PDA

Bekijk Volledige Versie : LPF's kiezersbedrog



Wizdom
08-12-02, 00:36
LPF'ers graaiden
volop in partijkas
Door onze verslaggevers


DEN HAAG - De partijkas van de LPF blijkt voor een aantal prominente partijleden een belangrijke bron van inkomsten te zijn geweest. In een half jaar tijd werd voor 820.000 euro aan rekeningen betaald onder meer om de extravagante levenswandel van een aantal kopstukken te bekostigen.



Soms wel vier keer in de maand kwam butler Herman een envelop ophalen bij het partijbureau in Rotterdam die was gevuld met vijfduizend euro in contanten voor Pim Fortuyn.

Die bedragen dienden als compensatie voor de weggevallen inkomsten van de publicist en werden weggemoffeld in de boeken.

Niet alleen Fortuyn, maar ook zijn hofhouding had zich bekwaamd in de kunst van het declareren. Hotelkamers in het Haagse tophotel Des Indes, huurlimousines en maaltijden in dure restaurants werden allemaal verdisconteerd met de partijkast.

Daar kwam ook het nodige binnen. In een half jaar tijd werd er voor zeker 450.000 euro aan giften in gestort, maar dat geld ging er nog veel harder weer uit. In totaal werd er voor 820.000 euro verteerd.

John Dost en Peter Langendam van het eerste LPF-bestuur werkten aanvankelijk pro deo, maar besloten in navolging van anderen zichzelf te voorzien van een honorarium van 6000 euro per maand met terugwerkende kracht. "Als je niets declareert, is je werk waardeloos", schreef Langendam aan Dost.

Het ongeneerde graaien strekte zich ook uit tot de fractie. In de twee maanden dat Harry Wijnschenk leidde, declareerde hij voor 17.000 euro aan kosten.

Ook in de onmiddellijke nabijheid van de partij had de geur van het geld de uitwerking van honing. Advocaat Spong, die een mogelijke ministerspost afwees omdat hij van dat salaris 'zijn tuinman niet kon betalen', heeft een aantal rechtszaken voor de LPF of één van haar leden gevoerd en declareerde 400 euro per uur.

Ex-minister Heinsbroeks buurman, Jan des Bouvrie, kreeg opdrachten voor de inrichting van de hal van het ministerie van Economische Zaken en de werkkamer van Harry Wijnschenk.

De meeste schulden zijn overigens voor rekening genomen door partijvoorzitter Ed Maas. "Ik weet niet hoeveel ik erin heb gestopt. Ik heb zoveel girorekeningen."

De Rode Roos
08-12-02, 01:53
bron? :D

Wizdom
08-12-02, 13:49
Geplaatst door De Rode Roos
bron? :D

De Gelderlander -> Link :

http://www.gelderlander.nl/regioportal/GLD/0,2622,1444-Voorpagina__1355519_,00.html

Mark
08-12-02, 14:13
Kan je nagaan wat deze dieven uit de staatskas hebben gejat.

En natuurlijk een paar miljard aan joint strike fighters op conto van de omgekochte wapenfanaat Herben.

Wizdom
08-12-02, 14:19
Geplaatst door Mark
Kan je nagaan wat deze dieven uit de staatskas hebben gejat.

En natuurlijk een paar miljard aan joint strike fighters op conto van de omgekochte wapenfanaat Herben.

Het doet mij zeer om te zien hoe een land electoraal/intellectueel verloedert en de weg kwijt is.

Mark
08-12-02, 15:06
Geplaatst door Wizdom
Het doet mij zeer om te zien hoe een land electoraal/intellectueel verloedert en de weg kwijt is.

in januari nieuwe ronden nieuwe kansen

sil
08-12-02, 18:41
Ik hoorde net bij het journaal dat ratelband misschien ook een eigen partij gaat oprichten.
:fplet: :fplet: :fplet:

Shaheed
08-12-02, 18:55
Geplaatst door Mark
Kan je nagaan wat deze dieven uit de staatskas hebben gejat.

En natuurlijk een paar miljard aan joint strike fighters op conto van de omgekochte wapenfanaat Herben.

Die kut-autochtonen weer vieze gore dieven!!!

Pixelshade
08-12-02, 19:48
Geplaatst door Shaheed
Die kut-autochtonen weer vieze gore dieven!!!

Je bent gemeld bij het MDI!

:stout: