PDA

Bekijk Volledige Versie : Maroc.nl op het journaal



Mark
03-12-02, 19:13
8 uur journaal vandaag......

"op marokkaanse sites wordt opgeroepen om in Antwerpen te protesteren"

MAROC.NL duidelijk achter Philip Freriks in beeld

:stout:

plexus
03-12-02, 19:18
nu aljazeera nog! :roker:

hendriksmj
03-12-02, 19:43
ja, ik vond dat ook al vreemd. dat was ook de reden dat ik mij voor dit forum heb ingeschreven. vaak berichten gelezen op deze site, maar dit lijkt wel weer heel erg veel op foute berichtgeving... :-(

Mark
03-12-02, 19:50
Geplaatst door hendriksmj
ja, ik vond dat ook al vreemd. dat was ook de reden dat ik mij voor dit forum heb ingeschreven. vaak berichten gelezen op deze site, maar dit lijkt wel weer heel erg veel op foute berichtgeving... :-(

Hey!

Eindelijk een meelezer die eens mee gaat doen!!!
Ja Philip Freriks zuigt sowieso, die mislukte fransman wannabee :)

Ik verbaas mij juist altijd hoe "nederlands" de meeste allochtone prikkers hier zijn !

hendriksmj
03-12-02, 20:00
het is nog niet meteen zeker dat ik ook veel ga posten hier hoor. ik heb al niet zoveel tijd om rustig achter mijn PC'tje te gaan zitten, maar ik ga het iig proberen

barfly
03-12-02, 20:00
Geplaatst door Matt_ttie
Hoi,

Was het jullie ook opgevallen? Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de moskee herkende; waarna ik pas maroc.nl boven de ingang zag staan. Wel jammer dat ze ons zo afficheerden. Heb ik iets gemist of is er gewoon geen oproep geplaatst???

CYA..............

Ik heb geen Maroc.nl gehoord maar als je het idee hebt dat er onrecht is aangedaan dan zou ik contact opnemen met de NOS

Mark
03-12-02, 20:08
Maroc.nl stond in beeld.

Een paar dagen geleden is hier in een topic inderdaad opgeroepen om te protesteren in Antwerpen... weet even niet door wie volgens mij die aswa ofzo? rechtenstudente?

Hoe dan ook, niet door maroc.nl officieel maar door een willekeurige prikker hier......

Er waren hier alleen links te zien naar een concoleance register.

Het kan zijn dat ze een andere site bedoelen, maroc.nl werd niet genoemd alleen getoond.

barfly
03-12-02, 20:11
Geplaatst door Mark
Maroc.nl stond in beeld.

Het kan zijn dat ze een andere site bedoelen, maroc.nl werd niet genoemd alleen getoond.

Precies

barfly
03-12-02, 20:13
Geplaatst door Matt_ttie
Hoi,

Dus als je het niet gehoord maar gelezen hebt is het goed? We zullen inderdaad kijken of we ze een mailtje hierover sturen. Het was een beetje tendentieus.

CYA.............

Ik zou als ik Maroc.nl "runde" contact met ze opnemen. De NOS had je iig kunnen contacteren

Joesoef
03-12-02, 20:17
Je kan ze wel lekker ff door een rekening te sturen ivm beeldrecht.

barfly
03-12-02, 20:24
Geplaatst door Matt_ttie
Hoi,

Overigens vind ik er niets mis mee om op te roepen tot het acte presence geven op een demonstratie in Antwerpen, mits het natuurlijk geen vervoden demo is. Maar dat terzijde.

Verder lijkt het me niet al te zinnig om hier nog langer over te zeiken. Ik vond het niet echt een big deal. NOS is altijd al redelijk genuanceerd in haar berichtgeving; en zo dramatisch was het niet wat ze zeiden. Het kan hoogstens bij de LPF-er verkeerd zijn gevallen. Of ben ik nou te naïef? :)

CYA..........

Volgens mij was je best wel gevleid :) En als het LPF'ers dwars zit, dan gaarne :D

Mark
03-12-02, 20:27
Ik vond het wel geinig...

zit ik rustig tv te kijken komt oppeens maroc in beeld

(stiekem hoopte ik op stukjes tekst die geciteerd werden)

000NobelPrizes
03-12-02, 20:30
Ik kreeg er weinig van mee: het gedeelte over de rechtszaak tegen de radicale moslims die allen ontkennen ergens schuldig aan te zijn, draaide nog wat door in mijn hoofd.
Brrrrr.

Mark
03-12-02, 20:35
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik kreeg er weinig van mee: het gedeelte over de rechtszaak tegen de radicale moslims die allen ontkennen ergens schuldig aan te zijn, draaide nog wat door in mijn hoofd.
Brrrrr.

Hoho ze gaven creditcard fraude ruiterlijk toe ;)

000NobelPrizes
03-12-02, 20:37
Hahaha... ja, zelfs de Officier van Justitie versprak zich in dat geval en had het over 'onschuldige criminelen'.

:)

Mark
03-12-02, 20:50
Ik kan me goed voorstellen dat jij er niet op zit te wachten, zo was het inderdaad ook niet bedoeld.

Maar ik vind het toch wel aardig om te zien wat een impact de teksten van het groepje prikkers hier blijkbaar hebben......

barfly
03-12-02, 20:51
Geplaatst door Matt_ttie
Hoi,

Gevleid zijn is een beetje taboe in zulke tragische gevallen. Een geval waarin je naar aanleiding van een vreselijke moord de publiciteit haalt, lijkt me meer iets om notie van te nemen, maar zeker niet om verheugd over te zijn in de zin dat Maroc.NL als site weer eens wat publiciteit geniet. Wél vind ik het goed dat de nieuwsgierigheid van anderen wordt geprikkeld om hier een kijkje te komen nemen en misschien zelfs in discussie met de reeds aanwezigen te treden. Ook vind ik de berichtgeving goed om te laten zien dat de Nederlands Marokkaanse deelneming in deze Belgische aangelegenheid er zeker is. Als een soort hart onder de riem van onze zuiderburen.

Maar we zitten hier zeker niet te azen op publiciteit die voortkomt uit een hype. We proberen daar zo veel als mogelijk correct en ingetogen mee om te gaan. Misschien kun je je het voorval met wijlen Lucky Luck herinneren. Daarin zijn we ook door aasgieren uit de media lastig gevallen om alsjeblieft teksten van die persoon vrij te geven, en zo dus in de media vermeld te worden, maar daar zijn we uit piëteit voor de familie en om niet nog meer olie op het vuur te gooien niet in meegegaan.

Ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat ik me - hoewel zo ongetwijfeld niet door jou bedoeld - me persoonlijk beledigd voel als men insinueert dat we dit soort publiciteit helemaal zien zitten. Aan de andere kant, 'elk nadeel heeft z'n voordeel' -voor de Belgen: Johan Cruijf zegt dat altijd, zoals ook in de eerste alinea beschreven.

CYA..............

Tja dat de aanleiding niet erg vrolijk is, is duidelijk. Ik vind verder dat je wel erg dramatisch doet, dat die jongen in Antwerpen wordt dood geschoten is triest. < let op de punt

Maarten
04-12-02, 02:45
Geplaatst door Matt_ttie
Welke malloot reageert anders zoals ik zojuist heb gedaan? (retorische vraag)


Een spoor van openlijke marokkaanse zelfkritiek????
Jongens, kan iemand dit even komen inlijsten?
Een Topic er over openen?
Journaal??... :D

Ik begin al aardig maroc te worden...
kijk, het is natuurlijk een tering kutzooi hier, vooral vanwege de scheldwoorden, (de mijne zijn overigens áltijd toelaatbaar als bijzonder functionele kunstzinnige uiting..)
maar als maroc.nl op het Journaal is, dan is er Wél even

HELEMAAL NIETS MIS MET MAROC.NL HE??????????????!!!...!!!

Grrrrrrrr.........

NÍE-ÍE-ÍE-ÍE-ÍE-TS!!!!!!!!!

Zwarte Schaap
04-12-02, 03:02
Geplaatst door Mark
Maar ik vind het toch wel aardig om te zien wat een impact de teksten van het groepje prikkers hier blijkbaar hebben......


Hoi Mark,

Je hebt gelijk, het zegt meer iets over de gerichtheid van de media en de positie van Marokkanen.

Zwarte Schaap

The_Question
04-12-02, 08:38
Ik vond het eigenlijk wel grappig dat meteen na dat bericht over maroc.nl er gerept werd over de moslims die voordat ze een aanslag konden plegen gepakt werden.

Je zou er bijna paranoia van worden. :alien: