PDA

Bekijk Volledige Versie : MacDonalds in de fik gestoken!



Victory
05-12-02, 17:30
Paar dagen oud... maar goed... nieuws is nieuws... :p

Samenvatting in Nederlands:

Een nog ongeïdentificeerdde man liep een McDonalds zaak in Saudi-Arabie binnen en begon met het gieten van benzine overal in de McDonals zaak, en stak het vervolgens in de fik. Er waren geen gewonden. Maar de Mc is afgebrand. :D

En natuurlijk namen de hypocriete leiders van Saudi-Arabie het op voor de zionistische McDonalds. Met o.a een uitspraak van 'Prins' Nayef, dat de dader gevonden zal worden en hem een "afschrikwekkende straf" gegeven zal worden.


Mc Donalds Torched in Saudi Arabia

An unidentified man walked into a McDonald's fast food restaurant in Saudi Arabia on Wednesday, doused it with petrol and set it alight, the Interior Minister has confirmed.
The attack on the restaurant took place near a United States Air force base in Kharj province, south-east of the capital Riyadh, on Wednesday.

It's an attack against the property of a Muslim, which constitutes an unacceptable act that we will fight using all possible means

Prince Nayef bin Abdel Aziz
The minister, Prince Nayef bin Abdel Aziz, told the Saudi Press Agency (SPA) that there were no casualties, but the restaurant was gutted by the fire.

The assailant, who was armed with a pistol, then fled and the police launched a manhunt in the area, which is still under way.

Prince Nayef said the suspect would be apprehended, put on trial and given a "deterrent sentence".

Anti-American sentiment has been building in Arab countries because of perceived US support for Israel against the Palestinian uprising and the looming threat of an attack on Iraq.

Local ownership

A broad range of companies, including US fast food chains, have suffered losses in Arab countries in the last two years thanks to a boycott of US brand names.

However, Prince Nayef was keen to stress that although McDonalds is an American chain the franchise restaurant was owned by a Saudi citizen.

"It's an attack against the property of a Muslim, which constitutes an unacceptable act that we will fight using all possible means," he said.

The owner will be "compensated for all the losses suffered and encouraged to re-open the restaurant rapidly," Prince Nayef added.

The city of Al-Kharj, where the restaurant is located, is 50 kilometres (30 miles) away from the massive Prince Sultan airbase - home to 4,500 US troops and an undisclosed number of warplanes.

Saudi Arabia is one of Washington's strongest Arab allies with close economic and military ties.

Report by the BBC

lennart
05-12-02, 17:31
Is McDonalds nu ook al zionistisch? ik dacht dat het Schots was.
Overigens las ik een paar weken geleden dat ook in Libanon er al bomaanslagen gepleegd zijn op PizzaHut en McDonalds.

Bart
05-12-02, 17:43
Hoe triest moet je zijn om het leuk te vinden dat een restaurant van een hardwerkende ondernemer in de fik wordt gestoken??? McDonalds verstrekt alleen een licentie, ezel, dat restaurant is van die Saoedi.

Welke rechtvaardiging zie jij?

Victory
05-12-02, 17:50
Geplaatst door lennart
Is McDonalds nu ook al zionistisch? ik dacht dat het Schots was.
Overigens las ik een paar weken geleden dat ook in Libanon er al bomaanslagen gepleegd zijn op PizzaHut en McDonalds.

Zionist of steuner van het zionisme... maakt niet uit hoe je het wilt noemen.... Er zijn ook Christelijke zionisten... ("Christians for Isreal" / "Christen jongeren voor Isreal" / etc...).

PS: Ja, er zijn meerdere aanslagen geweest tegen Amerikaanse Fast-Food ketens over de hele midden-oosten.


Enne Bart, het heeft veel effect...

Laatsts nog in et nieuws... McDonalds trekt zich terug uit heel midden-oosten omdat door de boycotten ze zware verliezen hebben geleden...

Als je een license van Mc krijgt om een Mc te openen zal een deel van je geld naar hun gaan. o.a for lc en mc ingredienten.... Je weet wel die enorme vrachtwagens die zo nu en dan bij de mc langs komen... die komen niet uit het niets...

Joesoef
05-12-02, 18:02
Geplaatst door Victory
Paar dagen oud... maar goed... nieuws is nieuws... :p

Samenvatting in Nederlands:

Een nog ongeïdentificeerdde man liep een McDonalds zaak in Saudi-Arabie binnen en begon met het gieten van benzine overal in de McDonals zaak, en stak het vervolgens in de fik. Er waren geen gewonden. Maar de Mc is afgebrand. :D

En natuurlijk namen de hypocriete leiders van Saudi-Arabie het op voor de zionistische McDonalds. Met o.a een uitspraak van 'Prins' Nayef, dat de dader gevonden zal worden en hem een "afschrikwekkende straf" gegeven zal worden.




Hoe was het ook al weer. S.A. , Sharia, oog om oog tand om tand.

Dat jochie wordt dus met benzine overgoten en dan aangestoken. En zie hier, de eerste fundi dat een groot licht is :p. Een lichtend voorbeeld voor vele anderen.

Bart
05-12-02, 18:03
Geplaatst door Victory
Zionist of steuner van het zionisme... maakt niet uit hoe je het wilt noemen.... Er zijn ook Christelijke zionisten... ("Christians for Isreal" / "Christen jongeren voor Isreal" / etc...).

PS: Ja, er zijn meerdere aanslagen geweest tegen Amerikaanse Fast-Food ketens over de hele midden-oosten.


Enne Bart, het heeft veel effect...

Laatsts nog in et nieuws... McDonalds trekt zich terug uit heel midden-oosten omdat door de boycotten ze zware verliezen hebben geleden...

Als je een license van Mc krijgt om een Mc te openen zal een deel van je geld naar hun gaan. o.a for lc en mc ingredienten.... Je weet wel die enorme vrachtwagens die zo nu en dan bij de mc langs komen... die komen niet uit het niets...

Je meent dit toch allemaal niet serieus he?

1. Waar is jouw bewijs dat McDonalds actief zionistisch is?
2. Stel dat het zo is, waarom zijn aanslagen die mensen in gevaar kunnen brengen gerechtvaardigd? Kun je niet beter gewoon boycotten en actievoeren? Waarom moet het met geweld gepaard gaan?
3. Dat met die zware verliezen valt wel mee. Het hele Midden-Oosten is verantwoordelijk voor slechts een zeer klein aandeel in de gehele omzet van McDonalds. Overdrijven is ook een kunst...
4. Neemt allemaal niet weg dat die kerel (en met hem zijn werknemers) wel van McDonalds moet LEVEN. Waarom wordt hij ook getroffen en wordt niet alleen McDonalds getarget?

Victory
05-12-02, 18:15
Klik op plaatje:
http://www.inminds.co.uk/mac-israeli.jpg (http://www.inminds.co.uk/boycott-mcdonalds.html)

Het doet er niet toe dat of het nou een zionistische zaak is of niet. Het is Amerikaans, dat is al genoeg.

En de boycots... zeker een goeie manier... het heeft veel geholpen in het midden oosten en help nog steeds... en ik overdrijf niet als ik zeg dat McDonalds zich terug trekt uit het middenoosten... zoek maar eens online...



Ik zeg niet dat ik een voorstander ben van bomaanslagen in zaken zoals McDonalds... (en dat ben ik ook echt niet)... maar ik word toch op de een of ander manier blij... haha :D Als er maar geen gewonden vallen....

De boycots zijn veel beter... vooral als het op groot schaal gebeurd zoals nu in het middenoosten.

plexus
05-12-02, 18:18
...je hoeft ze niet in de fik te steken maar een boycot is zeker wel op zijn plaats


************
McDonald's is the largest and best-known global food service retailer with more than 30,000 restaurants in 121 countries.

McDonalds chairman and CEO Jack M. Greenberg is an honorary director of the American-Israel Chamber of Commerce and Industry, Inc., of Metropolitan Chicago.


According to the Chicago Jewish Community Online (website of the Jewish United Fund of Metropolitan Chicago), McDonalds Corporation whose global headquarters is based just outside Chicago is a major corporate partner of the Jewish United Fund and Jewish Federation..

Through its Israel Commission, the Jewish United Fund "works to maintain American military, economic and diplomatic support for Israel; monitors and, when necessary, responds to media coverage of Israel".

The Jewish United Fund runs "Fun-filled Summer Family Missions to Israel" (the next one is on Aug 19 2002) where families get to "visit an army base and meet with Israeli soldiers" and "visit our sister city, Kiryat Gat and see the important work we are doing there". Kiryat Gat, you may be aware from the Boycott Intel Campaign, is built on stolen Palestinian land - the lands of the villages of Iraq Al Manshiya and Al-Faluja whose residents were ethnically cleansed in 1949 in contravention of International Law. Through its "Partnership to Israel" programme, the Jewish United Fund provides $1.3 million annually to help the development of Kiryat Gat and to promote further illegal settlement there.

In the Jewish United Funds outreach program they pay for Christian leaders and American high school kids to visit Israel and be fed zionist lies.
*******

Arvid
05-12-02, 18:18
Ik snap de mongolen die er gaan eten uberhaupt niet
het is reteduur en de kwaliteit is zo laag dat je die rotzooi zelfs niet aan je hond durft te geven!
WEG MET MCDONALDS!!!

en Burger King too!
ik ben 1x geweest bij die burger king s'nachts op Schiphol puur voor een cola'tje omdat ik erg dorst had maar wat een IMBECIELEN werken daar, niet te ZUINIG.
De mensen die er komen eten zijn ook behoorlijk diep gezakt!

Victory
05-12-02, 18:26
http://www.inminds.co.uk/card/card32.jpg

Mark
06-12-02, 06:28
hahaha die prins was alleen maar pissig omdat het "property of a muslim" was, wat een fascistoide racistisch land! :)

Macdonalds is inderdaad niet te vreten maar "de kids" willen die happy meals dus wie zijn wij om ze dat te ontzeggen.... het zal een peuter weinig boeien of het zionistisch is.

Macdonalds is trouwens een van de weinige werkgevers in Nederland die meer allochtonen dan gemiddeld in dienst neemt. Oa die mongolen langs de A4 :)

barfly
06-12-02, 08:43
Sjonge wat zijn jullie negatief over McDonalds! Terwijl de Mac toch heerlijke en gezonde en voedzame maaltijden verkoopt! Vooral de Quarterpounders roelen! :wohaa:

De Rode Roos
06-12-02, 18:47
MacDonalds zijn goed voor de economie daar.

Ik vind het wel zielig voor de eigenaar, die is zijn hele vermogen kwijt? Of krijgt de filiaalhouder het geld van MacDonalds? Het lijkt mij waarschijnlijker dat de eigenaar zelf geld in zijn zaak investeert. Wat betreft die dader, ik hoop dat hij wordt gestraft volgens het oog om oog, tand om tand principe. Laat hem levend verbranden op een brandstapel. :wohaa:

limpio
06-12-02, 19:31
Kom op victory, juich en dans, in Sulawesi een aanslag op een MacDonalds met enkele doden..
Vergeet je dansende banaan niet en je Allahu Akbar.

De Rode Roos
07-12-02, 01:08
Geplaatst door Kidon2
Dit soort postings zijn niet bevoordelijk voor je toekomstige carriere, laat ik het daar maar op houden....als je snapt wat ik bedoel.

Je bedoelt dat Victory bij de MacDonald's gaat werken? Misschien nog erger: bij een coca cola fabriek! :D :melig2:

NIS
07-12-02, 08:03
Ik hoop, dat Victory snel volwassen word... In plaats van zeuren over andermans bezittingen, kan hij beter zelf iets opzetten. Dat doen volgens mij te veel mensen; en maar klagen en zelf niks ondernemen!

:huil: