PDA

Bekijk Volledige Versie : OM onderzoekt disco's in Tilburg na weigeren allochtonen



magden_david
05-12-02, 14:22
OM onderzoekt disco's in Tilburg na weigeren allochtonen

Uitgegeven: 5 december 2002 14:43
Laatst gewijzigd: 5 december 2002 15:00

TILBURG - Het Openbaar Ministerie (OM) in Breda stelt een onderzoek in naar twee Tilburgse discotheken, zo maakte het donderdag bekend. Bij een praktijktest van de politie en het Anti Discriminatie Bureau in de nacht van zaterdag 30 november op zondag 1 december bleek dat horecagelegenheden in deze stad stelselmatig allochtone bezoekers weigeren.

Burgemeester Stekelenburg van Tilburg noemt de handelwijze van de twee discotheken schokkend. "Als ik mijn hart had laten spreken dan had ik deze ondernemingen dit weekeinde gesloten. Dat doe ik niet, omdat ik dan vermoedelijk teruggefloten word door de bestuursrechter", zei hij.

De praktijkproef werd uitgevoerd, omdat bij de gemeente steeds meer signalen binnenkwamen dat sommige horecabedrijven aan de deur discrimineren. Ook klaagden jongeren aanhoudend over discriminatie door portiers van disco's en kroegen.

Koppels

Het afgelopen weekeinde gingen daarom drie allochtone en drie blanke koppels op pad. De allochtone koppels werden systematisch geweigerd bij de twee discotheken. De autochtone stellen mochten iets later gewoon naar binnen. "De donkere bezoekers werden geweigerd, omdat de zaak vol was of omdat je een pasje moet hebben om binnen te komen. De blanke koppels stelden, als ze binnen waren, vast dat het helemaal niet druk was. Ook werd aan hen niet om een pasje gevraagd", aldus Stekelenburg.

De stad kent al lange tijd een meldpunt waar mensen terecht kunnen met klachten over discriminatie in de horeca.

plexus
05-12-02, 16:35
Geplaatst door magden_david
OM onderzoekt disco's in Tilburg na weigeren allochtonen

Uitgegeven: 5 december 2002 14:43
Laatst gewijzigd: 5 december 2002 15:00

TILBURG - Het Openbaar Ministerie (OM) in Breda stelt een onderzoek in naar twee Tilburgse discotheken, zo maakte het donderdag bekend. Bij een praktijktest van de politie en het Anti Discriminatie Bureau in de nacht van zaterdag 30 november op zondag 1 december bleek dat horecagelegenheden in deze stad stelselmatig allochtone bezoekers weigeren.

Burgemeester Stekelenburg van Tilburg noemt de handelwijze van de twee discotheken schokkend. "Als ik mijn hart had laten spreken dan had ik deze ondernemingen dit weekeinde gesloten. Dat doe ik niet, omdat ik dan vermoedelijk teruggefloten word door de bestuursrechter", zei hij.

De praktijkproef werd uitgevoerd, omdat bij de gemeente steeds meer signalen binnenkwamen dat sommige horecabedrijven aan de deur discrimineren. Ook klaagden jongeren aanhoudend over discriminatie door portiers van disco's en kroegen.

Koppels

Het afgelopen weekeinde gingen daarom drie allochtone en drie blanke koppels op pad. De allochtone koppels werden systematisch geweigerd bij de twee discotheken. De autochtone stellen mochten iets later gewoon naar binnen. "De donkere bezoekers werden geweigerd, omdat de zaak vol was of omdat je een pasje moet hebben om binnen te komen. De blanke koppels stelden, als ze binnen waren, vast dat het helemaal niet druk was. Ook werd aan hen niet om een pasje gevraagd", aldus Stekelenburg.

De stad kent al lange tijd een meldpunt waar mensen terecht kunnen met klachten over discriminatie in de horeca.


..in dat geval kunnen ze 90% van alle tenten in Nederland sluiten!
:boos:

Bart
05-12-02, 16:44
Geplaatst door plexus
..in dat geval kunnen ze 90% van alle tenten in Nederland sluiten!
:boos:

Het is hetzelfde waar mannen in het algemeen mee te maken krijgen. Probeer maar eens met 10 jongens tegelijkertijd een tent binnen te komen. Lukt je niet hoor. 10 meiden daarentegen is geen enkel probleem. Discriminatie!

lennart
05-12-02, 17:47
Geplaatst door Bart
Het is hetzelfde waar mannen in het algemeen mee te maken krijgen. Probeer maar eens met 10 jongens tegelijkertijd een tent binnen te komen. Lukt je niet hoor. 10 meiden daarentegen is geen enkel probleem. Discriminatie!

Daarom si de proef op de som genomen met koppels.
3 'witte' koppels kwamen er gewoon in
3 'niet-witte' koppels werden geweigerd.

plexus
05-12-02, 17:54
Geplaatst door Bart
Het is hetzelfde waar mannen in het algemeen mee te maken krijgen. Probeer maar eens met 10 jongens tegelijkertijd een tent binnen te komen. Lukt je niet hoor. 10 meiden daarentegen is geen enkel probleem. Discriminatie!

...droom maar lekker verder!

Kadija
05-12-02, 21:56
Geplaatst door Bart
Het is hetzelfde waar mannen in het algemeen mee te maken krijgen. Probeer maar eens met 10 jongens tegelijkertijd een tent binnen te komen. Lukt je niet hoor. 10 meiden daarentegen is geen enkel probleem. Discriminatie!

Misschien gedraagt een groep meiden zich meestal beter dan een grote groep jongens? :wohaa: Laten ze trouwens inderdaat maar al die zaken sluiten al is het 90%. Raar gedoe toch? Alsof hollanders zich zo perfect gedragen!
Nadia

Mark
06-12-02, 06:20
Je moet sowieso niet naar deze plekken des verdefs gaan... een enkele rit naar de hel wacht op degene die deze moderne sodom en gommora's betreden! :boogie:

Veder ben ik er natuurlijk voor om deze horeca ondernemers zo hard mogelijk aan te pakken... horeca ondernemers zijn het laagste van het laagste :duim:

Mill
06-12-02, 12:41
Misschien is het op het platteland anders (ja, Tilburg is platteland), maar hier in Amsterdam valt het volgens mij wel mee. Een van m'n beste vrienden is een Turk en die komt echt overal zonder problemen binnen. Sterker nog, hij zorgt met z'n nette voorkomen en vlotte babbel dat anderen die met hem zijn (Nederlanders) die anders geweigerd zouden worden alsnog binnen komen.

Fatimatoen
06-12-02, 20:51
Geplaatst door Bart
Het is hetzelfde waar mannen in het algemeen mee te maken krijgen. Probeer maar eens met 10 jongens tegelijkertijd een tent binnen te komen. Lukt je niet hoor. 10 meiden daarentegen is geen enkel probleem. Discriminatie!

Seksisme , niet discriminatie :student:

Fatimatoen
06-12-02, 20:54
Het sluiten van die zaken lijkt me een beetje overdreven. Zo verpest je het voor de rest van de mensen die daar komen en helemaal niets te maken hebben met wat er gebeurt. Ik ben het er wel mee eens dat ze harder moeten worden aangepakt om dit soort dingen te voorkomen. :student:

Louis
07-12-02, 22:12
Het probleem is vaak dat Marokkaanse jongens meestal alleen met een groep jongens op stap gaan en de zusjes van Marokkaanse jongens moeten thuis blijven, teminste ik zie Marokkaanse jongens niet gauw of nooit met zijn Marokkaanse vriendinnen hand in hand samen op stap gaan. Wel Marokkaanse jongens met Nederlandse meisjes. Nederlandse jongens gaan vaak samen met vriendinnen op stap of samen met een groep meiden...

Nederlandse jongens worden ook buiten gelaten als ze b.v. Hardrock T-shirts aan hebben of petjes op hebben. Jongens van Boerenafkomst of die als een boer gedragen worden ook niet overal binnengelaten. Nee, we moeten niet altijd alleen maar denken dat dat alleen maar allachtonen zijn......

Mark
08-12-02, 13:10
Tja, als bijna ouwe lul-zijnde met een lange stapcarriere kan ik er alleen het volgende over zeggen:

Het is zeker waar dat deurbeleid tot grote frustaties kan leiden. Je wordt immers keihard beoordeeld op je uiterlijk en dat is nogal pijnlijk bij een weigering. Ook het feit dat het hier vaak laag opgeleide spierbundels betreft die jou dan in een seconde beoordelen en te min achten kan agressie opwekken. Het si wat dat betreft een machtspelletje.

Zoals in het hele leven geldt wordt er door portiers gediscrimineerd op basis van uiterlijk, sexe, ras, leeftijd etc etc

Lelijke mensen of niet-trendy mensen of groepjes jongens of allochtonen worden snel geweigerd. Als je de verkeerde schoenen aanhebt kun je je nog omkleden, je sexe of gezicht kun je niet makkelijk veranderen.

Het is natuurlijk ook de arrogantie die samenhangt met exlusiviteit. Iedereen wil een bepaalde tent in, mede omdat het zo "exclusief" is door het strenge deurbeleid. mensen willen bij een trendy "elite" horen en mooie mensen ontmoeten. De keerzijde is dat dit leidt tot dit soort discriminatie. We werken hier zelf aan mee door grote geldbedragen neer te leggen om ons slecht te laten behandelen.

Aan de andere kant geldt gewoon dat dit ondernemers zijn. Ze zijn gericht op een maximale winst met een zo min mogelijk risico. Feit is dat zij alle mogelijke probleemgroepen (zoals groepen jongens en groepen marokkanen) domweg weigeren om alle mogelijke risico's te minimaliseren.

Slecht geklede mensen, lelijke mensen, gevaarlijke mensen en groepen jongens schrikken ander publiek blijkbaar af. Jongens willen graag naar disco's waar veel meisjes zijn... en daarom worden ze juist weer zelf daar geweigerd. Andere autochtone bezoekers zullen gewoon wegblijven als ze zich bedreigd voelen door een grote groep allochtonen binnen. Op die manier snijdt de ondernemer zich in de vingers.

Het jammere is dat je op deze manier een soort apartheid met uitgaan krijgt. Kijk maar eens op houseparties, metal concerten en op R&B feesten....De portiers hoeven dit niet eens zozeer te regelen want dat doen we zelf al voor een groot deel. Net als in woonvesting en onderwijs.

Overigens denk ik dat niet alle disco's discrimineren en dat de ene allochtoon trendier is dan de ander. Marokkanen hebben nu een slechte naam en worden stelselmatig geweigerd. Eerlijkheid gebied om te zeggen dat sommige groepen Marokkanen deze slechte naam hebben ontwikkeld. En zoals altijd geldt dat de slechte onder de goed moeten leiden.

De frustaties die deurbeleid opwekken leiden weer tot een vicieuze cirkel van agressie en strenger deurbeleid.

Ik ben erg bang dat dit niet is aan te pakken door eigenaren van disco's boetes te geven. Dit soort discriminatie is moeilijk aan te tonen en maakt onderdeel uit van een groter maatschappelijk probleem: we leven gewoon langs elkaar.....

bman
10-12-02, 08:10
Geplaatst door Fatimatoen
Seksisme , niet discriminatie :student:

Sekisme *is* discriminatie (net als racisme dat is) :student:

Fatimatoen
10-12-02, 09:46
Geplaatst door bman
Sekisme *is* discriminatie (net als racisme dat is) :student:


Oekie :boogjes:

Bart
10-12-02, 11:56
Geplaatst door Matt_ttie
Hoi,

Bart, neem notie van de reactie van lennart zou ik zeggen.


Heb ik. Maar ik had het helemaal niet direct over dit onderwerp. Ik gaf alleen aan dat andere groepen ook gediscrimineerd worden. Zoals Mark dat ook (alleen veel beter en uitgebreider!) gedaan heeft.

Tony
12-12-02, 08:27
Het is toch van de pot gerukt dat dit zomaar kan...waar zijn de mensen die actie`s moeten ondernemen tegen zulke racistische (zogenaamde portiers)...???Wat voor bewijs is er nog meer nodig???
Deze zogenaamde portiers zijn hier zelf moeilijkheden aan het creeren zonder dat ze het in de gaten hebben...ze moeten zich eens zelf verplaatsen in iemand die bij de eerste 7 disco`s waar die komt wordt geweigerd...en je dan gaan afvragen waarom eigenlijk..hoe lang zou je dat nog pikken??hoe zou jij willen behandeld worden???hoe lang zou jij je agressie nog inhouden???Ik zou het wel begrijpen als iemand die zogenaamde portiers een rot schop zou geven..Waarom niet voor iedereen gelijke kansen...als een nederlander vecht gaan ze toch ook niet alle nederlanders weigeren??!!
Er moet wel zeker een oplossing zijn..zo las ik laats een artikel over een soort pasjes systeem dat
disco's elkaar verwittigen als ze een raddraaier buiten zetten, door het uitwisselen van de persoonsgegevens. Als bijvoorbeeld disco A een discoganger een toegangsverbod oplegt, komt die ook bij disco B niet meer binnen wegens wangedrag...Maar ja...het was maar een artikel...als je niet eens binnen komt kun je ook geen pasje laten maken!De vraag voor iedereen is wanneer komt die oplossing wat er zeker wel is???

Fatimatoen
12-12-02, 13:46
Geplaatst door J.M.T.
Tony,

Zit je jezelf lekker op te jutten zeg.
Die Nederlander zijn toch zo discriminerend!
Jullie hebben hier helemaal geen kansen.
Jullie zijn toch zo zielig. etc. etc. etc.......................................

je zou je af kunnen vragen WAAROM sommige groepen geweigerd worden? Tenminste als je je hersens wilt gebruiken!

Weten discos misschien uit ervaring dat sommige Marokkaanse jongeren:

MESSEN BIJ ZICH HEBBEN;

NEDERLANDSE MEISJES/VROUWEN LASTIG VALLEN;

TAAL GEBRUIKEN DIE NIET DOOR DE BEUGEL KAN;

ER OP UIT ZIJN OM ROTZOOI TE TRAPPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En als Marokkaanse jongetjes hun handen niet af kunnen houden van meisjes in zwembaden geldt dat misschien ook voor zekere jongens van Marokkaanse afkomst in discos (waar het nogal druk is!!!!!!!!!!!!).

Dus voordat je gaat staan schreeuwen en het handtje van Abou Yaya vasthoudt voor support DENK NA!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeee wat ben je weer in topvorm J.M.T, wij hebben het hier, dacht ik althans, over het onterecht discrimineren van een bepaalde groep omdat een paar van die groep zich hebben misdragen en meneer komt weer eens met wat hij denkt dat feiten zijn over dat sommige marokkaanse jongeren zus en zo verkeerd doen. Weet je dan niet dat dat geldt voor alle jongeren ongeacht wat ze zijn??? Er zijn ook SOMMIGE nederlandse jongeren en surinaamse jongeren en turkse jongeren en antilliaanse en ga zo maar door die zich zo misdragen dus denk alsjeblieft na voor je zoiets doms zegt.... En dat geldt ook voor de marokkaanse jongetjes die volgens jouw niet hun handen kunnen afhouden van Nederlandse meisjes. Mijn god zijn de kleppen voor jouw ogen nou echt zoooo dicht dat je niet om je heen kunt kijken dat dat al lang niet meer te maken heeft met het feit dat die jongetjes marokkaans zijn maar met het feit dat het gewoon lastige jongens zijn zoals elke andere jongen lastig kan zijn??? En het feit dat Tony zijn mening over iets geeft wil toch niet zeggen dat hij het met Abou Yah Yah eens is?? Hij vraagt zich gewoon af of er niemand is die voor deze dingen een stop wil zetten en voor jouw informatie denk ik niet dat Abou Yah Yah dat wil. Hij ziet het liefst dat die jongeren NIET naar disco's gaan laat staan dat hij ervoor gaat zorgen dat het makkelijker voor ze wordt om er in te komen dus denk goed na voor je weer zoiets zegt....
En dat adviseert Tony zijn hersenen te gebruiken!!! Ik zou maar eerst beginnen dat op jezelf toe te passen voor je mensen vraagt dat te doen... :boos:

Ali G
12-12-02, 14:20
Ja beste mensen, heel discriminerend allemaal. Maar is er niemand die het ook maar enigzins begrijpt ??? Discotheken gaan niet zonder reden mensen weren. Je moet wel inzien dat er heel wat aan vooraf is gegaan. Ik heb het zooooo vaaaak gezien dat juist de Marokaanse jongeren met te veel drank op, op de vuist gingen en rotzooi gingen trappen.
Maar daarnaast is het natuurlijk echt heel triest voor de allochtonen die er niet in komen terwijl het beschaafde en aardige gasten zijn. En ik spreek echt uit ervaring van beide kanten. Vaak zat heb ik de portier ervan moeten overtuigen dat ik geen Marokaan was (zo schijn ik er uit te zien ja).
Je ziet bijvoorbeeld bij de grote discotheken als Alcazar dat ze een bordje bij de deur hebben staan dat "groepen jongeren uit Gouda" niet meer worden toegelaten. Blanke jongeren uit Gouda komen er echt wel in. Staat er een groep Marokanen voor de deur, want daar gaat het juist om, vragen ze of ze uit Gouda komen en worden ze alsnog geweigerd.

Tony
12-12-02, 15:26
Tony,

Zit je jezelf lekker op te jutten zeg.
Die Nederlander zijn toch zo discriminerend!
Jullie hebben hier helemaal geen kansen.
Jullie zijn toch zo zielig. etc. etc. etc.......................................

je zou je af kunnen vragen WAAROM sommige groepen geweigerd worden? Tenminste als je je hersens wilt gebruiken!

Weten discos misschien uit ervaring dat sommige Marokkaanse jongeren:

MESSEN BIJ ZICH HEBBEN;

NEDERLANDSE MEISJES/VROUWEN LASTIG VALLEN;

TAAL GEBRUIKEN DIE NIET DOOR DE BEUGEL KAN;

ER OP UIT ZIJN OM ROTZOOI TE TRAPPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En als Marokkaanse jongetjes hun handen niet af kunnen houden van meisjes in zwembaden geldt dat misschien ook voor zekere jongens van Marokkaanse afkomst in discos (waar het nogal druk is!!!!!!!!!!!!).

Dus voordat je gaat staan schreeuwen en het handtje van Abou Yaya vasthoudt voor support DENK NA!!!!!!!!!!!!!!!!



Je laat weer eens merken dat begrijpend lezen moeilijk voor je is...
waarom haal je dingen aan die niet van belang zijn??

Ik zou me inderdaad wel kunnen afvragen waarom sommige groepen geweigerd worden..maar wat bereik ik er zelf mee?..ik hoef me niet te verantwoorden voor iemands daden die toevallig de zelfde kleur haar als mij heeft...dat hoef jij ook niet..!

En waarom kom je opeens met Abou Yaya???
Wat heeft hij te maken met mijn mening??
Meneer is bang...ok..ok..ik kan je geruststellen hij bijt niet hoor!!

En wat die zwembaden betreft..hoertjes heb je overal!!

Louis
12-12-02, 16:04
Nederlandse jongens gaan vaak samen met de Meiden op stap of naar een zwembad.
Marokkaanse Jongens zie je nooit of bijna nooit met de Marokkaanse Meiden op stap gaan of gaan zwemmen.
Hoe komt dat...???

Als Marokkaanse Jongens `ns een keer samen met de Marokkaanse meiden op stap gaan bv naar de Disco of zwembad, zou veel beter zijn en komt niet zo bedreigend over dan dat er alleen maar grote groepen jongens binnen komen..

Bart
12-12-02, 16:36
Uit het Brabants Dagblad:-

Stappers: liever geen 'foute types' in de disco
Door Brugt Groenevelt

Maandag 9 december 2002 - Discriminerende Tilburgse horeca? De stappende jeugd brengt een correctie aan: de mensen die geweigerd worden zijn 'foute' types. "En dan bedoel ik ook foute blanken."

"Als je er netjes uitziet kom je overal binnen. Foute jongens met ringen, matjes, overdreven sportkleding en zo die moeten gewoon niet zeiken als ze niet worden toegelaten in disco's waar ze streng controleren. Of je nou van Suriname of Marokko of Nederland komt. Dat is al jaren bekend."

Trendy ziet ze er uit. Sheila Jurel (18), Tilburgse van Surinaamse afkomst, vindt het maar 'overdreven gedoe' dat Tilburgse disco's Talk of the Town en FIOD op de vingers getikt zijn voor het weigeren van allochtonen aan de deur bij een steekproef. "Er is daar hard deurbeleid, dat is bekend. Ik heb gehoord dat die Turkse gast echt veel te oud was om binnen te kunnen. Donkere mensen die ik ken, komen ook zo naar binnen. Als ze zich maar niet als een gangster kleden."

Tussen tuig
Het is zaterdag in Tilburg en de uitgaande jeugd trekt zich weinig aan van de landelijk besproken discriminatie-steekproef van de gemeente. De Talk of the Town is net zo druk als normaal, evenals de andere beschuldigde disco, FIOD.

Op zijn weg over de Heuvel laat Bosschenaar Michel Donders (21) weten het prima te vinden hoe discotheken selecteren. "Ik stap voor mijn lol vaak in verschillende steden en ik heb geen fuck zin om tussen tuig te staan. Daar bedoel ik zowel blank volk met matjes en trainingsjassen mee als een smoezelige Marokkaan."

En zo zeggen dat er veel. Zolang er maar geen 'foute' types in de disco komen, los van hun huidskleur, vinden veel jongeren het wel best dat er mensen geweigerd worden. Daar heb je binnen dan geen last van. Maar waar ligt de grens: wat is een foute donkere of een ongure blanke bezoeker?

Mede-eigenaar B. Gimbrère van Talk of the Town spreekt van 'het totaalplaatje'. Niet te oud? Niet te veel goud om de nek, sportschoentjes? Zwart, blank, geel of rood? "Dat kun je niet omschrijven. Maar we willen gewoon geen gedonder binnen dus laten we niemand binnen die er uitziet alsof die dat kan veroorzaken. Want dan ben je te laat. Ook dertigplussers die zich binnen komen vergapen aan zestienjarige meisjes komen er niet in. Ik ga de procedure die tegen ons is aangespannen gewoon winnen."

Fatimatoen
12-12-02, 17:45
CITAAT:
Wij hadden het hier over Marokkaanse jongeren. Als Nederlanders of Surinamers of wie dan ook moeilijkheden maken dan worden ze ook geweigerd óók aan de deur als zij daarom bekend staan. Dus van discriminatie gericht op een specifieke groep is geen sprake (alleen als zij er zelf om vragen!).

ANTWOORD:
Nee we hadden het niet over Marokkaanse jongeren!!! Als je het begin van de discussie had gelezen dan had je dat wel geweten. Ik citeer een stukje uit het eerste geplaatste bericht : ''Het afgelopen weekeinde gingen daarom drie allochtone en drie blanke koppels op pad. De allochtone koppels werden systematisch geweigerd bij de twee discotheken. De autochtone stellen mochten iets later gewoon naar binnen. "De donkere bezoekers werden geweigerd, omdat de zaak vol was of omdat je een pasje moet hebben om binnen te komen. De blanke koppels stelden, als ze binnen waren, vast dat het helemaal niet druk was. Ook werd aan hen niet om een pasje gevraagd", aldus Stekelenburg. '' Dit is dus een discriminatie want van beide koppels is niet bekend dat ze bekend staan om moeilijkheden en toch werden de ''blanke koppels'' toegelaten en de ''donkere koppels'' geweigerd. Ik zeg of suggereer niet dat allochtonen helemaal niet geweigerd mogen worden omdat er dan sparek is van discriminatie. Ik vind het juist goed dat als van een bepaalde persoon of bepaald groepje bekend is dat ze voor moeilijkheden zorgen dat je die personen mag weigeren, maar als je mensen van een bepaald ras gaat weigeren omdat een groep daarvan zich misdraagt dan ben je fout bezig en dat is mijn punt en waarschijnlijk ook dat van de meeste mensen op deze discussie.

CITAAT:
Dat de goede onder de kwade moeten lijden is vervelend maar hoe je dat oplost weet ik niet. Wat mij betreft mogen die discos dicht (allemaal te veel lawaai!!). Ik zeg heus niet dat er ook onder Nederlandse jongeren gajes bestaat! Maar je moet de problemen wel onder ogen zien en niet gaan zeggen dat er geen problemen zijn onder (o.a.) Marokkanen.

ANTWOORD:
Dat kan dus opgelost worden door o.a meer controle op eigenaars van die disco's. Niemand ontkent trouwens niet dat er problemen zijn o.a bij de marokkanen maar niemand had het daarover want het gaat om discriminatie in zijn geheel en niet alleen Marokkanen worden gediscrimineerd en dat heb ik ook niemand horen zeggen dus ik weet niet hoe jij aan dat idee komt...

CITAAT:
Dat is wel een specifiek Marokkaanse jongetjes probleem. Geen Nederlands kind zal het in zijn hoofd halen en ander kind (een meisje) op zo'n manier lastig te vallen".

ANTWOORD:
Ik zeg toch dat de kleppen rond jouw ogen erg dicht zijn.... Je klinkt nogal als Hitler. ''Geen Nederlands kind zal het in zijn hoofd halen en ander kind (een meisje) op zo'n manier lastig te vallen", want het Nederlandse ras is superieur en de Marokkanen zijn maar beesten. Ik ken genoeg Nederlandse jongetjes die meisjes lastig vallen op die manier en nog erger zelfs en dat ligt niet aan het feit dat ze Nederlands zijn maar aan het feit dat ze niet goed opgevoed zijn dus praat nietzo dom alsjeblieft :stomp:

CITAAT:
En sorry, ik heb geen tijd voor Abou Yaya's want ik zie echt niet hoe allochtonen gediscrimineerd worden en als dat wel zo is dan zou dat wel eens kunnen komen door hun gedrag. Ik heb zelf een angstig voorval meegemaakt waarin vier Marokkaantjes iemand bedreigden, ik denk daarom niet dat alle Marokkaantjes zo zijn - maar ik kijk wel uit ingeval dat ik zo'n stelletje tegenkom.

ANTWOORD:
Je hebt geen tijd voor Abou Jah Jah's??? Wie is over Abou Jah Jah begonnen behalve jij?? Sterker nog, de discussie verliep op een goede manier en op een hoog niveau totdat jij weer komt vitten op de mening van anderen en dat zonder het echt te beargumenteren. Jij ziet niet dat allochtonen gediscrimineerd worden. Lijkt me logisch als je dat ook niet WILT zien en je alleen ziet wat jou goed lijkt. En als iemand een bepaald slecht gedrag vertoont en wordt daar op aangesproken dan is dat geen discriminatie meer en daar ga jij steeds de fout mee in. Het is pas discriminatie als het onterecht is (iets waar je dus niets aan kunt doen) en dat is bij gedrag niet zo dus is er geen sprake van discriminatie en omdat jij een voorval hebt meegemaakt waarin de boosdoeners marokkaantjes waren wil dat toch niet zeggen dat alle marokkanen zo zijn??? Ik heb zelf ook vaak meegemaakt dat ik werd gediscrimineerd door Nederlandse mensen maar ik ben niet zo kortzichtig om te gaan denken dat alle Nederlanders dan maar rasisten zijn. En nee ik kijk niet uit als ik er een tegenkom. Ik blijf mijn eigen vriendelijke ik en ga niet anders doen tegen Nederlandse mensen omdat ik weleens slechte ervaringen heb meegemaakt met mensen van hetzelfde ras...

CITAAT:
Er zijn heel veel Marokkanen die het wel goed doen in Nederland maar dat zijn niet degene die zitten te zeuren over discriminatie want de laatste zijn misschien die mensen die het slachtoffer willen spelen maar zelf niet bereidt zijn te gaan studeren of een goede baan te vinden. En als jij zegt dat dat niet zo is dan kijk je maar onder "Beleid Marokkanen in Enschede" waar men letterlijk jongens het bed uit moet halen opdat ze naar hun werk gaan, waar er steeds een oog in het zeil gehouden moet worden opdat ze toch maar goed terecht komen. En als je dat hoort dan sta je wel verbaasd als Marokkanen zeggen dat ze geen banen krijgen, gediscrimineerd worden en zo.

ANTWOORD:
Ik zeg niet dat er geen problemen heersen onder de Marokkaanse jongeren maar ik vind het niet normaal dat jij ze maar over een kam scheert. Als een kleine groep slecht is wil toch niet zeggen dat de rest dat ook is??

CITAAT:
Het is juist als je problemen blijft ontkennen en zekere waarheden niet onder ogen ziet dat je dom bezig bent.

ANTWOORD:
Ik moet weer zeggen dat jij dan als eerste bij jezelf moet beginnen. Jij bent zelf dan ook tamelijk dom bezig. Jij lijkt dit probleem van discriminatie ook maar te ontkennen en je wilt ook niet onder ogen zien dat het de waarheid is. Je blijft maar zeggen dat het vast wel aan het gedrag van die jongens zal liggen dat ze gediscrimineerd worden etc etc. Ik zeg het nog een keer (voor de duizendste keer inmiddels :moe:) Ik ontken absoluut niet dat er problemen zijn maar ik kan wel zeggen dat het niet iedereen is van die bevolkinsgroep die voor die problemen zorgt en dat is iets wat jij dus niet schijnt te begrijpen....

Louis
12-12-02, 21:29
Stel eens voor, een groep Marokkanen komt een disco binnen, zij mogen binnen, en een week later blijven de Nederlanders weg omdat Nederlanders het vervelend vinden dat er elke week een groep Marokkanen binnen komen. Is dit dan ook een vorm van discriminatie, en wat moeten we daar aan doen.? Nederlandse jeugd verplichten om weer terug te gaan naar de disco om zo discriminatie tegen te gaan...????

indygirl_roosje
13-12-02, 16:40
Hee Fatimatoen ik ben het helemaal met je eens hoor, maar wil je een di
ng met klem aanraden: VERSPIL JE ENERGIE NIET AAN J.M.T.! Geloof me, I've been there m.b.t. Abou Jahjah en er valt echt niet mee te praten! Negeren, da's echt het beste! En Nadia je hebt helemaal gelijk; alle tenten die discrimineren, moeten gewoon dicht, want mensen weigeren op hun afkomst is volgens het Nederlandse Wetboek van Strafrecht een misdaad en gewoon strafbaar.

Greetzzz,

Roosje.

Fatimatoen
13-12-02, 18:07
Geplaatst door indygirl_roosje
Hee Fatimatoen ik ben het helemaal met je eens hoor, maar wil je een di
ng met klem aanraden: VERSPIL JE ENERGIE NIET AAN J.M.T.! Geloof me, I've been there m.b.t. Abou Jahjah en er valt echt niet mee te praten! Negeren, da's echt het beste! En Nadia je hebt helemaal gelijk; alle tenten die discrimineren, moeten gewoon dicht, want mensen weigeren op hun afkomst is volgens het Nederlandse Wetboek van Strafrecht een misdaad en gewoon strafbaar.

Greetzzz,

Roosje.

Dank je voor de tip, normaal wind ik me ook niet echt op om dat soort lui maar hij is echt een geval apart. Hij brengt het niveau in elke goedlopende discussie helemaal beneden peil en dat vind ik jammer :jammer:. Maar ik zal inderdaad proberen me niet meer om hem op te winden, ik d8 namelijk dat ik hem iets kon bijbrengen maar hij blijft zichzelf in zijn eigen wereldje opsluiten en ziet alleen wat hij wil zien en de kleppen om zijn ogen blijven dicht. Het is ook beter voor mijn bloeddruk als ik me niet meer laat provoceren door zijn onwetendheid.... :zwaai:

indygirl_roosje
13-12-02, 18:29
Heeyyy Fatimatoen ik ben blij dat je er in ieder geval de humor van kan inzien! Maar ja, het is zo, je hebt nou eenmaal van dat soort mensen. Ik heb trouwens uit ervaring op andere topics geleerd dat hij en geestverwanten van hem niets leuker vinden aandacht! Ik heb wat afgekletst tegen die gast! Steeds onderbouwde argumenten, feiten, uitleg.... maar hij reageerde NOOIT op wat ik daadwerkelijk zei, maar kwam alleen met allerlei xenofobe, onlogische drogredeneringen. Maar ja, heb maar medelijden met hem, hij is eigenlijk wel zielig.

Greetzzz and keep on tha good work!!!!!!

Was getekend,
Roosje.

Fatimatoen
13-12-02, 19:03
Geplaatst door indygirl_roosje
Heeyyy Fatimatoen ik ben blij dat je er in ieder geval de humor van kan inzien! Maar ja, het is zo, je hebt nou eenmaal van dat soort mensen. Ik heb trouwens uit ervaring op andere topics geleerd dat hij en geestverwanten van hem niets leuker vinden aandacht! Ik heb wat afgekletst tegen die gast! Steeds onderbouwde argumenten, feiten, uitleg.... maar hij reageerde NOOIT op wat ik daadwerkelijk zei, maar kwam alleen met allerlei xenofobe, onlogische drogredeneringen. Maar ja, heb maar medelijden met hem, hij is eigenlijk wel zielig.

Greetzzz and keep on tha good work!!!!!!

Was getekend,
Roosje.


Wat mij ook zo boos maakte is dat hij zomaar dingen zei zonder ze te beargumenteren en ik kwam ook steeds met onderbouwde argumenten, feiten, uitleg en hij bleef hetzelfde herhalen en het klopte niet eens. Ik vind hem inderdaad ook zielig en daarom wou ik hem effe wakker schudden uit dat rare wereldje van hem maar ja heeft geen zin, ik ga me energie maar beter besteden aan mensen die inhoudelijk kunnen reageren op dingen. Thanks again voor je tip, ik zal ernaar doen .....


Gelukkig zijn is niet krijgen wat we verlangen maar tevreden zijn met wat we hebben......

Kadija
13-12-02, 22:22
Geplaatst door Fatimatoen
Jeee wat ben je weer in topvorm J.M.T, wij hebben het hier, dacht ik althans, over het onterecht discrimineren van een bepaalde groep omdat een paar van die groep zich hebben misdragen en meneer komt weer eens met wat hij denkt dat feiten zijn over dat sommige marokkaanse jongeren zus en zo verkeerd doen. Weet je dan niet dat dat geldt voor alle jongeren ongeacht wat ze zijn??? Er zijn ook SOMMIGE nederlandse jongeren en surinaamse jongeren en turkse jongeren en antilliaanse en ga zo maar door die zich zo misdragen dus denk alsjeblieft na voor je zoiets doms zegt.... En dat geldt ook voor de marokkaanse jongetjes die volgens jouw niet hun handen kunnen afhouden van Nederlandse meisjes. Mijn god zijn de kleppen voor jouw ogen nou echt zoooo dicht dat je niet om je heen kunt kijken dat dat al lang niet meer te maken heeft met het feit dat die jongetjes marokkaans zijn maar met het feit dat het gewoon lastige jongens zijn zoals elke andere jongen lastig kan zijn??? En het feit dat Tony zijn mening over iets geeft wil toch niet zeggen dat hij het met Abou Yah Yah eens is?? Hij vraagt zich gewoon af of er niemand is die voor deze dingen een stop wil zetten en voor jouw informatie denk ik niet dat Abou Yah Yah dat wil. Hij ziet het liefst dat die jongeren NIET naar disco's gaan laat staan dat hij ervoor gaat zorgen dat het makkelijker voor ze wordt om er in te komen dus denk goed na voor je weer zoiets zegt....
En dat adviseert Tony zijn hersenen te gebruiken!!! Ik zou maar eerst beginnen dat op jezelf toe te passen voor je mensen vraagt dat te doen... :boos:

Helemaal mee eens.
Er is iets helemaal mis als er wordt gedacht dat alleen Maroc jongens voor problemen zorgen? Onzin. Kom eens gezellig naar R'dam mensen als er een voetbalwedstrijd is geweest. Kun je eens meemaken wat een rotzooi autochtonen jongeren kunnen maken. Misschien is er wel iets mis met uitgaansgelegenheden als discotheken? Weet ik niet want ik mag er nooit naar toe van thuis dus ik kan daar niet over oordelen.
Maar ik begin te denken dat ik er ook niets aan mis.
Nadia

rifia18
13-12-02, 23:36
hi

als marokkanen of allochtonen "dan spreek ik over de jongens" zich beter gedragen overal en een zuivere naam hadden in de media dan hadden ze dit soort probleem niet

reageer alleen als je aangesproken voelt want sommige marokkanen gedragen zich echt niet in discotheken en zo ken ik er veel meer.
voelen :vlammen: :vlammen: :vlammen: :vlammen:

als je je niet aangesproken voelt en toch geweigerd word bij de deuren dan vind ik dat het discriminatie en daar moet je wat aan doen .
want als wij gaan discrimineren doen ze er heel snel wat aan en dat moeten jullie ook gaan doen. :mrt: :chinees:

Bent bledkoum
14-12-02, 00:00
Wat vind ik het toch altijd jammer dat we overal waar we komen worden geconfronteerd met onze uiterlijk.Tilburg van mij mogen jullie ze sluiten die discotheken.Laat daar ook maar de goede onder de slechte lijden.Want dat gebeurt ook contue bij ons,weten ze gelijk hoe dat nou voelt!! :afro:

nl-x
14-12-02, 14:40
Geplaatst door J.M.T.
Tony,

Zit je jezelf lekker op te jutten zeg.
Die Nederlander zijn toch zo discriminerend!
Jullie hebben hier helemaal geen kansen.
Jullie zijn toch zo zielig. etc. etc. etc.......................................

je zou je af kunnen vragen WAAROM sommige groepen geweigerd worden? Tenminste als je je hersens wilt gebruiken!

Weten discos misschien uit ervaring dat sommige Marokkaanse jongeren:

MESSEN BIJ ZICH HEBBEN;

NEDERLANDSE MEISJES/VROUWEN LASTIG VALLEN;

TAAL GEBRUIKEN DIE NIET DOOR DE BEUGEL KAN;

ER OP UIT ZIJN OM ROTZOOI TE TRAPPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En als Marokkaanse jongetjes hun handen niet af kunnen houden van meisjes in zwembaden geldt dat misschien ook voor zekere jongens van Marokkaanse afkomst in discos (waar het nogal druk is!!!!!!!!!!!!).

Dus voordat je gaat staan schreeuwen en het handtje van Abou Yaya vasthoudt voor support DENK NA!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik word toch wel misselijk in mn buik bij iedere herinnering aan het bestaan van mensen zoals jij. Waar wil je heen met je gesprek eigenlijk?

Wat heeft de disco-weigering te maken met een zwembad incident?
Ik heb trouwens ge-googled naar zwembad-zeden-incidenten. En wat denk je? Naast het geval waar jij net op doelde, kon ik er nog 8 andere vinden. Allen door oudere autochtone Nederlanders...

En alle Marokkanen die gaan stappen hebben messen bij zich? Of moeten zich er voor verantwoorden omdat jij dat denkt? En of er niet EVENVEEL Nederlanders zijn die messen bij zich dragen... Maar dat mag dan zeker wel van jou, want die willen zichzelf vast alleen maar beschermen, hé?

Maar goed, je wilt een optelsom ofzo laten zien? We moeten onze hersens gebruiken he? Goed, maar leer jij eerst maar eens "handje" spellen...

indygirl_roosje
14-12-02, 14:43
Hee mensen! Iedereen die wat zou willen weten over de islam, moslim of niet-moslim, zou het boek Islam verhalenderwijs van Anton Wessels moeten lezen. Een topper!

Greetzzzz,

Roosje.

indygirl_roosje
14-12-02, 14:49
Hee nl-x! Aan jou wil ik hetzelfde zeggen als aan Fatimatoen, nl. VERSPIL JE TIJD NIET AAN J.M.T., WANT HET LEVEN IS AL KORT GENOEG!


Greetzzz,

Roos.

Fatimatoen
14-12-02, 19:56
jee wat wordt J.M.T opeens aangevallen zeg :fpuh: .... Ik zou bijna medelijden met hem krijgen :D .

En voor de mensen die wat meer willen weten over de Islam en vooral over de verkeerde beelden die men heeft van Moslims dan zou ik het boek De mythe van het gevaar van de Islam van koningveld en shadid…zeker aanraden. Daarin worden vooroordelen die mensen hebben over de Islam met argumenten aan de hand van wat er in de Koran staat en in de Ahadith (overleveringen van de profeet vzmh) tegengesproken .
Ik denk wel dat het een verhelderend boek is voor mensen die niet veel over de Islam weten. :)



Gelukkig zijn is niet krijgen wat we verlangen maar tevreden zijn met wat we hebben......

indygirl_roosje
14-12-02, 20:59
Hahahahaha dit is echt humor zeg..... :zwaai: :p :zwaai: :p
Hey Fatima, een beroemde Arabische schrijver heeft Jezus eens "de grote alchimist" genoemd, omdat hij slechte mensen veranderde in goede, huichelaars in oprechte mensen, sceptische mensen in gelovige mensen, maar vermeldde er wel bij dat er een ding was dat hij niet kon.... DWAZEN IN WIJZEN VERANDEREN! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.............

Arme J.M.T......... Hoezo "ziende blind en horende doof" Pfff, wat is dit diep triest zeg.....


Greetzzzz,

Roos.

ZwYgStErr
15-12-02, 00:07
Geplaatst door J.M.T.
Ik zal mij niet interesseren in de uitleg van overleveringen of in andere islamitische literatuur zolang de Sharia niet afgewezen wordt, zolang stenigen is toegestaan, zolang die ook nog uitgevoerd wordt in islamitische landen, zolang als een oorlogs Jihad bestaat, zolang als islamitische landen zelf de Koran niet volgen en grote bevolkingsgroepen laten creperen, zolang de men in islamitische landen blijft martelen, zolang men alle denkbare mensenrechten schendt in islamitische landen.

Wie moet er medelijden hebben met wie? Ik - voor de mensen die uit armoede of terreur in islamitische landen hier naar toe moeten vluchten omdat zij het in islamitische landen geen menswaardig leven kunnen leiden. Daar waar de meeste mensen analfabeten zijn en dan hier naar school moeten!

Jij doet het nu overkomen alsof Islamitische landen de ENIGEN zijn die problemen hebben, alsof elk niet-islamitisch land perfect is. Waarin ales zo rechtvaardig is en waar niemand de regels overtreedt.
In elk ander niet-islamitisch land komen geen martelingen voor, daar overtreden ze geen mensenrechten hoor.

Peleeeezzzzz..... :ego:

Ik zou nu toch echt graag willen weten vanaf welke planeet jij jouw berichten post. :argwaan:

ZwYgStErr
15-12-02, 00:13
Ik begin het een beetje onzin te vinden hoor, dat vam: Allochtonen (lees:Marokkanen) moeten zich (beter) gedragen enz. Terwijl bijv.'" jullie" Nederlanders bij een voetbalwedstrijd dat alleen maar kunnen als er 100 ME's aan te pas komen. Ga maar eens kijken naar de cijfers van hoeveel miljoenen schade die voetbalhooligans veroorzaken. En hoeveel allochtonen (Marokkanen) zal je daar tussen vinden? 1, 2?

ZwYgStErr
15-12-02, 00:34
Geplaatst door Fatimatoen

En voor de mensen die wat meer willen weten over de Islam en vooral over de verkeerde beelden die men heeft van Moslims dan zou ik het boek De mythe van het gevaar van de Islam van koningveld en shadid…zeker aanraden. Daarin worden vooroordelen die mensen hebben over de Islam met argumenten aan de hand van wat er in de Koran staat en in de Ahadith (overleveringen van de profeet vzmh) tegengesproken .
Ik denk wel dat het een verhelderend boek is voor mensen die niet veel over de Islam weten. :)


Hoe kom je toch aan de titel van dat boek? :argwaan: (Juskiddin'.:p.).

Maar de vooroordelen worden niet echt beargumenteerd aan de hand van hadiets en de koran. Het is meer dat, ik citeer:
["(...) De indruk is gerechtvaardigd dat men op zoek is naar een nieuwe vijand vooral na de afbrokkeling van het communistische systeem. Niet alleen wordt de oorzak van de zwakke maatschappelijke positie van de moslims in verband gebracht met hun streven de eigen cultuur en identiteit te behouden, maar zij worden ook beschouwd als een vijfde colonne. Doel van dit boek is aantonen dat het idee van het islamitische gevaar voor Europa een fictie is en dat het vijandsbeeld om allerlei oppurtunistische redenen wordt opgeroepen. Er wordt duidelijk gemaakt dat deze negatieve uitspraken weinig origineel zijn en voortbouwen op eeuwenoude stereotypen en vooroordelen.(...)
"Verschillende uitlatingen van politici en deskundigen over moslims worden aan een kritische analyse onderworpen. Er wordt duidelijk gemaakt dat deze negatieve uitspraken weinig origineel zijn en voortbouwen op eeuwenoude stereotypen en vooroordelen."

Zo... :moe: , en nu ga ik pitten...

indygirl_roosje
15-12-02, 20:22
Hee Zwijgster! DON'T WASTE YOUR TIME ON JMT! En verder: Wat bedoelde je met je laatste posting? Dat deze discussie niet interessant is?


Greetzzz,

Roosje.

Fatimatoen
17-12-02, 12:42
Geplaatst door J.M.T.
Fatimoun

grappig dat mensen anderen ervan beschuldigen niet met argumenten te komen terwijl zij dat zelf ook niet doen. Lekker makkelijk samen schuilen dan voel je je veilig. Zie ook de problemen maar niet onder ogen. Zo kom je er wel.

Vertel maar mij eens waar ik gefaald heb.


Ik beschuldig jou ervan niet met argumenten te komen en ik doe hetzelfde volgens jouw :vierkant: Geef maar effe een voorbeeld van wanneer ik dat heb gedaan tenzij ik iets persoonlijks vertelde....Je komt wel degelijk met argumenten maar die zijn niet op feiten of op niet-representatieve onderzoeken gebaseerd en dat is wat ik niet kan bevatten.
En ik zie de problemen niet onder ogen??? Dat is wat jij denkt lieverd en dat is wat jij steeds naar voren brengt maar ik heb in geen enkele discussie laten merken dat ik die problemen ontken of niet onder ogen wil zien, dat is wat jij steeds maar wilt geloven en van mij mag je, je wilt zelf niet onder ogen zien dat de problemen er wel zijn maar niet in de mate waarin jij ze ziet. Ik zie de problemen wel degelijk onder ogen maar niet met zo'n houding als jij en daarom denk je dus dat ik ze ontken..... :duizelig:

Op de vraag waarin jij hebt gefaald. volgens mij geeft Indy Roosje daar heel goed antwoord op... bekijk haar reactie maar effe en misschien dat je het dan begrijpt... Ik hoop het althans want ik schijn niet de enige te zijn die jouw manier van doen een beetje abnormaal vind....

En het is FatimaTOEN :rolleyes:

indygirl_roosje
20-12-02, 17:55
Beste GI Joe, de groffe wijze waarop jij pleit voor het onderdrukken van vrijheid van meningsuiting, racisme en imperialisme stuit mij zeer tegen de borst. En voor jouw informatie, miljoenen en nog eens miljoenen mensen (waaronder ik) voelen dagelijks de aanwezigheid van de Levende God in hun leven en bij alles wat zij doen. Mijns inziens horen jouw uitlatingen thuis tussen aanhangers van Vlaams Blok, neonazi's en imperialistische, arrogante heersers als George Bush en consorten. En verder, GEEN ENKELE PROPAGANDA KAN GODS WAARHEID VERNIETIGEN! Tot slot zou ik je, gezien je nickname, aanraden om je maar gauw te melden bij de aardse regimenten van de helse legers, namelijk het Amerikaanse leger! Gatverdamme zeg, dat er zulke zieke geesten rondlopen........... Oja dit wordt trouwens mijn eerste en laatste bericht aan jou. Gesrekken en discussies met hele en halve facisten boeien mij niet.


Aan Fatimatoen en alle andere peepz hier: Fijne feestdagen en een gezegend nieuwjaar vol van liefde, wijsheid, kracht en gezondheid!
Aan GI Joe en JMT: Moge het licht van God de Heer jullie harten vinden en liefde in plaats van haat, wijsheid in plaats van onwetendheid, barmhartigheid in plaats van genadeloosheid, vriendschap in plaats van verdeeldheid in jullie harten brengen!

Greetzz en knufs,

Roosje.

Fatimatoen
21-12-02, 15:37
Jij ook prettige feestdagen en een leuke vakantie (voor zover je die hebt) Indy Roosje :zwaai:

Kadija
21-12-02, 16:20
Geplaatst door J.M.T.
Ik zal mij niet interesseren in de uitleg van overleveringen of in andere islamitische literatuur zolang de Sharia niet afgewezen wordt, zolang stenigen is toegestaan, zolang die ook nog uitgevoerd wordt in islamitische landen, zolang als een oorlogs Jihad bestaat, zolang als islamitische landen zelf de Koran niet volgen en grote bevolkingsgroepen laten creperen, zolang de men in islamitische landen blijft martelen, zolang men alle denkbare mensenrechten schendt in islamitische landen.

Wie moet er medelijden hebben met wie? Ik - voor de mensen die uit armoede of terreur in islamitische landen hier naar toe moeten vluchten omdat zij het in islamitische landen geen menswaardig leven kunnen leiden. Daar waar de meeste mensen analfabeten zijn en dan hier naar school moeten!

Ik reageer een beetje laat maar kan het toch niet laten. Ha, jij hebt het alleen over islamitische landen terwijl in Amerika ook de doodstraf nog wordt toegepast! Heb je niet een beetje erg last van koker visie? Of lijkt het je lekkerder om op de electrische stoel te komen dan gestenigd te worden. Beiden methodes zijn barbaars en zouden indien de islamitische wet rechtvaardig werd toegapast bijna nooit plaats vinden. Ook in Amerika worden soms mensen onschuldig veroordeeld.
En wat dacht je van China? Geen islamitisch land en zo kan ik duizenden voorbeelden noemen in onrecht wel of niet gesteund door ons matrialistische westen. We zijn hier vaak een stel enorme hypocriete huichelaars die o zo goed weten hoe andere landen hun problemen op moeten lossen. Larie!
Nadia :fpuh:

Kadija
21-12-02, 16:28
Geplaatst door indygirl_roosje
Hahahahaha dit is echt humor zeg..... :zwaai: :p :zwaai: :p
Hey Fatima, een beroemde Arabische schrijver heeft Jezus eens "de grote alchimist" genoemd, omdat hij slechte mensen veranderde in goede, huichelaars in oprechte mensen, sceptische mensen in gelovige mensen, maar vermeldde er wel bij dat er een ding was dat hij niet kon.... DWAZEN IN WIJZEN VERANDEREN! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.............

Arme J.M.T......... Hoezo "ziende blind en horende doof" Pfff, wat is dit diep triest zeg.....


Greetzzzz,

Roos.

Wat een mooi citaat Roosje. Weet je toevallig de naam van de schrijver?
:zwaai:
Hele fijne feestdagen meid voor jou en andere positieve pb'ers.
Wasalaam Nadia

indygirl_roosje
21-12-02, 17:05
Hee Nadia om een antwoord op je vraag te geven, het precieze citaat is: "Rumi (de schrijver dus) noemt Jezus de " de grote Alchimist" die geestelijke veranderingn in mensen bewerkstelligt, "die het koper transformeert tot goud"."
En verder, uit het boek Mathnawi, geschreven door Tarif Khalidi : " Jezus kan bijna alle ziekten genezen, maar er is een ziekte die hij niet door zijn wonderwekkende adem kan genezen en dat is dwaasheid. Jezus zei: " Ik behandelde de melaatse en de blinde man en genas hen beiden. Ik behandelde de dwaas en hij deed mij wanhopen. Zwijgen is het beste antwoord aan de dwaas"."
Deze citaten heb ik weer gelezen in het boek Islam verhalenderwijs van Anton Wessels. Anton Wessels is hoogleraar godsdienstwetenschappen aan de UvA en in het bijzonder gespecialiseerd in de islam. Zijn boek is echt een aanrader voor wie geinteresseerd is in de geschiedenis van de islam, in de relatie tussen de islam en de andere twee monotheistische godsdiensten. (nl. het jodendom en het christendom). Oja, wat trouwens ook een mooi boek is (nu ik toch bezig ben, ik ben nou eenmaal een boekenwurm), is De voeten van Abdullah van Hafid Bouazza. Hij is een Marokkaans-Nederlandse schrijver en wat hij schrijft, is gegarandeerd kwaliteit. Alleen is hij helaas nogal anti-islam en anti-Marokkaans. Ik geloof trouwens dat hij homo is, maar dat dat niet geaccepteerd wordt door zijn familie, maar zeker weten doe ik dat niet. Wat vinden jullie (=Nadia, Fatimatoen, Zwijgster en wie verder nog wil reageren)trouwens van Raymzter? En gaan jullie nog naar LOTR- deel 2? Ik zekers.......

Greetzzz en knufs,

Roosje.