PDA

Bekijk Volledige Versie : Zieke misdaden binnen kerk blijven maar doorgaan



Mark
06-12-02, 20:31
Priester had twee kinderen bij getrouwde vrouw

Uitgegeven: 6 december 2002 20:20

BOSTON - Een priester van het aartsbisdom Boston blijkt twee kinderen bij een getrouwde vrouw te hebben. Toen zij zelfmoord pleegde, waarschuwde hij niet onmiddellijk de politie. Dit blijkt uit donderdag vrijgegeven personeelsdossiers van het aartsbisdom.

Toen de Rooms-Katholieke Kerk in 1993 op deze zaak stuitte, zei kardinaal Law, de aartsbisschop van Boston, dat de priester de rest van zijn leven in een klooster boete moest doen, zo blijkt uit een brief in het dossier. Na behandeling in een kliniek in Canada kreeg Foley enkele jaren later toch een andere parochie toegewezen. De priester en het aartsbisdom waren niet voor commentaar bereikbaar.

'De kerk hield 'zondige' priester hand boven hoofd

Volgens de advocaten van slachtoffers van seksueel misbruik bewijst het geval-Foley, die volgens het dossier met op zijn minst nog twee vrouwen een relatie heeft gehad, dat de kerk 'zondige' priesters de hand boven het hoofd hield.

Priester hielp bij zelfmoord

Uit het dossier blijkt dat Foley betrokken was bij haar zelfmoord. Hij liet haar alleen toen zij een overdosis van een onbekend product nam. Later kwam hij terug en belde het alarmnummer. Uit het dossier blijkt verder dat de zuster van de vrouw Foley heeft gedreigd dat zij heropening van de doodsoorzaak zou vragen als hij ooit de familie zou lastig vallen.

Op het document over de dood van de vrouw heeft een staflid van het aartsbisdom de woorden 'criminele activiteit?' geschreven. Desondanks heeft het aartsbisdom geen aangifte gedaan.

'Justitie moet onderzoek instellen'

Justitie moet een onderzoek naar de dood van de vrouw instellen, zei Rodney Ford op een persconferentie. Een zoon vam hem is seksueel misbruikt door de priester Paul Shanley, die inmiddels in een andere zaak tot een gevangenisstraf is veroordeeld.

"Het aartsbisdom wist van deze zaak. Welke rol heeft de kerk gespeeld? Het gaat hier niet om seksueel misbruik, maar om de dood van een vrouw."

'Dieptepunt'

James Post, voorzitter van de verniewingsbeweging Stem van de gelovigen, noemde de zaak-Foley het dieptepunt in het seksschandaal. "Hier word je ziek van. Je vraagt je af waar het einde is", zei hij tegen het persbureau Reuters.

Shaheed
06-12-02, 23:36
Een goed artikel Mark.......die kut-christenen ook.

Pixelshade
07-12-02, 00:04
Geplaatst door EdV
kut-Moslims.

hey,hey,hey moet ik je bij het MDI melden? :gsm:

je draait de zaak weer om, de Christenen zijn weer zoals gewoonlijk fout bezig binnen de gesloten deuren van de kerk

BiL@L
07-12-02, 11:54
Het verplichte Celibaat moet afgeschaft worden. Dit zeg ik niet omdat ik het Christendom wil aanvallen, immers ik geloof en hecht minstens net zo veel waarde aan de boodschap van Jezus Christus vzmh van Nazareth als dat een Christen zou doen. Bovendien heeft het celibaat ook geen grondslag in de bijbel. Het moet iets vrijwilligs zijn, maar niet iets verplichts zoals nu wel het geval is. De mens is niet geschapen om zijn hele leven geen genegen contact te hebben met een vrouw.

Dit zorgt overigens ook voor een stimulerend effect ter expansie van het Christendom, en dit zeg ik zonder ook maar 1 enkele addertje onder het gras.

The_Reporter
08-12-02, 09:48
Geplaatst door J.M.T.
Ja je hebt gelijk. Stenigen en onderdrukken van vrouwen moeten ook afgeschaft worden want ook daaruit blijkt weinig "genegenheid" voor de vrouw.

Stenigen en onderdrukken van vrouwen is zowiezo niet toegestaan. Dat is gewoon een afschrik methode. Je zou maar overspel plegen en de hele tijd moeten opletten dat er geen 4 personen in de buurt zijn. Hehe, het zit allemaal heel wat geavanceerder in elkaar JMT, bovendien is de man dan net zo schuldig en zal dan ook dezelfde straf krijgen. Vind jij soms dat vrouwen minder gestraft hoeven te worden voor fouten die ze begaan, dan de mannen?

Nu we het daar toch over hebben. Volgens mij is dat echt zo. Vrouwen komen hier op het gerechtshof veel beter uit de slop dan mannen. Zijn vrouwen en mannen niet gelijk ofzo? Als ik het mij nog goed kan herinneren heb ik het zelfs ergens gelezen dat vrouwen in verhouding veel eerder voor strafmindering in aanmerking komen dan mannen. En maar roepen dat de vrouw ongelijk wordt behandeld in de islam. Blijf bij je leest, zoals een vakman dat zou zeggen!

Ps. We kennen geen Sharia hier in NL, i.t.t. het celibaat.

Mark
08-12-02, 09:56
Bilal, ben je van naam veranderd?

The_Reporter
08-12-02, 10:01
Ehm ja, beetje afwisseling:).