PDA

Bekijk Volledige Versie : Een oorlog tegen Irak zal zeker plaats vinden.



Pytaghoras
03-12-02, 01:35
Nou, als er een oolog komt, dan wordt de hele wereld in de fik gestoken. Ik ben echt zeker ervan overtuigd. Het zijn dan niet alleen de irakizen die overgetroffen zullen worden, maar iedereen waar dan ook.

Een oorlog voeren tegen Irak zal makkelijk zijn voor Amerika en G.B. omdat de vijand zichtbaar is. Een oorlog voeren tegen Al Qaida zal moeilijk zijn, omdat dan amerika een oolog voert tegen mensen die niet bang zijn om te sterven, maar juist zich vereerd voelen om dood te gaan.

In plaats dat Amerika haar buitenlandse politiek ging verbeteren, zoeken ze meer oorlogen. Dat is een nieuwe manier van kolonisatie. Alles doen onder de mom van het bestrijden van terrorisme.

Ik vraag me af hoeveel verzet de macht van Amerika aankan. Terwijl Amerika nog zich bezig houdt met het bestrijden van terroristen in Afghanistan, en waarmee ze helemaal nog niet klaar zijn, zoeken ze een nieuwe provocatie, namelijk Irak, en na Irak, Iran, daarna de andere arabische landen.

De Rode Roos
03-12-02, 01:50
er is veel verzet, en ik zie veel gelijkenissen met hoe de Eerste Wereldoorlog is ontstaan, nu echter vraag ik me af wat de kogel is: 11 september?

Geen 11 september en we hadden deze ellende nu allemaal niet gehad. Bin Laden besloot immers de VS aan te vallen. Op wereldniveau vindt het Israel-Palestina plaats, nu hebben we het niet te maken met Israeli-Palestijnen, maar rest van de wereld olv Amerika tegen Moslimextremisme vertaald in terrorisme.