PDA

Bekijk Volledige Versie : Vluchten EL AL op schiphol verbieden i.v.m. veiligheid.



Wizdom
04-12-02, 08:43
Gezien de escalatie van de aanslagen op met name Israelische doelen lijkt het me niet verantwoord om El Al op Schiphol te laten vliegen. Ik moet er niet aan denken dat een El Al vliegtuig met een SAM-7 raket wordt neergehaald en op ons druk bevolkte Nederland op een woonwijk terecht komt. In combinatie met ongecontroleerde inhoud van deze vliegtuigen is dat risico gewoon te groot.

000NobelPrizes
04-12-02, 08:54
Het speelterrein van de vreedzame mensen is al verlegd: Ikea en ANP zijn vandaag ontruimd vanwege bommeldingen. De doelen worden niet beperkt tot Israelische, blijkbaar. Van mij mag El Al blijven vliegen op schiphol hoor. Er is toch geen kruit gewassen tegen die malle mensen die iedereen dood willen.

Wizdom
04-12-02, 12:06
He, heeft niemand hier een mening over behalve onze '151 nobel prijs winnares'.

Donna
04-12-02, 14:12
Geplaatst door Wizdom
Gezien de escalatie van de aanslagen op met name Israelische doelen lijkt het me niet verantwoord om El Al op Schiphol te laten vliegen. Ik moet er niet aan denken dat een El Al vliegtuig met een SAM-7 raket wordt neergehaald en op ons druk bevolkte Nederland op een woonwijk terecht komt. In combinatie met ongecontroleerde inhoud van deze vliegtuigen is dat risico gewoon te groot.

Ik heb een beter idee.

Het schijnt dat vliegtuigen uit o.a. Saoudi arabie, Egypte, Iran, Irak, Marokko, Libanon, Syrie, Jemen, Kenia, Somalie, Pakistan, Afghanistan, Koeweit, VAE, eva. soms mensen vervoeren die El Al boeings willen neerhalen die opstijgen vanaf schiphol.

Laten we al die maatschappijen verbieden te landen op schiphol. Dan kunnen ze ook el al niet neerhalen.

Wat ik wel met je eens ben is dat het onverantwoord is dat niemand zicht kan hebben op de lading en de daarmee verbonden risico's. Combineer dat met de (door el al zelf toegegeven) gebrekkige onderhoudscontrole en je hebt een probleem. Maar dat te koppelen aan aanslagdreiging, vind ik een beetje bizar.

Wizdom
04-12-02, 15:09
Geplaatst door Donna
Ik heb een beter idee.

Het schijnt dat vliegtuigen uit o.a. Saoudi arabie, Egypte, Iran, Irak, Marokko, Libanon, Syrie, Jemen, Kenia, Somalie, Pakistan, Afghanistan, Koeweit, VAE, eva. soms mensen vervoeren die El Al boeings willen neerhalen die opstijgen vanaf schiphol.

Laten we al die maatschappijen verbieden te landen op schiphol. Dan kunnen ze ook el al niet neerhalen.

Wat ik wel met je eens ben is dat het onverantwoord is dat niemand zicht kan hebben op de lading en de daarmee verbonden risico's. Combineer dat met de (door el al zelf toegegeven) gebrekkige onderhoudscontrole en je hebt een probleem. Maar dat te koppelen aan aanslagdreiging, vind ik een beetje bizar.

Tja, als je het zo gaat bekijken dan vergeet je nog de KLM, BA, Air France, Martin Air, United Airlines, TWA, North West Airlines etc. etc.

Wat mij betreft OK, want de veiligheid van de mensen gaat voor.

El Al is gewoon een extra risico en dat is een publiek geheim. Ze hebben tot nu toe de bewaking van binnen goed op orde gehad maar tegen een SAM-7 die op afstand wordt afgevuurd begin je niet veel. En dat moet je de burger bevolking niet aandoen. Wat kan ons El Al nu schelen, ze doen toch niets anders als illegale wapen transporten waarmee onschuldige mensen worden afgemaakt.

lennart
04-12-02, 15:42
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Het speelterrein van de vreedzame mensen is al verlegd: Ikea en ANP zijn vandaag ontruimd vanwege bommeldingen.

Ik gok dat dit extreem linkse activisten zijn.