PDA

Bekijk Volledige Versie : Foto's van minister Vogels met hoofddoek tussen moslimvrouwen zetten kwaad bloed.



Marsipulami
06-12-02, 11:30
Vogels verdedigt haar hoofddoek

BRUSSEL -- Foto's van minister Mieke Vogels (Agalev) met een hoofddoek aan tussen moslimvrouwen hebben kwaad bloed gezet.

In verschillende kranten trekken lezers van leer tegen een minister die zich kleedt als een moslimvrouw. Bovendien zien de briefschrijvers de hoofddoek als een symbool voor de onderdrukte positie van de vrouw bij de moslims. Moet de minister daaraan meedoen?

In het Vlaams Parlement diende de minister de criticasters van antwoord. ,,Ik ben geschrokken van de reacties. Zou men ook zo reageren als een politicus een keppeltje opzet bij een contact met de joodse gemeenschap? Blijkbaar is men erg boos omdat ik me identificeer met moslimvrouwen. Maar het dragen van een hoofddoek is geen uiting van moslimfundamentalisme. Ik ken erg vooruitstrevende moslimvrouwen die graag een hoofddoek dragen. En die meisjes of vrouwen liggen ook niet onder de sloef van hun man.''

,,De scherpe reacties wijzen op toenemende intolerantie. Ze wijzen zelfs op de criminalisering van het islamgeloof'', vreest de minister. ,,Ik vind dit beangstigend en ik denk niet dat dezelfde foto tien jaar geleden tot dezelfde reacties had geleid.'' Volgens Mieke Vogels heeft ook dit te maken met 11 september.

06/12/2002 (bbd)

©Copyright De Standaard

plexus
06-12-02, 11:42
Geplaatst door Marsipulami
Vogels verdedigt haar hoofddoek

... Zou men ook zo reageren als een politicus een keppeltje opzet bij een contact met de joodse gemeenschap? Blijkbaar is men erg boos omdat ik me identificeer met moslimvrouwen. Maar het dragen van een hoofddoek is geen uiting van moslimfundamentalisme. ....


:zegniets: