseerd door een rijke fabriekseigenaar, die volgens de islamitische traditie aan het einde van de vastenmaand ramadan een goede daad wilde doen.

Toen de hekken bij het huis van de fabrikant open gingen, stortte een menigte van zeker tweeduizend en misschien wel tienduizend mensen zich naar binnen. Daarbij kwamen velen ten val. Het dodental kan nog oplopen omdat er ook veel gewonden zijn, van wie een aantal in zorgwekkende toestand verkeert.

Dutchguy
01-12-02, 20:36
Tragisch. Als al dat geld dat straks geinvesteerd wordt in de aanval op Irak nou eens naar dat soort landen zou gaan..... zucht...

limpio
02-12-02, 07:30
Geplaatst door Dutchguy
Tragisch. Als al dat geld dat straks geinvesteerd wordt in de aanval op Irak nou eens naar dat soort landen zou gaan..... zucht...
Inderdaad, zo is het met alles.
Maar veiligheid primeert, zeker na de recente terreur van extremistische moslims.
Zonder hen was dit alles niet nodig en kon men meer geld aan de armen geven. Maar ook dat is een utopie.
Men geeft enkel om te doen alsof men bekommerd is om de anderen, maar in werkelijkheid is dat niet zo.
Het zullen altijd maar kruimels zijn die van tafel vallen.
Dit is natuurlijk wat simpel gesteld, want uiteraard is het heel wat complexer dan dit, wat ik besef wijl ik aan het typen ben en waardoor ik maar besloten heb niet verder te gaan om mijn maandagmorgen niet om zeep te helpen.
De wereld is groot en klein tegelijkertijd.