PDA

Bekijk Volledige Versie : Abu Jahjah, een held in Amsterdam-West



Shaheed
06-12-02, 13:04
Abu Jahjah, een held in Amsterdam-West

Door Marc Kruyswijk

Wat wij nodig hebben is een Nederlandse Jahjah. Iemand die níet vergeet waar hij vandaan komt en opkomt voor zijn mensen: de migranten die worden behandeld als stront! Zeggen Aki en Driss, beiden van Marokkaanse afkomst.


http://www.ad.nl/images/jahjahgroot.jpg

Dyab Abu Jahjah, geflankeerd door bodyguards: 'het Arabische antwoord op Pim Fortuyn', aldus zijn aanhangers. Foto AP

Van politiek weten wij hier niets, dus rot op met je vragen, zeiden ze eerst. Maar als de naam Jahjah valt, raken de 18-jarige jongens geïnteresseerd. Hebben ze ineens wel degelijk een mening en willen ze die ook graag delen met een journalist. ,,Als-ie komt, ga ik op 'm stemmen!''

Het is duidelijk. De charismatische Belgische Libanees Dyab Abu Jahjah maakt met zijn Arabisch-Europese Liga (AEL) niet alleen in Antwerpen veel los onder de migranten. Alles wat deze dagen in België gebeurt, volgen de migranten in Amsterdam-West op de voet. Jahjah is ook hier een held. En zijn plannen om AEL-afdelingen op te zetten in Rotterdam en Amsterdam kunnen rekenen op veel sympathie.

Hij is agressief, maar op en top democraat, het Arabische antwoord op Fortuyn eigenlijk, zegt Djoel Abdullatif in eethuis Fathi. En dat wil de 33-jarige koerier best uitleggen. ,,Nederlanders zeiden steeds: `Pim zei wat wij dachten'. Nou, Jahjah zegt wat wij denken. Hij kan hier voet aan de grond krijgen, geen twijfel over mogelijk.'' Abdullatif vertolkt de mening van veel Marokkaanse immigranten in Amsterdam-West, een serie wijken met grote hoeveelheden nieuwkomers. Een weinig toegankelijke buurt, maar wie het onderwerp Belgische politiek aansnijdt, die mag deze dagen nog even blijven.

Ze spreken hier graag over Jahjah, want de politiek laat de Marokkanen in de steek, zegt ook Ali Ahdoudou. Begin dit jaar deed hij namens de Arabische Democratische Partij mee aan de gemeenteraadsverkiezingen. Ook hij heeft gemerkt dat het onderwerp AEL leeft in Amsterdam. ,,Als de partij naar Nederland komt, maken ze goeie kansen om heel snel veel aanhang te winnen.''

Dat hebben de gevestigde partijen aan zichzelf te danken, vindt Ahdoudou. Volgens hem voelen met name jonge migranten van de tweede en derde generatie zich totaal niet aangesproken door de politiek. ,,Niemand neemt het op voor onze belangen. In de politiek moet je toch ook een beetje denken aan je eigen volk. Anders gaan mensen zich ervan afkeren.''

Aki en Driss, die niet met hun achternaam in de krant willen, moeten niets hebben van de politici van Marokkaanse afkomst. Ze kennen ze ook niet. Maar Aki wil er wel iets over zeggen: ,,Marokkaanse politici in Nederland zijn foppers.'' Driss noemt ze zelfs bounty's: bruin van buiten, maar van binnen witter dan wit. ,,Ze willen hogerop komen en dat lukt alleen als je je afzet tegen de allochtonen.''

Toch is het nog maar de vraag of Jahjah vaste voet kan krijgen in Nederland. Volgens hoogleraar multiculturele samenleving Han Entzinger is de Belgische situatie niet zonder meer te verplaatsen naar de Nederlandse. Marokkanen in Nederland doen het relatief veel beter dan hun voormalige landgenoten in België, zegt hij. ,,Ze hebben meer kansen. Hier zitten ze in de lift, daar staan ze een beetje stil aan de onderkant van de samenleving.''

Toch mogen we ons niet rijk rekenen, zegt Entzinger. Als er volgens hem een charismatische leider opstaat, zou die zomaar een heleboel aanhang kunnen krijgen. ,,Een hoge werkloosheid is een klassieke voedingsbodem voor zijn ideeën. Maar nogmaals, als de jongeren in Amsterdam-West zeggen dat ze gaan stemmen op de AEL, dan moet ik dat eerst nog zien.''

Onzin, zegt Abdellatif. ,,Nederland voert de druk op ons op. Wij móeten integreren, wij móeten Nederlands spreken. Maar we mógen niets! Vind je het gek dat we kwaad worden? Dáár heeft Jahjah het over!''

Marsipulami
06-12-02, 13:10
Een goed artikel. Ik ben er wel trots op dat mijn landgenoot zo populair is in Nederland. :p

Bart
06-12-02, 13:30
Geplaatst door Marsipulami
Een goed artikel. Ik ben er wel trots op dat mijn landgenoot zo populair is in Nederland. :p

Mars, ik geloof dat wij maar niet meer met je moeten praten maar je moeten demoniseren. Je bent een excuusautochtoon, een omgekeerde bounty!!!

Marsipulami
06-12-02, 13:34
Geplaatst door Bart
Mars, ik geloof dat wij maar niet meer met je moeten praten maar je moeten demoniseren. Je bent een excuusautochtoon, een omgekeerde bounty!!! :D :D :fplet:

Dutchguy
06-12-02, 14:26
Geplaatst door Bart
Mars, ik geloof dat wij maar niet meer met je moeten praten maar je moeten demoniseren. Je bent een excuusautochtoon, een omgekeerde bounty!!!

Witte praline met moccavulling, verdorie!!!! :wink:

Simon
06-12-02, 14:27
Het zou al heel wat zijn als allochtonen gingen stemmen en zich meer betrokken bij de politiek gaan voelen. Dat doen ze in het algemeen niet.

Simon

youssef_007
06-12-02, 14:47
Geplaatst door Simon
Het zou al heel wat zijn als allochtonen gingen stemmen en zich meer betrokken bij de politiek gaan voelen. Dat doen ze in het algemeen niet.

Simon

bron!!!!!!!!!!!!

Dutchguy
06-12-02, 14:54
Geplaatst door youssef_007
bron!!!!!!!!!!!!

SPA!!!!!!!! :D

Marsipulami
06-12-02, 15:24
Geplaatst door Dutchguy
Witte praline met moccavulling, verdorie!!!! :wink:

:p :p :lole:

Simon
06-12-02, 15:32
Geplaatst door youssef_007
bron!!!!!!!!!!!!

Dat is al jaren bekend. Lees bijvoorbeeld dit artikel uit het Parool:

Allochtoon stemt niet
MAYKE CALIS

AMSTERDAM - De opkomst van allochtone Amsterdammers bij gemeenteraadsverkiezingen is in acht jaar tijd gehalveerd. Dat is een van de conclusies uit een binnenkort te verschijnen onderzoek van het Instituut voor Migratie en Etnische Studies (Imes) naar opkomst en stemgedrag onder Amsterdamse allochtonen.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen van maart ging twintig procent van de Amsterdamse stemgerechtigde Marokkanen naar de stembus en dertig procent van de Turken. In 1994 stemde bijna zeventig procent van de Turken, dat was toen meer dan de totale percentuele opkomst in Amsterdam (56,8). Van de Marokkanen ging toen de helft stemmen.

Opvallend is de groei van het aantal VVD-stemmers onder Turken. Bijna twintig procent van hen stemde in maart op de VVD. In 1994 was dat twee procent en in 1998 één procent. Onder Marokkanen stemde nog geen procent op de VVD.

© Het Parool, 16-11-2002

youssef_007
06-12-02, 15:43
Geplaatst door Simon
Dat is al jaren bekend. Lees bijvoorbeeld dit artikel uit het Parool:

Allochtoon stemt niet
MAYKE CALIS

AMSTERDAM - De opkomst van allochtone Amsterdammers bij gemeenteraadsverkiezingen is in acht jaar tijd gehalveerd. Dat is een van de conclusies uit een binnenkort te verschijnen onderzoek van het Instituut voor Migratie en Etnische Studies (Imes) naar opkomst en stemgedrag onder Amsterdamse allochtonen.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen van maart ging twintig procent van de Amsterdamse stemgerechtigde Marokkanen naar de stembus en dertig procent van de Turken. In 1994 stemde bijna zeventig procent van de Turken, dat was toen meer dan de totale percentuele opkomst in Amsterdam (56,8). Van de Marokkanen ging toen de helft stemmen.

Opvallend is de groei van het aantal VVD-stemmers onder Turken. Bijna twintig procent van hen stemde in maart op de VVD. In 1994 was dat twee procent en in 1998 één procent. Onder Marokkanen stemde nog geen procent op de VVD.

© Het Parool, 16-11-2002

de opkomst is dus gehalveerd. dat vint ik jammer.
Maar als de politiek de allochtoon als opstapje gaat gebruiken om hoger op te komen en dit tenkoste van de allochtoon gaat doen dan gaan er natuurlijk minder allochtonen stemmen. simpel as that

Donna
06-12-02, 16:13
DE politiek bestaat niet.

Er zijn partijen geweest die allochtonen hebben aangevallen, en ook die het voor ze hebben opgenomen. Dus met die houding speel je je tegenstander alleen maar in de kaart Youssef. Juist als het politieke debat over allochtonen gaat, moeten ze stemmen. Iemand moet die 3 overgebleven niet discriminerende politici toch steunen?

Donna
06-12-02, 16:20
Geplaatst door Shaheed

Hij is agressief, maar op en top democraat, het Arabische antwoord op Fortuyn eigenlijk, zegt Djoel Abdullatif in eethuis Fathi. En dat wil de 33-jarige koerier best uitleggen. ,,Nederlanders zeiden steeds: `Pim zei wat wij dachten'. Nou, Jahjah zegt wat wij denken. Hij kan hier voet aan de grond krijgen, geen twijfel over mogelijk.'' Abdullatif vertolkt de mening van veel Marokkaanse immigranten in Amsterdam-West, een serie wijken met grote hoeveelheden nieuwkomers. Een weinig toegankelijke buurt, maar wie het onderwerp Belgische politiek aansnijdt, die mag deze dagen nog even blijven.

Okee, het cirkeltje is weer rond.

Pim Fortuyn was een relschopper die alle moslims over 1 kam scheerde, en zei 'wat Nederlanders denken'. Abu Jahjah is ook een relschopper, en zegt wat 'Marokkanen denken'.

Nu hebben we elkaar allemaal gedemoniseerd, over 1 kam geschoren, antwoord volgt op antwoord etc.

Nu we allemaal een keer aan de beurt zijn geweest, zullen we dan weer normaal gaan doen?

Ohnee, qua tijd heeft Fortuyn net iets meer gehad voordat hij werd doodgeschoten.

Wordt abu Jahjah dan over een paar maanden doodgeschoten door een Marokkaan die het wil opnemen voor de Nederlanders?

Zou zomaar kunnen. Dat zou nog eens een dramatische ontknoping zijn.......

Tomas
06-12-02, 16:35
Geplaatst door Donna
Okee, het cirkeltje is weer rond.

Wordt abu Jahjah dan over een paar maanden doodgeschoten door een Marokkaan die het wil opnemen voor de Nederlanders?

Zou zomaar kunnen. Dat zou nog eens een dramatische ontknoping zijn.......

Die heb je van mij!

Ach nee, dt zal wel niet. Want je bent toch bijna nooit meer hier.

Moet jij trouwens niet aan je werk?

Ik in ieder geval niet, ik ga naar huis.

Donna
06-12-02, 16:42
Geplaatst door Tomas
Die heb je van mij!

Ach nee, dt zal wel niet. Want je bent toch bijna nooit meer hier.

Moet jij trouwens niet aan je werk?

Ik in ieder geval niet, ik ga naar huis.

Nee, die heb ik niet van jou.... maar we waren weer twee zielen 1 gedachte!

Ik ga ook naar huis.

Doegh!

Marsipulami
06-12-02, 16:44
Geplaatst door youssef_007
de opkomst is dus gehalveerd. dat vint ik jammer.
Maar als de politiek de allochtoon als opstapje gaat gebruiken om hoger op te komen en dit tenkoste van de allochtoon gaat doen dan gaan er natuurlijk minder allochtonen stemmen. simpel as that

De politiek is voor veel migranten zoals voor een vegetariër die mag kiezen in een restaurant tussen een schotel met rundsgehakt of een schotel met schaapsragout. Zijn keuze zit gewoon niet bij de voorgeschotelde mogelijkheden, daarom stemt hij maar niet. Als men een partij zou oprichten die de specifieke verzuchtingen van allochtonen tot haar kernthema zou maken. Dan zou die partij wel kans op succes kunnen hebben denk ik.

Donna
06-12-02, 16:54
Geplaatst door Marsipulami
De politiek is voor veel migranten zoals voor een vegetariër die mag kiezen in een restaurant tussen een schotel met rundsgehakt of een schotel met schaapsragout. Zijn keuze zit gewoon niet bij de voorgeschotelde mogelijkheden, daarom stemt hij maar niet. Als er een partij maakte die de specifieke verzuchtingen van allochtonen tot haar kernthema zou maken. Dan zou die partij wel succes kunnen hebben denk ik.

De opkomst en het succes van de LPF is hiermee verklaard.

Bedankt allochtonen! ;)

PASHTUNISTAN
06-12-02, 17:12
WAT IK NIET SNAP IS DAT EEN LIBANESE JONGE NON POLITICUS ALS DE SPREEKBUIS VOOR DE MAROKKANEN FUNCTIONEERT. IK WEET ZEKER DAT IN HET MAROKKAANSE GEMEENSCHAP SLIMMERE MENSEN ZITTEN DIE NIET ALLEEN VAN PROVOCATIE HOUDEN. MEN MOET BLIJ ZIJN MET WAT MEN IN NEDERLAND HEEFT. WE WORDEN HELMAAL NIET GEDISCRIMINEERD OFZO. Abu Jah Jah IS UIT OP ROEM EN HIJ WIL MALCOM X NADOEN. MAAR DIE TIJDEN VAN ONGELIJKHEID IS ALLANG VERANDERD. ABU JAH JAH MEOT ZIJN MOND HOUDEN EN FF ZICH GAAN VERZORGEN MET ZIJN FAKE BAARD

het is totaal niet een kwestie van ISLAM of geloof hij is puur uit op sensatie en trekt met zich de marokkaanse gemeenschaop mee.
BESTE MAROC wordt wakker en ga niet de slechte pad op. want jullie naam is almet zoveel negatieve dingen belast en als ik in jullie schoenen stond zou ik me nix van die ABU JUNK aantrekken. kijk maar naar de turken zij zijn dommer dan jullie maar toch spelen ze de game beter dan jullie. zij worden nooit via de media negatief benaderd . en jullie maroc wel. ik zeg tegen jullie om niet aan zoiets te beginnen het is allemaal wel stor enzo om in ADAM en RDAM ook zulke groeperingen te beginnen maarhet heeft geen zin en inhoud.

DE BESTE VOORBEELD IS DAT VAN DE NEDERLANDS JONGEN DIE IN VENLO WAS KAPOTGESLAGEN DOOR EEN MAROKKAAN. TOEN GINGEN DE NEDERLANDERS TOCH OOK NIET ALLE WINKEL RUITEN IN GOOIEN EN OVERAL HERRIESCHJOPPEN ZE HIELDEN 1 MINUUT STILTE . EN HANDELDEN UIT RESPECT. ZIJ ZEIDEN OOK NIET VAN ALLE MOKROS MOETEN LAND UIT OFZO. MAAR ALS 1 MOKRO IN NL OF BELGIE VERMOORD WORDT DAN BREEKT DE HEL VOOR HEEL DE NEDERLANDSE EN BELGISCHE GEMEENSCHAP LOS. WANT DE MAROKKANEN GAAN ZICH ALS BARBAREN GEDRAGEN EN GEVEN WEER DE ISLAM SLECHTE NAAM EN SCHTSEN ZICHZELF ALS OER MENSEN DIE IN DE TIJD ZIJN BLIJVEN HANGEN.


:boos: :boos: ik zeg tegen jullie MOKROS DOE NIET GEKKE DINGEN EN LAAT AEL IN BELGIE. DES TE VER DES TE BETER. :boos: :boos:

WIJ ALLOCHTONEN HAATTEN TOCH PIM FORTYUN EN AL DIE NEDERLANDERS DIE HEM STEUNDEN BESCHILDERDEN WIJ ALS NAZIS. NOU OMGEKEERD BESCHILDEREN ZIJ ONS OOK ALS TERRORSITEN ALS WE AAN AEL EN ACTIES ZOALS HERRIECHOPPEN BEGINNEN.


MET VRIENDELIJKE GROETEN MINSTER VAN DEFENSIE Pashtunistan

Rachidaaaa
06-12-02, 17:51
Ik lees veel te veel "wij" en "zij" in je stukje.....je generaliseert teveel....Djah Jah slaat aan bij de Marokkanen omdat hij hun gevoel van ongenoegen verwoordt...Dat hij geen Marokkaan is doet er niet veel toe...Al was hij een Belg, hij zegt wat een groot aantal Marokkanen daar blijkbaar graag willen horen......

Ma3asalamaa, Rachida :rolleyes:

Simon
06-12-02, 20:44
Geplaatst door PASHTUNISTAN
WAT IK NIET SNAP IS DAT EEN LIBANESE JONGE NON POLITICUS ALS DE SPREEKBUIS VOOR DE MAROKKANEN FUNCTIONEERT.

Ik zie hem als een allochtone Pim Fortuyn. Die wist ook veel ongenoegen te kanaliseren waar best een grond van waarheid in zat. Deze Jahjah kan dat ook maar ik denk echt niet dat hij voor allen spreekt. Verder is de situatie in Nederland echt anders dan in Belgie maar ik zie de komst van de AEL niet zo somber in en ik zou het toejuichen als jonge Marokkanen meer betrokken raken bij het bestuur van mijn stad ... Amsterdam. Het zou best een emanciperend effect kunnen hebben.

Simon

De Rode Roos
06-12-02, 23:28
In A'dam-west zitten vooral mislukte jonge Marokkanen die voor veel overlast zorgen en criminaliteit, Rob Oudkerk noemde ze kut-Marokkanen.

Mijn principe is dat iedereen gelijke kansen krijgt, maar die jonge Marokkanen in A'dam west grijpen hun kansen niet en laten die lopen. Ze worden dropouts, thuis niet gepushed om het goed te doen op school en op straat in contact komend met nogal materieel rijke leeftijdsgenoten die alles met criminaliteit verdiend hebben helpt natuurlijk niet echt. Zonder onderwijs en zonder diploma kom je nergens meer tegenwoordig, geen werkgever wil iemand in dienst nemen zonder diploma, behalve bij de MacDonalds, schoonmaak, etc. Abu Jahjah kan niets voor deze mensen doen, gelijke kansen krijgen ze al. Er wordt veel geld gestort in jongerenwerk, in begeleiding, etc. Dat helpt kennelijk niet, eenmaal crimineel...dan wil je je geld niet meer op de moeilijke manier verdienen, namelijk met legale arbeid. Dat is dus het socio-culturele verhaal, dat zulke jongeren vaak uit gezinnen komen die het niet breed hebben en bijstandouders die ook vaak niet geschoold en analfabeet zijn...pfff

Pure ellende, laat Abu Jahjah maar naar A'dam-west komen en die jongeren die daar zitten onder ogen te komen. Dyab, wordt wakker!

NIS
06-12-02, 23:59
Geplaatst door PASHTUNISTAN
WAT IK NIET SNAP IS DAT EEN LIBANESE JONGE NON POLITICUS ALS DE SPREEKBUIS VOOR DE MAROKKANEN FUNCTIONEERT. IK WEET ZEKER DAT IN HET MAROKKAANSE GEMEENSCHAP SLIMMERE MENSEN ZITTEN DIE NIET ALLEEN VAN PROVOCATIE HOUDEN. MEN MOET BLIJ ZIJN MET WAT MEN IN NEDERLAND HEEFT. WE WORDEN HELMAAL NIET GEDISCRIMINEERD OFZO. Abu Jah Jah IS UIT OP ROEM EN HIJ WIL MALCOM X NADOEN. MAAR DIE TIJDEN VAN ONGELIJKHEID IS ALLANG VERANDERD. ABU JAH JAH MEOT ZIJN MOND HOUDEN EN FF ZICH GAAN VERZORGEN MET ZIJN FAKE BAARD

het is totaal niet een kwestie van ISLAM of geloof hij is puur uit op sensatie en trekt met zich de marokkaanse gemeenschaop mee.
BESTE MAROC wordt wakker en ga niet de slechte pad op. want jullie naam is almet zoveel negatieve dingen belast en als ik in jullie schoenen stond zou ik me nix van die ABU JUNK aantrekken. kijk maar naar de turken zij zijn dommer dan jullie maar toch spelen ze de game beter dan jullie. zij worden nooit via de media negatief benaderd . en jullie maroc wel. ik zeg tegen jullie om niet aan zoiets te beginnen het is allemaal wel stor enzo om in ADAM en RDAM ook zulke groeperingen te beginnen maarhet heeft geen zin en inhoud.

DE BESTE VOORBEELD IS DAT VAN DE NEDERLANDS JONGEN DIE IN VENLO WAS KAPOTGESLAGEN DOOR EEN MAROKKAAN. TOEN GINGEN DE NEDERLANDERS TOCH OOK NIET ALLE WINKEL RUITEN IN GOOIEN EN OVERAL HERRIESCHJOPPEN ZE HIELDEN 1 MINUUT STILTE . EN HANDELDEN UIT RESPECT. ZIJ ZEIDEN OOK NIET VAN ALLE MOKROS MOETEN LAND UIT OFZO. MAAR ALS 1 MOKRO IN NL OF BELGIE VERMOORD WORDT DAN BREEKT DE HEL VOOR HEEL DE NEDERLANDSE EN BELGISCHE GEMEENSCHAP LOS. WANT DE MAROKKANEN GAAN ZICH ALS BARBAREN GEDRAGEN EN GEVEN WEER DE ISLAM SLECHTE NAAM EN SCHTSEN ZICHZELF ALS OER MENSEN DIE IN DE TIJD ZIJN BLIJVEN HANGEN.


:boos: :boos: ik zeg tegen jullie MOKROS DOE NIET GEKKE DINGEN EN LAAT AEL IN BELGIE. DES TE VER DES TE BETER. :boos: :boos:

WIJ ALLOCHTONEN HAATTEN TOCH PIM FORTYUN EN AL DIE NEDERLANDERS DIE HEM STEUNDEN BESCHILDERDEN WIJ ALS NAZIS. NOU OMGEKEERD BESCHILDEREN ZIJ ONS OOK ALS TERRORSITEN ALS WE AAN AEL EN ACTIES ZOALS HERRIECHOPPEN BEGINNEN.


MET VRIENDELIJKE GROETEN MINSTER VAN DEFENSIE Pashtunistan

Jij bent typisch een geval van een autochtoon, die zogenaamd als een allochtoon post. Luister jongeman, Abu Jahaja is niet te vergelijken met Pim Fortuyn. Abu Jahjah heeft gelijk en Pim had ongelijk. Abu Jahjah zegt niet, dat het Christendom achterlijk is! Met alle respect voor de regels die hier gelden, wil hij ons een plaats geven. Wat Abu predict is heel wat anders dan Pim.

Heb geen zin om het allemaal uit te leggen.. maar bij behoefte doe ik het anders wel.

Allochtonen hebben geen leider, en die gaat zeker komen. Zolang de politiek niet luisterd, des te sneller hij gaat komen! Abu is maar een signaal! De echte leiders, komen nog. Abu gaat voor hun in de bres! Een pioneer. Zoals het de Joden ook is overkomen.. Eerst ben je niks, en daarna wanneer je gaat organiseren beteken je wat, en men luisterd!

De Rode Roos
07-12-02, 00:27
Geplaatst door NIS
Jij bent typisch een geval van een autochtoon, die zogenaamd als een allochtoon post. Luister jongeman, Abu Jahaja is niet te vergelijken met Pim Fortuyn. Abu Jahjah heeft gelijk en Pim had ongelijk. Abu Jahjah zegt niet, dat het Christendom achterlijk is! Met alle respect voor de regels die hier gelden, wil hij ons een plaats geven. Wat Abu predict is heel wat anders dan Pim.

Heb geen zin om het allemaal uit te leggen.. maar bij behoefte doe ik het anders wel.

Allochtonen hebben geen leider, en die gaat zeker komen. Zolang de politiek niet luisterd, des te sneller hij gaat komen! Abu is maar een signaal! De echte leiders, komen nog. Abu gaat voor hun in de bres! Een pioneer. Zoals het de Joden ook is overkomen.. Eerst ben je niks, en daarna wanneer je gaat organiseren beteken je wat, en men luisterd!

Luisteren naar wat? Wat is de boodschap dan?

almouqawim
07-12-02, 02:33
AbOU JAH JAH is de MAN!!!

Dames en heren zolang zich hier partijen en groepen bevinden zoals de conservatieven.niemandsland of de LPF, dan vind ik dat wij het volste recht hebben om een antwoord daar op te hebben.
moeten we anders steeds wachten totdat een aardige autochtoon het op een dag het voor ons gaat opnemen. Niet dus. er moet in nederland een partij komen als de AEL, die de LPF en de conservatieven met woorden de les moet leren. hiermme laten we ook zien dat we het kunnen en zullen er meer allochtonen zich met de politiek bezig gaan houden.
en dat abou jahjah een libanees is dat doet er absoluut niet toe. GHANDI was ook een zuid afrikaan. en trouwens het is ARABISCH EUROPEES LIGA.

ALLAH HEEFT ONS DE OVERWINNING BELOOFD.

De Rode Roos
07-12-02, 02:49
Geplaatst door almouqawim
AbOU JAH JAH is de MAN!!!

Dames en heren zolang zich hier partijen en groepen bevinden zoals de conservatieven.niemandsland of de LPF, dan vind ik dat wij het volste recht hebben om een antwoord daar op te hebben.
moeten we anders steeds wachten totdat een aardige autochtoon het op een dag het voor ons gaat opnemen. Niet dus. er moet in nederland een partij komen als de AEL, die de LPF en de conservatieven met woorden de les moet leren. hiermme laten we ook zien dat we het kunnen en zullen er meer allochtonen zich met de politiek bezig gaan houden.
en dat abou jahjah een libanees is dat doet er absoluut niet toe. GHANDI was ook een zuid afrikaan. en trouwens het is ARABISCH EUROPEES LIGA.

ALLAH HEEFT ONS DE OVERWINNING BELOOFD.

Wouter Bos neemt het voor iedereen op (zie mijn signature) :)
Marijnissen ook, Halsema ook.

Conservatieven.nl zal geen zetel halen, weest gerust en de LPF zal na 22 januari langzaam ophouden te bestaan. De stofwolk van Fortuyn begint al te dalen.

Echter, ik ben voorstander van een democratisch islamitische partij in Nederland, de linkse partijen kunnen niet volledig jullie stem vertolken, die denken niet in godsdienst, maar in sociaal-economische-culturele positie en hebben opvattingen die haaks staan tegenover theologische visies. Een Moslimpartij zou dus linkse principes met SGP elementen kunnen mengen.

Vergeet niet gebruik te maken van je stemrecht, dat is namelijk de (politieke) macht en invloed die jij hebt om de koers van het land te bepalen en bepaalde partijen af te straffen of te neutraliseren. Niet gebruiken van je stemrecht is Winny de Jong steunen. :D

NIS
07-12-02, 07:54
Geplaatst door De Rode Roos
Wouter Bos neemt het voor iedereen op (zie mijn signature) :)
Marijnissen ook, Halsema ook.

Conservatieven.nl zal geen zetel halen, weest gerust en de LPF zal na 22 januari langzaam ophouden te bestaan. De stofwolk van Fortuyn begint al te dalen.

Echter, ik ben voorstander van een democratisch islamitische partij in Nederland, de linkse partijen kunnen niet volledig jullie stem vertolken, die denken niet in godsdienst, maar in sociaal-economische-culturele positie en hebben opvattingen die haaks staan tegenover theologische visies. Een Moslimpartij zou dus linkse principes met SGP elementen kunnen mengen.

Vergeet niet gebruik te maken van je stemrecht, dat is namelijk de (politieke) macht en invloed die jij hebt om de koers van het land te bepalen en bepaalde partijen af te straffen of te neutraliseren. Niet gebruiken van je stemrecht is Winny de Jong steunen. :D

De Rode Roos, Het gaat mij niet om theologische visies!! Fuck godsdienst! Ik ben wel Moslim, maar daar gaat het bij mij (en hopelijk ons) niet om! Het gaat erom, dat er iemand moet komen, die met duidelijke oplossingen komt voor de problematiek van dit moment. Iedereen loopt de minderheden de schuld te geven van alles. In Den Haag hebben ze het elke dag over allochtonen. Allochtonen moeten dit, allochtonen moeten dat... HET MOET VERDOMME EEN KEER OPHOUDEN!! We leven hier samen in dit land.. de meesten zijn hier geboren en we moeten als gelijkwaardige burgers worden behandeld.. Problemen moeten we samen opgelost krijgen. Wie is verdomme Nawijn om over mijn lot te oordelen. Wie zijn de ministers om in mijn godsdienst een bedreiging te zien. Stop ons niet op een hoopje ergens in een achterbeurt, pak ons paspoorten niet af. Stuur ons niet terug naar een land, waar we oorspronkelijk vandaan komen bij een overtreding etc etc. We want justice!! Rechtvaardigheid!!

In de politiek hebben ze het alleen maar over allochtonen om zetels bij de laag ontwikkelden (zweefkiezers) te winnen. Die klap gaan ze dubbel zo hard terug krijgen als ze niet oppassen.. Wij zijn ons ouders niet meer!! Wij zijn dokters (drs.), Ing's, Mrs en Ir's etc.

Islam hoort niet in de politiek. Abu Jahjah streeft daar ook niet naar toe! Het gaat om een menswaardige behandeling vanuit de regering! Op dit moment worden beslissingen genomen, die nergens op slaan. Hoe leuk zijn Marokkanen? Jeah right! :student:

Als AEL in Nederland komt, word ik minister president als ze hier de verkiezingen winnen :blij:

Simon
07-12-02, 09:20
Geplaatst door NIS
Het gaat om een menswaardige behandeling vanuit de regering! Op dit moment worden beslissingen genomen, die nergens op slaan. Hoe leuk zijn Marokkanen? Jeah right! :student:


Daar zijn wel degelijk een aantal belangrijke en goede beslissingen genomen. Vandaar mijn vergelijking met Pim Fortuyn. Het hele idee dat het zo'n puinhoop is met het nederlandse beleid slaat n.l. nergens op. In Amsterdam West waar ik woon is ZEER veel geld uitgetrokken om jongeren nieuwe kansen te geven. Daarnaast is in deze stad een nieuw beleid opgezet om een kern van jongere criminelen (circa 1500 jongeren - overwegend allochtoon - die voortdurend met de politie in aanraking komen) keihard aan te pakken. Daar is door de gemeente een apart team voor opgezet. Voor de rest moet het van die groepen zelf komen en de cijfers wijzen erop dat het met veel 3e generatie ook best goed gaat.

Simon

BiL@L
07-12-02, 09:20
29-11-02

Wie een fenomeen als de AEL beter wil vatten, moet de opkomst en ontwikkeling ervan kaderen binnen de Europese context, dat wil zeggen binnen een breed overgangsproces dat moslimgemeenschappen in Europa al een kleine tien jaar kennen (en dat in ons land wat later dan in andere op gang is gekomen).

Het gaat in dat proces om enerzijds de "ouderen" van de eerste generatie: zij zijn sterk beïnvloed gebleven door de islam van het land van herkomst, door het etnische aspect en door een vaak angstige en teruggetrokken houding t.a.v. de rest van de samenleving. Anderzijds zijn er de jongeren die het allochtone verenigingsleven geleidelijk overnemen en die daarbij tegelijkertijd hun moslimidentiteit en hun Europees burgerschap opeisen. Deze nieuwe generatie is zekerder van zichzelf, profiteert van de inbreng van twee culturen en, niet onbelangrijk, is zich beter bewust van haar rechten.

Die nieuwe assertiviteit van “allochtonen” en de manier waarop ze uitdrukkelijk een beroep doen op de burgerlijke grondrechten in hun strijd tegen discriminaties en racisme, verklaren de paranoïde reactie van de huidige politieke kaste en van de media t.a.v. een fenomeen als de AEL. Vorige zondag nog gaven de autochtone verantwoordelijken (de minister van Binnenlandse Zaken, Antoine Duquesne op kop) in Mise au Point, op RTBF, een beschamend staaltje weg van hun politieke en intellectuele onbekwaamheid. In de 7de dag, op TV1, ging het er nauwelijks serieuzer aan toe.

Van die nieuwe ontwikkelingen vinden we in enkele ons omringende landen, zoals Frankrijk en UK, reeds tal van voorbeelden (Islamic Society, Young Muslims in UK; Jeunes Musulmans de France, Union des Jeunes Musulmans, in Lyon...). Zij beroepen zich allemaal op het in de grondwet ingeschreven recht, tegelijkertijd hun godsdienst integraal te kunnen belijden en tevens als volwaardige burgers mee te participeren in het maatschappelijke en politieke leven van hun samenleving. Wat het vermoeden, de verdenking of verdachtmaking betreft dat het hen eigenlijk of in de eerste plaats om de sharia te doen zou zijn, of het invoeren van het zgn. islamitisch familierecht, kan ik volgend citaat voorleggen van bv. de voorzitter van de Franse Jeunes Musulmans de France (JMF), Farid Abdelkrim. In 1997 zei hij, inzake de doelstellingen van zijn organisatie (ik vertaal): "Via het Woord van God trachten wij onze toekomst hier uit te bouwen. Maar als het JMF pretendeert het Woord van God als eerste referentiepunt te hebben, gaat het er niet om de wetten van God vóór de wetten van de Republiek te plaatsen. Een goed moslim zijn betekent een goed burger zijn. Wij zijn in Frankrijk, het gaat noch om Bangladesh noch om de Verenigde Staten: er zijn specifieke zaken waarmee de moslim rekening moet houden, aangezien hij beslist heeft hier te leven (…)”. Voorwaarde is natuurlijk dat men zich op gelijke wijze behandeld weet als de andere burgers: burgerlijke loyauteit betekent geen onderworpenheid, wel integendeel.

Wie hierop reageert met de stelling dat dergelijke woordvoerders "niet menen wat ze zeggen", dat ze wit zeggen maar zwart bedoelen, enz., vervalt niet enkel in het eeuwendoude stereotype inzake moslims (onbetrouwbaar, sluw, achterbaks...), hij of zij gaat ook volledig voorbij aan de maatschappelijke context en dynamiek. Dergelijke boodschappen worden immers ook, zoniet in de eerste plaats, gericht naar en ontvangen door de eigen moslimgemeenschap en ze doen daar hun ideologisch werk. Ook wie inbrengt dat het enkel gaat om het zich houden aan de wetten “omdat het nu eenmaal moet”, en niet omdat men die (westerse) wetten als superieur beschouwt aan die van een zgn. "middeleeuwse islam", te kwader trouw en voert een intentieproces: (a) hoe is het gesteld met de burgerzin van de modale Belg? en b) men vergeet dat Europese moslims inderdaad een keuze hebben gemaakt. Wat voor de rest van de samenleving van tel is zijn niet hun eventuele religieuze idealen (die van katholieken, zou je kunnen zeggen, zijn even "middeleeuws"), maar is hun daadwerkelijk maatschappelijk gedrag.

Het citaat is ook interessant voor die (eventueel amateur) islamologen die islam en moslims steeds weer vastpinnen op het “eeuwige en onveranderlijke Woord van God" (waar ze dan de meest negatieve passussen uit selecteren). Moslims "kunnen dus niet veranderen", huns inziens; ze zijn weinig meer dan "papegaaien" van de eeuwige bronnen en kunnen dus niet "inburgeren" in de Europese samenleving; hoe meer “moslim” ze willen zijn, des te “gevaarlijker” ze zijn, enz. Dit soort van stellingen (in ons land vertolkt door mensen als Urbain Vermeulen en ook, in een meer gematigde versie, door Etienne Vermeersch) gaat voorbij aan elementaire inzichten van de godsdienstsociologie (althans wanneer het islam betreft). Zoals ook in de Koran staat: de "eeuwige" goddelijke tekst kan zelf niet spreken, maar hij doet dat slechts door (en middels de interpretaties van) de gelovigen, dus door mensen. Die mensen doen dat onvermijdelijk contextgebonden doen, dwz aangepast aan hun tijd en hun omstandigheden. Zoals ook voor andere godsdiensten geldt: “Islam” valt niet samen met de bronnen ervan (wat de gelovige zelf daaromtrent ook moge denken); de geschiedenis ervan is die van de ontelbare interpretaties en adaptaties ervan.

Om te besluiten: een vereniging als de AEL moet beschouwd worden als een soort van Vlaamse tegenhanger van een generatiewissel die ook in andere landen plaats vindt. De assertiviteit en radicaliteit ervan heeft alles te maken met een groter politiek zelfbewustzijn, in een context van blijvende discriminatie en uitsluiting. Je hoeft het met de standpunten van de AEL zeker niet eens te zijn, maar je moet haar wel de gelegenheid geven om, met vallen en opstaan, gebruik te maken van haar democratische rechten om te ijveren tegen die discriminaties en voor gelijke rechten.

Abou Jahjah is natuurlijk, letterlijk beschouwd, een "eerste generatie" immigrant, maar misschien heeft, naast zijn persoonlijke intellectuele gaven, precies zijn "vreemde" (Libanese) afkomst, midden een overwegend Marokkaanse, achteruit gestelde gemeenschap, hem doen fungeren als een soort van katalysator voor nieuwe ontwikkelingen in Vlaanderen. Welke richting die radicalisatie verder zal uitgaan, hangt natuurlijk niet enkel af van Abou Jahjah zelf (de ontwikkeling van de AEL verloopt niet volgens een vooraf opgesteld "master plan"), maar is ook en vooral de resultante van de interactie met (a) de samenleving (zijn opportunistische demonisering door politici en media voorspelt hier weinig goeds), en (b) met de verschillende segmenten van de “allochtone” gemeenschap. Het zou een goede zaak zijn mochten er van daaruit andere, soortgelijke ontwikkelingen in concurrentie met de AEL op gang komen. Het huidige bijna-monopolie van de AEL inzake contestatie vanuit de gemeenschap is in de eerste plaats voor de AEL een kwalijke zaak: slechts uit de botsing der ideeën ontstaat het licht.

Herman De Ley

De Rode Roos
07-12-02, 18:52
Geplaatst door NIS
De Rode Roos, Het gaat mij niet om theologische visies!! Fuck godsdienst! Ik ben wel Moslim, maar daar gaat het bij mij (en hopelijk ons) niet om! Het gaat erom, dat er iemand moet komen, die met duidelijke oplossingen komt voor de problematiek van dit moment. Iedereen loopt de minderheden de schuld te geven van alles. In Den Haag hebben ze het elke dag over allochtonen. Allochtonen moeten dit, allochtonen moeten dat... HET MOET VERDOMME EEN KEER OPHOUDEN!! We leven hier samen in dit land.. de meesten zijn hier geboren en we moeten als gelijkwaardige burgers worden behandeld.. Problemen moeten we samen opgelost krijgen. Wie is verdomme Nawijn om over mijn lot te oordelen. Wie zijn de ministers om in mijn godsdienst een bedreiging te zien. Stop ons niet op een hoopje ergens in een achterbeurt, pak ons paspoorten niet af. Stuur ons niet terug naar een land, waar we oorspronkelijk vandaan komen bij een overtreding etc etc. We want justice!! Rechtvaardigheid!!

In de politiek hebben ze het alleen maar over allochtonen om zetels bij de laag ontwikkelden (zweefkiezers) te winnen. Die klap gaan ze dubbel zo hard terug krijgen als ze niet oppassen.. Wij zijn ons ouders niet meer!! Wij zijn dokters (drs.), Ing's, Mrs en Ir's etc.

Islam hoort niet in de politiek. Abu Jahjah streeft daar ook niet naar toe! Het gaat om een menswaardige behandeling vanuit de regering! Op dit moment worden beslissingen genomen, die nergens op slaan. Hoe leuk zijn Marokkanen? Jeah right! :student:

Als AEL in Nederland komt, word ik minister president als ze hier de verkiezingen winnen :blij:

Wat een doemscenario, de werkelijkheid is toch anders.
Ik vind het nogal demagogisch, Pim Fortuyn was ook zo goed in overdrijven en dingen opblazen.

The_Reporter
07-12-02, 19:02
ANTWERPEN - Dyab Abou Jahjah, leider van de omstreden Arabisch-Europese Liga in België, wijst beschuldigingen van de hand dat hij slechts uit is op provocatie.

In een interview met de Volkskrant na zijn vrijlating uit de gevangenis profileert hij zich als een multiculturalist die conservatief democratisch gedachtegoed aanhangt. 'Moslim-democratie verschilt maar weinig van christen-democratie. Christen-democratie wordt toch ook niet verboden?'

Een multicultureel Europa is een feit geworden, zegt hij. Volgens hem zijn de tweede en derde generaties van allochtonen zich meer bewust van hun identiteit als moslim dan de eerste. Pogingen tot assimilatie zijn zinloos. 'Het beleid moet erop zijn gericht die diversiteit te managen.'

Hij zegt met zijn AEL geen islamitische staat te willen nastreven. Zo zullen op de verkiezingslijst waarmee hij volgend jaar juni een gooi wil doen naar zetels in het parlement, ook autotochtone Belgen figureren. De afgelopen week betuigden leden van de extreemlinkse Partij van de Arbeid in België hun steun aan Jahjahs organisatie. De AEL zal niet onder eigen vlag aan de verkiezingen deelnemen. Jahjah wil wel lijsttrekker worden.

Nadat eerder uitspraken waren verschenen waarin hij de aanslagen van 11 september verheerlijkte, veroordeelt de AEL-leider nu Osama bin Laden. 'Dat was een niet-islamitische daad.' Maar president Bush van de Verenigde Staten draagt een veel grotere verantwoordelijkheid. 'Staatsterrorisme is veel gevaarlijker dan individueel terrorisme.'

Niet hij, zegt Jahjah, maar de politie provoceerde vorige week tijdens de rellen in Antwerpen na een schietpartij waarbij een Belg een Marokkaan doodschoot. 'Agenten spoten zonder reden pepperspray in ons gezicht.' Dat premier Verhofstadt hem banden met criminelen aanwreef, noemt hij 'een grove leugen'. Hij kondigt voor vandaag demonstraties van AEL-sympathisanten aan bij Belgische ambassades, onder meer in Den Haag. Volgens Jahjah stijgt het ledental van de liga inmiddels explosief. In februari is de oprichting van een Nederlandse tak voorzien.

taouanza
07-12-02, 20:12
Geplaatst door NIS
Jij bent typisch een geval van een autochtoon, die zogenaamd als een allochtoon post. Luister jongeman, Abu Jahaja is niet te vergelijken met Pim Fortuyn. Abu Jahjah heeft gelijk en Pim had ongelijk. Abu Jahjah zegt niet, dat het Christendom achterlijk is! Met alle respect voor de regels die hier gelden, wil hij ons een plaats geven. Wat Abu predict is heel wat anders dan Pim.

Heb geen zin om het allemaal uit te leggen.. maar bij behoefte doe ik het anders wel.

Allochtonen hebben geen leider, en die gaat zeker komen. Zolang de politiek niet luisterd, des te sneller hij gaat komen! Abu is maar een signaal! De echte leiders, komen nog. Abu gaat voor hun in de bres! Een pioneer. Zoals het de Joden ook is overkomen.. Eerst ben je niks, en daarna wanneer je gaat organiseren beteken je wat, en men luisterd!

nou ik ben zeer zeker allochtoon en ik vind dat hij sterke punten heeft

want ik begrijp echt niet waarom al die marokkanen als kippen zonder koppen achter die jahjah zitten.
en of dit niet erg genoeg is in nederland wordt er iemand voor ons gekozen in de vorm van ayaan hirsi zeltelk7la.
waar zijn de marokkanen?
en als er geen marokkanen zijn om ons te vertegenwoordigen wie wint er eigenlijk?
en wat hebben jahjah en hirsi behalve politieke ambities?een toverstaf?
ze kunnen niks wat we zelf niet kunnen.

problemen zijn er om op te lossen.
en dat begint met:
het probleem erkennen
je eigen aandeel vinden
en oplossing zoeken

net als bij de dokter
je moet eerst vertellen waar je last van hebt en dan kan de dokter je medicijnen voor schrijven die je uiteindelijk zelf moet inslikken
doe je dat niet dan eindig je in het ziekenhuis
met andere woorden het grootste gedeelte moet ZELF doen

000NobelPrizes
07-12-02, 20:17
Kan die Jahjah niet als speciale gast worden uitgenodigd op de Banenmarkt?
Dan komen die honderdduizenden werkeloze Marokkanen tenmiste een keertje opdagen. Als ze aan het werk gaan, hebben ze geen tijd om de hele dag zichzelf op te lopen vreten over allerlei onzin. Ga lekker aan het werk, verdien je eigen geld en doe mee aan de samenleving. Daar word je alleen maar beter van.

taouanza
08-12-02, 19:22
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Kan die Jahjah niet als speciale gast worden uitgenodigd op de Banenmarkt?
Dan komen die honderdduizenden werkeloze Marokkanen tenmiste een keertje opdagen. Als ze aan het werk gaan, hebben ze geen tijd om de hele dag zichzelf op te lopen vreten over allerlei onzin. Ga lekker aan het werk, verdien je eigen geld en doe mee aan de samenleving. Daar word je alleen maar beter van.

ALS JIJ MODEL STAAT VOOR DE SAMENLEVING NIET.
HET ZAL WEL ONGELOFELIJK VOOR JE KLINKEN MAAR ER ZIJN ALLOCHTONEN DIE WERKEN. EN MENSEN DIE ZOALS JIJ MAKEN HUN LEVEN ER NIET LEUKER OP
OM NOU TE ZEGGEN DAT HET SOMBERDER WORDT NIET. DAT IS TE VEEL EER VOOR JOUW HAATGESPUI
MAAR JOUW INBRENG IS DE ULTIEME DEMOTIVATIE.

Ikke4real
08-12-02, 22:25
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Kan die Jahjah niet als speciale gast worden uitgenodigd op de Banenmarkt?
Dan komen die honderdduizenden werkeloze Marokkanen tenmiste een keertje opdagen. Als ze aan het werk gaan, hebben ze geen tijd om de hele dag zichzelf op te lopen vreten over allerlei onzin. Ga lekker aan het werk, verdien je eigen geld en doe mee aan de samenleving. Daar word je alleen maar beter van.

Kijk ook naar de honderderdduizend Marokkanen die wel werken, geld en mee doen aan de samenleving :jammer:

De Rode Roos
08-12-02, 22:48
Geplaatst door Ikke4real
Kijk ook naar de honderderdduizend Marokkanen die wel werken, geld en mee doen aan de samenleving :jammer:

Dat is inderdaad overdreven. In A'dam-west zitten onegveer 1500 jonge criminele Marokkanen die niet naar school gaan en geen werk hebben, maar uit pure verveling stomme dingen doen. Het idee lijkt me wel leuk, nodig Abou Jahjah uit op de banenmarkt voor een handtekeningsessie, misschien een manier om daar een baan te krijgen en toch het leven nog zinvol te maken. Mij lijkt het verschrikkelijk, geen school en geen werk...je komt dan gewoon de dag niet door!

Pytaghoras
08-12-02, 23:03
Ik zit echt niet op Abu Jahjah te wachten. Kom op nou mensen, ik vind dat iedereen hier in Nederland kans heeft om zich te kunnen ontwikkelen, in plaats als kudde ezels achter Abu Jahjah te gaan lopen. Die man gaat alleen ellende met zich meebrengen. De media zit zeker op hem te wachten en telegraaf ook. Iemand dus die ervoor gaat zorgen dat Marokkanen nog erg slechte naam krijgen. Het gaat Abu Jahjah uiteindelijk niets aan, hij is uiteindelijk geen Marokkaan.

NIS
09-12-02, 00:17
Geplaatst door Pytaghoras
Ik zit echt niet op Abu Jahjah te wachten. Kom op nou mensen, ik vind dat iedereen hier in Nederland kans heeft om zich te kunnen ontwikkelen, in plaats als kudde ezels achter Abu Jahjah te gaan lopen. Die man gaat alleen ellende met zich meebrengen. De media zit zeker op hem te wachten en telegraaf ook. Iemand dus die ervoor gaat zorgen dat Marokkanen nog erg slechte naam krijgen. Het gaat Abu Jahjah uiteindelijk niets aan, hij is uiteindelijk geen Marokkaan.

Jij niet, maar velen wel.. lekker puh! Waar maak jij je zorgen om? Jahjah mag alles zeggen wat ie wil zeggen! Als hij democratisch iets kan veranderen dan is dat zo! Jahjah is maar een begin.. zoals ik eerder zei, komen de echte allochtone leiders nog..

Het is gewoon een integratieproces. We werden al die tijd niet gehoord, maar nu willen we eens duidelijk maken hoe belangrijk we wel zijn! We zijn te stil geweest, net zoals de autochtonen. Bang om verkeerd over te komen. De autochtoon heeft de stilte doorbroken en nu zijn wij aan de beurt om ook te zeggen waar het op slaat!

Go Jahjah en anderen die zeker gaan volgen.. Go Pim en Jahjah!! :)

Pytaghoras
09-12-02, 00:23
Go Jahjah en anderen die zeker gaan volgen.. Go Pim en Jahjah!!

Ik weet niet hoe je Go Pim roept. Had je eerder moeten zeggen. Nu is er Pim niet meer.

NIS
09-12-02, 00:26
Geplaatst door taouanza
nou ik ben zeer zeker allochtoon en ik vind dat hij sterke punten heeft

want ik begrijp echt niet waarom al die marokkanen als kippen zonder koppen achter die jahjah zitten.
en of dit niet erg genoeg is in nederland wordt er iemand voor ons gekozen in de vorm van ayaan hirsi zeltelk7la.
waar zijn de marokkanen?
en als er geen marokkanen zijn om ons te vertegenwoordigen wie wint er eigenlijk?
en wat hebben jahjah en hirsi behalve politieke ambities?een toverstaf?
ze kunnen niks wat we zelf niet kunnen.

problemen zijn er om op te lossen.
en dat begint met:
het probleem erkennen
je eigen aandeel vinden
en oplossing zoeken

net als bij de dokter
je moet eerst vertellen waar je last van hebt en dan kan de dokter je medicijnen voor schrijven die je uiteindelijk zelf moet inslikken
doe je dat niet dan eindig je in het ziekenhuis
met andere woorden het grootste gedeelte moet ZELF doen

Kip zonder kop?? Wat een beldiging vind ik dat. Van mij mag je best kritiek leveren, maar ga niet beledigen. Het zijn juist de Marokkanen met hersens die Jahjah volgen. De Marokkanen zonder koppen, die interesseren zich niet in de politiek.

Wat doet Jahjah verkeerd?? Vertel mij dat is! Wat heeft ie ooit verkeerd gezegt. Ik wil daar best met jou daar over discusseren.

Ik wil het liever zo zeggen:

Jahjah is een specialist (geen huisarts dus!) die de symbtomen heeft waargenomen en met de juiste behandeling komt. Veel artsen meenden de problemen te kunnen oplossen, maar hypnose was fout. Ze gaven je de verkeerde medicijnen. Sommige mensen werden door de onkunde van deze artsen heel erg ziek en verlieten het leven. Jahjah de specialist kwam eindelijk met de juiste hypothese en methode voor de probleemstelling van de immigranten.

Hij heeft de oplossingen die velen al hadden eindelijk naar de massa heeft gebracht!

Probeer zijn stellingen onderuit te halen. Ik daag je uit! Hij is voor integratie, maar op een andere manier. Met behoud van je eigen identiteit en cultuur. De succesvolle imigranten zijn allemaal op deze manier geintegreerd en hebben nu goede banen. De allochtonen met id-crisis gaan het verkeerde pad op.

Nog iets: Jahjah is niet alleen voor Marokkanen, maar voor alle Allochtonen. Arabische Europese Liga heet het!

Je hebt geen poot om op te staan. In afwachting van jou hele zwakke argumenten verblijf ik.

NIS
09-12-02, 00:28
Geplaatst door Pytaghoras
Ik weet niet hoe je Go Pim roept. Had je eerder moeten zeggen. Nu is er Pim niet meer.

Oh die snap je niet... Jammer!

De Rode Roos
09-12-02, 00:56
Goh, jij lijkt me een van de allochtonen die op Pim Fortuyn heeft gestemd.... :verward:

"Go Pim!" Nou, wat mij betreft mag hij in zijn graf blijven! :D

limpio
09-12-02, 06:15
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Kan die Jahjah niet als speciale gast worden uitgenodigd op de Banenmarkt?
Dan komen die honderdduizenden werkeloze Marokkanen tenmiste een keertje opdagen. Als ze aan het werk gaan, hebben ze geen tijd om de hele dag zichzelf op te lopen vreten over allerlei onzin. Ga lekker aan het werk, verdien je eigen geld en doe mee aan de samenleving. Daar word je alleen maar beter van.
Wat kan hij op een banenmarkt gaan doen?
Iedereen kent hem, en geen enkel westers bedrijf wil zo iemand in dienst nemen, zelfs niet om lege zakken recht te zetten.. :stout:

limpio
09-12-02, 06:24
Geplaatst door NIS
Kip zonder kop?? Wat een beldiging vind ik dat. Van mij mag je best kritiek leveren, maar ga niet beledigen. Het zijn juist de Marokkanen met hersens die Jahjah volgen. De Marokkanen zonder koppen, die interesseren zich niet in de politiek.

Wat doet Jahjah verkeerd?? Vertel mij dat is! Wat heeft ie ooit verkeerd gezegt. Ik wil daar best met jou daar over discusseren.

Ik wil het liever zo zeggen:

Jahjah is een specialist (geen huisarts dus!) die de symbtomen heeft waargenomen en met de juiste behandeling komt. Veel artsen meenden de problemen te kunnen oplossen, maar hypnose was fout. Ze gaven je de verkeerde medicijnen. Sommige mensen werden door de onkunde van deze artsen heel erg ziek en verlieten het leven. Jahjah de specialist kwam eindelijk met de juiste hypothese en methode voor de probleemstelling van de immigranten.

Hij heeft de oplossingen die velen al hadden eindelijk naar de massa heeft gebracht!

Probeer zijn stellingen onderuit te halen. Ik daag je uit! Hij is voor integratie, maar op een andere manier. Met behoud van je eigen identiteit en cultuur. De succesvolle imigranten zijn allemaal op deze manier geintegreerd en hebben nu goede banen. De allochtonen met id-crisis gaan het verkeerde pad op.

Nog iets: Jahjah is niet alleen voor Marokkanen, maar voor alle Allochtonen. Arabische Europese Liga heet het!

Je hebt geen poot om op te staan. In afwachting van jou hele zwakke argumenten verblijf ik.
Hte zijn juist de gemakkelijk op sleeptouw te nemen allochtonen die achter jahjah aanhuppellen.
De succesvolle immigranten zijn mensen die je niet zal terugvinden bij jahjah...het zijn eerder de mislukkelingen die zonder werk zitten en de fout hiervoor op anderen gooien.
Dat is de mislukking, niet willen inzien dat men zelf de moeite moet doen om werk te zoeken, zichzelf degelijk te presenteren bij de werkgever, vriendelijk en beleefd zijn, willen werken is ook een stimulans, en een degelijke integratie kan ook helpen.
En vergeet niet, ook vele Belgen zijn werkloos, dus niet alleen Marokkanen, het is geen feit dat beperkt blijft tot Marokkanen alhoewel ze hun uiterste best doen ons te doen geloven dat het wel zo is.

NIS
09-12-02, 10:37
Geplaatst door limpio
Hte zijn juist de gemakkelijk op sleeptouw te nemen allochtonen die achter jahjah aanhuppellen.
De succesvolle immigranten zijn mensen die je niet zal terugvinden bij jahjah...het zijn eerder de mislukkelingen die zonder werk zitten en de fout hiervoor op anderen gooien.
Dat is de mislukking, niet willen inzien dat men zelf de moeite moet doen om werk te zoeken, zichzelf degelijk te presenteren bij de werkgever, vriendelijk en beleefd zijn, willen werken is ook een stimulans, en een degelijke integratie kan ook helpen.
En vergeet niet, ook vele Belgen zijn werkloos, dus niet alleen Marokkanen, het is geen feit dat beperkt blijft tot Marokkanen alhoewel ze hun uiterste best doen ons te doen geloven dat het wel zo is.


De oplossingen waar Jahjah mee komt houdt ook in de inzet van allochtonen. Hij schuift de schuld niet naar anderen! Hij zegt, dat het op een andere manier moet. Een effectievere manier. Ik riep dit ook al tien jaar terug. De gekken (kut-Marokkanen) luisteren niet naar hem.. Wij zijn juist bezig met een oplossing voor ze. Wij zelf hebben deze problemen niet.

Jahjah is geen extremist en militant. Dan zouden de mislukkingen hem wel volgen. Weet niet waar je op school/uni zit, maar vraag maar rond. Spreek succesvolle Marokkanen aan. Vraag hun mening! Je zult er zelf achterkomen.

taouanza
09-12-02, 10:52
Geplaatst door NIS
Kip zonder kop?? Wat een beldiging vind ik dat. Van mij mag je best kritiek leveren, maar ga niet beledigen. Het zijn juist de Marokkanen met hersens die Jahjah volgen. De Marokkanen zonder koppen, die interesseren zich niet in de politiek.

Wat doet Jahjah verkeerd?? Vertel mij dat is! Wat heeft ie ooit verkeerd gezegt. Ik wil daar best met jou daar over discusseren.

Ik wil het liever zo zeggen:

Jahjah is een specialist (geen huisarts dus!) die de symbtomen heeft waargenomen en met de juiste behandeling komt. Veel artsen meenden de problemen te kunnen oplossen, maar hypnose was fout. Ze gaven je de verkeerde medicijnen. Sommige mensen werden door de onkunde van deze artsen heel erg ziek en verlieten het leven. Jahjah de specialist kwam eindelijk met de juiste hypothese en methode voor de probleemstelling van de immigranten.

Hij heeft de oplossingen die velen al hadden eindelijk naar de massa heeft gebracht!

Probeer zijn stellingen onderuit te halen. Ik daag je uit! Hij is voor integratie, maar op een andere manier. Met behoud van je eigen identiteit en cultuur. De succesvolle imigranten zijn allemaal op deze manier geintegreerd en hebben nu goede banen. De allochtonen met id-crisis gaan het verkeerde pad op.

Nog iets: Jahjah is niet alleen voor Marokkanen, maar voor alle Allochtonen. Arabische Europese Liga heet het!

Je hebt geen poot om op te staan. In afwachting van jou hele zwakke argumenten verblijf ik.


mijn excuses het is zeker niet mijn bedoeling om mensen te beledigen
integendeel
ik vind het niet leuk dat marokkanen zo onzeker zijn over zichzelf zijn
en maar alles geloven wat uit het midden-oosten komt en niet alleen politiek.
terwijl de marokkaanse kasariat uitpuilen van prachtige ambachtswerk zitten marokkaanse huizen vol met kitsch
mensen betalen honderden euro's om een Egyptenaar te zien optreden die in zijn land niks voorstelt
nederlanders kopen marokkaanse lampen 10keer zo duur marokkanen hebben liever plastic bloemen
als een marokkaanse artiest wil doorbreken moettie in het egyptisch zingen.
niet omdat marokkanen geen cultuur hebben maar omdat de marokkanen geen cent erom geven.
ik merk gelukkig dat het in nederland beter gaat maar goed dan moeten we niet achter weer zo'n exportproduct uit het midden-oosten aanlopen.
ik hoop dat je me nu beter beprijpt.

als we zelf niks om onze identiteit geven dan moeten niet verwachten dat andere het wel doen.