PDA

Bekijk Volledige Versie : Ben ik nou zo kritisch of zie ik het gewoon niet?



BiL@L
03-12-02, 06:39
CDA wil verbod op AEL

Het CDA wil dat de Arabisch Europese Liga (AEL) van de Belgische moslimvoorman Abu Jahjah in Nederland wordt verboden. Bovendien wil de grootste regeringspartij ook een verbod op andere militante, omstreden organsaties als de Koerdische arbeiderspartij PKK en de in Rotterdam gevestigde islamitische organisatie al-Aqsa.

CDA-Kamerlid Eurlings brengt dit voorstel vandaag tijdens de behandeling van de begroting Buitenlandse Zaken in. Hij bestempelt de AEL als `een vijand van de integratie, een militante, opruiende organisatie die zich afzet tegen een maatschappij, waarin we proberen samen te leven'.

Justitie in België stelt al een uitvoerig onderzoek in naar de AEL en Abu Jahjah die donderdag werd gearresteerd omdat hij migrantenjongeren zou hebben aangezet tot rellen in Antwerpen. Die braken uit nadat een 66-jarige man een jonge man van Marokkaanse afkomst had doodgeschoten.

De AEL heeft plannen zich begin volgend jaar in Amsterdam en Rotterdam te vestigen. Wat Eurlings betreft komt het niet zo ver. Hij wil dat het kabinet snel een onderzoek instelt naar de juridische mogelijkheden om de AEL in ons land te verbieden. ,,We kunnen die organisatie missen als kiespijn'', aldus het CDA-Kamerlid.

Eurlings wil ook dat Nederland de Europese lijst van verboden terroristische organisaties overneemt. Dat zou betekenen dat een organisatie als de Koerdische PKK ook wordt verboden. Ook zou Nederland een eigen lijst moeten opstellen met verboden clubs. Het CDA wil dat onder andere al-Aqsa in Rotterdam en Benevolence in Maastricht op deze lijst worden geplaatst. Beide organisaties zeggen zich met liefdadigheid bezig te houden.

Het CDA-Kamerlid vindt dat Nederland een `totaal verkeerd signaal' afgeeft door zich nog niet achter die Europese lijst te scharen en even streng te zijn als andere landen. ,,We moeten niet langer zo naïef zijn. Nederland heeft nu de naam dat zulke organisaties zich hier makkelijk kunnen vestigen. Zo stroomt het tuig van Europa naar Nederland'', aldus Eurlings.

Hij wil dat zowel deze organisaties als het lidmaatschap daarvan worden verboden. Dat geeft meer armslag. Want dan kunnen ook Belgische leden van de AEL, die in Nederland actief zijn, worden aangepakt, meent het CDA-Kamerlid.

Op pagina 6: Schutter in Antwerpen krijgt psychiatrisch onderzoek

http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1038810602435.html

limpio
03-12-02, 07:03
Zo zie je maar weer, een gewaarschuwd man is er twee waard! :D

jaja
03-12-02, 08:29
Eurlings schijnt wat harder te lopen dan de rest van zijn partij. Zijn ministers hebben hem na het interview verteld dat het zo niet werkt. Vervolgens heeft zijn fractie ook gezegd: zo niet. Waarna Eurlings vervolgens een toontje lager is gaan zingen. Hij moet leren eerst denken, dan praten.

BiL@L
03-12-02, 08:58
Ik vind die Engelse " imaam " die in afgelopen documentaire zijn sympathie aan OBL betuigde samen met 11/09 veel gevaarlijker.

De AEL is volgens mij bij lange na niet zo. Het komt nou eenmaal op voor de jongeren. En die houden nou eenmaal van wat positieve adrenaline. Dat is weer eens wat anders dan die negatieve adrenaline bij het op jacht gaan naar een schooltje.
:rolleyes:

Tomas
03-12-02, 13:29
Geplaatst door J.M.T.
Waarom komt de 'Arabische Liga' naar Europa? Het lijkt mij dat er veel meer ellende onder moslims bestaat in arabische landen. Laten ze daar ederst maar eens wat voor doen.

De AEL komt niet naar Europa. De AEL is ontstaan in Europa. De doelgroep en de leden zijn naar Europa gekomen op veler verzoek.

Ik persoonlijk juich dergelijke bewegingen echter steeds meer toe. Laat ze maar naar Nederland komen. Dan weet je of ze echt militant zijn en wat ze willen. En dan weet je ook het draagvlak.

Het met allemacht tegenhouden zal de aanhang alleen maar vergroten en radicaliseren. Probeer de SGP maar eens te verbieden, dan zal je zien hoe explosief die kerk opeens groeit. Ze zouden het maar al te graag willen.

Democratie beschermen met ondemocratische middelen, is niet alleen hypocriet, maar uiteindelijk net zo dodelijk voor de democratie.

NIS
03-12-02, 13:33
Geplaatst door J.M.T.
Zo iets als 75% van organisaties in Engeland zijn islamitisch en worden 'terroristisch - tot ongewenst' genoemd.

Je vraagt je af!?

Waarom komt de 'Arabische Liga' naar Europa? Het lijkt mij dat er veel meer ellende onder moslims bestaat in arabische landen. Laten ze daar ederst maar eens wat voor doen.

Ik mag je heel graag, dus begrijp me niet verkeerd:

Waarom kom je niet met andere argumenten, dan iedere keer met deze nonsense te komen. Is het enige wat je kan met je keyboard "copy paste"?

Ze zijn niet gekomen. Veel van ons is hier geboren en wil graag integreren en gaat een dialoog aan. We willen ook ons zegje doen, en als we allemaal naar elkaar luisteren komt het heus wel goed. Er werd van ons beweerd dat we ons meer moeten laten horen. We willen ons nu laten horen. Maar wil je ook naar ons luisteren. Dat is nu de vraag. De Politiek blijkbaar niet. Die maakt zich nu meer druk om de vrijgekomen LPF stemmers. ok! :cola: