PDA

Bekijk Volledige Versie : Bommen bij de Ikea



lennart
04-12-02, 06:48
AMSTERDAM - Het meubelconcern IKEA houdt woensdag alle vestigingen in Nederland gesloten omdat het bedrijf aanwijzingen heeft dat zich in een van de filialen een bom bevindt. Dat heeft het concern woensdagochtend laten weten. De sluiting houdt verband met de vondst van twee explosieven, dinsdagavond in Sliedrecht en Amsterdam.

De politie doorzoekt alle tien de vestigingen. "IKEA Nederland neemt deze drastische maatregelen uit veiligheidsoverwegingen voor haar medewerkers, klanten, en toeleveranciers", aldus het concern in een persbericht.

Utrecht

Bij de IKEA-vestiging in Utrecht is een deel van de naastgelegen weg afgesloten in verband met het politie-onderzoek naar mogelijke explosieven in het filiaal.

Volgens het verkeersinformatiecentrum TIC is de parallelrijbaan van de A12 in de richting van Den Haag afgesloten. Het gaat om het weggedeelte tussen knooppunt Lunetten en het knooppunt Oudenrijn. Het verkeer wordt omgeleid via de A27.

De vestigingen van IKEA bevinden zich in Barendrecht, Delft, Duiven, Eindhoven, Groningen, Heerlen, Hengelo, Utrecht, Sliedrecht, en Amsterdam.

Explosieven

Dinsdagavond werden er zowel in Sliedrecht als in Amsterdam explosieven gevonden door de politie. De Amsterdamse politie wil niet zeggen waar de explosieven zijn aangetroffen, maar erkent dat er een verband bestaat met de bomdreiging bij het meubelconcern.

"Het aantreffen van de explosieven gaf redenen om alle IKEA-vestigingen te onderzoeken", aldus de woordvoerster van de politie Amsterdam. "De directie van IKEA heeft in overleg met de politie besloten alle vestigingen gesloten te houden."

Bij een poging de explosieven onschadelijk te maken op het politiebureau van Sliedrecht, raakten twee medewerkers van het Explosieven Opruimingscommando gewond toen het explosief ontplofte. Een 42-jarige medewerker raakte lichtgewond, zijn 47-jarige collega liep oogletsel op. Het tweede explosief, dat in Amsterdam werd aangetroffen, kon in een politiebureau worden ontmanteld.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=84588&c=60

Ik gok dat het anti-globalisten zijn.

lennart
04-12-02, 06:52
Ik was laatst bij trouwens bij de Ikea, en ik moest geld vooruit betalen. Dus ik vraag: "Is er kans dat jullie binnenkort failliet gaan? Want anders betaal ik natuurlijk niets vooruit."
Counter: "Nee hoor" (lachen)
Ik: "Naja tenzij jullie natuurlijk doelwit van Al-Qa'ida worden" (lachen)

Ben benieuwd of ik binnenkort bezoek krijg van de politie.

lennart
04-12-02, 08:19
Het hoofdkantoor van het ANP, het Algemeen Nederlands Persbureau in Rijswijk, is woensdagmorgen op last van de politie ontruimd. Waarschijnlijk gaat het om een bommelding.



De sint is een dag te vroeg dit jaar.

Simon
04-12-02, 08:41
Het moeten wel kleine bommetjes zijn geweest als je die naar de stad meeneemt naar een politiebureau! Immers, IKEA Amsterdam ligt buiten de stad en het politiebureau Sarphatistraat waar men de bom naartoe bracht is een dicht bevolkt gebied. Maar nu zetten ze wel de hele A12 tegenover de IKEA in Utrecht af. Misschien toch wat ongeruster geworden na die eerste ontploffing? Ben benieuwd wie hier achter zitten.

Simon

GroteWolf
04-12-02, 09:41
Ik denk dat het mannetje van Piet Klerkx hier achter zit.

Fillastiene
04-12-02, 09:49
Nieuwste vorm van een publiciteitsstunt?

Fillastiene

Wizdom
04-12-02, 09:52
Geplaatst door Simon
Het moeten wel kleine bommetjes zijn geweest als je die naar de stad meeneemt naar een politiebureau! Immers, IKEA Amsterdam ligt buiten de stad en het politiebureau Sarphatistraat waar men de bom naartoe bracht is een dicht bevolkt gebied. Maar nu zetten ze wel de hele A12 tegenover de IKEA in Utrecht af. Misschien toch wat ongeruster geworden na die eerste ontploffing? Ben benieuwd wie hier achter zitten.

Simon

Het momentum van terrorisme bestrijding moet in leve gehouden worden ook hier in Nederland. Tja, als er dan niets gebeurd dan verzinnen we toch gewoon een Ikea en een ANP ontruiming. Jaja, de CIA doet zijn best om geest en momentum van 'Terrorisme Bestrijding' ook elders in leven te blijven houden. Alleen ze moeten niet denken dat we gek zijn en geloven in 'zo'n ver van mijn bed show'. 'Het is "Hun Oorlog"' en laat ze vooral "Hun Oorlog" op eigen bodem uitvechten en niet nodeloos omdat ze te bang zijn hun eigen oorlog te voeren ook anderen ermee lastig te vallen'.

We zijn de uitgelekt strategie van 'Strategische Beinvloeding' oftewel het zaaien van geruchten en leugens nog lang niet vergeten.

Lizardking
04-12-02, 10:05
Geplaatst door Wizdom
Het momentum van terrorisme bestrijding moet in leve gehouden worden ook hier in Nederland. Tja, als er dan niets gebeurd dan verzinnen we toch gewoon een Ikea en een ANP ontruiming. Jaja, de CIA doet zijn best om geest en momentum van 'Terrorisme Bestrijding' ook elders in leven te blijven houden. Alleen ze moeten niet denken dat we gek zijn en geloven in 'zo'n ver van mijn bed show'. 'Het is "Hun Oorlog"' en laat ze vooral "Hun Oorlog" op eigen bodem uitvechten en niet nodeloos omdat ze te bang zijn hun eigen oorlog te voeren ook anderen ermee lastig te vallen'.

We zijn de uitgelekt strategie van 'Strategische Beinvloeding' oftewel het zaaien van geruchten en leugens nog lang niet vergeten.

Ja, ja natuurlijk is dit weer een complot tegen de Islam, GELUL.....

Bakslita
04-12-02, 10:09
Geplaatst door Lizardking
Ja, ja natuurlijk is dit weer een complot tegen de Islam, GELUL.....

Jouw avatar baart me zorgen...Waarom ben jij zo aggressief?
Ben je vroeger thuis mishandeld ofzo?

-Y-

Mark
04-12-02, 18:46
Nee man nucleaire explosies zijn mooi :)

Natuurlijk is een filmpje nog beter!

000NobelPrizes
04-12-02, 19:35
Alsof die apen van moslim-extremisten ons waarschuwen als ze een aanslag willen plegen. haha. Het gaat hen er om zoveel mogelijk moorden te plegen - die gaan echt niet vooraf bellen hoor.